Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

chr

Kävinpä eilen illalla kierroksella Mersun Bremenin tehtaalla. Tekevät c-mallit, e-coupet sekä jotain muuta. Komea oli tehdas.

Hauskempaa oli istua S400 hybridin kyydissä testiradalla, ovaalikaarteessa väittivät tulevan yli 2 geetä, ja siltä se kyllä tuntuikin. Ratahommien jälkeen sai itse ajaa GLK 350 CDI:llä maastoradalla, tähän tyyliin: THE ROCK - das Offroad-Erlebniss in Bremen by www.mbblog.de

Päälle dinneri Mersun omassa ravintolassa, oli kyllä kivaa!

TTL

Urlaubin murheista:

Jos hankkii perusversion saa kestää niitä muoveja. Itse en ole havainnut merkittävää eroa volyymisäätimen tai keskikonsolin ohjauspylppyrän laadussa. Pylppyrää paitsi pyöritellään, se liikkuu myös pohjoinen-koilinen-itä-kaakko... linjalla ja sitä voi myös painaa. Tästä syystä siinä lienee enemmän vastusta kuin volyymipotikassa ja audiosysteemin painonappulassa, jolla tsydeemit saa kiinni tai auki. Kojelaudan päälinen ja ovien materiaali on Audeissa prikulleen yhtä tylsän näköistä muovia sillä erotuksella että Audissa on enemmän kitinöitä ajan mittaan. Liekkö joku runnonut volyymipotikan rikki, jos siinä oli välystä. Sen toimet voi muuten hoitaa ratin oikeanpuoleisilla nappuloilla eikä tarvitse vaivautua kurkottelemaan.

Ovipaneelit ovat sitä materiaalia mitä istuimetkin. Artico-kangasverhoilun kanssa sitä samaa kangasta, jota on istuimen keskiosissa. Perusnahkoilla tulee jämerää nahkaa ja exlusive-paketissa laskostettua turhan pehmeää nahkaa. Musta sisustus mokan ruskeilla nahkapenkeillä on aika kivan näköinen yhdistelmä.

Onneksi voi välttää Volvoon hyppäämistä (muuten kuin pääkaupunkiseudun takseihin oikeasta takaovesta). Mersun viiksen oppii kovin äkkiä. 6-pyttyisissä Eemeleissä vaihdevipu on ratin akselilla oikealla puolen ja paljon fiksumpi kuin keskikonsolissa oleva hämmennin. Osaa itse mennä parkkiasentoon kun moottorin sammuttaa. Viiksessä on normaali kaukovalovikku vetämällä, pitkät valot päälle työntämällä kauemmas. Päästä painamalla kusee tuulilasille. Päästä kiertämällä saa pyyhkimet päälle (hidas tai nopea automaattiasento, hidas tai nopea jatkuva pyyhintä). Erikseen on nyppylä takalasin funktioille, alaspäin kääntö pesu ja pyyhintä, ylöspäin napsauttamalla taukopyyhintä. Ei vaadi ydinfyysikon tutkintoa, jotta onnistuu.

Ajotietokoneen voi säätää ruotsinkieliseksi. Mieluummin kuitenkin pidän sitä ranskankielisessä asennossa. Jos saisi savonmurteisen niin pitäisin sitä aina valittuna.

Jos Avantgarden istuimet hiostavat, suosittelen käymään omalääkärillä ja pyytämään kilpirauhaskokeita.  Tässä on taas yksi VAG-laseilla katsovien urbaanilegenda. Samaten kuin 5-portaisen automaatin "huonous". S-tronicciin verrattuna toimii kuin unelma ja on lisäksi pian historiaa. Jos ei hallitse kaasunkäyttöä, on autolla kuin autolla ajaessa kyytiläisten niskat kovilla.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Urlaubin murheista:

Anteeksi. Täytyisi ilmeisesti keskittyä vaan kehumaan maasta taivaisiin, kun kerran on Mekkeri.


Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Jos hankkii perusversion saa kestää niitä muoveja. Kojelaudan päälinen ja ovien materiaali on Audeissa prikulleen yhtä tylsän näköistä muovia sillä erotuksella että Audissa on enemmän kitinöitä ajan mittaan.

En ole muuta väittänytkään.

Olen arvostellut A4:n koeajon jälkeen myös muovisuutta. Siinäkin hämmästyin, kuinka ikävän muovisia premiumiksi väitetyt tuotteet voivat olla.


Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Liekkö joku runnonut volyymipotikan rikki, jos siinä oli välystä. Sen toimet voi muuten hoitaa ratin oikeanpuoleisilla nappuloilla eikä tarvitse vaivautua kurkottelemaan.

Varmasi noin onkin, mutta ei se nyt oikein sopivaa ole näppäillä ratin namiskoja, jos istuu kartturin paikalla. Meillä ainakin on autoilussa kaksi maksajaa, joten laadun on syytä näkyä myös hallituksen puolella. Se oli sitäpaitsi vaimoni, joka heti aluksi moitti radion pylpyrää kinderistä tulleeksi.


Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Ovipaneelit ovat sitä materiaalia mitä istuimetkin. Artico-kangasverhoilun kanssa sitä samaa kangasta, jota on istuimen keskiosissa. Perusnahkoilla tulee jämerää nahkaa ja exlusive-paketissa laskostettua turhan pehmeää nahkaa. Musta sisustus mokan ruskeilla nahkapenkeillä on aika kivan näköinen yhdistelmä.

Höpöhöpö. Kehumasi penkin materiaali on kapeana soirona käsinojan "poterossa". Ainakin Avantgardessa puulistan ja ikkunan välissä on röpelöpintaista kovamuovia. Exclusive-paketissa näkyy ainakin esitteen mukaan olevan nahkaa kauniilla saumalla ommeltuna.


Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
6-pyttyisissä Eemeleissä vaihdevipu on ratin akselilla oikealla puolen ja paljon fiksumpi kuin keskikonsolissa oleva hämmennin. Osaa itse mennä parkkiasentoon kun moottorin sammuttaa.

Joo, näyttää fiksulta, mutta 6-pyttyisissä hintakin hyppää toiseen luokkaan. Ei silti, kyllä E-sarjan hienostuneisuus melkein vaatisi 6-pyttyisen koneen ja mieluusti bensana, koska dieselnelari rallattaa välillä yhtä sivistyneesti kuin tyhjä betonimylly. Ei vaan sovi auton luonteeseen, mutta kustannusten vuoksi aivan ok vaihtoehto sekin.


Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Viiksessä on normaali kaukovalovikku vetämällä, pitkät valot päälle työntämällä kauemmas. Päästä painamalla kusee tuulilasille. Päästä kiertämällä saa pyyhkimet päälle (hidas tai nopea automaattiasento, hidas tai nopea jatkuva pyyhintä). Erikseen on nyppylä takalasin funktioille, alaspäin kääntö pesu ja pyyhintä, ylöspäin napsauttamalla taukopyyhintä. Ei vaadi ydinfyysikon tutkintoa, jotta onnistuu.

Kiitos briiffauksesta. Kuten kirjoitin, omistajana nuo varmastikin oppisi, mutta näin ei mersumiehenä vaikuttaa sekavalta.



Lainaus käyttäjältä: TTL - 14.04.11 - klo:19:28
Tässä on taas yksi VAG-laseilla katsovien urbaanilegenda. Samaten kuin 5-portaisen automaatin "huonous". S-tronicciin verrattuna toimii kuin unelma ja on lisäksi pian historiaa. Jos ei hallitse kaasunkäyttöä, on autolla kuin autolla ajaessa kyytiläisten niskat kovilla.

Enpä ole koskaan S-tronicilla ajanut ja kyllähän moittimani 5-pykäläinen hakkasi mennentullen DSG:t.

Uskon, että niskojen nytkähtelyyn johtanut kaasuttaminen johtui vaihdelaatikon sijasta ennemmin pikkukoneen ominaisuuksista. Laakeaa vääntöä ei vaan voi riittää kaikille kierrosalueille.

Marko_K

Urlaubin kanssa osin samaa mieltä. Viiksi ja ajotietokone vaativat hivenen perehtymistä, mutta toisaalta käyttö menee nopeasti selkärankaan ja on sitten hyvin helppoa ja ergonomista.

Paneelit ovat muovia, ei mielestäni sen kummempaa kuin muissakaan, eivät ne erityisen premiumilta tunnu.

Tekonahkasta totean, kuten Galileo Galilei aikoinaan: " E pur si muove! -- Ei perkele, sehän on muovia!" Ei todellakaan toimi. Mutta varmasti yksilökohtaista, toimi se kilpirauhanen tai ei. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä, kolmas naapurin snautserista.

Itseäni ärsytti pari yksityiskohtaa:

* Mittariston kirkkaussäätö -- miksi pirussa monitoiminäytölle on erillinen kirkkaussäätö valikoissa, kun kaikki muu sääty nupista pyörittämällä? Kuka helkkarin ääliö tuon on suunnitellut?

* Ei kanavan/kappaleenvaihtonappeja ratissa (paitsi jos ajotieturin piilottaa)

* Koeajoyksilön automaattipyyhkijät olivat turhan epäherkät. Touranissa toimi paremmin. S-Maxissa taas kuun asennosta riippuen.

* "Monitoimipyörylä" voisi olla hiukan edempänä.

Aika pikkujuttuja.

TTL

No pääasia että kokonaiskokemus oli positiivisen puolella  ;)

Se on aika koukuttavaa. Oheisreaktiot ohessa pitemmän päälle. VAGgineista niitä on luvassa R8:n kanssa, ei juuri muuten.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.04.11 - klo:22:07
* Mittariston kirkkaussäätö -- miksi pirussa monitoiminäytölle on erillinen kirkkaussäätö valikoissa, kun kaikki muu sääty nupista pyörittämällä? Kuka helkkarin ääliö tuon on suunnitellut?
* Ei kanavan/kappaleenvaihtonappeja ratissa (paitsi jos ajotieturin piilottaa)
* Koeajoyksilön automaattipyyhkijät olivat turhan epäherkät. Touranissa toimi paremmin. S-Maxissa taas kuun asennosta riippuen.
* "Monitoimipyörylä" voisi olla hiukan edempänä.
Aika pikkujuttuja.

1) Samaa mieltä. Mittariston kirkkaus minimissä. Monitoiminäyttö yöasennossa aina häiritsevän kirkas. Sen voi pistää pimeäksi säätövalikosta mutta sitten ollaan radion tai iPodin kanssa harmaalla alueella... Voisi toteuttaa fiksumminkin.
2) Tosi on. Itse pidän ikänäköisenä kovin usein km/h näyttöä päällä ja silloin näyttöön eivät mahdu poppikoneen vaihtoehdot.
3) Perusvika sekä Mersuissa että Audeissa. Alkaen tuosta 300 turbodieselistä...
4) Vika korjattu 6-pyttyisissä.
5) No täydellinen on hyvän pahin vihollinen.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: jormaliisa - 14.04.11 - klo:14:50
"MB E 250 CDI T A Premium Business AMG Sport -11"
...
tuon tyyppimerkinnän voisit korjata oikeaksi ja poistaa tuon Vehon naurettavan sanahelinän.

Loppuu merkit kesken toistaiseksi, jotta saisin siihen koko rimpsun. Siihen asti saa olla Premium Business, varustetaso se on siinä missään muutkin ja Elegancea autoon ei paljoa tule. Onhan noita paikallisia varustetasoja muillakin merkeillä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.04.11 - klo:10:06
Onhan noita paikallisia varustetasoja muillakin merkeillä.

Kuten Nissanilla joku Primera Fantasy -tyylinen, jossa tulee tavaratilaam kumimatto, niin saadaan Suomen markkinoille ihan oma versio, jota voidaan verottaa kevyemmin. :)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.11 - klo:10:44
Kuten Nissanilla joku Primera Fantasy -tyylinen, jossa tulee tavaratilaam kumimatto, niin saadaan Suomen markkinoille ihan oma versio, jota voidaan verottaa kevyemmin. :)

Täsmälleen. Ei minua ainakaan huvita maksaa enempää veroja kuin pakko, eli hyvä juttu.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.04.11 - klo:10:46
Täsmälleen. Ei minua ainakaan huvita maksaa enempää veroja kuin pakko, eli hyvä juttu.

Sopiiko kysyä, paljonko meni nyt suurinpiirtein autoveroa?

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 15.04.11 - klo:10:48
Sopiiko kysyä, paljonko meni nyt suurinpiirtein autoveroa?

Muistaakseni noin 14000. Normihinnoittelulla olisi mennyt 17000. Veroistahan ei alennusta voi myyjä myöntää.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.04.11 - klo:12:01
Muistaakseni noin 14000. Normihinnoittelulla olisi mennyt 17000. Veroistahan ei alennusta voi myyjä myöntää.

Ei voi, paitsi nimeämällä auton Fantasyksi tai vaikka Premium Bisnekseksi.  ::)


Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.04.11 - klo:12:11
Ei voi, paitsi nimeämällä auton Fantasyksi tai vaikka Premium Bisnekseksi.  ::)

Täsmälleen pointtini. Siksi mielestäni tuollaiset erikoismallit hyvillä varusteilla ovat vain ja ainoastaan hyvä juttu.

Marko_K

Elämänsä ensimmäisen "premiumauton" tilanneena täytyy ihastella hienoja prosesseja. Keskiviikkona oli postilaatikkoon kopsahtanut Itellan ilmoitus isokokoisesta kirjeestä, jonka tänään kävin postikonttorista hakemassa. Paketista löytyi auton käyttöohjekirja, lisävarusteluetteloita, DVD-esittelyä, avaimenperää, tiekarttaa ja muuta tilpehööriä.

Varmaan ihan tuttua kauraa niille, jotka ovat enemmän premiumia ehtineet ostamaan, mutta toi hymyn huulille. Kiva tutustua uuteen autoon rauhassa etukäteen manuaalia opiskellen ja muuta materiaalia tutkiskellen.

eGetin

Juu ei Audin tilaajille tuollaista lähetellä ;D Saisi kyllä.

Kapa

Hyvä, että osaavat käyttää kaikki halpahintaiset , mutta hyvät keinot myynnin edistämisessä! Olen itse sellaisessa ihmisläheisessä työssä ja tiedän, että ihmisen huomioiminen ja kontaktin luominen on kaiken perusta. Luottamus on sitten se, millä saat ostamaan aina samasta liikkeestä.

tn62634

Soitto aamupäivällä Länsiauto HML:n, että Brake Wear -ilmoitus mittaristossa ja iltapäivällä uudet etujarrut Mersussa.

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.04.11 - klo:22:03
Varmaan ihan tuttua kauraa niille, jotka ovat enemmän premiumia ehtineet ostamaan, mutta toi hymyn huulille. Kiva tutustua uuteen autoon rauhassa etukäteen manuaalia opiskellen ja muuta materiaalia tutkiskellen.
Näinhän se toimii Autojen kanssa, mutta ei pelkoa että rinkeleiden kanssa saisi vastaavaa palvelua (tai palvelua ylipäätään). Ainoa joka näissä asioissa toimii asiakaslähtöisesti marsun lisäksi on lexus, mutta heillä taas on ongelmana surkea valikoima meidän markkinoilla. Eikös olekin mukavaa, kun tuntee olevansa asiakas...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jf - 16.04.11 - klo:13:00
Näinhän se toimii Autojen kanssa, mutta ei pelkoa että rinkeleiden kanssa saisi vastaavaa palvelua (tai palvelua ylipäätään). Ainoa joka näissä asioissa toimii asiakaslähtöisesti marsun lisäksi on lexus, mutta heillä taas on ongelmana surkea valikoima meidän markkinoilla. Eikös olekin mukavaa, kun tuntee olevansa asiakas...

Kyllä Range Roverin tai Jaguarinkin ostanut tuntee tulleensa huomioiduksi. Aivan samalla tavalla tulee käyttöohjekirjat, pientä "krääsää" postissa. Bonuksena vielä Rangen ostajalle tulee kutsu maastoajokouluun ja Jaggen ostaja pääsee radalle. Päälle vielä kaikkea vakiokamaa eli kolopalloa ym. kutsuvierastapahtumaa.

Ei niin, että tuollaisia olisin ostanut, mutta läheltä olen seurannut ja olinpa maastoajokoulussa mukanakin.

Markku J

Ei tule Audilta mitään tuollaista, eikä Bemariltakaan. Viimeksi mainitulta saa sentään ensiluokkaista palvelua myyjältä, mutta Audin kohdalla ei toistaiseksi ole sekään onnistunut odotusteni tasoisesti. Ihan vaan asiallista asiakasrajapinnan hoitoa kaipaisin.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.04.11 - klo:13:22
Ei tule Audilta mitään tuollaista, eikä Bemariltakaan. Viimeksi mainitulta saa sentään ensiluokkaista palvelua myyjältä, mutta Audin kohdalla ei toistaiseksi ole sekään onnistunut odotusteni tasoisesti. Ihan vaan asiallista asiakasrajapinnan hoitoa kaipaisin.

Markun täytyy seuraavaksi ajella Centereistä vähän kauemmaksi. Kyllä Audin voi ostaa ensiluokkaisesti palvelevaltakin myyjältä.
Volvo XC60 T8 Inscription

Marko_K

Kiitettävällä nopeudella toimii näköjään myös MB:n tuotanto. Viime viikolla tilattu auto on saanut tuotantoajankohdan, tupsahtaa linjalta toukokuun ensimmäisellä kolmanneksella. Pitäisi siis ehtiä ajoon jo kesäkuun alkupäiville...

Ei paha, kun vertaa Fordin seitsemään kuukauteen  ;)

olympiavolkkari

Kysyntä/tarjonta. Sillähän ei varmaan ole mitään tekemistä tilausajan kanssa?

close

Morjens. Pitkään olen lukenut joten heitetään nyt foorumin viestineitsyys nurkkaan.  :)

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.04.11 - klo:22:07
* Mittariston kirkkaussäätö -- miksi pirussa monitoiminäytölle on erillinen kirkkaussäätö valikoissa, kun kaikki muu sääty nupista pyörittämällä? Kuka helkkarin ääliö tuon on suunnitellut?

Ainakin kun näytön kirkkauden laittaa valikon kautta himmeimmälle asetukselle, himmenee se vielä lisää siitä nupista pyörittämällä kun ajovalot ovat päällä. Päivävaloilla ei mittarivalot ole päällä, joten se nuppikaan ei vaikuta monitoiminäytön kirkkauteen. Itse olen aina pimeällä ajaessa ruuvannut mittarivalot siitä nupista pienemmälle eikä se näyttö ainakaan yöaikaan ja yöväreillä häiritse.

Monesti olen myös laittanut sen näytön pimeäksi varsinkin pidempään pimeällä tiellä ajettaessa.

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.04.11 - klo:22:07

* Ei kanavan/kappaleenvaihtonappeja ratissa (paitsi jos ajotieturin piilottaa)

Melkein sanoisin että ajossa helpoin ja nopein vaihtaa kanavaa on siitä monitoiminupyörylästä valkkaaminen. Ratistahan kyllä pystyy selaamaan kanavia, mutta ne on siinä ennalta tallennetussa järjestyksessä.

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.04.11 - klo:22:07
* Koeajoyksilön automaattipyyhkijät olivat turhan epäherkät. Touranissa toimi paremmin. S-Maxissa taas kuun asennosta riippuen.

Nuo automaattipyyhkijät ovat aika surkeat. Itse painan yleensä kerran viiksen päästä aina kun tarvitsen pyyhkijöitä ja laitan usein pyyhkimet päälle vasta kun sataa sen verran että niitä voi pitää jatkuvasti. Tihkuasennossa ne huitoo yleensä kuivaa lasia vasten liian lujaa tai sitten vastaavasti liian harvoin. Pikkujuttu, mutta todella ärsyttävä.

En edes ymmärrä miksi on pitänyt laittaa kaksi tihkuasentoa, kun niiden toiminnassa ei tunnu olevan mitään eroa. Ennen tuo hidas/nopea tihku toimi hyvin esim w204 c-mallissa, mutta eemelin kohdalla ei toimi ollenkaan.

Omat kokemukset 2009 250 cdi:stä, joten saattaahan näihin uusiin olla pikku muutoksia jo tapahtunutkin.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 19.04.11 - klo:15:22
Kysyntä/tarjonta. Sillähän ei varmaan ole mitään tekemistä tilausajan kanssa?

Itse asiassa ei tässä tapauksessa. Sain tarkentavaa tietoa, että tässä tapauksessa autolleni oli järkätty nopea toimitusaika ilmeisesti esittelyauton tilausta muuttamalla.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: close - 19.04.11 - klo:15:34
Ainakin kun näytön kirkkauden laittaa valikon kautta himmeimmälle asetukselle, himmenee se vielä lisää siitä nupista pyörittämällä kun ajovalot ovat päällä. Päivävaloilla ei mittarivalot ole päällä, joten se nuppikaan ei vaikuta monitoiminäytön kirkkauteen.

Ok, kiitos tiedosta. Täytyy vielä tutkia, kun auton saan. Koeajolla en onnistunut saamaan toimintaan mieleisekseni.

Lainaus käyttäjältä: close - 19.04.11 - klo:15:34Melkein sanoisin että ajossa helpoin ja nopein vaihtaa kanavaa on siitä monitoiminupyörylästä valkkaaminen. Ratistahan kyllä pystyy selaamaan kanavia, mutta ne on siinä ennalta tallennetussa järjestyksessä.

Joo, eihän se pylpyräkään vaikea ole. Pieni kauneusvirhe kuitenkin, ettei ratista onnistu niin helposti.

Lainaus käyttäjältä: close - 19.04.11 - klo:15:34En edes ymmärrä miksi on pitänyt laittaa kaksi tihkuasentoa, kun niiden toiminnassa ei tunnu olevan mitään eroa.

Täsmälleen samaa mieltä. Jos kyseessä olisi edes jotenkin vaikea juttu, mutta kumma että se perus-VW:ssä saadaan toimimaan...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 19.04.11 - klo:15:47
Itse asiassa ei tässä tapauksessa. Sain tarkentavaa tietoa, että tässä tapauksessa autolleni oli järkätty nopea toimitusaika ilmeisesti esittelyauton tilausta muuttamalla.

Enpä tiedä, kun mullekin luvattiin E-sarjan autolle toimitusajaksi noin 2 kuukautta eli juhannukseksi lupasivat.

Voihan se tietysti olla, että ovat tilanneet sokkona jonkin kiintiönsä täyteen ja nyt sitten täyttävät sitä mukaa kun saavat autoja myytyä. Tuo sinulle kerrottu on vain hieman siloitellummin kerrottu ja bonuksena asiakkaalle jää vielä mielikuva siitä, että myyjä on juurin MINUN takiani ryhtynyt erikoistoimiin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 19.04.11 - klo:17:45
Voihan se tietysti olla, että ovat tilanneet sokkona jonkin kiintiönsä täyteen ja nyt sitten täyttävät sitä mukaa kun saavat autoja myytyä.

Tuota taktiikkaa Skoda kauppiaat harrastaa, tosin huonolla mestyksellä ainakin välillä.

Viime kädessähän on kyse kuinka tasaisena kysyntä pysyy ja toimituksia löytyy kun tuotantoa voi ennakoida/optimoida tasaisesti.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Kapa

Paikallisen Rintajupin piha on täynnä uusia Fordeja, Chevroleteja ja Opeleita. Läheisellä varastopihallakin niitä näkyy olevan!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy