Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.06.12 - klo:16:19
^ Ok, kiitos täsmennyksestä, ymmärsin väärin.
Kieltämättä epäselvästi sanottavani muotoilin.. pistin lopun uusiksi.

TTL

Mersukaupan pihassa seisoi musta, uusi GLK 220CDI. Etupäätä ja peräpäätä on aikalailla pyöristelty ja lisätty alle kromikoristeet kumpaankin päähän - pakoputket ovat nyt erityisen korostuneet. Tykkään enemmän entisestä kulmikkuudesta.

Kojelauta on sen sijaan muuttunut edukseen. Uusi ratti ja yhtenäinen linjaus kojelaudan keskiosassa ovat tyylikkäät. Myös vaihdekepistä on päästy eroon keskikonsolissa.

Maltilliset mutta selkeästi pre-faceliftistä erottavat muutokset.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 05.07.12 - klo:10:23
Mersukaupan pihassa seisoi musta, uusi GLK 220CDI. Etupäätä ja peräpäätä on aikalailla pyöristelty ja lisätty alle kromikoristeet kumpaankin päähän - pakoputket ovat nyt erityisen korostuneet. Tykkään enemmän entisestä kulmikkuudesta.

Kojelauta on sen sijaan muuttunut edukseen. Uusi ratti ja yhtenäinen linjaus kojelaudan keskiosassa ovat tyylikkäät. Myös vaihdekepistä on päästy eroon keskikonsolissa.

Maltilliset mutta selkeästi pre-faceliftistä erottavat muutokset.
Muutokset on aika pieniä, eipähän muutu oma auto vanhan näköiseksi.
Omastakin mielestä kulmikkuus erottaa GLK:n massasta ja nimenomaan edukseen. Kabiinissa kojelaudan yleisilme on faceliftissä paremman näköinen, mutta kelpaa se vanhakin :)

jf

Möhköfanttikin saanut sitten niitä uudistuksia. Osa hyviä kuten ILS vakiona, mutta sitten niitä ikävämpiä muutoksia on ML:n kanssa yhtäläinen OffRoad systeemi, missä alennusvaihteiston 3700â,¬ haluavan on pakko ottaa sikahintainen Navi 5700â,¬ ja weppanenkin mukavasti 3600â,¬. Hintaero riisikuppiin ei mahdoton ja rahalle saa vastinettakin...  :(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

kyyjonssoni

Täytyy tulla kehuskelemaan itsekin Mersua, sillä piakkoin Mersusta siirtyneenä VAG-kuskiksi.

Omistin aiemmin E-sarjan (W211) vm. -04 jolla oli ajettu 230 tkm kun sen ostin ja itse tuli ajeltua 22 tkm autolla, joskin nyt kustannussyyt ajoivat vaihtamaan johonkin muuhun. Perinteisten tyyppivikojen kanssa tuli taisteltua automaattilootan osalta, jotka kylläkin korjaantui KYB-venttiilin vaihdolla sekä hieman ennen auton vaihtamista kosahti vasemmalta takaa ilmajousi, jonka vaihto ei ollutkaan aivan edullisinta (1250e), mutta mielestäni sen verran selkärankaa pitää olla, ettei tuollaisia vikoja myydä eteenpäin seuraavalle.

W204 kori hieman houkutteli, mutta omaan budjettiin vielä säilyttänyt turhan hyvin hintaansa ja koska siirtyminen oli myöskin farmariin ei myöskään tuo S211 ruumisautomaisuudellaan ollut oikeastaan vaihtoehto. Sitten erään älyttömän maukkaan impulsilla nähdyn A6:n nähneenä innostuin siitä ja pienen ajan jälkeen se muovautuikin juuri osaltaan hintatasostakin johtuen A4 Avanttiin B8-korilla.

Mersu jäi kyllä mieleen kunnolla, mutta rahkeet S212:seen eivät riittäneet tässä vaiheessa, joten mielenkiinnolla odotan miltä etuveto-Audi tuntuu. Mesen lippu heiluu kuitenkin edelleen korkealla!
A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: kyyjonssoni - 14.07.12 - klo:22:42
ei myöskään tuo S211 ruumisautomaisuudellaan ollut oikeastaan vaihtoehto.

Tästä täytyy tuoda oma samansuuntainen näkemykseni julki. W211 on mielestäni varsin linjakas ja jo pelkästään siksi kiinnostava auto, kun taas farmariversio S211.. noh ehkäpä sitä voisi luonnehtia juuri ruumisautomaiseksi.
Kiitokset mukavasta foorumista.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 16.07.12 - klo:13:57
W211 on mielestäni varsin linjakas ja jo pelkästään siksi kiinnostava auto, kun taas farmariversio S211.. noh ehkäpä sitä voisi luonnehtia juuri ruumisautomaiseksi.

Minusta taas molempien iso miinus on aivan järkyttävän ruma keula, joka pilaa koko auton. Mersun "mulkosilmälook" on aina hirvittänyt itseäni, E:ssä muotoilullinen harppaus 211 -> 212 oli valtava.

Nyt kun ajossa on W211, niin täytyy kyllä sanoa, että myös ero ajettavuudessa on huima, kun muistissa on vielä oma S212.  Toki tämä 200 CDI A on perusmallien perusmalli, mutta ero on silti dramaattinen. Liian pehmeä alusta, onneton ohjaus, tahmea vaihteisto.

mol

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benzin-shooting-brake-sai-hinnat

Ei oo pahat hinnat kun ajattelee että 4-ovinen on 11 tonnia kalliimpi.

kyyjonssoni

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 17.07.12 - klo:11:41
Minusta taas molempien iso miinus on aivan järkyttävän ruma keula, joka pilaa koko auton. Mersun "mulkosilmälook" on aina hirvittänyt itseäni, E:ssä muotoilullinen harppaus 211 -> 212 oli valtava.

Nyt kun ajossa on W211, niin täytyy kyllä sanoa, että myös ero ajettavuudessa on huima, kun muistissa on vielä oma S212.  Toki tämä 200 CDI A on perusmallien perusmalli, mutta ero on silti dramaattinen. Liian pehmeä alusta, onneton ohjaus, tahmea vaihteisto.

Toki se on hyvin leimaava, erityisesti vanhassa W210 Väyrysessä, josta W211:seen oli jo radikaali muutos. Itse henkilökohtaisesti koin sen uniikkina yksityiskohtana, joka ei sikäli haitannut ollenkaan. Mieluumin jopa valitsisin em. mulkosilmän kuin W203:ssa olleet yhdyskäytävät ;).

Omassa W211:ssä oli Airmatic joka teki alustasta hyvinkin kovemman (miellyttävämmän) ajettavan tarvittaessa. Ohjausta en aivan allekirjoittaisi, mutta vaihteistokommentin vuorostaan sitäkin enemmän. Toki tekniikka aina kehittyykin, kuten sen pitääkin. Itsekin olisin siirtynyt W212 / S212 jos vain lompakon budjetti olisi tuollaiseen riittänyt. Ehkä sitten 2-3 vuoden päästä... :P.
A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mol - 20.07.12 - klo:22:47
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benzin-shooting-brake-sai-hinnat

Ei oo pahat hinnat kun ajattelee että 4-ovinen on 11 tonnia kalliimpi.

Siinähän olisi Markku J:lle oiva liisari seuraavaksi 3v jaksoksi jos vaan menee asetettuihin rajoihin päästöjen ym. osalta, olisi ainakin uutuusarvo kohdallaan :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mol


JeanC

Eli hinnat alkavat jostain 80kE, noh ei kai se Markkua estä  ;D  :D  ;)  ;)

jusape

Onpa mielenkiintoista touhua maahantuojalta. Itse innostuin jo tosissaan noilla hinnoilla...

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jusape - 24.07.12 - klo:10:50
Onpa mielenkiintoista touhua maahantuojalta. Itse innostuin jo tosissaan noilla hinnoilla...

Liekkö ihan suunniteltu mainostemppu ::)

Mitäs jos joku ehti tilaamaan autonsa tuosta "väärästä" hinnastosta?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.07.12 - klo:11:24
Liekkö ihan suunniteltu mainostemppu ::)

Mitäs jos joku ehti tilaamaan autonsa tuosta "väärästä" hinnastosta?

Pienellä präntätyssä lukee "oikeudet muutoksiin pidätetään".  ;)

Ei vaan, jos näin olisi käynyt, niin Veho joutuisi kaivamaan kuvettaan alvin maksamiseksi. Lain mukaan kuluttajille ei saa mainostaa muita kuin alvillisia hintoja.


Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.07.12 - klo:12:55
A-sarjan Mersun valmistus alkaa Uudessakaupungissa!

Täytyypä pyytä viivästystä linjapäivään, niin saan aidon SUOMIAUTON!

audioman

No tämäpä mukava uutinen! Tulin tilanneeksi C-Mersun, joka siis on MELKEIN suomalainen auto. Veikkaanpa minäkin, että A-Mersusta tulee Suomessa varsin suosittu ajoneuvo, ja saattaapa uutinen antaa nostetta muilekin MB-malleille :)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

automaattori

Muistuupa mieleen firman Horizon, huonommin tehtyä autoa ei ole sen koslan jälkeen eteen tullut. Uudenkaupungin helmi, ainut asia mikä ei mennyt rikki oli Saabista tuttu joustopuskuri. Jos olisin mersua ostamassa, niin ehdotomasti jostain muusta tehtaasta!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Male80

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:15:47
Muistuupa mieleen firman Horizon, huonommin tehtyä autoa ei ole sen koslan jälkeen eteen tullut. Uudenkaupungin helmi, ainut asia mikä ei mennyt rikki oli Saabista tuttu joustopuskuri. Jos olisin mersua ostamassa, niin ehdotomasti jostain muusta tehtaasta!

Mahtoikohan kyse olla jostakin hieman muusta, kuin tehtaan laadusta? UK:n Porsche Boxster on muistaakseni luotettavuustilastojen kärjessä...
VW 1302 -71 / Volvo V60 D3 R-Design -12

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Male80 - 24.07.12 - klo:15:56
Mahtoikohan kyse olla jostakin hieman muusta, kuin tehtaan laadusta? UK:n Porsche Boxster on muistaakseni luotettavuustilastojen kärjessä...
Toivottavasti tehdas on kehittynyt, alkumetrit olivat kyllä surullisia. Olisihan se kiehtova ajatus saada Suomessa valmistetun auton, varsinkin mersun, mutta minun usko ei riitä osaamiseen. Vähän sama tilannee kuin Nokian puhelimissa? Tietenkin Uudenkaupungin kannalta mersudiili on huippu!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Ranssi

Uutinen on miltei aprillipäivätasoa, loistava juttu kaiken viimeaikaisen talouskuran keskelle!

Täällä tosin joku jaksaa heti manailla - väsynyttä, sanoisin ???

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 24.07.12 - klo:16:49
loistava juttu kaiken viimeaikaisen talouskuran keskelle!


Näin minäkin sen näkisin, olen jo viimeisen kuluneen vuoden aikana päässyt kolmesti ja ihan henk.koht. 'katkerana' toteamaan että siinä tilanteessa kun aletaan puhua vapaasta kapasiteetistä niin se tarkoittaa työn ulosviemistä maastamme (minulta/meiltä/ jne..)  -
tämä että 'kerrankin' on tulossa töitä tännekin päin on mahtava juttu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

exari

Jee-ny ostamaan heti uus "noppa" mersu...se on samaa konsernia,saadaan 10% alennusta.  porge olis ollu silti liian kallis.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:16:05
Toivottavasti tehdas on kehittynyt, alkumetrit olivat kyllä surullisia. Olisihan se kiehtova ajatus saada Suomessa valmistetun auton, varsinkin mersun, mutta minun usko ei riitä osaamiseen. Vähän sama tilannee kuin Nokian puhelimissa? Tietenkin Uudenkaupungin kannalta mersudiili on huippu!

Kannattaa siis seuraavaksi ostaa ehta ameriikassa suunniteltu ja kiinassa kasattu auto, niin alkaa yhteiselo hymyilemään ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

audioman

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 24.07.12 - klo:16:05
Toivottavasti tehdas on kehittynyt, alkumetrit olivat kyllä surullisia.
No jos vanhoja juttuja muistellaan, niin minulla oli 80-luvulla kaksikin Uudessakaupungissa valmistettua Saabia. Kumpikaan ei jättänyt kertaakaan tielle niiden noin 300 000 km aikana, jotka Saabilla kaikkiaan ajelin. Valitettavasti en voi sanoa samaa näistä 2000-luvun VAG-tuotteista. Kolmesta autosta vain yhdellä on pystynyt ajamaan 100 000 km ilman tiellejättöä. Tämä viimeinen on ollut neljän vuoden ja 126 000 km aikana korjaamolla jo viisi kertaa...
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Filixon

Pian taitaa olla tarjolla ensimmäinen Mersu, joka saattaisi kiinnostaa meikäläistäkin... :)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Passatti

Tää on upeeeta.Suomalaisiin luotetaan.Töitä tännekin päin eikä poispäin.Uudessakaupungissa kyllä osataan rakentaa autoja.Mun kaksi Saabia pelasivat upeasti.Silloin kun Porsche Caymanit valmistettiin Uudessakupungissa niin laatu oli parempaa kuin Saksalaisten tekemät .Näin kertoi  automyyja minulle Floridassa joitain vuosia sitten.Vielä kun valtiovalta laskis MB:n verollisia hintoja niin kaikki voittaisivat.Kauppa kävisi ja rahaa tulis.Euroista en tiedä?
Always lead, never follow

exari

Rakentelin iselleni sopivan A-sarjalaisen konfiguraattorilla ja ihan sopivan hintanenhan siitä tuli (90kw+autom,xenon ja pikkuhilppeet)   Bemun 1-sarjan kilpailija aika selkeesti ja paremman näköinen...

Nipademu

Kohta saa "tuontimersuja" entistä halvemmalla,hinnathan voi painua jopa Skodan hintojen alle. Taas toisaalta, nuo A-sarjalaiset menee varmaan kokonaisuudessaan kotimaan markkinoille, vaikka tuplahinnalla. Kyllä suomalaiset on sen verta himoissaan noihin Suomiautoihin. ;D ;D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy