Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 29.03.10 - klo:21:04
Onko joku mitannut  A4 B8:n takasivuikkunan korkeutta? Ajattelin tilata kalvot etukäteen ja aprikoin sopivaa kalvon leveyttä.

nimimerkki Audista jätesäkki ;D

Tarkenna vähän , avant vai sedan ?  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Docw

VAG!

aa

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.10 - klo:19:37
Kimppatilauksen quattro -gekot tulivat tänään Tuning-Frediltä Saksasta. Hyviltä näyttävät. Laitan viikonloppuna niitä postituskuoriin ja lähettelen alkuviikosta tilaajille.

Jos jollakulla on kiireempi, niin huomenna aamulla aikaisin (7:30-09:00) tai iltapäivällä klo 14 jälkeen on mahdollista noutaakin niitä minulta Helsingin Vallilasta Pasilan kupeessa. Privaviestiä / SMS:ää voi laittaa, tai soittaa, jos joku haluaa niitä nopeammin. 040-774 1122.
markku.j.jarventausta@luukku.com

Gekkot olivat tänään postiluukussa. Upeita ovat! Maksu lähti samantien tilille. Kiitos vielä kerran, Markku.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 30.03.10 - klo:16:36
Gekkot olivat tänään postiluukussa. Upeita ovat! Maksu lähti samantien tilille. Kiitos vielä kerran, Markku.
Samoin myös tänne ja maksu tietysti myös.

Ja ehdin myös sen jo liimata paikoilleen.

BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

On kyllä hieno!! Näyttää tuo kokokin aika sopivalta. Kuvittelin että se olisi ollut isompi. Itse en kyllä vielä ole päättänyt mihin tuon laitan vai laitanko ollenkaan. Ehkä perästä kaikki muut merkit pois ja pelkkä gekko sinne.

EDIT: saakohan tuon maalattua mustaksi...
EDIT 2: Ei sittenkään mustaksi, juuri avasin paketin ja näin nuo. Hienot on !!!! Joku paikka pitää noille keksiä.

Docw

LainaaJoku tätä on varmaan jo kysynytkin, joten jos olet jo vastannut, niin kerro mistä etsiä vastauksesi. Millaisia kokemuksia 3.2 vapari on tuottanut edelliseen 2.0 turboosi verrattuna? Onko vaihtaminen pistänyt kaduttamaan, vai onko ollut hyvä päätös?

Tämä vaihto tuli ajankohtaiseksi USA:n muuton myötä, kaduttaminen ei siis ole vaihtoehto. Mutta tuo aiempi A4 oli manuaali 2.0tq ja nykyinen on tiptronic. Siinä mielessä moottoreiden vertaileminen on hieman haastavaa. Takapuolidynolla mitattuna suorituskyky on matalilla kierroksilla melko identtinen, mutta yli 4000:n tuo 3.2 potkii kyllä ihan eri malliin. Jotenkin tuolla turbolla tuntui että veto alkaa hiipua kun taas tämä nykyinen jaksaa vetää punarajalle asti.

Polttoainettakin on palanut aikalailla samaan tahtiin, edellisellä tosin vedettiin kärryä parin kelkan kanssa, mutta vastaavasti nykyisellä on ollut paljon enemmän kaupunkipyöritystä ja maantieajon keskinopeus huitelee siellä 130 paremmalla puolella. Tällä hetkellä on 14tkm keskikulutus 10.02.

Ã,,änimaailman puolesta ei liene yllätys että tämä kuutonen vie voiton 100-0.

Suomen hinnoittelulla ei kyllä kuutosta tulisi laitettua, mutta mikäli hintaero olisi kohtuullinen niin ilman muuta V6. Täällä noiden hintaero oli noin $4000. Summa summarum: ei kaduta tippaakaan ja varmaan seuraavassakin autossa on kuutonen (tai kasi). Kilometrejä tulee siihen malliin että eiköhän tässä jo auton vaihto (tai kakkosauton hankinta) ole vuoden sisään ohjelmassa. Nimimerkillä 5kk / 14tkm.

Markku J

Hieno kuva Pekka T ! Ja kiitokset vaan kiitoksista Pekalle ja Erkalle. Hyvä, että gekot tulivat ehjinä perille.

Docw'n raportti oli myös kiva lukea. Varmaan itsekin ostain tuon 3.2 -litraisen, jos hintaero olisi tuota luokkaa, mutta liki kymppitonni on minusta liikaa pelkästä koneesta noilla tehoeroilla. Onneksi tuota ei cabrioon ollut tarjollakaan, niin ei pistä harmittamaan.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Docw - 30.03.10 - klo:00:46
Jätesäkki rulez  ;D

Docw, katselin myös Autotallista autosi kuvia, hienosti sopii puna-musta yhdistelmä. Mainitsit ettet muista prosentteja mutta melko tummilta näyttävät ainakin esimmäisessä sivuprofiilissa, Floridan auringossa varmaan tarpeellistakin.
Omasta aion ainakin takaikkunat peittää jätesäkillä, etuikkunoihin tuskin on kajoamista. En polliisia pelkää vaan vaimoa  ;D
Mielestäni musta auto pitää sitten olla musta  :D

ile

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 31.03.10 - klo:06:12
Docw, katselin myös Autotallista autosi kuvia, hienosti sopii puna-musta yhdistelmä. Mainitsit ettet muista prosentteja mutta melko tummilta näyttävät ainakin esimmäisessä sivuprofiilissa, Floridan auringossa varmaan tarpeellistakin.
Omasta aion ainakin takaikkunat peittää jätesäkillä, etuikkunoihin tuskin on kajoamista. En polliisia pelkää vaan vaimoa  ;D
Mielestäni musta auto pitää sitten olla musta  :D

Jep, kyllä tuo puna-musta on komea yhdistelmä omaankin silmään ;)

Tuo kovin jätesäkki, 5% kalvo on ehkä liian musta itselleni ja 20%:lla ajattelin mennä. Aikaisemmin granaatinpunaiseen B7:aan tuo kalvo oikein hyvin ja takapenkki oli tyytyväinen. Nykyinen 35% voisi olla hieman tummempi, joten jos olisi 25% kalvoa olemassa niin se olisi siinä.

VAG!

aa

skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 31.03.10 - klo:08:59
Tuo oli mukava kuulla. Itse päädyin isoon vapaariin siinä toivossa, että se antaisi +150 nopeuksissa enemmän ohituskiihtyvyyttä ja hienompaa äänimaailmaa kuin pienempi ahdettu.

Et sitten pohjoismaissa ilmeisesti käytä tätä isoa vaparikutosta?

VAG!

aaa

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: ile - 31.03.10 - klo:08:35

Tuo kovin jätesäkki, 5% kalvo on ehkä liian musta itselleni ja 20%:lla ajattelin mennä. Aikaisemmin granaatinpunaiseen B7:aan tuo kalvo oikein hyvin ja takapenkki oli tyytyväinen. Nykyinen 35% voisi olla hieman tummempi, joten jos olisi 25% kalvoa olemassa niin se olisi siinä.

Nyt on sellainen fiilis että laitan 20% kalvot taakse mutta tuo 5% on ajatuksissa. Ex T5:ssa etusivuikkunat olivat 20% ja kieltämättä olivat hieman tummat eteen, poliisitkin niitä katsoivat pitkään mutta eivät kertaakaan pysäyttäneet. Kuten jo aiemmin totesin niin vaimo vastustaa jyrkästi etusien tummentamista ja ymmärrän tietysti sen, Portteriin ei koskenut pitkällä tikullakaan joten oli ihan sama mikä oli tummuusaste.

Olen käyttänyt Kreafilmsin kalvoja, tuntuvat laadukkailta mutta lähtevät myös hyvin irti jos tarve vaatii, myönnän että muun merkkisistä ei ole kokemusta.

Tiedän, toiset eivät ymmärrä miksi liimata jätesäkit ikkunoihin, kauneus on kuitenkin katsojan silmissä. Pointtina myös se että en halua muiden näkevän autoon sisälle kun on parkissa.

Nyt kun mustasta on kyse niin pitäisikö hankkia mustat vanteetkin? ::)

Docw

Piti ihan tarkistaa nuo kalvotukset, eli näillä mennään:
Front Side Windows     Must allow more than 28% of light in.
Back Side Windows    Must allow more than 15% of light in.
Rear Window    Must allow more than 15% of light in.

Ei nuo oikeasti ole ihan niin tummat kuin kuvassa näyttää. Sen verran kuitenkin että kuskia ei tunnista, hahmo näkyy kyllä läpi.

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Docw - 31.03.10 - klo:18:51
Ei nuo oikeasti ole ihan niin tummat kuin kuvassa näyttää. Sen verran kuitenkin että kuskia ei tunnista, hahmo näkyy kyllä läpi.
Valokuva ei tosiaan anna oikeaa kuvaa tummennuksen prosenteista mutta aika tummat kalvot sikäläinen laki sallii auton sivuikkunoissa. Tarkkaavaisuutta pitää lisätä jonkin verran pimeän tullen.

Kuinka on punainen väri reagoinut Floridan auringossa? Autosi on sikäli uusi joten ei vielä merkkejä haalenemisesta mutta hyvässä vahassa täytyy pitää jos päivänvalossa kaaraa seisottaa.

Pekka T

Koska etusivulasia ei saa tummentaa , niin sedan mallisessa autossa takasivulasin voimakas tummentaminen tekee siitä vähän hassun näköisen .
Mielästäni 35 % olisi sedaniin parempi ratkaisu ja takalasiin sitten 20 % tai 35 % .
BMW 328 i xDrive -13

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 31.03.10 - klo:20:10
sedan mallisessa autossa takasivulasin voimakas tummentaminen tekee siitä vähän hassun näköisen .
Mielestäni takalasien voimakas tummentaminen ei hypi silmille mustassa autossa mutta nämähän ovat jälleen makuasioita. T5 oli musta etusivulaseja myöten joten ehkä sen vuoksi polliisitkaan eivät pysäytelleet koska kontrasti oli pieni. Asia olisi ollut kokonaan toinen vaaleassa autossa.

Docw

LainaaKuinka on punainen väri reagoinut Floridan auringossa? Autosi on sikäli uusi joten ei vielä merkkejä haalenemisesta mutta hyvässä vahassa täytyy pitää jos päivänvalossa kaaraa seisottaa.

Maalipinnan kanssa on kyllä vähän ongelmia. Huomasin tuossa eräs päivä vahatessa että konepellissä on kaksi tuollaista ihmeellistä läiskää. Vahalla tuota ei saa pois, mutta toisaalta noita ei näekkään kuin tietystä kulmasta.

Pertsa

^Ei kai nuo vaan ole tulleet vesipisaroista? Näyttää ihan samalta kuin minulla aikoinaan punaisessa autossa n. 10v sitten. Niihin aikoihinhan tuo vielä oli punaisilla maalilla ongelma, en olisi luullut että enää, varsinkaan Audissa jossa lienee lakkapinta vielä maalin päällä.

Niin nuo tuollaiset johtuu siitä (jos nuo nyt on sitä mitä luulen ja miltä ne näyttää), että kun vaikka sateen jälkeen auton pinnalle jää vesipisaroita ja aurinko alkaa paistaa sen jälkeen, niin vesipisarat saattavat toimia ikäänkuin polttolaseina ja "polttaa" maalipintaan tuollaisen vaalean laikun. Ja niinkuin sanottu, juuri punaisilla tuota esiintyi varsinkin. Tuo ei lähde muulla kuin myllyttämällä, tai lähtee varmaan käsinkin jollain hiomatahnalla/hiovalla vahalla.
Itselläni kävi kerran tuon aiemmin mainitun auton kanssa niin että yöllä oli satanut vettä ja aamulla oli todella upea ilma ja auto tietenkin kauttaaltaan vesipisaroiden peittämä. Jotenkin kai se auringonpaiste sattui niin soipivasti ja yhtäkkiä että autossa oli konepelti, katto ja takaluukku kauttaaltaan tasaisesti täynnä noita jälkiä, isompia ja pienempiä juuri niissä kohdissa missä oli niitä vesipisaroita. Kaikki mahdolliset aineet ja liuottimet kokeilin mutta ei lähtenyt ennenkuin hiomatahnalla. Aika monta tuntia niitä käsin sai hinkata että sai jäljet pois.

Docw

Kyllä nuo minunkin silmään näyttää jonkinsortin nesteen jättämiltä läiskiltä. Kokoa tosin on sen verran (n.10cm halkaisija) ettei sentään amerikassakaan ole vesipisarat niin isoja :)

Flat

LainaaHieno homma, Flat. Mistä ostit ja mihin hintaan - mielenkiinnosta kyselen ? Käytetyt ?

.....Flat , tuleeko myös takapenkit ?....

Ebaysta, saksasta tarkemmin sanottuna. Mukava yllätys oli että penkeissä oli tavaralokeropaketin mukanansa tuoma lokero penkin alla ja takapenkkiläisille se säilytysteline etupenkin selkänojassa. Lisäksi penkeistä löytyy jalkatilavalot takapenkkiläisille. Tovottavasti sähköinen ristiseläntukikin saadaan toimimaan.

Hinta oli mielestäni kohtuullinen, penkit irtosivat pyyntiä halvemmalla....300 EUR, penkit olivat varsin hyvässä kunnossa,kuin alkuperäiset, eihän tuollainen kangas miksikään mene. Kyseessä on pelkät etupenkit. Takapenkeille en nähnyt tarvetta. Vertailin tänään peruspenkin kangasta ja sport penkin kangasta, niin musta osa on mielestäni sama, mutta keskus ( se vaalean harmaa osa) erinlainen. Joten sekasikiöpenkitus on ihan hyvän näköinen yhdistelmä.Kaiken kisäksi meillä on takapenkillä lastenistuimet, joten ei sieltä paljoa penkkiä näy ja jos sport takapenkit olisivat tuonneet jyrkempiä muotoja tullessaan, niin se olis ollut lastenistuimien takia vaan negatiivinen asia.

Itse asiassa tuo "harmaa" istuimen keskus sopii kuin nenä päähän hopeiseen autoon ja "hopeisten" sisälistojen kanssa.

Nyt on ne sivuhelmatkin ja takasivuhelmatkin alla. Mukavasti mielestäni sivuprofiili sai särmää. Itse asiassa takasivuhelmat nostavat perää visuaalisesti ylöspäin. Siis hyvä asia.

Wilperi, vakiosivulistat ovat nyt kaupan jos vielä kiinnostaa.

MarkkuJ, mulla on vielä nuo etukuraläpät irrallisina, saakohan ne sovitettua noiden helmojen kassa? Miten itse teit aikoinaan ?

Vmatti

Mun mielestä toi on salamavalo -  on hetken ja häviää pois  ;D
No joo asiaan, itsellä oli edellinen q punainen ja tykkäsin kuin hullu puurosta.
Joskus oli samanlaisia läikkyjä maalipinnassa ja ihmettelin samaa.
Ei muuta kuin meikkaajalle ja myllytys, kunnon kiillotus ja hyvä vaha pintaan.
Sen jälkeen ei enään läikkyjä näkynytkään. Outoa sanon minä.

Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Jyllis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 01.04.10 - klo:18:51Nyt on ne sivuhelmatkin ja takasivuhelmatkin alla. Mukavasti mielestäni sivuprofiili sai särmää. Itse asiassa takasivuhelmat nostavat perää visuaalisesti ylöspäin. Siis hyvä asia.

Missäköhän hinnoissa tuon koko korisarjan asennus + maalaus mahtaa olla? Tänään tuli eBay:sta koko setti. Audilla pyysivät asennuksesta + maalauksesta 2500â,¬, joka tuntuu melko kovalta pyynnöltä...

Markku J

Flat:

minä en saanut etuläppiä sopimaan Style -kitin helmalistan kanssa. Ne kun ovat sellaiset muotoonvaletut läpät, niin ei niistä leikkaamallakaan saa mitään nättiä. Minun autotalli -kuvissa on linkin takana tietoa, ja kuvat noista ruuvinreikien peitepaloista, jotka läppien poiston jälkeen tarvitaan.

Jyllis: tuo on liian kova hinta asennus ja maalaustyöstä minun mielestäni. Hae joku pikkupaja. Itse maksoin maalauksesta 400 eur. Asennuksen teki poikani (autopeltiseppä kun on).

Jyllis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.04.10 - klo:19:41
Flat:

minä en saanut etuläppiä sopimaan Style -kitin helmalistan kanssa. Ne kun ovat sellaiset muotoonvaletut läpät, niin ei niistä leikkaamallakaan saa mitään nättiä. Minun autotalli -kuvissa on linkin takana tietoa, ja kuvat noista ruuvinreikien peitepaloista, jotka läppien poiston jälkeen tarvitaan.

Jyllis: tuo on liian kova hinta asennus ja maalaustyöstä minun mielestäni. Hae joku pikkupaja. Itse maksoin maalauksesta 400 eur. Asennuksen teki poikani (autopeltiseppä kun on).

Näin ajattelinkin, pitää viedä tuohon tutulle pajalle... Olikos takaläppien kanssa sama tilanne? Takaläpät tilauksessa, mutta pitänee peruuttaa nuo jos eivät kerran istu kunnolla...

Flat

tuo 400 eur koko setin maalaamisesta on todella halpa hinta!

pitänee miettiä tuota kuraläppäasiaa, olisivathan ne kivat tai ennenminkikin käytännölliset. Tosin on ymmärrettävää, että korisarjan kanssa ei ole suunniteltu käytettävän läppiä.

Markku J

Ei sovi takaläpätkään takahelmapalojen kanssa. Ja kyllä ne pilaisivat tuon sporttisen ulkonäönkin.

Maalaus oli minulla edullinen, mutta se oli kaverisuhteilla. Hienoa oli jälki, ja ammattimiehen tekemää kylläkin.

Voisi tuo poikanikin joitain projekteja tehdä kohtuuhintaan. Tahtoo vaan olla kiireinen ralliharrastuksensa kanssa. Koko ajan on jotain vääntöä vanhan ralliauton kanssa nykyään.

Flat

no nyt on myös täällä concert soitin päivitetty ja ruudulta näkyy että sw  versio on 0310. Nyt pitää hankkia sdhc kortti ja katsoa miten toimii. Ja kiitos pertsa vinkistä,että 32gb kortti on "turhan iso", olisi varmaan tullut sellainen hankittua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy