Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: HJP - 29.11.11 - klo:22:42
Crafterin ongelma on siinä että siihen ei saa automaattivaihteistoa,

Olen sattumalta ajanut 2.5 litraisella 120 kW Crafterilla reilun tuhat kilsaa pk-seudulla ja prkl sitä kytkintä. Sai ihan tosissaan kevyesti kuormatulla pikkubussilla keskittyä, että ei ihan valtavia loikkia ottanut liikkeellelähdöissä ja kiihdyttäessä. Se motti olisi todellakin kaivannut automaattia seurakseen.

tn62634

En ole ajanut Crafteria, mutta 315 Sprinterin kytkin on ainakin ihan normaali.

Kasis

Taitaa olla vastaavanlainen kytkin, kun T5 portterissa?
1. vaihteella saa pienen hypyn helposti, paitsi Crafterissa se tuntuu vielä ilkeämmältä.
Scirocco & VI Golf Variant

tn62634

Askartelin hieman:


r.e.t

LainaaArticon penkeistä sen verran, että toistaiseksi 2kk ja 5tkm perusteella en osaa juuri moittia. Säädöissä oli hiukkasen hakemista, mutta ihan ookoolta istuin vaikuttaa myös pidemmällä matkalla. Mitään ylimääräistä hikoilua tai muita negatiivisiä fiiliksiä en niistä saa.

Täytyy tarkentaa tuota omaa kirjoitusta siten, että kokemukset perustuvat artico tekonahka / kangas -tuoleihin, jotka tulevat prebu tai avantgarden mukana vakiona. Tuota tekonahkaversiota myydään sellaisenaankin ja varmaankin miellyttävämpi vaihtoehto olisi kangas-tai nahka-penkit

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 04.12.11 - klo:07:44
artico tekonahka / kangas -tuoleihin, jotka tulevat prebu tai avantgarden mukana vakiona.

Mielenkiintoista muuten, että E-sarjan uusimmasta Premium Business -hinnastosta on todellakin poistunut Elegance-vaihtoehto kokonaan. Aiemminhan sai valita joko Avantgarden tai Elegancen, uudessa hinnastossa puhutaan vain ja ainoastaan Avantgardesta.

Ilmeisesti kauppa on kohdistunut sitten lähinnä siihen Avantgardeen.

tsiih

^^ Tuohan onkin näppärä tonttulakki, ota jouluyöksi muuhun käyttöön  ;) ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Skula

#937
Olin upean auton kyydissä aamupäivällä... Myynnissäkin ryökäle on kuulemma.. Ei vielä netissä mut kohta..

E55 AMG.. Pari-kolme vuotta vanha yksilö..

Tässä korimallissa on jotain joka vetoaa minuun kyllä suunnattomasti.. Oli mustaa lasikattoa(vaimikäsenytoli), nahkaa, kiiltoa ja jämäkkyyttä.. Teki mieli suunnattomasti pyytää ajotyypit mutta  kun kuski ei ole tutuista tutuin niin en kehdannut...

Ja se liikevoima.. Uij! Pari kertaa piti kuskin vähän vissiin näyttää mikä yhteys on V8:n murinalla auton liikesuoritteeseen  8) Olin myytyä miestä!

Kun auto poistui horisonttiin, ja minä ruikuttamaan rannalle, katsomaan auton neljää ihanaa takaputkea, jäin miettimään mikä se "ritilä" siellä auton taka-akselilla on, joka loisti sieltä???

Näkyy täs kuvas tuolla keskella alhaalla "kuusikulmaisena"?

Romurautaa ja paalivehkeitä.

DyyD

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 04.12.11 - klo:18:48
^^ Tuohan onkin näppärä tonttulakki, ota jouluyöksi muuhun käyttöön  ;) ;D

Hahaha :D Luulis olevan sopivan kokonenkin, sopii ku nakutettu mersumiehelle.  ;D  ;D  ;D  ;D

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:13:26
Kun auto poistui horisonttiin, ja minä ruikuttamaan rannalle, katsomaan auton neljää ihanaa takaputkea, jäin miettimään mikä se "ritilä" siellä auton taka-akselilla on, joka loisti sieltä???

Takatasauspyörästön jäähdytysritiläkö?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:13:26
Ja se liikevoima.. Uij! Pari kertaa piti kuskin vähän vissiin näyttää mikä yhteys on V8:n murinalla auton liikesuoritteeseen  8) Olin myytyä miestä!

Mutta kyllähän sinäkin tiedät, että oikea totuus on se, että 1.2 TSI on enemmän kuin riittävä Suomen liikennetilanteisiin. Aivan turhaa ja suorastaan typerää tuollainen tehokkailla pörisevillä moottoreilla pelleily!

1.4 TSI voidaan pitkin hampain hyväksyä isommissa korimalleissa ;)

Ne takapään härpäkkeet on kai takalukon jäähdytysripoja.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.12.11 - klo:14:48
Mutta kyllähän sinäkin tiedät, että oikea totuus on se, että 1.2 TSI on enemmän kuin riittävä Suomen liikennetilanteisiin. Aivan turhaa ja suorastaan typerää tuollainen tehokkailla pörisevillä moottoreilla pelleily!

1.4 TSI voidaan pitkin hampain hyväksyä isommissa korimalleissa ;)

Tuota AMG:ta pitäisi varmaan verrata Skodan 2.0 TSI RS -malliin, jolloin olisi vastaavat tuotteet vertailussa. Onhan se Octavia RS uutena autona toki paljon houkuttelevampi, kuin tuollainen ikivanha museolintta, joka saattaa olla jopa jonkun nahkahousun autobahnilla loppuunpolkema. Naapurillekaan ei tarvisi tällöin selitellä ostostaan ja kukaan ei kuvittelisi autoa hankitun miehisyyden ja huonon itsetunnon peittona.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.12.11 - klo:15:00
Tuota AMG:ta pitäisi varmaan verrata Skodan 2.0 TSI RS -malliin, jolloin olisi vastaavat tuotteet vertailussa.

Näinhän se menee. Kymppitonni lisää uuden räsän budjettiin, niin tämä tulee käyttöön. Silti immeiset ostaa uusia autoja, vaikka näin hienoja raasereita saisi käytettynä melkein samaan rahaan ::)

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.12.11 - klo:15:10
Näinhän se menee. Kymppitonni lisää uuden räsän budjettiin, niin tämä tulee käyttöön. Silti immeiset ostaa uusia autoja, vaikka näin hienoja raasereita saisi käytettynä melkein samaan rahaan ::)


Ja tuossakin hinta lienee kymppitonnin verran enemmän siihen, jos kävisi itse ostamassa ulkomailta.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 05.12.11 - klo:15:10
Näinhän se menee. Kymppitonni lisää uuden räsän budjettiin, niin tämä tulee käyttöön. Silti immeiset ostaa uusia autoja, vaikka näin hienoja raasereita saisi käytettynä melkein samaan rahaan ::)


8-vuotta vanha poljettu lintta. Mielummin uudella Räsälläkin ( vaikka vähempää ei voisi Skodat kiinnostaa ;) ) kuin kohta teini-ikään tulevalla Mersulla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 05.12.11 - klo:15:34
8-vuotta vanha poljettu lintta. Mielummin uudella Räsälläkin ( vaikka vähempää ei voisi Skodat kiinnostaa ;) ) kuin kohta teini-ikään tulevalla Mersulla.

Pyh! 20 vuotta vanhassa Audissakin on enemmän autoa kuin uusissa Skodissa, tai Volkkareissa, tai tai tai tai uusissa VAGeissa....

Ja tuo kyydittäjäni AMG on mitä ilmeisemmin vuosimallia 2008. Hintaa myyntiin mennessä lienee muutaman Skodan verran  ::)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:15:42
Ja tuo kyydittäjäni AMG on mitä ilmeisemmin vuosimallia 2008. Hintaa myyntiin mennessä lienee muutaman Skodan verran  ::)

Oli varmaan E63 sitten?

eGetin

#947
Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:15:42
Pyh! 20 vuotta vanhassa Audissakin on enemmän autoa kuin uusissa Skodissa, tai Volkkareissa, tai tai tai tai uusissa VAGeissa....
On enemmän autoa, mutta saat sinä sitä autoa siihen aika isolla rahalla laittaa uusiksikin :) Maksanee pahimmillaan kahden Octavia RS:n verran kokonaisuudessaan tuollainen. Eri asia on että haittaako se ketään.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 05.12.11 - klo:15:47
Oli varmaan E63 sitten?

Missä vuosimallissa tuo E55 oli? Kun sellainen se minun mielestäni oli, eikä E63.. Minun MB tietous on aika "kevyttä"...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Kyllä se oli/on E55. Mikälie sitten vuosimalli? En saanut tietoa.. Ihan sama, hieno, melkein voisin sanoa munakas  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

mol

Ulkomuistista ja hatusta tempaisten voisin väittää että tuon mallisia E55:sia tehtiin -02-06. -06 Faceliftin yhteydessä tuli sitten E63 eli alkuvuoden -06 AMG:t oli vielä 55:sia.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.12.11 - klo:16:39
On enemmän autoa, mutta saat sinä sitä autoa siihen aika isolla rahalla laittaa uusiksikin :) Maksanee pahimmillaan kahden Octavia RS:n verran kokonaisuudessaan tuollainen. Eri asia on että haittaako se ketään.

Kyllähän tuolla merkkikorjaamoiden edessä näkyy hyviä esimerkkejä siitä, kun nuoret kossit hakevat koko rahoituksen pankista ja painuvat ostamaan ison Bemarin tai Mersun. Sitten kun tulee eka remontti eteen ollaan huuli pyöreänä marmoritiskillä kun aletaan luettelemaan hintoja remontille. Auto jää seisomaan liikkeen pihaan kunnes saadaan kerättyä edes osa rahoista kokoon, että saisi taas auton ajoon. Ei näitä isoja AMG mersuja tai Bemarin Ã,,mmäläisiä ole alun perinkään tavalliselle pulliaiselle tarkoitettu ja viimeistään remonttikuluissa se tulee ilmi. Tietysti jos sen perustelee harrastuksena niin sitten rahan menokaan ei haittaa  ;)
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

ePa

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:16:52
Kyllä se oli/on E55.

Taksi mikä taksi. Juusto katolle ja steissille jonoon.



Ei herneitä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: ePa - 05.12.11 - klo:17:55
Taksi mikä taksi. Juusto katolle ja steissille jonoon.

Siis tämä oli suunnattu fanaatikoille, eli ei minulle   ;)

Ja mikä tekee Superbista vähemmän taksin  ;D

No joo. Aiheeseen. Edelleen tämä vanhempi korimalli on minun silmään se istuvampi. Tässä kun nyt nettiä on taas katellu "sillä silmällä"...

Uskon tuosta huolimatta että vuonna 2015, silmääni istuu ja tiukan perseeni alle sopii erinomaisesti vuoden 2013, E63 AMG..  8)

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: mol - 05.12.11 - klo:17:35
Ulkomuistista ja hatusta tempaisten voisin väittää että tuon mallisia E55:sia tehtiin -02-06. -06 Faceliftin yhteydessä tuli sitten E63 eli alkuvuoden -06 AMG:t oli vielä 55:sia.

Eiköhän se juuri noin mennyt, jos oikein muistelen?!

Oikeastaan pidän enemmän noista 55-kompurakoneista kuin vapari-63:sta. Kompura antaa mukavaa potkuntunnetta läpi kierrosalueen, toisin kuin vapari. Tai tottakai se 63-vaparikin ruudikas on läpi kierrosalueen, mutta kompurakone on kyllä silti enemmän mieleeni noissa Mersuissa.
Uusimman Eemelin 63:nenhan ei sitten enää ole mallimerkinnän mukainen 6.3litrainen, vaan nythän se on taas 5.5 litrainen, vaikka mallimerkintä onkin edelleen 63.

Skula

Oletan että tuo yksilö on siis 05 tai 06. Kilsoja oli mitarissa alle 100tkm.. Ja suomessa ollut 4 vuotta samalla omistajalla..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ePa

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.12.11 - klo:18:37
Siis tämä oli suunnattu fanaatikoille, eli ei minulle   ;)

Ja mikä tekee Superbista vähemmän taksin  ;D

Ei oltu kohdistettu kenellekkään tuota kommettia, kunhan vaan sotken soppaa.

Yleensä tuolla taksi kommentilla on negatiivinen kaiku, jolla halutaan ilkkua, mutta kyllähän se niin on, että työkalut täytyy olla kunnossa. Ja aikoinaan MB on ollut lujan&luotettavan auton maineessa, jolloin ko. merkki on valikoitunut ammattikäyttöön. Sitä en tiedä onko MB vielä yhtä luotettava auto kuin aikoinaan.

Tänä päivänä merkki saatta olla joku muu ja kieltämättä SuperBia näkee melko paljon juusto katolla.

Mutta kyllähä tuollaisella 55/63 mesellä kurvailis itsekin. Tänään muuten asiakkaan pihassa oli E sarjalainen tuolta ikäkaudelta, mutta tähti oli korvattu "B" merkillä. Tiedä häntä sitten mitä se merkitsee. Neljä putkee siitäkin tuli ulos.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: ePa - 05.12.11 - klo:19:30
Tänään muuten asiakkaan pihassa oli E sarjalainen tuolta ikäkaudelta, mutta tähti oli korvattu "B" merkillä. Tiedä häntä sitten mitä se merkitsee.

Brabus?

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Brabus

ePa

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 05.12.11 - klo:19:35
Brabus?

Juu, Brabus se oli, mutta tiedä sitten oliko se badge tuuninkia, 320 cdi vai jotain muuta.

tn62634

Mersuforumin viestien ja omistajien kertomusten perusteella AMG-Mersun omistaminen ei ole juuri sen kalliimpaa kuin muidenkaan. Ja ei kai sitä merkkiliikkeessä tarvi korjata vaan voi halutessaan viedä muuallekin. Tosin ei se merkkiliike aina ole kallein.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy