Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

MVQ

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.04.10 - klo:12:56
Joo orkkistelineiden mukana tuli kuva jossa on noiden telineiden räjäytyskuvat mutteri mutterilta. ETKA ei tuntenut läheskään kaikkia osia kun kävin marmoritiskillä kyselemässä. Jotain oli mutta ei niitä mitä tarvin, mulla olis tarvetta ainakin yhdelle mutterille ja pultille.
Itse tilasin UK:sta paikalliselta Audi dealerilta. Pari päivää ennen  Lapin reissua aloin laittaa telineitä katolle, mutta oikea takakulma ei kiristynyt millään. En tiedä mitä siinä oli, mutta en saanut sitä kiinni, kiristysruuvi vain yhtäkkiä jumahtaa eikä kierry tarpeeksi. Kävin seuraavana aamuna kysymässä varaosia mutta ei saanut kuin tilaamalla, eikä tosiaan ETKA näyttänyt kuin jotain, ei läheskään niitä kaikki mitä tuli telineiden mukana.
Laitoin mailia UK:hon varaosista mutat en saanut vielä vastausta. Täytyy muistutaa heitä miten homma etenee.
Niin jouduin sitten päivää ennen reissua hakemaan nuo Thulet sitten jotta saa boksin katolle. V***tus oli käsinkosketeltavaa  :'(
Eli juurikin sama ongelma kuin mulla - näyttää olevan tyyppivian vinkeitä...
Mulla meinas pelihousut revetä kun soitin tuolta "boxifirmasta" (jossa niitä aloin asentelemaan paikalleen ekaa kertaa) Pörhölle noista telineistä. Varaosapuolen hemmo siinä alkoi kyselemään että "Osasitko nyt varmasti asentaa ne telineet oikein"? Joo, olen asennellut aiemminkin useita telineitä ja kun se toinen meni paikalleen ilman ongelmia. "Niin, mutta kun nämä orkkistelineiden asennus on hieman erilaista". Joo, niissähän on tasan yksi liikkuva osa  >:( >:(
No, laittoivat kuitenkin uudet tilaukseen ja onneksi ehtivät (päivää) ennen reisua.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Pertsa

Ok, kappas vaan. Eli jumittiko sullakin se kiristysruuvi vai mikä sulla oli siinä se ropleema?

MVQ

Joo, se kiristysruuvi toisessa vaan jumahti jossain vaiheessa eikä kiristynyt loppuun asti.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

a-o

Eihän sitä kiristysruuvia ole kierretty liikaa aukipäin?

Omissa telineissä huomasin, että ruuvia aukaistaessa se "puri" kiinni aika tiukkaan kun kierre loppui.

Pertsa

Samalla tavalla se tehtiin kuin muissakin kulmissa, eikä niiden kanssa ollut ongelmia.

a-o

Se S-line lipan mysteeri taisi jäädä vielä ratkaisematta. Pitääkö ottaa mitat käteen ja mitata lipan pituus jarruvalon kohdalta?

MVQ

No jos halutaan varmistus asialle - Mä yritän muistaa illalla mitata kotona tuon mun ylälipan.

MVQ

Palataksemme vielä viime päivien suosikkiaiheeseen. Mittasin tuo S-line lipan illalla ja keskeltä sen leveys on 167mm. Ja reunoista "pokkauksen" (kattokaiteet) kohdalta 150mm.

Pertsa

Minun silmääni edellisen sivun kuvien perusteella kyllä S-line:ssa ja vakiossa olevat lipat näyttää samankokoisilta. Täytyypä koittaa muistaa mitata tuo oma joka ei ole S-line.

MVQ

Siltähän tuo kuvien perusteella näyttää että olisi - no tuleepahan tieteellisesti todistettua oikeaksi tai vääräksi tuokin myytti.

Pertsa

Jaaha, no niin, mittasin takalipan. Kyllä se vaan siltä näyttää että S-linen lippa on sittenkin vähän isompi. Mulla tuo peruslippa oli keskeltä n. 142mm ja sieltä reunoilta pokkauksen kohdilta n. 127mm.

Flat

Empä olisi uskonnut! Silmällä eroa on vaikea havaita.

S-line lippamyytti murrettu!

MVQ

Pertsa

Pikaisesti selasin ETKA:a vielä, eikä ensin löytynyt kuin yksi lippa osanumerolla 8K9 827 933 joka lienee se vakio?
Sitten kaivelin lisää niin löytyi tuo sielä orkkis korisarjan "sivu" ETKA:sta, ko. sivulla siis vain se orkkis korisarjan osat esiteltynä. Siellä oli sitten osanumero 8K9 071 640 takalipalle. Kuulukohan tuo "oikeasti" tuohon orkkis korisarjaan ja se sama on laitettu kuitenkin S-lineenkin?

MVQ

Vois olla noin - oliko kellään tuota orkkis sarjaa/sen spoileria?
En löytänyt ainakaan googlaamalla mistään S-linen palasten osanumeroita, mutta täällä myydään tuolla 8K9 071 640 osanumerolla alkuperäistä S-line lippaa. Ja audin accessory kirjasenkin mukaan tuo osanumero on siis zubehör lippa.

njs

Mites autosta saa selville onko siinä Audi Sound System vai ei?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Otto.

Lainaus käyttäjältä: njs - 08.04.10 - klo:09:35
Mites autosta saa selville onko siinä Audi Sound System vai ei?
Huoltokirjan etusivulla on lista varustekoodeista. Kyseisille koodeille on sitten useampikin paikka purkua varten. Lisätietoja: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80646&highlight=varustekoodit

Flat

Takakontistä pitäisi löytyä subbari ja vahvari,lisäksi kojelaudan keskellä ritilän alta pitäisi kuulua älämölöä.

njs

Lainaus käyttäjältä: Otto. - 08.04.10 - klo:09:57
Huoltokirjan etusivulla on lista varustekoodeista. Kyseisille koodeille on sitten useampikin paikka purkua varten.

Koodit näytti olevan samat kuin lisävarustehinnastossa, joten koodi 9VD pitäisi löytyä jos on Audi Sound System.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Pertsa

^Ei ole PR-kooodeissa mainittu mitään Audi Sound Systemistä, ainakaan koodilla 9VD. Mulla on Sound System, eikä tuota koodia löydy PR-koodeista. Ainoa joka vähän viittaa radion/soittimeen on koodi 7A3 (=CD player).

Parhaiten sen näkee, kuten Flat mainitsi, kun katsoo onko kojelaudan keskellä ritilän alla kaiutinta (en tiedä on Soundsysteemittömissä myös tuo ritilä mutta ilman kaiutinta). Jos on niin autossa on Sound System. Subbari näkyy sedanin takakontista katsottuna hattuhyllyn alapuolella vasemmassa reunassa, Avantissa varapyöräsyvennyksessä varapyörän takapuolella oleva vähän L:n muotoinen muovikotelo. Lisäksi vielä takakontin vasemmassa reunassa olevan luukun takana on vahvistin.

njs

Kyllä http://igorweb.org/equidec/Default.aspx antaa 9VK (Bose) ja 9VD koodeille selitykset.

9VD = speaker (active)
9VK = sound package "1"

Toki, ei tuossa Sound System lue, mutta eiköhän se tuo ole kun muutkin lisävarustehinnaston koodit toimii, esim:
8T1 = cruise control system (CCS)

MVQ

En muista onko täällä ollut mutta myös rekisteröitymällä my.audi.com, niin VIN-koodilla saa auton (tehdasasenteiset)varusteet ja selitykset niille (ilman osakoodeja ja saksaksi kylläkin ).

Pertsa

^^Juu varmaan on tuollaiset koodit olemassa ja jossain niitä saatetaan käyttääkin, mutta kuten mainitsin minulla ei ole varustetarrassa mitään noista 9-alkuisista koodeista tuossa varustetarrassa vaikka autossa on Sound system. Eli todennäköisesti siitä Sound systemin olemassaoloa ei voi tarkistaa. Parempi tsekata löytyykö autosta yllämainitut, subbari, jne.

kokken

Auton luovutuksessa kysyin samaa ja myyjä sanoi että tästä kuljettajan paikalta sen voi todeta niin, että äänisäätöjen Gala-asetuksen asteikko ulottuu pidemmälle (1-7) vakioradion 1-5 sijasta. Sainko oikeaa tietoa ja pitääkö paikkansa että perusradiossa on tuollainen säätöasteikko? Mulla ASS muistaakseni kyllä toimii seiskaan saakka.

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 07.04.10 - klo:19:24
Jaaha, no niin, mittasin takalipan. Kyllä se vaan siltä näyttää että S-linen lippa on sittenkin vähän isompi. Mulla tuo peruslippa oli keskeltä n. 142mm ja sieltä reunoilta pokkauksen kohdilta n. 127mm.

Tämä selittänee sen, että S-line lippa ottaa boksiin kiinni ja sinulla boksiin koskettaa ensimmäisenä takaikkuna.

Tulipa hyvä mieli, kun oikein mittaamalla todettiin, että lipat on erit ja S-line ulkosarjan ostaja on saanut rahoilleen vastinetta :)

a-o

Oletteko löytäneet netistä kaukovaloassistenttia jälkiasenteisena? Miten siinä tunnistetaan vastaantulevan auton yms. valot?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: a-o - 08.04.10 - klo:13:49
Tulipa hyvä mieli, kun oikein mittaamalla todettiin, että lipat on erit ja S-line ulkosarjan ostaja on saanut rahoilleen vastinetta :)
On siinä vissiiin vähän muutaki eroa on kuin se pelkkä takalippa ;)

Pertsa

Olis taas eBayssa sedanin omistajalle original zuubehöör korisetti puoli-ilmaiseksi.

Flat

LainaaSainko oikeaa tietoa ja pitääkö paikkansa että perusradiossa on tuollainen säätöasteikko?

Kyllä pitää paikkaansa, perus concertissa GALAn asteikko on 1-5.

LainaaOlis taas eBayssa sedanin omistajalle original zuubehöör korisetti puoli-ilmaiseksi.

no onpa entistä halvempi ! Sinänsä huvittavaa, että pelkkä etuspoilerin suomessa maksaa 450 EUR ja tuo koko setti 500£. Kyllä suomi hinnoissa hieman ilmaa on välissä.

Onkohan nuo ihan "orginaaleja" vai kopiota ? Sinänsä ei sillä ole mitään väliä, mutta hieman ihmetyttää miten myyvät noin halvalla, myyjää saa kuitenkin tuostakin katetta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.04.10 - klo:15:04
Onkohan nuo ihan "orginaaleja" vai kopiota ? Sinänsä ei sillä ole mitään väliä, mutta hieman ihmetyttää miten myyvät noin halvalla, myyjää saa kuitenkin tuostakin katetta.

Joo en tiedä, kyllähän tuo myyjä tuolla lopussa kuitenkin ilmoittaa ihan nuo osanumerot ja muutenkin näyttää myyvän muutakin Audin orkkiskamaa. Esim. Avantin takapuskurin lastaussuoja 15£ kun se Suomessa maksaa kai lähemmäs 50eur?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy