Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.03.12 - klo:19:46
menee n.10 sek kun sipaisee päät puhtaaksi vanteiden pesun jälkeen.

Joskus olen kokeillut putkenpäitä vanteiden jälkeen pestä, mutta lika on niin tiukassa, ettei ole energia riittänyt niiden puunaamiseen. Pitäisi olla ilmeisesti jotain tujumpaa ainetta.

Mä olen kokenut hyväksi kompromissiksi sen, että auto käy keväällä ja syksyllä ammattilaisella vahattavana ja samalla reissulla tulee myös rööritkin puhtaaksi. Aika äkkiähän niihin kuonaa kertyy, mutta ei ne ihan törkeiksi pääse tulemaan, kun kaksi kertaa vuodessa ne puhdistetaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: TTL - 19.03.12 - klo:10:54
Tiedä mitä takorautaa olivat 2005 A6 3.0 TDI:ssä ja 2007 Allroad 2.7 TDI:ssä, kun mustuivat ja pinttyivät, mutta ovat pysyneet puhtaina ja kiiltävinä näissä nykyvehkeissäni. Harja, vesi ja pesuaine riittävät.

Tarjoan selitykseksi että näissä uudemmissa on DPF.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 19.03.12 - klo:19:46
Muuten puhdas auto ja sitten ne killotetut putkenpäät pilkistää törkyisenä puskurin alta antaa epäsiistin vaikutelman, menee n.10 sek kun sipaisee päät puhtaaksi vanteiden pesun jälkeen. Ei tarvitse mitään erillistä kynsimistä normi pesun yhteydessä, talven jäljiltä sitten vahauksen yhteydessä kiinnipalaneet suolamoskat rasvanpoistoaineella pois.

Samaa mieltä! Minulla on ollut autoissa kiillotetut putkenpäät niin kauan kuin muistan, enkä ole koskaan kokenut mitenkään vaikeaksi tai vaivalloiseksi niiden puhdistamista pesun yhteydessä. Se tosiaan vie sen 10sek/ putki, eikä tarvitse mitään erityistä.
Siinä en näe mitään "noloa" jos ne putkenpäät puhdistaa?! Miksi niitä ei puhdistaisi?! Ulkonäkövarustehan ne ovat siinä kuin vanteetkin.
Samoin olen kolmen viimeisen auton kohdalla puhdistanut myös jarrusatulat (punaiset, valkoisella automerkin tekstilogolla varustettu) vanteiden pesun yhteydessä. Sen teen samasta syystä kuin putkenpäidenkin puhdistuksen. Ulkonäkövaruste - puhdistetaan.

JeanC

Sokeripalalla saa putkenpäät puhtaaksi  ;)

jf

#1174
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 19.03.12 - klo:20:27
Tarjoan selitykseksi että näissä uudemmissa on DPF.
Taisi olla noissakin DPF, kun omassakin kuutosessa -07 oli ja putkia sai ihan tosissaan putsata. Joku fiksu suunnittelija oli keksinyt jättää ne tuossa mallissa näkyville. Jotain pientä feelua oli ainakin oman kuutosen systeemeissä, kun putket kellastuivat samalla tavalla kuumuudesta, kuin pakosarjakin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Quattroll nyt

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 19.03.12 - klo:20:27
Samaa mieltä! Minulla on ollut autoissa kiillotetut putkenpäät niin kauan kuin muistan, enkä ole koskaan kokenut mitenkään vaikeaksi tai vaivalloiseksi niiden puhdistamista pesun yhteydessä. Se tosiaan vie sen 10sek/ putki, eikä tarvitse mitään erityistä.
Siinä en näe mitään "noloa" jos ne putkenpäät puhdistaa?! Miksi niitä ei puhdistaisi?! Ulkonäkövarustehan ne ovat siinä kuin vanteetkin.
Samoin olen kolmen viimeisen auton kohdalla puhdistanut myös jarrusatulat (punaiset, valkoisella automerkin tekstilogolla varustettu) vanteiden pesun yhteydessä. Sen teen samasta syystä kuin putkenpäidenkin puhdistuksen. Ulkonäkövaruste - puhdistetaan.

Just ja kun tekee säännöllisesti niin on paljon helpompi ja nopeempi homma.

Newman

Ja se puhdistaa, ketä kiinnostaa. Ihan samaan tapaan en viitsi hinkata vanteita sen enempää puhtaaksi kuin mitä ne nyt normaalipesulla tulevat. Jää jarrupölyä, mutta kykenen juuri ja juuri elämään asian kanssa. Kukin tyylillään.

mol

Lainaus käyttäjältä: Newman - 20.03.12 - klo:13:56
Ja se puhdistaa, ketä kiinnostaa. Ihan samaan tapaan en viitsi hinkata vanteita sen enempää puhtaaksi kuin mitä ne nyt normaalipesulla tulevat. Jää jarrupölyä, mutta kykenen juuri ja juuri elämään asian kanssa. Kukin tyylillään.

Mukavaa että täällä on joku muukin joka on aivan samalla ajatusmaailmalla kanssani liikkeellä, vaikka ei se kyllä kauheasti tähän topikkiin liitykään...

nikob

Täällä hinkataan putkenpäät joka pesussa puhtaaksi.  8)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

nasse

Melkoisen onnistunut tuo GLK:n facelift. Ei tarvitse seuraavaa autoa enää etsiä. (kauneus on tietty katsojan silmissä)

http://tinyurl.com/7sspxnr

Tuo ruskea puulista on aika kauhea, mutta musta puu ja alumiini melkoisen hyvän näköistä. Sisäpuolen urheilupakettiin tulee vihdoin kunnon sporttipenkit (näkyvät vain MB.de -sivuilla). Muitakin muutoksia ja lisäyksiä varusteisiin ja paketteihin.


audioman

Kyllä VAGArena on aivan ylivoimainen foorumi Mersun hankintaa harkitsevalle. Täältä löytyi pähkäilyyn 200 CDI vai 220 CDI aivan loistavat argumentit valinnan tueksi: Nuukuus puoltaa 220 CDI:tä, 220 CDI:ssä on kulkua sen verran ettei tarvitse peruscorolloiden kanssa liikennevaloissa miekkailla ja tärkeimpänä kaikista: 220 CDI:ssä on jalometallinen soikea pakoputken pää!

Kiitos loistavista kommenteista ja mukavasta jutustelusta. Valinta näyttäisi olevan aika lailla selvä  ;D
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

mesemies

E-sarja facelift 2013


Kyllähän tuo omaan silmään on maukas, varsinki keula  8)

Quattroll nyt

Tuossa uudessa 2013 versiossa näyttäs olevan takapyörän kohdalta pokkaus muuttuneen tyylikkäämmäksi.
Etuvalot myös selvästi paremmat yhtenäisenä mallina.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.03.12 - klo:19:53
Asiaa!  :)

Hinkkaamisen ymmärtäisi, jos kyse olisi jostakin näyttelykapineesta tai edes harrasteautosta, jolla ajettaisiin vain sään salliessa.

Mutta käyttöauton röörien hinkkaamisessa on kyllä jotain samaa kuin vaikkapa aikuisen naisen (miksei miehenkin) väkertäessä jotain rusetteja puleeratun villakoiran turkkiin.  ;D

Tulee vähän myöhässä tämä vastine kun olin lomalla ilman nettiä mutta tottahan se niinkin on, että mielestään tosimies kääntää kalsarit nurin kerran viikossa saunassa käytyään ja vaihtaa ne puhtaisiin kerran kahdessa viikossa. Ei laittele villakoirille rusetteja  ::) tahi piittaa autonsa p..kaisuudesta...

Ja asiaakin: edellisten kuvien perusteella kovin maltillinen facelift on tulossa. Taitaa hyppyyttää yli tuon version ellei tekniikkapuolella tapahdu jotain raflaavaa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pokkus

Näköjään Fordilla edes joku asia tehdään paremmin kuin S-sarjan Mersussa :)

Top Gear - The FUNNIEST Top Gear Clip Ever!

Ei pidä ottaa sitten tosissaan :)

jarppis

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.03.12 - klo:23:49
Näköjään Fordilla edes joku asia tehdään paremmin kuin S-sarjan Mersussa :)

Top Gear - The FUNNIEST Top Gear Clip Ever!

Ei pidä ottaa sitten tosissaan :)

;D

Samanlaiset fiilikset saan omassakin. Ei taida meikän aksentti osua oikein bemussakaan. Pari kertaa yrittänyt säätää esim lämpötilaa, niin auto haluaa väkisin soittaa jollekkin :)

jkvi

LainaaEi taida meikän aksentti osua oikein bemussakaan.
Kia puolestaan ymmärtää Kainuun murteella puhuttua lontoota niin hyvin, että tajusi puhelimen olevan mallia E52 kerrasta...
CRDi & Collection

mol

Eikö se itse osaa tunnistaa puhelinta vaan sen pitää kuskilta kysyä että mikäs ihmeen kännykkä se tämä oikein on?

jkvi

LainaaEikö se itse osaa tunnistaa puhelinta vaan sen pitää kuskilta kysyä että mikäs ihmeen kännykkä se tämä oikein on?
Ei ensimmäisellä kerralla > tuon "nimeämisen jälkeen" parittaminen onnistui ja sitten kyllä.
CRDi & Collection

Karvis

Tänään katselin tuossa kaupungilla edellä perseillyttä uutta C350:stä ja takavalot kiinnitti huomioni tai tarkemmin sanottuna takavilkut, vilkut kun oli täysin punaiset led-patterit. Onko noissa kaikissa tuollaiset vilkut vai mikä on homman nimi, olen ollut siinä luulossa että meillä vilkkujen pitää aina olla oranssit ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Edi

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.04.12 - klo:18:02
Tänään katselin tuossa kaupungilla edellä perseillyttä uutta C350:stä ja takavalot kiinnitti huomioni tai tarkemmin sanottuna takavilkut, vilkut kun oli täysin punaiset led-patterit. Onko noissa kaikissa tuollaiset vilkut vai mikä on homman nimi, olen ollut siinä luulossa että meillä vilkkujen pitää aina olla oranssit ???
Ei tuontiautoihin ainakaan ole tarvinnut vaihtaa keltaisia vilkkuja, kokopunaiset saa olla. (mm. jenkeistä roudatut autot)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Edi - 05.04.12 - klo:19:02
Ei tuontiautoihin ainakaan ole tarvinnut vaihtaa keltaisia vilkkuja, kokopunaiset saa olla. (mm. jenkeistä roudatut autot)

Punaiset vilkuthan saa olla vain muuttoautona tuoduissa, mutta ei kai tuollaista uutta C:tä vielä kukaan ole muuttotavarana ehtinyt tuomaan ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

JeanC

Oranssit on mitä minä olen nähnyt

TBA

Tuli ajeltua Pääsiäisen viettoon etelä-suomesta Kuopion taakse.
Alkumatka meni hyvässä kesäkelissä. Jyväskylästä eteenpäin tie oli aivan jäässä, päivällä tielle satanut räntä oli jäätynyt peilipinnaksi. Ensin oli mutkainen ylämäki alamäki yhdistelmän jälkeen bussipysäkillä hermosavuilla eemeli kuski peräkärrinsä kanssa. Löytyi tekijä piruettikuvioihin tiellä.
Sitten tuli jonon pää vastaan, autoja niin pitkälle kuin tietä näkyy. Ajonopeus 60-70 km/h. Parin kymmenen ohitetun auton jälkeen jonoa vetämäss viime vuosituhannen ceemeli. Seuraava jonon pää muutaman kilometrin päästä. Siinä oli veturina venäläinen rekka, ei vissiin päässyt kovempaa, uskaltanut kyllä olisi.
Seuraavan jonon veturina oli uusi 500 bemari, siinä sitä ajamisen iloa riitti, varmaan se vajaa 70 antoi kunnon kiksit.
Tuommoiset tien tukot, pitäisi kieltää talvella liukkalla kelillä ajo.
Ne jotka takavetoisia kehuvat hyviksi ajaa talvella, eivät ymmärrä autotekniikasta edes alkeita, tai sitten ovat täysin piittaamattomia turvallisuudesta. Autoissa on eroja, jotkut ei niitä vaan huomaa tai eivät edes halua huomata.

olympiavolkkari

Juuri näin. Ohi vaan tupeksijoista!

TTL

OT:



Rinkelikeulamulkvisti tupeksijan ohittamisen jälkeen ilmeisen suoralla tiellä ja jäätämättömissä olosuhteissa... Vetotavastakaan ei ole paljon turvan tuottajaksi missään kelissä, jos kuskilta puuttuu aivot tai ne ovat viinan kutistamat. Kiirastorstaina Keski- ja Itä-Suomessa oli ajoittain hyvin huono ajokeli.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

skodamig

Ei äkkiä löytynyt netistä..joten kysytään ::)
Mutta kuinka korkea iso Sprinter on ?
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: skodamig - 12.04.12 - klo:15:07
Ei äkkiä löytynyt netistä..joten kysytään ::)
Mutta kuinka korkea iso Sprinter on ?

Riippuu mallista ja niitähän riittää. On takavetoa, nelivetoa, paripyörillä tai ilman, tuplajousilla tai ilman, 2 - 3 - 4 -tonnin alustalla jne jne.

Kyllä se tieto netistä löytyy ja mercedes-benz.fi -sivut voisi olla hyvä aloitus. Kolmella klikkauksella pääsee tiedon alkulähteille:  http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/van/home/new_vans/models/sprinter_906/panel_van_/data/dimensions.html

Jaakko L

http://www.iltasanomat.fi/autot/ranskalainen-mersu/art-1288463571845.html
Näppärän näköinen pikkupaku, mutta mersulta säälittävä veto tehdä auto renun kanssa yhdessä.
Aika näyttää kärsiikö messun maine niinkuin ensimmäinen a mallin messun kanssa.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Jaakko L - 21.04.12 - klo:09:01
http://www.iltasanomat.fi/autot/ranskalainen-mersu/art-1288463571845.html
Näppärän näköinen pikkupaku, mutta mersulta säälittävä veto tehdä auto renun kanssa yhdessä.
Aika näyttää kärsiikö messun maine niinkuin ensimmäinen a mallin messun kanssa.
Mikäs siinä niin sääli on?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy