Exeo käyttökokemuksia

Aloittaja tmr97, 30.11.10 - klo:23:30

« edellinen - seuraava »

Hätähousu

Voi yhren kerran, multitronic porsii. Koitin tänään pakittaa rautatieaseman parkista, vaan ei kylmä loota suostunut autoa liikuttamaan, vain kierrokset nousi. Muutaman sekunnin kierrätyksen (2000rpm) jälkeen läks. Millaisiahan nuo kylmälähdöt on kun elohopea tippuu kunnolla, pakkastakin oli nyt kokonaista 2 astetta. No, heinäkuussa tuli kaupat tehtyä, eli myyjäliikkeen piikkiin.

Tussi

Omat Exeo-kokemukseni ovat jo tosin vuoden takaa, mutta kulutuslukemiin haluaisin kertoa omat ajatukseni.

Omistin 2011-vuoden Exeofarkun 2.0TDi (105KW) koneella, jossa oli Multitronic. Auto oli loistava ja enemmän kuin pidin siitä, mutta ainut asia mikä siinä kummastutti oli kulutuslukemat. En koskaan päässyt lähellekään luvattuja kulutuslukemia ja matka-ajokin tuntui maantiellä syövän kohtuuttoman paljon -Tuolla maantieajolla kun yleensä saadaan keskikulutusta alaspäin... 80-120km/h välisellä alueella ajettaessa Exeon kulutukset olivat kuitenkin keskimäärin aina kuutosella alkavilla lukemilla. Oikein kun yritti matka-ajoa tehdä mahdollisimman taloudellisilla luvuilla, niin pääsi alle kuuden.

Tätä edellisellä automaatilla (VW Golf Variant 2.0TDI DSG -08) oli samanmoiset ajot päässyt vaivatta vitosella alkavilla kulutuslukemilla ja taloudellisuutta hakemalla lukemat olivat olleet nelosella alkavia.

Pidin kyllä huolta Exeon rengaspaineista. Renkaat olivat uudet ja vain 16-tuumaiset. Sekä talvi- että kesärenkaat olivat myös alumiinivanteilla. Omistuksen ajalta (puolitoista vuotta) kulutus taisi jäädä ajotietokoneeseen 6.8l sadalla, johon olin dieselauton osalta todella pettynyt. Toki tämä piti sisällään monenmoista ajoa, mutta oli 2008 vuoden DSG-Volkkarin samanmoisiin verrattuna lähes puolitoista-kaksi litraa enemmän sadalla kilometrillä. Ajot olivat kuitenkin kutakuinkin samankaltaisia.

Multitronicista pidin kyllä noin muuten vaihteistona. Ehkä välillä moitin tavallisen asetuksen ja Sport-asetuksen välistä eroa liialliseksi -itse kun olisin ehkä ajanut mieluiten jollain niiden välimaastoon jäävillä asetuksilla. Yleensä ajoin normiasetuksella ja sporttia käytin erityisen harvoin. Ero DSG-vaihteistoon oli kuitenkin selvä nimenomaan taloudellisuuden osalta. Omien kokemuksien mukaan DSG vaan tuntui toimivan taloudellisuusperiaatteella selvästi järkevämmin. Kun Exeon multitronic huudatti itseään tietyissä nopeuksissa tasaisesti välillä liian pienellä vaihteella, toimi DSG näissä aina isompaa vaihdetta jo luontaisesti käyttäen. Itse ajattelin eron johtuvan tästä. Käsivaihtimia en jaksanut/halunnut alkaa sen kummemmin käyttämään. Jotenkin koin, että tässä menee automaatin idea pois. Olen tottunut, että automaatilla saa painella vain kaasua ja tämän kautta vaikuttaa ajon luonteeseen -joko rauhallisemmin tai agressiivisemmin tallaa painellen.

zpu82

Moro, voiko joku ystävällisesti kertoa kuinka ahtaaksi menee seat exeo sedan versio kahdella lastenisuimella naama menosuuntaan päin? Saako etupenkillä istua polvet suussa? Lähinnä siksi kyselen että kys. autoa ei täältä suunnalta löydy eikä viittisi satojen kilometrien päähän lähteä tuota vain tarkistamaan.

Heimo

Meillä ei ole lastenistuimen kanssa mitään ongelmia edessä. Koppa jalustan kanssa pienensi etutiloja aika paljon. Itse en ainakaan olisi kunnon ajoasentoa saanut.
Ymmärtääkseni Exeon takatiloja kasvatettiin faceliftin yhteydessä 2011. Oma on vielä ennen muutosta. Jos seudullasi on A4 audeja vm 01-07, niistä voi käydä testaamassa takatilat.

Tussi

#184
Tuo takatilan ahtaus on näköjään hyvin jokaisen käyttäjän oma mielipide. Meillä oli Exeon (malli muuten oli tuo facelift 2011, jossa "isommat" takatilat) omistuksen aikaan kaksi lasta iältään 0-->1 ja 2-->3. Koppa jalustan kanssa pienensi niin paljon, että kuljettajan (useimmiten minun) taakse sitä ei yksinkertaisesti voinut ajatellakaan. Etupenkillä mahtui juuri ja juuri vaimoni olemaan (165cm).

Itse olen 180cm pitkä ja takanani istui siis 2-vuotias kolmivuotiaaksi saakka, joka itse moitti jalkatilaa huonoksi. Varsinkin talvikengillä lapsen jalkaterät eivät mahtuneet suoraan. Välillähän tuo sitten tarkoitti sitä, että lapsen jalat tuntuivat omassa selässäni... Ajo-asentoni suhteen voin sanoa, että en pidä erityisen takana penkkiä.

Sanoisin, että kannattaa kyllä itse käydä luomassa oma mielipide -eikä luottaa tähän minunkaan sanomaani. Minun mielipiteeni olisi se, että tilat olivat todella huonot lapsiperheelle ja siksi tuo auto menikin vaihtoon. Vaikka jalkatilaa oli faceliftin yhteydessä pidennetty, oli se edelleen nykyfarmarien kasvaneiden mittojen suhteen jäljessä. Mutta jos on valmis hyväksymään tämän asian ja sillä tulee toimeen tai hyväksyy sen muiden loistavien ominaisuuksien vuoksi, niin silloin eikun auto hakemaan.

tmr97

Exeo oli 3,5 vuotta ja lapset tuona aikana 5-10 vuotiaita. Ihan hyvin riitti tila takapenkillä, vaikka aluksi molemmilla oli kasvot menosuuntaan istuimet. Lopussa vain toisella enää koroke. Omassani ei ollut suksiluukkua, joka oli tilojen suhteen ikävin asia. Aikuiset meillä keskimittaisia, eli vähän yli 180 ja vähän yli 170 pitkiä.

Kulutus manuaali 2.0TDI:llä hyvin kurissa, kunhan ei ollut kylmä keli. Kaupunkiajo pakkasella kulutti paljon (7-9l/100km), koska kone ei ottanut lämpeäkseen normaaliin lämpötilaan. Esim Hki-kuopio kulutti noin 5l/100km. Ennätys oli tietokoneen mukaan alle 4l/100km, mutta se oli ajoa pääosin 80km/h pätkällä (noin 200km).

maik

Edellinen pirssi oli -09 Exeo ja kyllä meillä riitti takatilat ihan hyvin. Monta mökkireissua heitettiin niin että takapenkillä 190cm ja edessä repsikan paikalla 175cm, eikä mitään ongelmaa. Lastenistuimethan tietysti itsestään jo syövät aikamoisen tilan. Jos haluaa hyvän ja edullisen Audin niin kyllä voin 100% suosittella Exeota. Esim. sporttijakkarat paljon paremmat kuin uudessa A3:ssa. Noitahan saa tosi edukkaasti vähillä kilsoilla ja varmaan on luotettavaa autoa vielä moneksi vuodeksi.

volvoilija

Täällä on parhaillaan käytössä pre-FL ExeoST vuodelta 2010. 3-vuotias tytär matkustaa takapenkillä kasvot menosuuntaan Cybex Pallas Fixissä, ja 165-senttinen vaimo etupenkillä, vieläpä kohtuullisen mukavasti, omien sanojensa mukaan.

Kuskin penkin taakse en ole turvaistuinta sovittanut, mutta silmämääräisesti ahdasta olisi.

zpu82

Tuli sitten sedan exeo pihaan, 2011 "tilavampaa" mallia 2.0 tsi koneella style varustelulla. Tampereen laakkoselta hain ja myyjä oli huippu! kerrankin...Lapset 1 ja 3 v menee mukavasti takapenkeilla, molemmat kasvo menosuuntaan päin, konttikin riittää kun isoja rattaita ei tarvita enään. Toisena vaihtoehtona oli volvo s80 vm.2008 mutta tuo exeo paketti nakutti volvon sata nolla maan rakoon. No ei se volvo nyt niin huono ollut mutta exeo sopi vain paremmin omaan "käteen" ;D

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: zpu82 - 01.11.14 - klo:16:32
Tuli sitten sedan exeo pihaan, 2011 "tilavampaa" mallia 2.0 tsi koneella style varustelulla. Tampereen laakkoselta hain ja myyjä oli huippu! kerrankin...Lapset 1 ja 3 v menee mukavasti takapenkeilla, molemmat kasvo menosuuntaan päin, konttikin riittää kun isoja rattaita ei tarvita enään. Toisena vaihtoehtona oli volvo s80 vm.2008 mutta tuo exeo paketti nakutti volvon sata nolla maan rakoon. No ei se volvo nyt niin huono ollut mutta exeo sopi vain paremmin omaan "käteen" ;D

Vai S80 maanrakoon :). Tuli mieleeni TM:n testi jossa S80:n taakse jäi A6, 5-sarja, Eemeli ja C5. Kova luu toi Exeo siis.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Tussi

Onneksi olkoon! Todella mahtavan auton ostit... Näytti meinaan olevan vielä nettiautos. Varmaan aikamoinen menijä (Ainakin tuon moottorin suhteen taitaa Volvon 2.4T hävitä tuon 100-0). Ja webastokin vielä, vaikka onhan noissa tainnut olla  kilowatin PTC-elementti jo tuohon aikaan vai onko? Kuten sanoin; kaikki mieltävät tilat omalla tavallaan ja minun autoistani kyllä huomaa, että arvostan/arvostamme sisätilojen kokoa aikalailla. Mutta jos tuolla pärjää, niin taatusti onnistunut ostos.


zpu82

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 01.11.14 - klo:17:13
Vai S80 maanrakoon :). Tuli mieleeni TM:n testi jossa S80:n taakse jäi A6, 5-sarja, Eemeli ja C5. Kova luu toi Exeo siis.
joo... Volvo oli 2.4d koneella ja 2008 vuosimallia ja 100000km enemmän ajettu. Niiden kahden väliltä tein päätöksen. Päätös olisi voinut muuttua jos esim. Molemmat autot olisi ollut 1kk koeajossa. Volvokin on varmasti loistava auto. Jotenkin se ei vaan nyt muhun kolahtanut. Toisin kuin Pirkka Audi.

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Tussi - 01.11.14 - klo:19:20
Onneksi olkoon! Todella mahtavan auton ostit... Näytti meinaan olevan vielä nettiautos. Varmaan aikamoinen menijä (Ainakin tuon moottorin suhteen taitaa Volvon 2.4T hävitä tuon 100-0). Ja webastokin vielä, vaikka onhan noissa tainnut olla  kilowatin PTC-elementti jo tuohon aikaan vai onko? Kuten sanoin; kaikki mieltävät tilat omalla tavallaan ja minun autoistani kyllä huomaa, että arvostan/arvostamme sisätilojen kokoa aikalailla. Mutta jos tuolla pärjää, niin taatusti onnistunut ostos.
Jos tilojen takia olisin valinnut niin Volvo ois vienyt voiton. Tosin eipä sekään isompi ole kuin sisätilan leveydessä. Pituussuunta oli aika tasoissa. Ja jos pelkkiä tiloja oisin katsonut niin en olisi edes omaa tilakoppia pois heivannu.

Wikingboat

Laiton tonne Ford osioon vertailua Mondeoon. Nyt on ajettu viikko Exeolla (vm. -11 ajettu 125 tkm) ja eka vika. Takalasin pyyhkijä aloittaa virran kytkemisen jälkeen ja lopettaa vasta kun virrat katkaisee. Huono alku, mutta onneksi otin käyttöturvan, joten menee myyjäliikkeelle piikkiin. :-\

zim3

Itsellä ollut exeossa myöskin samanlaista ongelmaa takalasinpyyhkijän kanssa. On kyllä poistunut muutaman käynnistyskerran jälkeen ja nyt ei ole pidempään aikaan vaivannut. Ilmoitteletkos tulevaisuuden varalle mitä löysivät huollossa.

jihaa

Lainaus käyttäjältä: zim3 - 04.03.15 - klo:18:18
Itsellä ollut exeossa myöskin samanlaista ongelmaa takalasinpyyhkijän kanssa. On kyllä poistunut muutaman käynnistyskerran jälkeen ja nyt ei ole pidempään aikaan vaivannut. Ilmoitteletkos tulevaisuuden varalle mitä löysivät huollossa.

Tuo on tyyppivika, joka oli jo audissa. Sama autohan tuo periaateessa onkin. Eli sinne moottoriin pääsee vettä tms. ja moottori ensin sekoaa ja sitten hajoaa. Itsellä tekee tuota satunnaisesti mutta viime aikoina oireilee vain siten, että pyyhin ei palaudu ihan loppuun asti.
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

Heimo

Wikingboatilla tuli oireita 125 tkm kohdalla. Mites muilla?
Omassa on nyt 100tkm ja ei vielä oireita. Pyyhkijää käytän harvoin ja yleensä silloinkin tahattomasti peruuttamisen yhteydessä.

jihaa

Lainaus käyttäjältä: Heimo - 04.03.15 - klo:22:17
Wikingboatilla tuli oireita 125 tkm kohdalla. Mites muilla?
Omassa on nyt 100tkm ja ei vielä oireita. Pyyhkijää käytän harvoin ja yleensä silloinkin tahattomasti peruuttamisen yhteydessä.

Oiskohan mulla ollut siinä 50tkm hujakoilla kun alkoi ensimmäisen kerran elää omaa elämäänsä. Rahoittui toki siitä sitten niin, että enää pomppaa hieman takaisin päin kun palaa alkupisteeseen pyyhkäisyn jälkeen. Nyt tosin ollut oireeton tovin (koputtaa puuta).
Leon 1.4tsi HB
lähi_Ex:Leon 1.4tsi ST, T4 2.5TDI, Exeo 1.8tsi ST

Wikingboat

Sen verran kerkesivät korjaamolla tehdä, että totesivat pyyhkijän moottorin menevän vaihtoon. Toden näköisesti piirikortti saanut vettä. Nyt sitten punnitaan Kamuxin käyttöturvan pitävyys. Korjaamolta sanoivat olevansa liikkeeseen yhteydessä.. Muuten sujuu ok. Koukun pistorasia on pahus sentään eri kuin peräkärryn ja trailerin, onneksi on kotona adapteri. Tietääkö kukaan saako tuon ovien automaattilukituksen pois toiminnasta. Aina kun lennosta ottaa jonkun kyytiin, täytyy muistaa avata muut ovet kuskin oven nappulasta. Lisäksi valojen ollessa auto-asennossa saisivat mittarivalot syttyä valoisammassa. No luin juuri jutun että 70-vuotias tarvitsee 16 kertaa enemmän valoa kuin 12-vuotias nähdäkseen yhtä tarkasti. Eli tämmöisellä 60-luvulla syntyneellä on valon tarve jo aika iso. Asiat Löytyy  varmaan käyttöohjekirjastakin, mutta kysynpä nyt samalla. On tuo Exeo hiljainen, soitinkin on vakionakin melko hyvä.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Wikingboat - 08.03.15 - klo:08:28
Sen verran kerkesivät korjaamolla tehdä, että totesivat pyyhkijän moottorin menevän vaihtoon. Toden näköisesti piirikortti saanut vettä. Nyt sitten punnitaan Kamuxin käyttöturvan pitävyys. Korjaamolta sanoivat olevansa liikkeeseen yhteydessä.. Muuten sujuu ok. Koukun pistorasia on pahus sentään eri kuin peräkärryn ja trailerin, onneksi on kotona adapteri. Tietääkö kukaan saako tuon ovien automaattilukituksen pois toiminnasta. Aina kun lennosta ottaa jonkun kyytiin, täytyy muistaa avata muut ovet kuskin oven nappulasta. Lisäksi valojen ollessa auto-asennossa saisivat mittarivalot syttyä valoisammassa. No luin juuri jutun että 70-vuotias tarvitsee 16 kertaa enemmän valoa kuin 12-vuotias nähdäkseen yhtä tarkasti. Eli tämmöisellä 60-luvulla syntyneellä on valon tarve jo aika iso. Asiat Löytyy  varmaan käyttöohjekirjastakin, mutta kysynpä nyt samalla. On tuo Exeo hiljainen, soitinkin on vakionakin melko hyvä.

Ovien automaattilukituksen saa koodattuna pois päältä.

Mittarivalot säätyvät auto-asennossa valosuustunnistimen kautta jota ei käsittääkseni pysyy koodaamaan. Mutta en ole ikinä tuohon asiaan törmännyt koodatessani omaa exeota, eikä taida päivällä tuolla mittarin valosäätimelläkään tuohon asiaan vaikuttamaan.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Bisti

Itsellä vaihtu(i)u jetta exeoon (st style, 2.0TDI 105kW -12) niin kiinnostaa, että vieläkö foorumilaisilla on aktiivisessa ajossa exeoita? Nyt kun on jo saatu vähän aikaa ja kilometrejä autoihin niin minkälaisia yleiskokemuksia on ollut, ts. onko ollut isompia/pienempiä murheita tai vikoja?

Oman auton saan vasta ensi viikon puolella vetokoukun asennuksen takia, mutta auto oli minulla koeajossa pari päivää ja säväytti kyllä aika vahvasti. Vähän "vanhan audin klangi" sisätiloissa oli, mutta ajomukavuus ja ajettavuus yleensäkin sai kyllä hyvin nopeasti unohtamaan insinöörimäisen sisustuksen.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Heimo

Kokemuksiani Exeo st style 2 l tdi 125kW, vm 2011, mittarissa 100 tkm. Ollut minulla 3 vuotta.
++hyvä ajettavuus; 17"225/45 renkain, sama koko myös kitkoissa. Ohjaus erinomainen ja hyvä ajaa liukkaallakin, ennakoitavasti käyttäytyy kaikissa tilanteissa. Talvella pärjää kitkoilla erittäin hienosti.
+hiljainen
+jokseenkin pirteä ja moottoriääni hienostuneempi kuin nykyisissä 2l dieseleissä mielestäni (pumppareista puhumattakaan).
+manuaalivaihteisto hyvä
+yleislaatu; ok sisämateriaalit, hyvä maalipinta, ok varusteet
+/- kulutus 6 l/100km tankkauksista laskettuna, pääosa kehätiellä ja moottoritiellä. Maantiellä pääsee 5,2-5,5 l/100km, motarilla talvella (kesällä) 5,8-6,2 (6,2) l/100km keskinopeudella 110 km/h (130km/h), pelkkä kaupunkiajo varmaan 7 l/100km. Suhteellisen paljon, mutta auto ei ole mikään keijukainen ja ehkä sekin vaikuttaa, kun moottori pitkittäin etuvedossa.
-pientä laittoa; ensimmäinen välijäähdytin jäätyi kerran, rekkarinvalojen johtosarja korjattu (korjaus n.250 â,¬), renkaiden suuntaus tehty kahdesti, takaiskarit vuotivat (vaihto takuuseen), mystinen vikinä kuului takaa ja ongelmaa metsästettiin takuun piikkiin pitkään tuloksitta. Viimeaikoina ei ole kuulunut ääntä.
-kylmä moottori (omassa ei polttoainetoimista lisälämmitintä); moottoripeitot aina 0-kelistä alaspäin ja letkulämmitin käytössä. Sisällä riittää lämpöä, kiitos sähköelementin tuloilmakanavassa. Uskon että käyttää tästä kylmyydestä johtuen EGRää reippaasti. Voi tulla tulevaisuudessa ongelmia.
-tilat; yhden taaperoikäisen kanssa menee hyvin, mutta takana aikuisilla on ahdasta jalkatiloissa. Kontti ihan ok, esim kaikki 17" renkaat mahtuu kun välipohjan taittaa sivuun. Edessä on niukalti säilytystilaa ja juomatelineitä ei ole kuin yksi.
-suht ruma sisältä ja ulkoa, tai ainakin vanhahtavan näköinen. Ei tosin herätä minkään maailman kateutta kenessäkään, myötätuntoa korkeintaan.

Ã,,änentoiston parantamiseksi laitoin konttiin oikeanpuoleisen paneelin taakse aktiivisubbarin. Vaihdan vielä etukajarit ja eristän etuovet kunhan kelit lämpiää.
Auton vaihto oli mielessä, mutta en saa mielestäni tarpeeksi hyvää vastinetta vastaavissa uudemmissa 2l tdi VAG -tuotteissa tai käytetyissä 520d bemareissa. Ehkä pitäisi koittaa vielä V60 d4:lla tai sitten katsoa suosiolla isompaa moottoria.
Olen ollut tyytyväinen ja uusien autojen koeajo rupeama todisti itselle etten ollut aivan väärässä tätä hankkiessa.

zpu82

Itsellä ajossa 2.0tsi sedan mallinen ajossa n.4kk ja tyytyväinen olen ollut, ainut ? oli riittääkö tilat 2 nappulan kanssa, hyvin ne riittää, rattaat peräluukussa menee vielä lätkäkassikin sinne sekaan joutuisasti, muutamat reissut perheen kanssakaan ei ole tuottanut tuskaa ainakaan tilojen suhteen.
Kulutusta en ole sen koommin seurannut mutta tänään heitin 100km siivun auto täynnä ja tietsikka näytti 5,3. Todellista kulutusta en tiedä onko lähimainkaan tuo.
Moottori on mukava ja ei ainakaan vielä n.6000km aikana ole tarvinnut ölppää lisätä.

Toitsu

Jahas, 74tkm täyteen ja rekisterikilven valot hävisi sekä st:n takaluukun avauskahva loppui toimimasta.  >:(  Vieläköhän tuo menisi tinkaamalla takuuseen, kun takuu loppui 11/2014? Luulisi kahvan kestävän pidempään kuin 2 vuotta.
VW T5 2.5tdi -09
VW Golf mk4 1.6 -98
Vw Passat 1.8 -98
Seat Exeo ST 2.0
Volga Gaz-21 -65

Heimo

Lainaus käyttäjältä: Toitsu - 21.03.15 - klo:17:16
Jahas, 74tkm täyteen ja rekisterikilven valot hävisi sekä st:n takaluukun avauskahva loppui toimimasta.  >:(  Vieläköhän tuo menisi tinkaamalla takuuseen, kun takuu loppui 11/2014? Luulisi kahvan kestävän pidempään kuin 2 vuotta.
Ihmettelin huoltoneuvojalle omien rekisterikilven valojen kanssa, että eikö rekkarikilven johtojen tule kestää pidempää kuin 3,5 vuotta. Exeon goodwill ohjelmassa takuuajan jälkeen korvattavissa vioissa ei kuitenkaan ole rekkarikilven valosarjaa. Sen takia takuuajan jälkeen joutuu itse maksamaan korjaukset kokonaan. Voisin kai käydä myyjäliikkeen kanssa keskustelua virhevastuusta tms.
Toivotaan että sulla käy kahvan kanssa paremmin.

volvoilija

Täällä ST:n rekkarikilpivalon johdot kestivät melkein 5 vuotta ja 125.000 km. Korjaamisesta veloittivat 170 â,¬.

Toitsu

Meneekö ne Exeossa siitä luukun kulmasta, missä kulkevat kumitorvessa saranoinnin ohi? Ranskiksien vakiovika tullut VAG-kamaankin? Tänään pakko soitella noista.
VW T5 2.5tdi -09
VW Golf mk4 1.6 -98
Vw Passat 1.8 -98
Seat Exeo ST 2.0
Volga Gaz-21 -65

static

Exeo ollut ajossa noin 100tkm ja isompia murheita ei ole ollut. Kohtapuoliin mittarissa 270tkm, viimesen 100tkm aikana vaihdettu vaakajantangot taakse, altukivarsi eteen, etupyörän laakeri ja sitten noi yleisviat (takalasin pyyhin ja kilven valot) -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=21958.0

Omasta mielestä ollut loistava laite siihen nähden millaista ylläpitoa on vaatinut ja matkapainotteisessa ajossa eber.n kanssa keskikulutus on ollut 5,4-5,5, näin kevät aikaan menee matkapainotteisesti talvirenkailla ilman eberiä alle 5, jos jaksaa pihistellä.

Ja yksi asia mikä yllätti on hiljaisuus, esim. nyt toisena autona oleva V50 on selvästi meluisampi kuin Exeo. 

Bisti

2000km nyt rullailtu exeolla ja edelleen hymyilyttää. Pari pientä murhetta kuitenkin ollut

1. Kylmällä koneella kuului resonointi jostain moottoritilasta oikealta, ilmeisesti tämä johtui ilmansuodattimen (vänkärin edessä konetilassa, puoliksi tuulilasin alla, raitisilmasuodatin?) kotelon kannesta, joka ei ollut kunnolla paikallaan ja pääsi resonoimaan konepeltiä vasten. Asettelin tämän kohdilleen ja reunan konetilan tiivisteen alle niin en sen jälkeen ole ääntä kuullut.

2. Tänä aamuna kun lähdin ajamaan, ilmoitti ajotietokone että rekisterikilven valo on rikki ja vasen oli pimeänä. Vähän ajan päästä ilmoitus hävisi ja lamppu toimi taas. Avasin valokotelon ja ehjältä näytti, vähän oli kosteutta mutta ei mitenkään paljoa vaikka nyt on kunnon kurakelit olleet. Mahtaakohan tuolla olla johtosarja jo aluillaan hapettumisessa?

Mistä kohdin tuo johtosarja yleensä hapertuu, meneeko se läheltä niitä lamppuja vai jostain syvempää, ts. onnistuuko fiksaus pelkästää irroittamalla lamppukotelo vai pitääkö koko puskuri irroittaa?
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy