Erään Venton tarina

Aloittaja Kimmo Lehtonen, 16.05.12 - klo:12:00

« edellinen - seuraava »

Skula

Parempi tämäkin "projekti" kuin että , "tuossa on uuden Fabia RS/Type R/M3:n avaimet, bensarahaa antaa äiti..."
Romurautaa ja paalivehkeitä.

samisalami

Tämä menee enemmän tuohon hifistelyyn  8)

Kuten joku aiemmin jo mainitsi niin tuossa vaiheessa tosiaan olisi hyvä laitella sitä äänieristystä kuntoon kun sisusta on "hylsy", mitä audioon muutoin tulee niin harmillistahan tuossa on alkuperäisten kaiutin paikkojen puuttuminen ovipahveista, niihin kun sujahtaisi makoisasti 6,5" erillissarjat ja nuo kojelaudan päällä olevat paikat ovat todella pienet hyville kaiuttimille sekä huonot suuntaukseltaan, ääni heijastuu tuulilasin kautta. Takaovissakin olisi uudemman mallin ovipahveissa paikat sopivasti erillissarjalle diskantin paikkoja myöden. Venton kontin sivut taitaa olla vastaavasti subin koteloa silmällä pitäen mukavat, sivustalle saa aika näppärästi muotoiltua käyttötilaa viemättömän koteloinnin esim 10" subille, sekä siitä saa sellaisen joka ei "hyppää silmille". Jos ja kun tuonne sujauttaa vahvistimen niin sellaisenhan voisi laittaa aika huomaamattomaksi tuonne hattuhyllyn alapuolelle kiinni. Hifistelyssä kannattaa muistaa ehdottomasti, halvalla ei saa hyvää ja etenkään subille vahvistin tehoa "ei voi olla liikaa" mutta voi olla liian vähän, eli mieluusti vahvistimella hivenen enemmän kuin elementin kesto on, sekä hifistelyssä asennukset ja eristykset ovat soinnin kannalta yhtä tärkeät kuin maalaukselle pohjatyöt.

zazkanovits

Mukava tietää että näitäkin säilyy tuleville vuosikymmenille. Itellä on aina paikka sydämessä ventoille. Olin pieni poika, kun isä tuli kotiin tuliterällä vuoden 95 ventolla. Tuo sama Vento on nyt minulla ajoautona yli 370 000 kilometriä ajettuna, eikä uudempaa ajopeliä ole tarkoituskaan katella vielä pitkään aikaan!

Kimmo Lehtonen

Moikka taas,
Ihan pienenä tarkennuksena, että projekti on mieleinen sekä isälle että pojalle.
Lukioikäinen poika oppii samalla autotekniikkaa tällaisen perusauton kautta ja meille löytyy mielekästä yhteistä tekemistä.
Kato vanha isäkin vielä pääsee pätemään joillakin tiedon jyväsillä, joita netti ei suoraan kerro :)

Ja aivan vastikkeetta tämä ei hänelle siirry, sillä kesätienestien osoite on just tämä auto.
Varsinkin nuo poppivehkeet ja alusta ovat sellainen lisä, joita ilmankin auto minulle kelpaisi, mutta jälkikasvulle ne ovat tärkeitä ominaisuuksia.

Museoautoa en tästä tee. Sellainen yksi on jo tallissa (silloisen tyttöystävän, nykyisen vaimon Datsun 100A).
Mieluiten tällä Ventolla ajetaan silloin kun halutaan ja sitä kestäväksi se on tarkoitus laittaakin.

Ã,,änieristyksen kanssa olen samoilla linjoilla aikaisempien kommenttien kanssa.
Noita ovipaneleita mietin vielä tovin... olen tietoinen uudempien ovipaneleiden paremmasta akustisista ominaisuuksista...
Olisko jollakin kohtuuhintaisia tarjolla ?
Vahvistin piiloutunee juuri hattuhyllyn alle. Subbari jäänee näkyville tavaratilan perälle, varsinkin kun en raaskin niitä siistejä sivupaneleita puhkoa ja on sovelluksena kaikkein yksinkertaisin ja todennäköisesti akustisesti paras. Muita audiohankintoja ei olla tehty, kas kun tuolla ruohonleikkurin työntämisellä ja terassin öljyämisellä kassa kertyy verkkaisesti ;)

Kimmo Lehtonen

Moikka Kaikille,
Mennin sitten päivittämään koneelle Google Cromen ja sen jälkeen ei ole paljoa Blogin päivitykset onistuneet...
Tumpelo mikä tumpelo...

Sen verran on Vento edennyt, että hylkäsimme idean käyttää alkuperäistä sisustusta.
Nyt autoon tulee siis neljä vuotta nuoremman Venton penkit ja ovipanelit. Syy siihen on 1) siisteys (alkuperäiset olivat kuitenkin aika kuluneet) 2) kunnollisten audioiden rakentaminen on helpompaa ja lopputulos järkevämpi.

Ã,,änieristeiksi olen ajatellut "Foose" tyyppistä foliopintaista äänieristylevyä lattiaan, sekä bitumipohjaisia kaistaleita tavaratilaan, takalokasuojien sisäpinnalle, sekä oviin. On vain kumman kalista tavaraa nuo eristeet...

Muun audion suhteen olen saanut hyviä vinkkejä kotikaupungissani Salossa vaikuttavalta Hifikulmalta ( www.hifikulma.fi ).
Siinä on vielä liike, jossa keretään selittämään tällaiselle ummikolle audion perusteita ja korjaamaan omia käsityksiäni.

Projekti jatkuu samanaikaisesti jarrujen rakentamisella. Niihin ajattelin käyttää Motonet tavaroita... VW:n omat palikat ovat varmaan aika kalliita... vai onko seurakunnalla kommentteja asiasta ?
Niiden yhteydessä koetamme sitten taikoa paikoilleen alustasarja (madallusta 35mm).

Elikkäs projekti jatkuu ja päivitän tosiaan tuota blogia kuvineen, kunhan nyt sinne jollain selaimella pääsen...

tttalja

Tässäpä vähän vinkkiä omasta autostani hifistykseen.
Takakonttin nurkkaan saa subikotelon ihan kivasti sen enempää verhoiluja raiskaamatta.

Kimmo Lehtonen

Moikka,
No sulla on tosiaan lähtenyt homma lapasesta - positiivisessa mielessä !!!
Noinhan se kuuluisi tehdä, kun oikein kunnolla tehdään :)

Mä bookmarkkasin noi sun sivusi ja niistä on varmasti meille apua, vaikka tavoitteemme ei olekaan näin
korkeatasoinen - ainakaan tässä vaiheessa...

Mistä muuten hommasit tuota Dynamattia ja mistä olet löytänyt noin hienot ohjauspyörän ja vaihdekepin nupin... ?
(Golf nelosesta ?) - haen vähän samanlaisia itsekin...

T: Kimmo

Korvaton

Onhan talja vannoutunu ventomies millä on luultavammin vento kalsaritkin =)
Komeet sivut mutta osu silmään yksi pienen pieni virhe tossa sun musalaitteistossa.
Tosta pikku vahvarista puuttuu virtapiuha ;)
Hienoa työtä muuten....

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 03.07.12 - klo:21:59
Projekti jatkuu samanaikaisesti jarrujen rakentamisella. Niihin ajattelin käyttää Motonet tavaroita... VW:n omat palikat ovat varmaan aika kalliita... vai onko seurakunnalla kommentteja asiasta ?
Kannattaa noita Motonetin osia kokeilla. Itse remppasin Mk3 Golfin takajarrut n. 300e sisältäen tosiaan taakse uudet levyt + palat ja toiselle puolelle uuden kannakeraudan ja jarruletkun satulan ja metalliputken väliin. Nyt jonkin verran on tullut jarruteltua ja jarrupolkimessa tuntuu jokseenkin omituinen nypytys - ovat todennäköisesti aavistuksen kierot levyt. Velipojalla VW:n orkkisjarrut Mk4 Golfissa vetivät välittömästi itsensä kieroon ja takuuvaihdon jälkeen ei kauaa kestänyt kun taas vetivät (joskin aiempaa lievemmin) kieroon uudestaan. Tämän puolesta väittäisin ettei marmoriltakaan mitään priimakamaa saa kaikissa tapauksissa.

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 03.07.12 - klo:22:28
mistä olet löytänyt noin hienot ohjauspyörän ja vaihdekepin nupin... ?
(Golf nelosesta ?) - haen vähän samanlaisia itsekin...
Mk4 Golfin ratti näkyisi olevan, vaihdekepin nupista on tuon kuvan perusteella paha sanoa mutta todennäköisesti myöskin mk4 Golfista peruja.

Taky

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 07.07.12 - klo:02:02
Kannattaa noita Motonetin osia kokeilla. Itse remppasin Mk3 Golfin takajarrut n. 300e sisältäen tosiaan taakse uudet levyt + palat ja toiselle puolelle uuden kannakeraudan ja jarruletkun satulan ja metalliputken väliin.

Sananen Motonetin kamoista.
Kahteen kertaan on tullut III:ssa rummut "läpi" laakerista, laakeri hirttänyt kiinni ja syönyt rummusta olan -> rengas vauhdoissa irti napoineen päivineen.

Etupyörän laakereita sai vaihdella muuatman tuhannen km välein ennenkuin tuli järkiinsä ja osti alkuperäiset - ei ole enään ollut vaihtotarvetta.

Laakerit on ihan luokaton kamaa, eikä vetoniveletkään kovin kestävää sorttia ole, alapallonivelistä puhumattakaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Korvaton

LainaaSananen Motonetin kamoista.
Samaa tavaraa saat myös ad liikkeistä ja muistakin minne tulee tavara esm:koivusen kautta.
Jännä juttu jos samat osat saat monesta paikasta mutta sitten just niissä motonetin kautta ostetuissa on niitä vikoja?  ???

Taky

Lainaus käyttäjältä: nall3 - 07.07.12 - klo:11:48
Jännä juttu jos samat osat saat monesta paikasta mutta sitten just niissä motonetin kautta ostetuissa on niitä vikoja?  ???

Ei ole muualta tullut "harakiriä" tavaraa ostettua em kokemuksisita johtuen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 07.07.12 - klo:11:40

Sananen Motonetin kamoista.
Kahteen kertaan on tullut III:ssa rummut "läpi" laakerista, laakeri hirttänyt kiinni ja syönyt rummusta olan -> rengas vauhdoissa irti napoineen päivineen.

Etupyörän laakereita sai vaihdella muuatman tuhannen km välein ennenkuin tuli järkiinsä ja osti alkuperäiset - ei ole enään ollut vaihtotarvetta.

Laakerit on ihan luokaton kamaa, eikä vetoniveletkään kovin kestävää sorttia ole, alapallonivelistä puhumattakaan.

Pyytää Mätänetin tiskiltä orkkisosia niin kestää ;D

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Taky - 07.07.12 - klo:12:46
Ei ole muualta tullut "harakiriä" tavaraa ostettua em kokemuksisita johtuen.
Osin samaa harakiriä myydään joka puolella muuallakin, niinkuin LuppaKorva sanoi. Motonetin hyllyssä on saman tuotenumeron alla montaa merkkiä, senkun pyytää mieleisensä.

LainaaKahteen kertaan on tullut III:ssa rummut "läpi" laakerista, laakeri hirttänyt kiinni ja syönyt rummusta olan -> rengas vauhdoissa irti napoineen päivineen.

En usko pätkääkään etteikö olisi ollut asennusvirhe. Eikö tosiaan mitään ääntä pitänyt ennen kuin pyörä lähti, ja kaksi kertaa vielä  ;D

Kumma kun päivittäin noita laakereita ja niveliä asentelen ihmisten autoihin eikä ainuttakaan ole tarvinnut takuuseen vaihdella  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kimmo Lehtonen

Moikka Kaikille,

Lomat on lusittu ja töihin pitäisi itsensä kammeta huomenna.
Toisaalta kivahan sinne on mennä, kun loman lopuksi kuuli, että YT:t päättyivät kohdallani ja sain pitää paikkani :)

Loman aikaan tuli Vento-projektille tehtyä jotain pientä. Ohessa linkki luettavaksi:
http://vwvento92.blogspot.fi/

Olen lisäänyt yhden alasivun "in English", johon olen hiukan lyhennetysti keräänyt samaa mantraa mutta Lontoon murteella.

Kommentteja / Kokemuksia / Ehdotuksia, please :)

Terveisin,

Kimmo

Korvaton

Todella loistava tarina autosta.
Auto näyttää just hyvälle ja kannattaako tuolle enään muuta tehdäkkään kun maalattu ja laitettu?
Jotenkin alkaa epäilyttämään että mahtaako poika edes saada koko autoa kun isäukko verestelee vanhoja muistoja?  ;)
Sivusto oli täyden 10 arvonen. Tästä mallia muillekin...

Kimmo Lehtonen

Moikka Kaikille,

No nyt on lopultakin alustasarja paikoillaan. Se olikin vähän vaikea juttu, sillä vastassa oli sekä juuttuneita pultteja, että voimia vaativaa vääntämistä ja loputonta säätämistä, mikä ei ihan ole vieläkään lopussa, mutta voiton puolella sentään ollaan :)

Samaisen tutun linkin takaa löytyy kuvia ja pikkasen uutta tarinaakin.

Ensi viikolla on tiedossa korjaamokeikka; ohjauskulmien säätö sekä niiden pohjan mahdollisten ruosteiden tutkiminen ja korjaus.
Myös täysin veltto käsijarru voisi olla korjaamon heiniä... katsotaan mitä kerkeävät.

Sisällä ollaan jo muuten valmiita, mutta varmuuden vuoksi etujalkatilaan ei ole laitettu äänieristeitä, lattiamattoja tai muitakaan sisustuskomponentteja, jos vaikka rälläkkä laulaa ja migi vikisee... :D

Remppa jatkuu ja sivut päivittyvät pikkuhiljaa.

eGetin

Päädyitte sitten halvimpaan epämukavimpaan säädettävään alustasarjaan mitä kaupasta löytyy :D En nyt ehkä ensimmäisenä olisi mennyt laittamaan sitä autoon joka rakennetaan muutenkin alusta loppuun uudestaan, nuo JOMit on niihin puoli miljoonaa rullattuihin tonnin kippoihin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 02.08.12 - klo:23:22
Se olikin vähän vaikea juttu, sillä vastassa oli sekä juuttuneita pultteja,

"MIksiköhän iskunvaimennin saa pyöriä paikoillaan ja tekee sekä irroituksesta, että asennuksesta niin hiton hankalaa... ?"

Golfissa sentään iskarin yläpään saa "kiinni" pitkä hylsy ja kuusikoloavain yhdistelmällä, mutta päivällä taistelin harraste bemarini kanssa iskarivaihdossa jossa samainen rakenne, mutta niin että iskarinmutteri on todella pienessä aukossa = juuri ja juuri hylsy mahtuu, ei esim kulmalenkki tms, ka iskarin päässä on 8mm mutterikanta.

Jotta iskarin pyörimisen voi estää pitää olla pitkä hylsy joka on kokonaan auki (=malli tulppa-avainputki) jonka sisään sitten saa menemään toisen 8 mm mutteriin sopivan hylsyn.
Eihän sellaista ole tallissa - tietysti, mihinkään muuhun sitä ei sitten tarvitsekaan.

No loppujen lopuksi onneksi paineilmailmavääntimellä sai sen verran kierroksia että sai nylonlukkomutterin kiinni pohjaan saakka uutta iskaria asennettaessa.

Kimmo Lehtonen

:)
Tää Ventohan on melkein puoli miljoonaa ruuvattu tonnin kippo  ;D - noh, on siihen nyt vähän enemmän jo uponnut.

Mulla ei ole mitään tuntemusta alustasarjoista, joskin rahalla saa ja hevosella pääsee... näinkait se menee.
Tää sarja oli kohtuuhintainen ja ainakin paikallaan seistessään täyttää tehtävänsä. Millainen se sitten on ajossa,
jää nähtäväksi. Toivottavasti ei ole ihan hirvee kivireki tai paukkulauta.

Meillä "vanhuksilla" kun on Volvot (v60 ja v70), niin niiden alustathan ovat aika pehmoisia, mutta tunnollisia.
Jos niihin vertaa, niin eroa varmaan on.

Yksi huomio näihin liittyen; aika usean teinin autossa on jonkilainen alustasarja, isot (kalliitkin) vanteet ja koko hommaan kruunaa jotkut ihan hirveet halpisrenkaat - siis jotkut Jugoslaavi-Kiina-kiekot...
Itse ainakin entisenä Tuulilasi-lehden avustajana ja onnettomuustutkijana painottaisin enemmänkin alustan tunnollisuutta ja renkaiden laatua... siinäpä toimiva yhdistelmä, joka ei yllätä nuortakaan kuskia.
Siksi tähän Ventoon tulee ihan oikeat (suomalaiset ?) nastarenkaat ja kesäkiekoiksi järkevänlevyiset merkkirenkaat.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 03.08.12 - klo:12:27
Mulla ei ole mitään tuntemusta alustasarjoista, joskin rahalla saa ja hevosella pääsee... näinkait se menee.
Tää sarja oli kohtuuhintainen ja ainakin paikallaan seistessään täyttää tehtävänsä. Millainen se sitten on ajossa,
jää nähtäväksi. Toivottavasti ei ole ihan hirvee kivireki tai paukkulauta.

Yksi huomio näihin liittyen; aika usean teinin autossa on jonkilainen alustasarja, isot (kalliitkin) vanteet ja koko hommaan kruunaa jotkut ihan hirveet halpisrenkaat - siis jotkut Jugoslaavi-Kiina-kiekot...
Itse ainakin entisenä Tuulilasi-lehden avustajana ja onnettomuustutkijana painottaisin enemmänkin alustan tunnollisuutta ja renkaiden laatua... siinäpä toimiva yhdistelmä, joka ei yllätä nuortakaan kuskia.
Siksi tähän Ventoon tulee ihan oikeat (suomalaiset ?) nastarenkaat ja kesäkiekoiksi järkevänlevyiset merkkirenkaat.

Tuo JOM on nimenomaan hirveä kivireki ja paukkulauta :D Ei mitään käryä miten se ääritilanteissa käyttäytyy mutta ihan järkyttävä se on normiajossa - kelpaa toki sellaiselle joka jäykkää alustaa haluaa. Eibachista löytyy edes pientä pehmeyttä vaikken omaani sellaistakaan laittaisi jos itse joutuisin alustaa uusimaan tämän nykyisen ajokin perusteella. Tuntuu nuo kireämmät alustat olevan enemmän harrasteajokkeihin tarkoitettuja, ei oikein normiajossa ole kivaa se jatkuva tärryytys.

Vaan ainakin siinä mennään oikeaan suuntaan että alle tulee ihan ehdat renkaat ja toisaalta onhan tuo alusta uusi eikä se 300tkm rullattu parhaat päivänsä nähnyt orkkislötkö :) Hakkapeliitta 7:t alle niin on hauskaa ajella talvella kun pitoa riittää eikä se lopu yllättäen. Itselläni on Golfissa ollut alla talvella 175/65 R14 Hakka7:t ja ovat hyvät ajella silloin kun alla on lunta tai jäätä. Asfaltilla lähestulkoon pelottaa ajaa kun löysä rengas korkealla profiililla elää aika paljon auton alla. Kesällä 185/60 R14 on oikein pätevä rengastus, ei tuohon isompia kannata edes esteettisistä syistä laittaa. Nokian Hakka H:t ovat olleet alla tähän asti vaan tuli tuossa juuri katseltua ettei kyseistä rengasta enää saa. Sääli sinänsä, rengas kun toimii vesikelilläkin kuin unelma.

Kimmo Lehtonen

No voi rähmä, toi JOM... - ei pidä mainita pojalle... jos vaikka tykkäisi tuollaisesta "hampaanpaikkatärinästä"...  ::)

Talvirenkaiksi on tulossa 14-tuumaiset, kun kovalla työllä saalistin originaalit teräsvanteet kehineen ja kapseleineen...
Ne odotavat nyt maalattuina ehkäpä 17/65 14 rengastusta, sillä originaalia 185/60 14 ei oikein saa.

Kesärenkaiden vanteet ovat 15-tuumaiset BBS:t, joten niille tullevat sitten esim 195/50 15 renkaat.
Nyt niille on asennettuina jotkut kiinalaiset kopukat, mutta ne ovat vain siirtotarkoituksiin.
Autohan aloittaa taipaleensa aikaisintaan tammikuussa 2013, kun Tuomas- poikamme saa ajokortin,
joten ne talvirenkaat hommataan odottamaan ensimmäiseksi.

Kimmo Lehtonen

Moikka taas kaikille,

Blogin viimeisiä päivityksiä tällä erää.
Kesälomat on lusittu ja arkinen (sain pitää työni jo 12. YT.neuvotteluissa, joten en valita...) työhönpaluu on edessä itse kullakin.
Nytemmin Venton ruuvailu jää vähemmälle, mutta onpa autokin jo aika valmis. Takajarrut ja joitakin pikkujuttuja on laitettavana vielä ennenkuin tarjoamme autoa katsastukseen jossain vaiheessa syksyn mittaan.

Jos nämä juttuni jaksavat kiinnostaa, niin lukaiskaapa linkin takaa;
http://vwvento92.blogspot.fi/

Hyvää loppukesää kaikille VAGarenan lukijoille !

- Kimmo -

Taky

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Lehtonen - 03.08.12 - klo:13:38
Kesärenkaiden vanteet ovat 15-tuumaiset BBS:t, joten niille tullevat sitten esim 195/50 15 renkaat.

Noiden kanssa sitten pyörän kulmat kohdalleen - oikeasti - tuossa meitin III-Golfissa ko koko ja vaikka pyörän kulmat - nivelien vaihdon jälkeen = nivelet kunnossa, kulmat on säädetty ainakin täällä asian tuntejan maineessa olevan säätäjän toimesta on jälleen etupyöristä ulkokantit loppu.

Golfissa on myös alustasarja kuten muistelen Ventoonnekin tulleen.

lucifer

Mä en pääse tohon blogiin..aukee vaan se etusivu jossa lyhyt kuvaus suomeks ja englanniks..
Koittanu klikata vähän jokapaikkaa mut ei löydä.
Jetta mkVI 1.6TDi     Golf mkI Cabriolet

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: lucifer - 18.08.12 - klo:10:15
Mä en pääse tohon blogiin..aukee vaan se etusivu jossa lyhyt kuvaus suomeks ja englanniks..
Sama vika täällä.

Kimmo Lehtonen

Moikka,
Harmin paikka... itse käytän Internet Exploreria (ver 9) ja sillä blogia on myös editoitu.
Samoin iPad`lläkin sitä voi lukea...
Tarjolla olisi aika monta alasivua suomen- ja englanninkielistä tekstiä sekä paljon kuvia projektin tiimoilta.

Mulla oli joskus ajoittain kesällä ihan samalainen ongelma... juonsi juurensa jonkun uuden selaimen sotkemista asetuksista...

Kokeillkaapa, jos googlen kautta hakisi... hakusana "AGB-738" vaikkapa.

Quality

Itse pääsen blogiin ongelmitta Firefox 10,0.6 -versiolla. Erinomainen sivusto kaiken kaikkiaan, varsinainen autoharrastajan aarreaitta. Tällaisia lisää 8).

Voin paljastaa, että meillä vaimo on se varsinainen Vento-friikki, hän aina auton nähdessään muistelee omaa -96-mallista helmiäisvihreää yksilöämme, jolla taitoimme matkaa 185 tkm, varsin huoletonta ajoa. Ja tilaa oli (mutta ei suorituskykyä). Normiajossa erittäin kestävä ja käyttökelpoinen kapine. Siksi täältäkin vielä hatunnosto entistysprojektille.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Quality - 19.08.12 - klo:06:00
Voin paljastaa, että meillä vaimo on se varsinainen Vento-friikki, hän aina auton nähdessään muistelee omaa -96-mallista helmiäisvihreää yksilöämme, jolla taitoimme matkaa 185 tkm, varsin huoletonta ajoa. Ja tilaa oli (mutta ei suorituskykyä).

Niinhän tuo monesti on, että entiset vanhat autot nostavat tunteita pintaan, joko positiivisia tai negatiivisia :) Omalla kohdalla onneksi suurimmaksi osaksi pelkkää positiivista sanottavaa omista ex-autoista :) Aina se on hiukan haikea autosta luopua kun monta vuotta sillä on ajanut. Näin ainakin itsellä ihka ensimmäisen autoni kohdalla :)

Itse blogi on kyllä mukavaa seurattavaa :)

Kasis

Lainaus käyttäjältä: lucifer - 18.08.12 - klo:10:15
Pitkässä "projekti" palkissa "kolmio", josta aukeaa lisää(ehkä). Androidilla toimii.

Hienoa, että joku jaksaa (vielä) nähdä vaivaa alkuperäisyyden saavuttamiseksi.
Varsin mielenkiintoinen projekti ja peukkua sille.  :)
Scirocco & VI Golf Variant

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy