Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 19.02.13 - klo:21:26
Onkos kukaan tilaillut mistään kotimaisia kauppoja halvemmalla noita alumiinisia poljinpintoja ja lepuutustukea? Rapiat 200e hinta ei houkuttele.
Eiköhän nuita ebaysta löydy

Hannez

Tilaukseen lähti 8) nyt sitten odotellaan ainakin pari kuukautta uutta autoa ja pisimmillään jopa neljä. Pitänee opetella ajamaan taas manuaalilla parin automaattivuoden jälkeen  ??? ja tietenkin nelivedolla useamman vuoden jälkeen. Harmi, että Q-kelejä joutunee odottamaan ensi talveen.

Audi A4 Avant 1.8 TFSI Quattro Alpine Pro
- jäätikönvalkoinen -metalliväri
- sport-paketti
- comfort-paketti
- tummennetut sivu- ja takaikkunat
- suksiluukku ja -pussi
- kromiset pakoputken päät eli molemmissa kulmissa on kromia

Eli aika perussettiä tulossa ja varustelu jatkunee omatoimisesti mm. lohkon ja sisäpistokkeen asennuksella, jotka kaveri saa laittaa, kun sitä ihan työkseen tekee. Säästöä tuossa omatoimisessa lohkon ja sisäpistokkeen hankinnasta muualta tulee noin 500 euroa versus marmorin hinnat. Sport-paketin 17" vanteet siirtyvät talvivanteiksi ja tilalle tulee joko Rotor Design, Hollow spoke tai sitten S5:n vanteet ja koko tullee olemaan 18". Rotor Designit on mielestäni vaan yksinkertaisesti hienot  :)  . Renkaina todennäköisesti koko 235/45/18 , jolloin laatuwagenin mukavuus säilyy. Linkin näköistä tavoitellaan, tosin kattokaiteet on krominväriset ja ikkunoiden ympärillä kromilistat sekä maski mallia perus. http://images.sytner.co.uk/w3images/used_stock/-355212/new_image_1.jpg

re2

^^^ Itse tilasin nuo samaiset härpäkkeet saksalaiselta ebay-kauppiaalta. Maksoivat muistaakseni 110 e.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Hannez - 20.02.13 - klo:00:38

Sport-paketin 17" vanteet siirtyvät talvivanteiksi ja tilalle tulee joko Rotor Design, Hollow spoke tai sitten S5:n vanteet ja koko tullee olemaan 18". Rotor Designit on mielestäni vaan yksinkertaisesti hienot  :)  . Renkaina todennäköisesti koko 235/45/18 , jolloin laatuwagenin mukavuus säilyy. Linkin näköistä tavoitellaan, tosin kattokaiteet on krominväriset ja ikkunoiden ympärillä kromilistat sekä maski mallia perus. http://images.sytner.co.uk/w3images/used_stock/-355212/new_image_1.jpg

Rotor-design-vanteita en ole tavannut koossa 18"? mahtaako niitä jostain siinä koossa saada, kiinnostaisi itseäkin...
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

jusba31

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 20.02.13 - klo:19:39
Rotor-design-vanteita en ole tavannut koossa 18"? mahtaako niitä jostain siinä koossa saada, kiinnostaisi itseäkin...

Replicaa ainakin saa.

Uppe

Hannez

Juu, eipä nuo replicatkaan mitään halpoja ole. Tosin originaalit ovat tuuman isommat ja originaalit, mutta hinta on tuplat verrattuna replicoihin. Replicoiden laatu on aina vähän niin ja näin, joten pitää olla tarkkana kun noita hankkii. Onko kenelläkään kokemuksia 235/45/18 kokoisista renkaista A4:sen alla?

Ebaystä replicat edullisemmin http://goo.gl/ylsUO

Pertsa

Nuo nettivanteen replicat käsittääkseni just noita WSP Italyn valmistamia eli kohtuullisen laadukkaita lienevät.

235/45R18 koosta ei ole mulla kokemusta mutta tuskinpa on merkittävä eroa 225/45R18 kokoon joka on itselläni ja "virallinen" koko. Ero on niin pieni että tuolla ei ole mittarivirheeseenkään mainittavaa vaikutusta.

Edit: nuo ebayn replicat oli tuollaiset kiiltävät. Orkkikset lienee melko mattapintaiset tai sellaiset satiinipintaiset. Kannattaa varmistaa aina noista käykö ne keskireiän puolesta, noitahan kai valmistetaan sekä sillä vanhalla 57,1mm keskireiällä että 66,5 mm joka on B8:issa.

Hannez

Jep, ajattelin että tuo 235/45/18 olisi sentin halkaisijaltaan suurempi, niin se näyttäisi paremmalta ja saattaisi olla jopa hieman mukavampi. Renkaat lienevät kalliimmat, kun 235 on aika harvinainen koko. Renkaiden ja bensan hinta huomioon ottaen taidan itsekin kallistua noihin 225-leveisiin.

Nettivanteen replicoista ainakin nuo jälkimmäisen linkin vanteet ovat WSP:n tekemät. Ekan linkin vanteissa on lakkapinta ja mielestäni WSP:n vanteissa ei ole lakkapintaa. Slamit.net myy WSP:tä ja heidän hinnastostaan ei löydy 18-tuumaisia rotor replicoita, joten veikkaan, että 8x18 replicat on jonkun muun tekemät.

Edit: WSP:ltä saa myös 8x18 tuumaisia eli olin väärässä...

Pertsa

^Tuo "harvinaisuus" ei johdu pelkästään leveydestä vaan myös profiilista. Itse kesärenkaita hommatessani huomasin että juurikin tuo 225/45R18 oli yleensä selvästi kallimpi kuin esim. 225/40R18 koko ja saatavuuskin huonompi.

fourvalve

Hintaero esim. Hankook ventus v12 evo 225/45-18. 137eur/kpl ja 235/45-18. 144eur/kpl  tämä jää noin 7 euroa rengasta kohti kalliimmaksi ainakin camskillin sivuilla.
BMW z4 3.0i roadster

Ohikulkija

http://www.iltalehti.fi/autot/2013022116701636_au.shtml

Että tällä tavalla. Tällä saitilla ilmeisesti lueteltu kaikki viat :)

jnsFI

Kannattaa tsekata noita Replicoja myös 19" tuumaisina. Hintaero ei ole suuri ja näyttää kuitenkin hyvältä alla. :)

Tuossa oma 19" tuumaisilla.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Markku J

jnsFI:

On sinulla tosi upea A4 ! Noilla vanteilla auto on todella tyylikäs, ja minun suosikkivärini vielä autossa. Toivottavasti ei ole "mutteriohjausta" sinun hienossa autossasi.

Minä vihaan mustia vanteita, mutta nämä antrasiitinväriset Rotorit sopivat punaiseen hienosti. Samoja mietin omaan A6:een myös, mutta tilasin eräältä palstalaiselta perinteisen väriset 19" PRY:t.

re2

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 22.02.13 - klo:20:35
Kannattaa tsekata noita Replicoja myös 19" tuumaisina. Hintaero ei ole suuri ja näyttää kuitenkin hyvältä alla. :)

Tuossa oma 19" tuumaisilla.

No siinäpä on nyt justiinsa se vanne, kokoa ja sävyä myöten, mitä olen metsästänyt. Tohditko kertoa mistä löytyi ja mihin hintaan?

Tulppa

Lainaus käyttäjältä: re2 - 22.02.13 - klo:21:35
No siinäpä on nyt justiinsa se vanne, kokoa ja sävyä myöten, mitä olen metsästänyt. Tohditko kertoa mistä löytyi ja mihin hintaan?

Ainakin slamit.net myy: http://www.slamit.net/product/9600/rs5-replica-85-x-19-et43-666mm

Ilmeisesti WSP Italy: http://v.calameo.com/2.0/cviewer.swf?bkcode=00034524815aab58ebfc0&langid=en (tästä katalogista löytyy noi) ja sitten varmaankin googlella löytyy kuka muu myy noita suomessa, ilmeisestikkin ainakin http://rengasmaailma.fi/ tai niillä taitaa olla eri merkki, rundo???)

Nimimerkillä: itse noita kanssa googlettanut ;)
VW Passat Variant Highline 2.0 TSI 206kW 4Motion DSG -18
Edelliset: Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S tronic -13, Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -11, V70 2.5T GearTronic Chromium Summum -05, V40 2.0T A Classic -04, Astra Caravan Sport 1.8 -01

Slamit.net

LainaaAinakin slamit.net myy: http://www.slamit.net/product/9600/rs5-replica-85-x-19-et43-666mm

Näin on! Toimitusaika tällä hetkellä 1-2 viikkoa tilausvanteille ja tosiaankin kyseessä on laadukas WSP vanne joihin käy alkuperäiset pultit sekä keskiökapselit.

re2

Kiitokset vinkeistä. Näitä samoja linkkejä on tullutkin jo kaluttua. Ovatko nuo jäsen jnsFI:n kuvassa näkyvät vanteet juurikin nuo mainitut WSP:n tuotokset ja samalla mitoituksella (ET43)? Väri taitaa olla ns. gun grey pikemminkin kuin antrasiitti?

Pintakäsittelykin tuntuu näissä Rotor design replikoissa vaihtelevan. Osa on kiiltävällä pinnalla ja itse ainakin haen mattaa/puolimattaa.

qmckone

A4 2.0Tq

AiCi

Hei arvon palstalaiset!

On ollut mukava lukea palstaa ja tunsin itseni oikeutetuksi osallistua keskusteluun jo kerran Audi kuskina olleena. Tuolloin pirssinä palveli A6 4f 3.0 tdi quattro 165 kw versiona. Nyt olisi kuitenkin vakaa aikomus palata q kuskiksi, mutta tällä kertaa tähtäimessä olisi B8 (prefacelif) niin ikään 3.0 tdi moottorilla varustettuna. Muutin juuri keskieurooppaan ja auto olisi todennäköisesti ostettava Saksasta (siellä vaan on sitä valikoimaa).. Olisin kovin kiitollinen palstalaisten kokemuksista kyseisestä moottorista B8 yhteydessä ja ihan muutenkin vinkeistä, että mitä kyseisen auton hankinnan kohdalla kannattaisi ottaa huomioon, tyypillisimpiä vikoja, varustevinkkejä, kaupantekoon liittyviä vinkkejä Saksassa ja ihan mitä vain mieleen tuleen..? Kaikki arvokas tieto otetaan mielellään vastaan. Alla muutamia mieltä askarruttavia asioita..

-Tuliko B8:iin jotain konkreettisempia muutoksia 2009 kesällä? Xenonien yhteyteen taakse myös ledit, kapeammat peilit, start-stop vissiin joihinkin moottoreihin (?)... oliko muuta?

-Onko tämän jälkeen ollut vuosimallien välillä jotain eroja esim. vm 2009 verrattuna vm. 2010?

-Mitenkäs tuo tiptronic vaihteisto on pelannut tässä ja oliko tässä versiossa jo 7 vaihdetta? Aikoinaan 4f yhteydessä selvittelin, että pitäisi olla yksi kestävimmistä vaihteistoista. Oliko tohon saatavissa myös s-tronic ja onko käytännön ajokokemusten perusteella mitään eroa tiptroniciin verrattuna?

-Onko tähän tehtävä joillain kilometreillä jotain suurempaa remppaa vai meneekö longlife huolto-ohjelman mukaan ihan vain perushuolloilla nesteitä ja suodattimia vaihtamalla + tietysti tavanomaisia kulutusosia..?

Alla vielä tarkempaa kuvausta autosa joka olisi haaveena sopivan löydyttyä:

-automaatti ehdoton (yksi syy miksi tähän moottoriin olen päätymässä, kaikki kunnia multille, mutta ei vain mun juttu)
-navi ja xenonit ehdottomat
-sporttipenkit melkein ehdottomat
-kaksialueilmastointi olisi kiva
-ASS tai jopa B&O olisi tosi plussaa...
-ikä saisi olla tuolla 06/2009 jälkeen
-urheilualusta tai s line alusta on vähän kaksipiippuinen juttu, varmasti kiva mutta tässä maassa tiet on ihan surkeat joten mukavuus sotii hieman vastaan
-ja kaikki muu kilke kuten peruutustutkat, valopaketit yms on tietysti aina kivoja, mutta tarvittaessa jo tingittävissä (ei voi vaatia täydellistä kun ei pääse itse rakentamaan alusta  :))

No tässä hieman keskustelulle pohjaa ja olisi todellakin mukava kuulla kokemuksia ja vinkkejä. Ja ei muuta kuin Suomeen q kelejä toivotellen  ;)

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: re2 - 22.02.13 - klo:21:35

Toki. Noin vuosi sitten Rengas Turusta ja hintaa taisi olla 890 â,¬ setillä. Hyvä palvelu ja vanteet olivat täysin virheettömät - ei minkäänlaisia valuvikoja tai tärinöitä. Leveys 8,5 ja ET niinkin tylsä kuin 43, mutta istuu mainiosti. Renkaana Nokian Z G2 245/35R19 jota suosittelen myös. On hiljaisempi rengas kuin Nokian kitkat näin talvella.

Jos asut tai ajelet PK-seudulla, voi pakettia tulla katsomaan alla heti kun tiet pysyvät päivisin sulana. :)

Edit: Lisätään vielä se, että minkäänlaisia vetelyitä ei ole renkailla ollut, vaikka leveyttä löytyy. Liekö sitten quattron ansiota. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

VAG!

Lainaus käyttäjältä: AiCi - 23.02.13 - klo:10:22
No tässä hieman keskustelulle pohjaa ja olisi todellakin mukava kuulla kokemuksia ja vinkkejä.

Se kannattaa muistaa, että Suomessa tulee Business-paketin mukana S line -sivuhelmat. Saksassa näin ei ole, vaan ne tulevat vain erikseen tilattavien pakettien kanssa. A4 on yllättävän paljon ankeamman näköinen ilman noita sivuhelmoja. Varsinkin, jos alla on pientä rinkulaa ja vakioalusta.

niksu

Lainaus käyttäjältä: AiCi - 23.02.13 - klo:10:22
Nyt olisi kuitenkin vakaa aikomus palata q kuskiksi, mutta tällä kertaa tähtäimessä olisi B8 (prefacelif) niin ikään 3.0 tdi moottorilla varustettuna.

-automaatti ehdoton (yksi syy miksi tähän moottoriin olen päätymässä, kaikki kunnia multille, mutta ei vain mun juttu)
No et kai sä multia voisikaan ostaa jos nelivetoinen hakusessa, multitronic on vain etuvedon yhteydessä ;)

Ifa

Tossa olisi vähän paremmin kaarelle tulevaa vannetta A4 B8:iin
Tuo JnsFI:n ET43 jää ainakin takaa vähän sisälle koko vanne.... :o
http://www.slamit.net/product/9601/rs5-replica-9-x-19-et33-666mm
A5 Cab

Hannez

JnsFi, sun auto on todella hyvännäköinen!

Taitaa olla niin, että itekin taivun tuohon 8,5x19" rotor replicaan. Onhan se paremman näköinen kuin 18" , mutta myös kalliimpi.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 23.02.13 - klo:20:49
Tossa olisi vähän paremmin kaarelle tulevaa vannetta A4 B8:iin
Tuo JnsFI:n ET43 jää ainakin takaa vähän sisälle koko vanne.... :o
http://www.slamit.net/product/9601/rs5-replica-9-x-19-et33-666mm

Onko kokemusta että mahtuu?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 23.02.13 - klo:21:24
Onko kokemusta että mahtuu?
Noissa on just samat speksit kuin A5:n Hollow Spokeissa. Kerran olen nähnyt A4:n jossa oli ne alla. Taakse mahtui ihan  hyvin. Eteenkin mahtuu, tosin on jo ihan siinä ja siinä ettei tule ulos lokarista, ihan on siinä rajalla.

Nudde

Pitkästä aikaa pitää tännekin kirjoittaa. No niin, kolmas kerta kun on oma A4 ollut maalamossa, siis takalokarit tällä kertaa fixattiin, ja täytyy sanoa että nyt on väri ym. kohillaan, en tiedä mitä ovat maalanneet/fixanneet mutta nyt meni niin kuin pitää! Aikaa meni kyllä hieman liikaa, yli puolitoista viikkoa, eli ei ihan nopeasti. No lopputulos on hyvä, se riittää, ja ajelin niiden Golffilla silloin, joten kilsojakin tuli säästettyä.... :) Oma A4 on ollut oikein mukava auto kaikin puolin, mitä nyt nämä maalaushommat ja öljynsyönti on hieman häirinyt matkantekoa tässä 4,5 vuotta, mutta nyt tässä keväällä kävi niin että toi kuume, siis autokuume nousi aika pahaksi ja kävin koeajamassa vaikka mitä, uutta Leonia, Golffia, jopa bemaria ym. Mutta valinta osui sitten taas kerran Audiin, ei opi vanhoista murheista... :) pari viikkoa sitten vedin nimen paperiina lopputuloksena että syksymmällä tiemme A4:sen kanssa eroaa kun uusi A3 SB business sport 1.8 s-tronic Quattro saapuu minulle. Joten jos joku on kiinnostunut hyvin varustellusta A4:sesta tossa loppukesästä sellainen on sitten myynnissä.

Pekka T

^ Nudde: Oliko vaihtohyvitys A3:een niin huono, ettei mene vaihdossa siihen?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

AiCi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.02.13 - klo:19:40
Se kannattaa muistaa, että Suomessa tulee Business-paketin mukana S line -sivuhelmat. Saksassa näin ei ole, vaan ne tulevat vain erikseen tilattavien pakettien kanssa. A4 on yllättävän paljon ankeamman näköinen ilman noita sivuhelmoja. Varsinkin, jos alla on pientä rinkulaa ja vakioalusta.

No tota en tiennytkään, pitää oikein katsoa sillä silmällä. Tiedätkö että mistä löytyisi erittely noista Ambition ja Ambiente varustepaketeista? Itse koitin Audin Saksan sivuilta koluta tietoa, mutta en sattunut löytämään noille vuosimalleille speksejä. Nythän nuokin varmaan jo muuttuneet jonkn verran.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy