Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.06.12 - klo:08:13
Aika hyvin pitävät hintansa... Ei ole 50 tkm jälkeen ollut muuta poikkeamaa kuin etuperän vaihto ilmeisen valmistevian vuoksi. 320 CDI olisi ääneltänsä sivistyneempi mutta myös 250 CDI on riittävän rivakka. 2010 loppuvuodesta tuli ledihuomiovalot, joilla erottuu varhaisemmista versioista. Ulkopuolen sport-paketti on aika siisti 19-tuumaisine vanteineen ja kromikoristeineen. Vähän harmittaa jälkeen päin, ettei tullut sitä omaan tilatuksi.
Otin neuvoistasi vaarin ja hommasin GLK:n 320 cdi koneella, 19" vanteet ja kromit ja tuikitärkeät vaihteenvaihtaja namiskat ratissa :)
Tilat riittää minulle kun pääasiassa ko. autolla yksin ajelen. Ensivaikutelmat (vajaa 300km) ovat positiiviset.
Huomenna edessä hiekkatietestit mökkireissulla.

Löytyykö varustekoodit vaikkapa tarrana jostainpäin autoa?
Huoltokirja, josta normaalisti löytyy, on vain sähköisenä ja huoltotiedot itellä merkkiliikkeen printtinä.

jusape

Asiaa nokivasara! itsekin tuota GLK:ta fl:n myötä katsellut, toki aikanaan kokeillutkin kun Q5:n hankin. Hieman liikaa kulmaa omaan makuun mutta toisaalta hyvällä ulkonäköpaketilla ja 20" kiekoilla aika mukava. Itselleni tuo vanhempi 320 diesel vie hiukan liikaa eli 250 olisi mieleisempi. Jos hyvä kauppa sattuu eteen niin miksipä ei..

TTL

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 15.06.12 - klo:20:14
Otin neuvoistasi vaarin ja hommasin GLK:n 320 cdi koneella, 19" vanteet ja kromit ja tuikitärkeät vaihteenvaihtaja namiskat ratissa :)
Tilat riittää minulle kun pääasiassa ko. autolla yksin ajelen. Ensivaikutelmat (vajaa 300km) ovat positiiviset.
Huomenna edessä hiekkatietestit mökkireissulla.

Löytyykö varustekoodit vaikkapa tarrana jostainpäin autoa?
Huoltokirja, josta normaalisti löytyy, on vain sähköisenä ja huoltotiedot itellä merkkiliikkeen printtinä.

Onnittelut valinnasta! Minkä verran mittarissa ja minkä värinen tuli? mersuforum.net:issä DBFI osaa auttaa jos mailailet hänelle vaikka privalla valmistenumeron kera.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 16.06.12 - klo:08:42
Onnittelut valinnasta! Minkä verran mittarissa ja minkä värinen tuli? mersuforum.net:issä DBFI osaa auttaa jos mailailet hänelle vaikka privalla valmistenumeron kera.
Harmaa metalli ja 80tkm ajettu. Musta metalli oli aluperin ajatuksissa, mutta tämäkin väri sopii autoon mainioisti.

Quality


Onnittelut, nokivasara, fiksusta valinnasta! GLK:n kulmikas ulkonäkö jakaa mielipiteitä, mutta kyllä se aina XC:lle pärjää ;). Kiinostavaa kuulla kokemuksiasi jatkossa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Panze

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 01.05.12 - klo:01:19
Pystyykö luottamaan 250cdi kestävyyteen vaikka 50000 kilometriä ajettuna, että kestää asiallisesti vielä toiset 50000 vähintään?

Tuossa naapurin pihassa kaksi vastaavaa eemeliä. Toisella ajettu 370000km ja toisella jo yli 400000km. Koneille tai vaihteistoille ei kuulemma ole tehty vielä öljynvaihtoa kummempia toimenpiteitä.

Näin VAG-miehen näkökulmasta aika kunnioitettavia lukemia. Kun on "tottunut" siihen, että (kaksoiskytkin)vaihteiston oletettu käyttöikä 20-50tkm ja jakoketjun alle 50tkm. :D


Sent from my iPad using Tapatalk

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.06.12 - klo:09:21
Onnittelut, nokivasara, fiksusta valinnasta! GLK:n kulmikas ulkonäkö jakaa mielipiteitä, mutta kyllä se aina XC:lle pärjää ;). Kiinostavaa kuulla kokemuksiasi jatkossa.
Jep kulmikkuudesta kaikki ei pitä, omasta mielestä se on komia :) XC60 oli myös harkintalistalla, siinä olisi saanut isommat takatilat ja vähän pienemmän kulutuksen (ja verot).. Mutta ko. seikat ei pystyneet peittoamaan sitä tunnetta, että yksinkertaisesti halusin GLK:n.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 16.06.12 - klo:08:42
Onnittelut valinnasta! Minkä verran mittarissa ja minkä värinen tuli? mersuforum.net:issä DBFI osaa auttaa jos mailailet hänelle vaikka privalla valmistenumeron kera.
Kiitokset vinkistä. DBFI postasi auton varustekoodit selityksineen.
Hiekkatestit meni mainiosti. Auto meni n. 40 km sorarännejä kuin juna. Alusta hiljainen myös hiekkatiellä.
Sporttipaketin myötä alusta 20mm madallettu + 19" vanteet + 235 rengasleveys, joka ei ole ihan optimi kombinaatio sorateille, mutta eipä tuntunut haittaavan yhtään. Tosin rauhallisesti ajelin.. eihän tuo mikään ralliauto ole.

TTL

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 16.06.12 - klo:18:49
Kiitokset vinkistä. DBFI postasi auton varustekoodit selityksineen.
Hiekkatestit meni mainiosti. Auto meni n. 40 km sorarännejä kuin juna. Alusta hiljainen myös hiekkatiellä.
Sporttipaketin myötä alusta 20mm madallettu + 19" vanteet + 235 rengasleveys, joka ei ole ihan optimi kombinaatio sorateille, mutta eipä tuntunut haittaavan yhtään. Tosin rauhallisesti ajelin.. eihän tuo mikään ralliauto ole.

Mulla alla kesällä 235/65R17 ja talvella taitaa olla 235/60 tai 55/R18 ja normialusta n. 20 cm maavaralla. Ajettavuudessa ei niilläkään spekseillä ole moitittavaa asfaltilla, lumella tai soralla.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

torso1

Autonvaihto pohdiskelua mielessä. Ajatuksissa on S204 220CDI. Olisi kysyttää alustoista ja eri varustetasoista joita kannattaa harkita. Sen verran on jo tullut ikää mittariin ja hermot mennyt suomen teihin että mitä on mersumiehet mieltä näistä C-sarjaan saatavista alustavaihtoehdoista. Alustojahan taitaa saada ainakin kolmea eri vaihtoehtoa. Vakioalusta (Agility Control), AMG alusta (Agility Control urheilualusta -15mm), Ajodynamiikkapaketti ilmeisesti vakioalustaan?. Mitä ootta mieltä näistä alustoista ajossa. Itsellä nyt B8 Audi S-line alustalla ja en halua enää yhtä jäykkää alusta seuraavaan autoon. Onko AMG Sport paketti ja esim. Avantgarde varustetason yhteydessä aivan ehdoton jos mietitään auton ajettavuutta...

TTL

Vain kokeilemalla selviää. Noita luulisi löytyvän potentiaaliselle tosiostajalle koeajoon kaikkia versioita. Yleishavainto se, että jo agility control vakioalustassa tekee kulusta varsin nautinnollista. Madallusten hyötyjä en kovasta yrittämisestäkään huolimatta ymmärrä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

HJP

Torso1: meinasitko uutta vai käytettyä? Minulla on allekirjoituksen mukainen 83tkm ajettu C220 cdi, jossa siis avantgarde + Amg. Auto on suhteellisen matala vakiona. Alustaa kuvaa ehkä parhaiten adjektiivi "jämäkkä". Jos vaikutat pk-seudulla niin tervetuloa kokeilemaan!


audioman

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 18.06.12 - klo:10:43
Sen verran on jo tullut ikää mittariin ja hermot mennyt suomen teihin että mitä on mersumiehet mieltä näistä C-sarjaan saatavista alustavaihtoehdoista. Alustojahan taitaa saada ainakin kolmea eri vaihtoehtoa. Vakioalusta (Agility Control), AMG alusta (Agility Control urheilualusta -15mm), Ajodynamiikkapaketti ilmeisesti vakioalustaan?. Mitä ootta mieltä näistä alustoista ajossa. Itsellä nyt B8 Audi S-line alustalla ja en halua enää yhtä jäykkää alusta seuraavaan autoon. Onko AMG Sport paketti ja esim. Avantgarde varustetason yhteydessä aivan ehdoton jos mietitään auton ajettavuutta...
Minä koeajoin keväällä C220CDI Avantgarden vakioalustalla ja C220CDI Coupen AMG Sport - paketilla. Viimeksi mainittu tuntui kyllä aika jyrältä. Koeajon jälkeen jopa nykyinen Octavia RS:ni tuntui mukavuuspainotteiselta. Tilaukseen meni C220 CDI Avantgarde 16" vanteilla ja vakioalustalla. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ja koeajamalla asia selviää.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: HJP - 18.06.12 - klo:21:31
Jos vaikutat pk-seudulla niin tervetuloa kokeilemaan!

Tämmöstä on kiva lukea - joku rehdisti tarjoaa laitettaan koeajoon kaverille joka vielä 'etsii omaa polkuaan'. :)

Lainaus käyttäjältä: audioman - 18.06.12 - klo:23:23
Minä koeajoin keväällä C220CDI Avantgarden vakioalustalla ja C220CDI Coupen AMG Sport - paketilla. Viimeksi mainittu tuntui kyllä aika jyrältä.

Noita ei kait sovi verrata toisiinsa, poistelin juuri vanhoja Start-äänityksiä boxiltani ja korviini osui maininta 'coupen alusta on sedania 17 mm matalampi' - eli jouset ovat jo alunalkaenkin erilaiset + tuo AMG-paketti sisältää vielä omanlaisensa alustan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

torso1

Lainaus käyttäjältä: HJP - 18.06.12 - klo:21:31
Torso1: meinasitko uutta vai käytettyä? Minulla on allekirjoituksen mukainen 83tkm ajettu C220 cdi, jossa siis avantgarde + Amg. Auto on suhteellisen matala vakiona. Alustaa kuvaa ehkä parhaiten adjektiivi "jämäkkä". Jos vaikutat pk-seudulla niin tervetuloa kokeilemaan!



Uutta meinasin. Harmi vain et olen Kuopiossa niin ei ajuille päästä. Täälläpäin ei ole paikallisessa merkkiliikkeessä kuin vakio Agility control alustalla oleva koeajettavana, eikä näytä muissakaan liikkeissä vastaavia Mesejä olevan.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 18.06.12 - klo:10:43
Autonvaihto pohdiskelua mielessä. Ajatuksissa on S204 220CDI. Olisi kysyttää alustoista ja eri varustetasoista joita kannattaa harkita. Sen verran on jo tullut ikää mittariin ja hermot mennyt suomen teihin että mitä on mersumiehet mieltä näistä C-sarjaan saatavista alustavaihtoehdoista. Alustojahan taitaa saada ainakin kolmea eri vaihtoehtoa. Vakioalusta (Agility Control), AMG alusta (Agility Control urheilualusta -15mm), Ajodynamiikkapaketti ilmeisesti vakioalustaan?. Mitä ootta mieltä näistä alustoista ajossa.

Olen nyt kolmea eri kombinaation C-sarjalaista ajanut,esittelyauto Elegancea vakio 16" rengastuksella, vuoden vanhaa farkkua AMG-alustalla ja 225/40r18 renkailla sekä tätä omaa uutta Avantgardea Agility Control alustalla ja 17" vanteilla. Kyllä tuo oma tuntuu näistä parhaimmalta,16" renkailla oli aika heijaavaa menoa ja tuo AMG-alustainen oli kovempi mitä vanha Seattini,en tykännyt.

torso1

Onkos kellään omassa mesessä semmosta pakettia että olis AMG-sport paketti ja sit ajodynamiikkapaketti lisänä. Et voisko tota AMG-alustaa mukamas säätää tällä lailla...AMG-sport paketti siis kiinnostaa ulkonäön puolesta mut seuraavasta autosta en todellakaan haluaisi liian matalaa / kovaa alustan suhteen. Kun tien päällä ollaan paljon ja tiet ovat enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa, niin päällimäiseksi kyllä nousee ajomukavuus ts. automaattiloota ja mukava alusta mut tarpeen tulleen kovemmassakin vauhdissa pitäisi ajella turhia huojumatta. Eli itsehän tämän jo totesin, mun tarpeisiin siis voisi olla paras ratkaisu vakio Agility Control alusta ajodynamiikkapaketilla höystettynä. Mut tohon ei sit saa AMG-härpäkkeitä sisälle ja ulos. Arghh!...

Kärki

Lainaus käyttäjältä: torso1 - 18.06.12 - klo:10:43
Autonvaihto pohdiskelua mielessä. Ajatuksissa on S204 220CDI. Olisi kysyttää alustoista ja eri varustetasoista joita kannattaa harkita. Sen verran on jo tullut ikää mittariin ja hermot mennyt suomen teihin että mitä on mersumiehet mieltä näistä C-sarjaan saatavista alustavaihtoehdoista. Alustojahan taitaa saada ainakin kolmea eri vaihtoehtoa. Vakioalusta (Agility Control), AMG alusta (Agility Control urheilualusta -15mm), Ajodynamiikkapaketti ilmeisesti vakioalustaan?. Mitä ootta mieltä näistä alustoista ajossa. Itsellä nyt B8 Audi S-line alustalla ja en halua enää yhtä jäykkää alusta seuraavaan autoon. Onko AMG Sport paketti ja esim. Avantgarde varustetason yhteydessä aivan ehdoton jos mietitään auton ajettavuutta...

Alusta on aina makuasia ja on oikeastaan aika vaikea toiselle suositella jotakin alustaa toista paremmaksi. Parhaan käsityksen saa kun käy kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja sitä kautta sitten tukea päätöksentekoon.
Kerrot että B8 S-Line alustalla on mieleesi liian jäykkä. Se antaisi viitteitä siihen suuntaan että AMG-sportin -15mm alusta ei ehkä vastaa toiveisiisi parhaalla mahdollisella tavalla. Uskoisin, että vakioalusta mahdollisesti pienillä lisäherkuilla vastaisi toiveitasi paremmin - mutta kannattaa ehdottomasti käydä ajamassa erilaisia vaihtoehtoja ja tehdä päätös vasta sitten.

Sapphire

Lainaus käyttäjältä: Panze - 16.06.12 - klo:09:36
Tuossa naapurin pihassa kaksi vastaavaa eemeliä. Toisella ajettu 370000km ja toisella jo yli 400000km. Koneille tai vaihteistoille ei kuulemma ole tehty vielä öljynvaihtoa kummempia toimenpiteitä.

Näin VAG-miehen näkökulmasta aika kunnioitettavia lukemia. Kun on "tottunut" siihen, että (kaksoiskytkin)vaihteiston oletettu käyttöikä 20-50tkm ja jakoketjun alle 50tkm. :D


Sent from my iPad using Tapatalk

Käyttöautoni W211 200CDI mittari lähenee 600 000 kilometriä ja kone ja vaihteisto ovat edelleen tuolla "öljynvaihtoa kummempia" -asteella, myös jakoketju on alkuperäinen.  :o

Koneiden ja vaihteistojen kestävyys on kyllä MB:llä edelleen täysin omassa luokassaan.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.06.12 - klo:09:21
Onnittelut, nokivasara, fiksusta valinnasta! GLK:n kulmikas ulkonäkö jakaa mielipiteitä, mutta kyllä se aina XC:lle pärjää ;). Kiinostavaa kuulla kokemuksiasi jatkossa.
Muutaman päivän GLK kokemukset ja vertailua vaihdossa menneeseen Yetiin
Mersu 320cdi, automaatti ja 4matic ja entinen Yeti 2.0tdi 4x4 manuaali.
GLK:ssa (tähän mennessä havaittuna ja koettuna) parempaa..
+ Murikkamaisempi ulkonäkö
+ Parempi laatuvaikutelma kauttaaltaan
+ Saan paremman ajoasennon
+ Kyyti hiljaisempaa ja pehmeämpää, ei kuitenkaan kiikku, Agility control alusta estää kallistelut tehokkaasti.
+ Automaatti toimii sivistyneesti ja moottorissa on tarvittaessa voimaa
+ Paremmat stereot.. tosin navi puuttuu.. pystyy kuitenkin päivittämään laajennusmokkulalla
+ Takaluukku ei aukea keskeltä kattoa kuten Yetissä => helpompi käyttää suksiboksia
+ Paikallinen merkkihuolto ei ole Laakkonen

GLK:ssa huonompaa..
- Ohjaustuntuma Yetissä täsmällisempi.
- GLK vie 2 litraa / 100 km enemmän disukkaa
- GLK vakuutusmaksut lähes tuplahintaiset ja vuotuiset verot pikkasen isommat

GLK juhannusillan hämärässä.. saanut juuri pintaansa hellittelyhoidon :)
Pesu + savi & Meguiars quik detailer + Meguiars Ultimate Compound + Meguiars Carnauba Plus
Kuvassa ei oikein näy, mutta pinnasta tuli lasimaisen sileä ja liukas. En ole tuota savea ennen älynnyt käyttää ja sehän on mainiota tavaraa.


torso1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 19.06.12 - klo:19:17
Alusta on aina makuasia ja on oikeastaan aika vaikea toiselle suositella jotakin alustaa toista paremmaksi. Parhaan käsityksen saa kun käy kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja sitä kautta sitten tukea päätöksentekoon.
Kerrot että B8 S-Line alustalla on mieleesi liian jäykkä. Se antaisi viitteitä siihen suuntaan että AMG-sportin -15mm alusta ei ehkä vastaa toiveisiisi parhaalla mahdollisella tavalla. Uskoisin, että vakioalusta mahdollisesti pienillä lisäherkuilla vastaisi toiveitasi paremmin - mutta kannattaa ehdottomasti käydä ajamassa erilaisia vaihtoehtoja ja tehdä päätös vasta sitten.

No näinhän se on mut nyt pitää laittaa tyhjä lompakko naaman päälle, ottaa pari buranaa ja antaa kuumeen laskea muutama kuukausi! :D

TTL

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.06.12 - klo:16:01
GLK juhannusillan hämärässä.. saanut juuri pintaansa hellittelyhoidon :)
Pesu + savi & Meguiars quik detailer + Meguiars Ultimate Compound + Meguiars Carnauba Plus
Kuvassa ei oikein näy, mutta pinnasta tuli lasimaisen sileä ja liukas. En ole tuota savea ennen älynnyt käyttää ja sehän on mainiota tavaraa.


Hyvin kiiltää ja komea laitos kaiken kaikkiaan! Mikä on tuon harmaan koko nimi? Ei näytä tenoriitinharmaalta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 25.06.12 - klo:09:46
Hyvin kiiltää ja komea laitos kaiken kaikkiaan! Mikä on tuon harmaan koko nimi? Ei näytä tenoriitinharmaalta.
Värikoodi on CUBANITE SILVER - METALIC
Pehmeä tummempi harmaa ja jossain valossa vähän haaleaa ruskehtavaa sävyä.
Cubanite mineraali = Copper Iron Sulfide .. tuosta lienee nimi väännetty.
http://www.galleries.com/Cubanite

Quality


Kiitos ensikokemuksista, niistä saa jo aika paljon "maistiaisia". Tiloista en huomannut yhtään kommenttia - miten tilat vastaavat omia tarpeitasi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.06.12 - klo:12:43
Kiitos ensikokemuksista, niistä saa jo aika paljon "maistiaisia". Tiloista en huomannut yhtään kommenttia - miten tilat vastaavat omia tarpeitasi?
Tilat on riittävät, muttei tavaratilassa mitkään hulppeat. Tavaratilan kannen alla on melkoinen lisätila ja juhannusreissun roinat mahtui tavaratilaan mukavasti.
Ainoa tilanne jossa nykyisellään käytännössä tarvitsen enempi tilaa on harrastusvälineiden kuskaus.
Glk:hon mahtuu tavaratilaan golfbagi poikittain ja kulmittain kaikkine mailoineen.. Yetissä piti siirtää yhtä penkkiä eteenpäin tai poistaa driveri bägistä.
Talvella kuljetan suksia lähes päivittäin ja Glk on suksiboksin käyttöä ajatellen parempi.
Kuljettajan tilat on väljemmät.. Yetissä oli ajoasento turhan ahdas, penkkiä ei saanut riittävän taakse.
Takapenkkiä en ole käynyt edes kokeilemassa ja tuskin ihan heti menenkään kun kuskinpenkillä viihtyy niin hyvin :)

Quality


Kiitos vastauksesta. Jokaisella on yksilölliset tarpeet niin tilojen, ajettavuuden, suorituskyvyn kuin varusteidenkin osalta. Kaikki osa-alueet ovat myös suhteellisia, mutta juhannuksen aikaan vähän matkaa viittä aikuista ja vähän pitemmän matkaa kolmea aikuista ja heidän juhannuksen ajan matkavarustustaan kuljettaessani jouduin taas kerran toteamaan, että parempi vähän varalla kuin ahdinko silloin, kun tilaa tarvitaan. Ei ole XC60kään mikään tilaihme, mutta matalakin takakontti riittää, kunhan se on pinta-alaltaan tarpeeksi suuri. Eikä takapenkiltäkään isoa parkua kuulunut ;). Jotenkin vaan on piintynyt ajatus, että vaikka pääosin vaimon kanssa kahdestaan ajellaankin ja tavarat mahtuvat mainiosti, olisi aika noloa ilmoittaa kyydittäville, että sorry, ei tähän (viidelle rekisteröityyn, ulkomitoiltaan isonnäköiseen) kulkupeliin pysty koko porukkaa änkeämään. En hetkeäkään epäile, etteikö sopu anna sijaa myös GLKssa, ja omissa prioriteeteissa se on edelleen erittäin korkealla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

#1316
Lainaus käyttäjältä: Quality - 25.06.12 - klo:13:41
Kiitos vastauksesta. Jokaisella on yksilölliset tarpeet niin tilojen, ajettavuuden, suorituskyvyn kuin varusteidenkin osalta. Kaikki osa-alueet ovat myös suhteellisia, mutta juhannuksen aikaan vähän matkaa viittä aikuista ja vähän pitemmän matkaa kolmea aikuista ja heidän juhannuksen ajan matkavarustustaan kuljettaessani jouduin taas kerran toteamaan, että parempi vähän varalla kuin ahdinko silloin, kun tilaa tarvitaan. Ei ole XC60kään mikään tilaihme, mutta matalakin takakontti riittää, kunhan se on pinta-alaltaan tarpeeksi suuri. Eikä takapenkiltäkään isoa parkua kuulunut ;). Jotenkin vaan on piintynyt ajatus, että vaikka pääosin vaimon kanssa kahdestaan ajellaankin ja tavarat mahtuvat mainiosti, olisi aika noloa ilmoittaa kyydittäville, että sorry, ei tähän (viidelle rekisteröityyn, ulkomitoiltaan isonnäköiseen) kulkupeliin pysty koko porukkaa änkeämään. En hetkeäkään epäile, etteikö sopu anna sijaa myös GLKssa, ja omissa prioriteeteissa se on edelleen erittäin korkealla.

Jep.. iso tavaratila on harvoin haitaksi.

Ajelen varmaankin 95% ajoista ko. autolla ihan issekseen tai 1 henkilö kyydissä. Emäntä ajelee omallaan ja jälkikasvukin jo kasvanut ja käyttää etupäässä omia kyytejään :) .. eli autovalinnat menee nykyisellään aika itsekkäästi omien perskohtaisten "tarpeiden" (..lue fiiliksien) mukaan.

Luulen että Glk:lla tuommosen 4 aikuisen lapinreissun tekisi kivuttomasti, suksiboksi katolla tietysti.
3 aikuista (..ainakin aikuisenkokoista miestä) takapenkillä.. hmm.
Mutta tuo on melkein kaikissa autoissa tekemätön paikka pidemmälle reissulle, koska autot on siihen hommaan liian kapeita, ainakin mukavaan matkantekoon. GLK leveys 1840mm, joka ei ole lähellekkään autokannan pienimmästä päästä.

Oikeasti reilu tavaratila on maastureissa vasta möhkö- kokoluokassa (eikä kaikissa silloinkaan) ja sellaista en juuri tuon möhkömäisyyden vuoksi tällä haavaa halunnut. Mutta jos sopiva GL Mersu olisi ollut tyrkyllä, niin mikä ettei.. ei se niin tarkkaa ole :)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 25.06.12 - klo:15:30
Luulen että Glk:lla tuommosen 4 aikuisen lapinreissun tekisi kivuttomasti, suksiboksi katolla tietysti.
3 aikuista (..ainakin aikuisenkokoista miestä) takapenkillä.. hmm.
Mutta tuo on melkein kaikissa autoissa tekemätön paikka pidemmälle reissulle, koska autot on siihen hommaan liian kapeita, ainakin mukavaan matkantekoon. GLK leveys 1840mm joka ei ole autokannan pienimmästä päästä.
Oikeasti reilu tavaratila on maastureissa vasta möhkö- kokoluokassa (eikä kaikissa silloinkaan) ja sellaista en juuri tuon möhkömäisyyden vuoksi tällä haavaa halunnut. Isommat farmariautothan korjaa tässä suhteessa potin 6-0.. mutkun ei tällä kertaa :)

En tiedä, mitä tarkoitat "isommilla farmariautoilla", mutta itse olen eri mieltä. Ei niissä matkustusmukavuus viidellä ihmisellä ole juurikaan GLK:ta kummempi, siihen tehtävään tila-autot ovat oikea valinta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 25.06.12 - klo:15:36
En tiedä, mitä tarkoitat "isommilla farmariautoilla", mutta itse olen eri mieltä. Ei niissä matkustusmukavuus viidellä ihmisellä ole juurikaan GLK:ta kummempi, siihen tehtävään tila-autot ovat oikea valinta.
Tavaratilan kokoa siinä kohdin jo tarkoitin. Matkustusmukavuus on GLK:ssa parempi :)
"Oikeasti reilu tavaratila on maastureissa vasta möhkö- kokoluokassa (eikä kaikissa silloinkaan) ja sellaista en juuri tuon möhkömäisyyden vuoksi tällä haavaa halunnut. Isommat farmariautothan korjaa tässä suhteessa potin 6-0."

Marko_K

^ Ok, kiitos täsmennyksestä, ymmärsin väärin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy