Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vagisti

#1
Hei!
Minulla on täsmälleen kyseisenomainen kulkine, ja tyytyväinen olen kaikinpuolin ollut.

Omassani on nyt 96000km mittarissa, ja mitään moottoriongelmia ei ole esiintynyt. Turbon öljyputken( josta keskusteltu TSI ongelma ketjussa) olen huollon yhteydessä vaihdattanut varmuuden vuoksi siihen uudempaan lämpöeristettyyn malliin joka ei pitäisi tukkeentua alkuperäisen tapaan. Tästä ei ollut kamppanjaa, vaikka sitä huumorilla tiskillä tivasinkin.  ;D

Öljynvaihdot tehty liikkeessä kiinteän 15000km:n välein. Lohkolämppärin laittaisin aivan ehdottomasti, ei se ainakaan pahaa tee.
Voi olla aika paksu pyyntö liikkeelle tuo ketjuremppa liikkeen piikkiin, mutta eihän kysymällä mitään häviä. :)

Jarrut ovat mielestäni ihan tunnokkaat ja riittävät (uutena). Voi olla että noilla kilometreillä entisen omistajan ajotyylistä riippuen on jarrut jo ehtoopuolella.

Ainut vika joka nyt on päällä on vasemman ajovalon korkeudensäätömoottori joka on ilmeisesti rikki. Joskus oli myös jotain fibaa apukuskinpuolen lukossa, mutta se koki ihmeparannuksen ja ei ole enää vaivannut.

Aina oon hymy huulessa autollani liikenteeseen lähdössä vaikka nykymittapuun mukaan tuo kyseinen korimalli ja varusteet on jo ikivanhoja ja kivikautisia. Se kuvastaa varmasti tyytyväisyyttäni autooni.

Nuo TSI moottorin mahdolliset ongelmat on toki hyvä tiedostaa, mutta voin kyllä omaltaosaltani suositella autoa. ;)

Edit: myös ne ovien alareunat ja takakontin rekisterikilven valopaneeli kannattaa tarkastaa maali/ruostevaurioiden varalta.
#2
Itselläni oli kesällä huollon aikana sijaisautonaa BlueGT polo ja siinä en huomannut pienintäkään nykäysta moodien välillä, vaikka sitä yritin moneen otteeseen tunnustella. Oikein mainio peli kaikin puolin.

Oli siis manuaalilootalla.
#3
Vaihtui viime viikonloppuna. Tosin uusia kumeja joutuu varmaan alkaa katselemaan ja vertailemaan, koska nykyiset ensiasennusnastat alkavat olla tiensä päässä.  :D
#4
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 24.10.13 - klo:21:00
Jääkö ne autoilijat aukomaan päätään melkein yliajetulle? Jos jää niin monoa tulee varmasti.
Mikäs polkkis yli 30ke maksaa? Jos aukoo päätään, mankeli menee kumoon. Enkä aio maksaa tai jäädä kuuntelemaan jonkun trikoopellen ininöitä.
Harvemmin ne mankelin polkijat mitään hormoonihirviöitä on. Do you even lift?

Offia... Mä en oo ikinä tajunnu miten fyysinen koko ja lihasmassa korreloi nekkaus ja itsepuolustustaitoihin. Se ei aina  välttämättä näy päälle miten kova hanskamies sen fillarinkin kanssa voi kohdalle osua. Itselle ei kamppailutaitoja ole juuri hihaan jäänyt vaikka voimailua ja fyysisiä lajeja oon kohta 10 vuotta harrastanut ja painoa ja kokoakin on keskivertoa enemmän.  Yleensähän tuollaisia sammakoita päästää suustaan keski-ikäiset kaljamahat joiden mielestä se ylipaino on aina ylivoimaa.  ::)
Toivon ettet kuulu heihin...
#5
Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 12.06.13 - klo:17:10
Mitäs uhoamista se on, jos lähtee valoista tavallista rivakkaammin? Pitäisikö jotain kalliita ökyautojen omistajia nöyristellä ja antaa mennä ensin, ettei käy itsetunnon päälle?

Parhaimmassa tapauksessa sieltä "sontakikkareesta" nousee hormoonihirviö ja riehuva jatkeen omistaja tippuu katuun 100-0.

Kommenttini oli puoliprovo. Kivasti kävi täkyyn... Ken1 kuitenkin mainitsi ihan F1 tason lähdön tehneensä jonka kyllä laskisin olevan haasteeksi tarkoitettu mainitulle mersukuskille.

Mua kyllä kyseenomainen reuhottaminen huvittaisi.

Edit2 Turhaa jauhamista.
#6
Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 11.06.13 - klo:23:36
No en mä nyt ihan noinkaan sanois, tulee mieleen muutama vuosi sitten sattunut episodi jossa kallis AMG mersu valoissa viereiselle kaistalle, siinä oli varmasti ainakin 600 heppaa, mulla vain 122. No otin siinä ihan tahallaan vuosia simulaattoreilla F1 kisoja ajaneena suht rivakan lähdön ja sinne jäi AMG, en olisi koskaan edes uskonut että moisella autolla ajava paskaakaan välittäisi jostain Golfin rimpuilusta, mutta kattia kanssa, kaveri veti aivan tajuttomat herneet seuraavissa valoissa, sillä palo pinna aivan totaalisesti, heilui kuin heinämies, availi sivuikkunaa ja huuteli ties mitä, en vaivautunut ottamaan selvää mitä asiaa sillä oli, todennäköisesti olisi vain leuhkinut autonsa tehoilla ja kertonut että voittaisi minut koska tahansa jos haluaisi.

Että tosta jos joku ihmettelee miksi joku ostaa AMG mersun tai mihin sellaista katukäytössä tarvitsee...typerintä on se, että kuka tahansa voi ostaa tuollaisen tehohirviön vaikka ajotaidot tai henkiset valmiudet eivät riitä moiseen, siis jos on tarpeeksi hilloo.

Voin olla väärässäkin, mutta jos mulla ois 600hepan AMG mese, niin mua ei kiinnostais tippaakaan mitä joku katkera golfisti sontakikkareellaan viereisellä kaistalla uhoaa...   ;D
#7
Ne on niitä kovempia jätkiä ne!  :D
#8
Kaada sinne pesunesteen sekaan Curbisalia! :P Visivitsi... ;D
#9
Mun vahimman sukupolven (BMY) kone kuluttaa maantiellä talvinopeuksilla 5,4-6,0 litraan/100. Kaupungissa kuluukin sitten helposti yli 10 litraa/100.
Ajotyylini on melko taloudellinen, joskin sillointällöin tulee vähän polteltu karstaa.
Tämä siis vitos Jetan korissa.
Pitkän ajan keskikulutus on noin 6,5.

Tuo tyhjäkäynnin humppaaminen ja röpöttely on tsi-koneen ominaisuus.  ;D Liittyy moottorin korotettuun tyhjäkäyntiin kylmänä.
#10
Hyvät uudetvuodet vaan kaikille!! 8)
#11
Lainaus käyttäjältä: jkvi - 07.12.12 - klo:09:50
Eikös tuota lähes jokainen ole jo ;)

Ei ole, eikä tule! ;)
#12
Onpas reppanaporukkaa tuolla saitilla. ;D Ei luoja!

Trollejahan esiintyy aina palstoilla, mutta toi on jo surkeudessaan todella säälittävää! Miten jollain on aikaa tahi motivaaatiota tuollaiseen??
Only in Finland.
#13
Oon kyllä samaa mieltä tuosta mummojen ja pappojen liikenteen tukkimisesta.
Itse tykkään ajaa kaupungissakin "ripeästi", mutta ei yli rajoitusten. Esimerkiksi sieltä valoista ja risteyksistä lähdetään saman tien kun paikka aukeaa/ valot vaihtuu.

Liikenteessä vain on niitä muitakin, osa hitaampia osa nopeampia, ei ne vanhukset sitä tahallaan tee.
Myöntää täytyy, että itseänikin se välillä korpeaa se muniminen. Ainakin täällä Vaasan liikennevaloissa joissa osan logiikka on suuniteltu varmaan päissään.

#14
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:00:20
Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.

Vai olisko vaan niin, että suurimmalla osalla palstan jäsenistä on itsetunto kohdillaan niin ei tarvi keulia, ja todistella muille erinomaisuuttaan? ::)
#15
Itse vaihdellaan täälläkin.
#16
Eilen jumppasin talvikumit alle. Kyllä aika rientää, tuntuu siltä että just niitä suvikumeja vaihdeltiin...
#17
Juu tarviketta vaan peliin. Liittimet eivät silloin varmaan käy, mutta käsistään kätevä kolvaa johdot taas yhteen, ja kutistesukka päälle. ;)
#18
Tuntuu olevan tyyppivika näissä V koppaisissa peleissä. Mulla oli Jetassa prikulleen sama vika vuosi sitten.

Vika on itse tööttitorvessa. Ne kun vaihtaa/vaihdattaa niin jo soi. Löytyvät edestä alaritilän takaa.
#19
Tällä hetkellä pyöreesti varmaan noin 150â,¬. Sehän toki nousee tasaisesti kokoajan.  ;D
#20
Mä en oo enää jaksanut murehtia noita hintoja. Nousee se hinta kuitenkin vaikka kuinka murehtis ja vituttais.  :D

#21
Välillä kyllä tuntuu siltä, että porukka vois ajaa vaikka sisään tuulikaappiin parkkiin, jos ovista vaan mahtuis. ;D

Monesti jätetään auto ihan siihen ovensuuhun, vaikkei siinä ois ruutujakaan.
#22
Lainaus käyttäjältä: XUE - 04.09.12 - klo:18:41
juuh invapaikka, eikä ollut invakuski vaan 5-kymppinen pukumies.
Ei jaksanut ajaa 5metriä pidemmälle vapaaseen ruutuun.

No sittenhän asia on toki selvä. :)
#23
Kai se siinä saa olla, jos on lupa kunnossa. Kuvasta sitä ei kyllä nää.

Eikö invat saa ajaa Bemarilla?? ???
#24
Kaksi käytettyä. Ensimmäinen 2006 ja toinen 2011.
Uskoisin tahdin noudattelevan jatkossakin tuota 5-vuotta.
#25
Jossain pohjoispohjanmaan pitkällä metsäbaanalla joskus jotain 170-180km/h lyhyen aikaa on kovin noteeraus muutama vuosi sitten.

Kyydissä oon ollu 280Km/h Bmw M5:llä.  Enää en kyllä menisi.
#26
Lainaus käyttäjältä: qwe - 17.08.12 - klo:22:00
Hoppa on Ford!  ;D Myydäänkö näitä jossain Fordina?

Pahoitteluni asiavirheestä! Oon tottunut käyttämään "hoppa" sanaa synonyyminä autolle. Tiedän kyllä, että se on Ford.

Ehkä tästä mullistavasta vääryydestä kuitenkin toivutaan... :-*
#27
Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 18.08.12 - klo:11:27
Kiitos!

VW:n leima oli ainakin tuen takana, mutta rosteripintainen se ei ole. Pinta on muovia ja läheltä tarkasteltuna aika halvan näköinen, mutta saa kelvata toistaiseksi. Sopivuudesta en tiedä, useimpiin Volkkareihin ainakin sopii.

Woot!?? Eikö muka oo rosteria? ??? Mulla on samanlainen eikä se kyllä ainakaan muovia oo.

Ei kylläkään tullut minkään poljinsarjan mukana, vaan on erikseen ostettu.

Edit: Slamitista ostettu.
#28
On kyllä nätti hoppa tämä! :) Aavistuksen matalampi voisi olla.
#29
Komea peli! Aiheuttaa lievää omistushalua.  ;)

Takalasien tummennukset ovat kyllä mun makuun vähän liian tummat. Turvallisia kilometrejä!!
#30
Pitää varmaan laittaa hankintalistalle. Ihan hyvänoloiseltahan tuo vaikuttaa.

Kiitokset Kaitsulle havainnekuvasta! :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy