Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Quattroll nyt

Liekö jo tässä mallissa paranneltu jakopää? Kallis korjata ja keriä, kun kampirauta uusitaan.

TTL

 ;D
Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 22.10.12 - klo:21:18
Liekö jo tässä mallissa paranneltu jakopää? Kallis korjata ja keriä, kun kampirauta uusitaan.
;D

Kyllä. Jos sattuu sopivalle suunnalle autoilemaan, kyytiin sopii jopa 7 jakopäätä kerralla. Kuskin kampirauta on siinä sitten kovalla koetuksella.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Markku J

Elikkä "paalivalmis vekotin" on tuomiona tuolle loppuunajetulle Mersureppanalle. Tehtävänsä täyttänyt, ja paaliin siis !

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Quattroll nyt - 22.10.12 - klo:21:18
Liekö jo tässä mallissa paranneltu jakopää? Kallis korjata ja keriä, kun kampirauta uusitaan.

Hys hys, ei mersuissa ole vikoja eikä varsinkaan valmistusvirheitä, ruosteesta puhumattakaan!  ;D

SKU

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:21:22
;D ;D

Kyllä. Jos sattuu sopivalle suunnalle autoilemaan, kyytiin sopii jopa 7 jakopäätä kerralla. Kuskin kampirauta on siinä sitten kovalla koetuksella.

Saa aikamoinen kampirauta ollakin, jos tuon tuolla hinnalla ostaa. Aika karmeen näköinen sisältä, mutta eiköhän tuollekin joku valurautainen välirahaveijo löydy  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

JeanC

Itsehän mielummin ostaisit vaikka vm 96 Väykky mersun 420 bensakasilla, kuin jonkun ylihintaisen volkkarin missä on olympiarinkulat keulalla

Mikko83

Mersu on toki hyvä, mutta aivan liian yliarvostettu. Jostain 800tkm ajetusta w124 mesestä pyyetään kuutta tuhatta, niin huh huh..
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Ranssi

#1507
Sivuhuomiona täytyy ottaa esille, että taitaa jälleen ottaa sivuston mekkerimiehillä koville tämä omaa merkkiä liippaava hitusen kriittinen sinänsä triviaali keskusteleminen, kun on vaan pakko väittää takaisin ja puolustaa tuollaista totaalisen överihinnoiteltua taksin nuhjaketta.

TTL

Kyllä. Nitropurkki piti taskusta kaivaa lukiessa noita kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettuja kommentteja Mersujen tekniikasta ja kestävyydestä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

SKU

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:21:47
Kyllä. Nitropurkki piti taskusta kaivaa lukiessa noita kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettuja kommentteja Mersujen tekniikasta ja kestävyydestä.

Niin no, eihän tuo ole kuin kevyesti sisäänajettu Mersuksi. Hintakin kohdallaan ;)

Ei kai tässä muusta ole kyse, kun että tuolla rahalla saa paljon parempaa vastinetta rahoilleen ostamalla vaikka minkä vaan samanhintaisen esittelyauton.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Elfa

Itse en ole Mercedestä koskaan omistanut, mutta huolsin tuossa muutama viikko sitten tutun E-sarjalaista vuodelta 2001. Kyseessä oli hänen mukaan ns. puolivälin huolto, kun mittariin oli sillä viikolla pyörähtänyt 500 000km. Auto on ollut lähipiirissä vuodesta 2005 asti ja varsinkin viimeisenä 3-4 vuotena autoa ei ole huollettu yhtään ylimääräistä vaan sillä on vain ajettu. Kun vielä huomioi että auto tuotiin vuonna 2005 Italiasta ilman huoltokirjaa, yhdellä avaimella ja hieman hämärällä historialla, niin ei voi kun ihmetellä kuinka hyvin auto on pelannut. Toki nyt pyöränkaaria hiekkapuhallettiin, termostaatti, öljyt ja suodattimet vaihdettiin, mutta muuten auto on selvinnyt ilman isompia remontteja ja moottorissa tuntuu olevan tehot yllättävän hyvin tallessa. Niin ja autossa on ollut vasta kahtena viime talvena moottorinlämmitin sitä ennen aina kylmiltään käyntiin ulkoa.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.10.12 - klo:21:47
Kyllä. Nitropurkki piti taskusta kaivaa lukiessa noita kokemuksen syvällä rintaäänellä kirjoitettuja kommentteja Mersujen tekniikasta ja kestävyydestä.

Pipoa tiukemmalle vaan ;D

Merkkiuskollisuus on kaunis asia automyyjän kannalta mutta kyllä sitä mennään silmälaput silmillä, jos ei pysty uskomaan, että jopa mersussa on ollut jopa vikoja...Ruostetta ovissa, niveliä menee, jarruinnovaatiot prakaa yms. yms.  Laaturaporteissakaan ei ole ykkössijaa tullut vaan on ollut ihan samalla tasolla kuin kilpailijat...Se Mersun maine kantaa sieltä menneisyydestä, jolloin väitteille oli ihan oikeasti katetta, nyt merkki on vain yksi valmistajista muiden joukossa. Mutta kai se on sitten elämäntapakysymys, vähän kuin saabismi aikoinaan, jollainhan se ylivertaisuus pitää itselleen todistaa varsinkin jos siitä pitää lisähintaa maksaa.

Ranssi

On muuten käsittämätöntä tämän hintaisen vehkeen kohdalla, että auto on myyntikuvissa aivan paskainen sisältä. Kuvat on varmaan napattu suoraan auton tultua pihaan aivan kuin jonkun parin tonnin kärryn kohdalla. Ei taida olla liikkeellä valtavaa ammattitaitoa arvokkaampien autojen myynnistä.

Vaginisti

Tämä kun on kait yleinen mersu-topikki niin, E-sarjaanhan on tulossa facelifti ja omasta mielestä alusta pitäen epäonnistunutta muotoilua ollaan nyt "korjaamassa", etuvalot muuttuu yhtenäisiksi ja takakaarien "ponttoonit" ilmeisesti muuttuu toisenlaisiksi/katoaa. Mutta pelkäämpä että käy kuin C-sarjan faceliftin kanssa, että tulos on sellainen tekemällä tehty "parannus".

Yleisesti ottaen mersun muotoilu on ollut jo pitkään aivan hukassa, jokainen malli on omaa tyylilajiansa ja yhteinäisyyttä mallistossa ei oikeastaan ole, varsinkin etuvetoiset on olleet karmeita, uusin A vähän sitä paikkaa mutta ei sekään mikään kaunistus ole. Bemarilla taas on selkeämpi linja, jota viedään koko mallistossa läpi. Audi taas on tylsyyteenkin asti yhteinäinen, mutta sitähän ne sillä hakeekin, eikä kikkailua. Edellinen E-sarja oli minusta paljon onnistuneempi, toivottavasti nykyisen seuraajasta tehdään oikeasti taas Mercedes-Benz.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 22.10.12 - klo:22:25
Ei taida olla liikkeellä valtavaa ammattitaitoa arvokkaampien autojen myynnistä.

Kyllä ne noita marsuja myy ihan merkkiliikkeenä, mutta sitä en ymmärrä kuinka se on mahdollista heidän tiloistaan. Se kun ei ole lasipalatsimyymälää nähnytkään, peltikuorinen hallinresu joka ei ole kyllä edustava millään muotoa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Raimo Miettinen jr.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5159412

Hämmästelin tässä E-sarjan Mersun kuskinpenkkiä lähes 600tkm jälkeen. Vau!

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 22.10.12 - klo:22:43
Tämä kun on kait yleinen mersu-topikki niin, E-sarjaanhan on tulossa facelifti ja omasta mielestä alusta pitäen epäonnistunutta muotoilua ollaan nyt "korjaamassa", etuvalot muuttuu yhtenäisiksi ja takakaarien "ponttoonit" ilmeisesti muuttuu toisenlaisiksi/katoaa. Mutta pelkäämpä että käy kuin C-sarjan faceliftin kanssa, että tulos on sellainen tekemällä tehty "parannus".

Yleisesti ottaen mersun muotoilu on ollut jo pitkään aivan hukassa, jokainen malli on omaa tyylilajiansa ja yhteinäisyyttä mallistossa ei oikeastaan ole, varsinkin etuvetoiset on olleet karmeita, uusin A vähän sitä paikkaa mutta ei sekään mikään kaunistus ole. Bemarilla taas on selkeämpi linja, jota viedään koko mallistossa läpi. Audi taas on tylsyyteenkin asti yhteinäinen, mutta sitähän ne sillä hakeekin, eikä kikkailua. Edellinen E-sarja oli minusta paljon onnistuneempi, toivottavasti nykyisen seuraajasta tehdään oikeasti taas Mercedes-Benz.

Itseni mielestä C-sarjan fl on todella onnistunut ja eräs parhaista mitä viime vuosina on esitelty mihinkään merkkiin. Muutenkaan en C-sarjan muotoilusta juuri puutteita löydä. E sen sijaan huutaa tuota liftiä pysyäkseen yhtään muiden saksalaisten mukana. Pellin alle kaivattaisiin lisäksi järeämpää dieseliä, sillä tuo 350 CDI on aikalailla takaa-ajajan asemassa kaikilla mittareilla.

On Meseltä muitakin tyylikkäitä pelejä tullut ulos viime aikoina kuten A, SLK ja CLS.

Elfa

Tässäpä jälleen mielipiteet eroaa, kun mielestäni tämä nykyinen E-sarja on näistä W124 mallin jälkeen valmistetuista onnistunein. Ainut joka herättää omistamisen halua. Onko muuten tietoa noista W212 mallin päiväajovaloista, kun jossain välissä jäi pois nuo L-kirjaimen malliset ledit puskurista ja tilalle tuli suorat viivat. Liittyykö jotenkin varustetasoon vai muutettiinko näitä ihan kautta linjan jostain vuosimallista eteenpäin?

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 22.10.12 - klo:22:43
Tämä kun on kait yleinen mersu-topikki niin, E-sarjaanhan on tulossa facelifti ja omasta mielestä alusta pitäen epäonnistunutta muotoilua ollaan nyt "korjaamassa", etuvalot muuttuu yhtenäisiksi ja takakaarien "ponttoonit" ilmeisesti muuttuu toisenlaisiksi/katoaa. Mutta pelkäämpä että käy kuin C-sarjan faceliftin kanssa, että tulos on sellainen tekemällä tehty "parannus".

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Raimo Miettinen jr. - 22.10.12 - klo:22:50
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5159412

Hämmästelin tässä E-sarjan Mersun kuskinpenkkiä lähes 600tkm jälkeen. Vau!

Siisti on, mutta onko enään alkuperäinen? Tuskin...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: Elfa - 22.10.12 - klo:22:55
Tässäpä jälleen mielipiteet eroaa, kun mielestäni tämä nykyinen E-sarja on näistä W124 mallin jälkeen valmistetuista onnistunein. Ainut joka herättää omistamisen halua. Onko muuten tietoa noista W212 mallin päiväajovaloista, kun jossain välissä jäi pois nuo L-kirjaimen malliset ledit puskurista ja tilalle tuli suorat viivat. Liittyykö jotenkin varustetasoon vai muutettiinko näitä ihan kautta linjan jostain vuosimallista eteenpäin?

Jossain vaiheessa laitettiin kautta linjan jokaiseen uuteen W212:een tuollaiset lediviivat. Ennen tätä Elegance- ja perusmallissa oli kaksi pyöreää "sumaria" ledien paikalla, joista toinen oli aito sumari ja toinen päiväajovalo, kun taas Avantgardessa oli ne "L":ät ilman sumareita.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 22.10.12 - klo:23:05
Siisti on, mutta onko enään alkuperäinen? Tuskin...
Voipi hyvinkin olla originaali, kyseessä on kuitenkin Mercedes-Benz

jni

Lainaus käyttäjältä: Elfa - 22.10.12 - klo:22:55
Onko muuten tietoa noista W212 mallin päiväajovaloista, kun jossain välissä jäi pois nuo L-kirjaimen malliset ledit puskurista ja tilalle tuli suorat viivat. Liittyykö jotenkin varustetasoon vai muutettiinko näitä ihan kautta linjan jostain vuosimallista eteenpäin?


Käsittääkseni Avantgardessas on edelleenkin nuol L-muotoiset päivävalot.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Elfa - 22.10.12 - klo:22:55
Ainut joka herättää omistamisen halua. Onko muuten tietoa noista W212 mallin päiväajovaloista, kun jossain välissä jäi pois nuo L-kirjaimen malliset ledit puskurista ja tilalle tuli suorat viivat. Liittyykö jotenkin varustetasoon vai muutettiinko näitä ihan kautta linjan jostain vuosimallista eteenpäin?


Kyllä minusta myös CLS:n molemmat versiot, CL, ML, GL, SL, S ja SLC myös herättävät kovasti omistamisen halua. Mutta lottovoittoa odotellessa kannattaa ajella käytännöllisillä perusautoilla. Lätkämailat olivat Avantgarden tunnus 2010 loppupuolelle asti, 2011 mallivuodesta alkaen on kaikissa ollut viirut. Lätkämailat sai halutessaan vielä 2011:nkin aikana AMG-sporttipakettin tilaamalla, mutta nykyään on niissäkin mondeomaiset viirut. Yksinkertainen on kaunista - paitsi näissä tämän palstan monissa kirjoituksissa. Sittemminhän Eemeleitä kaunistettiin mm. diffuusorilla ja kulmikkailla tuplaputkilla hinnat alkaen -versioista lähtien.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Vaginisti

Jotain tuon suuntaista ehkä tulossa? Omaan silmään yhtenäiset valot on ehdottomasti paremmat, takakaarien muodoissa ei taas ollut mitään vikaa mutta kävisi se noinkin. Tässä mallissa vanteilla on todella paljon merkitystä, pikkualuilla eemeli näyttää vähän orvolta mutta niinhän se usein on isompien autojen kohdalla, että huutaa isompaa vannetta.


Mikko

Peileille Mersu voisi kyllä yrittää tehdä jotain. Noi nykymallit on jotain aivan järkyttävän rumaa. Suoraan 80-luvulta. Muuten linjakkaassa ja erittäin hienosti muotoillussa uudessa A-mallissakin on nuo samat hirvitykset. Rumemmaksi voisi enää mennä jos uuteen Audi/Volkkari-tyyliin noita keksittäisiin alkaa lätkimään keskeltä ovea kiinni.

chr

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 23.10.12 - klo:06:19
Voipi hyvinkin olla originaali, kyseessä on kuitenkin Mercedes-Benz

Mainiota kommentointia!-)

Mutta kyllä nuo kangas/tekonahka-penkit kestävät todella hyvin.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jni - 23.10.12 - klo:07:10
Käsittääkseni Avantgardessas on edelleenkin nuol L-muotoiset päivävalot.

Ei ole. Lätkämailavalot katosivat Avantgardesta jo keväällä 2011 ja jäivät enää AMG- ja AMG Sport -malleihin. Ja niistäkin ne poistuivat 2012 (ainakin AMG Sportista, aidosta AMG:sta en ole satavarma).

TTL

Lainaus käyttäjältä: chr - 23.10.12 - klo:08:54
Mainiota kommentointia!-)

Mutta kyllä nuo kangas/tekonahka-penkit kestävät todella hyvin.

Epäilyttää, että kyseessä olisi sarkasmi?

Monet ns. asiantuntijat ovat lausuneet tällä palstalla MB:n osin kuttaperkkaiset (MB-tex) istuimet maanrakoon. Markokin vannoutuneena kangasjakkaroiden ystävänä pääsenet pian lausumaan kokemuksesi asiasta?
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 22.10.12 - klo:22:43
Edellinen E-sarja oli minusta paljon onnistuneempi, toivottavasti nykyisen seuraajasta tehdään oikeasti taas Mercedes-Benz.

Taas hauska huomata, miten erilaisia automakuja ihmisillä on. Jos edellisellä viittaat 211-malliin niin minusta se on aina ollut aivan hirvitys mulkosilmineen ja konepellin pokkauksineen. Muutoin 211 on ihan ok, mutta se keula -- ei voi käsittää. 212 taas on varsin onnistunut luomus, itse tykkään erityisesti niistä ponttooneista ja salmiakkivalotkin ovat mieleen.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.10.12 - klo:09:39
Monet ns. asiantuntijat ovat lausuneet tällä palstalla MB:n osin kuttaperkkaiset (MB-tex) istuimet maanrakoon. Markokin vannoutuneena kangasjakkaroiden ystävänä pääsenet pian lausumaan kokemuksesi asiasta?

Siis mistä mun nyt pitää lausua ja mitä? Kuttaperka eli kuminahka eli Artico tuskin häpeää aitoakaan nahkaa, mutta minä vain en pidä kummastakaan materiaalista istuimissa. En minä sen kestävyyttä ole epäillyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy