Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

40046132

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 31.03.10 - klo:20:10
Koska etusivulasia ei saa tummentaa , niin sedan mallisessa autossa takasivulasin voimakas tummentaminen tekee siitä vähän hassun näköisen .
Mielästäni 35 % olisi sedaniin parempi ratkaisu ja takalasiin sitten 20 % tai 35 % .

Laitanpa huvikseni linkin omasta sedanistani 3m kalvoituksella.
Etulasit 50%
Takaovien lasit 35%
Takalasi 20%

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2bvty+40046132-audi.html

Olen samoilla linjoilla kuin Pekka T, että liian tummat takalasit tekevät sedanista hieman hassun näköisen. Laitanpa tähän alle vielä linkin emännänäkin Audista, jossa kalvoitus on toteutettu takalaseihin 3m 35% kalvolla.

http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2ceat+40046132-audi-a3.html
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

Pekka T

Tuo B6:n kalvotus on hienosti toteutettu, ja hieno on myös koko auto, varsinkin maalipinta huikaiseva. Laitappa autosi myös tuonne autotalliin esillle.
50 % kalvo etusivuikkunassa on näyttävyyden kannnalta hyvä ratkaisu, kunhan ei käy niinkuin veljeni passatissa kun katsastusmies käski repiä ne pois.  :)
A3 sb on sedanin ja farkun välimaastossa, siinä tummempikin kalvotus toimii, tietenkin auton väri myös vaikuttaa asiaan.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: 40046132 - 02.04.10 - klo:18:17
Olen samoilla linjoilla kuin Pekka T, että liian tummat takalasit tekevät sedanista hieman hassun näköisen.
Paljon riippuu myös auton väristä tämä juttu, vaaleassa hyppää herkemmin silmille.
Btw vaimo antoi hyväksynnän mustille vanteille, siis jos minä maksan, joten se on vakavassa harkinnassa.
40046132, laita ihmeessä kuvat Autotalliin.

Pekka T

MacVolsu, älä nyt mustaan autoon kokonaan mustia vanteita osta, eikös joku musta/kiiloitettu olisi parempi ratkaisu ?
Oliko muuten kiiltolistoja sivuikkunoiden ympärille tulossa ?
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 02.04.10 - klo:18:51
Oliko muuten kiiltolistoja sivuikkunoiden ympärille tulossa ?
En ruksannut niitäkään joten kokolailla tummanpuhuvaa on luvassa, siis oikea rosvoauto.
Musta/kiilloitettu saattaisi olla yksi vaihtoehto joten kiitos ehdotuksesta Pekka T , ai niin, ostin jäsen Flatilta kromilistat etumaskiin mutta ehkä jäävät liimaamatta, mene ja tiedä.
Valkoinen auto olisi ollut huippu ja tietysti valkoisilla vanteilla. Aika erikoinen maku metsillä vai mitä ;)

OT EDIT punaiseen Poloon ei ole tulossa punaisia vanteita OT

Flat

tänään yritin mallailla roiskeläppiä autoon ja on tosiin niin että niitä ei millään saa sopimaan sinne, vaikka kuinka leikkelisi. Parempi tulos tulee jos hakee etolasta kumimattoa ja leikkaa siitä läpän. lopputulos on varmasti ruma joten jääköönkoko homma. Onkohan takaroiskeläpät samat kuin edessä, minulla olis nyt yhdet ylimääräiset etuläpät (takaläpät?)kaupan.

pitänee pitää pikku valokuvaustuokio kun on kesätassut alla....luulen että näyttää hyvältä tuolloin.

Markku J

Nuo muotoonvaletut roiskeläpät eivät salli leikkelyä nättiin asennukseen. Ilman on mentävä.
En usko, että takaläpät ovat samat kuin edessä. Muotoonvalettuna sen täytyy olla erilainen.
Minullakin lienee jossain autotallin perukoilla nuo etuläpät tarjolla ilmaiseksi - jos löydän ne vielä.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.04.10 - klo:21:21
Onkohan takaroiskeläpät samat kuin edessä, minulla olis nyt yhdet ylimääräiset etuläpät (takaläpät?)kaupan.
Mitä mitä, onko pappaläppiä kaupan?

a-o

Onko muilla tullut eteen vastaavaa ongelmaa ja miten olette sen ratkaisseet:

A4 avant alkuperäiset kattotelineet + thule spirit 820 boksi + s-line takalasinlippa yhdistelmällä takaluukku ei sovi aukeamaan ylös asti, vaan lipan reuna ottaa kiinni boksin pohjaan.

Asensin suksiboksin niin eteen kuin sen saa, mutta kiinteistä telineistä johtuen laatikko jää silti turhan taakse. Nyt asensin takimmaisen telineen ja boksin väliin korotukseksi pätkän solumuovista putkieristettä, jolloin boksi nousee takaosastaan ylemmäksi ja luukku sopii aukeamaan.

Tämä oli kuitenkin "kielletty" boksin käyttöohjeissa. Miten muut olette ratkaisseet ongelman? Boksi vaihtoon?

Pertsa

Millainen on S-line takalasinlippa? Onko se jotenkin pidempi tai suurikokoisempi kuin vakiolippa? Mulla oli tuossa pari viikkoa sitten katolla juurikin Spirit 820, mutta kattotelineet on kyllä Thulen. Kiinnitin ne kuitenkin samoihin kohtiin kuin mihin Audin orkkistelineet kiinnitetään. Aika eteenhän tuo boksin joutui laittamaan, mutta olis kyllä ollut varaa vieläkin siirtää eteenpäin. Mulla otti hiukan takalasiin kiinni se boksi kannen alareuna, mutta luukku aukesi kyllä varmaan lähes ylös saakka, korkeintaan sentti-pari jäi vajaaksi. En viitsinyt sen takia enää alkaa siirtämään eteenpäin. Onkohan nuo Thulen telineet sitten jotenkin korkeammat?

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 03.04.10 - klo:15:46
Millainen on S-line takalasinlippa? Onko se jotenkin pidempi tai suurikokoisempi kuin vakiolippa? Mulla oli tuossa pari viikkoa sitten katolla juurikin Spirit 820, mutta kattotelineet on kyllä Thulen. Kiinnitin ne kuitenkin samoihin kohtiin kuin mihin Audin orkkistelineet kiinnitetään. Aika eteenhän tuo boksin joutui laittamaan, mutta olis kyllä ollut varaa vieläkin siirtää eteenpäin. Mulla otti hiukan takalasiin kiinni se boksi kannen alareuna, mutta luukku aukesi kyllä varmaan lähes ylös saakka, korkeintaan sentti-pari jäi vajaaksi. En viitsinyt sen takia enää alkaa siirtämään eteenpäin. Onkohan nuo Thulen telineet sitten jotenkin korkeammat?

Tuossa kuva ulkonäöltään vastaavasta autosta kuin minulla. Värikin sattuu olemaan sama :)
Olen ollut siinä uskossa, että s-linessä tulisi eri lippa kuin vakiossa. Mutta en nyt ole 100% varma. Minulla kuitenkin ensimmäisenä törmää lippa siihen boksin alaosaan, lasi ei tule lähellekään kannen reunaa.

Olisiko sittenkin nuo orkkis telineet matalammat kuin Thulen? Harmillinen juttu, jos näin on, sillä tuli turhaan ostettua Audin telineet.

Edellisessä autossa hiertyi lasiin naarmu siitä boksin kannen reunasta ja nyt olen vähän allerginen kosketuksille :)

Nytkin jo tuli siihen lippaan pieni jälki, kun en heti hoksannut, että se pääsee koskettamaan boksia.

Flat

Eikös s-line lippa ole vakiona suomen autoissa? ts. lippa on sama.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.04.10 - klo:18:45
Eikös s-line lippa ole vakiona suomen autoissa? ts. lippa on sama.
Taitaa tuo s-line lippa olla suurempi kuin vakiolippa, oliko se Nudde joka autoonsa sellaisen vaihtoi viimevuonna ?
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Nudde laittoi ABT lipan, joka mullakin on autossa kiinni. Se on isompi.

Pekka T

Flat, niinhän se oli että sinä myös vaihdoit lipan.

Tässä kuitenkin kuva MVQ :n S-line Avantista, onko tämä lippa suurempi kuin vakio ?

BMW 328 i xDrive -13

a-o

Ja tuossa pertsan valkoinen avanti. Onko siinä samanlainen. Minun autossa siis on samanlainen lippa kuin tuossa mvq:n punaisessa autossa.

a-o

Olisiko sitten niin, että Suomessa on vakiona s-line helmat ja lippa?

S-line ulkopaketilla saa lisäksi vain oviaukkojen s-line lista, merkit kylkiin, sumuvalojen kromirinkulat sekä erilaiset puskurit!

Pekka T

a-o vähän tarkennuksena, sinun autossasi on siis S-line ulkopaketti ?
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Lainaa
Tässä kuitenkin kuva MVQ :n S-line Avantista, onko tämä lippa suurempi kuin vakio ?

sama lippa, ei isompi eikä pienempi.

LainaaOlisiko sitten niin, että Suomessa on vakiona s-line helmat ja lippa

taitaa olla....

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.04.10 - klo:19:58
a-o vähän tarkennuksena, sinun autossasi on siis S-line ulkopaketti ?

Juu on S-line ulkopaketti, valitettavasti rahat ei riittäneet sisäpakettiin vaikka mieli teki :)

Tuossa ensiksi linkittämässäni kuvassa on myös s-line ulkopaketti.

Tässä vielä ruotsalainen ilman s-lineä oleva auto:

Minun mielestäni tuo lippa on erilainen kuin esim MVQ:n autossa. Jarruvalo on S-line lipassa "syvemmällä" eli s-line lippa olisi pitempi kuin normaali.

DrPepper

LainaaOlisiko sitten niin, että Suomessa on vakiona s-line helmat ja lippa

Kyllä ja kyllä. Poikkeuksena ilmeisesti kaikesta muusta Euroopasta.

a-o

S-line helmat näyttää olevan monissa Ruotsin autoissa.

DrPepper

Lainaus käyttäjältä: a-o - 04.04.10 - klo:22:57S-line helmat näyttää olevan monissa Ruotsin autoissa.

Aivan, aivan totta. En omaa mitään listaa missä maissa tuo tarkalleen tulee, mutta harvinaisuus (hyvä sellainen) tämä Suomen käytäntö on. S-line-helmat tulevat Suomessa myös A5:ssä vakiona, esim. Saksassa ja Englannissa ei.

Pertsa

Suuren takalippa (ja sivuhelma-) keskustelun jälkeen palaan vielä tuohon Thule Spirit boksiin, josta homma alkoi. Tässä pari kuvaa miten boksi oli mulla katolla. Mulla siis otti boksin kannen alareuna kiinni ollessaan takalasiin ehkä noin 1/3 päähän lasin yläreunasta, kun takaluukun avasi. Luukku kuitenkin avautui siis lähes kokonaan.
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/B8_ja_ThuleSpirit1.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/B8_ja_ThuleSpirit2.jpg
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/B8_ja_ThuleSpirit3.jpg

Tässä kuva Thule ja orkkiskattotelineestä (takimmaiset) vierekkäin. Aika samankorkuisiltä nuo näyttää. Itse asiassa orkkis näyttää ehkä jopa hivenen korkeammalta:
http://i3.photobucket.com/albums/y61/pmj/Thule_orkkis_1.jpg

Niin mulla on molemmat...Thulet oli lomareissulla käytössä, piti hankkia ne lyhyellä varoitusajalla kun orkkiksissa oli jotain häikkää...

MVQ

Lainaus käyttäjältä: a-o - 03.04.10 - klo:12:30
Onko muilla tullut eteen vastaavaa ongelmaa ja miten olette sen ratkaisseet:

A4 avant alkuperäiset kattotelineet + thule spirit 820 boksi + s-line takalasinlippa yhdistelmällä takaluukku ei sovi aukeamaan ylös asti, vaan lipan reuna ottaa kiinni boksin pohjaan.

Asensin suksiboksin niin eteen kuin sen saa, mutta kiinteistä telineistä johtuen laatikko jää silti turhan taakse. Nyt asensin takimmaisen telineen ja boksin väliin korotukseksi pätkän solumuovista putkieristettä, jolloin boksi nousee takaosastaan ylemmäksi ja luukku sopii aukeamaan.

Tämä oli kuitenkin "kielletty" boksin käyttöohjeissa. Miten muut olette ratkaisseet ongelman? Boksi vaihtoon?

No mulla on sama boxi (tänä talvena ostettu) sekä siis S-line paketti ja sama ongelma eli tuo S-line spoileri on just sen verran isompi että ottaa hieman kiinni boxiin. Ainakin liikkeessä väittivät että normaalissa "uudessa" A4ssa toimii ilman ongelmia? Niin ja telineinä mulla Audin orkkis-telineet (just noi oikean puoleiset tuossa Pertsan kuvassa).
No liikkeessä antoivat vinkin ja "vara-osan" eli tuossa Thulen boxin pakkauksessa mukana oleva tumma vaahtomuovipala boxin perään (joo siis ulkopuolelle) niin ei naarmuunnu boxi eikä spoileri. No löysin sitten rautakaupasta mustan kumilätkän (hieman huomaamattomampi) jonka liimasin tuohon kohdalle. Se ongelma säilyy tietenkin ettei luukku auvaudu ihan kokonaan.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

MVQ

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.04.10 - klo:18:58
Niin mulla on molemmat...Thulet oli lomareissulla käytössä, piti hankkia ne lyhyellä varoitusajalla kun orkkiksissa oli jotain häikkää...

Pertsa, saako kysyä mitä häikkää noiden orkkisten kanssa? Nääs, mullakin meinas tulla kiire. Nuo telineet makaili pari kuukautta varastossa ja sitten (onneksi) viikkoa ennen lomareisua lähdin hakemaan tuota boxia ja aloin asentelemaan noita telineitä... Pitipä tilata uudet kun toisessa noista ekasta parista toisen puolen ruuvi kiristynyt loppuun asti - tulin siihen tulokseen että kierteet perseellään. No onneksi ehti uusia pari, joka sitten toimii.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

a-o

Lainaus käyttäjältä: MVQ - 06.04.10 - klo:11:51
No mulla on sama boxi (tänä talvena ostettu) sekä siis S-line paketti ja sama ongelma eli tuo S-line spoileri on just sen verran isompi että ottaa hieman kiinni boxiin. Ainakin liikkeessä väittivät että normaalissa "uudessa" A4ssa toimii ilman ongelmia? Niin ja telineinä mulla Audin orkkis-telineet (just noi oikean puoleiset tuossa Pertsan kuvassa).
No liikkeessä antoivat vinkin ja "vara-osan" eli tuossa Thulen boxin pakkauksessa mukana oleva tumma vaahtomuovipala boxin perään (joo siis ulkopuolelle) niin ei naarmuunnu boxi eikä spoileri. No löysin sitten rautakaupasta mustan kumilätkän (hieman huomaamattomampi) jonka liimasin tuohon kohdalle. Se ongelma säilyy tietenkin ettei luukku auvaudu ihan kokonaan.

Tuo boksiin liimattu pehmuste ei toisaalta ratkaise sitä ongelmaa, eli kun auto ja boksi on rapaisia, niin lipan reunassa oleva maali hiertyy pois.

Itse laitoin boksin ja telineen väliin korokepalan, on ainakin vielä auttanut. Lisäksi laitoin lipan reunaan väliaikaisesti teipin suojaamaan maalipintaa.

Minä tilasin orkkis telineet ebayn kautta ja ne oli tietysti saaneet kuljetuksessa vähän osumaa. Yksi niistä audi-logoilla varustetuista luukuista oli irti. Myyjä lähetti tilalle pussillisen varaosia, eli jos joku muoviosa on rikki, niin telineisiin näyttää saavan varaosia.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: a-o - 06.04.10 - klo:12:47
Minä tilasin orkkis telineet ebayn kautta ja ne oli tietysti saaneet kuljetuksessa vähän osumaa. Yksi niistä audi-logoilla varustetuista luukuista oli irti. Myyjä lähetti tilalle pussillisen varaosia, eli jos joku muoviosa on rikki, niin telineisiin näyttää saavan varaosia.
Joo orkkistelineiden mukana tuli kuva jossa on noiden telineiden räjäytyskuvat mutteri mutterilta. ETKA ei tuntenut läheskään kaikkia osia kun kävin marmoritiskillä kyselemässä. Jotain oli mutta ei niitä mitä tarvin, mulla olis tarvetta ainakin yhdelle mutterille ja pultille.
Itse tilasin UK:sta paikalliselta Audi dealerilta. Pari päivää ennen  Lapin reissua aloin laittaa telineitä katolle, mutta oikea takakulma ei kiristynyt millään. En tiedä mitä siinä oli, mutta en saanut sitä kiinni, kiristysruuvi vain yhtäkkiä jumahtaa eikä kierry tarpeeksi. Kävin seuraavana aamuna kysymässä varaosia mutta ei saanut kuin tilaamalla, eikä tosiaan ETKA näyttänyt kuin jotain, ei läheskään niitä kaikki mitä tuli telineiden mukana.
Laitoin mailia UK:hon varaosista mutat en saanut vielä vastausta. Täytyy muistutaa heitä miten homma etenee.
Niin jouduin sitten päivää ennen reissua hakemaan nuo Thulet sitten jotta saa boksin katolle. V***tus oli käsinkosketeltavaa  :'(

a-o

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.04.10 - klo:12:56
Joo orkkistelineiden mukana tuli kuva jossa on noiden telineiden räjäytyskuvat mutteri mutterilta. ETKA ei tuntenut läheskään kaikkia osia kun kävin marmoritiskillä kyselemässä. Jotain oli mutta ei niitä mitä tarvin, mulla olis tarvetta ainakin yhdelle mutterille ja pultille.
Itse tilasin UK:sta paikalliselta Audi dealerilta. Pari päivää ennen  Lapin reissua aloin laittaa telineitä katolle, mutta oikea takakulma ei kiristynyt millään. En tiedä mitä siinä kävi mutta en saanut sitä kiinni, kiristysruuvi vain yhtäkkiä jumahtaa eikä kierry tarpeeksi. Kävin seuraavana aamuna kysymässä varaosia mutta ei saanut kuin tilaamalla, eikä tosiaan ETKA näyttänyt kuin jotain, ei läheskään niitä kaikki mitä tuli telineiden mukana.
Laitoin mailia UK:hon varaosista mutat en saanut vielä vastausta. Täytyy muistutaa heitä miten homma etenee.
Niin jouduin sitten päivää ennen reissua hakemaan nuo Thulet sitten jotta saa boksin katolle. V***tus oli käsinkosketeltavaa  :'(

Eikö paikallinen audi varaosat/huolto ole velvollinen hommaamaan takuuseen uutta osaa (vaikka koko telineen)? Telineissä on kuitenkin käsittääkseni 2v takuu eikä sillä pitäisi olla väliä mistä ne on alunperin ostettu.

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/d7df30c3-353d-4576-a3cf-a12037310db8/Lakis%C3%83%C2%A4%C3%83%C2%A4teinen%20virhevastuu%20ja%20takuu%20kulutustavaran%20kaupassa%20.pdf

LainaaEU:n kilpailulainsäädännön mukaan
valmistajan yhdessä jäsenmaassa
myöntämän takuun on oltava
samoin edellytyksin voimassa
myös muissa EU-maissa. Kuluttajalla
olisi siten oikeus saada tavara
takuukorjattua Suomessa, jos sillä
on valmistajan antama takuu ja maahantuoja
Suomessa. Takuuta ei voida
kilpailulainsäädännön perusteella
evätä sillä perusteella, että tavara on
hankittu toisesta jäsenmaasta tai ostettu
siellä toimivasta verkkokaupasta
taikka tuotu Suomeen rinnakkaistuontina
ohi virallisen maahantuojan.
Kuluttajansuojalaki ei kuitenkaan sisällä
vastaavaa säännöstä.

Pertsa

^Ok, kiitos tiedosta, en jaksanut silloin selvitellä tuota enempää vaikka jotain tuon suuntaista aavistelinkin. Täytyy odottaa se Audi UK:n vastaus ja katsoa tilanne uudelleen. Joo kahden vuoden takuuha niillä on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy