Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Markku J

Kiiltolistat sopivat tummiin väreihin. Mutta toisaalta vievät niistäkin "sporttisuutta" mielestäni. Itselleni kelpaisi edelleen puna-musta -väriteema oikein hyvin. Audin briljantinpunainen on niin hyvä punaisen sävy - jotenkin raikas ja sporttihenkinen. Makuasioitahan nämä taas, ja monta hienostunutta metalliväriäkin löytyy. Punainen on rahvaanomaisempi tai sporttisempi, miten sen kukin haluaa nähdä.

Newman

Kiiltolistat sopii tummiin sävyihin tosiaan, mielellään mustaan. Mutta se metalliväri EI ole mikään pakollinen Suomessa. Ota mieluummin joku perusväri ja karsi varusteista, mutta satsaa ennen varusteita moottoriin, nelivetoon ja automaattiin - omasta mielestäni tuossa järjestyksessä.

Minä en ottanut paljoa varusteita (ASS, kiiltolistat, tehdastummennokset, musta sisäkatto, bluetooth-paketti, sport-paketti ja jotain muuta, en muista) mutta nelivetoa, 155 kilowattia ja s tronic -vaihteistoa ei ole tarvinnut katua. Päinvastoin, joka kerta kun autolla ajelee, tuntee tehneensä oikean valinnan. Mutta mielipidejuttujahan nämä.

Markku J

Samassa järjestyksessä menee minulla nuo lisukkeet, kuin Newmanilla. Edellinen oma A4 oli aika karusti varusteltu sekin, mutta välttämättömyysvarusteet siinä oli (PDC, xenonit, parempi audio / B&O).

Nyt kun olen ex-cabriossani testannut ASS:n, en enää pidä B&O:ta välttämättömänä. Omaan autooni voisin sen ostaa, mutta työsuhdepelissä hintaraja on tiukka. ASS taas hinnaltaan on laatuunsa nähden suorastaan ilmainen. Ruotsissa vaan on vakiona Chorus -radio, jota ei Suomeen edes tuoda, ja on pakko hankkia ensin Concert, johon sitten saa ASS:n.

Flat

kai nyt huomasitte että tuo aikaisempi viestini oli täyttä huuhaata. ( sen verran asiallisia vastauksia tuli, että alkoi epäilyttämään)

Markku J

Flat: kyllähän me jo sinut tunnemme ja osaamme erottaa vitsit totuuksista. Kiitokset hyvästä tarinasta joka tapauksessa !

a-o

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.01.11 - klo:19:47
Samassa järjestyksessä menee minulla nuo lisukkeet, kuin Newmanilla. Edellinen oma A4 oli aika karusti varusteltu sekin, mutta välttämättömyysvarusteet siinä oli (PDC, xenonit, parempi audio / B&O).

Nyt kun olen ex-cabriossani testannut ASS:n, en enää pidä B&O:ta välttämättömänä. Omaan autooni voisin sen ostaa, mutta työsuhdepelissä hintaraja on tiukka. ASS taas hinnaltaan on laatuunsa nähden suorastaan ilmainen. Ruotsissa vaan on vakiona Chorus -radio, jota ei Suomeen edes tuoda, ja on pakko hankkia ensin Concert, johon sitten saa ASS:n.

Olihan Markku J huomannut Ruotsin quattro 30v kampanjan: http://www.audi.se/se/brand/sv/models/paket/a4.html

Lisäksi Ruotsissa on yleinen Proline varustepaketti (9500 SEK), jossa tulee Radio Concert, hälytin, värillinen ajotietokone, vakkari yms. Tällä hetkellä ei taida xenonit kuulua mihinkään pakettiin.

Markku J

Joo, kiitti, huomasin tuon, mutta en ole selvillä sen laskentaperusteista. Paketissa on mainuttu myös quattro ikäänkuin paketin sisältöön kuuluvana. Mihin tuota sitten verrataan normihinnastossa, kun etuvetoista 155 kW S tronic -mallia ei ole olemassa. Proline -paketin pyysin laskemaan omaani. Kumma, että tyrkyttävät siinä varashälytintä. Sitä ei Suomessa varmaan myydä juuri lainkaan enää ?

Toivottavasti myyjä vastaa huomenna - oli lomilla ruotsalaiseen tapaan vielä viime viikon.

a-o

Tuota 30V paketin hinnan laskentaa itsekin aikoinaan mietin. Sain myyjältä jonkun quattro -kampanjaesitteen, mutta se taitaa olla tällä hetkellä töissä "säilössä". Tuohon 30V pakettiin tosiaan kuuluisi ne xenonitkin. Kampanja esiteltiin Ruotsissa n. vuosi sitten, eli samaan aikaan kuin Suomessa tuli omat suppeammat q 30V kampanjat.

Meidän autossa on x-line (=proline + metalliväri + xenonit) sekä sport paket plus (sport paket + s-line ulkopaketti + s-line vanteet). Nämä paketit olivat tarjolla reilu vuosi sitten.

Markku J

Noista paketeista kyselin myyjältä. Netistä ei selviä tuo hintavaikutus kunnolla. Alennusprosentti Bemarista on hiukan yli 12%. Saa nähdä, mitä Audi tarjoaa.

Tuolla alennuksella hintaraamiin mahtuisi just perusvärinen F11 520 dA Touring Comfort -paketilla. Jos listaamani Audi mahtuisi, niin saisin upean voimalinjan ja hiukan enemmän varusteita - erityisesti kaipaamani paljon paremman audion.

Nudde

Lainaabriljantinpunainen on niin hyvä punaisen sävy - jotenkin raikas ja sporttihenkinen.

Jep jep, sitä ei voita kun ehkä Misanon punainen metalliväri. Itse olen sitä mieltä että sitä kontrastia pitää olla, puna/musta tai sitten valkoinen/musta on ne parhaat tähän. Muihin väreihin kaikki yksityiskohdat hieman hukkuvat.

Markku J

Nudde on tässä tiennäyttäjä. Hänen autonsa kuvia katselin, kun päädyin siihen näkemykseeni, että puna-musta on se oma suosikkini. Ja onhan tuo Nudden hieno auto tullut sitten livenäkin nähtyä, kiitos palstan (tai oikeastaan "sen edeltäjän UVW:n" - jos kehtaa mainita).

Teppis

Todella hyviä alennusprosentteja olet Markku J saanut Bemarilta. Kotomaassa ainakin alennukset ovat ylipäätänsä aika surkeita, tai sitten minussa ei ole tinkimisen taitoja. Siksi siis Audin leirissä nyt. F11 tai B8, siinäpä pulma, tullee sinulla monta unetonta yötä vielä..  ;) F11 olisi ehkä uudemman näköinen vielä vuoden parin päästä, jos sitä vielä pidät silloin.

Markku J

Olin ihan yllättynyt, kun kuulin nuo Ruotsin alennusprosentit (-12%). Saa nähdä, mitä Audi tarjoaa. Ja valinta tulee olemaan todella vaikea välillä A4 / 520 dA Touring. Audi olisi tehokas, unelma neliveto ja kaunis, laadukas auto. BMW taas uusi malli, laadukas, kaunis sekin, kiva ajaa (mutta ei Audi quattron veroinen lähellekään vajakkina).

rob-s

LainaaNoista paketeista kyselin myyjältä. Netistä ei selviä tuo hintavaikutus kunnolla. Alennusprosentti Bemarista on hiukan yli 12%. Saa nähdä, mitä Audi tarjoaa.

Kiinnostavaa! Antavatkohan ne Ruotsissa myös alennusta lisävarusteista? BMW taitaa senkin tehdä..jopa Suomessa
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Markku J

Bemari antaa saman 12% varusteista, mutta paketeista vähemmän.

fourvalve

kyllä autossa pitää olla kiiltolistat jos ne on vaihtoehtona, vanhan liiton miehenä tulee mieleen mustista listoista karvalakkimalli jossa on kääntyvät etupyörät ja ei muuta. ;D

Warree oli standard limousine ja limousine de luxe.  De luxen erotti kaukaa kromilistoista kyljissä, heti näki ettei kyseessä ole karvalakki vaan premium :D
BMW z4 3.0i roadster

Markku J

Heh ! Listat kunniaan ! Mutta ei minulle.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 11.01.11 - klo:20:58
Jep jep, sitä ei voita kun ehkä Misanon punainen metalliväri. Itse olen sitä mieltä että sitä kontrastia pitää olla, puna/musta tai sitten valkoinen/musta on ne parhaat tähän. Muihin väreihin kaikki yksityiskohdat hieman hukkuvat.

Itsekkin kyllä tätä komppaan ehdottomasti, harkinnassa olisi valko/mustatyyli joka on kyllä aika nähty, mutta itselleni se kolahtaa ja se kai se tärkein on. Lisäksi Oulussa ei kyllä liian montaa puna/musta valko/musta audia nää. Ylipäätänsä vähään on jääneet ihan vaikka S-line varustelulla.
Mutta palatakseni väriasiaan, mitäs on porukka mieltä moisesta yhdistelmästä kuin Teak Brown / Black? Eli musta optiikka, tummaa ikkunaa, tumma sisusta? Vanteissa tuleekin sitte vähän kysymysmerkkejä. Niinkin jäätävä ratkaisu kuin valko-kiillotetut, tai ihan normaalit hopeat/hopea-kiillotetut (lievä huulivanne esim..)

Markku J

Kuulostaa oikein hienolta kunhan et ihan mustia vanteita laita.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.01.11 - klo:22:41
Kuulostaa oikein hienolta kunhan et ihan mustia vanteita laita.

En. En oo oikeen mieltyny mustiin vanteisiin. Ainut missä se menee on valkonen tai hopea auto, kiillotettu huuli ja musta keskiosa, mutta juurikin tuo huulivanne ei ihan joka autoon passaa.

Nudde

Lainaakyllä autossa pitää olla kiiltolistat jos ne on vaihtoehtona, vanhan liiton miehenä tulee mieleen mustista listoista karvalakkimalli jossa on kääntyvät etupyörät ja ei muuta.

Maku-asiota ja niistä ei kannata kiistää. Minulle tulee taas mieleen vanha auto, koska siihenhän noi listat juontaa juurensa, aikoihin kun ikkunat niillä laitettiin kiinni. Mutta jokainen oman maun mukaan!

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 11.01.11 - klo:22:28
Heh ! Listat kunniaan ! Mutta ei minulle.

Samaa mieltä. Tulee noista kiiltolistoista semmoinen bling bling mieleen, samoin kromattuja vanteita en ikinä autooni laittaisi vaikka niitäkin komean näköisiä onkin.

Vanhassa 1200L Ladoissakin on/oli kiiltolistoja ikkunan ympärillä niin kai sekin sitä premiumia on ;D Toki Siperian Mersuksihan sitä kutsutaankin  :P

Ktk

quattro-kamppis pukkaa Sport-pakettia vakiona + lähtöhinta 4-500e halvempi kuin vakio-business. Alkaa viikon sisällä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.01.11 - klo:20:01
kai nyt huomasitte että tuo aikaisempi viestini oli täyttä huuhaata. ( sen verran asiallisia vastauksia tuli, että alkoi epäilyttämään)

Arvelin jotain tämän suuntaista, mutta kun olen uusi foorumilla ja välillä täällä näkee sellaisia aivopieruja. Ja toisaalta sarkasmitutkani on vielä edellisen kesän terässä. :D

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 12.01.11 - klo:11:21
quattro-kamppis pukkaa Sport-pakettia vakiona + lähtöhinta 4-500e halvempi kuin vakio-business. Alkaa viikon sisällä.

Vakio-business etuvetosena?

Wilburi

Kai tuo nyt tarkoittaa Quattro-mallia?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Tomppis

Eli esim 2.0 TFSI Q on n. 45ke ja siihen lisänä spottivarustelu?

Wilburi

Joku viisaampi saa vastata tähän, kun nyt töissä ollessa ei ehdi tarkastamaan asiaa, kun pitää puhua puhelimessa samaan aikaan.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Tomppis

Hinnastosta revitty siis. Elikkä jos sanomani malli on normaalisti 45573,50 niin tosta otetaan vaikka 450 â,¬ pois, jää 45073,50 ja lisänä siihen sitte vielä muistaakseni 1890 â,¬ varustepaketti. Elikkä 2340 â,¬ jäis voitolle jos nyt hankkis quattron. Kyllähän tuolla rahalla sais jo vaikka mitä lisää.

E: numeroiden korjailua..

njs

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 12.01.11 - klo:11:21

Eli käytännössä 1.8 TFSI quattro + Sport-paketti on halvempi kuin normi Business-varusteltu 1.8 TFSI (37491â,¬). Joku saattais pitää melko hyvänä tarjouksena.  8)
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy