Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Erzi

Nyt törmäsin netissä vähän outoon tietoon... Eli eikö maxi-cosin isofix turvakaukaloalustat ole yhteensopivia B8:n kanssa? Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta? Näin ainakin maxi-cosin sivuilla sanotaan, mutta mistäköhän asia johtuu?
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

re2

^ Höpöpuhetta. Meillä ainakin on ollut muutaman vuoden ikäinen Maxi-Cosin ISOFIX-turvakaukalo B8 Avantin takapenkillä ja oikein mainiosti se sinne istui. Paremmin kuin nykyinen BeSafe izi Combi X3 ISOfixilla, jonka kaksihaarainen tukijalka ei puolestaan asetu oikein lattian muotoihin. Tuossa Maxi-Cosissa ei ollut tätä ongelmaa.

EDIT: Meillä oli siis Maxi-Cosin CabrioFix-kaukalo EasyFix-telakalla, mutta malli oli muutaman vuoden takaa. En kyllä ainakaan kuvista keksi mikä siinä olisi voinut niin muuttua, ettei enää sopisi.

Erzi

Tähän tietoni perustin:
http://www.maxi-cosi.de/de-de/maxicosi-service/-/media/9535723BFA6941B4BE87786C89CA0214.ashx

Ja tosiaankin juuri easyfix oli suunnitelmissa, tosin Pebblen kanssa.

xmasa

Nyt on jo pidemmän aikaa pahasti ollut kuumetta B8 suhteen, etenkin 1.8tq avantin suhteen. Mitenkäs näiden lämpeäminen kovemmalla pakkasella? Nykyinen VW kottero on niin surkea lämpeämisen suhteen, että ilman webastoa ja keulapahveja en ajaisi talvella koko romulla metriäkään. On varmaan ollut aikaisemmissa viesteissä tuosta lämpeämisestä puhetta, mutta en nyt nopealla haulla löytänyt  ::)

Kiikarissa on ollut lähinnä vm.2010, mutta eipä noitakaan nyt mahdottomasti ole tarjolla. Mitään yli 80tkm ajettuja ei kauheasti tee mieli.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

msvahn

Jos ei jäähdytysnesteen neulan asento hirvitä, niin B8:ssa ei tarvitse kyllä sisällä palella. Lämpöä jaksaa kabiiniin työntää, eli sisätilan kenno on todella tehokas.. vie kaiken lämmön moottorilta.  ;)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Jaqne

Oma ainakin lämpenee nopeasti ja puhaltaa lämmintä ilmaa. 10km työmatkalla moottorikin on ehtinyt lämmetä 90 asteeseen, pahveja ei ole tarvinnut käyttää.

jkko

Itsellä on juurikin 1.8 koneella oleva eikä vielä ainakaan ole kylmä tullut. Puhaltaa jo muutaman kilometrin jälkeen lämmintä. En ole myöskään keulaa peitellyt.
audi a4 avant 1.8tfsi quattro

Latexi

Kyllä tuo kakkoskonekin lämpenee suhteellisen nopeasti. N. 10 km ajon aikana nousee mittari lähestulkoon normaalilämpöön eli pikkuisen vajaat 90. Juuri tänään seurasin sitä kauppareissulla käydessäni, ulkolämpö oli josssain -15 paikkeilla.
Latexi

Erzi

Onko urheiluistuimissa istuinosan kaltevuudensäätöä, jos ei ole sähkösäätöinen penkki?
Ja onko kokemuksia drive selectistä? Onko hyödyllinen varuste?

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 19.01.14 - klo:22:59
Onko urheiluistuimissa istuinosan kaltevuudensäätöä, jos ei ole sähkösäätöinen penkki?

Kyllä on, etureunan korkeudensäätö.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Erzi

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.01.14 - klo:23:24

Kiitos! Onko drive selectistä kokemuksia?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 19.01.14 - klo:23:24
Eikös tuo ole pikemminkin etureunan pituudensäätö, siis että reisitukea saa jatkettua eteenpäin. Ei kai tuossa istuimessa varsinaista kallistuksensäätöä ole?

Ktk

On siellä etureunan korkeussäätö, se kahva siinä penkin vasemmassa etukulmassa.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 20.01.14 - klo:09:35
Eikös tuo ole pikemminkin etureunan pituudensäätö, siis että reisitukea saa jatkettua eteenpäin. Ei kai tuossa istuimessa varsinaista kallistuksensäätöä ole?

Aina oppii jotain uutta, eihän auto sinulla vielä kovin pitkään ole ollutkaan.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Ai on vai? Onks siellä joku vipu? No prkl, pitääpä tänään tarkistaa....

Ktk

Pertsa

En kyllä usko ennenku näen ;)

Ohikulkija

LainaaEikös tuo ole pikemminkin etureunan pituudensäätö, siis että reisitukea saa jatkettua eteenpäin. Ei kai tuossa istuimessa varsinaista kallistuksensäätöä ole?
Se pituudensäätö on siinä keskellä.
Kallistuksen säätö oli edellisessä A4:ssa ja myös nykyisessä A3:ssa. Ilmeisesti on ollut tehtaan jäljiltä kohdallaan, kun ei ole ollut tarvetta puuttua asiaa. Ã,,lä vaan sano, että olet kärsinyt säädön puutteesta kaikki nämä vuodet :)

Pertsa

Joo kyllä mä sen pituudensäädön tiedän. Kallistuksensäädölle ei ole vielä koskaan ollut tarvetta, siksi ehkä jäänyt huomaamatta.
Tai nyt kun mietin, niin on mulla nyt joku hämärä muistikuva että joskus sitä saattanut räplätä. Ilmeisesti unohtunut, koska ei ole ollut tarvetta. Nyt kun muistelen lisää niin parilla edellisellä pidemmällä ajomatkalla on kaasujalan takareisi allanut puutua, tuo kallistuksensäätö saattaiski auttaa siihen. Hyvä että tuli puheeksi :)

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 20.01.14 - klo:00:09

Omassani se on,kuuluu kategoriaan "yhtä tyhjän kanssa", ainakin tuossa manuaali-perusdiisselissä. Ei ole monesti tullut käytettyä kun eri asetuksilla on niin pienet erot.

Rokkitapsa

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 20.01.14 - klo:00:09

Itselläni taasen vain hyviä kokemuksia. Aktiivialustalla tuntuma tiehen ja iskunvaimennuksen jäykkyys oikeasti muuttuu ihan tuntuvasti, jopa kanssamatkustajan mielestä.

Omasta autosta puuttuu MMI, joten Individual -säätöä ei ole. Se olisi tarpeen omassa ajossa, kun tykkään jämäkästä ohjauksesta, mutta ajoa tulee kuoppaisella tiellä paljon.

Ei se alusta tosin Dynamic -moodissakaan ole täysi kivireki, mutta hiekkatiet menen mieluiten Auto -asetuksella. Comfort on ohjaukseltaan turhan hapara omaan käteen. Se ohjauksen ja alustan manuaalisäätö olisi oikeasti paikallaan.

Btw. Tänä aamuna simahti oikea xenoni. Jos tuolla kuitenkin ajelisi seuraavaan huoltoon asti, kun näkee välttävästi näinkin. Huollatan kiesin joka tapauksessa maaliskuussa hyvissä ajoin ennen Norjan -reissua ja 3000 kilometrin ajorupeamaa.

Lähetetty minun SM-N9005 laitteesta Tapatalkilla

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

msvahn

Itsellä myös drive selectin kaikki osat. Jos pitäisi valita mikä kolmesta komponentista, niin itse nostaisin aktiiviohjauksen (eli siis muuttuvavälityksinen) tärkeimmäksi. Se tekee A4:sta luokkaa ketterämmän olemukseltaan. Alusta minun makuuni on jopa turhan kova Dynamic asennossa, joten itse käytän juurikin individual asetusta, jossa alusta Comforttina. Vasta 150kmh jälkeen tai mutkatiellä dynamic moodi pääsee mielestäni oikeuksiinsa. Auto-asento toimii itse asiassa omaan makuuni hyvin.

Kaasupolkimen herkkyys (itselläni manuaali, joten ei vaihteiston osalta kokemusta) on enemmän hifistelyjuttu, mutta sekin on itselläni dynamic-moodissa herkkyyden lisäämiseksi. (tekee laiskasta lahnasta myös hiukan ketterämmän olemuksen)

Drive select paketilla saa ainakin nelivetoiseen Audiin BMW:n ajettavuuden ja quattron suuntavakauden.. :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Rokkitapsa

Juu.

Jos itsellä olisi mahdollisuus valita, olisi yleisimmin ajossa alusta autolla tai comfortilla, ja kaikki muut sitten dynamicilla.

Kai sitä on oppinut tuohon alustaan, kun se ei omaan perseeseen tunnu dynamicilla lainkaan kovalta. Joskus jopa äityy kokeilemaan, onko noissa nyt lainkaan eroja, ja huokaisee helpotuksesta, kun alusta toimii normaalisti. Avokki on joskus huomauttanut kyllä, että laittaisin comfortin hiekkatielle.

Isä taas koeajaessaan pisteli dynamicilla koko ajan, tuntui kuulemma Leonin Stylea pehmeämmältä. Omastakin mielestä turha pintakovuus puuttuu, mikä tekee alustasta ihan ookoo ajettavan dynamic -säädöillä jatkuvasti.

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

Erzi

Jos taas ei ole säädettävää alustaa niin taitaa jäädä drive selectin hyöty vähän ohueksi?

Rokkitapsa

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 20.01.14 - klo:19:29
Jos taas ei ole säädettävää alustaa niin taitaa jäädä drive selectin hyöty vähän ohueksi?

Tuohon en osaa varmasti vastata, mutta se selvinnee parhaiten kokeilemalla ajoa drive selectillä ja ilman, jos vain mahdollista. Kyllä mä itse näen siinä jonkinlaisen hyödyn.

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

stonelake

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 18.01.14 - klo:21:37
Tähän tietoni perustin:
http://www.maxi-cosi.de/de-de/maxicosi-service/-/media/9535723BFA6941B4BE87786C89CA0214.ashx

Ja tosiaankin juuri easyfix oli suunnitelmissa, tosin Pebblen kanssa.

Jos nyt en ihan väärin muista, niin easyfix telakka ei ole yhteensopiva Pebblen kanssa, vaan CabrioFixin. Pebble toimii familyfixin kanssa ja tätä komboa voin kyllä suositella b8:n takapenkille.

joukolainen

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 20.01.14 - klo:18:53
Itsellä myös drive selectin kaikki osat. Jos pitäisi valita mikä kolmesta komponentista, niin itse nostaisin aktiiviohjauksen (eli siis muuttuvavälityksinen) tärkeimmäksi. Se tekee A4:sta luokkaa ketterämmän olemukseltaan. Alusta minun makuuni on jopa turhan kova Dynamic asennossa, joten itse käytän juurikin individual asetusta, jossa alusta Comforttina. Vasta 150kmh jälkeen tai mutkatiellä dynamic moodi pääsee mielestäni oikeuksiinsa. Auto-asento toimii itse asiassa omaan makuuni hyvin.

Kaasupolkimen herkkyys (itselläni manuaali, joten ei vaihteiston osalta kokemusta) on enemmän hifistelyjuttu, mutta sekin on itselläni dynamic-moodissa herkkyyden lisäämiseksi. (tekee laiskasta lahnasta myös hiukan ketterämmän olemuksen)

Drive select paketilla saa ainakin nelivetoiseen Audiin BMW:n ajettavuuden ja quattron suuntavakauden.. :)
Yhdyn täysin tähän, loistava tuo aktiiviohjaus ja muutenkin koko systeemi. Tulee käytettyä pehmeää alustasäätöä ja  dynamic ohjaussäätöä näin talvella , kun tiet ovat aika epätasaisia. Itsellä on automaatti ja sportin käyttö vaikuttaa todella paljon automaatin toimintaan, autosta tulee tosi hätäinen ja voi jopa uskoa luvattuun 6,3 sekunnin kiihtyvyyteen 0-100 km. Ainoa haitta on turhan korkeat vaihtamiskierrosluvut, koska ollaan heti laittomissa nopeuksissa talvirajoituksilla. Kaupungissa tuolla sportilla on kätevä lämmittää konetta talvella, mkäli ei jaksa pykältää manuaalipuolella ratin läpysköistä ja saahan kuunnella kuutosen saundeja.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

batman14

Jännää muuten kun aktiivisia iskareita ei saa Allroadiin? Tietääkö joku tähän syytä? Kaikki muut Drive-select kilkkeet ja aktiiviohjauksen kylläkin saa.

Erzi

Lainaus käyttäjältä: stonelake - 21.01.14 - klo:10:05
Jos nyt en ihan väärin muista, niin easyfix telakka ei ole yhteensopiva Pebblen kanssa, vaan CabrioFixin. Pebble toimii familyfixin kanssa ja tätä komboa voin kyllä suositella b8:n takapenkille.

Ihan oikeassa olet, familyfix on tosiaan oikea jalusta pebbleen. Kiva kuulla, että sopii hyvin! Joutuuko penkkiä ottamaan paljon eteenpäin tuon turvakaukalon edessä? Ainakin ilman jalustaa kun kokeilen niin itse mahdun apukuskin paikalla istumaan mukavasti "jalat suorana" vaikka turvakaukalo oli takapenkillä. Olen 183cm pitkä.

stonelake

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 21.01.14 - klo:12:31
Ihan oikeassa olet, familyfix on tosiaan oikea jalusta pebbleen. Kiva kuulla, että sopii hyvin! Joutuuko penkkiä ottamaan paljon eteenpäin tuon turvakaukalon edessä? Ainakin ilman jalustaa kun kokeilen niin itse mahdun apukuskin paikalla istumaan mukavasti "jalat suorana" vaikka turvakaukalo oli takapenkillä. Olen 183cm pitkä.
Telakan kanssa penkkiä joutuu kyllä ottamaan eteenpäin, koska telakan päällä kaukalo nousee ylöspäin aika reippaasti ja ottaa kiinni apparin selkänojan yläosaan. Itse en apparin paikalla kauhean mukavasti mahtunut istumaan (180cm), mutta vaimo (170cm) on siinä istuskellut pitempiäkin matkoja, eikä ole sen kummemmin valitellut.

Telakan paras puoli oli ehdottomasti nopea ja helppo kaukalon asennus/poistaminen ja myös se, että se antaa ääni- ja valomerkit onko kaukalo kunnolla lukittunut paikoilleen. Ei tarvii siis arpoa tulikohan se kaukalo oikein. Samaan syssyyn voin lämpimästi suositella matkarattaita, joihin ton kaukalon saa suoraan laitettua kyytiin. Onnistui kauppa yms reissut nätisti, eikä skidi edes herännyt siirtojen yhteydessä...  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy