Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.07.12 - klo:20:57
LainaaEikö A:n pienin diesel ollut Rellun kone?
Jep. Kuten myös Nissanin ja Dacian.
Noin ne autovalmistajat nykyään bruukaa toimia.. Mersulla ei ole omaa piskuista diisseliä, joten otetaan laajalti käytössä oleva kone muualta.. pysyy auton kehittelykustannukset kurissa. Tuotahan saa muillakin koneilla jos rellun kone ahdistaa (..minua saattaisi ahdistaa :))
Toisaalta yleisemmin käytössä oleva kone ei välttämättä ole huono asia ylläpitokulujen kannalta.

audioman

#1411
Ei siitä kannata ahdistua, jos pikku-Mersussa on Rellun kone. Mun isossa Volvo 264:ssä oli aikoinaan Rellun 2,7 - litrainen V6. Ja kyseessä oli sentään Volvon hienoin neliovinen malli!
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

vasara

Lainaus käyttäjältä: audioman - 26.07.12 - klo:11:08
Ei siitä kannata ahdistua, jos pikku-Mersussa on Rellun kone. Mun isossa Volvo 264:ssä oli aikoinaan Rellun 2,7 - litrainen V6. Ja kyseessä oli sentään Volvon hienoin neliovinen malli!
Mutta 1,5 litraa.. se ahistaa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 26.07.12 - klo:11:21Mutta 1,5 litraa.. se ahistaa.

Eihän se ole ainoa kone. Saahan siihen 1.8- tai 2.1-litraisenkin dieselin ja bensakoneet päälle.

EDIT: Ã,,h, niinhän sinä itsekin sanoit. Tuli turha viesti...

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.07.12 - klo:20:04
Niin - pahat kielet väittävät, että se onkin itseasiassa perustaltaan Nissan?

Siitä kieltämättä kielivät vasemmalla puolella oleva polttoainetankin luukku ja oikealla puolella oleva pakoputki!

Katselin eilen Qashqaita liikenteessä ja oikealle puolella siinä bensaluukku on. Kuten näkyisi olevan muissakin henkilö-Nisukoissa Micraa lukuunottamatta, siis Suomeen tuotavista.

Toisaalta vaikkapa tuossa meidän Picassossa on luukku vasemmalla, vaikka se on tasan umpiranskalainen ja täysin vain Eurooppaan suunniteltu, eli eipä tuo luukku mitään auton alkuperästä kerro.

Ei sillä, että jaetut platformit autoja huonontaisivat, mutta en mä keksi mitään syytä epäillä, etteikö A:n ja B:n platta olisi ihan puhdasta Mersua.

jni

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.07.12 - klo:10:18
Ei sillä, että jaetut platformit autoja huonontaisivat, mutta en mä keksi mitään syytä epäillä, etteikö A:n ja B:n platta olisi ihan puhdasta Mersua.

Valitettavasti asia on kuitenkin niin, että A ja B -mersujen platformi on peräisin Nissanilta. Google auttaa tässkin. Esim:

http://www.thedetroitbureau.com/2012/01/mercedes-expecting-to-join-nissan-in-new-mexican-assembly-complex/
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Marko_K

#1416
Lainaus käyttäjältä: jni - 28.07.12 - klo:11:36
Valitettavasti asia on kuitenkin niin, että A ja B -mersujen platformi on peräisin Nissanilta.

Onko tuo MFA siis jos käytössä jossain muussa autossa kuin B:ssä? Uutinenhan kertoo, että A:n lisäksi sitä aletaan käyttää Infiniti Ethereassa. Kuka arkkitehtuurin sitten lieneekään suunnitellut, siitä ei sanota sanaakaan.

EDIT: Lyhyt googlailu auttoi tuohonkin. Kyseessä on Mercedeksen arkkitehtuuri.

http://www.thedetroitbureau.com/2012/04/first-look-mercedes-downsized-coupe-like-csc-sedan-concept/
http://www.caradvice.com.au/138152/infiniti-to-adopt-mercedes-benz-b-class-mfa-platform/
http://www.benzinsider.com/tag/mfa-project/

vasara

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.06.12 - klo:16:01
Muutaman päivän GLK kokemukset ja vertailua vaihdossa menneeseen Yetiin
Mersu 320cdi, automaatti ja 4matic ja entinen Yeti 2.0tdi 4x4 manuaali.
GLK:ssa (tähän mennessä havaittuna ja koettuna) parempaa..
+ Murikkamaisempi ulkonäkö
+ Parempi laatuvaikutelma kauttaaltaan
+ Saan paremman ajoasennon
+ Kyyti hiljaisempaa ja pehmeämpää, ei kuitenkaan kiikku, Agility control alusta estää kallistelut tehokkaasti.
+ Automaatti toimii sivistyneesti ja moottorissa on tarvittaessa voimaa
+ Paremmat stereot.. tosin navi puuttuu.. pystyy kuitenkin päivittämään laajennusmokkulalla
+ Takaluukku ei aukea keskeltä kattoa kuten Yetissä => helpompi käyttää suksiboksia
+ Paikallinen merkkihuolto ei ole Laakkonen

GLK:ssa huonompaa..
- Ohjaustuntuma Yetissä täsmällisempi.
- GLK vie 2 litraa / 100 km enemmän disukkaa
- GLK vakuutusmaksut lähes tuplahintaiset ja vuotuiset verot pikkasen isommat

- listaan yksi rivi lisää.
Ajovalon polttimo vaihdetaan GLK:hon näin :).. On joissain muissakin autoissa ahdasta ollut, mutta tämä oli jo isokätiselle mahdottomuus. Ensimmäinen kerta kun en onnistunut autoon konehuoneen puolelta polttimoa vaihtamaan. Umpio ei lähde irti ilman puskurin irroitusta.

Levjsa

Tulipa tänään nähtyä liikenteessä uusi Mersun A-sarjalainen. Kokonaisuutena onnistuneen ja sopusuhtaisen näköinen, vaikka olikin perusharmaana ja pienillä vanteilla. Isot etuvalot ja päivävaloledinauhat kiinnittivät erityishuomiota.

Urlaub

#1419
MacGyverkin on vaihtanut Jeeppinsä Mersuun tai ainakin Renusta badge engineerattuun "Mersuun":

macgyver citan trailer

^ Tuossa alkuperäinen filmi, eikä mikään sakemannien dubbaama.

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.


JeanC

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.08.12 - klo:12:08
Oho! Eikö se ollutkaan Yeti? Ocu? Tiguan?  :o
Ei kai ne saksalaiset noista isolohkoista välitä  ;D

vasara

Selvästi on saksalaisilla maku parantunut vuosien varrella :)
Auto Bild Design Award..
2012: Mercedes A
2011: Mercedes SLK
2010: Mercedes SLS
2009: Mercedes E
2008: Audi A4

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.08.12 - klo:12:26
Selvästi on saksalaisilla maku parantunut vuosien varrella :)
Auto Bild Design Award..
2009: Mercedes E

Köh köh...

jusape

Pohjanmaalla tällä viikolla ihastelin hallissa uutta SL 63 Amg:tä. Siinäpä oiva kesäauto. Oli vaan harmikseni myyty, kilvet toli äsl-63..

Peeveli

On varmaan mennyt ohi, mutta onko uuteen A-Mesen dieselmalliin saatava automaatti kaksikytkinvaihteisto? Muistelisin, että on...

Marko_K

^ On, kuten bensakoneenkin yhteydessä. 7-vaihteinen, muistaakseni märillä kytkimillä. Kaikissa malleissa sama aski.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.08.12 - klo:12:08
Oho! Eikö se ollutkaan Yeti? Ocu? Tiguan?  :o

Skulan lempiautot ei voi aina voittaa, pakko antaa Mesellekin mahdollisuus. Tuo A-malli näyttää nyt niin matalalta ettei taatusti kaadu. Tänään jouduin taas kerran lähelle hirvikolaria ja minut pelasti ehkä hieman korkeampi auto, josta näkee kunnolla ulos. Nyt pitää tietenkin myöntää että en ole uutta A-Mersua nähnyt kuin kuvissa. Auto on silti kiinnostava ja omassa luokassaan taatusti hyvin myyvä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.08.12 - klo:13:29
LainaaSelvästi on saksalaisilla maku parantunut vuosien varrella Hymyilee
Auto Bild Design Award..
2009: Mercedes E

Köh köh...

Pikaista paranemista :)

Ei tuo taksimersukaan ihan pöljän näköinen ole sopivilla mausteilla.

Urlaub

Melko kalliiksi näyttää tulevan nämä "muutamaa sataa tai tuhatta" autoa koskevat poikkeukselliset viat:

LainaaMercedes-Benzin vuosien 2008 ja 2009 C- ja E-mallit varustettiin dieselmoottoreilla, joiden ruiskutusjärjestelmään toimitti magneettiventtiilejä Delphi. Yhtiö on maailman suurimpia autonosien alihankkijoita. Osat olivat järjestään viallisia ja ne jouduttiin vaihtamaan. Vähäruokaisten autojen moottorit eivät toimineet kunnolla, vaan pysähtelivät tai pakottivat ajamaan mateluvauhtia.

Samalla ongelma aiheutti melkoisen imagotappion Mercedekselle. Vika koski yli 300 000 autoa.

Alussa Mercedes puhui vain lastentaudista, joka koski muutama tuhatta autoa. Saksalainen Frankfurter Allgemaine Zeitung on nyt saanut käsiinsä laskelman, joka osoittaa, että vika tuli Mercedekselle paljon oletettua kalliimmaksi. Kokonaissumma nousee yli puoleen miljardiin euroon.

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/mersun+ihmediesel+tuli+kalliiksi/201209254331

vasara

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 05.09.12 - klo:14:23
Melko kalliiksi näyttää tulevan nämä "muutamaa sataa tai tuhatta" autoa koskevat poikkeukselliset viat:

1/2 miljardia ecua.. aika paha moka. Viallisia Delhin mag. venttiilejä asennettiin syyskuuhun -09 saakka 220 ja 250 disukoihin. Nykyään palattu Bosch:iin.. olisivatko Boschilla oppineet jotain kun suuri asiakas välillä hylkäs?
Fakta on se, että mitä "hienommaksi" autot tehdään => enemmän liikkuvia osia => enemmän rikkoutuvia osia.

arskas_s

OM 651 -dieselkoneen ongelmat 6.9.2012 21:16  ???

Vuonna 2008 Mercedes-Benz lanseerasi autoihinsa OM 651 -dieselkoneen, jota mainostettiin juhlavin ylisanoin. Moottori kuitenkin petti autoyhtiön, jonka johtaja puhuu siitä nyt "katastrofina" Frankfurter Allgemaine Zeitungille.

Vuonna 2008 OM 651 oli "uuden aikakauden" superdiesel, jonka piti Mercedeksen suurimmissakin malleissa kuluttaa vain viisi litraa sadalla kilometrillä. Yksi sen hienouksista oli sähkömagneettinen suoraruiskujärjestelmä, johon osia toimitti alihankkijana Delphi.

Vuosi OM 651:n lanseerauksen jälkeen suoraruiskuventiilit alkoivat pettää.

Aluksi Mercedes-Benz puhui "lastentaudeista" ja muutamasta tuhannesta viallisesta autosta. Frankfurter Allgemaine Zeitungin mukaan kuitenkin yli 300 000 autoa päätyi korjaamolle. Viat ovat maksaneet Mercedes-Benzille yli puoli miljardia euroa.

Yksi Mercedeksen johtajista luonnehtii tapausta "katastrofiksi".

Mercedes ja osia toimittanut Delphi riitelevät edelleen korvauksista. Ei ole selvää onko vastuu osia toimittaneen Delphin, sillä vaikka venttiilit pettivät, myös Mercedeksen insinöörit tekivät virheitä. Tutkimusten mukaan vikojen perimmäinen syy ei ole vieläkään selvillä. 

2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

jf

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.09.12 - klo:15:31
1/2 miljardia ecua.. aika paha moka. Viallisia Delhin mag. venttiilejä asennettiin syyskuuhun -09 saakka 220 ja 250 disukoihin. Nykyään palattu Bosch:iin.. olisivatko Boschilla oppineet jotain kun suuri asiakas välillä hylkäs?
Niin Vag ja Mersuhan olivat käräjillä Boschin kanssa muutamasta miljardista korvauksena paskoista komponenteista. Jostain syystä sitä ei kovin isosti ole haluttu julkisesti käsitellä, mitä nämä laatuosat olivat ja miten jutut lopulta sovittiin...  ;D

Boschilla opittu jotain? Hyvä vitsi, korkeintaan hankkivat osat jatkossa vieläkin halvemmalla, että on varaa maksaa sitten korvauksia tehtaille.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

vasara

Lainaus käyttäjältä: jf - 06.09.12 - klo:22:19
Niin Vag ja Mersuhan olivat käräjillä Boschin kanssa muutamasta miljardista korvauksena paskoista komponenteista. Jostain syystä sitä ei kovin isosti ole haluttu julkisesti käsitellä, mitä nämä laatuosat olivat ja miten jutut lopulta sovittiin...  ;D

Boschilla opittu jotain? Hyvä vitsi, korkeintaan hankkivat osat jatkossa vieläkin halvemmalla, että on varaa maksaa sitten korvauksia tehtaille.
-09 jälkeen ei ainakaan ole samassa mittakavassa raportoitu rikkoutuvusta venttiileistä, eli kaippa laatu on parantunut. Tai sitten älämölö on keskittynyt toisaalle.. vagin venyviin ja katkeileviin nokkaketjuihin :)

pokkus

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 06.09.12 - klo:21:52
OM 651 -dieselkoneen ongelmat 6.9.2012 21:16  ???
Meinasin juuri postata saman uutisen, kun muistin, että olin jotain vuosia sitten Suomessa automessuilla, joissa isoin lakanoin tuota moottoria mainostettiin ja kehuttiin :)

Marko_K

Vikahan ei ole koskaan vaivannut kuin osaa OM 651 -moottoreista eli 2,1-litraisia tupla-ahdettuja vuoteen 2009 asti (220 CDI & 250 CDI). OM 651 -perhe kattaa noiden lisäksi 2.1-litraisen yhdellä ahtimella ja tukun 1.8-litraisia.

Sääli sinänsä, kalliiksi tuli MB:lle. Mutta itse moottori on kyllä hieno, erityisesti tuota tehokkainta pidän itse edelleen yhtenä onnistuneimmista yhdistelmistä voimaa ja taloudellisuutta.

Sapphire

#1437
Tulipa ennen tuon W212:n laittamista hommattua väliaikaseksi kulkineeksi W211:n jälkeen vanha kunnon facelift W210 väyrynen.  Yhdeltä omistajalta suoraan taksista, kilometrejä noin 540tkm. -02 220 CDI 6v-manuaali.

Tulipa näin alkuun ajeltua 4000 kilometrin testiajo 2 viikon aikana ja kaikki pelasi moitteetta, kulutus oli tankista mitattuna noin 5,5 litraa. Kone ja laatikko on perinteiseen MB-tyyliin tietenkin avaamaton ja alkuperäinen jatkoketjukin pyörii edelleen paikallaan ilman venymistä tai kulumaa. Myös turbo on toistaiseksi vaihtamaton, samoin kuin kytkin.

Se hyvä puoli näissä myös on, että voi rauhassa käyttää LL-vaihtoväliä öljyissä eikä sitä siltikään tarvi lisätä koko 25-30tkm vaihtovälillä vaikka kilometrejä olisikin reilusti. Kokemusta on useammasta yksilöstä omassakin käytössä.

Kyllä se MB on aina vain MB vaikka kyseessä olisikin väyrynen.  ;D

K70

No tuliko se Levjsa:sta tänään Mersu-mies?  ;)

Levjsa

Lainaus käyttäjältä: K70 - 08.09.12 - klo:20:15
No tuliko se Levjsa:sta tänään Mersu-mies?  ;)

No eipä tullut ei. Uusi A vaikutti ihan kivalta paketilta aluksi, mutta koeajon kyydissä istunta muutti tilannetta. Sattui kaveri tulemaan vastaan näyttelyhallissa ja kutsui mukaan ajelulle. Jouduin siinä sitten istumaan takapenkille ja pitkäjalkaisena se meinasi tuottaa tuskaa. Varvastila oli aivan olematonta, polvet onneksi mahtuivat pelkääjän puolella istuneen taakse. Yhteensä puoli tuntia ajelimme, puolet ajasta ruuhkassa ja puolet vapaammilla vesillä. Tuossa ajassa alkoi istuminen jo haitata elämää. Olipa todella epämukava takapenkki. Edes keskikyynärnojaa saati mukitelineitä ei ollut :D Kuskinpaikalla istuminen oli sen sijaan mukavampaa, ajoasennon sai mieluisaksi ja suurena plussana tuo uusien Mersujen automaatin "vaihdekepittömyys". Kojetaulun perusnäytössä oli myös halvahkon näköinen kehys, suurempi näyttö sopi paremmin tyyliin, mutta kehyksetön iso näyttö olisi jo aivan eri juttu, jos moisia vaan saisi... Kyllä se uusi A3 on houkuttelevampi paketti, varsinkin kun siinä ei edes hinta karkaa sopivilla varusteilla kovinkaan kauas.

Eri lailla iski tuo uusi Shooting Brake ja faceliftattu GL. Kumpikin oli todella hienoja, varsinkin GL teki todella suuren vaikutuksen laadullaan, tyylikkyydellään ja järkälemäisyydellään. Jollain pelottavalla tavalla voisin kuvitella tuollaisen ostavani. Hommassa on vaan yksi suuri huono puoli, raha. Tai siis sen puute ;D

Sinullekaan, K70, ei tainnut mitään mukaan tarttua? :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy