Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jäpälä

Tuli taas sattumien kautta auton osto ajankohtaiseksi. Niin onko kokemuksia 3.0tdi + s-tronic yhdistelmästä, eli miten pelaa ja onko ollu lootassa vikoja ja millä kilsoilla? Nykyinen oli manuaali ja semmonen ensisijaisesti olis hakusessakin, mut aika vähän on valinnannan varaa varsinkin kohtuullisilla kilsoilla.
Audi A4 3.0 TDI

wiba

Taitaa virallinen nimi olla tiptronic tuolle automaatille.
Voin suositella tuota comboa kolmelitraiseen! Toimii hienosti ja minusta keppivaihde ei oikein tähän sovi. Turhaa hämmentelyä ison koneen kanssa. Reilu 170tkm ajettu ja toimii nätisti, mutta öljyt pitää tietysti ajallaan vaihtaa.

Ktk

Kolmilitraista on sekä tiptronicilla että S-tronicilla. Alussa tippi, vaihtui sitten äästronikiksi.

msvahn

Onko kenelläkään B8:sin kanssa LG Nexus 5 suhteen kokemuksia miten BT-yhteys pelittää?

Ajattelin luurin päivittää ja pelottaa, miten tuollainen kivikauden -08/-09 malli tykkää uudesta luurista. Toiminta oli moitteetonta HTC:n vanhan Androidin kanssa, mutta Galaxy S2 (varapuhelin) tuntuu välillä pudottavan yhteyden.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Rokkitapsa

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 22.01.14 - klo:17:56
Onko kenelläkään B8:sin kanssa LG Nexus 5 suhteen kokemuksia miten BT-yhteys pelittää?

Ajattelin luurin päivittää ja pelottaa, miten tuollainen kivikauden -08/-09 malli tykkää uudesta luurista. Toiminta oli moitteetonta HTC:n vanhan Androidin kanssa, mutta Galaxy S2 (varapuhelin) tuntuu välillä pudottavan yhteyden.

Mulla ainakin Note 3 pelaa autossa huomattavasti kakkosta paremmin, eli en usko, että ongelmia tulee.

Note 2:n kanssa pätki yhteyttä ja ei synkannut edellisiä puheluita yms. Toki on voinut olla ongelma vain itse luurissa.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

msvahn

Hyvä kuulla.  :)
Nykykalusto

fleetwood

Minulla taas Note II pelaa täydellisesti auton hf:n kanssa, ei mitään ongelmia.
Passat GTE Variant

anpu

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 23.01.14 - klo:08:30
Minulla taas Note II pelaa täydellisesti auton hf:n kanssa, ei mitään ongelmia.

Mulla toimii iphone vitosen kanssa ihan hyvin.

minime

Minkä mallisia taakkatelineitä väki on käyttänyt avanttinsa katolla, kun kiinnityskohtina ei käytetä Audin suunnittelemia kohtia kattokaiteesta? Omassa suksiboksissa on keskelle tehty upotus, joka sattuu olemaan sen verran pitkän mallinen ettei tuo 700 mm riitä telineiden väliksi...

Nuo yleisesti tarjotut mallit (Thulelta ja Mont Blancilta) taitavat kiinnittyä aina niihin reikiin kaiteissa.

Pertsa

Ei kiinnity ainakaan Thulet niihin reikiin. Ne voi laittaa ihan mihin kohtaan vaan. Itse tosin kiinnitän ne niihin kohtiin mihin kohtiin orkkistelineetkin tulee. Ne reiät on vain orkkistelineitä varten.

junu

Itselläni Mont Blanc telineet joissa nastat kattokaiteen reikiin, joten tarkoitettu vain niihin paikkoihin kiinnitettäväksi. Tarttuvat kyllä muuhunkin kohtaan, mutta en ole uskaltanut kokeilla boksin kanssa. Onko kukaan porannut uusia koloja kaiteisiin kauemmaksi toisistaan?

Pertsa

^Ok, luulin että ne reiät on vaan orkkistelineitä varten. No enivei, Thulet kuitenkin voi kiinnittää eri paikkoihinkin niinkuin ko mainitsin.

nicce

Saako pissapoikaa muutettua siten, että joka kerta ei tule ajovaloille nestettä?
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Arte

LainaaSaako pissapoikaa muutettua siten, että joka kerta ei tule ajovaloille nestettä?

Oisko se joka viides kerta ruikkaus lampuillekkin. Mä oon sammuttanu valot, jos auto on puhdas ja pitääkin jostain syystä pestä tuulilasia. Paskakelillä en ole murehtinut kun auto on muutenkin likainen. Toki tossa vois säästää pesunestettä. :)
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

nicce

Mun mielestä mulla tulee joka kerta myös valoille kun valot on päällä. FL B8.

teve

Omat kokemukset tukevat tuota "noin joka viides ruiskaus valoille" -teoriaa, sillä poikkeuksella että käynnistyksen jälkeen laskut nollaantuu ja ensimmäisellä kerralla myös valot saavat osansa.

t e v e

Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Pertsa

Noita voi säätää VCDS:llä. Tuota valojen pesukertaa voi harventaa ja lisäksi sitä viivettä voi kasvattaa kuinka pitkään siitä viiksestä vetää että myös lamput pestään

fleetwood

Ja jos valokytkin on nolla-asennossa, niin lamppuja ei pestä ollenkaan.
Passat GTE Variant

nicce

Pertsalle kiitos tiedosta, pyydän kaveria koodaamaan muutoksen. Teillä muilla ilmeisesti on vanhempi auto kun mulla, jos kerran vaan joka 5.kerta tulee lampuille. Tuon valokytkimen nollankin tiesin, ei vaan huvittaisi tuolla liikenteessä alkaa valoja räpläämään kun haluan tuulilasin puhtaaksi.

teve

Allekirjoittaneella ajossa B8 -11, eli pre fl. Saattaa siis olla facelift päivitys tuo jatkuva valoille pissiminen?

Oma autoevoluutio:
Carina -77 > Visa Gti -88 > Corolla FX -87 > Carina farkku -91 > Xantia farkku -98 > 405 farkku -99 > C5 farkku (uusi) -04 > C5 farkku hdi136 -09 > A4 1,8 sedan -11 (uusi) + 320xi farkku (uusi) -13

Ktk

Ei kyl kuse facelift joka kerta lampuille.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: nicce - 06.02.14 - klo:11:53
Tuon valokytkimen nollankin tiesin, ei vaan huvittaisi tuolla liikenteessä alkaa valoja räpläämään kun haluan tuulilasin puhtaaksi.

Joo, ja xenon polttimoiden vaihtohinnalla saa aika hiton paljon lasolia.. Sytytyskerrat kuluttaa polttimoita.

change to e.g. 500
change to e.g. 10

Nykykalusto

AudiB8

Mikä se on oikein tapa saada pyyhkijän sulat ylös B8:ssa? Onko mitään väliä meneekö valikoista huoltotilaan vai nyppäsee käsillä ilmaan?

xmasa

Lainaus käyttäjältä: AudiB8 - 07.02.14 - klo:16:08
Mikä se on oikein tapa saada pyyhkijän sulat ylös B8:ssa? Onko mitään väliä meneekö valikoista huoltotilaan vai nyppäsee käsillä ilmaan?
Toimiiko Audissa sama systeemi kuin esim Volkkarissa? Sammutat auton, ja parin sekunnin sisällä painat pyyhkijän viikseä, niin sulat ajautuu ylös?
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

re2

^ Eikös tuo löydy suoraan MMI-valikosta?

http://www.auditech.org/acont-768.html

...ja siis mieluummin sitä kautta. Käsittääkseni kerran kestää tosin nykäistä nätisti käsinkin ylös.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 07.02.14 - klo:16:57
Toimiiko Audissa sama systeemi kuin esim Volkkarissa? Sammutat auton, ja parin sekunnin sisällä painat pyyhkijän viikseä, niin sulat ajautuu ylös?
ei ainakaan B8:ssa

nicce

Ktk

Toimii faceliftissä, vanhakeulaisessa ei. Molemmissa löytyy car-valikosta.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.02.14 - klo:19:41
Toimii faceliftissä, vanhakeulaisessa ei. Molemmissa löytyy car-valikosta.

Toimiiko muuten FL:ssä jo sähköikkunatkin virtojen katkaisun jälkeen yhdellä painalluksella ylös asti (kuten VW/Skoda)? Näissä pre-FL:ssä ei liene muuta vaihtoehtoa kuin pitää ikkunan katkaisijaa pohjassa loppuun asti..
Ollut ärsyttävä takapakki, kun mielestäni jo -04/-05 vuodesta edellä mainituissa CAN härveleissä pystyi esim. parkkihallissa auto sammutettuna näpäyttämään ikkunan sulkeutumaan samalla kun irrotteli vyötä ja keräili tavaroita kabiinista (BMW:ssäkin jo 90-luvulta).
Nyt on B8:sin kanssa aina vasen käsi varattuna tuohon ikkunan odotteluun jos unohtaa nostaa lasin ennen sammutusta..
Nykykalusto

Ktk

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 07.02.14 - klo:20:44
Toimiiko muuten FL:ssä jo sähköikkunatkin virtojen katkaisun jälkeen yhdellä painalluksella ylös asti (kuten VW/Skoda)?

Muistaakseni ei toimi vaan täytyy vetää katkaisijasta koko ajan. Pitkällä painalluksella ne lasit voi sitten sulkea ihan kaukosäätöavaimella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy