Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

audioman

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.07.12 - klo:09:43
Jos Suomen lehdistöllä olisi muukin tarkoitusperä kuin revitellä otsikoilla tai ne joskus edes vaivautuisivat tulemaan pois sieltä kehä-III:n ulkopuolelta, niin olisi tiedossa, että ei kaikilla Suomen teollisuuden aloilla ja varsinkaan yrityksillä mene huonosti.
Nipademu kirjoittaa asiaa. Media näyttää toimivan niin, että negatiivisten uutisten julkaisukynnys on hyvin matala, mutta positiivisen uutisen täytyy olla Valmet Automotiven Mersu-sopimuksen luokkaa, ennen kuin se pääsee lehtiin.
Kyllä meillä muitakin menestyviä yrityksiä on. Minun työpaikallani taantumavuodet 2008-2009 olivat yhtiön 15-vuotisen historian kiireisimmät ja tuottoisimmat, eikä hiljaiselta näytä nytkään. Hyvät ajat näkyvät mm. siinä, että autoedun hintarajoja päivitettiin taannoin huomattavasti ylöspäin :)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: audioman - 25.07.12 - klo:10:17
Nipademu kirjoittaa asiaa. Media näyttää toimivan niin, että negatiivisten uutisten julkaisukynnys on hyvin matala, mutta positiivisen uutisen täytyy olla Valmet Automotiven Mersu-sopimuksen luokkaa, ennen kuin se pääsee lehtiin.

Konecranesin tilauskannat pullistelevat ennätyksellisinä: http://www.hs.fi/talous/Konecranesin+tilauskanta+nousi+enn%C3%A4tykseens%C3%A4/a1305586835318

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 25.07.12 - klo:09:43
Yhteistyökumppaneinani on pari yritystä, jotka myyvät tuotteitaan ympäri maailmaa. Ja varsinkin toinen niistä on kasvanut huimasti kaikki viime vuodet ja säästynyt lomautuksilta myös vuonna 2008. Tuotteet eivät tosin ole normaalin kuluttajan käytössä, kuin korkeintaan elinkaaren viimeiset vuodet.

Peltosalmelta ja Vieremältä?
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.07.12 - klo:07:55
Olen ehdottoman iloinen maamme puolesta, että Mese A saatiin tuotantolinjoillemme! Vihdoin edes jotain valoisia uutisia kotimaamme teollisuuden osalta.
Mutta, vielä kerran: hienoa työtä tehty UKI:ssa!

Täysin samaa mieltä. Aivan mahtava juttu. Nuo negatiiviset kommentit kertoo kirjoittajistaan enemmän kuin itse (ilmeisesti? ) ymmärtävätkään. Ukissa tehdään laatua. Tämä on tarkastettu Porschen ja monen muun toimesta. Kova sana saada kyseinen diili suomeen nykypäivänä. A Mese menee harkintaan jo siksi, että se ois Suomessa kasattu.
"All 4 The Driver"

Mikko83

Hieno juttu. Mutta itse en tulisi edes harkitsemaankaan A-meseä, sillä se on etuveto (ei aito mersu)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 25.07.12 - klo:12:56
Hieno juttu. Mutta itse en tulisi edes harkitsemaankaan A-meseä, sillä se on etuveto (ei aito mersu)

Vähissä on aidot autot tuolla kriteerillä. Vaggineetkin ovat epäaitoja, kun kaikki alkoi takapotkusta ja vieläpä takamoottorisesta.

Mikko83

Osuit naulan kantaan.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 25.07.12 - klo:12:56
Hieno juttu. Mutta itse en tulisi edes harkitsemaankaan A-meseä, sillä se on etuveto (ei aito mersu)

Sehän tarkoittaa vain sitä, että tuo etenee talvellakin... Ja saahan siihen takavedonkin mukaan halutessaan.

Mikko83

Mutta takavetoa ei saa... Etuveto on ns. taviksille, takaveto ajamisesta nauttiville ja neliveto kädettömille. (eivät muuten talvessa pärjää?)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 25.07.12 - klo:12:56
Hieno juttu. Mutta itse en tulisi edes harkitsemaankaan A-meseä, sillä se on etuveto (ei aito mersu)

Eikös siitä ole tulollaan nelivetokin = aitomersuko.....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 25.07.12 - klo:13:01
Mutta takavetoa ei saa... Etuveto on ns. taviksille, takaveto ajamisesta nauttiville ja neliveto kädettömille. (eivät muuten talvessa pärjää?)

Käypä vaikka ensi talvena kokeilemassa E-sarja ja tule sitten huutelemaan siitä nauttimisesta. Leikkiä sillä voi, mutta jos sillä edetäkin pitäisi, niin...

Kesän osalta olet tismalleen oikeassa. Paitsi että etu- tai nelivetokin ovat kesällä kivoja, mutta takavedossa vaan on sitä jotain.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.07.12 - klo:13:06
Käypä vaikka ensi talvena kokeilemassa E-sarja ja tule sitten huutelemaan siitä nauttimisesta. Leikkiä sillä voi, mutta jos sillä edetäkin pitäisi, niin...

Käsittämätöntä! On ne takseja valitsevat sitten tosi hölmöjä kun ostavat noita onnettomia mersuja ajoon.

Tunnustan itseni kädettömäksi siinä mielessä että haluan mielelläni nelivetoisen auton elämääni helpottamaan, tokikaan en ole koskaan kokenut että yksikään vajaavetoinen olisi ollut erityisen huono ajaa talvella, ja perille on päästy mitä surkeammissa keleissä jopa huonoilla renkailla...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Arcca

Katsoessani A:n kallista hinnastoa tuli tunne että on syytä vertailla sitä B-sarjan hinnastoon. Mielenkiintoinen pointti löytyikin:

- A 200 BE A 34884e, B 200 BE A 36309e eli hintaero vaivaiset 1400e tällä menevämmällä koneella

- A 180 BE A 29891e, B 180 BE A 33645e eli hintaero onkin peräti 3750e pienemmällä koneella!

Tästä voi päätellä että bensa 200 BE pikkumersua havittelevan kannattaa tsekata B-sarjakin ennenkuin kirjoittaa nimen paperiin A-sarjasta, ja päinvastoin 180 BEn kohdalla.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.07.12 - klo:13:17
Käsittämätöntä! On ne takseja valitsevat sitten tosi hölmöjä kun ostavat noita onnettomia mersuja ajoon.

Kuka niitä onnettomiksi on väittänyt? Talvella etenemiskyky on kehno, mutta muutoin auto on enimmäkseen loistava. Ja kaipa taksareilla Vehon palvelukonseptikin painaa, kun kyseessä on työkalu.

Wekotin

Mitenköhän tuo Ukin Mersujen kuljetusreitti mahtaa mennä Suomeen? Käykö autot piipahtamassa Saksassa  ::). Olisi muuten hienoa jos mesensä voisi noutaa tehtaalta kuten joissakin ainakin kalliimmissa malleissa voi  :P

duke7

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.07.12 - klo:14:12
Kuka niitä onnettomiksi on väittänyt? Talvella etenemiskyky on kehno, mutta muutoin auto on enimmäkseen loistava. Ja kaipa taksareilla Vehon palvelukonseptikin painaa, kun kyseessä on työkalu.
Oliko tuo E mielestäsi huono sekä kaupungissa että maantiellä? Ainakin pääkaupunkiseudun taksit suhaavat pääosin sulilla teillä talvellakin ja jotenkin tuntuu, että mersujen määrä tolpilla vähenee muutenkin pohjoiseen mentäessä..

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 25.07.12 - klo:15:10
Mitenköhän tuo Ukin Mersujen kuljetusreitti mahtaa mennä Suomeen? Käykö autot piipahtamassa Saksassa  ::). Olisi muuten hienoa jos mesensä voisi noutaa tehtaalta kuten joissakin ainakin kalliimmissa malleissa voi  :P

Eiköhän se onnistu, kun mersumyyjälle kertoo kauppojen edellytykseksi auton luovutuksen Ukissa. Jos ei onnistu, uhkaa ostavan sitten vaikka Biimerin.

Ainakin Porscheja ja Saabeja on saanut noudettua suoraan tehtaalta.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 25.07.12 - klo:15:17
Oliko tuo E mielestäsi huono sekä kaupungissa että maantiellä?

Maantiellä se on hyvä. Ongelmat ovat liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksessä, eli enemmän taajamamurheita. Toki ohittaminen maantiellä pöperölumessa oli haastavaa.

jni

#1398
Lainaus käyttäjältä: Mikko83 - 25.07.12 - klo:12:56
Hieno juttu. Mutta itse en tulisi edes harkitsemaankaan A-meseä, sillä se on etuveto (ei aito mersu)

Niin - pahat kielet väittävät, että se onkin itseasiassa perustaltaan Nissan?

Siitä kieltämättä kielivät vasemmalla puolella oleva polttoainetankin luukku ja oikealla puolella oleva pakoputki!


Edit: Korjattu pakoputken paikka
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.07.12 - klo:20:04
Niin - pahat kielet väittävät, että se onkin itseasiassa perustaltaan Nissan?

Siitä kieltämättä kielivät vasemmalla puolella oleva polttoainetankin luukku ja vasemmalla puolella oleva pakoputki!

Ã,,lä perhana, tuollaista en ollut kuullutkaan. Kyse on siis Kaskain reinkarnaatiosta? Sopii kuvioon tuo Nissan-Renaultin käyttäminen, kun tuloillaan on myös Renault Kangoohon perustuva Mersu.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 25.07.12 - klo:14:07
Katsoessani A:n kallista hinnastoa tuli tunne että on syytä vertailla sitä B-sarjan hinnastoon. Mielenkiintoinen pointti löytyikin:

- A 200 BE A 34884e, B 200 BE A 36309e eli hintaero vaivaiset 1400e tällä menevämmällä koneella

- A 180 BE A 29891e, B 180 BE A 33645e eli hintaero onkin peräti 3750e pienemmällä koneella!

Tästä voi päätellä että bensa 200 BE pikkumersua havittelevan kannattaa tsekata B-sarjakin ennenkuin kirjoittaa nimen paperiin A-sarjasta, ja päinvastoin 180 BEn kohdalla.


B mersu muutenkin on jotenkin kokonaispakettina fiksumpi auto.. IMO.. Näin netistä tutkailemalla...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 25.07.12 - klo:20:09
Sopii kuvioon tuo Nissan-Renaultin käyttäminen, kun tuloillaan on myös Renault Kangoohon perustuva Mersu.

Eikö A:n pienin diesel ollut Rellun kone?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.07.12 - klo:20:11
B mersu muutenkin on jotenkin kokonaispakettina fiksumpi auto.. IMO.. Näin netistä tutkailemalla...

Löytyykö mistään B-mallin tavaratilan leveysmittoja?

Kuvassa on..



... pituudet, mutta leveys.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jni - 25.07.12 - klo:20:04
Niin - pahat kielet väittävät, että se onkin itseasiassa perustaltaan Nissan?

Siitä kieltämättä kielivät vasemmalla puolella oleva polttoainetankin luukku ja oikealla puolella oleva pakoputki!

Mites nuo B-sarjassa menevät? A ja B ovat saman platformin versioita eli pitkälti samoja autoja.

jni

^Katsoin Mesen sivuilta. Menevät samalla tavalla.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jni

Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.07.12 - klo:20:22
Eikö A:n pienin diesel ollut Rellun kone?

Jep. Kuten myös Nissanin ja Dacian.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.07.12 - klo:20:22
Eikö A:n pienin diesel ollut Rellun kone?

Manuaalina kyllä (1.5), automaattina ei (1.8).

matala

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.07.12 - klo:15:21
Maantiellä se on hyvä. Ongelmat ovat liikkeellelähdöissä ja kiihdytyksessä, eli enemmän taajamamurheita. Toki ohittaminen maantiellä pöperölumessa oli haastavaa.

4Matic, niin nuo huolet eivät kosketa... ;)
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: matala - 25.07.12 - klo:21:19
4Matic, niin nuo huolet eivät kosketa... ;)

Pääsitpä kääntämään veistä avohaavassa ;)

Sapphire

Kävipä näin, että W211 200CDI Avantgarde  lähtee ylihuomenna uudelle omistajalleen. Yhteisiä kilometrejä tuli noin 80tkm vuoden aikana ja auton mittarissa se oli 510tkm -> 585tkm.

Huolettomia ja näppäriä kilometrejä kyllä tarjoaa MB edelleen, myös "uusissa" malleissaan, eritoten enemmän ajettuina. 212 taksista sopivaan (alle 30k) hintaan houkuttelisi tuon 240 Volvon rinnalle ykkösautoksi. Neljää reilu 300tkm ajettua -10 Avantgardea kävinkin jo ajamassa mielenkiinnosta, nämä yksilöt kyllä vakuuttivat kunnoltaan ja ajettavuudeltaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy