VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

WiseGuy

Tuossa toissa päivänä auto päätti mennä omia aikojaan offline tilaan ja siinä edelleen ollaan. Kävin tänään kyselee ett oisko jotain tietoa tällaisesta tai niksiä ett sais online.
Eihän tuosta sinällään haittaa ole kun ei tarvitse lämmitellä yllättäin eikä nyt vielä jäähdytelläkkään. Mut reissun päälle jos joutuu lähtee tässä niin ois kiva seurata latailua maksullisissa paikois.

Huollon ukkeli katsoi koneelta ett ei moisesta ole informoitu ja laittoi siitä merkinnän jonnekkin. Ehdotti ett tee tehdaspalautus ja katellaan eteenpäin..
Noh.. sitä ei voi tehdä jos auto ei ole online   ;D

Soittelin ett tällai niin sielläkin herra vähän ihmetteli että jaaha :)
Noh sovittiin kun nyt vähän kiirettä ett palaan ens viikolla asiaan jos ei tokene omia aikojaan.

Eka rehellinen bugi joka vaikuttaa johonkin minulla autossa.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 11.05.21 - klo:17:23
Tuossa toissa päivänä auto päätti mennä omia aikojaan offline tilaan ja siinä edelleen ollaan. Kävin tänään kyselee ett oisko jotain tietoa tällaisesta tai niksiä ett sais online.
Eihän tuosta sinällään haittaa ole kun ei tarvitse lämmitellä yllättäin eikä nyt vielä jäähdytelläkkään. Mut reissun päälle jos joutuu lähtee tässä niin ois kiva seurata latailua maksullisissa paikois.

Huollon ukkeli katsoi koneelta ett ei moisesta ole informoitu ja laittoi siitä merkinnän jonnekkin. Ehdotti ett tee tehdaspalautus ja katellaan eteenpäin..
Noh.. sitä ei voi tehdä jos auto ei ole online   ;D

Soittelin ett tällai niin sielläkin herra vähän ihmetteli että jaaha :)
Noh sovittiin kun nyt vähän kiirettä ett palaan ens viikolla asiaan jos ei tokene omia aikojaan.

Eka rehellinen bugi joka vaikuttaa johonkin minulla autossa.
Taitaa VAG yhtiöllä olla sama serveri sillä oma Superb lataus hybridi on ollut off linessa jo 10 päivää. Helkaman sähköpostin mukaan tekevät jotain huolto töitä mikä vaikuttaa asiaan. Sitä nyt on kestänyt ainakin puol vuotta ja kuulemma vielä jatkuu. Tehtiin kuitenkin niin, että otettiin jokin sulake irti hetkeksi ja nyt on on linena. En ole kovin vakuuttunut näitten touhuista.
Always lead, never follow

Antore

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 11.05.21 - klo:17:23
Tuossa toissa päivänä auto päätti mennä omia aikojaan offline tilaan ja siinä edelleen ollaan. Kävin tänään kyselee ett oisko jotain tietoa tällaisesta tai niksiä ett sais online.
Eihän tuosta sinällään haittaa ole kun ei tarvitse lämmitellä yllättäin eikä nyt vielä jäähdytelläkkään. Mut reissun päälle jos joutuu lähtee tässä niin ois kiva seurata latailua maksullisissa paikois.

Huollon ukkeli katsoi koneelta ett ei moisesta ole informoitu ja laittoi siitä merkinnän jonnekkin. Ehdotti ett tee tehdaspalautus ja katellaan eteenpäin..
Noh.. sitä ei voi tehdä jos auto ei ole online   ;D

Soittelin ett tällai niin sielläkin herra vähän ihmetteli että jaaha :)
Noh sovittiin kun nyt vähän kiirettä ett palaan ens viikolla asiaan jos ei tokene omia aikojaan.

Eka rehellinen bugi joka vaikuttaa johonkin minulla autossa.

Sama täällä, eilen illalla huomasin tämän ja tänään sama homma. Itse asiassa sovellusta en ole edes kyttäillyt mutta ei tosiaan saa silläkään yhteyttä autoon. Itse tajusin tämän kun nettiradio ei enää kuulunut, ei cubic telecomilta ostetulla datapaketilla eikä myöskään puhelimesta autolle jaetulla wi-fillä. Maapallo on kuitenkin auton näytöllä valkea ja 4G signaalit näkyy.

WiseGuy

Näköjään tänä aamuna heräs taas eli jossain oli bugi maailmalla.
Ite kiinnitin huomiota kun tuli erroria liikkeelle lähtiessä.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Antore - 11.05.21 - klo:20:00
Sama täällä, eilen illalla huomasin tämän ja tänään sama homma. Itse asiassa sovellusta en ole edes kyttäillyt mutta ei tosiaan saa silläkään yhteyttä autoon. Itse tajusin tämän kun nettiradio ei enää kuulunut, ei cubic telecomilta ostetulla datapaketilla eikä myöskään puhelimesta autolle jaetulla wi-fillä. Maapallo on kuitenkin auton näytöllä valkea ja 4G signaalit näkyy.

Tänään pelasi taas mullakin yhteydet. Vähällä pääsee vaikka ei edes yritä, tosin sellaista Espoon esikaupunkiajelua joka on varmasti sitä kaikkein taloudellisinta kruisailua.




jkk8

Lainaus käyttäjältä: kask - 10.05.21 - klo:16:02
Olis mukava kuulla ID.3:n ja Teslan alustan eroista? Teslan alustaa moititaan joissain arvosteluissa liian kovaksi. Itsellä myös model 3 SR+ ja ID.3 mietinnässä ja ensin mainittua on vähän haastavaa päästä koeajamaan. ID.3:n alusta oli hyvin onnistunut minun mielestä, jos ajomukavuutta miettii pelkästään.

Sanoisin, että Teslan alusta on tarkempi ja kovempi, mutta ei epämukava. Huomaa, että siinä on mietitty ehkä urheilullisempaa ajoa. ID:n alusta taas on mielestäni ehkä ”mukavampi”. Vakauden osalta ID:n alusta vaappuu kun Teslassa ihan vakaa. Nitinöitä tai natinoita en kummassakaan näistä huomannut.

jkk8

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.05.21 - klo:16:00
Ehkä Tesla-avaus oli virhe tässä ketjussa/foorumulla, olisi pitänyt YV:llä kysyä.  ::)

Jännä juttu, miten joidenkin osalta asia menee tunteisiin ja ulostulot joidenkin osalta suomi24- tasoa.

jkk8

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 10.05.21 - klo:16:36
Toki, kun se on nimenomaan vähän vastinetta rahalle. Eli maksetaan imagosta ja sellaisista asioista joita itse tuotteesta ei voi havaita.

Kyllä mä koen saaneeni vastinetta rahalle ja ominaisuuksissa selkeän upgraden.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jkk8 - 12.05.21 - klo:21:10
Jännä juttu, miten joidenkin osalta asia menee tunteisiin ja ulostulot joidenkin osalta suomi24- tasoa.

Njoo, toisaalta samaa näyttää olevan tuolla Auto***diumilla.

En ole koskaan Teslalla ajanut, mutta kyllähän M3:sta leimaa urheilullisuus. Yllättävän hyvin tuo ID:kin mutkiin kääntyilee, nyt kun sitä viimein on päässyt kesärenkailla käskemään. Menee vaan kulutuslukemat piloille jos ns. polkee.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04


gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.05.21 - klo:20:42




Tuli ajettua nyt sama reitti id3:lla (58 akku, Pro) kuin mii electricillä, jonka kulutus oli 11.4kWh/100 km lämmössä 20 astetta. Nyt oli huomattavasti lämpimämpää eli 26-28 ajomatkan aikana. Lisäksi ilmastointia pidettiin päällä myös kahvi ja jäätelötauot. Nopeudet rajoituksen mukaan gps:llä. Reitti oli siis JKL-Kärkinen-Luhanka-Sysmä-Hartola ja takaisin nelostietä 220km. Keskikulutus 14.1kWh/100km ja käytännössä puolet matkasta kantatietä 80kmh ja puolet 100km/h. Alemmalla 80 nopeudella menisi alle 13 kulutus. Laskennallisesti autolla pääsisi näissä oloissa 380-400, jos akku täynnä  ja ajetaan tyhjäksi. Tälläinen testi tällä erää. Suosittelen reittiä kaikille (motoristit tietääkin).

Jake69

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 14.05.21 - klo:11:23
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkswagen-id-3-hyva-ja-paranee-mutta-ei-viela-ikoniainesta/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2021-05-13

Ihan hyvä ja kriittisesti autoa tarkasteleva kirjoitus

Ihan hyvä kirjoitus. Autoa voi lähestyä monesta vinkkelistä ja tämä on yksi.

VW täytyy ID.3 hinnoittelulle jotain tehdä. eUP valmistus loppuu niin pieniakkuinen Pure 35592 on aivan liian kallis kilpailuun City autoksi joksi riittäisi 2-aikuisen 2-lapsen auto. Ehkä ID.2 on jollain aikataululla tulossa.

Toinen haaste tulee ID.4 suunnasta kun 4-veto GTX hyvinkin kattavalla Business varustelulla lähtee 55.716 , vs. ID.3 Pro S Tour varustelulla 49.498 ,. Jos pienempi auto ja vähän pidempi range ei ole valinta listalla todella korkealla en näe mitään syytä miksi en ottaisi "vekseli vetoon" saman tiet 6 t, euroa lisää. Lisärahalla saa aika paljon lisää ja todennäköisesti vaihdossa 3-vuoden päästä saa 4 k, enemmän.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: gaasutin - 14.05.21 - klo:16:16
Tuli ajettua nyt sama reitti id3:lla (58 akku, Pro) kuin mii electricillä, jonka kulutus oli 11.4kWh/100 km lämmössä 20 astetta. Nyt oli huomattavasti lämpimämpää eli 26-28 ajomatkan aikana. Lisäksi ilmastointia pidettiin päällä myös kahvi ja jäätelötauot. Nopeudet rajoituksen mukaan gps:llä. Reitti oli siis JKL-Kärkinen-Luhanka-Sysmä-Hartola ja takaisin nelostietä 220km. Keskikulutus 14.1kWh/100km ja käytännössä puolet matkasta kantatietä 80kmh ja puolet 100km/h. Alemmalla 80 nopeudella menisi alle 13 kulutus. Laskennallisesti autolla pääsisi näissä oloissa 380-400, jos akku täynnä  ja ajetaan tyhjäksi. Tälläinen testi tällä erää. Suosittelen reittiä kaikille (motoristit tietääkin).
Hyviä tuloksia! Mulla nyt Pirkanmaa-Keski-Suomi-Pirkanmaa n. 400 km 14,9 kWh keskikulutuksella. Tyhjät tiet, joten vakkari oli päälle satasessa ja 90:ssä käytännössä koko ajan. Reissun mäet eivät ole armollisia kulutukselle, joten tasaisella reitillä tuo 400 range toteutuu kyllä Suomen normikelissä. Tohon reissuun mahtui vielä 100 kilometriä rankkasadetta.

Antore

Harmillisesti sattui tälle päivälle oikein kunnon sade ja vilpoisa keli, viimeiset 80 km noista 402 km:stä on ajettu tänään illalla.


Vastarakki

Ja tuosta! Kuka jaksais ekana rautaperseillä 500 kilometriä kuudenkympin keskarilla?  ;D

mikkoan

Tänään saan auton takaisin. Oli kaksi viikkoa Volkkarilla kuivumassa ilman sisustusta. Kaikki ovet avattu ja konsolien kiinnitykset korjattu sekä yksi kaiutin vaihdettu. Tarkemmin en osaa kuvata korjaustoimia. Toivottavasti jatko sujuu vähän mukavammissa merkeissä.

mikaanikko

Kumma juttu, ettei volkkari/skoda yhtymä ota opikseen kokemuksista. Skodassa on ollut jo vuosia sitten vuotavat ovet/kaiuttimet.
Olisi ollut aikaa muuttaa konstruktiota tai ainakin estää saman virheen toisto uudessa automallissa. (Tai ainakin porata reikä lattiaan vuotovesiä varten ;D)
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

jopo

Onhan tuo toki uskomatonta, että moinen virhe yhä voi päästä läpi. Täytynee seurailla myös nelosessa jottei sukat ala kastua.

Erkka

Muistaakseni Golf VII:ssa oli vastaavanlaisia ongelmia takaovien vesivuotojen takia lattiatilaan?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

passo_s

#2239
Ei sitten tule ID3 mallia jossa olisi taakkateline mahdollisuus ja vetokykyä vaikkapa 700 kg peräkärrylle ?

TDiih

#2240
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.05.21 - klo:17:41
Ei sitten tule ID3 mallia jossa olisi taakkateline mahdollisuus ja vetokykyä vaikkapa 700 kg peräkärrylle ?

Tuskin ainakaan hetkeen, fillarikoukku tulee sen verran korkealle, ettei onnistu ainakaan samalla konstruktiolla. Korissa on kyllä ne pistihitsit, mitkä on normaalisti indikoineet kattotelineiden kiinnityskohtia. Tiedä sitten onko tuossa oikeasti muuta taustalla, kuin tyyppihyväksyntä ja massat. Katselin ite jossain kohtaa näitä, mutten viitti kyllä alkaa koekaniiniksi  ;D
https://www.driveden.com/product/farad-wing-black-aluminium-roof-bars-to-fit-volkswagen-id3-2020-no-roof-rails-6978
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

jamo75

tuskin tulee koskaan, auton kantavuus ei riitä

ilmeisesti cupra elborn julkaistaan lähiaikaina aika hijaiseloa sen suhteen ollut nähtäväksi jää miten eroaa id.3:sta käytännössä hintaa ainakin tulee oleman reilusti lisää...

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 21.05.21 - klo:17:57
Tuskin ainakaan hetkeen, fillarikoukku tulee sen verran korkealle, ettei onnistu ainakaan samalla konstruktiolla. Korissa on kyllä ne pistihitsit, mitkä on normaalisti indikoineet kattotelineiden kiinnityskohtia. Tiedä sitten onko tuossa oikeasti muuta taustalla, kuin tyyppihyväksyntä ja massat. Katselin ite jossain kohtaa näitä, mutten viitti kyllä ite alkaa koekaniiniksi  ;D
https://www.driveden.com/product/farad-wing-black-aluminium-roof-bars-to-fit-volkswagen-id3-2020-no-roof-rails-6978
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

passo_s

#2242
ID4 :een tuon peräkärryn takia se autovalinta kääntyy, muuten mulla ei ole mitään tarvetta SUV korimallille, tulee vaan turhaa tilaa ja luulisi että SUV vastustaa ajossa joten turhan tilan aiheuttama ilmanvastus lyhentää moottoriteillä rangea.Ioniq 5 tulee mutta en ymmärrä miksi se maksaa enempi kuin saman kokoinen ID3? Eipä tässä sähköauton valinnassa ollut sitten kuin kaksi haastetta, peräkärryn veto ja parempien stereoiden saaminen.

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 21.05.21 - klo:22:11
ID4 :een tuon peräkärryn takia se autovalinta kääntyy, muuten mulla ei ole mitään tarvetta SUV korimallille, tulee vaan turhaa tilaa ja luulisi että SUV vastustaa ajossa joten turhan tilan aiheuttama ilmanvastus lyhentää moottoriteillä rangea.Ioniq 5 tulee mutta en ymmärrä miksi se maksaa enempi kuin saman kokoinen ID3? Eipä tässä sähköauton valinnassa ollut sitten kuin kaksi haastetta, peräkärryn veto ja parempien stereoiden saaminen.

Ioniq 5 korimalli saattaa hämätä, mutta se on reilusti isompi kuin id3. Alla vertailu id4:seen.

Hyundai Ioniq 5   Volkswagen ID.4
Length   4,635 mm   4,585 mm
Width   1,890 mm   1,852 mm
Height   1,605 mm   1,636 mm
Wheelbase   3,000 mm   2,765 mm
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

passo_s

Katos, enpä tuota Ioniq 5 kokoa kuvista ymmärtänyt.

jamo75

ioniq 5 on myöskin täynnä innovaatiota jotka ovat yhden sukupolven VW sähköautoja edellä käytännössä id.3:sta ja ioniq 5:sta ei kannata edes puhua samassa lauseessa. ehkä ainoa "pettymys" ioniq 5:ssa on toiminta matka mutta ehkäpä korvaavat asian ioniq 7:lla. jos nyt muutamia haluaa nostaa niin 350-kW lataus, 3.6kw V2L tuki, AWD mallit,1600kg jarullinen veto oikeus?, tilttaavat etuistuimet,2x12" näytöt jne...

VW muuten on näemmä tuonut id.x proto auton testaukseen joka ilmeisesti on pohja id.3 gtx versiolle tai jollekkin tulevalle uudelle pienelle mallille.

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 22.05.21 - klo:00:43
Katos, enpä tuota Ioniq 5 kokoa kuvista ymmärtänyt.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.05.21 - klo:09:15jos nyt muutamia haluaa nostaa niin 350-kW lataus

Pötypuhetta. Ioniq 5 latausteho näyttää parhaimmillaan olevan 232 kW. Porschetkin lataavat tällä hetkellä ”vain” 270 kW teholla.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

jamo75

niin se riippuu miten asian haluaa markkinoida, maksimi tehon saa vain 350kw laturista, mutta Suomessa ei nyt liene suurikaan ongelma kun täällä ei moisia juurikaan ole, jos nyt edes päästäisiin eroon 50kw latureista ja oikeat HPC't tilalle.

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.05.21 - klo:10:12
Pötypuhetta. Ioniq 5 latausteho näyttää parhaimmillaan olevan 232 kW. Porschetkin lataavat tällä hetkellä ”vain” 270 kW teholla.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 22.05.21 - klo:11:55
niin se riippuu miten asian haluaa markkinoida, maksimi tehon saa vain 350kw laturista, mutta Suomessa ei nyt liene suurikaan ongelma kun täällä ei moisia juurikaan ole, jos nyt edes päästäisiin eroon 50kw latureista ja oikeat HPC't tilalle.

Eli tarkoitat, että Ioniqissa on tekninen rajoite, joka estää saamasta 250 kW laturista maksimitehoa?
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Rauta7

#2249
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 22.05.21 - klo:13:36
Eli tarkoitat, että Ioniqissa on tekninen rajoite, joka estää saamasta 250 kW laturista maksimitehoa?
Laturi on autossa sisäänrakennettuna ja se määrää millaisen lataustehon se voi vastaanottaa. Latausasema ja laturi ovat kaksi eri asiaa. Latausasema on esimerkiksi autokatoksen seinässä tai erillisessä latausasematolpassa (vrt. polttoainepumppu).
Golfkärry Mk 7.5

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy