Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

a4b8

Lainaus käyttäjältä: tyko - 25.12.12 - klo:19:18
Kyllä on hanurista tuon b8:n tuulilasin pyyhkimet. Tosin, samaa ongelmaa on varmasti moni muu Auditon auton omistajakin tänään kironnut.  ;D
lmeisesti saksalainen insinööri on ne pyyhkijöiden varret sijoittanut tuonne konepellin alle hyvässä tarkoituksessa; ilmanvastusta parantaakseen. Siihen se ilo sitten jääkin. Uudehkona b8 omistajana ajattelin hieman naiivina että siellä konepellin reunan alla ne ehkä pysyisivät koneen lämmön vaikutuksesta sulana mutta tulipa tänään todistettua että no chance. Sulkien jäästä putsaaminen on tehty mahdollisimman vaikeaksi kun pitää erikseen auton ajotietokoneen valikosta käydä räppäämässä ne pyyhkijät huoltoasentoon ennen kuin on mitään mahista niitä putsata. Vai onko tuohon huoltoasentoon ajoa jotain pikatoimintoa?
Itse teen näin: sammutan auton ja käytän viikseä ala-asennossa. (FL)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

eGetin

Pre-FL:ssä ei onnistu, kokeiltu on.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 25.12.12 - klo:20:07
Pre-FL:ssä ei onnistu, kokeiltu on.
Kyllä minulla ne pyyhkijät nopusevat vaikka eivät olekaan huoltotilassa. Ei munula ainakaan ole ongelmaa niiden puhdistamisessa vaikka on vm2010. Se on paljon suurempi ongelma, että ajossa jäätyvät eivätkä pyyhi kunnolla tällaisilla keleillä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 25.12.12 - klo:20:34Kyllä minulla ne pyyhkijät nopusevat vaikka eivät olekaan huoltotilassa. Ei munula ainakaan ole ongelmaa niiden puhdistamisessa vaikka on vm2010. Se on paljon suurempi ongelma, että ajossa jäätyvät eivätkä pyyhi kunnolla tällaisilla keleillä.
Nousevat? Siis ihan pystyasentoonko? Ei kai sentään, tai sitten sulla on joku erikoismalli.....

eGetin

Kyllä niitä vähän saa raotettua ylemmäs että saa tosiaan putsattua, mutta ei niitä huoltoasentoon saa ilman keskinäytön räpeltämistä.

Pertsa

Juu kyllä ne sentin- pari nousee mutta ei kyllä enempää

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.12.12 - klo:21:15
Juu kyllä ne sentin- pari nousee mutta ei kyllä enempää
Muutaman sentin nousevat, mutta se on ainakin minulle riittänyt. En muista olenko koskaan nostanut pyyhkimiä huoltoasentoon...tietysti testausta lukuunottamatta. Olen aina saanut ne nounkin hyvin puhdistettua...vai minkälaista ominaisuutta kaipaatte niiltä?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

urkki

Onhan se syvennys melkoisen hankala puhdistettava. Se pari senttiä on kyllä melkoisen vähän kun toisella kädellä sitä tekee ja toisessa on harja.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: urkki - 25.12.12 - klo:22:34
Onhan se syvennys melkoisen hankala puhdistettava. Se pari senttiä on kyllä melkoisen vähän kun toisella kädellä sitä tekee ja toisessa on harja.
Hyvin se on ainakin tähän asti onnistunut. En ole itse kaivannut suurempaa nousuvaa eli ei ole ollut tarvetta nostaa niitä service moodiin. Mitä hyötyä tuosta edes olisi?

Pertsa

No itse ainakin talvisin useinkin, kun auto aina taivasalla on, nostan pyyhkimet pystyasentoon joka tietenkin vaatii sen että ne ensin ajetaan huoltoasentoon.
Tämä yleensä silloin kun on lumisadetta. Esim. kun tulee töistä kotiin ja lunta sataa niin nostan kyllä aina pyyhkimet pystyyn. Se satava lumi aluksi sulaa vielä lämpimään tuulilasiin ja valuu vetenä pyyhkimien päälle ja jämähtää siihen jäähän sitten kun lasi jäähtyy ja sulat tarttuu lasiin. Tuossa nyt vaikka yksi esimerkki miksi itse nostan pyyhkimet pystyyn. Ja onhan se muutenkin helpompi putsata se koko kouru lumesta ja jäästä kun pyyhkimet ei ole siinä tiellä.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 25.12.12 - klo:23:21
No itse ainakin talvisin useinkin, kun auto aina taivasalla on, nostan pyyhkimet pystyasentoon joka tietenkin vaatii sen että ne ensin ajetaan huoltoasentoon.
Tämä yleensä silloin kun on lumisadetta. Esim. kun tulee töistä kotiin ja lunta sataa niin nostan kyllä aina pyyhkimet pystyyn. Se satava lumi aluksi sulaa vielä lämpimään tuulilasiin ja valuu vetenä pyyhkimien päälle ja jämähtää siihen jäähän sitten kun lasi jäähtyy ja sulat tarttuu lasiin. Tuossa nyt vaikka yksi esimerkki miksi itse nostan pyyhkimet pystyyn. Ja onhan se muutenkin helpompi putsata se koko kouru lumesta ja jäästä kun pyyhkimet ei ole siinä tiellä.
Ok. Itse en ole kokenut tuota millään tavalla ongelmalliseksi. Ajossa nuo ennemminkin jäätyvät, jos on enemmän pakkasta.

reduxi

Joulumatka keskeytyi eilisiltana kun moottorin vikavalo ja hehkun valo alkoi vilkkumaan. Päätin että liikkumisturva saa hoitaa lopun matkan kotiin lavetin kanssa ja prefl-avantti alle europcarilta. Tänään tuli tietoa kaasuläpän taipaleen päättymisestä, uuden hinta oli n. 270e+ työt. Ostin auton keväällä VV-autosta, ja 20tkm takuu loppui sopivasti 4000km sitten. Korvasivat kuitenkin goodwillinä 70% läpästä, eli hieman sieltä puolelta joustettiin onneksi.

Ensimmäinen kerta kun oma kiesi vedetään lavetille, olihan se vähän kuin sairasta sukulaistaan olisi sairaalaan vienyt :)

Kaikenkaikkiaan hommat toimivat ihan mukavasti kaikinpuolin.

Onko muilla tullut vastaavaa vikaa vastaan? Mittarissa joku 107tkm.

kokken

Mun läppä antautui myös äskettäin jossain 117 tkm kohdalla. Kirjoitinkin tästä jo siihen polttoainepumppu-topiciin.
Oireena oli pakokaasujärjestelmän merkkivalon syttyminen, kulkupuolessa ei ongelmaa. Seuraavalle päivälle oli huolto muutenkin tilattuna ja valoja ei ollut silloin enää päällä. Kaasuläppäkotelon hinnaksi töineen ehdotettiin listalta 370 euroa ja satasen sain hyvitystä kun otin hinnan puheeksi.

Tomppis

Itselläni ainakin saa pyyhkijät vedettyä täysin vaivatta ainakin huoltoasentoon asti ilman sen kytkemistä. Autosta vaan virrat pois niin pitäisi onnistua. :)

Flat

En myöskään ole koskaan käyttänyt huolto-asento toimintoa autossani kun pyyhkimet liikkuvat ylös ihan käsin vetämällä.

a4b8

Miten saa bluetooth-handsfreen puhelumuistit tyhjennettyä? Esim. puhelimessa ei soitettuja puheluita, mutta kojelautanäytössä pitkä lista? Ja hyvä keino lasinpesunestesäiliön korkin aukipysymiseen, kun kaksin käsin kaataa astiasta nestettä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Kosti K Kelju

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.01.13 - klo:10:22
Ja hyvä keino lasinpesunestesäiliön korkin aukipysymiseen, kun kaksin käsin kaataa astiasta nestettä?
Minä otin korkin kauluksineen pois ja taitoin "niskat poikki", nyt pysyy auki.

k3kvuori

Nyt pari päivää takalasin pyyhin temppuillut, eli menee kokoajan täysillä vaikka ei ole päällä ollenkaan viiksestä,
onko kellekkään tullut eteen ? mistä vikaa vois alkaa etsiä, onko hankintalistalla uusi pyyhin vai viiksi
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

makelja

Lainaus käyttäjältä: k3kvuori - 01.01.13 - klo:14:18
Nyt pari päivää takalasin pyyhin temppuillut, eli menee kokoajan täysillä vaikka ei ole päällä ollenkaan viiksestä,
onko kellekkään tullut eteen ? mistä vikaa vois alkaa etsiä, onko hankintalistalla uusi pyyhin vai viiksi

Eipä ole tuota eteen tullut, mutta viiksi siinä tuntuisi järkevämmältä. Onko viiksi normaalin tuntuinen kun työnnät sitä eteenpäin?
Voin lainata sulle viiksipakettia testaukseen, jos haluat. Mulla on varastossa yksi jossa ei ole cruisea. Vaatiihan se oman työnsä, kun ratti pitää irroittaa jne, mutta jostain se pitää aloittaa. Viiksipaketti, jossa cruise maksoi ebayssa 129e kun kesällä sellaisen Saksasta ostin.

k3kvuori

Lainaus käyttäjältä: makelja - 01.01.13 - klo:16:40
Eipä ole tuota eteen tullut, mutta viiksi siinä tuntuisi järkevämmältä. Onko viiksi normaalin tuntuinen kun työnnät sitä eteenpäin?
Voin lainata sulle viiksipakettia testaukseen, jos haluat. Mulla on varastossa yksi jossa ei ole cruisea. Vaatiihan se oman työnsä, kun ratti pitää irroittaa jne, mutta jostain se pitää aloittaa. Viiksipaketti, jossa cruise maksoi ebayssa 129e kun kesällä sellaisen Saksasta ostin.

Viiksi on ihan normaalin tuntuinen ja äsken kun hain ruokaa niin toimi taas normaalisti pyyhin.
Testailin monta kertaa mutta toimi kuten pitää.

itse epäilen moottorin olevan särki, takalasin pyyhkimen nopeus on suurempi kuin mitä normaalisti pyyhkii ja vettä ei takalasille tule kun ilmeisesti letku irti ja kaikki tulee takarontin kannen sisään, olen toki pyrkinyt välttämään veden ampumista takalasille mutta aina välillä lipsahtaa. Mutta nyt pitää seurata että miten toimii jatkossa

pyyhkimen juuresta puuttuu se suojakansi, jos jollain on ylimääräinen niin voi tarjota
Audi A4 3.0 V6 Tdi Quattro -09
Peugeot 207 -07
Tunturi Pappa automat -78

VAG!

Jos 88kW Multi kiinnostaa, niin siitä on nyt näköjään Pro Business tarjolla...

autitre

Osaisiko joku sanoa miksi ei näy ulkolämpötilamittaria koetaulussa? Vai voiko olla olematta kokonaan?

Bluetooth omituisuus pitäisi olla autossa..mutta kytkentä ei onnistu. Puhelin ei löydä ja auton puolelta en ole löytänyt miten etsiä?

Auto siis -08 3,0 Q Saksasta tuotu

Flat

LainaaBluetooth omituisuus pitäisi olla autossa..mutta kytkentä ei onnistu. Puhelin ei löydä ja auton puolelta en ole löytänyt miten etsiä?

Mitä ruudulla lukee, kun painat TEL nappulaa autossa ? Jotkin puhelimet eivät kytkeydy , mikä luuri kyseessä ? Kokeile toisella puhelimella, että onnistuuko.

LainaaOsaisiko joku sanoa miksi ei näy ulkolämpötilamittaria koetaulussa? Vai voiko olla olematta kokonaan?

Käsittääkseini pitäisi olla joka autossa. Olisiko kokonaan rikki ?

rob-s

LainaaOsaisiko joku sanoa miksi ei näy ulkolämpötilamittaria koetaulussa? Vai voiko olla olematta kokonaan?

Saksassa on eri vaihtoehtoja näyttöjen suhteen (punaisella tekstillä oleva keskinäyttö ja jopa navinäyttö) mutta olem myöskin siinä käsityksessä että ulkolämpötilan näyttö on vakio kaikissa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

msvahn

Lainaus käyttäjältä: autitre - 03.01.13 - klo:11:11

Bluetooth omituisuus pitäisi olla autossa..mutta kytkentä ei onnistu. Puhelin ei löydä ja auton puolelta en ole löytänyt miten etsiä?

Itse sain omani kytkettyä seuraavasti...
https://www.youtube.com/watch?v=_45LXJZOgO0

Vaati siis etsimisen jälkeen puhelimesta vielä yhdistämisen, auto ei tajunnut puhelinta ennen sitä.

EDIT: Ai niin, auto taisi etsiskellä vastaparia vain jonkin aikaa virtojen/mmi:n kytkemisen jälkeen, eli käynnistä virrat vasta ennen etsintää.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

RHead

Onko jollain tiedossa paikkaa mistä sain oviverhoilujen kiinnikeitä? Tietty marmorilta , mut saako jostain halvemmalla?
Passat

Audi

Pertsa

^Kysäise aluksi vaikka tuolta: speedautoteile.fi. Helpottais kyllä varmaan jos tietäisit osanumeron.
Arvelen kuitenkin että ne ei voi montaakymmentä senttiä marmorillakaan maksaa? Ellei noita tarvi kymmeniä niin luulen että sääatöä ei kovin paljoa kerry vaikka muualta vähän halvemmalla saiskin.

RHead

Käynpä kysymässä hinnat marmorilta niin sitten tietää ilmoitella :)
Passat

Audi

Late

Jotakin VAG verhoilukiinnikkeitä löytyy myös Motonetistä:

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=verhoilukiinnike

rob-s

Voin helpottaa "projektia" vähäsen..

osanumero kiinnikkeelle: 7L6 868 243

Maksaa Slamit.net:ssä 0,44e/kpl
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster