Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

tn62634

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.10.11 - klo:22:35
Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä noille paljon ajetuille Mersuille tapahtuu, kun niihin on kuitenkin kerätty kilsat mittariin jo nyt. Rullataanko niistä vain mittaria taaksepäin vai ajaako yksi omistaja edeltäjän tahdilla eteenpäin ja myy auton myöhemmin 200tkm ajettuna pois? ;D Vai laukeaako nuo tasan siihen pisteeseen kun jatkuva ajorupeama päättyy?

Paljonko lie jo tuosta 600000 ajetusta rullattu, kun katsoo myyjän nimeä... ;)

Harvemmin varmaan seuraava omistaja enää tuota tahtia kilometrejä kerää. Luultavasti yksityiskäytössä ajoa tuollaiseen tulee 30000-50000 km vuodessa, jos veikata pitäisi. Ei Mersusta juuri erota onko ajettu esim. 25000 tai 250000, jos on hyvin pidetty.

r.e.t

#811
mielenkiintoisia kommentteja Marko_K:lla talvirengaspaineista tuolla ”joko talvirenkaat alla” topiikissa. Varmaan tuohonkin löytyy jokin looginen selitys. Väittäisin että aika yleinen käsitys menee juuri päinvastoin, kovemmat paineet = rengas toimisi paremmin. itsellä on samat renkaat, tosin paljon huojakkaampi koko 205*60*16 ja vielä varastossa. hyvä että ongelma ratkesi noinkin helposti. Saa nähdä kuinka tuon kaposemman pyörän kanssa käy.

Onko sulla Marko  auto elegancen pohjalle rakennettu? Ihmettelin tuota mittaristoasi, omassa nopeus nroina näkyy huomattavasti suuremmalla fontilla. Lisäksi näytön alaosa on ruskea ( näkyy kuvassa huonosti). Saako noita muuteltua jostain asetuksista vai onko meillä joku varuste/vuosimalliero? Oma valmistunut elo-syyskuun vaihteessa.


Soittimen ongelmien syyksi paljastui makkeli dvd-aihio. Huollon testilevyllä, eikä toisella itse poltetullakaan ongelmia ole ollut.

TTL

Näyttäisi olevan r.e.t.:in autossa 2012  mittaristo. Pientä viilausta näyttää käyvän joka vuosi. Luultavasti AvantGarden ero muihin samanvuotisiin on vain tuossa mittarien putkikoristeissa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

RTWteam

Hiukan hymyilyttää tuossa mittaristossa tuon kellon suuruus.  :-X

Quality

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 29.10.11 - klo:21:14
Hiukan hymyilyttää tuossa mittaristossa tuon kellon suuruus.  :-X

Mutta sehän on klassikko :D. Muistan elävästi, miten VW K70ssä vuodelta 1973 oli täsmälleen samanlainen ;D.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 29.10.11 - klo:21:14
Hiukan hymyilyttää tuossa mittaristossa tuon kellon suuruus.  :-X
Tykkään itse viisarikelloista,hyvä on :)

Markku J

Keskellä kojelautaa oleva isohko kello on minusta hieno retro -lisä. Onhan noita esimerkkejä kalliista autoista - vaikkapa "Breitling for Bentley".

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 29.10.11 - klo:18:15
Onko sulla Marko  auto elegancen pohjalle rakennettu?

On, koska Avantgardea ei saa haluamillani täyskangaspenkeillä. Mittaristoero johtuu TTL:n mainitsemasta vuosimallierosta. Plus että Elegancessa mittaristo ei ole "putkimallinen".

pokkus

Kyllähän kello on tarpeellinen ja tuollainen analoginen kello on siihen käypä ratkaisu. Silti minusta tuo on hiukan liian kookas ollakseen tuossa muiden mittarien seassa. Kierroslukumittari on samankokoinen, joka on minusta kuitenkin paljon tarpeellisempi kuin tuo kello. En ainakaan itse kelloa jatkuvasti autossa vilkuile, niin kiire ei saisi olla. Nyt tuo kello siis syö tuossa muilta tarpeellisimmilta mittareilta liikaa tilaa. Ehkä järkevin ja käytännöllisin toteutustapa olisi pieni digitaalinen kello mittaristossa ja sitten isompi analoginen keskikonsolissa. Näin ei tarvitsisi katsetta irroittaa tiestä, jos kelloa haluaa vilkaista, eikä se kello söisi liikaa tilaa muilta tarpeellisilta mittareilta. Analoginen kello keskikonsolissa hoitaisi sitten esteettisen puolen.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 29.10.11 - klo:21:34
Keskellä kojelautaa oleva isohko kello on minusta hieno retro -lisä.

Viisarikellosta voi varmasti olla montaa mieltä, mutta itse tykkään siitä. Siinä on jotain rauhoittavaa ja klassista. Eihän tuo E-sarja muutenkaan sorru mihinkään yltiömoderniin kikkailuun, vaan on varsin konservatiivisesti ja klassisesti muotoiltu.

TTL

Mainittu kello synkkautuu atomikellon signaalin avulla ja on käytännössä aina tarkassa ajassa sekunnilleen.

Jos ihmisen tarvitsee olla autollaan jossain paikassa johonkin aikaan, on selkeä kello siinä hyväksi avuksi.

Mihin tarvitsee automaatilla ajava kierroslukumittaria?

Tuossa uudessa nopeusmittarissa näyttää varmaan navitoiminto aika näpsäkältä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.10.11 - klo:21:45
Kierroslukumittari on samankokoinen, joka on minusta kuitenkin paljon tarpeellisempi kuin tuo kello.
...
Nyt tuo kello siis syö tuossa muilta tarpeellisimmilta mittareilta liikaa tilaa.

Varmasti mielipidekysymys, mutta itse en ole jäänyt kaipaamaan enempää mittari-infoa. Kierroslukumittari on automaattivaihteisessa autossa lähinnä kuriositeetti, ei tule vilkuiltua.

Tai no, jos tilaa olisi käytetty enemmän ajotieturille, niin se olisi kiva. Näkisi yhtä aikaa vaikka audiopuolen ja kulutukset sun muut.

Numeerinen nopeusmittari on muuten kouluttava. En nykyään koskaan katso nopeutta viisarinäytöstä.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 29.10.11 - klo:21:49
Mainittu kello synkkautuu atomikellon signaalin avulla ja on käytännössä aina tarkassa ajassa sekunnilleen.

Täh? Ei mun autossa ainakaan? Vaatinee navigaattorin?

TTL

GPS:stä se "atomikellon" signaali tulee...

Säätää myös kesä- ja talviajat automaattisesti. Sitä eivät entiset kutos-Audini osanneet.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pokkus

Lainaus käyttäjältä: TTL - 29.10.11 - klo:21:49
Mihin tarvitsee automaatilla ajava kierroslukumittaria?

Kai noita sentään vielä manuaalinakin myydään? Tai onko niissä sitten erilainen mittari, sitä en tiedä.

pokkus

Ja minkä itse suosisin yleistyvän, niin olisi HUD-näyttöjen käyttö. En ole tosin sellaista ikinä kokeillut, mutta ainakin ajatusasteella se olisi omasta mielestä aika optimimaalinen esimerkiksi navigointia ja nopeuden ylläpitoa ajatellen. Chevy on kovasti niitä omiin autoihinsa laittanut ja kalliimmista saksalaisistakin ne löytyvät. Silti olisi mukava nähdä niitä myös halvemmissa autoissa.

Quality

LainaaKierroslukumittari on automaattivaihteisessa autossa lähinnä kuriositeetti, ei tule vilkuiltua.

Siinähän sitä vasta tarvitaankin  ;D ;D ;D. Toki korva on jo harjaantunut kuulemaan, milloin moottori kiertää 1200, milloin 1400 kierrosta. Muita kierrosnopeuksia näkee harvemmin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 29.10.11 - klo:22:03
Ja minkä itse suosisin yleistyvän, niin olisi HUD-näyttöjen käyttö. En ole tosin sellaista ikinä kokeillut, mutta ainakin ajatusasteella se olisi omasta mielestä aika optimimaalinen esimerkiksi navigointia ja nopeuden ylläpitoa ajatellen. Chevy on kovasti niitä omiin autoihinsa laittanut ja kalliimmista saksalaisistakin ne löytyvät. Silti olisi mukava nähdä niitä myös halvemmissa autoissa.

Pösö on aika hyvin kunnostautunut tässä lajissa, ainakin 3008:n on HUD-näyttö saatavissa ja saanee myös 5008:n.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Quality - 29.10.11 - klo:22:05
Siinähän sitä vasta tarvitaankin  ;D ;D ;D. Toki korva on jo harjaantunut kuulemaan, milloin moottori kiertää 1200, milloin 1400 kierrosta. Muita kierrosnopeuksia näkee harvemmin.

?

TTL

No melkoinen tuhrusilmä saa olla jos ei tuosta eemelin kiekkamittarista selvää saa...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

r.e.t

LainaaTuossa uudessa nopeusmittarissa näyttää varmaan navitoiminto aika näpsäkältä

jep, kyllähän sillä toimeen tulee, mikäli tarvetta käyttää näyttöä johonkin muuhun. Varsinaisessa navista puuttuu etäisyys seuraavaan risteykseen, mutta nopeusmittarista voi sen tarkistaa. Täydentävät toisiaan. Toki isompikin näyttö aktivoituu 200/400 metriä ennen risteystä ja taisi siinä täti enkuksi varoitella tulevaa risteystä jo aikaisemmin, mutta tuntuu että itse pysy paremmin kartalla kun tietää koko ajan etäisyyden seuraavaan risteykseen.

Mittaristosta ylipäätään en juuri puutteita löydä. Käyttöliittymä vaikuttaa helpolta, rattinappuloilla saa oikeastaan kaiken sen infon mitä itse osaan kaivata parilla napsulla.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: TTL - 29.10.11 - klo:22:15
No melkoinen tuhrusilmä saa olla jos ei tuosta eemelin kiekkamittarista selvää saa...

Ja jollekin toiselle turhusilmälle kellosta on tehty todella iso, pienemmästäkin saisi selvää. No mielipideasioitahan nämä. Hienohan tuo mittaristo muuten on.

Voin vaan kuvitella kuinka insinööri ja muotoilija ovat tästäkin asiasta kiistelleet. Insinööri haluaisi isomman kierroslukumittarin ja muotoilija taas kellon, jotta kokonaisuus näyttäisi siistimmältä. Valitettavasti insinöörillä ei taida paljon sanavaltaa näissä asioissa olla :) Aika muotoilun ehdoilla mennään automaailmassa.

Kapa

Kyllä kello on paljon merkittävämpi ja tarpeellisempi kuin kierroslukumittari normaaliliikenteessä. Hyvä on tietää kierroksetkin, mutta siinäpä se sitten tarve onkin. Analoginen kello on vaan niin kaunis hyvin muotoiltuna, että en ihmettele vaikka insinööri itse on sen sinne vaatinut. Lisäksi analogisen kellon on tutkitusti todettu olevan liikenneturvallisempi kuin digitaalisen vastaavan.

TTL

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Arcca

Tuossa r.e.t:in kuvassa jäi askarruttamaan tuo polttoainemittarin näyttö, miksi siinä jatkuu nuo välimerkinnät täyden ja tyhjän tankin jälkeenkin ja vielä pitkään?

Minusta se näyttää hämäävältä, joku voisi nopeasti katsottuna luulla että tankissa on vielä ainetta vaikka oikeasti on jo tyhjä. Kai tuo 0 tarkoittaa tyhjää?
Vai onko mersulla keksitty tilanne jossa bensatankissa on miinus 2 pykälää bensaa. ;)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tikka

Kyllä minullakin ensimmäisenä pisti silmään tuo kello. Aina olen tottunut siihen, että tuossa kellon paikalla on kierroslukumittari, joten oudolta näyttää. Digitaalikellosta on myös erittäin helppo katsoa aikaa ja se vie vähemmän tilaa. Sitten taas toisaalta tuo Mersun kierroslukumittari näyttää aika huvittavan töpöltä. Mielipide- ja tottumiskysymyksiähän nämä ovat, mutta kaipa sitä Mersuakin saa moittia. ::)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 30.10.11 - klo:09:35
Tuossa r.e.t:in kuvassa jäi askarruttamaan tuo polttoainemittarin näyttö, miksi siinä jatkuu nuo välimerkinnät täyden ja tyhjän tankin jälkeenkin ja vielä pitkään?

Siinä on sorruttu turhaan visuaaliseen kikkailuun. Sama viivoitushan on kaikissa mittareissa. Erityisen typerä on mielestäni varvikello, jossa välistys on ilmeisesti puhtaasti visuaalisista syistä 125 rpm eikä 100 rpm...

r.e.t

Heh, täällä on väki analysoinut mersun mittaria jo paljon enemmän kuin itse. No oppiihan tällä tavoin oman auton ominaisuuksista nopeammin. Käyttöohjekirja on edelleen kokonaan lukematta  :D.

Mittariston viivoitus ei ole pistänyt silmään, vauhdissa kun tuota ei ole oikein aikaa tutkiskella. Osa syy voi olla siinäkin, että esim polttoaine- ja nopeusmittaria tulee katsottua mielummin numeroina, paljonko matkaa on jäljellä jne. Vaikuttaa turhalta, toisaalta ei häiritsekään. Kokonaisuus ok.

Ilmeisesti en oikein itseäni automieheksi voi kutsua kun kävi penkin säätöjen osalta niinkin nolosti, että vasta 3 viikon päästä huomasin ristiselkään vaikuttava 2 eri säätöä  ;D. Nyt kun jälkikäteen oikein koettaa pinnistellä, taisi myyjä niitä esitellä luovutuksessa. Vauhdissa kun niitä yritti säätää, ei meinannut löytyä sopivaa asentoa ja parkkiin tullessa olikin jo muut murheet mielessä. No nyt on hyvä, alempaa lisää, ylempää pois…

Eilen tuli pitkästä aikaa käytyä ihan huviajelulla katselemassa raaseporin linnan raunioita. Oli aikas miellyttävä pätkä ajella mutkaista kuninkaan tie noinkin isolla autolla  ;)

_156_

Visuaalisesti nämä E- ja C-sarjan tuoreimmat mittaristot ovat parasta noissa luokissa löytyy. Värivalinnat ovat erittäin onnistuneita ja ne näyttävät nykyaikaisilta verrattuna Audin ja etenkin Bemun jo hieman antiikkiseen vaikutelmaan. Todella tyylikkäitä.

Erkka

Suosittelen lukemaan sitä auton ohjekirjaa, niin tulisi vähemmän negatiivisia yllätyksiä matkan varrella. Itsellä tuli luettua manuska pariin kertaan läpi ennen auton luovutusta ja vielä kertaalleen luovutuksen jälkeen tutustuessani Polon "saloihin" käytännössä. ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy