Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Kvee

Oli tänään Startin koeajossa.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: TTL - 19.11.11 - klo:14:49
12 senttiä enemmän akseliväliä on noissa mitoissa se merkittävin ero Mersun eduksi.

Mutta eikö pitempi akseliväli tee autosta kömpelömmän pyöriteltävän ahtaissa tiloissa?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Tikka

Tuo B-sarja on näyttänyt kuvissa aika hyvältä, minusta jopa mielenkiintoisin Mersun malli (hinta ja tilat huomioiden). Tänään Startissa se kuitenkin näytti huonommalta kuin kuvissa, peräkin taitaa olla aikalailla samanlainen kuin edeltäjässäkin. Joka tapauksessa hintahan tuossa on ihan kohtuullinen ja tilaa lienee riittävästi.

Markku J

Vanhassakin B -sarjalaisessa on upeat takatilat. Siinä istutaan ryhdikkään tukevassa asennossa. Ruotsissa on noita takseina jonkin verran, ja valitsen todella mieluusti B:n ennemmin kuin V70:n tai 9-5:n tms. Niin paljon parempi on B:n takapenkillä istua. Ja edessä myös ryhdikäs istuma-asento (matkustajana). Siskollani on vanha B -sarjalainen huippuvarustein ja 193 hv bensaturbokoneella. Ihan kelvollinen auto, jossa ei ole ollut mitään murheita.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.11.11 - klo:19:42
Vanhassakin B -sarjalaisessa on upeat takatilat. Siinä istutaan ryhdikkään tukevassa asennossa. Ruotsissa on noita takseina jonkin verran, ja valitsen todella mieluusti B:n ennemmin kuin V70:n tai 9-5:n tms. Niin paljon parempi on B:n takapenkillä istua. Ja edessä myös ryhdikäs istuma-asento (matkustajana). Siskollani on vanha B -sarjalainen huippuvarustein ja 193 hv bensaturbokoneella. Ihan kelvollinen auto, jossa ei ole ollut mitään murheita.

Uudessa B:ssä taitaa olla takapenkki vähän matalammalla.
Volvo XC60 T8 Inscription

Filixon

Kävin koeistumassa Mersun uuden B Sports Tourerin. Golf (Plus) -pohjalta konsepti tuntui hyvin tutulta ja uskottavalta. Merkkiliikkeen esittelijän mukaan tämä Mersun malli onkin herättänyt muiden merkkien käyttäjissä huomattavan paljon kiinnostusta.

Automaattivaihteisessa mallissa on 7G-tronic kaksoiskytkinvaihteisto. Esitteen mukaan sen arvioitu tuotannon aloitusajankohta on "1. kvartaali 2012". Kokonaishinta on 32 952,47 â,¬. Jos pitäisi aloittaa autonvalinta ja -hankinta puhtaalta pöydältä, tuossa saattaisi olla kiintoisa vaihtoehto.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

TTL

Ei ole 7G-tronic (kunnianarvoisa turbiini) vaan 7G-DCT.

Ja täältä löytyy enempi tietoa kyseisestä kulkineesta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Taky

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.11.11 - klo:16:50
Kävin koeistumassa Mersun uuden B Sports Tourerin. Golf (Plus) -pohjalta konsepti tuntui hyvin tutulta ja uskottavalta. Merkkiliikkeen esittelijän mukaan tämä Mersun malli onkin herättänyt muiden merkkien käyttäjissä huomattavan paljon kiinnostusta.

Niin on alkanut kiinnostaa, koko, korimalli - isolla takaluukulla, moottorimallisto - kohtuu ruokaiset dieselit, ja eteenkin hintaluokka alkaa olla kohdallaan, tuollainen MPV tyylinen kiinnostaa pikkaisen korkeamman istumakorkeuden vuoksi kun autosta joutuu päivittän loikkimaan lukemattomia kertoja ylös - alas.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Filixon

Lainaus käyttäjältä: TTL - 20.11.11 - klo:17:02
Ei ole 7G-tronic (kunnianarvoisa turbiini) vaan 7G-DCT.

En tunne noita yksityiskohtia. Tuo maininta "automaattivaihteisessa mallissa 7G-tronic kaksoiskytkinvaihteisto" on esitteessä 09/2011, jota jaettiin tänään merkkiliikkeessä.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

VW-golf-plus

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.11.11 - klo:16:50
Kävin koeistumassa Mersun uuden B Sports Tourerin. Golf (Plus) -pohjalta konsepti tuntui hyvin tutulta ja uskottavalta. Merkkiliikkeen esittelijän mukaan tämä Mersun malli onkin herättänyt muiden merkkien käyttäjissä huomattavan paljon kiinnostusta.
Samalta pohjalta minuakin alkoi kiinnostamaan niin että on käytävä ajan kanssa istumassa ja koeajamassa että pääsee vertaamaan plussan ja mersun äänimaalimaa. Plussahan on hiukka äänekäs näillä meidän karkeilla tiepinnoilla.

Oikeastaan ensimmäinen malli mersulta joka alkoi kiinnostamaan. Ei sillä ettenkö mersua arvostas mutta tähän mennessä ei ole ollu mahollista hankkia kuin näitä kansanautoluokkaan kuuluvia kulkineita.

jusape

Onkos täällä kenelläkään pidempää käyttökokemusta w204 korin (2007-) 220 cdi MB:stä?

Tuossa kiikaroin itselle tähän väliin kenties edullista työautoa, pisti silmään nämä suht. edulliset mersut. Esimerkiksi 220 cdi touring A vm. 2008, avantgarde, on isoa navia, sähköluukut, kokonahat jne. Kilometrit luokkaa 150th. Mitähän näissä pitää huomioida kun lähtee renkaita potkimaan? Vieläkö ne kestää ajaa sen 300th mittariin?

imoth

B on myös minulle ensimmäinen mersu, joka kiinnostaa. Ottaisin 180 BE bensa-automaatin Premium Business -varustelulla.

Premium Business sisältää jo tosi paljon kivaa: mm. aktiivisen pysäköintiavustimen, 16" kevytmetallivanteet, etuistuinten mukavuuspaketin, nahkaisen monitoimiohjauspyörän, Bluetooth-HF-järjestelmän, törmäyksenestoavustimen, vireystila-avustimen ja kromipaketin. Sport-paketin (lisäksi/erona mm. 17"-vanteet, jaloteräsoptikkaiset polkimet, urheilualustan, musta/harmaa kattoverhoilu) sais edullisesti, mutta en tiedä tekeekö niillä varusteilla mitään. Puoliautomaattinen ilmastointi sisältyy autoihin, mutta täysautomaattisesti pitää maksaa reilu 800 lisää. Ksenon-valot on noin tonnin lisävaruste. Automaattivaihteistoon kuuluu vakkari, manuaalissa se on lisävaruste. Easy-Vario-Plus -paketti vaikuttais aika hyvälle. Esiinvedettävä vetokoukku maksais yli 1200 euroa.

Koeistumassani autossa oli ilmeisesti Artico-keinonahkaistuimet. Ne vaikuttivat tosi mukavilta. Nämä saa kai pieneen lisähintaan (200 euroa?). Mersun sivuilta ei valitettavasti löytynyt konfiguraattorista Premium Business -mallia. Keskikonsoli oli tosi tyylikkään oloinen. Kivoja yksityiskohtia mm. hansikaslokeron erillinen yläosa ja takaluukun kahva. Tavaratilaa oli hyvin, vararengasta ei ollut (lisävaruste?). Takapenkille mahtui erittäin hyvin jalat ja pää.

Kuulin että tammikuussa alkaisi automaattivaihteisen version tuotanto ja helmikuussa voisi auto olla aikaisintaan koeajettavissa. Odotellaan siis ehkä sinne asti ennen koeajoa. Tuulilasissa pitäisi olla joulukuussa auton koeajo.

Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

olympiavolkkari

Lainaus käyttäjältä: imoth - 20.11.11 - klo:22:22
Koeistumassani autossa oli ilmeisesti Artico-keinonahkaistuimet. Ne vaikuttivat tosi mukavilta.
Puhutko nyt istuinten muotoilusta vai verhoilusta? Jos verhoilusta, niin onpa oudot mieltymykset...

Filixon

Onkohan tämä kiinnostus uuteen B-Mersuun oire siitä, että "Golf-luokkaan" â€" jos niin voi sanoa â€" on syntymässä uusi varteenotettava vaihtoehto? Mitenkäs sitten aikanaan uudistuva A-Mersu, tuleeko siitä mahdollisesti Polon kilpailija?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

imoth

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 20.11.11 - klo:22:33
Puhutko nyt istuinten muotoilusta vai verhoilusta? Jos verhoilusta, niin onpa oudot mieltymykset...

Lähinnä muotoilua tarkoitin. En ole nahkaverhoiltua autoa koskaan omistanut, joten en osaa sanoa miltä istuimet tuntuisivat pitkällä aikavälillä. Nämä eivät tuntuneet yhtään huonoilta. Konfiguraattorissa sanotaan että nahkaverhoilu sisältyy hintaa mutta tästä keinonahkaverhoilusta pitää maksaa lisää.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

imoth

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 20.11.11 - klo:22:33
Onkohan tämä kiinnostus uuteen B-Mersuun oire siitä, että "Golf-luokkaan" â€" jos niin voi sanoa â€" on syntymässä uusi varteenotettava vaihtoehto? Mitenkäs sitten aikanaan uudistuva A-Mersu, tuleeko siitä mahdollisesti Polon kilpailija?

Ehkäpä. En voisi kuvitella ostavani ainakaan mitään nykyisistä Audeista tai BMW:istä.
A1 on liian pieni, nykyinen A3 on liian vanha malli ja kallis, A4 on liian kallis ja pieni/hyvä bensaturbo puuttuu, Q3 on ehdottomasti liian kallis, 1-sarja on liian pieni ja 3-sarja liian kallis. Koeajamatta B-sarjan hinta/laatu-suhde tuntuisi olevan kohtuu hyvä.
Octavia 1.0 TSI DSG Combi Style MY2017
Ex: Octavia 1.4 TSI DSG HB Elegance -09

close

Kannattaa muistaa että se artico-tekonahka (myyjän mukaan jotain muovia) ei sitten hengitä juuri yhtään. Itse tein sen virheen että otin e-sarjaan avantgarden pakolliset puolinahkapenkit ja rehellisesti sanottuna alkoi kaduttaa jo ensimmäisinä päivinä kun auton sain. Housut ja paita on niiden muovisuikaleiden kohdalta kostea jo puolen tunnin istumisen jälkeen. >:(

Helppohan ne on pitää puhtaana, senkun pyyhkäsee lian pois. Mutta jos on tarkoitus istua pidempää matkaa, niin kehoitan pysymään niistä kaukana. Kangaspenkit olivat sata kertaa mukavammat istua.

VW:t

Ei tuo Mb B mikään kovin edullinen ole kun siihen vähän varusteita haluaa. Takapenkkikin on vakiona kiinteä, eikä edes keskikyynärnojaa. Tavaratilan välikannestakin joutuu maksamaan erikseen. Onkohan tuo tuleva DSG-vaihteistokaan sen parempi kuin WAG-konsernin? Autobildissä oli vertailu Touraniin ja Touran oli parempi ja tilavampi.

mol

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 21.11.11 - klo:03:15
Autobildissä oli vertailu Touraniin ja Touran oli parempi ja tilavampi.

No johan on verrattu! Vai että Touran oli tilavampi? Ovathan ne toki samasta hintaluokasta mutta Touranhan on selkeä tila-auto ja B taasen... no, ei ainakaan minusta tila-autolta vaikuta. Parempi vertailukumppani olisi esim. Golf+ jonka kanssa B on hyvinkin samantyyppinen auto.

clima

Lainaus käyttäjältä: imoth - 20.11.11 - klo:22:52
Konfiguraattorissa sanotaan että nahkaverhoilu sisältyy hintaa mutta tästä keinonahkaverhoilusta pitää maksaa lisää.

Lainaus käyttäjältä: close - 20.11.11 - klo:23:18
Kannattaa muistaa että se artico-tekonahka (myyjän mukaan jotain muovia) ei sitten hengitä juuri yhtään.

Miksi tuollaisia on edes tarjolla?  :o

tn62634

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.11.11 - klo:21:36
Tuossa kiikaroin itselle tähän väliin kenties edullista työautoa, pisti silmään nämä suht. edulliset mersut. Esimerkiksi 220 cdi touring A vm. 2008, avantgarde, on isoa navia, sähköluukut, kokonahat jne. Kilometrit luokkaa 150th. Mitähän näissä pitää huomioida kun lähtee renkaita potkimaan? Vieläkö ne kestää ajaa sen 300th mittariin?

Helposti 500th.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: clima - 21.11.11 - klo:08:10
Miksi tuollaisia on edes tarjolla?  :o

Taksiin. Kernistä on kätevä pyyhkiä yrjöt ja kuset pois.

Quality

Miten on nyky-Mersujen ruostumisen kanssa? Jos tekniikka kestää, kestääkö kori edelleen? Joitakin vuosia sitten tämä ainakaan ei ollut itsestäänselvyys, mutta onko virheistä jo opittu riittävästi?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

tn62634

Ei kai näistä uusista 204- ja 212-korisista vielä isompia kokemuksia ole, mutta ainakin W211 kestää ja W203 facelift kestää. Väykky on se, joka on surullisen kuuluisa tästä ruostumisestaan (W210).

VAG!

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 21.11.11 - klo:03:15
Ei tuo Mb B mikään kovin edullinen ole kun siihen vähän varusteita haluaa. Takapenkkikin on vakiona kiinteä, eikä edes keskikyynärnojaa. Tavaratilan välikannestakin joutuu maksamaan erikseen.

Makuja on monia, mutta minun mielestäni B:n lisukehinnasto on Premiumiksi erittäin edullinen. Suorastaan hämmästyttävän edullinen. Esimerkiksi:

Tavaratilan välikansi ja 12V-ulostulo taakse maksaa ilman autoveroa 90 euroa.
Sport-paketti vain 620 euroa.
Ja jos ottaa Sport-paketin, niin Exclusiven saa oheen 1600 eurolla.
Automaattisesti tummentuvat peilit ja ulkopeilin sähkökääntö 390,-.
Peruutuskamera 380,-
Irroitettava ja käännettävä takakyynärnoja 220,-
Varashälytin 330,-
Harman Kardon 860,-

Perusbusiness on kuitenkin hyvä pohja ja kun lisukkeet ovat näin halpoja, niin vaikea tätä on kalliina pikkupremiumina pitää. Takapenkki on muuten vakiona kahdessa osassa irrallinen. Tai näin myyjä minulle sanoi, joten ei se välttämättä paikkaansa pidä :D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 21.11.11 - klo:09:13
Helposti 500th.

Kunhan on vaan intoa tehdä riittävästi remppaa...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.11.11 - klo:10:23
Makuja on monia, mutta minun mielestäni B:n lisukehinnasto on Premiumiksi erittäin edullinen. Suorastaan hämmästyttävän edullinen. Esimerkiksi:

Tavaratilan välikansi ja 12V-ulostulo taakse maksaa ilman autoveroa 90 euroa.
Sport-paketti vain 620 euroa.
Ja jos ottaa Sport-paketin, niin Exclusiven saa oheen 1600 eurolla.
Automaattisesti tummentuvat peilit ja ulkopeilin sähkökääntö 390,-.
Peruutuskamera 380,-
Irroitettava ja käännettävä takakyynärnoja 220,-
Varashälytin 330,-
Harman Kardon 860,-

Perusbusiness on kuitenkin hyvä pohja ja kun lisukkeet ovat näin halpoja, niin vaikea tätä on kalliina pikkupremiumina pitää. Takapenkki on muuten vakiona kahdessa osassa irrallinen. Tai näin myyjä minulle sanoi, joten ei se välttämättä paikkaansa pidä :D

Noihin toki verot päälle...
ja mm etäisyysvakionopeussäädin noin 1400 â,¬ ja älyvalot n. 1800 â,¬...
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 21.11.11 - klo:10:43
Noihin toki verot päälle...

Toki verot päälle, mutta nykyään hintojen vertailu on helpompaa ilman niitä.

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 21.11.11 - klo:10:43
ja mm etäisyysvakionopeussäädin noin 1400 â,¬ ja älyvalot n. 1800 â,¬...

Kuinkas paljon nämä maksavat Bemuun tai Audiin?

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.11.11 - klo:10:45
Toki verot päälle, mutta nykyään hintojen vertailu on helpompaa ilman niitä.

Kuinkas paljon nämä maksavat Bemuun tai Audiin?

Juu Audin hullut hinnat eivät kestä vertailua mihinkään merkkeihin noiden osalta. Mersun isommissakin halvempia kuin Audeissa. Mutta BMW:llä on hinnoittelussa yritystä, uuden 1-sarjan osalta. En ole niin tarkkaan katsonut mitä kaikkea aina paketoida pitää että tietyn varustetason saavuttaa. Onhan tuo varmaan selvä parannus Mesen osalta pikkusarjassa.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TTL

Articon arvostelijoille... menkääpä ja tutustukaa asiaan ennen kuin lauotte "faktojanne". Kestävä ja hyvännäköinen materiaali eikä näytä penkki vuoden käytön jälkeen kuin ruttuiselta pässin kivespussilta. Käyttöautoissa täyttä asiaa. Pyhäautoon toki kannattaa ruksia aito nahka.

Jos Articoreunat penkeissä hiotuttavat, niin endokrinologi voinee auttaa. Vika voi olla geeneissä, kilpirauhasessa tai jopa aivolisäkkeessä. Myös teryleenihousujen ja nailonpaitojen vaihtaminen nykyaikaisempiin kuituja sisältäviin saattaisi auttaa.

Lisävarustehinnoista... tekniikaa saa myös paketteina ja yksittäisten palikoiden hintoja ei tarvitse kaikesta pulittaa. Erääsiinkin riisikuppeihin ja kansanautoihinhan noita ei voi edes tilata.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy