GTI / R32 kokemuksia?

Aloittaja nicce, 16.05.12 - klo:13:07

« edellinen - seuraava »

dahakon

Itsellä ollut -05 GTI DSG nyt puoli vuotta/10tkm. Hyvin on toiminut ja olen erittäin tyytyväinen. Rengasmelu on paikka paikoin hieman harmillista. Uusien kesänakkien osto onkin edessä ja pitäisi etsiä jotain vähämeluista. Onko suosituksia?
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 15.06.12 - klo:12:04
Itsellä ollut -05 GTI DSG nyt puoli vuotta/10tkm. Hyvin on toiminut ja olen erittäin tyytyväinen. Rengasmelu on paikka paikoin hieman harmillista. Uusien kesänakkien osto onkin edessä ja pitäisi etsiä jotain vähämeluista. Onko suosituksia?
Ostin viime vuonna hiljaisimmat mahdolliset 18" kumit (GoodYear EfficientGripit) eikä ne paljon auttaneet. Vanhat oli sekarengastus kulunutta 17" Dunloppia ja Micheliniä.

Eipä tuohon Golffin rengasmeluun paljon renkailla pääse vaikuttamaan.

dahakon

Sillä mietin kun tien pinnan laatu siihen kuitenki melko paljon vaikuttaa.. Mutta joo, eikai sitä saa "korjattua" muuten kuin yrittämällä lisätä eristettä ja tuntuupi siltä ettei siitä tulis mitään :D
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

nicce

Tähän päädyin, http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10357.0. Ekat 300km takana, mahtava peli!  ;D
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Hefner

Kokemuksia/tietoa tästä yksilöstä ?
Sattuuko olemaan foorumilla pyörivän ex ? Omat ajot vähenee siinämäärin, että saattaa kiisseli FR lähteä vaihtoon.

Sen voi toki ostaa ilman vaihtoakin pois minulta  ::)
Virman piikkiin ProAce:)

brainsurgery

Voin tuon yllä olevan volkkarin hintaan luopua omasta Golffista joka on paremmilla varusteilla ja vähemmän ajettu ;)

nikob

Lainaus käyttäjältä: nicce - 05.07.12 - klo:22:10
Tähän päädyin, http://www.vagarena.fi/index.php?topic=10357.0. Ekat 300km takana, mahtava peli!  ;D
Varmasti hauska laite  :). Onnittelut autosta.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Temmi_H

Nelivetokuumetta nostaa talvea kohti... ja R32 nousi melkeimpä ykkösvaihtoehdoksi bensanhinnasta huolimatta  :) Onko Niccellä kommentteja nyt kesän jälkeen autosta? Mitä tälläisistä hajoilee ja suurinpiirtein millä kilometreillä? Kiikarissa noin noin 100tkm ajetut DSG- mallit.
Seat Ateca 1.4TSI 4Drive 2017 + Seat Leon ST 1.0TSI 2016

nikob

Nyt on tommilla asiallinen auto kiikarissa, R32 olisi kyllä päheä.
Koneen saundit ja nelikko  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 26.10.12 - klo:19:19
Mitä tälläisistä hajoilee ja suurinpiirtein millä kilometreillä?

Puolavikoihin kannattaa ilmeisesti varautua. Kilometrimääristä en osaa sanoa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

nicce

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 26.10.12 - klo:19:19
Nelivetokuumetta nostaa talvea kohti... ja R32 nousi melkeimpä ykkösvaihtoehdoksi bensanhinnasta huolimatta  :) Onko Niccellä kommentteja nyt kesän jälkeen autosta? Mitä tälläisistä hajoilee ja suurinpiirtein millä kilometreillä? Kiikarissa noin noin 100tkm ajetut DSG- mallit.

Onhan mulla, GTI:stä. Noin 3500 km tullut mittariin lisää oston jälkeen. Auto on toiminut kuin unelma lukuunottamatta hajonnutta ahtopaineensäätöventtiiliä, mikä aiheutti hieman harmaita hiuksia, huoltoliikkeen ensiarvio kun oli rikkinäinen turbo. Mutta, todella tyytyväinen olen ostokseeni.

sambolo

Gti golffia lastutettuna olen ajanut ja kulki pirun mukavasti. Ajettavuus on mielestäni myös paras mitä itse kokenut. Alusta on jämäkkä mutta ei epämukava ja ohjaustuntuma mukavan tarkka. Miinuksena pitää sanoa vakiona varsin tylsä ulkonäkö mikä ei mielestäni paljon karvalakki golffista eroa. Pienellä laitolla saa kyllä todella näyttävän, mutta r32 on sitä jo vakiona :) niin ja kyseinen golf oli manuaali, mikä toimi myös loistavasti, itse en dsg:tä kaipaillut pätkääkään.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

nicce

Jep, ulkonäkö on hieman tylsä vakiona. Mulla on laitettu R32 helmat, Pirelli edition etuhelma ja Oettingerin takahelma + putkisto. Sisustaa on laitettu orkkis navi ja 6 korisen GTI:n ratti. Kaikki siis entisen omistajan toimesta. :D

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: nicce - 29.10.12 - klo:13:34
Onhan mulla, GTI:stä. Noin 3500 km tullut mittariin lisää oston jälkeen. Auto on toiminut kuin unelma lukuunottamatta hajonnutta ahtopaineensäätöventtiiliä, mikä aiheutti hieman harmaita hiuksia, huoltoliikkeen ensiarvio kun oli rikkinäinen turbo. Mutta, todella tyytyväinen olen ostokseeni.

Nooh, mähän olin ihan väärin tulkinnut aiemmat viestit, oletin Niccellä olevan R32  :D

KingMo

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 26.10.12 - klo:21:06
Puolavikoihin kannattaa ilmeisesti varautua. Kilometrimääristä en osaa sanoa.

Puolat kuuluvat kampanjaan eli ne vaihdetaan ilman eri kustannuksia huollon yhteydessä. Itsellä ehti hajota yksi ja muut vaihdettiin siinä samalla.

Itsellä R32 pelasi moitteettomasti kolme vuotta (37tkm) paitsi 2009/2010 talven kovilla pakkasilla hajonnutta akkua. DSG-ongelmista ei tarvinnut kärsiä kun omani olikin manuaali.
Skoda Octavia RS 2.0 TSI 2014
Ford Mustang Boss 302 1970 ratapäiväkimppaprojekti

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: KingMo - 29.10.12 - klo:19:15
Itsellä R32 pelasi moitteettomasti kolme vuotta (37tkm) paitsi 2009/2010 talven kovilla pakkasilla hajonnutta akkua. DSG-ongelmista ei tarvinnut kärsiä kun omani olikin manuaali.

Paljonkos tuo manuaaliaskilla varustettu R32 muuten kulutti suurin piirtein?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

KingMo

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.10.12 - klo:12:33
Paljonkos tuo manuaaliaskilla varustettu R32 muuten kulutti suurin piirtein?

Olen "hieman" huono taloudellisuusajossa, joten omat kulutuslukemani eivät välttämättä kerro koko totuutta. Lastutettuna meni yleensä 12l/100km, ilman lastua siihen kympin pintaan. Joku muu saisi pudotettua noista lukemista kevyesti.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: KingMo - 30.10.12 - klo:17:28
Olen "hieman" huono taloudellisuusajossa, joten omat kulutuslukemani eivät välttämättä kerro koko totuutta. Lastutettuna meni yleensä 12l/100km, ilman lastua siihen kympin pintaan. Joku muu saisi pudotettua noista lukemista kevyesti.

Oliko nämä luvut minkälaisella ajelulla tulleita, siis kiinnostaa suhde kaupunki / maantie / motari? Pahasti alkaa näyttää että täksi talveksi tulee hommattua R32, kun ei oikein negatiivista kommenttia autosta löydy? Kulutus ei nyt ole ykköskriteeri  ;)

Peak

R32 on kyllä edelleen näyttävän näköinen auto ja ne maukkaat pakoäänet sekä raapivat takapyörät. Varmasti olisi mukavaa kyytiä tarjolla talveksi ja tietty kesäksi kanssa.

KingMo

Lainaus käyttäjältä: Temmi_H - 30.10.12 - klo:17:52
Oliko nämä luvut minkälaisella ajelulla tulleita, siis kiinnostaa suhde kaupunki / maantie / motari? Pahasti alkaa näyttää että täksi talveksi tulee hommattua R32, kun ei oikein negatiivista kommenttia autosta löydy? Kulutus ei nyt ole ykköskriteeri  ;)

Pääasiassa kaupunkiräppäilyä melko raskaalla jalalla. Ja kuten sanottu, en ole koskaan kokenut taloudellisuusajoa omaksi jutukseni.

Radalle.com Ahvenisto 14.5.2011 Golf R32

mothar

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.10.12 - klo:13:56
Gti golffia lastutettuna olen ajanut ja kulki pirun mukavasti. Miinuksena pitää sanoa vakiona varsin tylsä ulkonäkö mikä ei mielestäni paljon karvalakki golffista eroa. Pienellä laitolla saa kyllä todella näyttävän, mutta r32 on sitä jo vakiona

Makuasioita mut, minusta gti on paaaaljon paremman näköinen kuin r32, varsinkin r:n pappamallin kromikeula, yök!! Takapuskuri r32 on parempi kun jo valmiiksi korinvärinen mut piankos gti:n mustan helman maalauttaa. Pakoputken päitä molemmissa yhtä monta....

Lastutettuna (258 hv ja 415 nm) gti kulkee kivasti. Mielestäni jopa paremmin kuin r32 sillä gti tuntuu sporttisemmalta kun saa puristaa rattia ohjauksen vetelyn vuoksi, voimantunne;)  R32 kiihtyy ehkä nopeammin mutta liian eleettömästi. Toki nelikko olis liukkaalla pirun kiva. R32 kulutuksesta en osaa tarkemmin sanoa, mutta jos pirssin ostat niin älä ainakaan Millitekin putkella varustettua. Kävin nimittäin yhtä kokeilemassa, aluksi kiva kun mahtava kurnutus putkesta mutta 1,5 h ajon jälkeen alkoi jo rasittamaan ja välillä jopa hävetti kun niin saakelin äänekäs. Vakioputki paras.
Volvo V60 D4 AWD Polestar
ex: Golf V GTI 2008, APR stage 1
ex: Golf IV 1,6 hätänen bensa

VCDS@Oulu

sambolo

En ymmärrä miksi niitä mustia auton kiertäviä korinosia tai listoja pitää autossa olla, varsinki jossain kalliimmassa sporttiversiossa, antaa tosi halvan kuvan :/ Omaa makuun r32 cromimaski toimii, vähemmän pappa se mun mielestä on kuin ne mustat helmat ympäri autoa :P
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Pumafi

Tätä lukiessa tulee itku puseroon, kun tuo ultimatevw.com on suljettu. Siellä oli hyviä ketjuja GTI:stä ja R32:sta.

Itsellä oli tuollainen V-kopan GTI 3 vuotta / n. 60.000 km. Aivan loistava laite oli. Auto toimi virheettömästi ja vieläkin suorituskyky antaa aihetta hymyyn. Kaikista omistamistani autoista GTI keräsi eniten juttelijoita, kun pysähdyit tankkaamaan tai pysäköit auton jonnekin vilkkaammalle paikalle. Paras tapaus oli keski-ikäinen jenkkipariskunta keskilännestä, jotka olivat aamulla ottamassa kuvia autosta pojalleen, joka oli tilannut vastaavan.

Auton ainoat negatiiviset puolet olivat melu ja tilat omaan käyttöön. Varusteista kaipasin Bluetoothia ja parempaa äänentoistoa, mutta niistä selviää onneksi rahalla. Itse ottaisin jatkossakin mieluummin GTI:n kuin R32:n, lähinnä GTI:n pienemmän keulapainon takia. GTI on nopeammassa ajossa nöyrempi ajettava kuin R32 juuri tuon keulapainon vuoksi. Tietenkin nelikko on liukkailla poikaa, mutta silti GTI on GTI.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: nicce - 16.05.12 - klo:13:07
Koitin haulla hakea mutta en oikeen löytänyt. Eli autokuume painaa ja yhdeksi varteen otettavaksi vaihtoehdoksi on tullut Golf R32, varmaankin DSG:llä. Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisestä mallista?

Toinen vaihtoehto on mk5 GTI, kokemuksia siitä?

Riippuu täysin mitä olet hakemassa? Toinen on erikoismalli ja toinen tavallinen GTI auto, joka tuskin erottuu kilpailijoistaan. Vajaavetoisia löytyy muiltakin merkeiltä.
R32 on mukava ajaa kelistä riippumatta. DSG arpoo hiukan, mutta toimii loogisesti. Huono puoli on, että viritysmahdollisuus Suomessa on heikko.

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.10.12 - klo:18:13
Riippuu täysin mitä olet hakemassa? Toinen on erikoismalli ja toinen tavallinen GTI auto, joka tuskin erottuu kilpailijoistaan. Vajaavetoisia löytyy muiltakin merkeiltä.
R32 on mukava ajaa kelistä riippumatta. DSG arpoo hiukan, mutta toimii loogisesti. Huono puoli on, että viritysmahdollisuus Suomessa on heikko.
Pistätkö vähän listaa noista automaattilaatikolla olevista GTI-autoista?

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 31.10.12 - klo:18:42
Pistätkö vähän listaa noista automaattilaatikolla olevista GTI-autoista?

A3, fabia rs, c30, cooper s, 1-sarja bmw,leon, astra ja giulietta?

brainsurgery

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.10.12 - klo:19:40
A3, fabia rs, c30, cooper s, 1-sarja bmw,leon, astra ja giulietta?
Njoo, suurinta osaa noista ei ole tainnut saada automaattilaatikolla silloin kun V-koppaista Golffia on tehty ja osaa ei saa vieläkään.

En kyllä tiedä millä tavalla R32 on erikoismalli mutta GTI ei. Ei sitä R32:sta erota yhtään helpommin perusmallista kuin GTI:täkään ellei harrasta autoja.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 31.10.12 - klo:21:06
Njoo, suurinta osaa noista ei ole tainnut saada automaattilaatikolla silloin kun V-koppaista Golffia on tehty ja osaa ei saa vieläkään.

Oliko jokin tietty malli, mitä ei saa automaattina?

brainsurgery

No ei sillä nyt taida olla merkitystä mutta ainakaan Opelilta ei saa Golf GTI -luokan autoa automaattina. En noita muita katsonut.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: brainsurgery - 31.10.12 - klo:21:45
No ei sillä nyt taida olla merkitystä mutta ainakaan Opelilta ei saa Golf GTI -luokan autoa automaattina. En noita muita katsonut.

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5148176

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy