Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

VAG!

#990
Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:08
Nuo sisemmät auto jättää päälle (+ puskurin ledit himmennettyinä), kun parkit kytkee ja lukitsee auton.

No sitten ne ovat todellakin parkit. Olisi siinä ollut hieno paikka lisäpitkillekin, kun himmennetty ledinauha olisi voinut toimia parkkina (eli etuvalona).

Voiko olla mahdollista, että halogeenivaloilla varustetussa Eemelissä on sisemmissä umpioissa H7-pitkät? Tähän viittaisi tuo talviautotestin valomittaus, kun siinä on halogeenivaloiksi merkitty H7/H7. Jos näin on, niin tilanne on todella pöhkö, kun ksenonien tapauksessa jo olemassa olevat H7-lisäpitkät jätetään yksinkertaisesti laittamatta paikalle.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:13:11
Voiko olla mahdollista, että halogeenivaloilla varustetussa Eemelissä on sisemmissä umpioissa H7-pitkät?

Kyllä, lukaisin manuaalista että näin juuri on. ILS-malleissa tuolla kohtaa on Night View Assist Plussan infrapunavalo. Jota siis omassani ei ole. Manuaalin mukaan ILS-malleissa myöskään parkkipolttimoita ei voi itse vaihtaa (ainoastaan kulmavalon H7:n voi, kaikki muu on ledeillä tai xenoneilla tehty) ja Osramin polttimo-opas valistaa parkkipolttimon olevan ledi. Eli mitä ilmeisimmin kun autossa on Intelligent Light System, mutta ei Night View Assist Plussaa, sisemmässä valaisimessa on vain ledeillä toteutettu parkki. Perhana, pitääköhän mun mennä pihalle tonkimaan konehuonetta?  ;)

(Sori lievä OT.)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:25
Eli mitä ilmeisimmin kun autossa on Intelligent Light System, mutta ei Night View Assist Plussaa, sisemmässä valaisimessa on vain ledeillä toteutettu parkki.

Eli syykin selvisi H7:n puuttumiselle. Jos ksenonien kanssa olisi H7-lisäpitkät käytössä, niin Night View Assistin valitsemalla lisävarusteeksi tulisi samaan rahaan huonommat kaukovalot. Tilanne on siis aivan sama kuin edellisen aakutosen kanssa. Siinäkin oli jopa paikallaan olevat hyvät H7-lisäpitkät, mutta niitä ei voinut käyttää, kun lisärahalla niiden tilalle olisi voinut ostaa kulmavalot. Jos lisäpitkät olisivat olleet käytössä, niin kulmavalot ostamalla olisi kaukovalojen teho heikentynyt merkittävästi.

Tässä samalla taisi selvitä syy myös sille mysteeriolle, miksi Eemelissä on himmennettyjen ledien lisäksi erilliset parkit. Stuttgartissa on ollut pakko keksiä jotain täytettä lisäpitkien umpioihin. Vähiten huono ratkaisu on ollut laittaa sitten "ylimääräiset" parkit. Ja samalla aloittaa lobbaus siitä, että heidän järjestelmä ei silti riko määräyksiä.

EDIT: Ja kello 11:26 alkaen olevat viestit voisi kai siirtää Mersu-ketjuun, kun alkaa menemään niin offariksi.

VAG!

Jos Eemelissä on ILS ja Night View Assist Plus, niin missä on parkkivalot? Riittääkö silloin himmennetty ledirivi parkkivaloiksi?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.11 - klo:15:58
Jos Eemelissä on ILS ja Night View Assist Plus, niin missä on parkkivalot?

Minä kuvittelisin, että siinä olisi silti nuo samat parkit. Mutta voin olla väärässä -- manuaalin kuvista asia ei selviä.

Peeveli

Uusimmassa TM:ssa on uuden B-Mersun koeajo. Tuttuun tapaan siinä on pistokoeajokkina käytetty edellismallin bee-mese, vm. 2006 ja muistaakseni ajettu vain 60 tkm. Pistokoeauto oli muutoin ok-kunnossa mutta mersumaiseen tapaan ovien saumat ruosteessa! Mikä siinä mättää, ettei tehdas saa tuota pirullista ominaisuutta kuntoon? Muutoin hyviä autoja, mutta ruosteongelma on erikoinen piirre premium-merkissä. Vielä jossain japsipurnukka Mazdassa tai jopa Fordissa se "jotenkin menee" mutta tähtikeulaan sopii huonosti.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.12.11 - klo:13:08
Nuo sisemmät auto jättää päälle (+ puskurin ledit himmennettyinä), kun parkit kytkee ja lukitsee auton.

Korjataanpa omia horinoita. Itse asiassa varsinaiset parkit ovat vain sisemmät umpiot eli ne pyöreät lamput. Puskurin lediviirut jäävät kyllä päälle, kun parkit kytkee, mutta ne sammuvat hetken auton lukitsemisen jälkeen.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 28.12.11 - klo:11:33
Melko pätevän oloinen peli tämä E300 Hybrid:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benzilta-e-sarjan-hybrideja

Tällaisesta voisivat muut premium-valmistajat ottaa mallia... Bemu ja Audi tekevät hybridejä vain lähinnä jenkkimarkkinoita silmällä pitäen, mutta Mese tuo tarjolle myös ns. eurohybridin. Hienoa Mersulta, täydet pisteet tuon E300:n kehittämisestä ja markkinoille tuomisesta.

Itse itseäni lainaten nostellaanpa hieman tätä lajissaan merkittävään tuotteeseen liittyvä uutista. Tästä saa melko passelin voimalinjan myös muuhun mallistoon, kuten ML-sarjaan.

rob-s

Eilen illalla tuli tv:stä tunnin ohjelma jossa kerrottiin ja näytettiin kuinka MB SLS valmistetaan. Oli todella siisti pikku tehdas ja varsinkin moottoria kokoava AMG osasta oli vakuuttava!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

K70

Juu, tämä SuomiTV:ltä tullut ohjelma on sitä samaa National Geographic kanavan supertehtaat sarjaa, kuin R8:n valmistuksesta kertova. Mielenkiintoinen sarja.
Megafactories - Mercedes - Part 1 of 3

Näyttäisi tulevan uusintana lauantaina 21.01.2012 klo: 18.00
http://telkku.com/program/show/20120121160012

TBA

Tämä päivän hesarissa uutinen:

HS 22.1.2012. 
Lapinlahden turmakuljettaja oli juuri saanut ajokortin.
Lapinlahdella kolme ihmishenkeä vaatineen kolarin aiheutti kuljettaja, jolla oli vain runsaan viikon ikäinen ajokortti.
Onnettomuus tapahtui, kun naisen ohjaama auto lähti heittelehtimään ja osui vastaantulevaan autoon Viitostiellä perjantai-iltana.
Heittelehtineessä vuoden 1997 Mercedes-Benzissä oli kolme oululaista, jotka kaikki kuolivat. Autoa ohjannut nainen oli syntynyt vuonna 1986, matkustajina olleet miehet 1980 ja 1988.
Toisena osapuolena oli uudehko Volvo. Siinä ollut lapinlahtelainen pariskunta loukkantui ja joutui sairaalaan. He ovat syntyneet 1950-luvulla.
Pohjois-Savon poliisi kertoi, että oululaisseurue oli hakenut mersun Lapinlahdelta.
Rikoskomisario Veli Pallonen arvioi, että kuljettajan kokemattomuus ja takavetoinen auto saattoivat olla talvikelillä vaaraksi.
Onnettomuuspaikalla oli hyvä näkyvyys. Tie oli valaistu ja suora, mutta liukas. Pakkasta oli muutama aste.

Panee miettimään, että kannattaako juuri kortin saanut kokematon kuljettaja laittaa ajamaan takavetoista autoa liukaalla kelillä. Ehkä ensimmäistä kertaa eläessään......

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: TBA - 22.01.12 - klo:17:36
Tämä päivän hesarissa uutinen:

HS 22.1.2012. 
Lapinlahden turmakuljettaja oli juuri saanut ajokortin.
Lapinlahdella kolme ihmishenkeä vaatineen kolarin aiheutti kuljettaja, jolla oli vain runsaan viikon ikäinen ajokortti.
Onnettomuus tapahtui, kun naisen ohjaama auto lähti heittelehtimään ja osui vastaantulevaan autoon Viitostiellä perjantai-iltana.
Heittelehtineessä vuoden 1997 Mercedes-Benzissä oli kolme oululaista, jotka kaikki kuolivat. Autoa ohjannut nainen oli syntynyt vuonna 1986, matkustajina olleet miehet 1980 ja 1988.
Toisena osapuolena oli uudehko Volvo. Siinä ollut lapinlahtelainen pariskunta loukkantui ja joutui sairaalaan. He ovat syntyneet 1950-luvulla.
Pohjois-Savon poliisi kertoi, että oululaisseurue oli hakenut mersun Lapinlahdelta.
Rikoskomisario Veli Pallonen arvioi, että kuljettajan kokemattomuus ja takavetoinen auto saattoivat olla talvikelillä vaaraksi.
Onnettomuuspaikalla oli hyvä näkyvyys. Tie oli valaistu ja suora, mutta liukas. Pakkasta oli muutama aste.

Panee miettimään, että kannattaako juuri kortin saanut kokematon kuljettaja laittaa ajamaan takavetoista autoa liukaalla kelillä. Ehkä ensimmäistä kertaa eläessään......

Niimpä! Tuon ikäisessä autossa ei taida olla vielä edes ESP:tä. Jos on, niin se ei liene niin kehittynyt kuin 2000-luvun mersuissa. Luistonesto noissa taitaa jo olla. Olikohan autossa nastat vaiko kitkat ja kun auto oli kerta käytetty, niin  mikä lienee ollut nastojen kunto.

clacson

Lainaus käyttäjältä: TBA - 22.01.12 - klo:17:36
Panee miettimään, että kannattaako juuri kortin saanut kokematon kuljettaja laittaa ajamaan takavetoista autoa liukaalla kelillä. Ehkä ensimmäistä kertaa eläessään......
Itselle tuli sama mieleen, kun Meseen osuma tuli kylkeen ja Volvolla nokkaan. Auto on vain kokemattomalla lähtenyt käsistä jo muutaman kilometrin ajon jälkeen ja ...
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

eGetin

Samaa ihmettelen itsekin - tuoreana kuskina. On se ihan mukavaa että etuveto antaa aika paljonkin virheitä anteeksi eikä tapata kuskia samantien, kun ensimmäisenä talvena kuitenkin sattuu ja tapahtuu yhtä jos toista.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 22.01.12 - klo:17:44
Niimpä! Tuon ikäisessä autossa ei taida olla vielä edes ESP:tä.

Ei ole.ESP tuli mersuihin yleisesti vuonna 1999, syynä mm A-sarjan kaatuilut. Kun A-sarjaan oli pakko laittaa, niin tuli kaikkiin kerralla.

Ei sovi ESPitön takaveto kokemattomalle, naisella tuskin alla edes harrastelua peltoautolla, tms. Tämä voi olla yksi tapaus, jossa "autovero tappaa" lause pätee.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 22.01.12 - klo:19:19
Samaa ihmettelen itsekin - tuoreana kuskina. On se ihan mukavaa että etuveto antaa aika paljonkin virheitä anteeksi eikä tapata kuskia samantien, kun ensimmäisenä talvena kuitenkin sattuu ja tapahtuu yhtä jos toista.

Totta mutta kyllä tässä oli osansa myös liukkaalla kelillä ja kuskin kokemattomuudella. Mikä lienee ollut vauhti, eli ajoiko kuski kelin ja ajotaitojen mukaan vai laskiko tilanteeseen nähden liian kovaa vaiko jopa ylinopeutta.

nemos

Lainaus käyttäjältä: TBA - 22.01.12 - klo:17:36
Rikoskomisario Veli Pallonen arvioi, että kuljettajan kokemattomuus ja takavetoinen auto saattoivat olla talvikelillä vaaraksi.

Ajo-oikeus takavetoiselle talvikelillä vasta muutaman vuoden ajokokemuksen jälkeen? Jonakin päivänä tämäkin voi olla totta kun näitä luovia lainsäädäntöehdotuksia meillä riittää. Eikä olisi turvallisuuden kannalta ihan tyhmimpiä ideoita. Takavetoisten osuus esim. viimeisten 10 vuoden aikana on ollut pitkästi alle 10 % myydyistä autoista ja tulevaisuudessa vain harvalla on sellaisesta kokemusta. Takavetoisuus on jo sinänsä selkeästi turvallisuutta heikentävä ominaisuus meidän olosuhteissamme ja lisäksi se yllyttää ei-turvalliseen ajokäyttäytymiseen.
Volvo XC60 T8 Inscription

eGetin

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 22.01.12 - klo:19:41
Totta mutta kyllä tässä oli osansa myös liukkaalla kelillä ja kuskin kokemattomuudella. Mikä lienee ollut vauhti, eli ajoiko kuski kelin ja ajotaitojen mukaan vai laskiko tilanteeseen nähden liian kovaa vaiko jopa ylinopeutta.
Vaan kun liukkaalla kelillä se etuveto ei tarjoa perää sivulle kuin mutkassa yrittämällä, muutoin menee turvallisesti keula edellä (suuremmat mahdollisuudet pysyä elossa jos törmää). Olisiko tässä tapauksessa ollut huonot talvirenkaat ja survaistu kaasua jolloin perä on lähtenyt rinnalle ja tosiaan kuski ei ole pysynyt perässä ja on livennyt vastaantulijan keulaan kylki edellä. Etuveto suttaisi keulan ojaan, that's it.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: nemos - 22.01.12 - klo:21:19
lisäksi se yllyttää ei-turvalliseen ajokäyttäytymiseen.
Nelivetohan se sitten on turvallisin, kukaan ei tälläkään areenalla myönnä menevänsä Quattrolla poikittain  ::)

Tuksuu

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 22.01.12 - klo:21:35
Nelivetohan se sitten on turvallisin, kukaan ei tälläkään areenalla myönnä menevänsä Quattrolla poikittain  ::)

Quattroa ei ole.. Mutta nelivetosella menen poikittain, aina sillontällön tietysti suljetulla alueella  ::)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Tks. - 22.01.12 - klo:21:38
Quattroa ei ole.. Mutta nelivetosella menen poikittain, aina sillontällön tietysti suljetulla alueella  ::)
Se on hyvä että AWD? ukot sentään osaa ajaa suljetulla alueella, muita vaarantamatta  ;D ;) :P

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nemos - 22.01.12 - klo:21:19
Ajo-oikeus takavetoiselle talvikelillä vasta muutaman vuoden ajokokemuksen jälkeen? Jonakin päivänä tämäkin voi olla totta kun näitä luovia lainsäädäntöehdotuksia meillä riittää. Eikä olisi turvallisuuden kannalta ihan tyhmimpiä ideoita. Takavetoisten osuus esim. viimeisten 10 vuoden aikana on ollut pitkästi alle 10 % myydyistä autoista ja tulevaisuudessa vain harvalla on sellaisesta kokemusta. Takavetoisuus on jo sinänsä selkeästi turvallisuutta heikentävä ominaisuus meidän olosuhteissamme ja lisäksi se yllyttää ei-turvalliseen ajokäyttäytymiseen.

Tässä on paljon tottakin mutta uusissa mersuissa on esp, luistonestot sun muut avustimet ja jos on vielä uudet piikkipyörätkin, niin ei tuollainen uusi takaveto nyt ihan mahdoton ole ajaa talvellakaan. Leikkiäkään ei noilla uusilla oikein voi kun holhoavat avustimet ei salli leikkimistä. Kyllä ne ne menee tiellä lähes yhtä siististi kuin etuvetoiset. Ei niistä ole toki nelivedon voittajaksi ole mutta ihan ok niillä pärjäilee. Vanhat takavetotuupparit pitäisikin poistaa yleisestä liikenteestä tai sallia niillä ajo vain suljetuilla radoilla. Ne on asia erikseen.

En tiedä oliko tässä sitten oikein haluttu ostaa takavetoinen auto kun lehtijutuista pääsin käsitykseen, että auton ostaja oli se autoa ajanut tyttö. Hän oli käynyt hankkimassa auton itselleen ja nämä miehet olivat sitten mukana. Siinä kävi nyt sitten niin, että auto lähti käsistä jo ns. neitsytmatkaallaan eli ollessaan ekaa ketaa uuden omistajan hyppysissä.

TTL

Audi- ym. etuvetoneidit viisastelemassa ::)
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Paljon on puhetta vetotavoista ym, mutta kukaan ei kyseenalaista renkaiden kuntoa.

Jos takana on alla silestonet, niin takavetoisella ajaminen loskaisilla teillä on itsemurhaa, olipa espiä tai ei. Siihen vielä kokematon kuljettaja ja vaikkapa "yllättävä" automaatin kickdown, niin ei se kovinkaan turvallista liikennöintiä ole..

Q8

Enpä tiennyt ajavani noin vaarallisella autolla kun -77 Corollalla ajelin aikoinaan keskellä talvea. Suuri osa autoista siihen aikaan oli samanlaisia, eikä niitä sen enempää ojissa ollut kuin nykyautojakaan nykyään. On se outoa, että ei olla sukupuuttoon kuoltu?! Onko ihminen kehittynyt sitten kuitenkaan?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

eGetin

Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.01.12 - klo:18:23
Audi- ym. etuvetoneidit viisastelemassa ::)
Suosittelen oikeasti tutustumaan näihin tuoreisiin kortinhaltijoihin. Voin ihan oikeasti ystävien ja perheenjäsenten meiningistä sen sanoa, että on kyllä aivan älyvapaata laittaa varsinkin tuorealle naiskuskille vanha takaveto alle - heillä harvoin on kokemusta auton hallitsemisesta ääritilanteissa ja jos perä lähtee rinnalle niin sormi on aika helposti jossain muualla kuin ratissa. Vastaavia miespuolisiakin tuoreita kortinhaltijoita on, mutta harvemmassa. Pojjaat kun ovat aika usein ajaneet edes tietokonepeleissä rallia, jo siitä oppii alkeellisesti kääntämään rattia vastaan jos perä tulee rinnalle, naisilla kun ei ole mitään intressiä edes harjoitella niin ei se nyt ihmekään ole että lähtee hanskasta. Itselleni en mitään vanhaa takatuupparia kelpuuttaisi, kun tietäisin että aivan varmasti löytäisin itseni ties mistä penkasta sen kanssa - jos pääsisin sillä pihasta edes liikkeelle.

Se on helppoa huudella sieltä "vanhuksena" kun ainoa nuori vasta kortin saanut ihminen jonka näkee ajavan lähietäisyydeltä, on oma lapsi, ja siitähän ei voi luonnollisestikaan todeta että olisi "huono" kuljettaja. Luulen että autokoulujen opettajat yhtyvät pitkälti kanssani samoihin havaintoihin.

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 23.01.12 - klo:18:27
Paljon on puhetta vetotavoista ym, mutta kukaan ei kyseenalaista renkaiden kuntoa.

Jos takana on alla silestonet, niin takavetoisella ajaminen loskaisilla teillä on itsemurhaa, olipa espiä tai ei. Siihen vielä kokematon kuljettaja ja vaikkapa "yllättävä" automaatin kickdown, niin ei se kovinkaan turvallista liikennöintiä ole..
Tottahan tuo, vaan kun itse mainitsee samasta asiasta niin kommentti takaisin on tasan aina se sama: "kyllä niillä pärjää kun vähän ennakoi ja ajaa hitaampaa." Sama ongelma pätee niin "vanhoihin" kuskeihin kuin tuoreisiin, renkaista ei välitetä koska jostakin ihmeen syystä kukaan ei ymmärrä että se on se ainoa asia mikä pitää sen auton ajoradalla - ei paljoa auta onko esp:t sun muut jos ei ole pitoa.

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 23.01.12 - klo:18:42
Enpä tiennyt ajavani noin vaarallisella autolla kun -77 Corollalla ajelin aikoinaan keskellä talvea. Suuri osa autoista siihen aikaan oli samanlaisia, eikä niitä sen enempää ojissa ollut kuin nykyautojakaan nykyään. On se outoa, että ei olla sukupuuttoon kuoltu?! Onko ihminen kehittynyt sitten kuitenkaan?
Mikset aja vieläkin sillä samalla Corollalla jos se oli niin helvetin hyvä auto?

wtf

Onhan kuski saattanut vetäistä vahingossa liian pienen vaihteen silmään jolloin takarenkaat käyny hetken lähes lukossa.
Siinä ei taida sutimisenestokaan auttaa.

Mutta eipä tämä spekulointi tuo nuoria takaisin...
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

eGetin

Lainaus käyttäjältä: wtf - 23.01.12 - klo:18:59
Onhan kuski saattanut vetäistä vahingossa liian pienen vaihteen silmään jolloin takarenkaat käyny hetken lähes lukossa.
Siinä ei taida sutimisenestokaan auttaa.

Mutta eipä tämä spekulointi tuo nuoria takaisin...
Auttaa siihen sutimisenesto, kun taitaa ainakin VAGineissa olla jopa ihan ABSienkin myötä järjestelmä joka painaa kaasua mikäli renkaat menevät liiallisesta moottorijarrutuksesta lukkoon. Ainakin muistelisin tällaisesta lukeneeni taannoin ohjekirjasta.

Q8

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 23.01.12 - klo:18:44
Mikset aja vieläkin sillä samalla Corollalla jos se oli niin helvetin hyvä auto?

Ota nyt se herne pois nenästä koska tästä ei ollut kyse. Vaan siitä, että kyllä niillä takavetoisilla aika iso osa suomalaisista on aikoinaan onnistunut selviämään hengissä, niin miehet kuin naisetkin. Eli mikä on tehnyt niistä takavedoista nyt niin vaarallisia?
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Q8 - 23.01.12 - klo:19:13
Ota nyt se herne pois nenästä koska tästä ei ollut kyse. Vaan siitä, että kyllä niillä takavetoisilla aika iso osa suomalaisista on aikoinaan onnistunut selviämään hengissä, niin miehet kuin naisetkin. Eli mikä on tehnyt niistä takavedoista nyt niin vaarallisia?
Jaa-a, sitä voi kukin pohtia itsekseen. Alkaa vain kyllästyttää lukea tasan joka paikassa ihmisen heitot "kyllä sitä ennen pärjättiin kesärenkailla takavetoisella hiekkasäkki takakontissa!", kuitenkin sitten 70-luvun onnettomuustilastot näyttävät kehityksen olleen myönteistä tähän päivään asti - eli ei sillä takavedolla nyt vain pärjätty.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy