Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 24.10.12 - klo:22:23
On se vaa hieno vehes.  ;D

Leikkii varmana poliisia ja videon alussa näkikin esikuvansa! :D

Scandiv

Tyhmä kysymys mutta näyttikö se tuolta myös paljaalla silmällä vai onko kyseessä videoille tyypillinen LED-väpätys? Ei oikeen saa selvää tuosta, että onko tuo alkuperäinen avantgarde vai onko maski ja valot sitten jotain aftermarket virityksiä, jolloin nuo ledit herkästi temppuilee. Pari "lätkälediä" nähnyt myös missä valoisan aikaan pelkät xenonit päällä eli ilmeisesti koodanneet ledit pois kokonaan niin voisikohan tässä olla jostain kotikonstista ko.operaatioon kyse? :D Tai sitten vaan on rikki ;)

JeanC

Eiköhän se ole LED-väpätys  ;)

Paha71

Minähän en autosähköistä saati Mersuista mitään ymmärrä  ;D mutta jos nuo vilkkuvat valot ovat DRL:t, niin miksi autossa on ajovalot päällä..?  ???  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 25.10.12 - klo:19:21
Minähän en autosähköistä saati Mersuista mitään ymmärrä  ;D mutta jos nuo vilkkuvat valot ovat DRL:t, niin miksi autossa on ajovalot päällä..?  ???  ::)

Oiskohan siksi, että Mekkerissä on sähköt sekaisin?

Marko_K

Mersuissa palaa ajovalot ja huomiovalot yhtäaikaa.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.10.12 - klo:19:29
Mersuissa palaa ajovalot ja huomiovalot yhtäaikaa.

Jaa jaa... No, mutta miksi? Eikö DRL:t ole ne "päiväajovalot", jottei varsinaisia ajovaloja tarvitse käyttää, tahi niiden ei tarvitse olla päällä?  ???  ???
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 25.10.12 - klo:19:35
Jaa jaa... No, mutta miksi? Eikö DRL:t ole ne "päiväajovalot", jottei varsinaisia ajovaloja tarvitse käyttää, tahi niiden ei tarvitse olla päällä?  ???  ???

Siis eivät ajovalot koko ajan pala, mutta silloin kun palavat, palavat myös huomiovalot hieman himmennettyinä.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.10.12 - klo:19:45
Siis eivät ajovalot koko ajan pala, mutta silloin kun palavat, palavat myös huomiovalot hieman himmennettyinä.

Ahaa...OK.  :) Tarkemmin kun muistelen, niin samanlaisia konversioita esiintyy muissakin uudennahkeissa autoissa.  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Scandiv - 25.10.12 - klo:18:52
Tyhmä kysymys mutta näyttikö se tuolta myös paljaalla silmällä vai onko kyseessä videoille tyypillinen LED-väpätys? Ei oikeen saa selvää tuosta, että onko tuo alkuperäinen avantgarde vai onko maski ja valot sitten jotain aftermarket virityksiä, jolloin nuo ledit herkästi temppuilee. Pari "lätkälediä" nähnyt myös missä valoisan aikaan pelkät xenonit päällä eli ilmeisesti koodanneet ledit pois kokonaan niin voisikohan tässä olla jostain kotikonstista ko.operaatioon kyse? :D Tai sitten vaan on rikki ;)

Samanlaista oli meno myös paljaalla silmällä. Siksi osasinkin videon hakea ja esille laittaa kun jäi kohtuu hyvin mieleen.

Quattroll nyt

Taisi olla tuonmallisissa led-valoissa vikana juuri tuo vilkkuminen. Olikohan se kiinnitys tai kontakti puutteellinen jonkin
sarjan autoissa. Myöhemmin on korjattu tehtaan toimesta.

jf

Onkos kenelläkään tietoa/kokemusta marsun ML:n tai GL:n huoltokustannuksista? Huolenpitosopimus (30tkm/ vuosi) ainakin laskurilla antaa aika miehekkäät lukemat autolle eli GL 350 CDI ja hinta 178 â,¬/kk sijaisauton kanssa. Rinkelin vastine Q7 3.0 TDI 128 â,¬/kk. Kun ei tuo rinkelinkään sopparin ihan ilmainen ole, niin onko tuon marsun huoltaminen oikeasti noin tolkuttoman hintaista, 2000â,¬ vuodessa?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jf - 30.10.12 - klo:09:46
Onkos kenelläkään tietoa/kokemusta marsun ML:n tai GL:n huoltokustannuksista?
...
onko tuon marsun huoltaminen oikeasti noin tolkuttoman hintaista, 2000â,¬ vuodessa?

Ei kokemusta ML:stä tai GL:stä, mutta Mercedes-Benz Driver's World -lehdessä on noiden huoltojen listahinnat.

GL 350 CDI:lle ei ole vielä hintoja painetussa muodossa, mutta esim. ML 350 CDI:n A-huolto maksaa 500â,¬, B-huolto 541â,¬. Käytännössä ekana vuonna tehtäisiin tuo A-huolto 30000 km kohdalla ja toisena vuotena B-huolto 60000 km kohdalla. Lisäksi toisenan vuotena jarrunesteiden vaihto 77â,¬. ML:lle ei kerrota automaattivaihteisto öljynvaihdon hintaa, mutta vanhemmalle GL:lle se maksaa 467â,¬ ja tehdään 60000 km kohdalla. Yhteensä siis noin 1500â,¬ kahdessa vuodessa listahinnoilla.

E:n perusteella merkkihuolto tekee pienen keskustelun jälkeen nuo huollot jopa puoleen rahaan listahinnoista. Eli aika hemmetin kalliit pyyhkijät ja sijaisautot tulee, jos huoltosopparista 178â,¬/kk maksaa. Toki jos autoa aikoo pitää pitkään, voi jotain tulla takaisin takuun päättymisen jälkeen tehtävistä korjauksista.

jf

Toisaalta kyllähän sitä noilla hinnoilla jää pikkuisen sivuun omasta taskusta meneviin korjauksiinkin, jos kahtena ensimmäisenä vuotena erotus on ~2800â,¬ listahinnoilla ja niistä on vielä pelivaraa neuvotellakin. Kolmantena vuotena ilmeisesti olisi sitten liki sama kulu kuin ensimmäisenä, niin kolmelta vuodelta huollot olisivat pari tonnia ja sopparin hinta olisi 6400â,¬.  :o
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

mol

Kuulostaa tähtitieteelliseltä hinnalta. Kai noitakin joku ottaa, en ymmärrä...

VAG!

Tämä kommentti on lainattu Markon autotallista:

Lainaus käyttäjältä: Jycke - 31.10.12 - klo:08:58
Onneksi olkoon hyvästä valinnasta! Et varmasti pety :) Hyvät varusteet myös. Mitä nyt olen tuota dynamica materiaalia katsonut niin vaikuttaa kyllä tosi hyvältä. Itsellä on nahkapenkit jo ruvennu halkeilemaan hoidosta huolimatta...nyyh

Tuollainen halkeaminen noin tuoreessa autossa ei voi olla normaalia. Millä aineilla olet jakkaroita hoitanut?

Verrokkina nyt vaikka meidän 50 tonnia ajettu itäauto, missä alkaa nyt näkymään kuskin penkissä aivan pientä vekkiä istuinosan takaosassa.

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

ePa

Eikai tuo nyt niin erikoisen edullinen ole kun kattelee nettihautomon muita vastaavia.

Vuotta vanhempi lähes samoilla kilsoilla: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/4718543 samasta liikkeestä, niin eiköhä nuo ole ihan linjassa.

Joku mersukuski ossaa varmaan antaa asiantuntevamman lausunnon noista.

Kyllä kai tuollaisella ajelis...


savolaiskollega

Ja toki tuokin katiska alkaa olla jo näillä näpiniskuilla 6 vuotta vanha.....eli kyllä sen tähtikeulankin hinnan pitää tippua....

vasara

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 07.11.12 - klo:10:12
Ja toki tuokin katiska alkaa olla jo näillä näpiniskuilla 6 vuotta vanha.....eli kyllä sen tähtikeulankin hinnan pitää tippua....
Ko. auto maksanut uutena lähes 100000â,¬, joten on se jonkin verran jo tippunutkin. Rapia 100tkm ajettuna ei välttämättä ihan katiska tasoa vielä.. moottorin pitäisi ainakin kestää moninkertaiset lukemat.

mol

Omallani on nyt ajettu 230tkm enkä siitäkään moitittavaa löydä joten voisin kuvitella että satkun vähemmän ajettu pykälää paremman luokan auto olisi aika kaukana "katiskasta".

hyle

Mä ostin  32t. eurolla 100tkm ajetun.
Moottori 3.5L v6 bensa. Oli uutena maksanu karvan yli 100te.

Bmw 530da -08

audioman

#1582
Auton - myös Mercedes Benzin - hinta tippuu yleisesti ottaen sitä nopeammin, mitä enemmän polttoainetta se kuluttaa - tai ajatellaan kuluttavan moottorin tyypin perusteella. Karkeasti sanoen 100 kâ,¬ uutena maksanut isolla bensakoneella varustettu CLS ei kuusi vuotta käytettynä maksa juurikaan enempää kuin saman ikäinen 50 kâ,¬ uutena maksanut dieselkoneella varustettu C- tai E-sarjalainen.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

vasara

Lainaus käyttäjältä: audioman - 09.11.12 - klo:07:43
Auton - myös Mercedes Benzin - hinta tippuu yleisesti ottaen sitä nopeammin, mitä enemmän polttoainetta se kuluttaa - tai ajatellaan kuluttavan moottorin tyypin perusteella. Karkeasti sanoen 100 kâ,¬ uutena maksanut isolla bensakoneella varustettu CLS ei kuusi vuotta käytettynä maksa juurikaan enempää kuin saman ikäinen 50 kâ,¬ uutena maksanut dieselkoneella varustettu C- tai E-sarjalainen.
Näinhän se suunnilleen menee => jos ei taksikäyttöön mene, niin esim. edellämainittu CLS 350 V6 bensa on edukas hankinta. Kokonaiskuluissa halpa hankintahinta kumoaa kirkkaasti parin litran polttoainekulutuksen lisän vs. pienikoneinen (.. siis kohtuu kilometreilla). Iso kone tarjoaa tarvittaessa nautinnollista voimaa ja äänimaailma on kohdallaan :)

Aslaasj

Olisko jollakin tietoa kuinka päivittää -07 S mersuun handsfree, autossa siis comand aps navi ja navi nappulassa tel toiminta. Onko päivitettävissä ja nettikauppaa mistä noita osia saa?

Audeissahan nuo onnistuu suhteellisen helposti, kuinkas mersu?

mol

Ainakin omassani HF on toteutettu niin että keskikonsolin laatikon päällä on lokero jossa on liitin kännykälle. Sinne vaan jostain vanha (suunnilleen samanikäinen kuin autokin) nokialainen ja HF toimii. Tosin mulla on E, saattaapi olla Ã,,ssässä toteutettu toisella tapaa. www.mersuforum.net on sivusto jossa varmaankin joku tietää.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 11.11.12 - klo:17:52
Olisko jollakin tietoa kuinka päivittää -07 S mersuun handsfree, autossa siis comand aps navi ja navi nappulassa tel toiminta. Onko päivitettävissä ja nettikauppaa mistä noita osia saa?

Audeissahan nuo onnistuu suhteellisen helposti, kuinkas mersu?
Tuon ikäisessä S- sarjalaisessa pitäisi olla Bluetooth interface moduuli
penkkien välisessä käsituessa. (MB 2008-2010 mallivuosista eteenpäin (automallista riipuen)
bluetooth löytyy soittimista valmiiina).

Jos Bluetooth moduulia ei ole => se pitäisi ensin asentaa. Originaali on kallis, mutta muitakin löytyy.. mm. ebay.

kts. http://www.mercupgrades.com/Choosing+Bluetooth+Cradle+for+European+Mercedes+Vehicles-article-41.html
ja
kts. http://www.mercedes-benz-mobile.com/

Muitakin liitäntätapoja kuin Bluetooth on, mutta niissä ei liene tämänpäivän jälkiasennuksena oikein itua?

Aslaasj

Ok, kyselin valmistenumeron kanssa maahantuojan puolelta ja vastaus oli:

"Kyseisessä autossa ei ole mitään valmiutta bluetoothille. Sen jälkiasentaminen ei käytännössä ole mahdollista.

Suosittelemme jonkin tarvikemallin bluetooth järjestelmän asentamista. "

Pitänee tuota moduulia vielä tutkailla, millainen homma se ylipäänsä olisi ja onko mahdotonta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Aslaasj - 12.11.12 - klo:13:31
Ok, kyselin valmistenumeron kanssa maahantuojan puolelta ja vastaus oli:

"Kyseisessä autossa ei ole mitään valmiutta bluetoothille. Sen jälkiasentaminen ei käytännössä ole mahdollista.

Suosittelemme jonkin tarvikemallin bluetooth järjestelmän asentamista. "

Pitänee tuota moduulia vielä tutkailla, millainen homma se ylipäänsä olisi ja onko mahdotonta.
Mahdotonta ei varmasti ole, mutta kustannuksia voi tulla.
Onko noita liitäntöjä, jotka näkyvät kuvissa? (Otsikon "Or is it the newer UHI system?" jälkeen) Eli onko minkäänlaista valmista puhelinvalmiutta?
http://www.mercupgrades.com/Choosing+Bluetooth+Cradle+for+European+Mercedes+Vehicles-article-41.html
Jos ei.. niin em. linkin tekstissä (alussa) on linkki, jonka takana jotain retrofit esimerkkejä

audioman

Nyt on MB C 220 CDI A:lla 2000 km takana. Ohessa vertailua edelliseen autooni (Octavia RS TDI CR). Mersu on varustelultaan Premium Business, lisättynä ajonopeuden mukaan säätyvällä ohjauksella ja kaadettavalla takapenkillä. Lisäksi Mersuun tuli kesätarjouksena Becker Map Pilot. Octaviassa oli lisävarusteina mm. Sound System sekä pysäköintitutkat edessä ja takana.

STEREOT
Säätöjen jälkeen Mersun vakiostereot soivat paremmin kuin Octavian lisävarusteinen Sound System. Kohtalainen äänenlaatu syntyi feidaamalla takakaiuttimet nollille ja nostamalla bassoja pari dB.

AJOVALOT
Mersun ajovaloautomatiikka tuntuu toimivan hyvin. Systeemi tunnistaa pimeällä vastaantulijan ja vaihtaa lyhyille aivan oikein. Tämä varuste on hieno! Muuten... no joo, kyllä näillä näkee mutta ei ne Skodankaan valot huonot olleet.

AJO-OMINAISUUDET
Skoda oli suuntavakaampi ja kaarreajossa nautittavampi. Mersu on mukavuuspainotteinen. Molempi parempi. Nyt kun on tällainen mukavuuspainotteinen arkiauto niin täytyy varmaan hankkia kesäksi jokin räyhäkkäämpi sportti, mieluummin avosellainen.

MELU
Mersu on yleisesti ottaen äänimaailmaltaan sivistyneempi, mutta rengasmelua näistä nastarenkaista lähee saman verran kuin Skodassa lähti kitkarenkailla. Eli parannusta tuli vain vähän. Nooh, taisi olla epäreilu vertailu.

ELEKTRONISET AVUSTIMET
Vireystila-avustin kehottaa pitämään taukoja varsinkin pimeällä, vaikka omasta mielestäni olen ihan pirteä. Becker huomauttelee tuon tuostakin "ole hyvä, ja huomioi nopeusrajoitus" :-( Noh, eikähän tuon saa jotenkin mykistettyä.
Vakionopeussäädin toimii Merusssa hienommin kuin Skodassa. Jossa siinäkään ei ollt suurempaa valittamista.

SUORITUSKYKY
Kun on 400 Nm/125 kW/7-portainen automaatti, niin kyllähän tämä liikennevaloista arkitarpeiksi lähtee. Skoda oli manuaali, ja varsinkin kakkosvaihteen runnomiseen meni aikaa. Mutta ei Mersu Skodalle radalla pärjäisi, sen verran enemmän sivuttaispitoa RS tarjosi.

YLEISAVAIKUTELMA
Mersu on kyllä hyvin laadukkaan tuntuinen, kaikissa suhteissa. Skoda oli arkipäiväisempi. Mutta onhan näillä hintaeroakin yli 15 000 â,¬.

STATUSARVO
Anoppi (82 v) pyysi parkkeeraamaan Mersun pihalleen keula kadulle päin. Näin ohikulkijat huomaavat keulan isosta kolmiotähdestä, että anopin pihalle on tullut Mersu :-)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy