Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

VAG!

aa

Pertsa

Nudde

Kyllä, mutta sulla pitää olla se sähköluukku jo ennestään. Eikös se sähköluukku vaan avaudu kakesta sitten kiinni napista luukun reunasta, tällä saa sen sitten kiinni myös kaukosäätimestä.

Pekka T

^ Tuolta Kufatecin sivulta löytyy tälläinen huomautus:     *  This module can only be used for car's that are equipped with an electric trunk.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

Lainaa^ Tuolta Kufatecin sivulta löytyy tälläinen huomautus:     *  This module can only be used for car's that are equipped with an electric trunk.

Juuri näin.

Pertsa

^No niinpä näyttää. Jäi tuo huomaamatta. Luulin vähän liikoja.

Nudde

Mun auton kulutus on hieman "vaihdellut", jostain syystä Tankkaa ei nyt laske oikein, tarkistin kaikki tankkaukset ja minä sain niistä ihan ok lukuja..... ???

Wilburi

Tarkastin myös omat kulutustietoja ja näyttää samoin aivan omia lukemiaan.  ???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Jos näyttää tankkaus.com omia lukujaan, niin näyttää toimivat myös tämä areena. On tullut katseltua Eurosporstia muutama tunti ja palstalla vietettyy aikaan on kertynyt juhlalliset 15 minuuttia vaikka vähän väliä on tullut luettua keskusteluja. Eli aikaa näyttää kertyvän vain silloin, kun oikeasti kirjoittaa ja muuten rullailee sivuja???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Nudde se vaan yrittää selitellä. Marraskuussa on  revitelty hullun lailla ja kortti joutunut kuivumaan, joulukuu on sitten ajeltu pintakaasulla pientareella varman päälle. Tankkaus.con laskee omiaan.....joo jooo....

Pernana, oli liuotin pullo jotenkin valunut takakontin kaukaloon, oli hieman ikävä haju peräkontissa. Haalarit oli liuotinkyllästetyt ja muutama muukin esine.....tana.....

Nudde

Lainaajoulukuu on sitten ajeltu pintakaasulla pientareella varman päälle.

Ei edes tolla ajotyylillä pääse tollaisiin lukemiin.........mun autolla ei millään, tai jonkun pätkän ehkä....

qmckone

Ylittävät jo 2.0q lukemat!
A4 2.0Tq

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 11.09.10 - klo:22:19

Ei edes tolla ajotyylillä pääse tollaisiin lukemiin.........mun autolla ei millään, tai jonkun pätkän ehkä....

Entäs onnistuuko tuohon marraskuun lukemaan, jos oikein kovasti yrittäisi?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 11.09.10 - klo:22:32
Entäs onnistuuko tuohon marraskuun lukemaan, jos oikein kovasti yrittäisi?
Eiköhän, jos kaasussa on vain on/off-asento ja sitä rataa :)

Ton-1

Startin pojat oli saannut Golf R:n keskikulutukseksi 30 litraa satkullla ....... radalla  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk

No eihän tuo nyt isoa yritystä vaadi, varsinkaan radalla.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.09.10 - klo:01:30Startin pojat oli saannut Golf R:n keskikulutukseksi 30 litraa satkullla ....... radalla  ;D
Lainaus käyttäjältä: Mrk - 12.09.10 - klo:03:09No eihän tuo nyt isoa yritystä vaadi, varsinkaan radalla.

Ja kaverit itkee lopputeksteissä 1500kg painavan 270 heppasen nelivetosen automaatin kulutusta. ;D Hei haloo, ketä kiinnostaa sporttiauton kulutus? Ã,,rriä ei kuitenkaan montaa Suomessa ole eikä varmaan tule olemaankaan. Niin ja se koeajajatyyppi saa pitäytyä niissä Nissaneissa. Menis jollain Notella räppäämään radalle. Varmaan veis yli 10litraa satasella!

[/OT]
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Flat

LainaaMenis jollain Notella räppäämään radalle. Varmaan veis yli 10litraa satasella!

ja ilo olisi huipussaan....

VWonderman

Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Nickkeli

Jahas. Auto lähtee viikon päästä ke Audi Airportille korjaukseen / vikahuoltoon. "pikku" lista oli...Reklamoin myös maalipinnasta joka lähtee johonkin eteenpäin.Epäilen vähän meneekö läpi mutta olen ainakin yrittänyt.
Pahaa tekee kattoa kun ihme paikoista maali lähtee. Huomasin eilen myös, että ajovalojen lasit on menny ihan harmaiksi sisäpuolelta?
Lampun pesurit korjaattiin -09 kun ne jäi ulos, muistaakseni sen jälkeen ei olekkaan  toiminut.
Sisällä tosiaan nitisee ja paukkuu sen verran et hermot on kyllä menny tasasee vuosien mittaan.
Vaihteistosta en nyt viittiny sanoo mitään. välillä toimii mut monesti ei ja välillä saa survoo 1 sisään 6 kertaa. Sitte pistin kyselyjä tuosta soittimen päivityksestä.
Ja korjaus on tosiaan takapuskuri taas...joku ajoi kolmatta kertaa vuoden sisään mun persuksii :/ tai siis Audin.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Nickkeli - 13.09.10 - klo:16:38
Jahas. Auto lähtee viikon päästä ke Audi Airportille korjaukseen / vikahuoltoon. "pikku" lista oli...Reklamoin myös maalipinnasta joka lähtee johonkin eteenpäin.Epäilen vähän meneekö läpi mutta olen ainakin yrittänyt.
Pahaa tekee kattoa kun ihme paikoista maali lähtee. Huomasin eilen myös, että ajovalojen lasit on menny ihan harmaiksi sisäpuolelta?
Lampun pesurit korjaattiin -09 kun ne jäi ulos, muistaakseni sen jälkeen ei olekkaan  toiminut.
Sisällä tosiaan nitisee ja paukkuu sen verran et hermot on kyllä menny tasasee vuosien mittaan.
Vaihteistosta en nyt viittiny sanoo mitään. välillä toimii mut monesti ei ja välillä saa survoo 1 sisään 6 kertaa. Sitte pistin kyselyjä tuosta soittimen päivityksestä.
Ja korjaus on tosiaan takapuskuri taas...joku ajoi kolmatta kertaa vuoden sisään mun persuksii :/ tai siis Audin.
Mistä paikoista sulla maalit lähtee?
Nuo lampunpesurin luukut on korjattu myös minulta ja varmaan aika monelta muultakin takuuseen kun ne jäi ulos. Mulla kyllä ne toimii korjauksesta huolimatta ;) Tuossahan on käsittääkseni kyse vain että niissä pesurien saranoista täytyy hiukan otta materiaalia pois tietystä kohtaa ettei ne kanita siihen aukon reunaan.

Flat

Niccelin natinat natinat on ikävä juttu, siinä kyllä hermo menee ....

Ihmeellistä että yksilöiden välillä on isojakin natinaeroja. Missä sun auto on muuten valmistettu ? Oma on kasattu ingolstadissa ja on natinafree yksilö.

Nicceli vois laittaa hieman kuvia tuosta maalin  lohkeilusta, niin muutkin osaisivat syynätä autojaan.

Nickkeli

Sen pesurin korjauksen jälkeen en ole saanut kertaakaan suihkaisemaan :) ja olen yrittämällä yrittänyt.
Mistä sen valmistuspaikan pystyi varmistamaan?

nuih. siinä kuvia.

http://www.flickr.com/photos/nickkeli/sets/72157624952743070/

Flat

LainaaMistä sen valmistuspaikan pystyi varmistamaan?

syötä VIN koodi tuonne

17. Mitä auton VIN koodi kertoo ?

http://www.autohausaz.com/audi-auto-parts/audi-vehicle-identification-numbers.html

Yksinkertainen VIN dekooderi:

http://s2central.net/vin_entry_sonic.html

19. Mistä auton VIN koodin saa selville ?
VIN koodi löytyy mm. auton huoltokirjan alusta tai auton tyyppikilvestä. Se on 17 numeroinen yhdistelmä. esim WAUZZZ4FX9N000100

Tuo maalijuttu näyttää keulan osalta hyvin samanlaiselta kuin itselläni, olen pitänyt niitä kiveniskuina. Kuten jo aikaisemmin valittelin, nokka on kokenut kovia verrattuna aikaisempiin ajokkeihin, vaikka kilsoja on tässä vaiheessa paljon vähemmän kuin noissa vanhoissa silloin kuin niistä luovuin. Olen ihmetellyt maalipinnan heikkoa kestoa, vaikka sitten kiveniskuja vastaan. Muualta kuin keulasta en muistaakseni ole havainnut lohkeamia. Pitänee joskus pesun yhteydessä syynätä ajatuksella maalipintaa. Onnea vaan reklamaation tekoon, hämmästyn jos myöntävät jotain.

Pertsa

Valmistenumeron (VIN-numero) 11. merkki kertoo valmistuspaikan. Todennäköisesti se on tuo A sullakin?

Jotenkin näin nuo menee, siis tuo 11. merkki VIN-numerossa VAG:eilla:

A - Ingolstadt
B - Brussels
E - Emden
G - Graz
H - Hanover
K - Osnabruck
M - Mexico
N - Neckarsulm
P - Brazil
S - Stuttgart
V - Westmoreland, PA. (USA)
W - Wolfsburg
Y - Spain (SEAT)

EDIT : Minusta nuo Nickkelin maalin lohkeamiset kyllä näyttää ihan tavallisilta kiveniskemiltä. Kyllähän noita tulee keulaan väkisinkin. Itsellänikin noita on jonkin verran, tosin valkoisessa autossa niitä ei huomaa niin hyvin kuin tuossa tummassa koska vaaleanharmaa pohjamaalin väri on lähempänä valkoista kuin mustaa. Tosin se kyllä täytyy myöntää että hiukan oudoissa paikoissa osa noista näyttää olevan.

Nickkeli

Niin ja on siinä kiveniskuja, pieniä pisteitä. Ok juttu. mutta miten niistä voi lohkeilla noin pirun isoja biittejä.
Jos tallainen on Audi, niin siirryn vanhempiin / muun merkkisiin. Kaverilla on 2004 A6 ja se keula on aika hirveen näkönen mutta mittarissa taitaa olla 200-300tkm. Näkisin ton asian niin, että kun tuossa on sen verran....en halua edes miettiä :D
Tosiaan noi konepellissä olevat tuli 3000km jälkeen. Jokainen mies varmaan tietää, että jos on 3000km takana. Autoa syleilee ja suojelee kuin pientä lasta :D Mutta mulla ja audilla kun meni sukset ristii siinä vaiheessa kun sain avaimet käteen.
Tuossa sivulla 51 kun puhutaan audin maaleista niin tosiaan myös nuo näyttävät enemmän lohkeilulta kuin kiveniskeymältä.

-Velmu-

Täytyy "peesata" edellä kirjoittaneita. Kyllä noi ihan tavallisilta kiven iskuilta vaikuttavat, niitä löytyy omastakin autosta. Mitä tulee kivenisku kestävyyteen niin toi kauniimpi puolisko oli aikoinaan suomessa olevassa autotehtaalla töissä maalaamon esimies puolella niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin väri myös vaikuttaa kivenisku kestävyyteen. Tehtaalla testattiin koko ajan eri värien kestävyyttä ja yleensäkin tummat värit esim. tummansininen jne. ovat heikompia kestävyydeltään kuin vaikkapa hopea. Ja kyse oli sitten porschen pelleistä ei euro samarasta... :D

Allekirjoittaneen biilistä natinat loppui kun ilmat jäähtyi joten lämppärin putkistosta ääni kuulunee kun ne helteillä kylmää pukkaavat.

Nickkeli

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.09.10 - klo:17:40
Niccelin natinat natinat on ikävä juttu, siinä kyllä hermo menee ....

Ihmeellistä että yksilöiden välillä on isojakin natinaeroja. Missä sun auto on muuten valmistettu ? Oma on kasattu ingolstadissa ja on natinafree yksilö.

Nicceli vois laittaa hieman kuvia tuosta maalin  lohkeilusta, niin muutkin osaisivat syynätä autojaan.

On tuokin valmistettu Ingolstadt:issa.

Nickkeli

En mä sitä kielläkkän,ettei nuo olisi ehkä niitä. Ei ne varmaa itsestää irti lähde. Kuitenkin luulis jotain kestävän maalipinnan.
Harmittaa kun vanhassa -94 Corollassa ei lähtenyt samaan tahtiin maali.

Pertsa

Eihän se lentävä kivi katso paljonko kilometrejä on autossa...kyllä se saattaa siihen konepellin reunaan lentää vaikka olisi mittarissa vaikka vasta se 3tkm ;)
No joo, kyllä siitä saatta lohjeta isompikin pala jos on riittävän iso kivi tai se tulee riittävän lujaa.
Mulla oli edellinen auto Passat, metalliharmaa ja kyllä siinäkin oli noita kiveniskujen aiheuttamia koloja, osa oli noita suurempia, osa pienempiä. Sama on nykyisessä autossa. En usko että nuo on jotenkin poikkeuksellisia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy