Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pehis - 28.08.11 - klo:14:12
Kieltämättä vähän ihmetyttää, että mitä taikoja Mercedes on tuolle moottorille tehnyt, että päästöt ja kulutus on saatu noinkin alas. CO2 164g/km ja yhd. kulutus 7.0 l/100km (sport-paketilla). Esim. nykyiseen Octaviaani verraten ei paljoakaan eroa, ottaen huomioon että tehoja melkein tuplat.

Varoituksen sana tuosta kulutuksesta. Voi nimittäin olla aika hankala päästä noihin paperilla oleviin lukemiin, nimittäin uskon vahvasti, että oikea jalka hamuaa sinne kaasupolkimelle aika herkästi ;) Omalla kohdalla pitäisi nimittäin autoa ajaa tooooodella hissun kissun, jos haluaisi päästä ilmoitettuihin lukemiin. Ei tuollaista moottoria kuitenkaan sunnuntain kirkkoajeluita varten osteta vaan pitää siitä myös päästä nauttimaan :)

Ranssi

LainaaTuli sitten laitettua tilaukseen Mersun C350 Coupe, eli vierailu VAG-maailmassa jää tällä erää ~2,5 vuoteen. Ei sillä, että Skodassa erityisemmin mitään vikaa tai huonoa ollut, päinvastoin, mutta jokin aivonyrjähdys nyt "pakotti" kokeilemaan onko se Mersu nyt sitä premiumia vai jotain muuta;)

Onnittelut upeasta valinnasta! Melkoinen hyppäys Ocusta tuollaisen Coupen puikkoihin, eikä vastaavia taatusti tule jonoksi asti vastaan meikäläisillä teillä ennen kuin näiden uitto Saksasta käynnistyy joidenkin vuosien kuluttua. Mielenkiintoista olisi kuulla aikanaan onko ilmoitettujen lukemien lähellekään mahdollista päästä käytännön ajossa.

RoccoScientist

Täältäkin onnittelut pehikselle! Ulkoisesti tuo C-sarjan coupe miellyttää omaa silmää selvästi enemmän kuin E-sarjan vastaava ja nopeat kylmätyypit kuskin paikasta jättivät varsin positiivisen mielikuvan. Kun moottoripuolellakin asiat ovat tilaamassasi mallissa kunnossa, niin tällä suunnallan ollaan positiivisella tavalla kateellisia.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pehis

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.08.11 - klo:19:22
Varoituksen sana tuosta kulutuksesta. Voi nimittäin olla aika hankala päästä noihin paperilla oleviin lukemiin, nimittäin uskon vahvasti, että oikea jalka hamuaa sinne kaasupolkimelle aika herkästi ;) Omalla kohdalla pitäisi nimittäin autoa ajaa tooooodella hissun kissun, jos haluaisi päästä ilmoitettuihin lukemiin. Ei tuollaista moottoria kuitenkaan sunnuntain kirkkoajeluita varten osteta vaan pitää siitä myös päästä nauttimaan :)

Totta, varmasti melko pintakaasulla saa ajella noihin lukemiin ja ei varmasti kulutus tule ratissa olemaan päällimmäisenä mielessä. En kyllä itsekään ole nykyisellä päässyt luvattuun 5.4 l/100km matka-ajossa, vaan paras taisi olla 5.9 l/100km. Tosin seurailenkin vain ajotietokoneen kautta, mikä voi näyttää vähän sinnepäin arvoja.

Mutta säästääpähän jonkun euron veroissa pienemmillä päästöillä. Vielä kun vakuutuksetkin laskettaisiin päästöjen, eikä tehojen mukaan:)

Lainaus käyttäjältä: RanssiOnnittelut upeasta valinnasta! Melkoinen hyppäys Ocusta tuollaisen Coupen puikkoihin, eikä vastaavia taatusti tule jonoksi asti vastaan meikäläisillä teillä ennen kuin näiden uitto Saksasta käynnistyy joidenkin vuosien kuluttua.

Kiitos:) Ainakaan Kuopiossa ei ole vielä sattunut silmiin yhtään ja paikallisen liikkeen myyjäkin sanoi, että kaikki heidän myymät coupet on menneet etelään. Uutta C sedania ja farmaria on tietysti jo liikenteessä vaikka kuinka, ainakin takseissa.
MB E 250 CDI -10

TTL

Samassa kaupungissa pyöritään... tööttää kun tulet vastaan tai ajat ohi ; )

Hartikaisella on ihan ok mersuhuolto.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pehis

Lainaus käyttäjältä: TTL - 30.08.11 - klo:21:28
Samassa kaupungissa pyöritään... tööttää kun tulet vastaan tai ajat ohi ; )

Hartikaisella on ihan ok mersuhuolto.
Katos. Et sattumoisin Microtowerin luona pyöri joskus? Siellä olen pari kertaa bongannut parkkipaikalta hienon E-sarjan uuden farkku-Mersun, mutta en kyllä nyt äkkiseltään osaa sanoa oliko 350 vai mikä:) Ja kun nyt muistelen, niin on tainnut tulla GLK:kin joskus nähtyä.

Hartikaisesta melko hyvää kuullut itsekin. Ainakin yksi hyvä myyjäkin tuntuisi olevan, mutta ei valitettavasti tällä kertaa niin hyvä että olisi Hartikaisen kanssa kaupat tullut. Mutta ehkä sitten seuraavalla kerralla.
MB E 250 CDI -10

TTL

Oikein bongattu, musta E kesaautona ja harmaa GLK enempi talviautona. Laitoin myos Eehen merkit peraan viikko sitten kun se oli tilattu alunperin merkittomana. Nyt vaan pari viikkoa matkalla eika taalla ole koneessa edes aeaekkoesiae.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pehis

Mersu saisi kyllä vähän panostaa noiden sivujensa ylläpitoon. Ihan ok sivut siis sinänsä, mutta esim. Suomen sivuilta puuttuu edelleen C Coupen konfiguraattori, vaikka se ainakin Saksan, Puolan, UK:n ja Ruotsin sivuilla on ollut jo keväästä/alkukesästä asti. Lisäksi ainakin kolmannes teksteistä vielä englanniksi, mikä tosin on kyllä parempi vaihtoehto kuin Ruotsin vastaavilla sivuilla missä kaikki menee 404:n. Ei sillä etteikö itsellä käyttö onnistuisi vaikka lontooksikin ja suurinta osaa kohderyhmästä tuskin mitkään "kotskaportaalit" kiinnostaa, mutta silti antaa melko huonon kuvan ulospäin.
MB E 250 CDI -10

TTL

Täällä Californian Piilaaksossa näyttää suosituin malli olevan E350 CGI ja monesti 4maticcina. AMG-paketti näyttäisi myös tulevan vakiona. Jokunen C350 myös on vilahtanut. GLK 19-20 tuuman kiekoilla on myös yleinen näky, enemmän niitä kuin sitä varsinaista Amerikan mallia GLlää.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Aubade

Hyvää päivää Areenalle!

Ketjuja vuoden verran lukeneena päätin nyt itsekin rekisteröityä. Eri foorumeita seuranneena totesin tämän olevan lähinnä omia ajatuksiani ja asiapitoisuus on kohdallaan joten tänne päädyttiin, kiitoksia siitä! Mutta asiaan...

Kolmea asiaa en autoissa ollut oikein koskaan pitänyt: Mersua, automaattia ja dieseliä...noh tuli otettua nyt sitten kaikki kerralla, katsotaan miten äijän käy. Eli muutama päivä sitten tuli tilattua C Coupe 220 CdiA Premium Business valkoisena ja lisäksi seuraavat varusteet:
- Style-paketti (P27)
- Ei tyyppimerkintöjä (270)
- Comand Online (529), vaikken mitään teekään, mutta suomalainen kun halvalla saa...
- Tunnelmavalaistus (876)
- Lohkolämppäri + sisätilan pistoke
- 16"/17" talvirenkaat, vielä mietintämyssyssä

Ainut mietintä enää varusteissa on AMG-paketti vaiko eikö, hintaa kyseiselle paketille tulisi nettona ~3300, neljälle vuodelle jaoteltuna kun kyseessä siis liisari. Alunperin ajatuksena oli ottaa ilman ja ostaa ite jotkut 18-19" fillarit alle kun kilsoja tulee 10-11tkm vuodessa niin yksi satsi riittäisi koko leasingkauden ajaksi ja sen päätyttyä ne saisi vielä myytyä pois niin tulisi melkoisesti halvemmaksi kuin AMG-paketti. Jos AMG-paketin vanteet olisivat silmää miellyttävät (Dotz Mugello tyyliset esim.) niin huolettomuuden takia valinta ei olisi vaikea. Mutta kun mahdollisesti joutuisi vielä tuon lisäksi ostamaan omat vanteet niin hyötynä olisi tuo rengassatsi ~800, joten paketille tulisi hintaa noin 2500,.

Tämän lisäksihän paketissa tulisi ulkopuolen kohennus (ehkä jopa tykkään vakio keulasta enemmän mutta takapää AMG:ssä huomattavasti parempi) ja alustan madallus -15mm (jota ei saa otettua lisävarusteena ellei ota jotain 18" fillareita tjsp). Onko tuo -15mm madallus ulkonäöllisesti kuinka suuri? Ulkonäkö on se mitä tuossa alustassa haluaisin, sen sijaan preferoisin vakioalustan mukavuutta kun ei sitä normipäivänä tule ajettua niin reikä päässä että tarvitsisi dynaamisempaa hallittavuutta.

Lisäksi ajatuksena tummentaa takalasit (luultavasti 20%/35%) sekä etulasit (70%) ja teipata katto mustaksi. Joten jos auttaisitte tuon AMG-paketin kanssa niin olisin kovin kiitollinen (tosin aika helppo arvata kyllä/ei vastauksia kun asioita autofoorumeilla kyselee ;)

PS. niin ja tämän hetkinen liisari on A4 B8 1.8 TFSI joka on hieno auto mutta ei viitsisi samanlaista ottaa uudestaan, vaihtelu virkistää.

pehis

Onnittelut loistavasta valinnasta ja tervetuloa!

Minusta C Coupe jo lähestulkoon vaatii AMG-paketin ulkonäön ja ajettavuuden takia:) Ei kyllä ole tullut testattua millainen C Coupe olisi vakioalustalla, mutta nykyisessäkin autossa jo niin tottunut hieman sporttisempaan alustaan (sama 1,5cm madallus), että yleensä vakiot tuntuu lähes heti liian "löysältä". Mutta menee tietysti melko paljon henk.koht. mieltymysten puolelle.

Jos sulla olisi metalliväri valittuna, niin kannattaisi ehdottomasti ottaa jo Edition 1-paketti, siinä kun käytännössä tulee tuo Style-paketti ja AMG-paketti mukana. Ilman metalliväriä taitaa tosin jäädä vielä erikseen otettuna edullisemmaksi.

Comand Online on hyvä valinta ja ainakin navigointi pitäisi myyjän mukaan olla selkeästi parempi kuin Becker Map:ssa. Koeajoautossa oli Beckeri ja ei muuten mitään erityistä huomautettavaa, mutta suomenkielinen opastaja oli kyllä rasittavin mitä olen missään navigointilaitteessa kuullut. Pakko oli vaihtaa kieli englantiin jo mielenterveyden takia;)
MB E 250 CDI -10

Kärki

Jos minulta kysytään niin EHDOTTOMASTI AMG-paketti..ja nimenomaan ulkonäkösyistä! AMG-paketti tekee ulkonäöllisesti ihan valtavasti C-sarjalaiselle, oli kyseessä sitten sedan tai coupe. Jos olisin C-coupea hankkimassa, niin en edes harkitsisi sitä ilman AMG-pakettia.
-15mm madallus ei ole missään tapauksessa liikaa, eikä ole siis mikään erityisen suuri madallus joka heikentäisi mitenkään erityisemmin sen enempää käyttöominaisuuksia kuin mukavuuttakaan.
Minun mielipiteeni olisi siis tässä kohtaa se, että ilman muuta AMG-paketti, -15mm madallus - ehkä jopa -20mm hyödyntäen jonkun laatuvalmistajan (esim H&R) madallusjousia ja alle ehdottomasti 18" kiekot, pienellä varauksella jopa 19", jotka korostavat juuri oikealla tavalla madalluksen esteettisiä puolia.

Loppujenlopuksi on tietysti kyse kunkin mieltymyksistä ja siitä mitä haluaa ominaisuuksissa painottaa. Jotakuta saattaa häiritä kovastikin, jos alusta + rengastus hiukan kumahtaa esim motarin siltojen liitoskohtasaumoissa - jotakuta toista se ei häiritse lainkaan. Saattaa olla, että olen kolmen viimeisimmän auton aikana ehtinyt jo niin tottumaan noihin urheilullisiin alustaominaisuuksiin, että minusta tuntuu jo oudolta ja huolestuttavalta jos alusta ei hiukan kumahda tien saumoissa, joten minun C-coupeeni menisi todennäköisesti ne 19" kiekot ja hieman reilumpi madallus kuin se -15mm (joka ei tosiaankaan ole paljoa).

Jos ja kun kuitenkin haet ulkonäöllisiä seikkoja noilla madalluksilla, AMG-paketilla ja vanne-rengasvalinnoilla, niin ajattele mieluummin niinpäin että ulkonäön lisäksi saat kaupanpäällisinä korostettua auton urheilullisia ominaisuuksia..kuin että ulkonöän kohentamisen hinta olisi ominaisuuksien huononeminen..koska ne ominaisuudet eivät siitä huonone, ne vain muuttuvat korostamaan hiukan enemmän joitakin muita ominaisuuksia  :)

Aubade

Noh mietitään vielä, ei hätiköityjä päätöksiä vaikkei aikaa kauaa ole muokata. AMG-paketin hinta vain hieman hirvittää kun mahdollisesti pärjäisi ilmankin. Tosin eniten harmittaa jos ostaa 50+k, auton eikä ole siihen tyytyväinen...tuota madallettua alustaa vertasin ajamalla C Sedania 17" renkailla vs. C Coupé 18" ja omalla perstunnolla Sedanin normialusta oli kyllä mukavampi ja mielummin sen ottaisin. Tuo mopodiesel kun ei muutenkaan mitään urheiluauton fiiliksiä tarjoa. Enempää madallusta ei oikein voi ottaa kun on liisari niin ei voi lykätä jotain H&R:n sarjaa alle. Se mitä mietin että onko tuo -15mm kuinka näkyvä verrattuna normialustaan...eli huomaako tuollaisen -15mm madalluksen ulkonäöllisesti selvästi sellaisiin missä sitä ei ole.

Ja tosiaan Edition1 pakettia en tarvitse juurikin tuon metallivärin takia kun tulisi reilu tonnin kallimmaksi. Ehkä kaiken tämä pähkäily olisi helpomaa jos kyseessä olisi oma auto (jolloin tuskin ostaisin uutta vaan muutaman vuoden käytetyn). Toisaalta voihan tuonkin liisauksen loputtua ostaa mutta kokemuksen mukaan hinta on kohtalaisen kova, valitettavasti.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Aubade - 05.09.11 - klo:00:02
Se mitä mietin että onko tuo -15mm kuinka näkyvä verrattuna normialustaan...eli huomaako tuollaisen -15mm madalluksen ulkonäöllisesti selvästi sellaisiin missä sitä ei ole.

Sanoisin, että riippuu vähän huomaako..  :)

Se on varmaankin vähän automallikohtaistakin, miten tuollaisen -15mm huomaa, mutta enemmän se minusta riippuu siitä minkä kokoiset kiekot siellä alla pyörii.
Jos on jotkut vakiokokoiset "pienet" kiekot, niin ei sitä välttämättä kovin selvästi huomaa, mutta isommilla kiekoilla se alkaa kääntymään sitten jo enemmän eduksi. Mulla oli joskus vm 2004 CLK-Mersu vakioalustalla ja 17" vakiokiekoilla. Laitoin siihen sitten 18" kiekot alle. Vaikkei koko siis kasvanut kuin sen tuuman niin kyllä näytti typerälle auto noilla kiekoilla! Siihen sitten -20mm jouset, niin johan muuttui kuin toiseksi ja siinä vaiheessa nuo 18" kiekot toivat sen näön mitä hain.
C-coupea en tunne, mutta näppituntumalla sanoisin, että jos laitat alle 18" tai isommat kiekot, niin kyllä tuo -15mm niitä mukavasti korostaa (tai kiekot korostaa madallusta).

Mitä sitten tulee AMG-pakettiin noin muuten, niin kyllähän sitä C-coupella varmasti pärjää vaikka ihan vakiovarustelulla - mutta... se on niitä priorisointikysymyksiä se. Minusta muuten tuo AMG-paketti ei C-Coupeen ole enään nykyään edes kovin kallis, ainakaan jos sitä vertaa vaikkapa tuohon 2004 CLK:hon ja sen aikaiseen AMG-pakettiin. Silloin se oli kallis, eikä sillä oikein mitään muuta edes saanut kuin korisarjan. Nythän siihen kuuluu jo sentään muutakin ja hinta on puolittunut vuoden 2004 CLK:sta.
No, kuten sanottu, maku- ja priorisointikysymys, mutta kyllä minä olisin valmis maksamaan AMG-paketista jos vain millään budjetti antaa myöten.

-o-

Tulipa tyypitettyä matka-ajossa viimeviikolla uusikoppainen S500 mese. Lyhyesti sanottuna, lipuu kuin unelma ja täynnä hauskaa elektroniikkaa, mutta ei ole mun juttu, aivan liian iso ja kankea  ;D Peilaa varmaan kohderyhmää...

Aubade

No niin päätökset tehty ja tulihan se AMG-paketti ruksittua listalta ja talvirenkaiksi vielä 17" niin ei tarvitse miettiä "olisiko sittenkin pitänyt...", nyt ei muuta kuin odottelemaan. Automatrixilla vaalein kalvo on 50% joka on hieman valitettavaa kun eteen olisin mielummin ottanut 70% kalvot. En vielä ole jaksanut mennä tiirailemaan kuinka tummalta se 50% kalvo näyttää mutta tällä foorumilla on varmaan kokemusta onko tuo 50% jo selvästi tummempi kuin normilasit eli ts. kiinnittää poliisisetien huomiot helposti? Lisäksi kun vielä ajattelin vetää Lamin-X kalvot etu- ja takavaloihin niin huomio virkavallan taholta lienee jo taattu. Ei viitsisi turhaan maksaa 300, jos ne muutaman viikon kerkii olemaan kunnes revitään pois, toisaalta ei kait sitä mitään saa jossei koskaan yritäkään joten mietiskellään noitten kalvojen suhteen. Kiitokset AMG-pakettia koskevista mielipiteistänne!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Aubade - 10.09.11 - klo:17:25
, nyt ei muuta kuin odottelemaan.

Millaisia mesen toimitusajat mahtaa olla?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Aubade

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.09.11 - klo:17:27
Millaisia mesen toimitusajat mahtaa olla?
Muistaakseni menee ensi vkolla tuotantoon ja joskus marraskuun alussa pitäisi olla Suomessa, luovutuksen tarve itselläni vasta joulukuun alussa joten en niin tarkkaan ole kysellyt mutta tuota luokkaa. Viimeksi myyjä tosin totesi että ainakin C sedan/farkku toimitusajat ovat venyneet puoleen vuoteen vaikka pari kuukautta sitten se oli vain muutama kuukausi.

jf

Justiinsa joo! Kirjoittelin aikaisemmin, että marsulla on vastattu asiakkaiden toivomuksiin tuon ML:n osalta, todellisuus sitten paljastui:

Offroad Pro paketti ei ollutkaan tullut edullisemmaksi, vaan hinta on entisestään noussut, kun aikaisemmin paketti maksoi reilut seitsemän tonnia, niin nykyinen hinta on jo sitten 10 500,. Ihan reipashenkinen hinta kolmen tonnin alennusvaihteistolle ja lukoille... Olisi pitänyt tehdä kaupat myyjän kanssa, kun sanoi ettei airmatic:ia ole enää pakko ottaa Offroad paketin kanssa (nykyään Comand Online on lisäksi pakollinen tuon paketin kanssa).  >:(
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.08.11 - klo:19:52
Himskatti, tuo uusi B muistuttaa R-sarjalaista pienemmässä koossa tuossa kuvassa. Ei hyvä.



Ehkä jossaain määrin, mutta siisti kuvissa varsinkin takaa....

http://tekniikanmaailma.fi/autot/autonayttelyt/frankfurt-2011/frankfurtin-autonayttely-2011,25

Hinnoistakin osviittaa...

"Näyttelyn ensimmäisenä päivänä julkistetun hinnaston mukaan B-sarjan hinnoittelu alkaa 29 991 eurosta (B 180 BE)."

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

laavu

C-sarjan premium busineksiin ollut sikahalpa Comand Online ei ole käsittääkseni enää saatavilla, uusimmasta hinnastosta poimittua:

"hinta Premium Business -malleihin 6-12/2011 tuotannosta, ei koske uusia tehdastilauksia  400,-"

r.e.t

muutamia kommentteja uudesta e-sarjalaisesta, jolla nyt takana matkaa n 3tkm kuukauden aikana. Ulkoväriltään auto on perusvalkoinen, sisustaltaan alpakan harmaa/musta. Vaaleanharmaata on pelkästään penkit ja katto, matot, kojelauta ym mustia ja sisätiloissa on vaalean yläosan ja mustan alaosan vuoksi kiva kontrasti.

Marko K:n kirjoitukseen on helppo samaistua. Moottori on tosin perus 200cdi ja vaihteisto manuali, lisävarusteitakaan ei premium busineksen lisäksi ole kuin soittimen päivittäminen 20 aps -> 50 aps, jonka mukana tuli navi, muuten lienevät samanlaisia. Tämäkin varuste oli pakko ottaa, Japanin maanjäristyksen vuoksi perussoittimia ei ollut saatavilla. Hinta oli varsin kohtuullinen, muistaakseni  4 tai 500.

Kauppaa hierottiin tälläkin kertaa parin aktiivisimman myyjän kanssa ja lopulta kauppa kallistui Kouvolaan. Suurin syy siihen oli, että odotusajaksi sieltä sai sijaisauton odotusajaksi veloituksetta. Tai no, ainakin samaan hintaan kuin Vehon paras tarjous  :).

Suurimmalta osin olen autoon ollut tyytyväinen. Oikeastaan kaikki hyvät puolet on jo täällä käsitelty, mutta tasapuolisuuden nimissä autohan sekin vain on ja pari ”virhettäkin” mukaan mahtuu. Esim tuo ohjauksen keskittämisen puutteeseen en vielä ole tottunut. Tässä kohtaa V70 on edellä. Istuimestakaan en ole löytänyt vielä yhtä miellyttäviä säätöjä kuin Volvossa. Volvosta puuttui ehkä sivuttaistukea, mutta muuten se oli kangaspenkein erittäin hyvä. Pehmeys ja tukevuus olivat mukavasti samassa paketissa, jossa tuli vietettyä viime kesänäkin 9500 km 3 viikon aikana välillä Hki-Gibraltar-Hki. Mersussa kyllä löytyy säätöjä, paineilmalla saa sivuttaistukea, ristiselän tukea jne säädettyä, mutta yleisvaikutelma on tukevan lisäksi kovahko, ei yhtä mukava kuin Volvossa. Ehkäpä tuohon kuitenkin tottuu.

Pieniä laatumurheitakin on ollut, pyyhkimen sulat vaihdettiin (takuuseen) kun alkoivat pitämään melkoista mekkalaa jo 1000km jälkeen. Myös soitin saa uuden päivityksen kuluvalla viikolla, mp3 dvd:ltä jumittivat aseman täysin ja sen joutui resetoimaan seurauksella, että puhelin muistio katosi, kanavat radioon piti tallentaa uudelleen jne. Tämä tosin tuli tehtyä turhaan, virrat pois käyttämällä ajoi saman asian ja asetukset säilyivät muistissa. Aika pieniä juttuja, mutta kuitenkin…

Kulutus on ollut maltillista, aivan samaa luokkaa kuin Volvon 2,0D:ssä. Sekalaisessa ajossa pyörii 6-6,5 välissä. Moottori jaksaa vetää 200 kierrosta alempaa kuin V70, mutta oikeasta mitään muuta oleellista eroa en huomaa.

Kaiken kaikkiaan 4 peräkkäisen vagin jälkeen hyppy Volvon rattiin tuntui isommalta kuin Vollesta Mersuun.  Mikäli on mieltynyt pitkään varustelistaan ja tehokkaampaa moottoriin 50-60 t, hintaluokassa, Volvo antanee enemmän vastinetta rahalle. Jos puolestaan kelpaa tällainen perusvarusteltu mopodiesel, on marsu mielestäni juuri sen verran parempi kuin mitä hintalapussa lukee. Tiloista, laaduntunteesta, mutkatieajettavuudesta ja ehkä paremmasta jälleenmyyntiarvostakin maksaa mielellään muutaman tonnin extraa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: r.e.t - 19.10.11 - klo:20:58
Mersussa kyllä löytyy säätöjä, paineilmalla saa sivuttaistukea, ristiselän tukea jne säädettyä, mutta yleisvaikutelma on tukevan lisäksi kovahko, ei yhtä mukava kuin Volvossa. Ehkäpä tuohon kuitenkin tottuu.

Onnea r.e.t uudesta autostasi! Ihan mielenkiinnosta, millä verhoilulla sulla penkit on? Penkkiasiat ovat varmasti kovin yksilöllisiä, mutta omaan makuuni oman Elegancen täyskangasverhoilu on riittävän mukava ja pehmeä -- ero Avantgardeen on koeistumisen perusteella selvä, Avantgarde oli kovempi sekä keinonahkareunusten että kovemman toppauksen vuoksi.

Toivottavasti sulla ei enempää laatuongelmia ilmene. Omani on rullannut nyt noin 23000 ongelmatonta kilometriä.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 19.10.11 - klo:21:14Toivottavasti sulla ei enempää laatuongelmia ilmene. Omani on rullannut nyt noin 23000 ongelmatonta kilometriä.
Ei pidä ottaa v*ttuiluna, mutta omassakin muistissa on ne ajat, jolloin Mersumiehet alkoivat kehuskella viattomuudella 10-kertaisilla kilometrilukemilla Marko_K:n autoon verrattuna... Toki silloinkin pikkuviat pyyhittiin villaisella aitoon mersumiesmäiseen tyyliin, mutta niin ne ajat ja Mersutkin muuttuvat ;)

Mahtaakohan näistä nyky-Mersuista monikaan saavuttaa 124-koppaisille ihan tavanomaisia 700-1000 tkm lukemia? Miljoonakerhoisia Väyrysiä toki löytyy, liekö jo W211 -koppaakin päässyt noille lukemille? Huolettomuuden ja yleisen luotettavuuden osalta toki "satakaksnelkku"-ajan taso on kadotettu jo aikoja sitten, lopullisesti :(

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 19.10.11 - klo:21:28
Ei pidä ottaa v*ttuiluna, mutta omassakin muistissa on ne ajat, jolloin Mersumiehet alkoivat kehuskella viattomuudella 10-kertaisilla kilometrilukemilla Marko_K:n autoon verrattuna...

Heh, Fordin jälkeen katsos kymppitonnikin ilman moottoriremonttia tuntuu ihmeeltä  ;D

r.e.t

Lainaamillä verhoilulla sulla penkit on?
juuri tuo avantgardenin peruspenkki, elegancea ei tainnut edes olla koeajettavissa. Tuskin tuosta ongelmaa kuitenkaan tulee pidemmilläkään matkoilla, kunha saa säädöt kohdilleen ja ahteri tottuu tuohon. Hyvä vinkki tietysti muille, kannattaa vertailla ennen ostopäätöstä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 19.10.11 - klo:21:28
Mahtaakohan näistä nyky-Mersuista monikaan saavuttaa 124-koppaisille ihan tavanomaisia 700-1000 tkm lukemia? Miljoonakerhoisia Väyrysiä toki löytyy, liekö jo W211 -koppaakin päässyt noille lukemille?

Kyllä pääsee.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4308545
http://www.iltalehti.fi/autot/2010080112093616_au.shtml

eGetin


tn62634

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 19.10.11 - klo:22:26
Näkyisi tuosta Nettiauton mersusta puuttuvan ne ratkaisevat 100tkm :)

Olihan siellä enemmänkin ajettuja, mutta tuo oli ikään nähden eniten ajettu (600000/3v). Taksissakin 200000 km vuoteen ei kauheasti seisontaa siedä. Eniten ajettu W211 minkä itse olen nähnyt Nettiautossa, on ollut vajaa 900000 ajettu. Juuri nyt sellaisia ei ollut siellä tarjolla.

eGetin

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä noille paljon ajetuille Mersuille tapahtuu, kun niihin on kuitenkin kerätty kilsat mittariin jo nyt. Rullataanko niistä vain mittaria taaksepäin vai ajaako yksi omistaja edeltäjän tahdilla eteenpäin ja myy auton myöhemmin 200tkm ajettuna pois? ;D Vai laukeaako nuo tasan siihen pisteeseen kun jatkuva ajorupeama päättyy?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy