Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

mol

Kaikkihan virheitä tekevät joskus mutta onhan se totta että startissa niitä esiintyy turhan paljon. Tosin on se nyt sentään paljon parempi ohjelma kuin Puskuri...

Ton-1

Toisaalta kun on tuollainenkin (mielestäni aika hyvä) auto-ohjelma niin noin 'isojen' virheiden ilmaantuminen on ikävä jutska.

Osaa näemmä Iltalehdenkin toimittajat (joskin osa samoja ja jne ...) ...

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2011052913699802_at.shtml
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

Ajattelin huomenissa käydä tyyppaamassa tuota:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/4017194

A7 tuli testattua, niin pitäähän se Mersukin koittaa. Toki tekniikka kalpenee rajusti ajamalleni A7 3.0tdiq:lle.

hildebad

Onkohan E sarjaan tulossa faceliftiä lähiaikoina?

TTL

Pientä hinkkausta tapahtuu jatkuvasti. Moottori- ja vaihteistovalikoima kehittyy. Ulkoisista muutoksista vuosien varrella onkin jo ollut toisaalla kirjoittelua. 2009 ja alkupuolen 2010 eemeleissä päiväledivalot olivat kantatut (ja myöhemminkin AMG-paketeissa), sittemmin suorat viirut. Valokytkimestä on tipahtanut matkan varrella pois 0-asento, 7Gtronic plus myös neloskoneisiin ja vaihdekepin siirto ohjausakselille niissä sekä start/stop-automatiika. On tullut aktiivista kaistavahtia ym. pientä lisää varusteisiin ja monien hyödyllisten varusteiden hinta painunut siedettävälle tasolle - AMG-paketti, Audio 50, Comand... kylläkin vain Premium busineksen kylkiäisinä.

Varsinainen facelift on n. 4 vuoden kuluttua lanseerauksesta perinteisesti eli 2013 alkupuolella saattaisi semmoista odottaa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

savolaiskollega

Tuo 7-vaihteinen? automaatti onkin varmasti jo korkea aika tulla, vähän noloahan se on ollutkin 5-vaihteinen tuon luokan autossa.

Mutta asiasta kolmanteen : miksi asiakaslehtien pitää lipittää omaa ahteriaan niin syvältä kuin voi ? Uusin mese-lehtikin tuli (niin, kyllä se jopa skodistille tulee.... ;)) ja siinä, taksi-osiossa luki, että mersun vakiovarustemäärä ja laatu on aivan ylivoimainen verrattuna kilpailijoihin. Siis onko se, onko mulla jäänyt jotain huomaamatta ? ;D

close

No ei ehkä ylivoimainen, mutta alkaahan siellä ne perushimmelit jo olla mukana. Uuteen tulee navigointi (tosin japanin tilanteen takia ja + 600â,¬ ;D) , webasto, business-pakettiin kuuluvat xenonit, parkkitutkat, 80 litran tankki ja jotain muuta pientä.

Hyvin varusteltuun sitten pitää tosin jo kaivaa vähän kuvetta.

Ja tosiaanko vaihdekeppi siirtyy myös näissä mopokoneisissa ohjausakselille? Tuo on jo hyvä parannus. Turhaanhan se keppi siinä on. :)



ePa

Onpas näissä pienet takapenkit, kun on pitänyt tulla pihalle. Vai onko ilmastointi rikki, niin sisällä on lämpötila noussut liikaa?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/al-pariskunta-harrasti-seksia-mersun-konepellilla-valtatien-varrella/art-1288393583481.html

tn62634

Mallistahan ei jutussa mainita mitään. Saattaahan siis olla, että ei ollut takapenkkiä lainkaan. :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 06.06.11 - klo:10:35
Mallistahan ei jutussa mainita mitään. Saattaahan siis olla, että ei ollut takapenkkiä lainkaan. :)

Niin, Mersuja on monenlaisia, joten saatoihan se olla vaikka Unimog.  :D

ePa

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.06.11 - klo:10:59
Niin, Mersuja on monenlaisia, joten saatoihan se olla vaikka Unimog.  :D

Tosin silloin konepellillä puuhastelu vaati hiukan enemmän akrobaattisuutta tai hieman hmmmmm.... ulokkeellisuutta.  ::)

Pitkiä jalkoja siis tarkoitan.

MoFFe

Toivottavasti on hyvä maalipinta...ettei tuu naarmuja  ;D

TTL

OT: Ennen oli Saab 99, joka tunnetusti sopi hyvin noihin rietasteluihin takaselkänojan kaatamisen jälkeen. Mersuista toteaisin, että farkku-E on käytännöllisin  8) myös lähetyssaarnaajille, etenkin jos takaikkunat on tummennettu, eikä GL:ssä tai R:ssäkään heti otsa kuhmuille mene tai jalkaa kramppaa. C ja GLK sopivat puolestaan korkeintaan koiraihmisille (huom. tässä ei ole sitten mitään sairaita assosiaatioita), niin lyhyet niiden peräosastot ovat. Huonoimmat tätä asiainhaaraa ajatellen ovat varmaankin SL, SLK, matala CLS sekä myös S, jonka takaselkänojia ei saa kaadetuksi - ellei sitten tosiaan konepeltiä hyödynnä...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Skula

OT:amatöörit tarvii tilaa enemmän kuin esim A3SB, riittää vallan mainiosti. Toki tilaa tarvitaan jos vain tökkii paniikissa ja/tai puolihaluttomasti orkuunsa eikä oikein halua edes mennä partnerinsa lähelle... Siihen suosittelen transportteria tms..

BackToTopic. Vieläkään ei mersuista suostuttu tinkimään juuri yhtään mitään. Aika tylsää. Karisee se viimeinenkin into ostaa sellainen. No ehkä ensi kerralla sitten.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

TTL

Vai amatöörit...  ;D

Ei jumalaut! Mää en millän lakka ihmettelemäst et kui mies tommotti pitä kaike romu takanans. Kui helvetin taval sitä voi oikke rakasta Audei ja Volskei. Jokku rakastava nätei flikoi, ja sen mää kyl ymmärrä. Mut kuin helvetin taval Audei? Ei, mää olen mahrottoman hämmästyny. Mää ihmettelen kauhiast tämmöst. Mää ole niinku klapil päähä lyäty.  ;)
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Erkka

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

MasTurbo

Eikös Marko_K:lla ole valkoinen merssu? Saitko marko p*llua?  :-*
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Marko_K

Arvaa moniko kollega viisasteli samasta asiasta tänään...

Mä luulin eilen iltasella autoa pestessäni, että se konepellin jälki oli eka kiveniskemä, mutta siitäkös se tulikin  ;D

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 06.06.11 - klo:15:54
Eikös Marko_K:lla ole valkoinen merssu? Saitko marko p*llua?  :-*

Ei se mitään naista oo saanu, sitä on lyöty PÖLÖKYLLÃ,, päähän  ;D
Kyllä jettamies on aina jettamies.

raivoroosna

Ei helv...Näyttää ihan joltain kiinakopiolta. Toivottavasti näyttää luonnossa paremmalta.
:o





eGetin

Vanhasta Saab 9-5:stä otettu farkkuperä ja takavalot samantien ensimmäisen sukupolven ML:stä :)

Urlaub

#681
^ Niin mikäs tuo sitten on? III-koppainen ML:lä vaiko jokin kokonaan uusi mallisarja?

Vielähän niitä vapaita aakkosiakin on eli olisiko vaikka H, P, K tai U -sarjalainen?

JeanC

Sangjongin kaksoisolento...

mol

Uusi ML:hän tuo taitaa olla. Kuvista niin osaa sanoa, saattaapi antaa luonnossa eri vaikutelman mutta nokan ilmeestä ainakin tykkään. Eipä tosin se edellinenkään malli mitenkään vanhalta silmääni vielä näyttänyt.

MTu

Keulan ilme on jees... mutta takaovien jälkeinen osuus on kuin eri autosta  :( Sama huomio toistuu, katsoo autoa mistä kulmasta tahansa - etupää takaoviin asti on uutta mersu-designiä, loppu on vanhaa.
Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG (08/2011)
ex-Tiguan T&F 2.0TDI (08/2008)

jkvi

Ensimmäisellä silmäyksellä tuli farkkugolffi mieleen.

Mutta kyllä tuolla työmies ajelunsa ajaisi, jos saisi.
CRDi & Collection

VAG!

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 07.06.11 - klo:22:45
Sangjongin kaksoisolento...

Juuri näin! Ainakin noiden kolmen kuvan perusteella tuohan on aivan linglongia. Auton on pakko näyttää luonnossa paremmalta, kun noissa kuvissa tuotos on kyllä johtotähdeksi aivan karseaa tasoa. Toisen katsomisen jälkeen se alkaa itse asiassa vaikuttamaan Escaladen ja linglong risteytykseltä.

Ehkä pitää mennä nukkumaan ja katsoa kuvia huomenna uudestaan.

TTL

Kestoruma malli jo kolmannessa polvessa. Sopii hyvin korealaisten "maasturien" riviin. Muotoilussa on aivan liian paljon audimaista pyöreyttä ja pullakkuutta. Mustana tai hyvin tumman vihreänä saattaisi näyttää paremmalta.

Sisäpuoli menettelee etenkin linkatuissa kuvissa mutta näinköhän kimaltelee tikattu nahka ja säihkyy mattapintainen jalopuu kulimallien kabiineissa?
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

K70

^Hieman erikoinen yhdistelmä tuo ruskealla nahkalla verhoiltu kojelaudan päällys ja musta kattoverhoilu.

Skula

Tuolla autonvaihtotopikissa kuvillakin varustettu juttu myös tästä C-mersusta jota kävin kokeilemassa.. Ja lähinnä sen dieselmallista piti laittaa ihan tänne mersutopikkiin oma kohtansa..

Lyhyesti ja ytimekkäästi..

Mersun tiisseli 220CDI, jossa voimaa tuntui olevan ihan kohtuullisesti, ja se välitettiin myös tiehen ihan mukavasti perusautomaatillakin oli muuten ihan jees, mutta mutta..

Mutta paikallaan, tyhjäkäynnillä, vaikka bemari piti hirveää ääntä, niin tämä mersu on kyllä ainoa vuosiin joka tuo koneen täristykset kabiiniin, penkkiin ja joka paikkaan näin vahvasti.. Ja uskallan tämän kirjoittaa koska ei ollut ainoa, vaan jo kolmas lyhyen ajan sisään koeajettu 200-220 CDI samasta korista.. Surkea esitys..

Voidaan kuitata tietysti sillä että juuri nämä 30-60tkm ajetut ovat 'yksilöitä' joissa tätä esiintyi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy