Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 04.05.12 - klo:16:56
Tuota oli tänään mahdollisuus käydä kokeilemassa kun oma eemeli oli huollossa. Jo parkkiksella meinasin soittaa myyjälle, että onkohan oikea auto alla kun en huomannut juuri mitään eroa tavalliseen. Sama juttu motarilla. Ehkä ohjaus tuntui aavistuksen jämäkämmältä, mutta luulisin sen suurelta osin olevan renkaista kiinni, esittelyautossa 245 leveät ja omassani vakio 225. Odotin kyllä selkeämpää eroa taikka joku on ruksinut sellaisen lisävarusteena omaani. Tietääkseni en kuitenkaan ole siitä maksanut  :D. Kannattaa kokeilla itse. Areenalta löytynee herkempihanskaisia kuskeja.

Sen mitä itse olen tavallista mallia kokeillut, niin minusta oleellinen ero ei ole ohjauksen keveydessä tai raskaudessa, vaan nopeudessa ja kontrollissa.

Eli MB:n oman mainosjargonin mukaan "Direct-Steer-ohjaus lisää ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostuksen mukavuutta entisestään. Siinä ohjauksen välitys muuttuu ohjauskulman mukaan. Näin auto reagoi ohjauspyörän liikkeisiin nopeammin, ja pienempikin ohjausliike riittää."

Tai toisella kotimaisella "Mercedes-Benz offers the Direct-Steer system that has proven such a resounding success in the SL-Class as an optional extra (standard for the V6 and V8 models). It fully lives up to its name by providing the driver with more direct response when cornering and, therefore, even more agile handling. In short, it delivers even more driving enjoyment. Hence the Direct-Steer system offers all the benefits of the previously installed speed-sensitive power steering system â€" less steering effort is required at low speed, when manoeuvring or parking, for example â€" whilst also enhancing handling dynamics. The variable rack ratio, which adjusts in line with the steering angle, increases sharply as soon as the angle reaches five degrees, meaning that the driver does not have to move the steering wheel a great deal when cornering. The E-Class responds more spontaneously, and the driver has even more control over the car when greater manoeuvrability and agility are required, such as when driving on twisting country roads, i.e. at medium speed and with medium steering angles."

r.e.t

joo-o, tuskinpa aivan potaskaa ovat kirjoittaneet ja joitain piirteitä voin allekirjoittaa. Erot vain tuntuivat sen verran pieneltä, että en osaa tulkita ohjauksen ja rengastuksen osuutta tuntumaan. Sen voin kuitenkin sanoa, että ei ohjaus mitenkään huonompaa suuntaan mennyt. Mitään ylimääräistä keinotekoista en siitä huomannut, toisin kuin ehkä uudessa A6:ssa ( ei herneitä kenellekään, kokemusta ehkä 50 km, enkä varmaan kaikkia asetuksia tullut edes kokeilleeksi ). Niin ja Markolle onnittelut tulevasta autosta. Loistava valinta. Varmasti halpoja kilometrejä, jos se edes oli tärkein kriteeri  ;D

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 04.05.12 - klo:19:15
Erot vain tuntuivat sen verran pieneltä, että en osaa tulkita ohjauksen ja rengastuksen osuutta tuntumaan. Sen voin kuitenkin sanoa, että ei ohjaus mitenkään huonompaa suuntaan mennyt.

En minäkään muista ihmeellisiä eroja matka-ajossa huomanneeni (koeajoin toista tuhatta kilsaa sitä normiohjausta), mutta mutkateillä tai muuten "urheilullisemmassa" ajossa ero oli iso.

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 04.05.12 - klo:19:15Markolle onnittelut tulevasta autosta. Loistava valinta. Varmasti halpoja kilometrejä, jos se edes oli tärkein kriteeri  ;D

Kiitos vain! Toki edullinen hinta oli se tärkein kriteeri, mutta kyllä mä toivon että tuo jonkinlaista ajamisen iloakin tarjoaisi. Ja varmaan tarjoaakin, ainoastaan suorituskyky on toki varsin vaatimaton, 109hv/250Nm on aika eri juttu kuin 204hv/500Nm, vaikka painoakin aika paljon vähemmän on.

Kompromisseja...

Mutta pitää nyt vielä saada tuo oma "vanhus" kaupaksi, muuten jää A kauppaan. Vaan eiköhän tuo syksyyn mennessä jollekin kelpaa.

r.e.t

Uusi hybridi-eemeli löytyy jo näköjään hinnastosta  8)

300 BlueTec Hybrid T A Premium Business ( farkku )
Teho 150+20 (204+27)
Vääntö 500+250
Päästöt 116g
Hinta 66 389,61

Varusteitahan tuossakin on jo mukavasti
Premium Business -varustus
- 954 Urheilullinen Avantgarde- varustetaso
677 Direct Control -urheilualusta (vaihtoehtoisesti Comfort-alusta)
R78 16-tuumaiset kevytmetallivanteet, vaihtoehtoisesti 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, vaikuttaa päästöihin ja siten autoveron määrään
R11 17-tuumaiset kevytmetallivanteet E 250 / 350 CDI BE 4Matic PB -malleihin
- P35 Valopaketti, sis. Intelligent Light System (622), kääntymisvalotoiminto (619), adaptiivinen kaukovaloavustin (608) ja led-huomiovalot
- 228 Lisälämmitin, kaukokäyttö
- 230 Pysäköintiavustin, sis. Parktronic-pysäköintitutkan
- 409 Monisäätöiset etuistuimet (ei koodin 244 yht.)
- 915 Suurempi polttoainesäiliö (80 litraa)
- 950 AMG Sport-paketti tilattavissa erikoishintaan 1.150,- (autoveroton hinta, sis. alv.) E 220 / 250 / 250 4Matic / 300 BlueTec Hybrid / 350 / 350 4Matic CDI Premium Business -malleihin (Huom! Varuste vaikuttaa päästöihin ja siten autoveron määrään)
- kaksiputkinen pakoputkisto sisältäen takapuskurin helmoihin integroidut kulmikkaat, kiillotettua jaloterästä olevat päätyputket

Mallissa E 300 BlueTec Hybrid perusvakioiden lisäksi:
- 20 kW:n sähkömoottori
- Direct Steer -ohjaus (koodi 211)
- Jarrutusenergian talteenottojärjestelmä (RBS)
- ECO Start-Stop-toiminto ilman ECO-näppäintä
- Energiavirtanäyttö
- Lataustilan näyttö
- Silent-Start-toiminto

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 08.05.12 - klo:17:51
Uusi hybridi-eemeli löytyy jo näköjään hinnastosta  8)

300 BlueTec Hybrid T A Premium Business ( farkku )
Teho 150+20 (204+27)
Vääntö 500+250
Päästöt 116g
Hinta 66 389,61

Verotus tekee hinnasta varsin mielenkiintoisen. Olisi mielenkiintoista nähdä käytännössä, alentaako tekniikka todella kulutusta myös maantieajossa, kuten speksit väittävät. Itse en siihen oikein usko.

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.05.12 - klo:22:15
Verotus tekee hinnasta varsin mielenkiintoisen. Olisi mielenkiintoista nähdä käytännössä, alentaako tekniikka todella kulutusta myös maantieajossa, kuten speksit väittävät. Itse en siihen oikein usko.
Sehän riippuu siitä miten tuo softa on koodattu. Jos se hyödyntää sähköä ylämäissä ja alamäissä lataa, niin alentaa, mutta ajossahan sen vasta näkee... Ekat riisikippo hyrbidit eivät olleet parhaimmillaan tuollaisessa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.05.12 - klo:22:20
Sehän riippuu siitä miten tuo softa on koodattu. Jos se hyödyntää sähköä ylämäissä ja alamäissä lataa, niin alentaa, mutta ajossahan sen vasta näkee...

Lähinnä siis tarkoitin, että siinä määrin kuin EU-lukemat väittävät. Mielestäni siinä oli yllättävän iso ero, mutta enhän mä nyt saa googlattua niitä numeroita muistinvirkistykseksi.

jf

Hybridi 109 g/km ja tuo normi 129 g/km. Litrat/100km siis 4,2 vs. 4,9. Eihän tuo nyt mitenkään tolkuton säästö ole, joten miksei olisi mahdollista jos tosiaan toimii tuo sähkön hyödyntäminen.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.05.12 - klo:22:42
Hybridi 109 g/km ja tuo normi 129 g/km. Litrat/100km siis 4,2 vs. 4,9. Eihän tuo nyt mitenkään tolkuton säästö ole, joten miksei olisi mahdollista jos tosiaan toimii tuo sähkön hyödyntäminen.

Jep, mutta nuo ovat niitä yhdistettyjä kulutuksia. Kaupungissa aivan varmasti säästöä syntyy isosti painavassa autossa.

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.05.12 - klo:22:46
Jep, mutta nuo ovat niitä yhdistettyjä kulutuksia.
Kolmannen valtakunnan nettisivut väittävät seuraavaa maantiekulutuksesta: 4,3 - 4,2 vs 4,5 - 4,2, joten ihan samathan nuo käytännössä ovat?
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jf - 08.05.12 - klo:22:51
Kolmannen valtakunnan nettisivut väittävät seuraavaa maantiekulutuksesta: 4,3 - 4,2 vs 4,5 - 4,2, joten ihan samathan nuo käytännössä ovat?

Jeps, sieltä juuri löysin ne itsekin. Eli ei käytännössä mitään eroa, mistä lie olin aiemmin lukevinani eriävät numerot tuohon.

Kaupungissa säästää kivasti.

Uppe

Onnittelut Markolle etukäteen,tähti keulassa ei tarvitse edelleenkään selitellä ;D. Itse tykkään myös ainakin kuvien perusteella tuosta tulevasta A-mallista,pitää seuraavassa autonvaihtosessiossa tutkia tarkkaan.

HJP

Kirjoittelen tähän väliin vähän omia kokemuksia ensimmäisestä omasta tähtikeulasta (C220 CDI T A Avantgarde, 2/2008), jonka olen nyt omistanut 2kk/2100km ajan. Autolla on ajettu nyt reilu 81000km.

Auto on toiminut odotetusti, ainoastaan rikkoutunut parkkitutka-anturi vaihdettiin Veholla jonka jälkeen parkkitutkakin on toiminut. Muita teknisiä ongelmia ei ole ilmaantunut.

Ajettavuus: Sporttialustan ja  uusien kesärenkaiden (225/45-17 ja 245/40-17 CSC3 MO) yhdistelmä on mieluinen. Pienelle perheautolle sporttinen käytös sopisi tosin paremmin V6-moottorin ja 7G-vaihteiston jatkoksi, tämä nelisylinterinen moottori perinteisen 5-vaihteisen automaattivaihteiston kanssa on kuitenkin hyvin mukavuuspainotteinen.

Kulutus: Auton keskikulutus on ollut ajotietokoneen mukaan keskimäärin 8,0 ltr/100km. Kulutusta voi pitää korkeana, mutta sille on hyvin luonnollinen selitys. Asun kaupungissa, ja päivittäiset ajosuoritteet ovat hyvin lyhyitä ja kaupunkiajopainotteisia. 11km työmatkan (20% kaupunkia + 80% kehä1) keskikulutus on yleensä 6.3-6.8 ltr/100km. Matka-ajoa autolla ei ole vielä ajettu ollenkaan, joten matkakulutuksesta ei ole kokemuksia ennen ensimmäistä mökkireissua.

Sisätilat: ovat itselleni sopivat. Etupenkillä on hyvä olla, ja urheiluistuimet saa säädettyä omalle kropalle sopivaksi helposti. AMG-sisäpakettiin kuuluva kolmipuolainen ratti istuu käteen, ratin yhteydessä olevat F1-vaihtoviikset ovat tosin suhteellisen tarpeettomat, ainoastaan rampissa pienempää vaihdetta esivalitessa olen tarvinnut niitä. Vakiovarusteinen äänentoisto on omiin tarpeisiini riittävä ja peittoaa äänenlaadullaan edeltäjänsä selkeästi (Golf V GTI, Scirocco). Integroitu Bluetooth-HF järjestelmä on ensimmäinen laatuaan minulle, tykkään todella paljon kun soittaminen ja vastaaminen onnistuu ratin nappeja käyttämällä ja puhelinluettelo löytyy ilman kännykän räpläämistä. Ainoastaan tehdasnavigaattorin puutetta olen ajoittain harmitellut. Takatilat ovat pienet, mutta minun käytössä takapenkeillä ei usein ole tarvetta. Farkun takakonttiin mahtuu tavarat sovittelematta ja Easy-Pack -jakojärjestelmän avulla autonpesuvälineet pysyvät ämpärissä seinää vasten kaatumatta, ja muutkin tavarat puomin takana tarvittaessa. Ulosponnahtavia kassikoukkuja on 2kpl ja ne ovat oikealla korkeudella ruokakasseja varten.

Autonvaihtoon ei ole vielä ilmennyt tarvetta, vaikka toisaalta vastaava peli mutta porrasperäisenä ja V6 + 7G -yhdistelmällä on ajoittain käynyt mielessä. Saa nähdä jos tuommoinen olisi jossain vaiheessa saatavilla jos työkuviot antavat mahdollisuuden autonvaihtoon.


Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jokker

Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Sapphire

#1275
Ei voi kuin ihmetellä tätä MB:n nykyistäkin kestävyyttä vaikka käyttöauto onkin merkin "huonommalta" aikakaudelta, kyseessä siis W211 200CDI pre-facelift. (Sis. parjatut sähköjarrut)

Ajettu nyt kohta lähemmäs 600tkm, viimevuonna ajoin noin 70tkm ja ainoa kerta kun jäin tielle oli kun katalysaattori tukkeutui. Koko talven myös käynnistin autoa lämmittämättä laisinkaan ja käynnistyi joka kerta pakkasesta tai ilmasta huolimatta.

Moottori ja laatikko ovat edelleen avaamattomat ja alkuperäiset, 5-vaihteinen automaatti. Vain öljyjä on tarvinut vaihtaa näin tekniikan puolesta. Longlife vaihtovälillä öljyä ei tarvitse lisätä tippaakaan.

Aivan älytöntä abusea nämä kyllä kestävät, en hetkeäkään ihmettele suosiota taksikäytössä. Tämänkin auton ensimmäiset 300tkm on vietetty stadin keskustassa tolpalla eikä ole kyllä kummosia jälkiä autoon jättänyt, ulkoa varsinkin vielä kuin uusi myllytettynä ja hoidettuna.

Katsastuksestakin meni mukisematta läpi, epäilin vähän mutta eipä ollutkaan moittimista, mm. päästöt todella hyvät.

Kyllä se MB on vain vielä MB.  :o

gloter

Lainaus käyttäjältä: Jokker - 21.05.12 - klo:21:54
Vanhemman coupe-kaartin tuunausta Mercedekseltä:

http://iliketowastemytime.com/2012/05/17/mind-blowing-restoration-of-second-300-sl-ever-made-14-pics
Kyllä tuo Classic Center osaa. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä kuvaa aloitustilanteesta kun yleensä on tapana ylientisöidä ja tehdä autot paremmiksi kuin ne olivat uusina ja käyttää kaikenlaisia repro-osia (tai nos-kamaa parhaimmassa tapauksessa) vain sen takia ettei kuluminen näy. Eletyn historian ei anneta näkyä. Tämä ei kyllä ole tuon Classic Centerin synti. Nythän on Suomessa mahdollisuus museorekisteröinnissä valita entisöinnin tilalle myös restaurointi. Triangle motorin pomo kaipaili jossain haastattelussa Suomeen enemmän porrastusta näihin museoautoihin kuten suuressa maailmassa. Sillä tavalla saataisiin paremmin säilytettyä hyvää kalustoa tuleville polville vaikka juuri nyt eivät voimat tai rahat riittäisi jonkin yksilön kunnostamiseen. Vanha maalipinta on se ainoa alkuperäinen vaikka siinä muutama naarmu näkyisikin. Nythän "entisöinti"firmat vetävät surutta uudet vesivärit pintaan ja sovitukset ja pohjatyöt millilleen koska asiakkaat ovat tottuneet nykyautojen tasoon eivätkä ymmärrä millaisia autot olivat ennen. Vuosikymmenet alkuperäisenä (vaikka vähän kulahtaneena) säilynyt yksilö on paljon mielenkiintoisempi kuin uusiksi tehty karkkikuorrutettu jossa on uustuotantopahvilaput roikkumassa syylarissa ja liitumerkinnät taka-akselissa  >:(. Se on auton pilaamista. Sori, paisui vähän mutta nyppii tämä nykylinja kun isolla rahalla tuhotaan hyvin säilyneitä ja dokumentoituja yksilöitä. Vanhoja autoja ei saisi kunnostaa kuten käyttöautoja. Piikki ei kohdistu M-B Classic Centeriin. Johan helpotti taas...
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

audioman

Nyt on saatu uuden työsuhdeauton hankintapäätös aikaiseksi. Tilaukseen lähtee MB C 220 CDI Premium Business Sedan Avantgarde muutamilla lisävarusteilla (kääntyvät takaselkänojat, säilytystilapaketti ja metalliväri). Nyt pitäisi parin päivän sisään päättää vielä värit, tummansininen mustalla sisustuksella on aika vahvoilla...
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Quality


Onnittelut hienosta valintapäätöksestä! Kyllähän tummansininen on aina arvokas väri myös.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

audioman

Kiitos Quality onnitteluista! 220 CDI:n värit on nyt valittu, cavansitensininen (tummansininen metalliväri) mustalla sisutuksella. Ja pientä tarkennusta varusteluun: automaattivaihteisto ja ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostein.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: audioman - 29.05.12 - klo:19:03Kiitos Quality onnitteluista! 220 CDI:n värit on nyt valittu, cavansitensininen (tummansininen metalliväri) mustalla sisutuksella. Ja pientä tarkennusta varusteluun: automaattivaihteisto ja ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostein.
Hienon värin oot valinnut, eikä oo kyllä autossakaan varmasti moittimista. ;) Kuuluuko muuten Avantgardeen jonkinlainen (sisä)valopaketti? Jos ei, niin sellaisen ottaisin vielä jos mahdollista. :) Harman/Kardonin sterkat ei taida mahtua enää varustelistalle?
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

audioman

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 29.05.12 - klo:22:21
Hienon värin oot valinnut, eikä oo kyllä autossakaan varmasti moittimista. ;) Kuuluuko muuten Avantgardeen jonkinlainen (sisä)valopaketti? Jos ei, niin sellaisen ottaisin vielä jos mahdollista. :) Harman/Kardonin sterkat ei taida mahtua enää varustelistalle?
Hehee, kyllähän nuo mukavia olisivat. Firman autopolitiikassa varustelistalta on kuitenkin rajattu pois somistukset ja muut lisävarusteet, joilla ei ole jäännösarvoa leasing-kauden jälkeen (ja jotka siis joutuisi maksamaan kokonaan leasing-vuokrassa). Ja nuo yllämainitut kuuluvat niihin...
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

K70

Onhan tämän kesän kylkiäinen, eli Becker Map Pilot mukana tilauksessa?

audioman

Kiitos K70 vinkistä! Täytyypä ottaa myyjään yhteyttä, että Becker saataisiin mukaan :)
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

ePa

Uusi kuningas "hot hatch" sarjaan?



Mercedes A45 AMG: details revealed

As with other recent AMG models, the A45 AMG also receives a three stage electronic stability program (ESP) that includes a "sport handling" mode which allows you to turn the electronic safety net off completely.


Uskaltavatkohan oikeasti antaa peruspeelolle kaikki ohjakset käsiin? Saatan hieman epäillä.

Halpahan tuo ei tule olemaan, mutta köyhälle kaikki onkin kallista.

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 29.04.12 - klo:18:45
Möhköfantti uusiutuu. Eikun tilauksia sisään!

Pienempään GLK:hon tulossa vähän vastaava keulan facelift, perä kutakuinkin ennallaan.
Onko nyky GLK:sta kellään kokemuksia? Diisseli, neliveto ja 7-vaiht. automaatti kiikarissa.
Onko jotain erityistä huomioitavaa renkaita potkiessa?


TTL

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.06.12 - klo:17:32
Pienempään GLK:hon tulossa vähän vastaava keulan facelift, perä kutakuinkin ennallaan.
Onko nyky GLK:sta kellään kokemuksia? Diisseli, neliveto ja 7-vaiht. automaatti kiikarissa.
Onko jotain erityistä huomioitavaa renkaita potkiessa?

Aika hyvin pitävät hintansa... Ei ole 50 tkm jälkeen ollut muuta poikkeamaa kuin etuperän vaihto ilmeisen valmistevian vuoksi. 320 CDI olisi ääneltänsä sivistyneempi mutta myös 250 CDI on riittävän rivakka. 2010 loppuvuodesta tuli ledihuomiovalot, joilla erottuu varhaisemmista versioista. Ulkopuolen sport-paketti on aika siisti 19-tuumaisine vanteineen ja kromikoristeineen. Vähän harmittaa jälkeen päin, ettei tullut sitä omaan tilatuksi.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

nasse

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 13.06.12 - klo:17:32
Pienempään GLK:hon tulossa vähän vastaava keulan facelift, perä kutakuinkin ennallaan.


Facelift on tullut jo. Hinnasto, esite jne. ovat olleet mersun sivuilla vaikka kuinka kauan ja liikkeeseen pitäisi auto tulla nähtäväksi juhannuksen tienoilla. Auto päivittyy varsinkin sisätiloiltaan aivan eri luokkaan. Tämä väistyvä versio on kyllä melkoisen karu sisältä. Todella hieno ajettavuus siinä kuitenkin on.

Quality


Itse kun väistyvän GLK-version koeajoin, en kritisoinut oikeastaan mitään muuta kuin tiloja. Ne tuntuivat ahdistavilta niin ohjaamossa kuin tavaratilassakin. Onneksi jäi kauppaan, kun fl:kin tuli juuri - siitä en tullut silloin syksyllä selvää ottaneeksi.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Marko_K

Uuden A-sarjan hinnastoa tavatessa tuli muutama ylläri. 220 CDI tuleekin ilmeisesti vasta myöhemmin, kun sitä ei Saksankaan sivuilta löydy. Olisi ollut kiinnostavaa nähdä hintaero 200 CDI:hin. Toisaalta kyllä kompromissibudjetti paukahtelee jo tuon kulimallin kohdalla, kun varusteissa on niin paljon kivaa tarjolla.

Lievä pettymys oli se, että Sport-paketin saa vain ja ainoastaan 250-malliin. No, toisaalta parempi niin, että sporttimalli on sporttimalli eivätkä mopot näytä samalta, mutta itse olisin halunnut dieseliin sen hienon timanttimaskin.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy