Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

ePa

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.04.11 - klo:12:02
Eikö kolopalloon pysty koodaamaan takavaloja päälle päiväajovalojen kanssa? Itse ajan tunneleissa ja parkkihalleissa täysin surutta päiväajovaloilla, kun takavalotkin on koodattu päälle.


[ot]Ei ilmeisesti. Näin ainakin merkkihuolto tuumasi kaksi viikkoa sitten.

Mutta menee jo aika paljon ohi MB aiheesta.[/ot]

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.04.11 - klo:12:02
Eikö kolopalloon pysty koodaamaan takavaloja päälle päiväajovalojen kanssa?

Ehkä pystyy, ehkä ei :)

Minusta tuotteen pitää olla käyttäjälähtöisesti suunniteltu.  Tai mieluiten niin, ettei tällaisia järjettömiä ominaisuuksia ole alkujaankaan olemassa. Tässä tapauksessa tietysti taustalla on lainsäädäntö eikä yksittäinen valmistaja.

Käyttäjälähtöinen suunnittelu sisältäisi ajotietokoneen tai vastaavan valikon kautta mahdollisuuden valita takavalojen käyttö, jos näitä eri moodeja ei ole mahdollista laittaa suoraan valokytkimeen kojelautaan. Ohjeistus vaihtamiseen olisi käyttöohjekirjassa ja se hoituisi minuutissa tai muutamassa. Vähän kuten pissapojannesteen lisäys tai kellonajan muuttaminen kaksi kertaa vuodessa.

Käyttäjälähtöiseen toimintatapaan ei kuulu laittaa asiakasta soittamaan huoltoon, jonottamaan puhelimessa kuuntelemassa pimpelipompelia, varaamaan aikaa huoltoon, ottamaan töistä vapaata ehtiäkseen sinne tai heräämään kukonlaulun aikaan, menemään huoltoon todetakseen että tänään asentaja Möttönen ei ole paikalla ja hän on läänin ainoa takavalojen koodaaja, varaamaan uuden ajan, menemään uudelleen huoltoon ja maksamaan toimenpiteestä x euroa.

Pystyyhän 300 euron televisiossakin vaihtamaan päälle tekstityksen tai poistamaan sen ilman tarvetta kiikuttaa virastoaikana viralliselle maahantuojalle tai jälleenmyyjälle laitetta ja maksamaan toimenpiteestä. Miksei siis auton tapauksessa?  ::)

Tiedetään, tämä on turhanpäiväistä rutinaa, mutta lyhyesti sanottuna asiaan laitettava effort ei vastaa saatavaa tulosta. Palakoot kaikki valot päivisinkin niinä muutamana kuukautena, kun Suomessa on sen verran valoisaa, että pelkillä etuhuomiovaloilla voisi ajella.

Marko_K

E-sarjan Direct Control -ohjauksesta: Ei sitä kannata ottaa, kun autossa on AMG Sport -paketti. Sen mukana tulee jo muuttuvavasteinen ja muuttuvageometrinen ohjaus. DC olisi siis oikeastaan downgrade.

Nyt ei muuta kuin odotellaan autoa  ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 11.04.11 - klo:21:42
Nyt ei muuta kuin odotellaan autoa  ;D

Onneksi olkoon, kuinka pitkä synnytys tuommoisella tähtikeulalla mahtaa olla?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.04.11 - klo:21:45
Onneksi olkoon, kuinka pitkä synnytys tuommoisella tähtikeulalla mahtaa olla?

Kiitos! Mersun saa paljon Fordia nopeammin, noin kaksi kuukautta tilauksesta luovutukseen. Tarkkaa laskettua aikaa en ihan vielä tiedä.

Quality


Onnittelut Markolle upeasta tilauksesta! Mersu on valinta, jonka moni haluaisi tehdä, mutta kypsyyttä puuttuu ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.04.11 - klo:21:53
Mersu on valinta, jonka moni haluaisi tehdä, mutta kypsyyttä puuttuu ;).

Mä on katsos jo näin kolmekutosena henkisesti eläkeläinen  :D

VAG!

Hieno paketti on Markolle tulossa ja nyt on kyllä Eemelistä loistava paketti tarjolla, kun Premium Busineksen saa kuorrutettua erittäin edullisilla AMG-palikoilla.

jf

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 11.04.11 - klo:21:57
Mä on katsos jo näin kolmekutosena henkisesti eläkeläinen  :D
Heh, mä olin alle kolmekymppisenä valmis mersukuskiksi. Nykyisillä paketeilla olisi varmaan meillekin tullut marsu pihaan. Saisivat vielä tehdä tuohon GL:äänkin tuollaisen paketin. Onnea uudelle autolle Marko!
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Markku J

Onnittelut Markolle todella hienon auton tilauksesta ! Onhan tuo melkoinen päivitys ylöspäin monen Touranin ja yhden maanantaikappale -Fordin jälkeen. Pääset nyt taas kiinni oikeisiin autoihin noiden "kaappien" sijaan !

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.04.11 - klo:22:08
Pääset nyt taas kiinni oikeisiin autoihin noiden "kaappien" sijaan !

Noh noh, mä olen edelleen sitä mieltä, että "kaapit" edustavat autoja parhaimmillaan,

PaveKoo

Onnea täältäkin Markolle!!
Upeaan pakettiin päädyit!!
Mini ja Leon

Erkka

Täältä myös Markolle onnittelut hyvästä valinnasta. Aika nopea toimitus mersulla mm. VAG-tuotteisiin nähden.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Flat

Sanoisinko että hieman yllättävä veto markolta, S-maksin jälkeen. Mutta onnea uutukaisesta, varmasti meno maittaa !

LainaaMä on katsos jo näin kolmekutosena henkisesti eläkeläinen 
.......
Heh, mä olin alle kolmekymppisenä valmis mersukuskiksi.

Hieman pelottaa ajatus, millä ajelette sitten kun olette eläkeläisiä, jos nyt jo "pappamersu" alla.
Kaippa tuo mersun uusi slogani kertoo sen "uudesta noususta" myös "varhaiseläkeläsiten" keskuudessa. Best or Nothing. Eipä tuohon sloganiin voi oiken mitään vastaankaan sanoa.

downtime

Onnittelut Marko.

Olkoot kilometrisi Mersulla huolettomia ja turvallisia.

Ja ei tuo nykyinen E-Sarja enää ole mitenkään mallia Manne tai Pappa. Kyllä sitä katselee jo ihan mielikseen.

jf

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.04.11 - klo:07:01
Hieman pelottaa ajatus, millä ajelette sitten kun olette eläkeläisiä, jos nyt jo "pappamersu" alla.
Kuusikymppisinä hommataan nismon GT-R ja ajellaan luu ulkonä teinipåppia luukuttaen.  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Taky

Lainaus käyttäjältä: jf - 12.04.11 - klo:08:18
Kuusikymppisinä hommataan nismon GT-R ja ajellaan luu ulkonä teinipåppia luukuttaen.  ;D

Viime syksynä piti hommata avo - kun alkaa vuosisadan puoliväli mittarissa häämöttää.... :-\
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.04.11 - klo:21:53
Onnittelut Markolle upeasta tilauksesta! Mersu on valinta, jonka moni haluaisi tehdä, mutta kypsyyttä puuttuu ;).

Aika hyvin sanottu, itseäni mersun mallistossa kyllä kiusaa tietty vanhoillisuus. Poikkesin viikonloppuna paikallisella edustajalla katsomassa uuden c-sarjalaisen ja ei kyllä herättänyt minkäänlaisia intohimoja.

AMG-paketit ja sopivat lisävarusteet saattavat tosin hieman tuota olemusta häivyttää. Vaikea sanoa, en ole varmaankaan koskaan törmännyt näihin AMG-varusteltuihin malleihin. Tuo Markonkin tilaama auto vaikuttaa kyllä tekniikan ja varusteiden puolesta erittäin vaikuttavalta paketilta.
Passat GTE Variant

jni

Lainaus käyttäjältä: Quality - 11.04.11 - klo:21:53
Onnittelut Markolle upeasta tilauksesta! Mersu on valinta, jonka moni haluaisi tehdä, mutta kypsyyttä puuttuu ;).

Kyllä. Omalla kohdallani tuo kypsyys on synonyymi sanalle raha. :P
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

TTL

Onnittelut minultakin Markolle loistavasta merkkivalinnasta ja hyvin harkitusta varustelistasta!

Pari kuukautta kuluu matelemalla mutta onneksi kesä on tulossa! Jokos on muuten talvipyörät mietittynä?


Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ranssi

LainaaKyllä. Omalla kohdallani tuo kypsyys on synonyymi sanalle raha.

Nimimerkki TTL taitaa oheisen viestin ja ilmoittamansa käytössä olevan kaluston perusteella olla varsin kypsä kaveri :)

Pakko kysyä, että oletko taksiautoilija tai ainakin asutko jossakin (auto-)veroparatiisissa?


TTL

Ei ammattiautolija ja ihan Suomessa nuo autoni ovat kirjoilla sekä ahkeralla palkkatyöllä tienatut ja maksetut.

Ensimmäinen pakasta vedetty 1998-mallinen E 300 turbodiesel sedan tuli hankittua 35-vnä. Kyllä sen jälkeen pystyi vielä Volkkarien ja Audinkin rattiin taipumaan tilapäisesti. Nykyään tilanne saattaa olla toinen.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 12.04.11 - klo:14:52
Onnittelut minultakin Markolle loistavasta merkkivalinnasta ja hyvin harkitusta varustelistasta!
...
Jokos on muuten talvipyörät mietittynä?

Varustelistaan tuli tänään vielä hätäpäivitys. Olen perjantaista asti ajellt 220 CDI:llä koeajoa ja en oikein digannut niistä vakiostereoista. Ajattelin kuitenkin, että niihin tottuu. Tänään lähdin palauttamaan auton ja hakemaan Fordin takaisin ja päätin kuunnella matkalla nipun tuttuja levyjä ja kuunnella ne sitten referenssiksi Fordissa heti perään. Kun sitten Fordiin hyppäsin ja laitoin saman kappaleen soimaan, jota juuri olin Mersussa kuunnellut, päätös oli minuutissa selvä -- ei niillä vakiostereoilla pärjää. Fordin Premium Sound System oli vain niin järjettömän paljon kirkkaampi, erottelevampi, tarkempi ja läsnäolevampi, että pakko ottaa riski ja investoida sokkona MB:n Sound Systemiin. Eipä se nyt sinänsä enempää maksa kuin Fordiinkaan.

Ja talvirenkaita en ole vielä pohtinut, katselen ne varmaan sitten kun kesä taittuu syksyyn. 17-tuumaisena varmasti. Nätit nuo linkkaamasi.

Simola

Onnea Marko_K ! Upea peli tilauksessa.

Kävin äsken heittämässä lenkin Herttoniemi-Sköldvik ja takaisin, uudella C 200CDI Premium Busineksellä. Ihan mielikseen tuota uutta kojetaulua katselee. Muutenkin auto kyllä miellytti, ja mukavasti meni kesänopeuksia. :)

Pieni moottori ei ole paras yhdistelmä tuohon uuteen 7G vaihteistoon, joka sinänsä toimi hyvin. Kuitenkin tiettyä levottomuutta vaihdoissa on, suhteessa suurempi moottorisiin. Joka tapauksessa kovasti parempi kuin vanha viisi vaihteinen.

Tuollaisen auton voisin kyllä ottaa, mielellään AMG-paketilla, mutta joka tapauksessa ainakin pykälää isommalla moottorilla. Toki bensa-kutonen olisi poikaa...

Kävin myös Laakkosen vaihtoautotiskillä, ja sieltähän löytyi vm. 04 CLK 55 AMG.
Kiltti myyjä vielä laittoi koneen tulille, ja taas oli Simolan poika haltioissaan... ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

jormaliisa

"MB E 250 CDI T A Premium Business AMG Sport -11"

Ei mitään henkilökohtaista, hieno auto on sinulle tulossa, mutta tuon tyyppimerkinnän voisit korjata oikeaksi ja poistaa tuon Vehon naurettavan sanahelinän.

So. MB E 250 CDI T A Elegance AMG Sport-paketilla, mallia 2011.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: jormaliisa - 14.04.11 - klo:14:50
"MB E 250 CDI T A Premium Business AMG Sport -11"

Ei mitään henkilökohtaista, hieno auto on sinulle tulossa, mutta tuon tyyppimerkinnän voisit korjata oikeaksi ja poistaa tuon Vehon naurettavan sanahelinän.

So. MB E 250 CDI T A Elegance AMG Sport-paketilla, mallia 2011.

Tuo Premium Businesshan on se maahantuojan tuonnintorppaus- ja veronkiertomerkintä. :)

Urlaub

#596
Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 14.04.11 - klo:15:52
Tuo Premium Businesshan on se maahantuojan tuonnintorppaus- ja veronkiertomerkintä. :)

Sehän se juurikin on..


Veronkierrosta kiertotähden nykyiseen malliin eli 212:een. Ajoin moisella E 200 T CDI premium bisneksellä eilen mukavan 400 km lenkin ja kyllähän se varsin hieno vaunu on.

Helpompi listata miinukset kuin plussat, joita olisi turhan pitkä rivi.

- kabiinin materiaaleissa oli ailahtelevuutta. Osa on on hyvinkin laadukasta, mutta osa taasen on ehtaa ämpärimuovia. Esim. kaksi säätö"pylpyrää" ovat kuin eri planeetoilta. Keskitunnelissa oleva on erittäin miellyttävän oloinen metallinen ja tuntuma vasteineen on lähellä täydellistä. Mutta sitten soittimen pylpyrä kojetaulussa on aivan luokattoman oloinen muovirimpula, kuin suoraan kindermunasta tullut, eikä kyse ollut pelkästä näppituntumasta kun siinä oli välystäkin häiritsevästi.  :-\

- Ovi paneelit olivat varsin halvan tuntuista kovaa muovia. Esitettä tutkittuani ilmeni, että asialliset ovipahvit vaatisivat Exclusive-paketin tilaamista. Silloin alettaisiin olemaan laatuautojen, kuten S-sarjalaisen, luokassa. Samoin ainakin 5-pykäläisen tomaatin vaihdevipu oli melkoisen kovaa ja liukasta muovia.

- Hallintalaitteiden käyttäminen ei ole aivan yhtä helppoa kuin Volvossa. Volvoon voi hypätä täysin ummikkona ja kaikki toiminnot saa haltuun ajon aikana ihmetellen, mutta Mersussa vaatisi näemmä perehtymistä ohjekirjaan, jotta saisi esim. ajotietokoneen nollattua. Omistajana tietysti tottuisi, mutta kyllä se jotain käytettyvyydestä kertoo. Takalasia en saanut pestyä, mutta raaputin muutamaan kertaan kuivana. Melkein mahdoton löytää sellaista asentoa siitä ainoasta viiksestä, joka vielä peittyy ratin taakse.

- Miten voi Mersun hintainen auto olla ilman suomenkielistä ajotietokonetta ja muita värkkejä? Kyse ei voi olla hinnasta, kun muutaman kympin matkapuhelimesta löytyy kymmeniä kieliä ja autoistakin esim. Land Roverit viestivät suomeksi. Mersuja myydään kuitenkin Suomeenkin satakertainen määrä Lantikoihin verrattuna.

- Avantgarden puoli"nahkaiset" istuimet osoittautuivat parin tunnin istunnoilla varsin hiostaviksi. Ilmeisesti "nahka" on sen verran lähellä muovia, että hiostaa ikävästi. Joutuisi siis ottamaan joko aidot nahkapenkit tai sitten Classicissa ja Elegancessa oleviin kangaspenkkeihin.

- 5-pykäläinen automaatti oli suurin pettymys. Periaatteessa se toimii hienosti, mutta esim. 70 km/h nopeudella rullaaminen kohti liikennevaloja ja sitten vauhdista kiihdyttämään, tuntuu sekoittavan laatikon pahasti. Samoin 80->100 rajoitukselle tultaessa tahtoi päät nyökähtää, kun vaihteisto ei tiennyt millä pykälällä jatkettaisiin. Tämä vika tosin korjaantunee muutaman viikon päästä, kun markkinoille tulee 7-pykäläinen vaihteisto.

Nykyisillä hinnoilla Premium Business Elegance olisi valintani.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 14.04.11 - klo:16:04
Ajoin moisella E 200 CDI premium bisneksellä eilen mukavan 400 km lenkin ja kyllähän se varsin hieno vaunu on.

Onko ne Premium Busineksen monisäätöiset etuistuimet selvästi erilaiset istua kuin vakiot?

mol

No ovat! Ainakin minä pidin niitä parhaina missä olen istunut, etenkin sivuttaistuen säätöön miellyin kovasti. Sen jälkeen ajoin 5-sarjan BMW:n jossa oli sport-istuimet, niitä en kyllä pitänyt minään Mersun penkkeihin verrattuna. Aika outoa ajatella että Mersussa on vakiona noin hyvät penkit kun muistaa niitä viime vuosituhannen penkkejä...

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 14.04.11 - klo:16:11
Onko ne Premium Busineksen monisäätöiset etuistuimet selvästi erilaiset istua kuin vakiot?


En osaa sanoa, kun oli ensimmäinen ajokokemukseni 212-korisella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy