Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Jeenyus

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 28.09.11 - klo:17:07
^ Mitään käsitystä vesipumpusta minulla ei ole, Elsasta löytyy kyllä asennusohjeet pumpulle ja sen osille, tässä olisi ainakin asennuskaavio pdf dokumenttina.  :)

Kiitos Pekka T todella paljon, olen nimittäin selaillut nettiä ja katsellut noita vesipumppuja ja mikään kun ei ole näyttänyt samanlaiselta kuin mikä minulla on joten ollut pelko persiessä, että jos se ei vesipumppu olisikaan (tosin Audin Expresshuollon kaveri n. 4sek katsomisen jälkeen totesi, että vesipumppu vuotaa). Mutta tuo kuvahan on suunnilleen yks yhteen.

Mikäs tämmönen Elsa on?
Audi A4 1.8TFSI

Pekka T

LainaaMikäs tämmönen Elsa on?

Parhaiten selvityksen siitä saat kun googlaat Elsawin 3.70   ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Flat

Lyhyesti: Elsa on korjaamon käyttämä korjaus/huolto-opas. Kannataa hankkia jos aikoo hiemankin askarrella auton parissa. Sääs tyy aikaa (kun ei tarvitse ihmetellä miten osat ovat kiinni) ja rahaa ( kun tietää miten osat irroitetaan, niin niitä ei tule rikottua).

vaikka tuolta:
http://www.carwis.com/proddetail.php?prod=AUDIELSA

Ja ETKA on sitten "vara-osakatalooki"
http://www.carwis.com/proddetail.php?prod=ETKA

lortti

Lainaus käyttäjältä: Rampe396 - 21.09.11 - klo:09:32
Eikös niitä vikailmoituksia voi kelat SET-napilla, ainakin A5:ssa toimii.

Aamulla Audi antoi hyvää huomenta viestin eli pyysi lisäämään öljyä. Tässä tapauksessahan kanssa öljykannun kuva jää FISin yläruutuun ja keskiruudussa teksti näkyy vain vähän aikaa. En saanut keskiruutuun tekstiä uudelleen näkyviin vakkarin SET napilla vai mitä nappia tarkoitat? Naputtelin liikennevaloissa seisoessa kaikki viiksiyhdistelmät läpi ja en saanut sitä öljynlisäyksen tekstiä keskiruutuun uudelleen. Onkohan tässä joku vuosimalliero, mulla 2009 vai enkö edelleen osaa? Ainakin takana oli varmaan hauskaa kun valot vilkkuvat joka suuntaan ja pissapoika ruikkii.

Ei siinä muuta mutta omasta ajosta 96% on pk-seudun keskustan aamuruuhkassa jolloin monesti on sellainen tilanne päällä että auto piippaa jotain mutta silloin pitää olla katse jossain muualla kuin FISin ruudussa tai muuten on pian pelleissä isoa vikaa. Liikennevaloissa olisi sitten aikaa selailla viestejä. Tietenkin noi vakioviestit oppii ulkoa mutta esim punainen rengaspaineen viestin näin vasta ekaa kertaa ja silloin oli jo pieni hätä päällä että pitääkö vetää liinat kiinni heti vai hetken päästä.

Rampe396

Ihan sitä kierroslukumittarin vieressä olevaa SET-nappia tarkoitin.

lortti

No perhana, vastaus oli juuri se kuin arvelinkin eli en vaan osaa  ;D

Tarkistetaan tilanne iltapäiväruuhkassa.

volkkari

Missä vaiheessa b8:n peilit ja siinä oleva vilkun paikka on muuttunut? Olen etsinyt alukuoria peileihin, mutta kaikissa netissä myynnissä olevissa kuorisssa, joihin olen törmänny on vilkku ylempänä (kuva1) kuin omassani (kuva2). Mistähän löytyis edullisesti alukuoret?
kuva1:
kuva2:

edit: Jaa ja, kun tarkemmin katson niin näköjään muotokin on muuttunut jossain vaiheessa...
-15 A4 Allroad LoQ

Pertsa

Muuttuihan tuo peilin muoto melko alkuvaiheessa jo. Tais olla samoja aikoja kun tuli taakse ledivalot? Muistelisin että 2009 malleihin tuo peilimuutos tuli, mahdollisesti ehkä "puolivuotismalliuudistuksessa" lokakuussa 2008. Sen jälkeisissä on nuo uudemmat ja matalammat peilit.

ile

Takaledit ja ohkasemmat peilit taisivat tulla vasta 2010-päivityksessä.

Pertsa

^juu saattoi olla noinkin, en ihan tarkkaan muista.

Late

Lainaus käyttäjältä: volkkari - 01.10.11 - klo:09:08
Missä vaiheessa b8:n peilit ja siinä oleva vilkun paikka on muuttunut? Olen etsinyt alukuoria peileihin, mutta kaikissa netissä myynnissä olevissa kuorisssa, joihin olen törmänny on vilkku ylempänä (kuva1) kuin omassani (kuva2). Mistähän löytyis edullisesti alukuoret?
kuva1:
kuva2:

edit: Jaa ja, kun tarkemmin katson niin näköjään muotokin on muuttunut jossain vaiheessa...

kuva1: 11/2007 - 05/2009
kuva2: 05/2009 ->

Wilburi

Kertausharjoituksista pois lähtiessä saatui mukava tapahtuma. Yhdellä kaverilla on B8 2.0 TFSI Q, jossa 245/40R18 Nokian Z renkaat. Kun oltiin lähdössä kotiin, niin muut ihastelivat "suuria" vanteita, johon kaveri totesi, että ovathan nämö aika isot, mutta ajettavuus hieman kärsiin näin isoista. Itseäni lähinnä hymyilytti, enkä viitsinyt kommentoida mitään. Olin itse liikkeellä meidän kinnerillä eli Aygolla, jossa on 155/70r14 tai jotain sinne päin?  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Jeenyus

Hmmm, en nyt ihan ymmärtänyt Wilburin tarinaa. Miten Aygo nyt liittyy tähän juttuun ja kyllähän kun autokantaa Suomessa katselee niin ei kovin monessa autossa 18'' isompia vanteita ole, toki onhan niitä jos autot on harrastus mutta, kun katsoo yleisesti mitä tuolla liikkuu niin ei kovinkaan monia.
Audi A4 1.8TFSI

Nudde

LainaaHmmm, en nyt ihan ymmärtänyt Wilburin tarinaa. Miten Aygo nyt liittyy tähän juttuun ja kyllähän kun autokantaa Suomessa katselee niin ei kovin monessa autossa 18'' isompia vanteita ole, toki onhan niitä jos autot on harrastus mutta, kun katsoo yleisesti mitä tuolla liikkuu niin ei kovinkaan monia.

Wilburin omassa Audissa on 19 tuumaiset, eli vielä isommat vanteet/renkaat, mutta oli tällä kertaa liikenteessä Aygolla missä on kottikärryrenkaat, ja 18 nyt ei ole iso A4:sessa.

Pekka T

^^ Minä ymmärsin Wilburin tarinan niin ettei hän kehdannut tai viitsinyt mainita kavereille, että hänen A4:ssa on vielä isommat vanteet (19").  :D

Edit. Nudde oli nopeampi.  :D
BMW 328 i xDrive -13

Wilburi

Itseasiassa näinhän asia juuri oli. Annoin kaverin nauttia muiden kehuista ja ihastuksesta. Tuo 18" on kuitenkin mielestäni aika "peruskoko" B8:iin?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pekka T

Veljeni A4 on nyt etulokasuojien pyöränkaarien korjausmaalauksessa Audi Airportilla. Kuljettajan puolelta alkoi maali irtoilemaan, mutta maalaavat myös toisen puolen vaikkei siinä pintapuolisesti tarkasteltuna näyttänyt mitään vikaa olevan. Se vain ihmetytti että olivat irrottaneet lokarit maalausta varten?
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaVeljeni A4 on nyt etulokasuojien pyöränkaarien korjausmaalauksessa Audi Airportilla. Kuljettajan puolelta alkoi maali irtoilemaan, mutta maalaavat myös toisen puolen vaikkei siinä pintapuolisesti tarkasteltuna näyttänyt mitään vikaa olevan. Se vain ihmetytti että olivat irrottaneet lokarit maalausta varten?

Oletko varma että maalaavat vanhat lokarit, mulle ainakin tuli uudet. Jos vaan maalaisivat niitä ei irroiteta.

Nudde

LainaaEdit. Nudde oli nopeampi.

sairaan nopee........ :)

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 01.10.11 - klo:20:21
Itseasiassa näinhän asia juuri oli. Annoin kaverin nauttia muiden kehuista ja ihastuksesta. Tuo 18" on kuitenkin mielestäni aika "peruskoko" B8:iin?

Ja eihän tuo tuuman isompi halkaisija vielä mitä, onhan piiri sentään pii tuumaa suurempi!!!
A4 2.0Tq

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.10.11 - klo:20:52
Oletko varma että maalaavat vanhat lokarit, mulle ainakin tuli uudet. Jos vaan maalaisivat niitä ei irroiteta.

Tätä lokareiden irrottamista kyllä ihmeteltiinkin, varmaankin tulee sitten uudet.

Aika lohdutun näky.  :)

BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaTätä lokareiden irrottamista kyllä ihmeteltiinkin, varmaankin tulee sitten uudet.

Aika lohdutun näky.

Jos on ton näköistä niin kyllä tulee uudet, jos se sinkitys on mennyt vitur...... alussa niin vaihtavat uudet koska siinä ei muuten sitten kestä uusi maalikaan. missä toi tehdään? Koska mulla oli ainoa paikka VV-auton huolto merituulessa. (siis vW-talossa) koska meni takuuseen, niin se on sitten eri juttu miten siinä kävi, jossain täällä löytyy juttua.......

Pekka T

^ Vantaan Airportissa, Audilla ja VW:llä korikorjauspuoli taitaa tuolla olla yhteinen.

Minun A5:ssa etulokarit ovat alumiinia, siihen ei kai voi moista ongelmaa syntyä?
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaVantaan Airportissa, Audilla ja VW:llä korikorjauspuoli taitaa tuolla olla yhteinen.

ok, ja menee takuuseen? ihme että saa viedä johonkin muualle kuin omaan niin sanottuun "takuupaikkaan" joka kuulemma on se merituulen paikka.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.10.11 - klo:21:31
ok, ja menee takuuseen? ihme että saa viedä johonkin muualle kuin omaan niin sanottuun "takuupaikkaan" joka kuulemma on se merituulen paikka.

Menee takuuseen vaikka auto on kolme vuotta vanha.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Se on tosiaan yhteinen korikorjausverstas VW & Audi. Poikani on noissa hommissa Mäkelän Autossa Järvenpäässä, ja usein jutellaan näistä. Kannattaa toki yhdistää merkit, sehän on selvä. Maalaustöitä on usein vielä ulkoistettu, Vantaan osalta en osaa sanoa. Mutta sen suhteen olen positiivisella mielellä, kun todella osaavia maalaamoja on alihankintaverkossa tarjolla.

Nudde

LainaaMaalaustöitä on usein vielä ulkoistettu, Vantaan osalta en osaa sanoa. Mutta sen suhteen olen positiivisella mielellä, kun todella osaavia maalaamoja on alihankintaverkossa tarjolla.

Juuri näin, mutta minä en saanut veidä muualle, 2 viikkoa siihen meni, kahteen kertaan maalattiin......olisin mielelläni vienyt kaverin maalaamoon, olisi mennyt päivä..........mutte ei niin ei, siksi ihmettelin että nyt saa viedä muualle.

Wilburi

Markku J:n poika on Audilla töissä, samoin kuin veli ja itsekin Markku J ostelee useamman Audin vuodessa? Toiset ovat hoitaneet asiat toisia paremmin? Itse joudun tyytymään vanhaan Audiin. ;D

Pekka T

Lainaa2 viikkoa siihen meni, kahteen kertaan maalattiin......

No, saa nähdä mitenkä tuon sfäärinsinisen maalaus onnistuu.
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Wilburi:

Poikani on töissä Mäkelän Koneessa Järvenpäässä, joka on monimerkkiliike. Skoda on heillä. Ei ole suoraa kontaktia Audiin, mutta hänen kaveriverkostonsa kautta kyllä. Kiva silti olla perheessä "asiantuntija".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy