Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Uppe

Samaa minäkin ihmettelin. Tekihän PSA:kin pikkuauton "säälittävän" Toyotan kanssa eikä sen maine kadonnut :)

hkoskenv

Tervehdys.  Olen ihmeissäni lueskellut tätä Mersujuttua. Osaako joku selittää mikä ihme on se usein esiintyvä termi AMG-paketti, mulla on ollut itellä
viisi kpl Mersuja, ja silloin AMG-paketti löytyi konehuoneesta! Se oli tosi kallis "paketti" maksoi varmasti 2-3kertaa vakioauton hinnan.Ennen omatuontia
ei Suomessa montaa amg-pakettia löytynyt.Oli myös vielä raakempi paketti, sen venttiilikopassa ei lukenut amg, vaan BRABUS Tehoa 1000 hv, ja vääntö
sama 1000, että silleen. Olen ilmeisesti jo ulkona näistä hommista, koska avasin c-mersun nokkapellin, ja katso, sähkölaitteissa luki Magneti-Marelli, tai
valeo, eikä Bosch, joten suljin kannen hiljaa, ja ostin viidennen vw-autoni.Maailma muuttuu, ja näköjään laatuarvot myös.Hyvää kesää kaikille.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: hkoskenv - 27.04.12 - klo:14:15
Olen ilmeisesti jo ulkona näistä hommista, koska avasin c-mersun nokkapellin, ja katso, sähkölaitteissa luki Magneti-Marelli, tai
valeo, eikä Bosch, joten suljin kannen hiljaa, ja ostin viidennen vw-autoni.Maailma muuttuu, ja näköjään laatuarvot myös.Hyvää kesää kaikille.

Juu on ajat muuttuneet, joskus se 124-korin AMG-peli oli semmonen että 3.0 litran mylly oli porattu 3.4 litraseksi, tehoa lisää, jotain detaljeja sisustassa ja ulkopinnassa siellä täällä, nykyään merkitsee enempikin jäykempiä jousia, paria muovilistaa ja parempia etupenkin topppauksia.  ;D

Toki rahalla saa ja on aina saannut, mutta sinänsä tuo sana AMG on ehkä hieman menettänyt merkitystään.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HJP

Oma mersu kävi tänään ensimmäistä kertaa korjattavana, takaparkkitutkasta oli yksi anturi ottanut itseensä ja tutka huuti vain suoraa huutoa. Ostin uuden alkuperäisanturin Ebaysta (25e), maalasin sen mattamustaksi ja vaihdatin Veholla. Samalla luettiin vikakoodit ja nollattiin tutkan antama vikakoodi. Taas on mukava ajella ilman ylimääräisiä piippauksia! Työmatkan kulutus (11km keskinopeudella n. 55km/h) on yleensä ollut noin 6.5litraa/100km, mutta kaupunkiruuhkissa sitten ainetta kuluu paljon enemmin, joten ensimmäisen 1800km kokonaiskeskikulutus on n. 8ltr/100km. Huomenna pääsee ensimmäistä kertaa ajamaan yli 40km siivun autolla, katsotaan mihin matkakulutus asettuu.

Lainaus käyttäjältä: hkoskenv - 27.04.12 - klo:14:15
Tervehdys.  Olen ihmeissäni lueskellut tätä Mersujuttua. Osaako joku selittää mikä ihme on se usein esiintyvä termi AMG-paketti, mulla on ollut itellä
viisi kpl Mersuja, ja silloin AMG-paketti löytyi konehuoneesta! Se oli tosi kallis "paketti" maksoi varmasti 2-3kertaa vakioauton hinnan.Ennen omatuontia
ei Suomessa montaa amg-pakettia löytynyt.
Tervehdys vaan sinnekin! AMG Sport-paketti on näihin tuulipukukansan budjetille sopivien moottorivaihtoehtojen yhteyteen saatava lisävarustepaketti, jolla autoa saa hieman sporttisemmaksi muuten paitsi suorituskyvyltään. Esimerkiksi uudessa C-sarjassa paketti sisältää seuraavaa:

Ulkopuoli:
AMG-kevytmetallivanteet
AMG Styling -paketti, sisältää etuhelman, sivuhelmaverhoukset ja takahelman
Jarrusatuloissa teksti "Mercedes-Benz"
Pakoputken päätykappaleen koristeosa kiillotettua jaloterästä
Pyöreät huomiovalot ja pyöreät sumuvalot, joissa kromikehykset

Sisätilat:
Kolmipuolainen monitoimiohjauspyörä nappanahkaa, suoristettu alaosa
Kaksi mukitelinettä sisältävä kyynärnoja ja säilytyslokero auton takaosassa
Mustat lattiamatot joissa AMG-teksti
Kattoverhous musta
Mittaristossa kolme taulua joissa kapeat putkimaiset kehykset
Harjatusta jaloteräksestä valmistetut urheilupolkimet, joissa on kuminopat
Verhouksena Liverpool-kankaan ja ARTICO-tekonahkan yhdistelmä joko mustana tai alpakanharmaana (tarjolla ovat musta, alpakanharmaa, musta / cappucino ruskea nahka ja musta / saharabeige nahka)
Kuljettajan ja etumatkustajan urheiluistuimet

Tekniikka:
Rei'itetyt etujarrulevyt
Alumiiniset vaihdevivut (automaattivaihteiston yhteydessä)
Madallettu urheilualusta
Ajonopeuden mukaan säätyvä Sport-ohjaustehostus

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: hkoskenv - 27.04.12 - klo:14:15
Tervehdys.  Olen ihmeissäni lueskellut tätä Mersujuttua. Osaako joku selittää mikä ihme on se usein esiintyvä termi AMG-paketti

Se on ainakin E:ssä paketti, joka korjaa ohjauksen ja alustan ajokelpoisiksi, sekä kaikenlaista kosmetiikkaa kylkiäisiksi.  ;D

hkoskenv

Olisin lisännyt vielä siihen amg-juttuun erään esimerkin aikaisemmasta hintatasosta, myin takavuosina 560 sec amg alkuperäiset vanteet 18" Vanteet
olivat aidot AMG vanteet, ei mitkään uudenveroiset, mutta sain niistä yli 2000 e. Renkaita ei ollut. Siksi olen luullut, että Sanalla AMG on joku maaginen
hohto. Ilmeisesti kilpi kaipaisi kiillotusta.

Q8

Lainaus käyttäjältä: hkoskenv - 27.04.12 - klo:15:54
Olisin lisännyt vielä siihen amg-juttuun erään esimerkin aikaisemmasta hintatasosta, myin takavuosina 560 sec amg alkuperäiset vanteet 18" Vanteet
olivat aidot AMG vanteet, ei mitkään uudenveroiset, mutta sain niistä yli 2000 e. Renkaita ei ollut. Siksi olen luullut, että Sanalla AMG on joku maaginen
hohto. Ilmeisesti kilpi kaipaisi kiillotusta.

No se AMG paketti on just sitä "kiillotusta". Osta AMG mersu niin ei tarvitse selitellä. Vähän samaa kuin BMW M vastaan M-sport tarra.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Ursus

Tänään tuli kokeiltua E 200 CDI vm.2011. AVANTGARDEA. Tuossa oli extrana 17 " 245/45 renkaat ja säätyvä ohjaustehostus. Ajettavuus oli mielestäni hyvä. AMG Sport paketti ei ilmeisesti toisi ajettavuuteen muutoksia?. Mitä nyt 18 " renkaat. Sama alusta ja ohjaus kait noissa muuten on?  Mielestäni tuossa AMG Sportissa ei ole tuota säätyvää ohjaustehostusta vakiona? Joku täällä tais niin väittää? Vaan se on otettava lisävarusteena sekä avantgardeen et AMG Sporttiin?

Rengasäänet tuli mielestäni turhan kovana sisään. Hetkeä aiemmin kävin Uuden A6 2.0 tdi multin tyyppäsemässä ja se oli rengas- ja koneääniltään huomattavasti hiljaisempi. Tosin siinä oli korkeamman profiilin 17 " renkaat. Audissa tosin kuului enemmän tuulensuhinoita. Varsinkin kuskin ovi suhisi turhan kovaan.

Ehken noista ottaisin mersun jos resurssit sallisi. Molemmissa oli muuten pirellin renkaat.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 27.04.12 - klo:20:53
Sama alusta ja ohjaus kait noissa muuten on?  Mielestäni tuossa AMG Sportissa ei ole tuota säätyvää ohjaustehostusta vakiona? Joku täällä tais niin väittää? Vaan se on otettava lisävarusteena sekä avantgardeen et AMG Sporttiin?

Alusta on AMG Sportissa sama kuin Avantgardessa, ohjaus ei ole. AMG Sportissa on vakiona Direct Control -ohjaus, sisältää ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostuksen. Ja se tekee autosta totaalisen erilaisen ajaa, vakio-ohjaus on kamala tuohon verrattuna.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 27.04.12 - klo:20:53
Ehken noista ottaisin mersun jos resurssit sallisi.

Osta multa tuosta sopivasti sisäänajettu yksilö. Ei uutta häpeä, ikää 11 kk ja kilsoja 50000.  ;)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 27.04.12 - klo:21:21
Osta multa tuosta sopivasti sisäänajettu yksilö. Ei uutta häpeä, ikää 11 kk ja kilsoja 50000.  ;)

Huh mikä määrä kilsoja! Oletko kotona ollenkaan???

Ei olisi minusta moiseen tienpäällä asusteluun :)

Terveisin kotterolla ikää 10kk ja kilsoja 9200km:a.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.04.12 - klo:21:29
Huh mikä määrä kilsoja! Oletko kotona ollenkaan???

Ei kai tuo nyt paljon ole? Keskimäärin 150 kilsaa päivässä eli pari tuntia.

Markku J

Marko ajelee melkein kuin minä parhaimpina reppurivuosinani, jolloin ajoa kertyi yli 80 tkm vuodessa. Autona Opel Vectra (=tosi surkea laitos) ja myöhemmin Saab 900 2.1 Combi (hieno auto silloin v 1992).

Ursus

Marko_K:Tämän vuoden hinnastoa kun katselee niin tuossa AMG Sportista ovat karsineet pois tuon ohjauksen. Säästöä se pienikin säästö:). Autosi varmaan loistava mutta enään puuttuu ne resurssit vaan:).

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 28.04.12 - klo:06:41
Marko_K:Tämän vuoden hinnastoa kun katselee niin tuossa AMG Sportista ovat karsineet pois tuon ohjauksen.

Näyttäisi siltä, että paketin kuvaus vain on väärin. Varusteluettelossa lukee nimittäin sen ohjauksen kohdalla "213 Säätyvä ohjaustehostus, sis. koodiin 950". Koodi 950 on se AMG Sport.

TTL

Näkyykö Markon kantakortissa 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING vai jokin muu erikoissysteemi. Tuo on vakiona ainakin kutoskoneisissa Eemeleissä. En ole viitsinyt selvitellä, onko nykyään myös neloskoneisissa. Peräpääthän näyttävät viritellyn noissa 2.2-litraisissakin aivan AMG-tunnelmiin. Nokan Mondeovaloista voi joko tykätä tai sitten ei...

Alla oman kantakortin sisältö:

Datacard
Identification number: WDD212XXXXXXXXXXX X
Chassis
Sales designation: E 350 CDI
Order number: X X XXX XXXXX
Delivery date: XX XX 20XX
Paint code 1: 197U OBSIDIAN BLACK
Equipment: 254A LEATHER - BROWN
Engine no.: XXXXXX XX XXXXX
Transmission: XXXXX XX XXXXX
Engine
Engine no.: XXXXXX XX XXXXX
Major assembly variant: A 642 010 43 47
SA code
030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP
050 AEJ 09/2
061 TECHNICAL MODIFICATIONS 09/09
108 CONTROL CODE MARKETING
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
236 DAY DRIVING LIGHT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
254A LEATHER - BROWN
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEERING WHEEL SHIFT BUTTONS/GEARSHIFT PADDLES
43P CONTROL CODE MARKETING
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
525 RADIO AUDIO 50 APS
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
645 WINTER TIRES M + S
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 WOOD DESIGN ASH-TREE BLACK
78N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
800 AEJ 09/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A35 SOFTWARE 1
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R11 17" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DESIGN ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V62 SPEED- + LOADINDEX 99H XL

U60 olisi saanut jäädä olematta. Yksi "bonnet actuator" sanoi pari viikkoa siten sopimuksen irti, rupesi vilkuttelemaan varoitussasnomaa ja siitä tulikin nyt heti takuuajan jälkeen 300 egen lasku töineen. Ihmettelen vaan, mikä moisen värkin kulutti rikki, kun en ole yhtäkään jalankulkijaa tullut teloneeksi. Ei ottanut tehdas vastatakseen. Sen viritelmän on tarkoitus kohottaa konepeltiä ja estää jalankulkijaa murskautumasta vasten moottoritilan "kova osia".
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

TTL, mistä nuo tiedot löytyy? Alkoi heti kiinnostamaan. Tuo ihan tavallinen 213 multa pitäisi löytyä.

TTL

Mersuforumilta privaa DBFI:lle ja valmistenumero mukaan...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 27.04.12 - klo:21:21
Osta multa tuosta sopivasti sisäänajettu yksilö. Ei uutta häpeä, ikää 11 kk ja kilsoja 50000.  ;)
Menikö kolarikorjauksessa jotain pieleen, vai miksi myyt?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 28.04.12 - klo:10:46
Menikö kolarikorjauksessa jotain pieleen, vai miksi myyt?

Takavedon huonot puolet talviajossa ja tilankäyttö&istuma-asento versus tila-autot taisi olla ne syyt miksi tuo menee kiertoon.

TTL

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 28.04.12 - klo:10:46
Menikö kolarikorjauksessa jotain pieleen, vai miksi myyt?

Ei, korjauksen jäljiltä auto tuli uutta vastaavaan kuntoon. Onneksi vauriot olivat vain takapuskurissa ja pakoputken takaosassa eli osat vaihdettiin kokonaan eikä tarvinnut oikoa mitään.

Harkitsen vaihtoa kahdesta syystä:

A) Eemeli on osoittautunut koko perheen autoksi aivan liian pieneksi ja on siksi saanut kaverikseen Picachun. Yksinajeluun E taas on ihan turha iso. Ei siis ole optimaalinen käyttötarpeisiinsa, ei niistä kumpaankaan.

B) Koska perheen kauniimpi puolisko siirtyy syksyllä työelämästä täysipäiväiseksi opiskelijaksi hankkiakseen tuplatutkinnon, täytyy ihan taloudellisesti valitettavasti miettiä joko automäärän vähentämistä tai niiden tason laskua, kunnes rouva valmistuu.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 28.04.12 - klo:11:14
OT:



Ã,,läs nyt, viestihän oli tällä kertaa ihan asiallinen.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 28.04.12 - klo:11:02
Takavedon huonot puolet talviajossa ja tilankäyttö&istuma-asento versus tila-autot taisi olla ne syyt miksi tuo menee kiertoon.

Kieltämättä nuo ovat kaikki niitä negatiivisia puolia E:ssä. Jos nuo asiat olisivat kunnossa, auto hipoisi täydellisyyttä.

Nelivetoisenahan sen toki saakin, mutta tilat ja istuma-asento eivät ratkea kuin autoa vaihtamalla.

olympiavolkkari

Sen verran vielä utelen, jos olet jo liikkeistä vaihtotarjouksia kysellyt, että minkäsuuruinen on arvonalennus prosentteina?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 28.04.12 - klo:11:49
Sen verran vielä utelen, jos olet jo liikkeistä vaihtotarjouksia kysellyt, että minkäsuuruinen on arvonalennus prosentteina?

Pari tarjousta olen kysynyt, niillä ei kauppoihin päästä. Nettohyvitykset haarukassa 46000-49000. Uuden hinta noin 73000 (businesshinnoiteltuna eli ihmeempiä tinkivaroja), eli onhan tuossa rumat prosentit, jos niitä laskee.

Oma käsitykseni hinnasta on 57000 luokkaa. Sillä toki saa käytetyt E:n liikkeestäkin, jos tytyy lisävarusteettomaan autoon.

matala

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 27.04.12 - klo:21:15
Alusta on AMG Sportissa sama kuin Avantgardessa, ohjaus ei ole. AMG Sportissa on vakiona Direct Control -ohjaus, sisältää ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostuksen. Ja se tekee autosta totaalisen erilaisen ajaa, vakio-ohjaus on kamala tuohon verrattuna.

Juuri näin, vakio-ohjaus on sama kuin ajaisi sohvaa. HArmi, että myyt auton pois jo nyt. Itse alan vasta saada tuntumaa.

Myydäänkö muuten MB CDI koneisiin tehdaspiristystä? Tarkoitan, että voiko Veholta ostaa "virallista" tehopakettia. Katselin tuossa Brabuksen +36 hv pakettia. Rupesi kiinnostaamaan.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: matala - 28.04.12 - klo:12:32
Katselin tuossa Brabuksen +36 hv pakettia. Rupesi kiinnostaamaan.

Aika pelottava ajatus ottaa 250 CDI:stä vielä lisää potkua irti. Tuleeko siinä vain lisätehoa yläkierroksille vai onko maksimivääntöäkin nostettu? Vakionahan se 500 Nm tulee varsin alhaalla, joten ylempänä olisi vielä pelivaraa.

olavi77

kova on autoliikkeiden mielestä arvonalenema,ex-superbin(2v-60tkm)oli prosenteissa n.15,takkiinhan tuo myyjäliike otti kun nyt netistä katsoo pyyntiä....

TTL

#1229
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.04.12 - klo:13:08
Aika pelottava ajatus ottaa 250 CDI:stä vielä lisää potkua irti. Tuleeko siinä vain lisätehoa yläkierroksille vai onko maksimivääntöäkin nostettu? Vakionahan se 500 Nm tulee varsin alhaalla, joten ylempänä olisi vielä pelivaraa.

Minusta oikeastaan ihan kannatettava ajatus ja varmaan hyvin fiksu konstruktio, sori tuo leveähkö kuva:

Mercedes-Benz E 300 BlueTec Hybrid kesäkuussa Suomeen

Mercedes-Benz tuo kesäkuussa myyntiin sedan- ja farmarimallisen E 300 BlueTec Hybridin, joka yhdistää diesel- ja sähköauton parhaat ominaisuudet. Nelisylinterinen dieselmoottori toimii 150 kW (204 hv) teholla ja 500 Nm vääntövoimalla, sähkömoottori puolestaan 20 kW (27 hv) teholla ja 250 Nm väännöllä. Keskikulutus on ennätysalhainen: korimallista riippuen 4,2-4,5 l/100 km, mikä tarkoittaa ainoastaan 109-119 gramman CO2-päästöjä kilometrillä.

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy