Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaTuossa pesin lintujen jätöksiä pois konepellistä ja mielestäni en käyttänyt mitään hiekassa pyöriteltyä harjaa, vaikka lopputulos siltä näyttikin: kamalia naarmuja konepelti täynnä.

Itselläni käynyt samoin, maalipinta ehkä ei ole se paras mahdollinen, mutta miksi näytti siltä että olisi ollut hiekkaa? No sen takia että linnut syövät hiekkaa ja joskus niiden "jätöksissä" on sitä hiekkaa ihan tarpeeksi. Kannattaa huuhdella ne jätökset pois ekaksi. Ainakin itse sen kertaalleen todennut kun vaan piti sellaista sopivankokoista läjää ottaa pois. Onneksi roba-s sai sen näyttämään kutakuinkin siistiltä, koska minulla se naarmu, noin 5 cm oli jo niin syvä että valkoista näkyi. Itse käytän kyllä sientä pesuun,m ei ole ollut ongelmaa, enemmän luman harjaus naarmuttaa maalia.

Tomppis

Jos teille laitetaan autot vierekkäin, toista pestään sienellä, ei mikrokuitusieni (oletan, että ette käytä, mutta tässä esim. käytän) ja toista kintaalla, niin eron huomaa. Itse ainakin huomaan eron.

Olen myös kyllä huomannut, että audin lakkapinta on jokseenkin heikko, vaikkakin esimerkiksi myllytettäessä tai hiottaessa se luokitellaan kovaksi lakaksi. Itsellä on tullut myös jostakin tuntemattomasta lähteestä muutamaan paikkaan valkoisina paistavia naarmuja. Se selviää lähiaikoina palautuuko väri, jos ajelee koneella äärimmäisen hienosti hiovaa ainetta päälle.. Myös ohuita "tummumia", jotka ovat naarmuja, mutta eivät todellakaan syviä vaan niin kuin pyyhkäisynaarmuja löytyy takapuskurista, kiitos levitettävän takapuskurinsuojan. Kiveniskukalvoa odotellessa..
Siinä Nudde olet oikeassa, että lumiharja on autonpuhdistuksessa pahimpia maalipinnalle, konepesun kanssa.

Ja jos linnun jätöksiä putsaa, kannattaa juurikin ensin yrittää joko liuottaa/huuhdella jätös pois, jonka jälkeen pesaista kohta kunnolla ja mielellään laittaa jotakin suoja-ainetta päälle, tunnetusti tämä tavarahan polttaa lakkaa melko helposti..

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: Marapetsu - 05.09.12 - klo:17:29
Mikä jippo uudessa A4 automaatti Audissa,ajon jälkeen kun auto pysähdyksissä ja tulet autosta pois niin se sammuttaa auton?Monta vaihtoehtoa kokeillut mutta ei vielä ole löytynyt sitä että auto jää käyntiin.
Päivitystä,niin se onnistui laittaa Oulun Pörhöllä että auto jää käyntiin P-asennossa ja N-asennossa kun nouset ja avaat ulko-oven autosta.
Marapetsu.

RHead

Minkälaiset kajarit B8 Avantissa on etuovissa ja takaovissa? Ã,,äni järjestelmästä ei ole muuta tietoa , kun että on radio high ja mmi 2g. Ja minkälaiset kajarit sinne voi laittaa ns plug&play tyyliin?? Jos joku projektisivu löytyy niin helpottas vähän.
Passat

Audi

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 10.09.12 - klo:13:50
Totta tuo, mutta ihmetyksen aiheena on tuo maalipinnan heikkous, kun muissa autoissa samat pesuvälineet eivät tee läheskään yhtä huonoa jälkeä...

Niiin ja lisäystä vielä, viilataan pilkkua, lakkahan siinä antaa periksi. Loppuunsa normaaleissa autoissa itse maalia ei minun tietääkseni ole nimeksikään. Jännältä tuo itsestäkin tuntuu että mitättömistä pyyhkäsyistä tulee jälkiä, mutta pintaa työstettäessä ongelma on lakan kovuus, vaikea saada aineet/laikat leikkaamaan..

Nudde

LainaaMinkälaiset kajarit B8 Avantissa on etuovissa ja takaovissa? Ã,,äni järjestelmästä ei ole muuta tietoa , kun että on radio high ja mmi 2g. Ja minkälaiset kajarit sinne voi laittaa ns plug&play tyyliin?? Jos joku projektisivu löytyy niin helpottas vähän.

Ainakin mulla on 6.5 tuumaiset (B&O mallissa). En usko että ihan suoraan menee plug end pray koska siellä on erilaiset liittimet ym. Mutta kannattaa googlata jos löytyisi joku adapteri jolla saa kaiuttimen kiinni ja sitten vaan uudet liittimet. Ei pitäisi olla kovin kummoinen homma. Ainakin joku tällä foorumilla vaihtoi ne, oliko se Flat vai kuka? Toivottavasti kommentoi tätäkin hommaa, niin saadaan varmaa tietoa.

Flat

B8.:ssa on etuovissa 8" elementit ja takaovissa 6,5" elementit, lisää asiasta tuolla  b8 äänentoisto ketjussa.

Tomppis

rob-s

Yleinsä etuovien 8" kajarit korvataan 6.5" laatukajareilla adapterirenkailla varustettuna. liitin kuten mainittiin aina muutettava.

Itse löysin jonkun Saksalaisen valmistama 8" elementin jossa riittävän matala magneetti. Edellytti adaptereiden tekoa jotta menivät paikalleen. (tein ylimääräisistä alkuperäiskaiuttimista adapterit jolloin alk. liitin myös käytössä)

Diskantin asensin B&O ritilän taakse ("ovikolmio). jakosuodatin on oviverhoilun takana.

Lyhyesti ei taida olla mitään "plug and play" ratkaisua tähän äänipuoleen.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Flat

LainaaLyhyesti ei taida olla mitään "plug and play" ratkaisua tähän äänipuoleen.

Ei taida olla. Matalia 8" elementtejä ei ole kovin paljoa tarjolla, mutta löytyy niitäkin ( ainakin kenwoodilla ja DSL:llä niitä ja varmasti monella muullakin).  ainakin tuollainen 70 mm syvä elementti menee hyvin paikoilleen ( vanhoista kajareista tehtiin adapteri ). Itse suosittelen kyllä laittamaan sinne laadukkaat 8" elementit, antavat alapäähän hieman enemmän potkua. Itse laiton jakosuodattimen jalkatilan verhoiluiden taakse (seinälle), kun oveen en menammut mahtua ( suodin oli aika iso).

Perusmankan diskantithan ovat tuulilasin etukulmissa ja nine sopii hyvin tuollainen 1" diskantti.  Itse laiton jakosuodattimen jalkatilan verhoiluiden taakse (seinälle). Takaoviin sitten tarjontaa onkin vaikka millä mitalla koska 6,5" elementit menevät sinne heittämällä ( myös syvyyden puolesta). Jakosuodien siellä sitten oven sisään.

Gale

Kyllä tuolla etuovissa hyvät 6.5" midit potkii ihan kivasti kun vain tukevan adapterin askartelee ja ennenkaikkea laittaa oveen massaa (=vaimennusmateriaalia) ettei kaiuttimen "potku" häviä pellin liikuttamiseen. Vaimenee samalla rengasäänetkin. Diskantit suosittelen tosiaan laittamaan peilikolmioihin, koska vakiopaikoilla ne on todella tuskaa saada toimimaan kunnolla ilman DSP:tä, koska tuulilasista aiheutuu korostumia.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9544.0 löytyy muutamia asennuskuvia ja muuta juttua omasta äänentoiston päivittämisprojektistani.
Wide awake in a world that sleeps.

RHead

Kiitoksia ääneentoistoon liittyvistä kommenteista. Täytyy laitella sit projektikuvia, kun saa tätä työnalle.

Tuommonen varmaan uppoaisi sinne etuoviin aika helposti?

Earthquake SWS-8X
Mounting depth: Slim, 2-1/8"
Passat

Audi

Gale

Lainaus käyttäjältä: RHead - 11.09.12 - klo:08:26
Kiitoksia ääneentoistoon liittyvistä kommenteista. Täytyy laitella sit projektikuvia, kun saa tätä työnalle.

Tuommonen varmaan uppoaisi sinne etuoviin aika helposti?

Earthquake SWS-8X
Mounting depth: Slim, 2-1/8"

Muuten hyvä, mutta toi on 8" subwoofer eikä mid-basso. Osta ihan erillissarja niin saat sekä midit että diskantit, esim. http://www.powerset.fi/autohifi/erillis-6.htm tuosta löytyy 6.5" ja http://www.powerset.fi/autohifi/dls/up8i.html tuossa suoraan 8"
Wide awake in a world that sleeps.

Petex

Nyt viisaat apuun!

Audin huoltoneuvoja väittää kiven kovaa, että minun 2009 B8 A4 2.0 TFSI quattron S-tronic -laatikko on kuivalla kytkimellä ja yhdellä öljyjärjestelmällä (vaihteiston tunnistetyyppi kuulemma LZL)!!

Minun mielestäni B8 A4 kopassa (samoin kuin A5:ssa) pitkittäin asennetun 2L:n koneen yhteydessä EI KERTAKAIKKIAAN ole muuta S-tronic -laatikkoa kuin DL501-7Q (service 0B5), jossa on kaksi öljyjärjestelmää.

Tästä laatikosta Audin koulutusläpuskä (990193) sanoo että:
"The first oil system accommodates the dual clutch, Mechatronic system, and oil supply. These components
use an ATF developed specifically for the 0B5 transmission." Öljynvaihto 60.000 km välein.

"The second oil system incorporates the gear assembly, the transfer case (center differential), and the front axle drive." Ei vaihdeta koskaan

Ennen kuin huoltoneuvoja korjaa tietonsa, tai valistaa minua paremmin, niin en suostu viemään koslaani 60 tonnin huoltoon. Ja varsinkin koska laatikon ATF-öljy on vartavasten suunniteltu 05B varten, niin pelottaa jos lorauttavat mitä vaan sattuu ATF-öljyä olemaan käsillä. Tilanne tuntuu hoopolta.

Siis - visaat tietäjät:  Ketä on nyt uskominen???

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Petex - 11.09.12 - klo:12:27
Siis - visaat tietäjät:  Ketä on nyt uskominen???

Jaa-a. LZL voi ihan hyvinkin olla oikein, mutta kuiva kytkin tai yksi öljyjärjestelmä ei ole. Noita vaihteiston tunnistetyyppejä on useita DL501 vaihteistolle.

Kenen mukaan öljynvaihto pitäisi tehdä 60 000 km välein?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Petex

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 11.09.12 - klo:12:51
Jaa-a. LZL voi ihan hyvinkin olla oikein, mutta kuiva kytkin tai yksi öljyjärjestelmä ei ole. Noita vaihteiston tunnistetyyppejä on useita DL501 vaihteistolle.

Kenen mukaan öljynvaihto pitäisi tehdä 60 000 km välein?

Kiitos taustatuesta.
Tuntuu kyllä tyhmältä alkaa oikaisemaan huoltoneuvojan asiantuntemusta. Semminkin kun vielä VAG-mekaanikkokin oli neuvojan kanssa samaa mieltä, niin pistää kyllä miettimään, että missä mennään koulutuksen suhteen!! En kyllä mielelläni menisi koekaniinksi tähän huoltoon.

60 tonnin kohdalla öljy pitää vaihtaa manuaalin ja autoliikkeen mukaan. Myös huoltoilmaisin käskee samalla kohtaa viemään huoltoon.

Ifa

Jo vain, ainakin tuohon mun A5:een vaihdettiin s-tronicin öljyt 60tkm kohdalla,
7 litraa, tuollasella osanro;lla G052529A2
myös sytytystulpat vaihdettiin normi suotimien lisäksi...
A5 Cab

tyko

Auto kävi marmorilla edellä mainitussa EGR-korjauksessa. Saatuani auton takaisin huomasin että ajotietokoneen näyttö mittaristossa on muuttunut. Ennen siinä viisareiden välissä vilisti ajonopeus digitaalisena isolla fontilla, nyt se on kadonnut ja siinä mittariston keskellä on enää vaihtoehtoina ne perinteiset ajotietokoneen ominaisuudet kuten keskikulutukset yms. Auttakaa noviisia miten saan tuon nopeusnäytön digitaalisena takaisin, auto kun on vielä kovin uusi minulle enkä ainakaan aamun työmatkaruuhkassa valikoita räplätessäni autosta tuota löytänyt päälle? Liekö jotain päivityksiä ajettu tietokoneelle kun nuokin on saatu "sekaisin"?
Audi S5 V8 coupe

fleetwood

Ja olet siis kokeillut painaa sitä viiksen alla olevaa nappia kertaalleen?
Passat GTE Variant

Pertsa

Joo tuskinpa se mitenkään "sekaisin" on. Tosiaan oikean viiksen alapinnalla olevalla napilla sen saa vaihdettua.

Latexi

Onko kenellekään tullut eteen tilannetta, jossa auto ei suostu starttaamaan painettaessa sitä virta-avaimen korviketta? Itselleni tekee välillä sen, että mitään ei tapahdu painettaessa siitä "avaimekorvikkeesta". Joskus auttaa sen avaimenkorvikkeen irrottaminen siitä "pesästään" ja uusi yritys, mutta aina ei sekään. Asiaan tunnu tekevän eroa, onko se "avain" ollut siinä paikoillaan vai käynyt välillä taskussa. Kuten sanottu, tämä oire ei esiinny aina eikä mitenkään säännönmukaisesti. Se vain ilmenee silloin tällöin.  ???
Latexi

Markku J

Tuollaisia virtalukko-ongelmia on raportoitu aiemminkin. Työkaverillani vastaavasti temppuillut auto jätti hänet kesämökille tuon vian takia, ja auto piti hinurilla noutaa. Oli kuulemma pakko vinssata pyörät lukossa lavalle, kun ei saanut vaihdetta ja jarrua pois - tuntuisi aika pahalta minusta. Hinurikuski käski kuskin painaa jarrua kovaa vinssaamisen aikana, jotta rasitus ei kohdistuisi voimalinjaan. Virtalukko vaihdettiin takuuna.

Poikarukka

Ihan perusasia muisthan painaa kytkimen pohjaan startatessa?
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

tyko

Kiitos fleetwoodille ja pertsalle sivistämisestäni.  :-[
Audi S5 V8 coupe

apa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.09.12 - klo:09:53
Tuollaisia virtalukko-ongelmia on raportoitu aiemminkin. Työkaverillani vastaavasti temppuillut auto jätti hänet kesämökille tuon vian takia, ja auto piti hinurilla noutaa. Oli kuulemma pakko vinssata pyörät lukossa lavalle, kun ei saanut vaihdetta ja jarrua pois - tuntuisi aika pahalta minusta. Hinurikuski käski kuskin painaa jarrua kovaa vinssaamisen aikana, jotta rasitus ei kohdistuisi voimalinjaan. Virtalukko vaihdettiin takuuna.

Eikös vaihde pitäisi aina saada hinausta varten vapautettua ilman sähköjäkin. Ainakin omassa automaatissa on sille mekaaninen vapautus. (Ja manuaalin kanssa tuota vaihdeongelmaa tuskin on) Sähköinen käsijarru voikin sitten olla mielenkiintoisempi tapaus, mutta ennemmin varmaan nostelisi pyörät rullien päälle kuin vinssaisi pyörät lukossa. Vai onko tuohon käkkäriin olemassa mitään vippaskonsteja?
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Markku J

Tuo työkaverin auto oli 1.8 TFSI Multitronic, ja hän sanoi voimansiirron olleen "lukossa". Minulla on itselläni sellainen käsitys, että P -tilaa ei automaatista saa pois päältä ilman virtoja.

apa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.09.12 - klo:12:48
Tuo työkaverin auto oli 1.8 TFSI Multitronic, ja hän sanoi voimansiirron olleen "lukossa". Minulla on itselläni sellainen käsitys, että P -tilaa ei automaatista saa pois päältä ilman virtoja.

Ainakin s tronicissa on vaihteenvalitsimen etupuolella säilytyslokeron alla piilossa mekaaninen vapautus. Ohjekirjakin sen toki kertoo. :)
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Wilburi

Tuli tänään käytyä ensimmäistä kertaa katsastuksessa Audilla. Katsastusmies sanoi, että auto on kuin pakasta vedetty (jos ei huomioida hiekkaa yms. Joita lapset tuovat autoon). Mittarissa 41 000 km. Huoettomia kilometrejä ovat olleet ja toivottavasti myös tulevaisuudessa. Autokuumetta ei pahemmin tällä hetkellä ole, mikä on harvinaista.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Toubbe

FL:lle tuli varattua 30tkm:n huolto, laittavat samalla nuo ohjaus- ja xenon- softapäivitykset. Hyvä hyvä! Xenon ei ole kyllä enää temppuillut ekan polttimonvaihdon jälkeen ja auton vetelykin on loppunut kun S-line alusta alkanut tottumaan suomen urattomiin teihin ;D
A4 flB8 1.8TFSI -13

Skula

Onko FL mallin 2.0TFSI todistetusti vielä öljynsyöntipelkoinen??

Tiukan pähkäämisen jälkeen A3 saanee jäädä kauppaan, ja tilalle lähetään tarjouspyyntihakuun, vaimolle pätkäajoon, ja itselle "leluksi" perusmallisempi

A4 Sedan, 2.0TFSI business q, manuaali

Tiikinruskea
comfort paketti
sportpaketti
kiiltolistat
tumma sisäkaton verhoilu
nahka/alcantara
3-alueilmastointi
B&O audio

Iso houkutus ottaa manuaali siksi että ohjelmointi on kovasti mielessä..

Mietinnässä pari varustetta ja mahdolliset tulevat talvialennukset/kamppikset ::)...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy