Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

matala

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.03.12 - klo:19:09
Onneksi olkoon, johan siinä kesti! Mä luulin että olit saanut sen jo aikoja sitten...

Tuolla tekee jotain näin talvellakin, kun on neliveto. No, onneksi kevät tulee just...  :P

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 08.03.12 - klo:19:09
Onneksi olkoon, johan siinä kesti! Mä luulin että olit saanut sen jo aikoja sitten...

Tuolla tekee jotain näin talvellakin, kun on neliveto. No, onneksi kevät tulee just...  :P

Kesti näin pitkään syystä, että vanhan liisari jatkui maaliskuulle. Ohessa vähän pikaisia iPhone-kuvia. Huomaa, että talvivanteet eivät sovi AMG-paketin kanssa yhteen lainkaan ja saankin uudet vanteet koska reklamoin liisarifirmalle näistä. Kesäksi ovat AMG-paketin kanssa tulevat 18" pyörät. Paljon kyllä vaikuttaa vanne auton ulkonäköön.

S212 MB E250 CDI T A Premium Business varusteet ovat:

- Väri tenoriitin harmaa
- AMG-paketti
- Mustat nahat valkoisilla tikkauksilla
- USB media interface
- Comand Online
- Harman Kardon Logic7 sound system
- Peruutuskamera
- Suksipussi
- Käännettävä vetokoukku

Olen autoon erittäin tyytyväinen. Tehoa on riittävästi, 7G-tronic vaihtaa mielestäni todella pehmeästi eikä tee äkkinäisiä nykäyksiä (syy minkä takia uusi A6 S-Tronicilla jäi minulla paitsioon koeajon jälkeen). AMG-paketin alusta on sporttinen olematta lainkaan pintakova. 4matic toimii niin kuin pitääkin. Edelliseen X5:een verrattuna tuntuu, että MB puskee pintakaasulla vähemmän (kävin vähän irtolumella kokeilemassa)

Laatuvaikutelma on mielestäni erittäin kovaa tasoa enkä ainkaan minä löydä mitään ämpärimuovia, kuten jotkut ovat valittaneet. Ei MB:n laatu edelle mene Bemusta tai Audista muttei jää jälkeenkään. Comand online on mahtava. ainoa mikä harmittaa on se, että nettiä ei voi käyttää iPhonen kanssa, kaikkien muiden kännyköiden kanssa ilmeisesti kyllä. Tämä on kylläkin Applen vika. Olisi muuten kiva jos DVD:tä voisi katsoa auton liikkuessa (siis muille matkustajille) ja siihenhän on ilmeisesti olemassa jonkinlainen adapteri, joka ohittaa nuo turvarajoitukset. Logic7 on loistava, autosssa ei tarvitse parempia soundeja, todellakaan. Lisäksi on kiva muuten soittaa Spotify:ta blue toothin kautta. 10+ näille toiminnoille.

Tällaiset fiilikset nyt aluksi. Kesäpyörillähän homman nimi taas muuttuu, joten katsotaan sitten lisää fiiliksiä.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

nemos

Niin A kuin A3 pääsivät AutoZeitungin messufloppilistalle Genevessä. A3:sta puuttuu AZ:n mukaan tunne ja A:sta muotoilu.
Volvo XC60 T8 Inscription

Kärki

Tervetuloa foorumille ja onnittelut autosta!

Hieno peli! AMG-paketti istuu paremmin kuin nenä päähän myös Eemeliin!

Levjsa

Tervetuloa matala tänne Arenalle! Komean auton toit esille ja laitahan autosi ihmeessä tuonne autotallinkin puolelle. Hienon näköinen Eemeli ja tykkään tuosta "vaihdekepittömyydestä", se tuo kivan tuulahduksen erilaisuutta tuohon keskikonsoliin.

gloter

Eilen näin Konalassa tarrakilvillä mustan SL 55 AMG-mallin. Sinänsä ei mitään ihmeellistä mutta onhan se aina hienoa että näitä erikoisempiakin malleja tuodaan rikastuttamaan autokantaamme. Ja mukavat äänet vaikka pintakaasulla lähtikin. Mersun muotoilu on siinä mielessä vähän erikoista että vaikka se on hyvin tunnistettavaa, ei se oikein kestä aikaa näissä uudemmissa malleissa. Joku jossain kommentoikin miten esim. väykky näyttää nyt todella vanhanaikaiselle vaikka mersumaailmassa se ei ole mitenkään vanha. Tämäkin SL oli keulastaan jotenkin jo selvästi "vanha malli".
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: gloter - 12.03.12 - klo:14:06
Eilen näin Konalassa tarrakilvillä mustan SL 55 AMG-mallin. Sinänsä ei mitään ihmeellistä mutta onhan se aina hienoa että näitä erikoisempiakin malleja tuodaan rikastuttamaan autokantaamme. Ja mukavat äänet vaikka pintakaasulla lähtikin. Mersun muotoilu on siinä mielessä vähän erikoista että vaikka se on hyvin tunnistettavaa, ei se oikein kestä aikaa näissä uudemmissa malleissa. Joku jossain kommentoikin miten esim. väykky näyttää nyt todella vanhanaikaiselle vaikka mersumaailmassa se ei ole mitenkään vanha. Tämäkin SL oli keulastaan jotenkin jo selvästi "vanha malli".

Onhan R230 -korilla jo ikää, kun ensiesittely oli 2001.

SL on perinteisesti pitkäikäinen korimalli, eikä nykymallin ja Bobby Ewing -mallin (R107) välissä on vain yksi korimalli eli (R129)! Bobbyn R107 oli tuotannossa lähes käsittämättömän pitkään eli 1971-1989.

gloter

Vanhanaikaisuus tulee ainakin osittain siitä että tämä keula edusti pyöreäumpioista aikakautta ja nythän meseissä on kulmikkaat umpiot ja korimuodot. Konserni-ilme on tietenkin yhtenäinen mutta faceliftaukset ym. sitten vuorostaan heittävät edeltävät muotoilut vanhan näköisiksi. En pitäisi yhtään pahana yhtä pitkiä tuotantokaaria (ehkei nyt kuitenkaan ihan 18 vuotta) tänäkin päivänä. Tietenkin unohtamatta jatkuvaa teknistä päivittämistä. Sehän noissa japanilaisissa on huonoa kun mallit vanhenevat käsiin tiheitten uusiutumisten johdosta.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Jycke

Lainaus käyttäjältä: matala - 08.03.12 - klo:21:24
Kesti näin pitkään syystä, että vanhan liisari jatkui maaliskuulle. Ohessa vähän pikaisia iPhone-kuvia. Huomaa, että talvivanteet eivät sovi AMG-paketin kanssa yhteen lainkaan ja saankin uudet vanteet koska reklamoin liisarifirmalle näistä. Kesäksi ovat AMG-paketin kanssa tulevat 18" pyörät. Paljon kyllä vaikuttaa vanne auton ulkonäköön.

S212 MB E250 CDI T A Premium Business varusteet ovat:

- Väri tenoriitin harmaa
- AMG-paketti
- Mustat nahat valkoisilla tikkauksilla
- USB media interface
- Comand Online
- Harman Kardon Logic7 sound system
- Peruutuskamera
- Suksipussi
- Käännettävä vetokoukku

Olen autoon erittäin tyytyväinen. Tehoa on riittävästi, 7G-tronic vaihtaa mielestäni todella pehmeästi eikä tee äkkinäisiä nykäyksiä (syy minkä takia uusi A6 S-Tronicilla jäi minulla paitsioon koeajon jälkeen). AMG-paketin alusta on sporttinen olematta lainkaan pintakova. 4matic toimii niin kuin pitääkin. Edelliseen X5:een verrattuna tuntuu, että MB puskee pintakaasulla vähemmän (kävin vähän irtolumella kokeilemassa)

Laatuvaikutelma on mielestäni erittäin kovaa tasoa enkä ainkaan minä löydä mitään ämpärimuovia, kuten jotkut ovat valittaneet. Ei MB:n laatu edelle mene Bemusta tai Audista muttei jää jälkeenkään. Comand online on mahtava. ainoa mikä harmittaa on se, että nettiä ei voi käyttää iPhonen kanssa, kaikkien muiden kännyköiden kanssa ilmeisesti kyllä. Tämä on kylläkin Applen vika. Olisi muuten kiva jos DVD:tä voisi katsoa auton liikkuessa (siis muille matkustajille) ja siihenhän on ilmeisesti olemassa jonkinlainen adapteri, joka ohittaa nuo turvarajoitukset. Logic7 on loistava, autosssa ei tarvitse parempia soundeja, todellakaan. Lisäksi on kiva muuten soittaa Spotify:ta blue toothin kautta. 10+ näille toiminnoille.

Tällaiset fiilikset nyt aluksi. Kesäpyörillähän homman nimi taas muuttuu, joten katsotaan sitten lisää fiiliksiä.



Onnittelut :) Käytiin äsken Olarin Vehossa isän kanssa. Aattelin että yritän hänetkin konvertoida Audista Mercedekseen. Tällä hetkellä sillä on Allroad 4.2 V8 ja ostoslistalla olis S212 showroomista 350 koneella. Loistava auto.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: matala - 08.03.12 - klo:21:24
Huomaa, että talvivanteet eivät sovi AMG-paketin kanssa yhteen lainkaan ja saankin uudet vanteet koska reklamoin liisarifirmalle näistä.

Paremmin nuo sopii, kuin ne mitkä minä menin autooni valitsemaan...

gloter

Lainaus käyttäjältä: matala - 08.03.12 - klo:21:24
Laatuvaikutelma on mielestäni erittäin kovaa tasoa enkä ainkaan minä löydä mitään ämpärimuovia, kuten jotkut ovat valittaneet.
Ã,,mpärimuoviongelma kosketti enemmänkin omasta mielestäni nykyistä C-mallia ennen faceliftiä. Siinähän kojelauta ratteineen oli ankea ilmestys vaikka auto muuten näytti hyvältä. Nythän fl:n yhteydessä sisäpuolikin muuttui todella paljon paremmaksi. Sinun yksilöstäsi ei kyllä halpuus ja ankeus paista mitenkään. Onnittelut  :).
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

imoth

Hieman kuvia uuden A:n tiloista (tavaratilaa kuulemma 350 litraa):


Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

Taky

Lainaus käyttäjältä: imoth - 13.03.12 - klo:23:44
Hieman kuvia uuden A:n tiloista (tavaratilaa kuulemma 350 litraa):

Onkohan nuo penkit vakiot vai jotain erikoisversoita?
Tulee mieleen 70-luvun Corolla aikakausi, mutta ei negatiivisessä hengessä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Golfauto

Onneks täällä on juttua muistakin merkeistä, kun tuli sopivasti asiaa tänne ;D Oon nyt ajellut vajaat 6kk golffilla ja tänään otin uudella C200 ajelua vaihteeksi. Täytyy sanoa, että voi ristus miten karmea traktori ajaa :P Toki jotain hyviä puoliakin löytyy, mutta en kyllä ihan puhtaasti ajonautinnon perusteella ostaisi meseä. Vai onko mersu väki erimieltä? Vai onko tää vaan tottumiskysymys.

RSOCUstin

Puoli tosissaan alkanut miettimään että olisiko seuraava ajoneuvo mersu.

w211 E-mallia tuossa katellut 2003-2007 farkkuna 220cdi vois olla sellainen turvallinen vaihtoehto ja sitten jos tehoja haluaa niin 320cdi. Nelikkonakin noita löytyy eikä olis varmaan huono.

Mitä mersu foorumia lueskellut niin ei noissa pahoja tyypivikoja taida olla kovin ihmeellisiä.
Automaatti vikaa taitaa olla, Airmatic takajousitukset laukee, jäähdyttimissä taitaa olla vikaa että glygoolit menee vaihteistoon ja ovien osat ruostuu. Tuota ovien ruostumistahan oli jo w210 mallissa, joita takuuseen korjailtiin.

Mersuilla ei ole paljoa tullut ajettua. Kaverilla oli joskus -98 220d manuaali kyllä sillä oli hyvä ajaa kaikilla 95hp:llä. Viime talvena tuli kokeiluta 280cdi sedania automaattina. Sellanen kuva on jostain syöpynyt mieliin että etupäät noissa tuppaa kolisemaan ja paukkumaan. Tuo ajamani 280cdi sedan oli ajettu 250tkm ja siinä ainakin oli sitä vikaa. Jouset sinne ainakin vaihdettiin.

Perhana setä muutti just suomeen ruotsista ja sillähän on 320cdi pitääkin kysellä mielipidettä. Oli just ajellut Turku Kokkola välin aika reippaasti yöllä ja kulutus oli ollut 8,9 joten ei paha jos raskaalla kaasujalalla ajaa.

Kommentteja otetaan vastaan.


mol

Kommentoinpas jonkin moisella kokemuksella ja tietämyksellä asioita:

Automaatteja on hajoillut kun niitä on pidetty "huoltovapaina" niinkuin tehdas alussa ilmoitti. Eivät ole... Öljynvaihto huuhtelemalla noin 100 tonnin välein auttaa tuohon. Glykooliongelmaa oli alkupään autoissa jotka oli varustettu Valeon jäähdyttimillä. Aika monesta se on jo vaihdettu pois (hajonnut tai sitten vaihdettu ennen rikkoutumista). Ovien ruostuminen taitaa niin ikään olla alkupään ongelmia, muistaakseni -04 paikkeilla tuli parannusta tähänkin ongelmaan. Etupäässä on niveliä ja "koiranluita" joita joutuu vaihtelemaan kun alkavat kolisemaan mutta ei niitäkään tarvi vaihtaa kuin 200 tkm välein, ei ihan joka päivä siis, eivätkä ole kauhian kalliita. Tosin itselläni ei ole vielä minkäänlaisia kolinoita ilmaantunut (204tkm). Airmaticissa on vähän samaa eli rikkoutumisia on ollut mutta eipä sitäkään tarvi joka päivä korjata, 200 - 300tkm välein korkeintaan. Pirun mukavahan tuo ilmajousitus on.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 14.03.12 - klo:15:19
tänään otin uudella C200 ajelua vaihteeksi. Täytyy sanoa, että voi ristus miten karmea traktori ajaa :P Toki jotain hyviä puoliakin löytyy, mutta en kyllä ihan puhtaasti ajonautinnon perusteella ostaisi meseä.

Poikkesin taannoin Mersun kiertueella ja ajoin nelivetoiset C- ja GLK-mallit ja kyllähän se melkoinen kulttuurishokki oli.

Toinen shokki oli se kun astuin kiertuerekkaan, joka oli täynnä kovaäänisiä n. 70-vuotiaita maatalonisäntiä karvahatuissaan ja villapaidoissaan.

Tunsin olevani aivan väärässä paikassa, niin kiertuerekoissa kuin autoissakin.

Passat GTE Variant

VAG!

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 16.03.12 - klo:11:44
Poikkesin taannoin Mersun kiertueella ja ajoin nelivetoiset C- ja GLK-mallit ja kyllähän se melkoinen kulttuurishokki oli.

Luulisi GLK:n ja FL C:n olevan kulttuurishokkeja lähinnä niille karvahattuisille isännille ;)

Mitä nyt itse olen lyhyen koeajon ajanut FL C220 CDI:llä (Avantgarde, vakioalusta, 17"), niin todella pätevältä paketilta vaikutti. Keula on muuttunut todella paljon modernimmaksi ja sisällä istuessa ei enää tunnu kuin olisi vauvojen muoviammeessa. Ajettavuudesta ei jäänyt mitään poikkeavaa mieleen. Muuten hyvä paketti, mutta vähän sitä on tullut sisätilojen suhteen nirsoksi, kun omaan makuun se oli lähinnä 2+2 paikkanen ::)

jusape

Eikai noista ole kulttuurishokki ulkoisesti muu kuin tuo ylikulmikas GLK. Vaikka ulkoa ehkä luotaantyöntävä, parempi tekniikka ja ajomukavuus kuin vaikkapa Q5:ssä. Lisäksi itse pidän kyllä fl C-mersua A4:sta hienompana autona, ajettukin on ja A4 B8 omistettu.

Audit on kaikki samanlaisia suorakylkisiä kohtuullisen muodottomia (pl coupet tietysti), kun taas Mersuilla on kulmaa, pokkausta ja leikkausta käytetty urakalla. Tämähän vetoaa niihin vanhoihin/konservatiiveihin, koska Auton pitää näyttääkin heidän mielestään siltä. Lisäksi Mersun ollessa lähes poikkeuksetta Audia ja tietysti muita Vageja hiljaisempi ja mukavampi, kyllä niille ostajia riittää.

autofanaatikko

Matalan auto on todella hieno, hyvin varusteltu ja kunnon tekniikalla.

Naapurin vakuutusyhtiön viskaalilla on joku perus-eemeli perusvarusteilla (tai on se kait joku Premium Business) , pienimmällä dieselillä, väriltään tavallinen musta, hyvin perinteikkään näköiset 16-tuuman aluvanteet alla sekä sisustana joku vaaleanharmaa perusverhoilu ja se on minusta kyllä aika mitäänsanomaton sellaisenaan. Autonahan se on varmasti todella laadukas, hiljainen, lämmin ja mukava. Mutta pidän jopa omaa koslaani jännittävämpänä kuin tuota naapurin perus-eemeliä vaikka ei mullakaan nyt todellakaan niin ihmeellinen auto ole.

nasse

#1129
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 14.03.12 - klo:15:19
Onneks täällä on juttua muistakin merkeistä, kun tuli sopivasti asiaa tänne ;D Oon nyt ajellut vajaat 6kk golffilla ja tänään otin uudella C200 ajelua vaihteeksi. Täytyy sanoa, että voi ristus miten karmea traktori ajaa :P Toki jotain hyviä puoliakin löytyy, mutta en kyllä ihan puhtaasti ajonautinnon perusteella ostaisi meseä. Vai onko mersu väki erimieltä? Vai onko tää vaan tottumiskysymys.

Missä mielessä traktori? Toi C200 on toki moottorin puolesta melko tehoton. Itselläni oli edellinen auto -07 Jetta 2.0TDI DSG, nyt on kaksi vuotta ollut -10 C220CDI A ja onhan toi MB nyt ihan oikeasti täysin eri luokan auto ja nimenomaan MB:n hyväksi. Paljon, paljon hiljaisempi, hieman tehokkaampi, melko paljon mukavampi jne. Ja tietty melko paljon kalliimpikin.

Seuraava auto lienee GKL 250CDI kun faceliftin myötä sisätilat siirtyvät tälle vuosituhannelle. Itseäni toi kolhon kulmikas ulkonäkö miellyttää. Kulmikkuus vähenee faceliftin myötä hivenen.

edit: BMW X3 olisi oikeastaan se ykkösvaihtoehto seuraavaksi ajokiksi, mutta tulisi toiveiden mukaan varustettuna valitettavasti liian kalliiksi.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.03.12 - klo:12:00
Luulisi GLK:n ja FL C:n olevan kulttuurishokkeja lähinnä niille karvahattuisille isännille ;)

Todennäköisesti olivat kuolaamassa E-sarjalaisia ja/tai ilmaisen kahvin perässä ;D

Autot (plus myös muissa yhteyksissä silloin tällöin ajamani nykyisen sukupolven S320 ja CLS350 4maticit) olivat kyllä sinänsä laadukkaita ja niissä ei varsinaisesti ollut mitään 'vikaa', mutta kylmäksi jätti. Lähinnä varmaan sisämuotoiluiltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan, jotka olivat sanalla sanoen tylsiä. Mutta kaipa nämä vaan ovat niin fiilisjuttuja.
Passat GTE Variant

matala

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 12.03.12 - klo:17:26
Paremmin nuo sopii, kuin ne mitkä minä menin autooni valitsemaan...

Nuo rupeavat vähtellen asettumaan minunkiin silmään. No, katsotaan mitä tehdään, kohtahan vaihdetaan kesäfillarit alle.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

matala

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 16.03.12 - klo:12:42
Matalan auto on todella hieno, hyvin varusteltu ja kunnon tekniikalla.

Naapurin vakuutusyhtiön viskaalilla on joku perus-eemeli perusvarusteilla (tai on se kait joku Premium Business) , pienimmällä dieselillä, väriltään tavallinen musta, hyvin perinteikkään näköiset 16-tuuman aluvanteet alla sekä sisustana joku vaaleanharmaa perusverhoilu ja se on minusta kyllä aika mitäänsanomaton sellaisenaan. Autonahan se on varmasti todella laadukas, hiljainen, lämmin ja mukava. Mutta pidän jopa omaa koslaani jännittävämpänä kuin tuota naapurin perus-eemeliä vaikka ei mullakaan nyt todellakaan niin ihmeellinen auto ole.

Kiitoksia kehuista. Kyllä AMG-sekä myös ulkopuolen Sport-paketti muuttavat eemeliä todella paljon sporttisemmaksi. Eikä pelkästään ulkonäöllisesti vaan myös ajettavuuden suhteen.
MB E250 CDI T A 4matic AMG-sport

r.e.t

Ero johtunee lähinnä rengastuksesta, alusta lienee sama kuin perus busineksessa (avantgarden 677 Direct Control -urheilualusta ) vai onko?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 16.03.12 - klo:18:10
Ero johtunee lähinnä rengastuksesta, alusta lienee sama kuin perus busineksessa (avantgarden 677 Direct Control -urheilualusta ) vai onko?

AMG Sportissa ajettavuuteen vaikuttava ero on mainitsemiesi alustan ja renkaiden lisäksi Direct Control -ohjaus. Jarrut ovat myös erilaiset, mutta eipä se ajettavuuteen vaikuta. Muut jutut ovat kosmetiikkaa.

Mutta koeajon perusteella ero on kyllä yllättävän iso, kun vertaa perus-Avantgardea 16" vakiorenkailla ja AMG Sportia, tuntuvat ihan eri autoilta. Perus-Elegancessa olisi vielä alustakin löysempi.

audioman

Firman autopolitiikan uudistuksen myötä mahdollisten autojen listalla ei ole enää yhtään VAG-merkkiä, joten meikäläisen auto taitaa mennä Mersuksi seuraavan vaihdon yhteydessä. Tässäpä mielipidekysymys VAGarenan väelle:
Kumman ottaisit työsuhdeautoksi, MB C200 CDI automaatin vai C220 CDI automaatin? Palkkavaikutus ensinmainitun hyväksi on 30 â,¬/kk netto. Antaako 220 CDI lisää lystiä kolmenkympin edestä per kukausi 200 CDI:in verrattuna? 

Kehtaan laittaa tällaisen kysymyksen tänne yhdeksän VAG-vuoden ja kolmen auton jälkeen.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.03.12 - klo:14:32
Onhan R230 -korilla jo ikää, kun ensiesittely oli 2001.

Pitää paikkansa, mutta R230:n faceliftaus oli minusta todella onnistunut ja sillä saatiin sen ikää komeasti jatkettua. Facelift R230 on minusta edelleen varsin modernin näköinen malli - ja varsin hyvä "silta" siirryttäessä seuraavan sukupolven SL:ään mikä on tuloillaan.

heppuhei

Lainaus käyttäjältä: audioman - 18.03.12 - klo:11:04
Firman autopolitiikan uudistuksen myötä mahdollisten autojen listalla ei ole enää yhtään VAG-merkkiä, joten meikäläisen auto taitaa mennä Mersuksi seuraavan vaihdon yhteydessä. Tässäpä mielipidekysymys VAGarenan väelle:
Kumman ottaisit työsuhdeautoksi, MB C200 CDI automaatin vai C220 CDI automaatin? Palkkavaikutus ensinmainitun hyväksi on 30 â,¬/kk netto. Antaako 220 CDI lisää lystiä kolmenkympin edestä per kukausi 200 CDI:in verrattuna? 

Kehtaan laittaa tällaisen kysymyksen tänne yhdeksän VAG-vuoden ja kolmen auton jälkeen.
Kolmellakympillä kuussa saisit 25kw lisää tehoa ja 40nm vääntöä.Tekisin kaupat 220CDI: stä,vaikkakin itselläni C180CDI riittää hienosti!

TTL

#1138
Hieno pirssi Matalalla ympärivuotiseenkin käyttöön, saa tehot käyttöön renkaiden lipsumatta kelillä kuin kelillä. Vuosien saatossa yksityiskohdat hioutuvat entistä tyylikkäämmiksi. Nahkasisustuksen tikkaukset etenkin, pakoputki, uusi ratti (liekö samantyylinen myös ilman AMG-pakettia?) pistävät silmään. Itsellä aika yksitoikkoisen näköinen kastanjanruskea nahkavuoraus mustalla sisäkatolla, jokin erottuva oranssi tikkaus olisi ollut paikallaan. Ja bumerangit huomiovaloina ovat ehdottomasti so last season... Faceliftin tehnevät ensi mallivuotena ja siitä on jo kuvia nähtykin. Ei mitään raflaavaa tulossa.

C220 CDI ehdottomasti. Kaksi turboa yhden sijasta ja vain softan ero C250 CDI:hin verraten. Ei pelkkä huippuväännön ja -tehon lisäys vaan vaikuttaa muutenkin käppyröihin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Kärki

Lainaus käyttäjältä: TTL - 18.03.12 - klo:11:28
C220 CDI ehdottomasti. Kaksi turboa yhden sijasta ja vain softan ero C250 CDI:hin verraten. Ei pelkkä huippuväännön ja -tehon lisäys vaan vaikuttaa muutenkin käppyröihin.

+1 tälle. Kävin viime keväänä paikallisessa Mersuliikkeessä koeajoilla ja pidin kyllä 200:n ja 220:n eroa suurempana kuin paperilla näyttäisi olevan. Kyllä siinä katetta sille 30:lle minusta on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy