Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

olympiavolkkari

Muoviverhoilu on varmasti asiallinen valinta tyypilliselle mersun omistajien ikäryhmälle, joilla muiden vaivojen lisäksi on jo virtsankarkailua. 

TTL

Hopihopi sitten jälkiasennuttamaan semmoiset koslaasi. Ilmeisesti painetta kyseisestä aineesta myös päässäsi kirjoituksistasi päätellen  ;)
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

tn62634

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 21.11.11 - klo:11:43
Muoviverhoilu on varmasti asiallinen valinta tyypilliselle mersun omistajien ikäryhmälle, joilla muiden vaivojen lisäksi on jo virtsankarkailua. 

Onhan se Artico tarjolla Sport-paketinkin kanssa (en tosin tiedä miten on W212:ssa), mutta ainakin oli ennen myös urheiluistuinten vakioverhoilumateriaali. Eli sinänsä sopii myös puuhelmi- ja vetyperoksidi-ikäryhmälle. Tosin he kai ostavat sen 88kw Business-Audin mielummin, sitä en kiistä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 21.11.11 - klo:11:51
Tosin he kai ostavat sen 88kw Business-Audin mielummin, sitä en kiistä.

;D

Nyt alat olla asian ytimessä.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Filixon

Kun aikoinaan markkinoille tulivat pikkuautoluokan A-mallit, ajattelin että ”parempi ilman kuin Hillman”. Mutta tämä uusi B-malli on jo toista maata. Mitenkäs mersumiehet, pidättekö sitä aitona Mercedes-Benzinä, vai onko se mielestänne jokin klooni tai epäsikiö?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

TTL

Vähän epätyypillinenhän se on etuvetoineen, mutta nyt kun näyttää saadun sisustuksen laatu ainakin C:n tasolle, niin ei minulla ainakaan mitään mutisemista.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.11.11 - klo:11:53
;D

Nyt alat olla asian ytimessä.  8)

Onneksi Ton-1 ymmärtää tätä huumoriani. :)

...

Ei se Artico erityisesti minuakaan houkuta, mutta kai silläkin pystyisi istumaan, jos olisi esim. Sport-paketillinen W211 kiikarissa. Kuumahan se varmaan on kesällä ja kylmä talvella, kuten normaali nahkakin.



Lainaus käyttäjältä: Filixon - 21.11.11 - klo:12:08
Kun aikoinaan markkinoille tulivat pikkuautoluokan A-mallit, ajattelin että ”parempi ilman kuin Hillman”. Mutta tämä uusi B-malli on jo toista maata. Mitenkäs mersumiehet, pidättekö sitä aitona Mercedes-Benzinä, vai onko se mielestänne jokin klooni tai epäsikiö?

Kaipa siitä erityisesti etuvetoisena tietyissä piireissä ajatellaan samalla tavoilla kuin tietyissä piireissä vaikkapa nykyvolvoista. Mutta heille viimeiset Mersut lienevät W124 tai viimeiset Volvot 940. Kyllähän sitä vanhaa B-sarjaakin on koeteltu raskaassa taksiajossakin joten kaipa tuollaisen voi ihan varauksetta ostaa.

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: TTL - 21.11.11 - klo:11:50
Hopihopi sitten jälkiasennuttamaan semmoiset koslaasi. Ilmeisesti painetta kyseisestä aineesta myös päässäsi kirjoituksistasi päätellen  ;)
En tarvitse vielä, kaikki pysyy rakossa. Luultavasti sulla on myös sängyssäsi sama verhoilu?
http://www.hoivatarvike.fi/index_tiedostot/vuodesuoja_patjansuoja_tyynynsuoja.html

Quality

Nyt loppui tämäntyylinen kuittailu, TTL & olympiavokkari, ettei tarvitse lähteä viestejä deletoimaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

clima

Tuon keinonahkapenkkien taksikäytön tiesin ja ymmärrän kyllä hyvin, lähinnä ihmettelin kangaspenkin reunojen vuoraamista tuolla keinonahalla.
Mikäli materiaali ei ole jotenkin erityisesti nahkaa parempaa niin eikö paatuneimmankin mersumiehen pitäisi kyseenalaistaa miksi aitoa tavaraa ei ole käytetty?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: clima - 21.11.11 - klo:13:03
ihmettelin kangaspenkin reunojen vuoraamista tuolla keinonahalla.
Mikäli materiaali ei ole jotenkin erityisesti nahkaa parempaa niin eikö paatuneimmankin mersumiehen pitäisi kyseenalaistaa miksi aitoa tavaraa ei ole käytetty?

Jokainen malliuudistus tuo huononnuksia. :) Ennenhän nuo reunat olivatkin aitoa tavaraa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.11.11 - klo:21:36
Onkos täällä kenelläkään pidempää käyttökokemusta w204 korin (2007-) 220 cdi MB:stä?

Tuossa kiikaroin itselle tähän väliin kenties edullista työautoa, pisti silmään nämä suht. edulliset mersut. Esimerkiksi 220 cdi touring A vm. 2008, avantgarde, on isoa navia, sähköluukut, kokonahat jne. Kilometrit luokkaa 150th. Mitähän näissä pitää huomioida kun lähtee renkaita potkimaan? Vieläkö ne kestää ajaa sen 300th mittariin?
Uudessa AutoBildissä on w204 korin (2007-) C180K mallin 200000 km kestotesti. Hyvät tulokset sai. Testaajat jopa ihmettelivät hyviä tuloksia aikaisemman w203 huonon laadun vuoksi.. MB:llä selvästi alettu keskittyä taas olenaiseen. Suora lainaus:
LainaaKestotestissämme olevaa C180- yksilöä ei todellakaan säästelty. Se osoittaa, että vanhaa hyvää Mercedes- laatua on vielä olemassa. Testin alussa epäilimme C- sarjan kestävyyttä, koska sen edeltäjä w203 (2000-2007) oli saanut huonon maineen ruosteen ja useiden halpaosien takia.

TTL

Lainaus käyttäjältä: clima - 21.11.11 - klo:13:03
Tuon keinonahkapenkkien taksikäytön tiesin ja ymmärrän kyllä hyvin, lähinnä ihmettelin kangaspenkin reunojen vuoraamista tuolla keinonahalla.
Mikäli materiaali ei ole jotenkin erityisesti nahkaa parempaa niin eikö paatuneimmankin mersumiehen pitäisi kyseenalaistaa miksi aitoa tavaraa ei ole käytetty?

Voi olla jotain tekemistä nimenomaan kestävyyden, viherpiiperryksen ja myös kustannussäästön kanssa. 2007 kutos-Allroadin peruspenkit olivat nekin puoliksi kuttaperkkaiset - joskin sen kuttaperkan heti tunnisti tekonahkaksi.

Nahkan näköistä Articoahan voi tilata myös kojelautaan. Aito nahkaverhous esim. keskikonsolin sivuihin ja oviin isommissa malleissa kuten ML:ssä on aika arvokasta harrastelua.

OT: Mainittakoon vielä tuosta kuittailusta sen verran, että meillä keski-ikäisillä ja sitä vanhemmilla mieshenkilöillä ei ole virtanpidätyskyvyttömyys ensisijainen ongelma vaan eturauhasen iänmukaisesta kasvusta johtuva virtsanlähtövaikeus. Naisilla puolestaan asia on toisinpäin. Miehillä ei siten ole niin nöpönuukaa vaikka ottaisi alcantaraiset jakkarat, jollaisia mm. Audeissa harrastetaan. Että jos kuittaillaan niin kuittaillaan sitten oikein. Väärin kuittailemalla antaa itsestään sivistymättömän kuvan. /OT
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: TTL - 21.11.11 - klo:13:49
2007 kutos-Allroadin peruspenkit olivat nekin puoliksi kuttaperkkaiset - joskin sen kuttaperkan heti tunnisti tekonahkaksi.
Nyt ei puhuta taustasta, vaan istuinosasta. Tahallaanko ymmärsit väärin?

TTL

Mainitun Allroadin vakioistuimissa oli samanlaiset kaistaleet reunoissa istuinosissa ja selkänojissa TEKONAHKAA kuin esim. Eemelin Artico-istuimissa (joita omassa Eemelissä ei ole vaan kastanjanruskea nahkaverhoilu)...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.11.11 - klo:10:23
Makuja on monia, mutta minun mielestäni B:n lisukehinnasto on Premiumiksi erittäin edullinen. Suorastaan hämmästyttävän edullinen.

Hmm, kun katsoo korin muotoilua, niin oliskohan mersun pojat tilanneet tuon Koreasta ja vain lätkäisseet tähden keulalle, selittäis myös edulliset lisävarustehinnat.    ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

pehis

Nyt on viikonlopun ajan ollut C350 Coupe ajossa ja tunnelmat voi tiivistää: VAU
Parempi kuin koeajolta muistinkaan, mutta tuli tosin tässä välissä nollattua persdyno Mazda 323:lla.

Joitain ominaisuuksia, mitä on jäänyt parin päivän ajalta päällimmäisenä mieleen:
- Tehoja ei vielä ole kesärenkailla ja sisäänajon aikana uskaltanut enemmälti testata, mutta tuntuisi jo "pintakaasun" perusteella vähintään riittävältä.
- Distronic plus toimii loistavasti, esim. Mikkeli - Pieksämäki välillä (72-tie) ei tarvinnut kaasuun tai jarruun koskea ollenkaan. Hoitaa hienosti vaikka edelläajava kääntyisi edellä. Toisaalta hieman pelottaa, että keskittyminen itse ajamiseen alkaa jo herkästi herpaantumaan liikaakin...
- Audiopuoli Comand Online + Sound System kuulostaa upealta. Kännykkä yhdistyi ongelmitta bluetoothilla ja Comandin nettikin toimii hyvin kännykän läpi. Vielä ei tosin ole muuta nettipalvelua tullut testattua kuin säätä.
- Kuluksesta vielä paha vetää enempiä johtopäätöksiä, mutta n. 200 kilometrin (matkaa ~80% / kaupunkia ~20%) kulutus ajotietokoneen mukaan 8,2 l/100 km. Tänään pelkkiä lyhyehköjä kaupunkipyrähdyksiä, kulutus 11,2 l / 100 km.

Pienenä miinuksena, ettei mainostettu nopeusrajoitusmerkkien tunnistus toimi. Ilmeisesti ei Suomen tuonnissa vielä saatavilla, mutta tulennee joskus softapäivityksellä.

Lisää tunnelmia, kunhan pääsee enemmän sinuiksi auton kanssa. Vielä mennyt enemmän "ihmetellessä":)
MB E 250 CDI -10

TTL

Onneksi olkoon! Kelpaa sitä nyt kurvailla talvirengas ja -vannekauppaankin...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TBA

Viikonloppuna kävin koeistumassa uuden b-luokan mesen.
Penkit oli huonot.  Ja yleisestä linjasta poiketen myös perustelen kantani ;-)
Kuskin penkissä ei ole perseen alla minkäälaista sivutukea, on kuin istuisi pienen jakkaran päällä olevan pehmeän tyynyn päällä. Istuintyyny on myös liian lyhyt, ei mitään tukea reisille. Siinä ei enää kernit muuta mielipidettä ;-)
Takapenkillä istuintyyny on liian lyhyt ja liian lovassa kulmassa, keskenkasvuisille tehty. Saapissa ja Volovossa on paaaljon parempi taksipenkki ;-)
Verhoilu penkeissä kyllä oli tosi tyylikäs ja hienostuneen näköinen, ompeleet oikein nätit, värin kun vielä saisi sovitettua suuresti ihailemaani ousean siniseen, hieman lilaan vivahtavana ;-) ;-)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: TBA - 21.11.11 - klo:21:54
Viikonloppuna kävin koeistumassa uuden b-luokan mesen. Penkit oli huonot. 

Penkit on tosi tärkeät. Mutta mitä mieltä olit muuten uutukaisesta?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

TBA

Paha mennä sanomaan b-mesestä sen tarkempaa analyysiä, kun ei sillä päässyt ajamaan.
Autoon on helppo mennä ja tulla pois, penkit on sen verran normaali henkilöautoa korkeammalla.
Auton ulkomittoja on hankala arvioida pysäköidessä ilman parkkitutkia eteen ja taakse.
Moottorivalikoima on aika rauhalliseen ajoon tarkoitettuja, joten ei siinä mielessä kovin kiinnostava auto.

r.e.t

Articon penkeistä sen verran, että toistaiseksi 2kk ja 5tkm perusteella en osaa juuri moittia. Säädöissä oli hiukkasen hakemista, mutta ihan ookoolta istuin vaikuttaa myös pidemmällä matkalla. Mitään ylimääräistä hikoilua tai muita negatiivisiä fiiliksiä en niistä saa.

Marko K:n tapaista talvirengas/ESP ongelmaa en ole havainnut (vakiopaineilla 2,6), tosin voihan siihen 200CDI:äkin olla oma osansa  :) Omien kokemusten perusteella voin suositella ContinIceContact Eemeliin. En pidä sitä kovinkaan meluisana. Kapealla 205/60 pyörällä ei ole suuntavakaudessa eroa 225/55 kesäpyörään, toisin kuin Marko 245 leveällä huomioinut

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.11.11 - klo:21:36
Onkos täällä kenelläkään pidempää käyttökokemusta w204 korin (2007-) 220 cdi MB:stä?

Tuossa kiikaroin itselle tähän väliin kenties edullista työautoa, pisti silmään nämä suht. edulliset mersut. Esimerkiksi 220 cdi touring A vm. 2008, avantgarde, on isoa navia, sähköluukut, kokonahat jne. Kilometrit luokkaa 150th. Mitähän näissä pitää huomioida kun lähtee renkaita potkimaan? Vieläkö ne kestää ajaa sen 300th mittariin?

Körötelty 2008vm C200 CDI:lä tuosta vuodesta alkaen. Nyt vaihtui farkku golffiin. Käytettynä näytti olevan erilaista saksan rimpulaa myynnissä, mutta ihan ok autohan tuo on. Häviää kyllä golffille lähes kaikessa, mutta kaksi asiaa siinä on paremmin. Se on mersu, joten saat haluamasi huomion 8) Takaveto oli asiallinen :P En kyllä vaihtaisi takaisin mersuun. Taisi jotain 55t tulla maksettua mesestä ja nyky golffiin meni palikoineen +40t, joten mielestäni halvemmalla saa paremman :)

Kärki

Lainaus käyttäjältä: pehis - 21.11.11 - klo:18:25
Nyt on viikonlopun ajan ollut C350 Coupe ajossa

Onnittelut hienosta Mersusta!

Onko diesel- vai bensakuutonen?

TTL

Fingerporissakin ollaan järkevillä linjoilla...  ;D
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

eGetin

Lainaus käyttäjältä: TTL - 28.11.11 - klo:07:38
Fingerporissakin ollaan järkevillä linjoilla...  ;D
;D Tiedä häntä, Crafteriin saa parempia moottoreita kuin Sprinteriin. ;D

tn62634

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 29.11.11 - klo:20:48
;D Tiedä häntä, Crafteriin saa parempia moottoreita kuin Sprinteriin. ;D

Harvoin sellaista Crafteria näkee. :)

Kapa

Ns. Pulla-Mersuja sitäkin enemmän.

HJP

Crafterin ongelma on siinä että siihen ei saa automaattivaihteistoa, lienee suurin syy siihen että Sprintereitä näkyy katukuvassa rutkasti enemmän...

jf

Lainaus käyttäjältä: HJP - 29.11.11 - klo:22:42
Crafterin ongelma on siinä että siihen ei saa automaattivaihteistoa, lienee suurin syy siihen että Sprintereitä näkyy katukuvassa rutkasti enemmän...
Ja ne xenonit... Jos ratin takana joutuu viettämään aikaa, niin ne ovat sellainen ihan kiva pikku juttu (aika monessa näyttä olevan).
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy