Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - track08

#1
Lainaus käyttäjältä: vzv - 09.11.21 - klo:20:49
Kaasuauto lämpenee ajossa kuin bensa-auto.

Lainaus käyttäjältä: exmersumies? - 13.08.21 - klo:09:21
Kuitenkin ymmärtänyt, että kone lämpeää nopeasti? 

Kun kaasuauton starttaa kylmässä (alle -10 asteessa), se käynnistyy bensalla. Kun kone on riittävän lämmin, se siirtyy automaattisesti käyttämään kaasua. Kaasu palaa korkeammassa lämpötilassa (kuin bensa), jonka takia auto sitten lämpenenee hieman nopeammin (kuin bensiinikäyttöinen auto).

Mulla on kolmas kaasuauto menossa, eikä näissä missään ole ollut Webastoa tai lohkolämmitystä. Toki suurin osa mun ajoista lähtee lämpimästä hallista, mutta eipä ole ollut mitään ongelmaa Lapin kireimmissä pakkasissakaan.
#2
Lainaus käyttäjältä: heller - 08.11.21 - klo:12:16
Pakko kyllä kysyä, mutta miksi citigossa on vrs-merkki?

Tuolla se on mainittu tässä keskustelussa aiemmin:

Lainaus käyttäjältä: Nickname - 12.03.19 - klo:11:35
Sitten kysymys Skoda tuntijoille, onko Citigoa tehty jonkinlaisena Vrs mallina? Takaluukusta löytyy tuommoinen Vrs-logo, nettiä selatessa en onnistunut löytämään viitteitä tämän ikäisistä Vrs Citigoista ja tehoja autossa ei ole normaalia enempää eli taitaa olla jälkiasennus Vrs  ::)

Takaluukun Vrs-logo


Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 12.03.19 - klo:12:50
vRS jälkiasennus tuning ja väärällä puolella vielä :)
Luukun oikeassa alalaidassa kuuluisi olla.
Tai mistä sitä tietää jos sinne on +6hp ahtamaton softa laitettu jossain :)






chemical name for albr3
#3
Ihan tutulta kuulostavat nuo ominiaisuudet. Tankki tosiaan näyttää tarkasti, mutta polttoaineviisari alkaa liikkumaan vasta kun on kulunut tyhjät pois ensin. Kun ykkönen menee huonosti pesään, niin käyttämällä esimerkiksi pakilla ensin, menee se yleensä sen jälkeen ok päälle. Tästä johtuen talvella et juurikaan vaihtanut liikennevaloissa vapaalle, kun ei ollut täyttä varmuutta meneekö se ykkönen sitten päälle kun pitäisi lähteä liikkeelle. Takajarruille parasta huoltoa on pari tiukempaa jarrutusta vaikka poistumisrampilla kuivalla kelillä, jos ei ole ketään takana.
#4
Mikä takuu autossa on voimassa? Joku autoliikkeen myöntämä takuu? Eikö Seat myönnä 5v/100tkm takuun?
#5
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
26.10.21 - klo:16:54
Lainaus käyttäjältä: stumpix - 25.10.21 - klo:15:50
Olen tässä miettinyt mitä eroa on 2018 vuoden mallilla verrattuna uudempiin 2019-.

2018 mallissa:
-5 vaihdetta
-40l bensatankki
-13,0 litran kaasutankki
-onko kaasun kulutus enemmän kuin uudemmilla?
-onko ajoneuvoverot enemmän uudempiin verrattuna?

2019 ja uudemmat:
-6 vaihdetta
-9l bensatankki
-13,8 litran kaasutankki

Jos tiedätte miksi 2018 ja 2019 malleissa on hieman eroja niin kertokaa? Ja millaisiin kulutuksiin olette päässeet kaasun kanssa 2018 mallin kanssa?

Silloin kun itse olin hankkimassa kaasu-Ibizaa, oli ne 2017-2018 vuosimallin Suomessa myytävät Ibizat 11 kg tankeilla, jonka takia päädyin ostamaan 2019 Ibizan 13,8 kg tankeilla.

Veikkaan että niissä oli myös varustelueroja. Halusin autooni adaptiivisen vakionopeudensäätimen ja se oli ainakin 2019 malliin saatavilla.

Varsinaisesti ei vuosimalliin liittyvä seikka, mutta kannattaa huomioida että mikäli autossa on Seatin oma navigaattori, on keskikonsolin näyttö pari tuumaa suurempi.

Jos taas on tarkoitus mennä taloudellisuus edellä, niin FR-mallissa on vakiona 17"-vanteet ja niissä leveämmät renkaat, joten kulutus on suurempi kuin Stylen vakio-15"-vanteissa olevilla hieman kapeammilla renkailla.

2019 Ibizan ajoneuvovero oli vuosittain 301,85â,¬ (perusvero: 109,50 EUR; käyttövoimavero: 192,35 EUR)
#6
Vaihtoehtoisista alustoista nimenomaan kaasumalleihin on ollut keskustelua "Kaasua tankkiin!"-Facebook-ryhmässä, mutta sielläkään ei ole mainintaa miten katsastus on niihin suhtautunut.
#7
Se olisi talvirenkaiden osto edessä. 205/55/16 menee alle ja Continentalin VikingContact 7 -kitkat ajattelin taas hankkia, kun sellaiset on ollut aiemmissakin käytössä ja kokemukset hyviä.
#8
Kävin eilen vaihdattamassa Seat Leonin avaimen pariston merkkiliikkeessä. Varaosaosaston henkilö kertoi minulle salaisuuden liittyen paristonvaihtamiseen. Kun kannen avaa ja vanhan pariston ottaa pois, tulee sen jälkeen painaa avaimesta mitä tahansa näppäintä ennen kuin uuden pariston laittaa paikalleen. Jos tätä vaihetta ei tee, uusi paristo kestää todennäköisesti vain viikkoja sen normaalin parin vuoden sijaan. Sitten vaan kansi paikalleen ja avain on valmis käytettäväksi. Olisiko tästä apua?
#9
Kori ja valot / Vs: Kojelautakamera
11.08.21 - klo:12:20
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 05.08.21 - klo:22:22
Mikset ota sähköä sadetunnistajan piuhasta?

Se vaatisi osaamista jota minulla ei ole.
#10
Kori ja valot / Vs: Kojelautakamera
05.08.21 - klo:11:22
Lainaus käyttäjältä: track08 - 28.11.19 - klo:23:27
Tulipa kiinnitettyä tuo Garmin Dash Cam 45 siihen peilin oikealle puolelle peiliosan taakse häikäisysuojaan. Vaikuttaisi pysyvän siinä oikein hyvin. Virtajohto tuli uitettua reittiä: peilin jalan ja katon välistä tuulilasin yläreunaa pitkin kuljettajan puolelle, sieltä alas sivupilarin ja tuulilasin kulmassa, kojelaudan ja sivupilarin alareunaa pitikin oven reunaa kohden, siitä alas kojelautamuovin takana oven reunan läheisyydessä, konepellin avauskatkaisijan takaa kumimaton alle, jonka alta etupenkin oikean kiskon oikealle puolelle ja siitä penkin etupenkkien välisen tilan reunan välissä kuljettajan turvavyön viertä 12V-liitäntään käsijarrun edessä. Verhoilun ja listakiinnikkeiden irrotustyökalulla sai näppärästi ujutettua johdon väleihin mihin omat sormet eivät olisi taipuneet.

Vastaavanlainen kiinnitys ei onnistunut Seat Leoniin. Tavoite olisi laittaa kamera samaan kohtaan, eli kuljettajasta katsoen peilin taakse ja ujuttaa johto kiertämään sitten tuulilasin yläreunaa ja sivua pitkin alaspän ja lopulta maton alta kohti 12V-liitäntää. Johto ei vain pysy tuulilasin ylä- ja sivureunan verhoilujen kohdalla/takana. Olisiko jotain vinkkivitosta, millä sen saisi pysymään siellä paikallaan? Haluaisin kiinnityksestä sellaisen, että sen saa tarvittaessa siististi myös kokonaan pois (esimerkiksi kojelautakameran tai autonvaihdon yhteydessä).
#11
Lainaus käyttäjältä: WagonSailor - 15.06.21 - klo:23:03
Eikö kellään joka joutuu välillä bensallakin etenemään ole ongelmia tuon polttoainemittarin kanssa? Se ei siis päivity kuin tuntien / yön yli tankkauksesta.

Facebookissa "Kaasua tankkiin!"-ryhmässä on paljon juttua kaasuautojen pienitankkisten (alle kymmenen litran bensatankki) bensamittarin sielunelämästä: käyttäytymisestä, ongelmista ja ratkaisuista.

Jos ajotietokoneen ja bensamittarin mukaan bensatankki on tyhjä, matka katkeaa siihen. On puhetta miten pitäisi tankata: virrat pois päältä ja ei ylitankkausta - joillain auttaa, toisilla ei. Akkukengän irrottamalla saa bensamittarin heräämään. Joillakin on joku päivitys huollossa auttanut, toisilla ei. Joillakin on vaihdettu anturia menestyksekkäästi ja vähemmän menestyksekkäästi.

Tässä nyt koottuna jotain mitä tuli nopeasti vastaan, mutta sieltä vaan sopivilla hakusanoilla itse etsimään, niin kenties joku ohjeista sopii sun ongelmankuvaukseen.
#12
Mitä rengaspaineita olette käyttäneet 225/45 R17 -renkaissa? Kuljettajan oven takaa olevassa rengaspainetarrassa on vain 16" ja 18" ohjeistus, mikähän mahtaa olla ohjepaine Leon hatchbackissä kyseiselle renkaalle?
#13
Lainaus käyttäjältä: miguels - 16.03.21 - klo:21:36
Gasum nostanut viime aikoina reippaasti kaasun hintaa. Bensan hinta nousee niin nostavat sitten kaasun hintaa samalla. Reilua. Toki vihreä biokaasu taisi pudota pari senttiä. Hintaero enää 8 senttiä.

Pyrin tankkaamaan biokaasua muualla kun Gasumilla, silloin kun sopivasti muita asemia tulee vastaan. Näin pääkaupunkiseudulta ponnistaessa lähin asema lienee Nivos Hyvinkään Palopuron asema. Siellä biokaasun hinta on 1.29â,¬/kg ja satunnaisissa tarjouksissa vieläkin halvempaa. Muita pelkän biokaasun asemia löytyy myös ainakin Jyväskylän, Vaasan ja Oulun suunnalta.
#14
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 08.02.21 - klo:17:00
Tilalle tulee 1.4 PHEV e-Hybrid farmari.

Minkälaisiin kulutuslukemiin uskot pääseväsi tuolla samassa ajoympäristössä, jossa 1.0 TSi kulutti tuon neljä litraa sadalla? Saitko siitä osviittaa jo koeajolla?
#15
Polo MK6 (17-) / Vs: Takajarrujen ongelmat
13.01.21 - klo:13:38
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 02.01.21 - klo:20:10
Ot: gti tulee uudelleen myyntiin tänä vuonna. Pitäisi tulla muutama hepoinen lissää. 1.5 tsi moottorilla olevat polot myös takana levyjarrut, kuten gtissäkin.

Muistan nähneeni jossain hinnastossa maininnan, että alle 100-hevosvoimaisissa malleissa on rumpujarrut takana.
#16
Lainaus käyttäjältä: Saltti - 11.01.21 - klo:09:03
Muutoin voin sanoa, että etten ole kovin tyytyväinen ACC toiminnallisuuteen. Jarruttelee liikaa alamäissä. Ei sitä kuskikaan heti rupea jarruttamaan, jos vauhti nousee 1 km/h yli tavoitearvon. Pitäisi olla paremmin käyttäjän säädettävissä. Tulisi enemmän käytetyksi ACC:tä, jos toiminta tuntuisi järkevältä. Tästä asiasta on kyllä aikaisemminkin palstalla keskusteltu.

Ainakin Seat Ibizassa pystyy tuota ACC:n jarrutuksen voimakkuutta säätämään valikoista, kun auto on pysähdyksissä. Itse pidän sen siinä oletusasetuksessa, koska kaupungissa sille on usein käyttöä, kun letkat yhtäkkiä hidastuvat ruuhka-aikaan. Maantiellä ajellessa sitten pudotan vakkarin pois päältä mäen laella tai sopivassa kohtaa, jos liika jarruttelu ärsyttää.
#17
Lainaus käyttäjältä: Polouni - 29.12.20 - klo:14:27
Käytin toista autoa, jossa ei pinnoitetta, Teboilin pikapesukoneessa. Harjaton pesu 14,90. Yllättävän hyvin lähti ja vanteille oma suihku.
Paljonko on muuten halvin harjattoman pysyvä hinta, johon olette törmänneet?

Käytän autoani Hesburgerin Hesepesussa. Näyttäisi olevan eri hinnastot eri toimipisteiden välillä ja lisäksi hintaan vaikuttaa Hesburgerin kanta-asiakkuustaso.

Turussa / Martinlaaksossa harjattoman pesun hinta on 14,90/14,20/12,70/10,40 (kaikille/hopea-/kulta-/platina-jäsenille).

Pariin eri pesulaan verrattuna Hesepesussa vaikuttaisi olevan kovempi paine ruiskutetussa vedessä metelin perusteella. Myös pesutulos on ollut huomattavasti parempi kuin esimerkiksi ABC:n pesuloissa.
#18
Citigo / Vs: Citigo vakuutusmaksut?
29.12.20 - klo:16:55
Lainaus käyttäjältä: JPel - 29.12.20 - klo:15:03
Onko käsitystä minkä verran lasivakuutus nostaa kaskon hintaa?
Ja toisaalta minkä hintaista Citigoon on tuulilasin vaihto?

No tuostahan löytyi vielä tarkat vakuutushinnat. Laskuhetkellä auto oli muutamaa kuukautta vaille viiden vuoden ikäinen.

Lainaus käyttäjältä: track08 - 23.08.18 - klo:14:28
Citigon vakuutukset on mulla Fenniassa. Liikennevakuutus 344,26 euroa (sisältäen: -64% bonus, -2,5% keskitysalennus), Fenniakasko kaikilla lisävakuutuksilla (mm. lasiturva) 206,60 euroa (sisältäen: -70% bonus, -2,5% keskitysalennus). Meikäläisen laskuopin mukaan se tekisi bonuksettomien vakuutusten hinnaksi: 1027,64 + 751,27 eli 1778,91 euroa eli kutakuinkin samanverran kuin ketjussakin mainittu ~1800 euroa.
#19
Citigo / Vs: Citigo vakuutusmaksut?
29.12.20 - klo:16:52
Lainaus käyttäjältä: JPel - 29.12.20 - klo:15:03
Onko käsitystä minkä verran lasivakuutus nostaa kaskon hintaa?
Ja toisaalta minkä hintaista Citigoon on tuulilasin vaihto?

Jostain muistin kätköistä sanoisin lasivakuutuksen nostaneen kaskon hintaa vajaan satasen verran. Oli joka euron väärti, sillä Citigon (ja sisarmallien Up! & Mii) tuulilasissa on peilin tyvessä se etäisyyttä mittaava härveli (joka on osa sitä automaattijarrutussysteemiä), joka myös konfiguroidaan/säädetään tuulilasinvaihdon yhteydessä. Koko setille tulee hintaa yli 500 euroa (tuulilasi lisälaitteineen ja konfiguroinnin/säädön kera).

Itsellä aikanaan yksi rekan renkaasta lasiin pompannut kivi särki tuulilasin osumakohdasta reunaan saakka ja lasi meni samantien vaihtoon. Lasivakuutus maksoi itsensä kerrasta takaisin.
#20
Up / Vs: Up! kokemuksia
22.12.20 - klo:15:49
Lainaus käyttäjältä: Lousku - 16.10.20 - klo:18:28
Tuonne pitää ensin rekisteröityä, että näkee ajoneuvojen keskustelut.

Sitten vain esim. lukee tämän keskustelun ja seuraa linkkejä:
https://www.gpspower.net/volkswagen-seat-skoda/362119-vw-up-maps-more.html

Lyhyesti kerrottuna homma menee niin että ladataan tarvittavat kartat koneelle, sitten navi kiinni kaapelilla koneeseen ja kopioidaan uudet karttatiedostot itse laitteeseen. Kannattaa ottaa backuppi vanhasta eka. Sitten kun kartat on kopioitu navin asetuksista valitaan uusi karttatiedosto käyttöön. Tuolta foorumilta kyllä löytyy tähän ohjeita ja googlesta loput. DIY  hommia kuitenkin.

Kiitos näistä vinkeistä. Karttojen lataaminen onnistui. Toimitin ne muistitikulla (reilu 5 GB) joululahjaksi auton nykyiselle omistajalle, joka sai ne onnistuneesti asennettua.
#21
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.12.20 - klo:01:42
3 kertaa viikossa harjaton, ei naarmuja ja pysyy puhtaana niin maalipinta kuin alustakin.

Olemme varmaankin eri kaupungeista, mutta ihan uteliaisuudesta: mikä on valintasi harjattomaksi autopesuksi, jota ilmeisesti siis käytät säännöllisesti?
#22
Kaasuautojen konversioita ja huoltoja tekee Suomessa ainakin Terragas.

Facebookissa on erittäin aktiivinen ryhmä Kaasua tankkiin! kaasuautoiluun liittyen ja sieltäkin voi moista kysellä.
#23
Lainaus käyttäjältä: JPel - 28.10.20 - klo:13:11
Nuo track08 mainitsemat halogeenit, tuovatko valotehoa nimenomaan lyhyille merkittävästi lisää?

Kyllä, nimenomaan lyhyillä valoilla ajaessa tuli fiilis että "hitto, näillähän näkeekin jotain". Suosittelen ehdottomasti.
#24
Minulla oli Citigo 03-2017 > 04-2019. Vaihdoin polttimoiksi Osram Night Breaker Laserit joiden +150% valaisuteho riitti minulle. Tuolloin kävin LED-polttimot läpi, mutta jätin ne rauhaan, koska ne eivät olleet tieliikennehyväksyttyjä. Tilanne vaikuttaisi yhä olevan sama.
#25
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.10.20 - klo:11:45
Break even tulee 26 tkm kohdalla. Vasta sen jälkeen TGI olisi edullisempi. Minulle tulee 19 tkm/v, joten omalla kohdalla TSI tulee edullisemmaksi.

Mikä olisi Seat Leon ST eHybrid -lataushybridin break even, jos pystyisi ajamaan ajot 100% sähköllä? Tai 90%?
#26
Up / Vs: Up! kokemuksia
16.10.20 - klo:09:33
Lainaus käyttäjältä: Lousku - 16.10.20 - klo:09:00
Tuohon naviin olen muutaman vuoden välein uudet kartat hommannut gpspower forumin kautta. Sieltä löytyy ilmatteeksi kun vähän jaksaa ja osaa askarrella.

Myin Skoda Citigon puolisentoista vuotta sitten pois ja kun palautin Naviin oletusasetukset, palautui kartta myös auton valmistusvuoteen. Uusi omistaja sanoi että päivitykset olivat muuttuneet maksulliseksi, joten hän ei ole navigaattoria vanhojen karttojen takia sen jälkeen käyttänyt.

Voisitko valottaa mihin tuolla gpspower-foorumilla pitäisi katseensa kääntää ja minkä tyyppistä askartelua ajantasaisten karttojen asentaminen laitteeseen vaatii?
#27
Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 17.09.20 - klo:17:00
Joku koitti muistaakseni octaviaan eikä toiminut joten voi olla vw up! spessu. Mut laita meiliosote niin koitan löytää jos vaikka oiskin vain vw spessu.

Mulla on tuo tiedosto vielä tallessa, jos joku haluaa koittaa sitä navigaattoriinsa lisätä. Käytössäni se oli Skoda Citigon navigaattorissa, joka on siis sisarmalli VW Up!:lle, kuten on Seat Mii:kin. Lähettäkää mulle sähköpostiosoite yksityisviestillä, niin voin laittaa siihen sen sitten liitetiedostona.
#28
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
07.09.20 - klo:10:39
Autoa ostaessa mukana tuli vuoden kaasut -tarjous, joka piti sisällään 1200 kg biokaasua. Seat Ibizan kulutuksella kilometrejä kertyi 34766 ja vuoden aikana olen tankannut 27 litraa bensiiniä. Ibizan keskikulutus on ollut n. 3,46 kg satasella toteutuneista tankkauksista ja ajoista laskien vaihteluvälillä 2,58-4,93 kg satasella. Käytetyn kaasun hinta vuoden aikana on ollut yhteensä 1802,28 euroa.
#29
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Ibiza Mk5 TGI kaasu
07.09.20 - klo:10:35
Lainaus käyttäjältä: TGI - 12.10.18 - klo:21:00
Tässä on nyt tullut harrastettua bensalle pudottamista, jotta kulutuslukemista saa tarkkoja, niin tuntuu siltä, että bensalla vetää paremmin alhaisilla kierroksilla. Täyskaasulla tuntuu jokseenkin samalta. Kaasulla kun kytkintä nostaa, saattaa tukehtua. Bensalla ei.

Kaasulla ajaessa turbon tuoma lisävääntö tulee jossain 1900 kierroksen paikkeilla, bensalla vastaava on noin 500 kierrosta alempana. Kun kiihdyttää autoa niin, että vaihteenvaihdon jälkeen kierrokset putoaa juuri maksimiväännön alarajalle, niin bensalla ajaessa kiihtyvyyden eron kyllä huomaa selvästi.

Olisi mielenkiintoista nähdä Ibiza TGI:n teho- ja vääntökäyrät bensalla ajettaessa.

Lainaus käyttäjältä: Dieselgolf - 20.08.19 - klo:12:38
Toimisko esim moinen : ?

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-sisatilat/tavaratila/laatikko-tavaratilaan-2000030722

No tämänhän lopulta kävin hakemassa ja se sopii Ibiza TGI:n takakonttiin oikein sopivasti, kun laittaa laatikon pitkän sivun takakontin sivureunaa vasten. Tilaa se vie ehkä kolmanneksen ja ruokakassit tai muut tavarat yleensä mahtuvat ihan sopuisasti lopputakakonttiin. Autotarvikkeita (jääskraba, tuulilasinpesuneste, ikkunalasta, autonpesuaineet, ikkunanpesuaine, vaha ja vahanlevitystarvikkeet) olen lähinnä pitänyt nimenomaan tuossa jaotellussa osassa kannen alla.
#30
Ibiza Mk5 (17-) / Vs: Seat Ibiza MK5 chat
07.09.20 - klo:09:59
Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 31.08.20 - klo:22:58
Jos sitä ilmoittautuis ketjuun että vieläki ajellaan Ibizalla. Just meni 22tkm rikki ja auto ollu karvan yli 2v...  :o

Itsellä on hieman alle 14 kuukaudessa kilometrejä tullut noin tankillista vajaa 40 tkm. Eihän niitä vuoden ilmaisia kaasuja (1200 kg) voinut jättää hyödyntämättä... :)

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 03.09.20 - klo:00:51
Tuli kans tilattua nuo H8 Osram Cool Blue Intense sumuvalot.. saa ne sit ajovalojen väriseks viimeinkin. Nyt kun on kerran jo harjotellu, niin pitäis mennä vaihto vielä nopeampaa  ;)

Kesällä oli muutamat kaatosadeukkosmyrskyt, missä tuli ajettua etusumuvalot päällä. Muuten on kyllä ollut todella harvassa ne kerrat, kun etusumuvalot ovat olleet edes päällä. Silti ilahduttaa, ettei ne ole enää kellertävät, kun muut valot ovat kuitenkin valkoiset.

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 03.09.20 - klo:01:02
Alusta toimii edelleen tosi hyvin. Autolla voi ajaa niin lujaa kuin uskaltaa mutkasella tiellä, miehestä loppuu usko ennen kuin autosta pito :D Että jos sattuu pääsemään jollekkin pienelle mutkaselle tielle niin aijai..

Niin jos joku haluaa tuunata autoo missä on vakio alusta, niin multa löytyy edelleen tallista 300km ajetut FR jouset ja iskarit, sekä niihin ne alkuperäiset pohjaanlyötikumit. Voi olla että ne käy litraseenkin.

Tuo Ibiza TGI:ssäkin oleva perusalusta on kyllä vaatimaton ja reippaammassa mutka-ajossa kallistelua esiintyy reilusti. Ajatuksena parempi alusta kiinnostaa, mutta taajama-ajossa taas en halua madaltaa autoa yhtään. Eikä minulla ole aavistustakaan voiko FR-vakioalustan edes laittaa Ibiza TGI:n perusalustan tilalle.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy