Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 26.02.12 - klo:10:40
Onkohan joku asennuttanut moottorilämmityksen miniplugin varsinaiseen maskiin, ei sumuvaloritilään. (FL A4, 2012) Olisiko antaa vinkki asennuttajalle tarkempaa paikkaa varten. Paikkana maski olisi parempi, ei olisi niin alhaalla lumen seassa. Onkohan ulostulojen hinta kappaleelta vai parilta?

Meikät varmaan suolataan tästä kommentista mutta itse pidän sumuvaloritilän paikka parempana, kuin tuo maski. Ei ole liian alhaalla ja talvikelikään ei ole muuttanut omaa mielipidettäni. On jämäkämpi asennuspaikka ja jos vielä sattuu käymään ohrasesti eli se johto unohtuu kiinni, kun lähdet ajolle tuo sumuvalon ritilä antaa periksi eikä koko maski mene paskaksi ellei sitten ole sitä sumuvaloa siinä samassa ritilässä. Eli itse olen ollut tyytyväinen tuohon ratkaisuun...
Audi A4 1.8TFSI

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Jeenyus - 27.02.12 - klo:18:22
Meikät varmaan suolataan tästä kommentista mutta itse pidän sumuvaloritilän paikka parempana, kuin tuo maski. Ei ole liian alhaalla ja talvikelikään ei ole muuttanut omaa mielipidettäni. On jämäkämpi asennuspaikka ja jos vielä sattuu käymään ohrasesti eli se johto unohtuu kiinni, kun lähdet ajolle tuo sumuvalon ritilä antaa periksi eikä koko maski mene paskaksi ellei sitten ole sitä sumuvaloa siinä samassa ritilässä. Eli itse olen ollut tyytyväinen tuohon ratkaisuun...

Samaa mieltä ehdottomasti, yhden kerran olen lähtenyt liikkeelle kun johto olikin kiinni, hienosti sumuvaloritilä irtosi ehjänä.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jnsFI

Sarjassamme havaintoja uudesta autosta.

FL:ssä on muuttunut myös penkinlämmittimien napit. Nyt on napin alla kolme lediä ilmaisemassa asetusta 1-3. Jotenkin tykkäsin enemmän vanhasta. ::)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Nudde

LainaaFL:ssä on muuttunut myös penkinlämmittimien napit. Nyt on napin alla kolme lediä ilmaisemassa asetusta 1-3. Jotenkin tykkäsin enemmän vanhasta.

Ja sitä kun kaikki ovat haukkuneet niin paljon.....  :D

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 27.02.12 - klo:21:07
Ja sitä kun kaikki ovat haukkuneet niin paljon.....  :D

Hysss... muutosvastarinta uhkaa murtua. ;)

Pitäisikö kevään merkiksi herätellä taas keskustelua sisäänajon tarpeellisuudesta? Tuntuu jakavan niin mielipiteitä.

Markku J

Kopioitu Bemarilta. Vanhakin oli hyvä, mutta uusi on nopeampi käyttää. Minulla oli A7:ssa sama. Pidin enemmän uudesta.

Nudde

LainaaPitäisikö kevään merkiksi herätellä taas keskustelua sisäänajon tarpeellisuudesta? Tuntuu jakavan niin mielipiteitä.

Antaa mennä vaan, siis autolla......... ;D

Nudde

LainaaKopioitu Bemarilta. Vanhakin oli hyvä, mutta uusi on nopeampi käyttää. Minulla oli A7:ssa sama. Pidin enemmän uudesta.

Mulla se nopeus ei ole tuottanut vaikeuksia, jaksan sen 2 sek. laittaa siihen aikaa syksyllä ja taas kun kevät saapuu sama homma, siinä välissä sitä ei kosketa.   :-X

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 27.02.12 - klo:21:12
Antaa mennä vaan, siis autolla......... ;D

"Suurin syy sisäänajon tarpeeseen on tuo Reptiilin mainitsema männänrenkaiden asettuminen, joka on se ehkä tärkein öljynsyönnin aiheuttaja nykysissä autoissa, kun sisäänajo otetaan aivan liian VAROVAISESTI. Sitä vääntöä ahdetusta koneesta pitää ja saa käyttää heti marmorilta lähtiessä, muuten on öljynsyönti edessä. Lasittuneet sylinterin seinät kun ei enää siitä parane. Toki, tärkeimmät sisäänajon kannalta on ihan heti ensimmäiset hetket, ja onneksi nykyautojen moottorin sentään päätyvät dynoon lähes pääsääntöisesti heti tehtaalla, jossa niille lykätään täyttä kuormaa aika surutta heti kasauksen jälkeen ;)" -gedu / Audifinns

Tähänhän me taidettiin Ultimatevw:llä päätyä. Kenkää vaan. :)

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

jhj

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 27.02.12 - klo:21:53
On siinä hiilikuitu oikeassa muodossa ja paikassa.  8)

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/472682-oCarbon-20-oz-2x2-Twill-Full-CF-Set-Installed

Jeps! On kyllä tosi nätit listat, mut ei varmaan ihan halvatkaan  ;D
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

Ton-1

No hintana näytti olevan se 'normi' toimintatonni.  ;D

Jos joskus beekasilla ajan niin k.o. tonni on jo nyt mennyttä.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Nudde

LainaaJeps! On kyllä tosi nätit listat

Makuasia, minä en henk. kohtaisesti tykkää laisinkaan.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 27.02.12 - klo:21:13
Mulla se nopeus ei ole tuottanut vaikeuksia, jaksan sen 2 sek. laittaa siihen aikaa syksyllä ja taas kun kevät saapuu sama homma, siinä välissä sitä ei kosketa.   :-X

Olen omaksunut saman systeemin ja hyvin toimii; sitä ei todellakaan tarvitse juuri säädellä - kiitos termostaatin. Pelkääjän paikalta auto kytkee näköjään lämmityksen pois oma-aloitteisesti jos siinä ei istu kukaan vähään aikaan.
Passat GTE Variant

Nudde

LainaaOlen omaksunut saman systeemin ja hyvin toimii; sitä ei todellakaan tarvitse juuri säädellä - kiitos termostaatin. Pelkääjän paikalta auto kytkee näköjään lämmityksen pois oma-aloitteisesti jos siinä ei istu kukaan vähään aikaan.

Tästähän oli aikaisemmin puhetta täällä foorumilla, en ymmärrä niitä jotka sitä koko ajan laittaa päälle/pois. Termari hoitaa sen sopivasti, itse en halua edes sitä täysille.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.02.12 - klo:12:04
Tästähän oli aikaisemmin puhetta täällä foorumilla, en ymmärrä niitä jotka sitä koko ajan laittaa päälle/pois. Termari hoitaa sen sopivasti, itse en halua edes sitä täysille.

Miten siis käytätte sitä? Itse en voi sietää penkkiä joka lämpenee ilman että itselläni on oikeasti kylmä (sama tunne kuin istuisi toisen lämmittämälle penkille dösässä..  ;D ).
Eikös silloin ainut vaihtoehto ole kiertää se päälle vain tarvittaessa vai onko esim. 1-asento niin mieto ettei sitä huomaa epämielyttävänä? Olen aina tainnut kietasta nuppia sinne keskivaiheille ja pitänyt vain hetken, kun tosi tehokas tuossa audissa.

Eniten olen tykännyt käyttää Skodan ilmastoinnin napikoissa olevia nappeja, joihin syttyy 1-3 lediä merkiksi tehosta. Samoin bemussa kätevät. Vanhan passatin/golfin rullat oli hirveät.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Nudde

Lainaavai onko esim. 1-asento niin mieto ettei sitä huomaa epämielyttävänä? Olen aina tainnut kietasta nuppia sinne keskivaiheille ja pitänyt vain hetken, kun tosi tehokas tuossa audissa.

Mulla taitaa olla se kakkos-asennossa, se ei ole sellainen että tuntuu että on valmiiksi lämmin penkki, lämpiää hieman muttei liikaa. Kokeilemalla se selviää, ei tarvitse heti vetää täysille. Itse en tykkää siitä kovasta lämmöstä, ei tarvitse koskaan niin lämmintä.

Wilburi

Minulla on myös yleensä kakkosasennossa, vaikkakin sitä tulee aina välillä säädetyksi 1-3 välillä. En tarvitse lämpimämpää, koska lähden aina johdon päästä kotoa ja usein töistäkin. Ja suosimassani CM:ssä on lämmin talli.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

LainaaJa suosimassani CM:ssä on lämmin talli.   :D

;D

Wilburi

Mites Nudden öljyn kulutukselle kävikään? Minulla alkaa kuluttamaan jo 1 l/3000 km.  :(
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Nudde

LainaaMites Nudden öljyn kulutukselle kävikään? Minulla alkaa kuluttamaan jo 1 l/3000 km.

Ei kuluta yhtä paljon  ;D Ei siis se on mennyt ihan hyvin, en nyt muista tarkasti paljonko on ajettu sen huollon jälkeen mutta ainakin jotain 1500-2000km, en viitsi mennä katsomaan ulos nyt kun on niin mukava sää..... ja toissapäivänä kun katselin oli mittari noin puoli senttiä tippunut maksimista, ennen sitä se oli täynnä joskus hieman alle, taas täynnä, sehän mittaa jonkun lämpötilan mukaan, ja veikkaan että ne erot tulivat kun oli pakkasta paljon. Eli ihen hyvin menee nyt, katsotaan koska pyytää lisää, vai tuleeko öljynvaihto ennen sitä vastaan, ilmoittaa 4300km siihen. Eihän sulla vielä paha ole toi kulutus, mutta aika suuri kumminkin, mulla meni parhaimmillaan 1l/1000km. Mutta seuraa nyt sitä kulutusta tarkasti. Oliko sulla mikä vuosimallin auto?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.02.12 - klo:14:27
Mulla taitaa olla se kakkos-asennossa, se ei ole sellainen että tuntuu että on valmiiksi lämmin penkki, lämpiää hieman muttei liikaa. Kokeilemalla se selviää, ei tarvitse heti vetää täysille. Itse en tykkää siitä kovasta lämmöstä, ei tarvitse koskaan niin lämmintä.

Ok, pitää muistaa ens kerralla testata pienemmillä lämmöillä. Säästyis sen nupin pyörittelyiltä..
Nykykalusto

Pekka T

Nupin asento sen mukaan mistä kypsyys asteesta pitää.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

mti

Öljynkulutuksesta, 3,0 TDI menisi ehkä yhdellä reilummalla lisäyksellä 30 tkm. Nyt on tullut lisättyä 2 krt pienempi määrä kerrallaan, alkaa olla 30 tkm kohta täynnä ja hieman puolivälin alapuolella on pinta. Kertaakaan se ei ole lisää pyytänyt, mutta olen silti lisäillyt.

On kyllä ollut ihan mukavaa kun ei ole tarvinnut pullo kädessä kulkea vrt aiemmat autot (2,0 tdi).
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

jnsFI

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: mti - 28.02.12 - klo:18:53
Öljynkulutuksesta, 3,0 TDI menisi ehkä yhdellä reilummalla lisäyksellä 30 tkm. Nyt on tullut lisättyä 2 krt pienempi määrä kerrallaan, alkaa olla 30 tkm kohta täynnä ja hieman puolivälin alapuolella on pinta. Kertaakaan se ei ole lisää pyytänyt, mutta olen silti lisäillyt.

On kyllä ollut ihan mukavaa kun ei ole tarvinnut pullo kädessä kulkea vrt aiemmat autot (2,0 tdi).

Toinen 3,0 menossa. Kumpaankaan ei ole ollut huoltovälillä tarvetta lisäillä. Kilsoja tulee noin 40-45tkm vuodessa. Eroa?
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Markku J

Minulla näyttäisi A5:n 3.0 TDI:ssä olevan nyt huoltovälin puolessa välissä öljynpinta noin 1/3 alentunut maksimista. Siis 15 tkm huollosta ajettuna.

Kahteen viimeisimpään Bemarin 3 -litran koneeseen (1 bensa + 1 diesel) olen joutunut lisäämään litran aika tarkkaan 15 tkm kohdalla.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 27.02.12 - klo:21:15
"Suurin syy sisäänajon tarpeeseen on tuo Reptiilin mainitsema männänrenkaiden asettuminen, joka on se ehkä tärkein öljynsyönnin aiheuttaja nykysissä autoissa, kun sisäänajo otetaan aivan liian VAROVAISESTI. ..." -gedu / Audifinns

Mitä??!!
A4 2.0Tq

msvahn

Mulla vasta 5tkm huollosta takana 3.0 TDI:llä ja ehkä se on ihan aavistuksen laskenut asteikosta (oli täytetty ehkä 8/10 osaan maksimista). Tuntuu välillä näyttävän vähemmän ja välillä enemmän (pysäköintiasennosta riippuen). Ei ainakaan voi sanoa syövän öljyä.
Nykykalusto

qmckone

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 28.02.12 - klo:22:07
Mulla vasta 5tkm huollosta takana 3.0 TDI:llä ja ehkä se on ihan aavistuksen laskenut asteikosta (oli täytetty ehkä 8/10 osaan maksimista). Tuntuu välillä näyttävän vähemmän ja välillä enemmän (pysäköintiasennosta riippuen). Ei ainakaan voi sanoa syövän öljyä.

Ainakin 2.0T:n MMI-asteikko kahdeksanpykäläinen ja manuaalin mukaan koko välys vastaa litraa eli 1/8 palkki on 0,125 l.
A4 2.0Tq

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy