Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 22.08.11 - klo:19:52
Himskatti, tuo uusi B muistuttaa R-sarjalaista pienemmässä koossa tuossa kuvassa. Ei hyvä.

Tai edellisen mallin C-Maxia, myös kooltaan, jollaisella tuli aikaisemmin ajeltua, ja tykkäsin ulkonäöstäkin.
Myös Madza 5 sivukuva tulee mieleen, mutta niinhän ne autot vaan alkaa muistuttaa toisiaan.

Tosin harmaaväri ei kyllä tee oikeutta - mutta makuasiota kaikki tyyni - selkeämpi väri sopii ehkä paremmin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.08.11 - klo:13:05
”Yksikään malliuudistus Mercedes-Benzin historiassa ei ole merkinnyt yhtä monen teknisen parannuksen käyttöönottoa kertaheitolla”, Mercedes-Benzin tutkimus- ja kehitysjohtaja, Dr. Thomas Weber kertoo.

Kuulostaa hienolta, jos yhdessä ja samassa paketissa annetaan kuluttajien testattavaksi SBC-jarrujen, airmatic-ilmajousituksen, glykolit sekoittavien jäähdyttmien, porsivien pumppusuuttimien ym. teknisten innovaatioiden kaltainen kokoelma.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 22.08.11 - klo:20:29
Kuulostaa hienolta, jos yhdessä ja samassa paketissa annetaan kuluttajien testattavaksi SBC-jarrujen, airmatic-ilmajousituksen, glykolit sekoittavien jäähdyttmien, porsivien pumppusuuttimien ym. teknisten innovaatioiden kaltainen kokoelma.

No tuohon nyt tarvitsee todeta vain että: VAG DSG TSI  ;D
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

tn62634

Mersuun siirtymisen jälkeen ei ole ainakaan tarvinnut huolehtia öljynkulutuksesta. ;D

Panze

Kieltämättä veti naaman vakavaksi, kun ostin CC:tä ja luovutuksessa myyjä esitteli autoa sekä takakontista löytyvää öljyputelia: "tuosta sitten lisäilet, kun alkaa auto kyselemään lisää öljyä" :)

Onneksi ei ole vielä (kop kop) tarvinnut lisäillä. Lankomiestä kun haastattelin, niin kertoi lisäävänsä 3-4 kertaa huoltovälillä öljyä. Hieno ominaisuus uudessa autossa! :)

Vaimo ihastui nykyiseen b-sarjaan, kun koeajettiin tila-autoja ja olihan se ajoltaan ehdottomasti paras ja dynaamisin (+vaimon mielestä parhaimman näköinen) kun verrokkeina oli Touran ja Grand C-Max. Mutta tiloiltaa taas heikoin. Saas nähdä tuoko uusi korjausta tähän asiaan? Jospa hintakin olisi kukkarolle ystävällisempi uuden tekniikan myötä...

mol

Lainaus käyttäjältä: Panze - 23.08.11 - klo:08:26
Vaimo ihastui nykyiseen b-sarjaan, kun koeajettiin tila-autoja ja olihan se ajoltaan ehdottomasti paras ja dynaamisin (+vaimon mielestä parhaimman näköinen) kun verrokkeina oli Touran ja Grand C-Max. Mutta tiloiltaa taas heikoin. Saas nähdä tuoko uusi korjausta tähän asiaan?

Tuskin tuo uusikaan mikään joukkojenkuljetusvaunu tulee olemaan. Enemmänkin tuntuu että oltaisiin menossa toisenn suuntaan. En tosin tuota nykyistäkään oikein tila-autoksi osaa mieltää.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Panze - 23.08.11 - klo:08:26
Onneksi ei ole vielä (kop kop) tarvinnut lisäillä. Lankomiestä kun haastattelin, niin kertoi lisäävänsä 3-4 kertaa huoltovälillä öljyä. Hieno ominaisuus uudessa autossa! :)

Hyvä. Ei kai kaikki vie öljyä sentään, vaikka noita kauhutarinoita saa foorumiltakin lukea, että auto vie monta desiä tonnilla. Itsellä VW Poloon ei tarvinnut lisätä yhtään 0-30000 välillä, mutta 30000-60000 välillä tarvi lisätä kerran ja 60000-90000 välillä jo kaksi kertaa...


Guvna

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 21.08.11 - klo:19:02
Siinä kai tuota. Kokonaisuutena vakuuttava laatuauto, joka sopii paljon ajavalle. Perheautona tuo on kompromissi, varsin ahdas sellainen.

Hyvin ja tyhjentavasti kirjoitettu. Pakko kompata. Itsellani on pari tuhatta kilsaa takana uudella E-Mersulla. Siirryin VW Phaetonista E-sarjan farmariin muutama viikko sitten ja tahan mennessa huomiot verrattuna edelliseen autoon on, etta Mesessa on melua enemman, sisatilat ovat ahtaammat ja penkit eivat ole yhta hyvat. Muuten se on varsin mukava ja kivaltahan se kylla nayttaa.

Todellinen testi alkaa lauantaina kun auto pakataan tayteen tuliaisia ja lykataan koko perhe sisaan ja ajetaan Saksasta Ruotsin lapi Suomeen lomailemaan. Eikohan sen jalkeen voi sanoa, etta onko E-sta mihinkaan vai ei.

autofanaatikko

Guvna sun allekirjoituksessa lukee mersun kohdalla 4 motion. Sen pitäisi olla 4 matic. Mersun perässä lukee aina 4 matic ja VW:n perässä voi lukea 4 motion. Niin pitäisi lukea sunkin auton perässä. Anteeksi että oon pikkutarkka.

Guvna

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.08.11 - klo:21:30
Guvna sun allekirjoituksessa lukee mersun kohdalla 4 motion. Sen pitäisi olla 4 matic. Mersun perässä lukee aina 4 matic ja VW:n perässä voi lukea 4 motion. Niin pitäisi lukea sunkin auton perässä. Anteeksi että oon pikkutarkka.

I stand corrected. Aivan oikeassahan olet. Kiitos huomautuksesta. Sen siita saa kun vaihtaa VWsta Meseen. Tosin minun Mesen takana ei lue mitaan. Kuten autokauppiaalle sanoin autoa tilatessa: "A car's rear should be like woman's behind, preferably bare".

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Guvna - 23.08.11 - klo:21:10
Mesessa on melua enemman, sisatilat ovat ahtaammat ja penkit eivat ole yhta hyvat.

Ei yllätä. Tosin penkkeihin olen itse pirun tyytyväinen, mutta eipä mulla Phaetonista olekaan kokemuksia. Millä penkeillä oman Mersusi valitsit?

Guvna

Valitsin mustat nahkapenkit. Kotona on pari pienta lasta ja aina jotain autossa laikkyy. Nahkasta on helpo sitten pyyhkaista liat pois.

Muistitoiminto on mutta sinulla taitaa olla enemman saatoja nimittain mina en pysty istuinosan pituutta saataa (jos siis kyseessa on sellainen osa penkissa reisien alla joka tulee ulos nappia painamalla). Phaetonissa saatoja on enemman ja siina penkit on ilmastoidut, joka on todella mukava kun se tumma nahkaa tuppaa auringonpaisteessa hieman lammeta. Phaetonin etuistuimissa on myos selkahieronta, jos selkaa alkaa pitkalla reissulla jomottaa. Vaikea siina on paremmaksi pistaa.

Tanaan sitten lahdetaan ajamaan kohti Suomea, ensiksi Travemundeen ja sita laivalla yli Malmohon. Sitten Ruotsin lapi ja Tukholmasta laivalla yli Suomeen.

Eikohan taman reissun aikana paasta tutuiksi mesen kanssa. 

tn62634

Minkälainen se Mersun hierova istuin on, onko kukaan kokeillut? Tekeekö mitään vai onko vaan ns. ylimääräinen varuste?

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:09:03
Minkälainen se Mersun hierova istuin on, onko kukaan kokeillut? Tekeekö mitään vai onko vaan ns. ylimääräinen varuste?

Onko kyseessä ne aikoinaan paljon mainostetut ortopedipenkit?

tn62634

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.08.11 - klo:09:06
Onko kyseessä ne aikoinaan paljon mainostetut ortopedipenkit?

Mun mielestä se ortopedipenkki on se, jossa saa sähköllä muuttaa penkin pituuksia, kaltevuuksia yms. Jo edellisen korimallin E-sarjaan sai sitten myös ajodynaamisen penkin, joka kovaa kurviin ajettaessa antaa lisää sivuttaistukea automaattisesti ja niissä on sitten Pulse-nappi, joka antaa sitä hierontaa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:09:10
Mun mielestä se ortopedipenkki on se, jossa saa sähköllä muuttaa penkin pituuksia, kaltevuuksia yms. Jo edellisen korimallin E-sarjaan sai sitten myös ajodynaamisen penkin, joka kovaa kurviin ajettaessa antaa lisää sivuttaistukea automaattisesti ja niissä on sitten Pulse-nappi, joka antaa sitä hierontaa.

Ok. Nuo ortopedipenkit ovat kuulemma todella hyvät. On kehuttu milloin missäkin.

Ton-1

Uudessa Teknarissa oli MB C AMG 63 punaisen Coupen sivukuva, kyllä se 'rumakin' saadaan nätiksi kun tarpeeksi pakkelia laittaa .....  ;D

2012 Mercedes-Benz C63 AMG Coupe Black Series    (hyvä musa  ;)  )
Member of a A(udi) & A(prilia) club


rob-s

Kyllä tuollainen draksteri kelpaisi..tosin se on vajakki:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Peltzi

Voisi vaihtaa noi "tomason" tusina vanteet pois. :-*  ;D

Musta väri niin rokkaisi paremmin.  ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 27.08.11 - klo:09:38
Musta väri niin rokkaisi paremmin.  ;)

Mustat vanteet ja listat niin olis top.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 27.08.11 - klo:09:38
Voisi vaihtaa noi "tomason" tusina vanteet pois. :-*  ;D

Musta väri niin rokkaisi paremmin.  ;)
Noh, noh. Eikai nuo mitään tusinavanteita ole kerta joku ne on kehdannut tuohonkin laittaa? Jos nuo nyt edes Tomasonit edes on, ton mallisia vanteita, kun on näkyny muillakin merkeillä. Mutta varmasti melko komia peli luonnossa tuommoinen.
Audi A4 1.8TFSI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 27.08.11 - klo:09:34
^ Nätti kuin mikä.

Mutta semmonen A5:n tyylinen klassinen kauneus puuttuu, tää on enemmänkin semmonen 'hormonipaukku'.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

pehis

Tuli sitten laitettua tilaukseen Mersun C350 Coupe, eli vierailu VAG-maailmassa jää tällä erää ~2,5 vuoteen. Ei sillä, että Skodassa erityisemmin mitään vikaa tai huonoa ollut, päinvastoin, mutta jokin aivonyrjähdys nyt "pakotti" kokeilemaan onko se Mersu nyt sitä premiumia vai jotain muuta;)

CC Passat oli vahvana vaihtoehtona pitkään ja melkein tuli se valittuakin seuraavaksi autoksia. Monessakin mielessä olisi varmaan ollut ns. järkevämpi vaihtoehto, mutta loppupeleissä koin ettei CC tuo tarpeeksi uutta verrattuna Skodaan. Ja kieltämättä Mersun hankinta ollut haaveena jo melko pitkään.

Nyt olisi sitten edessä n. neljän kuukauden tuskallinen odotus ennen kuin Mersun rattiin pääsee... argh:)
MB E 250 CDI -10

Markku J

Onnittelut hienosta valinnasta ! Hieno auto ja tehoa tuossa piisaa, eikä hinta ole ollenkaan paha tuollaisesta upeasta Mersusta.
M-B on petrannut kilpailukykyään hinnan suhteen läpi linjan mielestäni. Onneksi et tilannut CC Passattia, joka olisi tähän Mersuun verrattuna tusinatuote ihan eri kategoriasta.

Tuo on teholtaan ja hinnaltaan kokolailla sama, kuin minulla ollut BMW 335 CiA.

Flat

Aikanoinen ylöspäin päivitys pehiksella. Tuo 350 on kyllä hieno peli menohaluiltaan ! Ja jos arvata saattaa on siellä sisälläkin jotain kivaa härveliä ! Tuskin petyt !

pokkus

Jep, todella hieno auto kyllä tuo C350 coupe. Harvoja Mersuja, jotka eivät ole ulkuosesti liian "pappamaisia" omaan makuuni. Muutenkin tykkään tuosta uudesta C-sarjasta paljon, koska siinä on vähän särmikkyyttä pelleissä. Vanha pyöreähkö muotoilu ei ollut oikein omaan makuuni.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 27.08.11 - klo:21:14
Tuo on teholtaan ja hinnaltaan kokolailla sama, kuin minulla ollut BMW 335 CiA.

Tuo on muuten kumma juttu. Paperilla tehot näyttävät hyvinkin samalta noissa kahdessa autossa, mutta käytännön suorituskyvyssä on mielestäni todella suuri ero. En tiedä mihin Mersu nuo tehot kadottaa matkan varrella, mutta 335i on kyllä kertaluokkaa ripeämpi auto.

Marko_K

#777
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 27.08.11 - klo:09:10
Mun mielestä se ortopedipenkki on se, jossa saa sähköllä muuttaa penkin pituuksia, kaltevuuksia yms. Jo edellisen korimallin E-sarjaan sai sitten myös ajodynaamisen penkin, joka kovaa kurviin ajettaessa antaa lisää sivuttaistukea automaattisesti ja niissä on sitten Pulse-nappi, joka antaa sitä hierontaa.

Nimellä ortopedipenkki ei nykyiseen E-sarjaan saa mitään, joskin 409- ja 432-istuimilla on kyllä minkä lie Saksan selkäyhdistyksen sertifiointi.  Sinänsä vaihtoehtoja on paljon:

- perusetuistuimet:
  - mekaaninen etäisyyssäätö
  - mekaaninen ristiseläntuensäätö
  - sähköinen istuinosan kaltevuussäätö
  - sähköinen istuinosan korkeussäätö
  - sähköinen selkänojan kaltevuussäätö

- urheilulliset etuistuimet (244):
  - mekaaninen etäisyyssäätö
  - mekaaninen ristiseläntuensäätö
  - sähköinen istuinosan kaltevuussäätö
  - sähköinen istuinosan korkeussäätö
  - sähköinen selkänojan kaltevuussäätö
    (säädöt vastaavat kuin perusistuimessa, mutta erittäin paljon tukevammat istuinosan ja selkänojan sivutuet)

- monisäätöiset etuistuimet (409):
  - mekaaninen etäisyyssäätö
  - sähköinen istuinosan kaltevuussäätö
  - sähköinen istuinosan korkeussäätö
  - sähköinen selkänojan kaltevuussäätö
  - pneumaattinen istuinosan pituussäätö
  - pneumaattinen selkänojan sivutukien leveyssäätö
  - kaksi pneumaattista ristiseläntuensäätöä

- aktiiviset monisäätöiset etuistuimet (432):
  - mekaaninen etäisyyssäätö
  - sähköinen istuinosan kaltevuussäätö
  - sähköinen istuinosan korkeussäätö
  - sähköinen selkänojan kaltevuussäätö
  - pneumaattinen istuinosan pituussäätö
  - pneumaattinen selkänojan sivutukien leveyssäätö, säätyy automaattisesti sivuttaiskiihtyvyyden mukaan
  - kaksi pneumaattista ristiseläntuensäätöä hierontatoiminnolla
    (istuin siis ymmärtääkseni sinänsä sama kuin 409, mutta automatiikalla kuorrutettuna)

Eli vaihtoehtoja on periaatteessa neljä. Lisäksi eroja on esimerkiksi niskatuissa. Perusmallissa ja Avantgardessa on perusniskatuet, Elegancessa (ja penkeissä 409/432) Neck-Pro mukavuusniskatuet.

Muistipaketti ei laajenna säätöjä, mutta korvaa mekaanisen etäisyyssäädön sähköisellä kaikissa istuimissa. Lisäksi se muuttaa ohjauspyörän säädöt sähköisiksi ja sisältää muisti- ja peruutustoiminnot sähköpeileille.

Noiden vaihtoehtojen lisäksi luonnollisesti verhoilu vaikuttaa istuimeen, esimerkiksi Elegancessa on mukavampi ja pehmeämpi verhoilu istuimessa kuin vaikkapa Avantgardessa. Verhoilun pehmeyden lisäksi valittavana on läjä verhoilumateriaaleja: kangas, kangas/Artico-tekonahka, Artico-tekonahka, nahka, nappanahka ja Designo-nahka.

Ja vielä yhtenä vaihtoehtona tuuletustoiminto nahka- tai nappanahkaistuimiin.

TTL

#778
Lainaus käyttäjältä: pehis - 27.08.11 - klo:21:03
Tuli sitten laitettua tilaukseen Mersun C350 Coupe, eli vierailu VAG-maailmassa jää tällä erää ~2,5 vuoteen. Ei sillä, että Skodassa erityisemmin mitään vikaa tai huonoa ollut, päinvastoin, mutta jokin aivonyrjähdys nyt "pakotti" kokeilemaan onko se Mersu nyt sitä premiumia vai jotain muuta;)

Nyt olisi sitten edessä n. neljän kuukauden tuskallinen odotus ennen kuin Mersun rattiin pääsee... argh:)

Onnittelut valinnasta! Tiukka rassi tulossa. Arvatenkin 2012 rekisteriin?

Kannattaa jättää takalaudan merkinnät kohdalleen... Suorituskyky on Suomessa varmasti riittävä. Bemarivertailut voi jättää huoletta sikseen. Pienet ovat CO2-lukemat nykyään noilla puhti-bensakoneillakin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

pehis

Kiitokset onnittelijoille! 2012 tosiaan rekisteriin, vaikka marras-joulukuussa pitäisi kyllä olla jo valmistunut.

Kieltämättä vähän ihmetyttää, että mitä taikoja Mercedes on tuolle moottorille tehnyt, että päästöt ja kulutus on saatu noinkin alas. CO2 164g/km ja yhd. kulutus 7.0 l/100km (sport-paketilla). Esim. nykyiseen Octaviaani verraten ei paljoakaan eroa, ottaen huomioon että tehoja melkein tuplat. Ehkä nuo "taiat" sitten vaikuttaa siihen käytännön suorituskykyyn verrattuna vaikka BMW:n, mutta eiköhän tehoja tosiaan vähintään riittävästi liene:) Hankala tosin vielä sanoa, kun C350:stä ei oikein Suomesta vielä koeajoon asti löytynyt, niin "piti" C250:llä turbokoneella testata, mutta ihan pirteä peli sekin.

Varusteista odotan eniten, että pääsee Comand Onlinen kanssa leikkimään, jossa nettiyhteys, navigointi yms. Maahantuojalla oli joku tarjous siitä, 1770 euroa veroton (norm. 3370e), niin pitihän se ottaa. Tosin joku muistikuva mulla on, että Business-mallistoon tuo taitaa kustantaa ~500 euroa, eli eiköhän tuossa vielä liene katteet ihan kohdallaan.
MB E 250 CDI -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy