Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - static

#1
Onko nää infotainment ja rattiongelmat yhteisiä, jos kyseessä on saman ikäpolven Octavia/Golf tai Leon?
Ã,,kkiseltään takuuajsn ylittänyt Octavia ei kuulosta houkuttelevalta vaihtoehdolta näiden ongelmien vuoksi.
#2
 Golf 2.0tdi (CRBC) 6v manuaalin kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinlevy. Vaihdettu 270tkm ajetusta autosta vuotavan sylinterin vuoksi. Vauhtipyörässä ei sivuttaisvälystä, periaatteessa vielä ok ajoon.

Saa noutaa ilmaiseksi Kangasalalta tai 20e ja voin tiputtaa johonkin matkan varrella esim. ensi viikolla Kangasala-Iisalmi.

Yhteys yv tai virta83@hotmail.com
#3
Lahjoitetaan / Myyty
13.11.21 - klo:19:17
Saa poistaa.
#4
Käytetty vesipumppu, Seat Leon vm.2014/130tkm ajetusta autosta. Ei mitään vikaa, vaihdettu "turhaan"

Uuden vastaavan osanumero 04E 121 600 CB

Sijainti:Kangasala

Hinta:30e

Yhteys: yv tai virta83(ät)hotmail.com
#5
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII Chat
10.04.21 - klo:13:33
Mahtaako 2018 vuosimallin jouset/iskarit sopia 2015 vuosimalliin?
#6
Tarve olisi eturoiskekäpille, varsinaisesti vaan kuskin puolen läpälle, mutta molemmat kelpaa.

Eturoiskeläpissa ei liene eroa FR:n ja muiden välilä, SC-mallinkin läpät saattaa sopia.

Tarjoa YV tai sposti virta83[ät]hotmail.com
#7
Meiltä löytyy pihasta molemmat. Tosin tekniikkaero vaikeuttaa hiukan vertailua. Farkkuja, Golf 2.0tdi 150hv, Leon 1.4tsi act 150hv.

Golf on näistä hiljaisempi maantiellä, mutta 1.4tsi on taas todella hiljainen kone, jos vertaa dieseliin. Leon on FR-varusteltu, Golf taas edition40. Pitkään ajoon Golf.n ergoactive penkki sopii itselle paremmin kuin Leon.n FR-penkki.

Golf.n kontti on "selkeästi" isompi ja käyttökelpoisempi, Leon.ssa perän muotoilu vie osan kontista.

Leon.lla voi ajaa FR-alustalla sporttisemmin, jos siltä tuntuu. Kun näitä autoja ostettiin, niin tuntui, että Golfia löytyi helpommin paremmilla varusteilla (esim. Acc ja iso navi) kuin taas Leoneita.

Ulkonäkö on taas makuasia, Golf:sta ei juurikaan ole tarjolla Leon.n FR.ää vastaavaa pakettia, toki joitain R-line Golf.ja on satunnaisesti tarjolla. Omaan makuun Leon FR paketilla ja Led-valoilla on hienompi, toisaalta jos Golf.ssa on ksenonit ja laittaa hiukan matalamman alustan niin ulkonäkö erokin tasoittuu.
#8
Hintaa päivitetty, hakekaa joku pois, loppuu säilytystilat kesken.
#9
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA
11.10.20 - klo:21:29
Myyty
#10
Päivitetty, vielä jotain jäljellä.
#11
Jos kyse olisi epäpuhtauksista linjassa nesteen vaihdon jälkeen niin miten siihen reagoisi CDV ? Omassa kulkineessa (vm2015) huomaan ainakin pienen viiveen kytkimessä, mitä ei ollut aiemmassa konserniautossa (vm2010)

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/diy-clutch-delay-valve-removal-on-tsi-5mts.334016/

#12
Myydään / M
31.05.20 - klo:21:43
Myyty
#13
Monta kertaa kans miettiny vanhoja takseja, mutta sitten kuitenkin aina päätynyt hiukan vanhempaan vähemmän ajettuun. Takseissa yleensä on hiukan enemmän käytön jälkeä sisällä ja alueesta riippuen saattaa olla jokunen liikkeellelähtökin takana. Toisin kuin, jos löytäisi jonkun yrityksen edustajan auton, millä on ajettu pääosin yksin Suomea ristiin rastiin.

Pääasia uudemmassa paljon ajetussa on se, että sen saa omaan budjettiin nähden sopivaan hintaan ettei ensimmäiset isommat "huollot" harmita niin paljon.
#14
Myydään / Myyty
18.05.20 - klo:18:17
Myyty
#15
Myydään / Myyty
12.04.20 - klo:10:12
Myyty
#16
Oletko varma, että tärinä tulee takanurkasta? Jos se tuntuu "penkissä" mutta ei ratissa, niin voisiko liittyä voimaansiirtoon ja moottorin tuentaan? Itsellä tulee ainakin joka renkaanvaihdon jälkeen joku ylimääräinen tärinä/ravistus jne. :D

Mikä moottoriversio/vaihteisto/paljon ajettu? Oma 2015 Variant (2.0tdi/man/135tkm) kävi alla olevilla saatesanoilla huollossa, auton oston jälkeen. Huolto ei löytänyt mitään viallista osaa, tärinää eivät todenneet vaikka 2 eri asentajaa kävi koeajolla. Kolahduksen totesivat, mutta siihen ei löytynyt vikaa. Golf Mk7 vibration/wobble/jne löytyy monennäköistä juttua ulkomaan foorumeilta.

Golf:ssa on ehkä siihen kuulumatonta vapinaa ja tärinää. Takajarrulevyt vaihdettu, kahta eri rengassarjaa kokeiltu, joten tuskin johtuu niistä.

Ei ravista rattia, mutta satunnaisesti tuntuu sellainen tärinä kuin renkaat olisi epätasapainossa. Kytkin ei luista, mutta pienemmiltä kieroksilta vedättäessä tuntuu jonkin verran tärinää. Kun maantienopeuksissa ajaa pintakaasulla ja päästää kaasun pois tai ottaa vedon takaisin, niin tuntuu kolahdus.

Tuon epätasapainolta tuntuvan tärinän saattaa saada aikaan myös moottorijarrutuksella.   
#17
Itsellä oli muutama viikko sitten lainassa 1.0TSI DSG Golf Variant 2019, ajelin sillä yhden "vakiotyöreissun" n. 800km valtatietä. Ajelin adaptiivisen vakkarin kanssa rajoituksen ylärajalla ja ohitukset tarpeen mukaan. Kulutus tankkauksesta laskettuna 5,2.

Vastaavaa reissua olen ajellut 2.0TDI manuaali 2015 variantilla, jolloin kulutus on ollut tankkauksesta n. 4,8. Molemmissa autoissa oli 205/55/16 nastat ja ajoprofiili hyvin pitkälle samanlainen. Uskoisin, että molemmat saa menemään hiukan pienemmällä, jos tinkii keskinopeudesta ja tarvittaessa ohituksista.

Siltikin omalla ajoprofiillila diesel näkyy pärjäävän kulutuksenkin puolesta pienemmälle koneelle.
#18
300e on se viimeinen hinta, kyllä näille joku konsernin auto löytyy keväällä, jos ei nyt lähde tuolla hintaa  :D


Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.02.20 - klo:21:16
TArjotaan 250 euroa?
#19
Lomaviikon kunniaksi 300e, nouto mielellään tämän viikon aikana.
#20
Hinnat päivitetty ja jotain myytykin.
#21
Hintaa päivitetty, tarttis saada varastoon tilaa..
#22
Myydään / Myyty
05.01.20 - klo:18:55
Myyty
#23
Myydään / MYYTY, SAA POISTAA
26.12.19 - klo:21:53
MYYTY, SAA POISTAA
#24
Onko kellään kokemuksia, mikä voisi aiheuttaa variantissa ns. muljuamisen tunnetta? Varsinkin kun rullaa moottorijarrutuksella ja tiessä on heittoa niin penkkiin tuntuu isompi heitto. Kaksilla eri vanteilla testattu, kiristetty momenttiavaimen kanssa ja takajarrut vaihdettu, ei vaikutusta. Tämä lähti siitä kun yhdessä vanteessa oli hiukan sivuheittoa ja sen vaikutuksista pyrittiin eroon, en tosin ole enää varma oliko se vanteen vikaa..
#25
Onko kellään tullut vastaan vuotavaa korkeapainepumppua? Mahtaako tuo vuoto akselilta olla se ensimmäinen oire pumpun kuolemasta? Pitkittäismoottorissa sitä kevyttä naftan hajua voi olla vaikeampi havaita keulalta asti.

#26
Exeo ollut ajossa noin 100tkm ja isompia murheita ei ole ollut. Kohtapuoliin mittarissa 270tkm, viimesen 100tkm aikana vaihdettu vaakajantangot taakse, altukivarsi eteen, etupyörän laakeri ja sitten noi yleisviat (takalasin pyyhin ja kilven valot) -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21958.0

Omasta mielestä ollut loistava laite siihen nähden millaista ylläpitoa on vaatinut ja matkapainotteisessa ajossa eber.n kanssa keskikulutus on ollut 5,4-5,5, näin kevät aikaan menee matkapainotteisesti talvirenkailla ilman eberiä alle 5, jos jaksaa pihistellä.

Ja yksi asia mikä yllätti on hiljaisuus, esim. nyt toisena autona oleva V50 on selvästi meluisampi kuin Exeo. 
#27
Kyllähän se halvimmaksi tulee vanhalla autolla, missä ei juurikaan pääoma häviä. Riskinä tietysti odottamattomat remontit. 50tkm vuodessa niin diesel se melkein pitäisi olla. Esim. uusi VW Golf farmari 1.6tdi manuaali uutena noin 28te, nyt myynnissä 150tkm ajettu vm. 2012 auto 15000e eli kymppitonni hukkuu hyvinkin noilla kiloimetreillä kolmessa vuodessa.

Ite ajoin vajaassa kolmessa vuodessa Golffilla 150tkm, auto maksoi 5te ja myydessä siitä sai 2te, eli siinäkin kuitenkin 1000e vuodessa pääomakulua, kun kilometrejä tuli niin paljon.

Noilla kilometreillä rengaskulutkin alkaa näytellä jonkinlaista osaa, rengaskokoa ei kannata yli 16" kasvattaa. Ainakin omien kokemusten pohjalta matalaprofiilinen rengas kuluu pääosin nopeammin ja maksaa selvästi enemmän.

Sitten siihen päälle vakuutukset yms. niin loputon suo laskea mikä ja millainen kombinaatio on edullisin. Toki jos on uusi auto, mikä on takuunalainen niin ei tarvitse huolehtia yllättävistä remonttikuluista. Jos sietää hiukan riskiä remontin suhteen, niin pääomakuluja säästää varmasti käytetyn auton kanssa. Toki huono tuuri esim. dsg.n, kytkimen ja turbon kanssa niin siinä olikin sitten uuden auton vuoden pääomakulut.

Luotettavuuteen en ota mitään kantaa, itse en ole kertaakaan tien päälle jäänyt vanhoilla autoilla (nyt olis varmaan hyvä koputtaa puuta), esimerkiksi työkaveri uuden golffinsa kanssa kahdesti ja toinen audin kanssa kerran teknisten ongelmien takia.
#28
Seat / Vs: Seat Exeo ST
14.12.14 - klo:20:01
Pitkän ajan projekti tuli toteutettua eli kaiken taustalla oli pimeät rekisterikilven valot. Nämä oli pimeänä jo autoa ostaessa ja oli aavistus, että pelkällä polttimon vaihdolla ei selviä.

Puskurin johtosarja piti vaihtaa, mutta ennen sitä piti saada takapuskuri irti. Autossahan on Kovil:n irroitettava vetokoukku ja siihen ei tietenkään tullut avainta edelliseltä omistajalta. Sitten kun avain saatiin Kovil:lta edulliseen hintaan, lukko oli tietenkin jumissa. Kovil:n tuella selvisi, että irroitettavan koukun istukka on kiinni kahdella pultilla, mutta paikka on ahdas, jos puskuri on paikallaan.. sain pultit kuitenkin auki ja koko paketin irti autosta ja koukun lukkokin alkoi toimimaan kun sai pöydällä liuottaa ruosteenirroitusaineiden ja paineilman kanssa.

Puskurin irroittaminen itsessään oli kohtuullisen helppo homma, ajankohta täysin väärä, kaikki paikat täynnä kuraa, auto likainen, kun ei pysty remonttikohteessa pesemään.

Anyway, johtosarja oli noin 50e ja vaihtokaan ei ole ylivoimainen homma varsinkin, kunhan tietää mistä avattavat ruuvit ja pultit löytyy.




Edit. auto kävi huollossa ja leimallakin, 245tkm ja eka tukivarsi meni vaihtoon. Apukuskin puolen alatukivarsi edestä uusiksi ja keulan kolinat hävisi, piti yllättävän terävää kolinaa tukivarren aiheuttamaksi.
#29
Lainaus käyttäjältä: v_stone - 05.09.14 - klo:23:29
Ihan samassa paikassa se suodatin on kuin vanhemmissakin. Oikean lokasuojan tuntumasta, lasinpesunestesäiliön vierestä löytyy.

Ei löydy ainakaan Seat Exeo + 2.0tdi cr, tässä on nimenomaan vaakatasossa oleva suodatin mihin tulee vain yksi letku molempiin päihin, ilmeisesti vaatii täytön vcds:n kanssa ennen starttia, tästä löytyy tosin aika vaihtelevaa tietoa.. tai sitten konehuoneesta pitäisi löytää toinenkin suodatin, mutta tuskin näissä kahta suodatinta on.

http://imageshack.us/a/img593/7858/h38b028.jpg
#30
Miten vastaava onnistuu CR-koneissa (esim.CAGA)? Suodatin on erillinen pötkö eikä minkään kotelon kanssa tarvi pelata, kuten aiempien koneiden kanssa.

Entä ilmaus? Tarpeen vai ei? Suodatinta on hankala täyttääkin, kun on vaakatasossa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy