Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Kyllä tuo 225:kin on kauhian leveä, joten ota kapeampaa vaan jos saat. Niin ja 19" ja 18" renkaat ovat jo kyllä ylikokoiset. Kannattaa pelata varman päälle, niin ei tule yllätyksiä.

Ps. Kokemusta on.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1.8 "APR" Q

Lainaa1.8 MTM Q:lle tiedoksi että Turusta ollaan ja taidettiin ihan samoina päivinä tilata autot.
21.1. tehtiin paperit mun autosta
Ahaa..onnittelut tilauksesta ja hyvästä valinnasta! Saanko kysyä kenen myyjän kanssa kauppaa teit? Itse tilasin auton 15.päivä ja paperit kirjoittelin lomareissuni jälkeen 24.1.
Tuo pähkäily renkaiden kanssa itsellä varmaan jatkuu niin kauan,kun näen millä renkailla auto saapuu.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Wilburi

Minuakin kiinnostaisi Turkulaisena, että kenen myyjän kanssa kannattaa seuraavaksi tehdä kauppaa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1.8 "APR" Q

LainaaNankang on ilmeisesti hiukan liukas märällä, Falken 452, Hankook K107/110, Kumho KU31, Toyo T1 voisivat olla toimivia renkaita. Toivottavaa olisi että renkaat olisivat hiljaiset ja kestäisivät matka-ajoa sen 30-40 tkm mitä nykyiset Nexen N3000 jaksaa. Nexen/Roadstonet ovat muutenkin yllättävän hyvä renkaat hintaansa nähden mutta tietenkään niitä ei tuossa kokoluokassa ole saatavilla. Noita just tarjottiin mulle 245/35-19 koossa mutta emmin tuota leveyttä äänen ja kulutuksen takia.
Kumhosta kokemusta 225/45 18 koossa....hiljainen ja muutenkin suht koht hyvä rengas ensimmäisen 10-15 tkm...sen jälkeen ominaisuudet romahtivat ja renkaat oli loppuunajettu 27 tkm. ajettuna.
Sanoisin,että yhden kesän renkaat.
LainaaMinuakin kiinnostaisi Turkulaisena, että kenen myyjän kanssa kannattaa seuraavaksi tehdä kauppaa?
Turun Audi centerin myyntipäällikön kanssa olen kauppaa tehnyt. Tämä viimeisin on neljäs Audi,minkä tilasin kyseiseltä myyjältä.
Palvelu ihan huippua ja samoin vaihtohyvitykset.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Melo - 09.02.11 - klo:21:57
Eli jos varman päälle pelaa niin ottaa 225-rengastuksen pettymysten välttämiseksi. En jaksa uskoa että pito olisi Quattrossa ongelma millään kesänakeilla, ainakaan valitsemallani koneella.

Seuraava ongelma taitaa olla että kummassakaan koossa (19/18) ei taida olla kovin laajaa valikoimaa järjevän hintaisia rengasvaihtoehtoja..

Avittakaa ny joku uutta memberiä ....  ;)

Jollain oli topiikin vehkeessä alla 225/40/19 setti, siinä kait se hit sun makuun.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

xp9

Lainaus käyttäjältä: Melo - 09.02.11 - klo:21:57
Nankang on ilmeisesti hiukan liukas märällä, Falken 452, Hankook K107/110, Kumho KU31, Toyo T1 voisivat olla toimivia renkaita. Toivottavaa olisi että renkaat olisivat hiljaiset ja kestäisivät matka-ajoa sen 30-40 tkm mitä nykyiset Nexen N3000 jaksaa. Nexen/Roadstonet ovat muutenkin yllättävän hyvä renkaat hintaansa nähden mutta tietenkään niitä ei tuossa kokoluokassa ole saatavilla. Noita just tarjottiin mulle 245/35-19 koossa mutta emmin tuota leveyttä äänen ja kulutuksen takia.
Falken 452:sia halpiksia itsekin harkitsin, mutta harkinta loppui kun käytin googlea. Useammalla ollut ongelmia tasapainotuksen kanssa ja osa "saanut" uuden renkaan kun ei tasapainotus onnistu. Eli en suosittele.

Melo

LainaaKumhosta kokemusta 225/45 18 koossa....Sanoisin,että yhden kesän renkaat.
LainaaFalken 452:sia halpiksia itsekin harkitsin, mutta harkinta loppui kun käytin googlea

Two down..

LainaaMinuakin kiinnostaisi Turkulaisena, että kenen myyjän kanssa kannattaa seuraavaksi tehdä kauppaa?

Seppälän Karia voin omasta puolestani suositella, tuntuu ymmärtävän autojen päälle ja jaksoi vääntää kauppaa.

LainaaKyllä tuo 225:kin on kauhian leveä, joten ota kapeampaa vaan jos saat. Niin ja 19" ja 18" renkaat ovat jo kyllä ylikokoiset. Kannattaa pelata varman päälle, niin ei tule yllätyksiä.

;D Voi helevata.. kohta jengi suosittelee jotain energy savereitä mulle

Tomppis

Jos haluaa 17" niin ihan suosiolla ottaisin 225/50R17 jos haluaa mukavuutta. Se ei todellakaan ole liian leveä rengas ellei ihan tosissaan halua mopon rengasta auton alle. Toiseksi, kantavuus on semmonen homma mikä huomattavasti vaikuttaa siihen miten rengas kuluu ja käyttäytyy auton alla. Elikkä kattokaa suoraan vastaavia kokoja. Esimerkkinä 205/55R16 vastaava koko on 225/45R17.

Itse en todellakaan lähtisi noille Toyo, Nankang ym merkeille. Nimenomaan tasapainotusongelmia, todella nopeaa kulumista, ominaisuudet heikkenevät. Vaikka kauhisteletkin isojen renkaiden hintoja, mutta haluaisit 18" vanteet, niin panosta ihan suorilta renkaisiin. Sulla tulee sen verran kilometrejä vuodessa että parempi ostaa kerralla hyvä kuin olla joka kevät ostamassa uutta rengassatsia. Se vasta tuleekin kalliiksi.

Ja monesti saa, kun vaihdetaan vannekoko isommaksi niin pidettyä se ajo miellyttävänä sekä vetelyiltä että rengasmeluiltaan. Itse olen ajanut 245 kitkoilla A4 ja ei se ollut yhtään paha. Kyllä ne urat kuitenkin pääpiirteissään melko leveältä alueelta on talvisin paljaana, kun taas kesällä niissä ei ole pakko ajaa jos tuntuu että vetelee joka suuntaan.

Flat: Oon huomannu monesti tuon että kommentoit että 245 tai vähän leveämpi on ihan kamala rengas. Oon ite huomannu sen, että joo kyllähän se etuvetoisessa on näin, 225 on paikotellen jo liian leveä etuvetoiseen autoon (parhaillaan kun etuvetoisen autoni alla on 225 kumi.) Kumma kyllä kun on ajanut nelivetoisella tai takavetoisella jossa on leveämpi rengas niin vetelyä ei ole. Elikkä se on omasta mielestä ainakin aika paljon siitä kiinni mistä se auto raapii sitä tietä.

Ja vielä kysyjälle joka mietti sitä että onko millä rengastuksella, kun vanne olisi niin hyvännäköinen, niin ota vaan se paketti, saahan ne renkaat aina vaihdossa jos haet kapeampaa rengasta sitte liikkeestä. Ja omalta kohdalta Pirelli ei oo mitenkään ihanteellisin rengas mukavuutta kun haetaan..

jojio

Sori ot.. Mut missä on Skula?  :o Jo hetken aikaa taas ihmetelly, ettei miestä näy, tai en ainakaan huomaa sen kommentteja..  ::)

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 09.02.11 - klo:22:35
Falken 452:sia halpiksia itsekin harkitsin, mutta harkinta loppui kun käytin googlea. Useammalla ollut ongelmia tasapainotuksen kanssa ja osa "saanut" uuden renkaan kun ei tasapainotus onnistu. Eli en suosittele.

Itselläni taas ollut useammat tuollaiset Falkenit kokohaarukassa 215/40R17 - 235/35R19 ja ei mitään valittamista kertaakaan. Aina on saanut tasapainoon ja minusta hinta/laatu suhde oikein hyvä. Todennäköisesti seuraavatkin ovat Falkenit.
Mini ja Leon

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 10.02.11 - klo:00:41
Itselläni taas ollut useammat tuollaiset Falkenit kokohaarukassa 215/40R17 - 235/35R19 ja ei mitään valittamista kertaakaan. Aina on saanut tasapainoon ja minusta hinta/laatu suhde oikein hyvä. Todennäköisesti seuraavatkin ovat Falkenit.

Hinta/laatusuhde varmasti onkin ihan kohillaan. Tahtoo vaan olla niin ku vissiin aiemminki jo mainitsin tossa, että halvemmat renkaat tahtovat kulua nopeammin - sitä myötä ominaisuudet mennee heikoiksi - hiljaisuus ja ajomukavuus katoaa. Näistä on kokemuksia ihan omalla kohdalla sekä rengasalan ammattilaisilta että asiakkailta. :)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: jojio - 10.02.11 - klo:00:39
Sori ot.. Mut missä on Skula?  :o Jo hetken aikaa taas ihmetelly, ettei miestä näy, tai en ainakaan huomaa sen kommentteja..  ::)

Eiköhän Skula palaa linjoille, kun uusi Audi on saatu alle. Toimitusaika kulkineelle taisi olla maaliskuulle?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Flat

Jatketaan rengasvatvomista. Itselläni on kokemusta kesältä 225/45R18 Contin SC3 ja 225/40R19 Hankook S1 Evosta. Eroa mukavuudessa ei huomaa. Conti oli äänekkäämpi ja muutenkin ehkä epämukava ja kova. Viime kesälle otin ensimmäistä kertaa tälläisen "halpisrenkaan" ja yhden kesän kokemusten jälkeen voin sanoa että otan toisetkin. Rengas on hyvä ja kuviotakin oli yhden kesän jälkeen jäljellä vielä niin paljon että niillä menee vielä pari seuraavaa kesää kevyesti. Eli oletettavasti renkaalla pärjää sen 30-40 tkm. Tuo 19" koko on hieman harvinaisempi , mutta niitäkin saa ihan hyvin kohtuuhintaan, esim

http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_19_tuumaa_225-40-19/cat/6054

ja tietysti esim saksalaisita putiikeista....

LainaaOon huomannu monesti tuon että kommentoit että 245 tai vähän leveämpi on ihan kamala rengas.
En ole sanonut että ihan kamala rengas, vaan olen tuonnut leveiden renkaiden ominaisuudet esille. Perustan väitteeni faktaan ja kokemukseen (jopa nelikolla). Edelleenkään en allekirjoita sitä, että vetotapa poissulkee suomen uraisten teiden aiheuttamat vetelyongelmat. Leveä  rengas urissa on herkempi vetelylle kuin kapea. MOT. Olen myös aina maininnut että renkaalla (merkillä ja profiililla) on suuri merkitys tähän asiaan.

Lisäys: Nelikko ja takatuuppari eivät vikuroi samalla tavalla kovissa kiihdytyksissä kuin etuveto, tällöin eroa on havaittavissa, mutta kukapa sitä jatkuvassa kiihtyvässä liikkeessä ajelee?

Ja perhana, joku kivemurikka oli lentänyt kylkeen, ja kiva lommo siellä oven alalaidassa on. Tana. Ei olisi pitänyt (taaskaan) pestä&puunata autoa eilen.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.02.11 - klo:06:52
Jatketaan rengasvatvomista. Itselläni on kokemusta kesältä 225/45R18 Contin SC3 ja 225/40R19 Hankook S1 Evosta. Eroa mukavuudessa ei huomaa. Conti oli äänekkäämpi ja muutenkin ehkä epämukava ja kova. Viime kesälle otin ensimmäistä kertaa tälläisen "halpisrenkaan" ja yhden kesän kokemusten jälkeen voin sanoa että otan toisetkin. Rengas on hyvä ja kuviotakin oli yhden kesän jälkeen jäljellä vielä niin paljon että niillä menee vielä pari seuraavaa kesää kevyesti. Eli oletettavasti renkaalla pärjää sen 30-40 tkm. Tuo 19" koko on hieman harvinaisempi , mutta niitäkin saa ihan hyvin kohtuuhintaan, esim

http://www.nordenrengas.fi/Kesarenkaat_19_tuumaa_225-40-19/cat/6054

ja tietysti esim saksalaisita putiikeista....
En ole sanonut että ihan kamala rengas, vaan olen tuonnut leveiden renkaiden ominaisuudet esille. Perustan väitteeni faktaan ja kokemukseen (jopa nelikolla). Edelleenkään en allekirjoita sitä, että vetotapa poissulkee suomen uraisten teiden aiheuttamat vetelyongelmat. Leveä  rengas urissa on herkempi vetelylle kuin kapea. MOT. Olen myös aina maininnut että renkaalla (merkillä ja profiililla) on suuri merkitys tähän asiaan.

Lisäys: Nelikko ja takatuuppari eivät vikuroi samalla tavalla kovissa kiihdytyksissä kuin etuveto, tällöin eroa on havaittavissa, mutta kukapa sitä jatkuvassa kiihtyvässä liikkeessä ajelee?

Ja perhana, joku kivemurikka oli lentänyt kylkeen, ja kiva lommo siellä oven alalaidassa on. Tana. Ei olisi pitänyt (taaskaan) pestä&puunata autoa eilen.

Hankook alkaa olemaan varmaan ominaisuuksiltaan aika tuota merkkirenkaiden luokkaa, vaikkakin vähän tuntemattomampi monelle ihmiselle.

Ei tuo Norden-rengas nyt niin paljon halvempi oo ku ostettaessa liikkeestä. Tai ainakin mitä meillä päin nuo renkaat maksaa. :D

Vähän huonohan se on niin kuin oli aiemmin puhetta, että alkaa väittelemään siitä mikä rengas olisi ehdottomin valinta. Jokainen tavallaan ja toki neuvoja voi kysyä, mutta vastaukset ovat niin erilaisia suunnilleen jokaiselta kirjoittajalta, että vähemmän tietävä voi mennä hiukka sekaisin. Itse voin antaa kyllä oman mielipiteeni ja tukea myös faktoja että kapeampi rengas -> vähemmän vetelyitä, vaikkakin tuolta omalta mielipiteeltäni olen sitä mieltä, että kokeilemalla se on paras mistä itse tykkää.

Niin ja oon huomannu ainaki ihan normaalissa ajossa, tasaisissa ohituksissa ja nyt etenkin jos on lunta tullu paljon ja ihan ydinkaupungissa tiet ovat olleet todella huonossa kunnossa, niin kyllä se nelikko ja takaveto meni paremmin ku tuo on etuveto. Siihen vielä leveät renkaat niin avot. Mutta toisaalta ei se itseä haittaa. Minä ainakin kykenen siihen, että kärsin jossain määrin ulkonäön puolesta, vaikka kilometrejä tulee 25-35 vuodessa. ;)

Wilburi

No nyt kun niin moni on täällä kommentoinut tätä rengasasiaan, niin omalta kohdalta voin todeta, että minussa taitaa olla jotain vikaa, kun 245-leveä kesärengas ei mielestäni vetele yhtään sen enempää kuin nyt alla olevat 225-levyiset talvirenkaat. Itselläni ei niin kapeita renkaita yhdessäkään autossa ole ollut ettei Suomessa ajaessa olisi yhtään vetelyä. Olisipa samanlaiset tiet täällä kuin vaikka Saksassa.

Wilburi

LainaaHankook alkaa olemaan varmaan ominaisuuksiltaan aika tuota merkkirenkaiden luokkaa, vaikkakin vähän tuntemattomampi monelle ihmiselle.

Itse olen yhtä allerginen näin idän ihmerenkaille kuin sieltä suunnasta tuleville autoillekin. Siinä vaiheessa, kun alan harkitemaan Kia tai Hundayn ostamista ykkösautoksi, niin voin miettiä renkaiksikin Hankookia tai Kumhoa. Eli merkkirenkaissa pitäydytään, niin kauan kuin VAG-tuotteilla tulee ajeltua.  ;D

Flat

Tiestöllä on suuri vaikutus vetelyyn. Eihän tasaisella pinnalla vetele vaikka olis 335:set alla. Jäsenten kokemuksiin tietysti vaikuttaa eniten myös se vakioretti mitä tulee ajaltua, sieltähän ne päälimmäiset fiilikset jää mieleen. Tuolla kehäteillä ja sisäänmenoväylillä on muutamassa kohdassa hyvät urat vähän väliä, niin että eron huomaa taatusti. Vetotapaan ja rengasleveyteen katsomatta.

Markku J

Varmaan Flat'in kommentti on syynä siihen, miksi minä 245:n vetelystä jupisen. Ajelen Tuusulantietä, Kehiä ja pääkaupunkiseudun muita nurkkia, missä urat ovat syvät. Kyllä vetelee 245, ja 255 vielä pahemmin - paitsi ei nykyisessä X5:ssä jostain ihmeen syystä. Tekisikö SUV:n paino sitten eron ?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.02.11 - klo:12:52
Tekisikö SUV:n paino sitten eron ?

Ja kait myös renkaasi korkeusprofiili?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Toki voi vaikuttaa. 245:ssa oli profiili 45 Audissa, ja nyt nämä SUVin renkaat ovat 55 -profiiliset.

Wilburi

Tuo vetely on kaiketi subjektiivista eli jokainen ajaja kokee sen eri tavalla. Esimerkkinä voisin todeta Servotronicin "välttämättömyyden". Itselläni, kun sellainen autossa on, niin joskus kun tulee ajeltua servottomalla versiolla, niin tuntuu että ohjaustehostin puuttuu ja taas kaveri, joska minun autolla ajaa, niin kokeen servolla varustetun auton ohjauksen liian kevyeksi. Kuten aiemmin mainitsin, niin itselläni ei korkeaprofiilista ja kapeaa rengasta ole yhdessäkään autossa ollut, joten olen tottunut leveisiin enkä huomaa vetelyä tai se ei ainakaan haittaa. Huomattavasti enemmän haittaa reiät ja montut teissä ja niihin ei ole kivaa ajaa.

xp9

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 10.02.11 - klo:12:11
No nyt kun niin moni on täällä kommentoinut tätä rengasasiaan, niin omalta kohdalta voin todeta, että minussa taitaa olla jotain vikaa, kun 245-leveä kesärengas ei mielestäni vetele yhtään sen enempää kuin nyt alla olevat 225-levyiset talvirenkaat. Itselläni ei niin kapeita renkaita yhdessäkään autossa ole ollut ettei Suomessa ajaessa olisi yhtään vetelyä. Olisipa samanlaiset tiet täällä kuin vaikka Saksassa.
Samaa mieltä.
Servosta sen verran, että itselläni ei sitä ole, kun taas kamun B8:ssa on. Kamu on sitä mieltä jos saisi nyt valita ei sitä ottaisi, koska juurikin tuo "vetely" tai oikeestaan sen korjaaminen tekee sen, että auto seilaa... varsinkin tuulella. Nelipyöräsuuntauksessakin kävi, mutta ei kuulemma ollut säädettävää. Itselläni on servokokemusta ainoastaan koeajoautosta eikä se herättänyt inhoa tai pahennusta.

mabe

Heitetäänpä tänne kysymys vaihteeksi.

Eli onko servotronic jotenkin erittäin tarpeellinen ja ajamista parantava ominaisuus vai tuleeko ilmankin toimeen? Jotain oli jo tuossa, mutta tarkempia kokemuksia kaivataan.

Ktk

Riippuu täysin siitä mitä kuski haluaa ja mihin on tottunut. Toinen tykkää, toinen ei, perusluonteeltaan vakio-ohjaus on melko raskas.

honkpa

Nyt on viimein uutukainen alla, nouto oli tiistaina... tiistaina iski myös flunssa kuumen kera et eipä hirveesti ole päässyt nautiskelemaan. No tärkeintä et on pihassa...

Nopee kännykkä kuva maistiaisia, lisää sit joskus kunnon kameralla otettuna

Flat

LainaaKamu on sitä mieltä jos saisi nyt valita ei sitä ottaisi, koska juurikin tuo "vetely" tai oikeestaan sen korjaaminen tekee sen, että auto seilaa... varsinkin tuulella.

Mielenkiintoine väite. Servon tunnottumuus saattaa johtaa siihen vetely tuntuu isommalta ?

LainaaEli onko servotronic jotenkin erittäin tarpeellinen ja ajamista parantava ominaisuus vai tuleeko ilmankin toimeen? Jotain oli jo tuossa, mutta tarkempia kokemuksia kaivataan.
Mielestäni parkkipaikalla kenties hyödyllinen, maantiellä ehkä "haitallinen". Makuasia puhtaasti.....mutta ei varmasti välttämätön.

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: honkpa - 10.02.11 - klo:14:43
Nyt on viimein uutukainen alla, nouto oli tiistaina... tiistaina iski myös flunssa kuumen kera et eipä hirveesti ole päässyt nautiskelemaan. No tärkeintä et on pihassa...

Nopee kännykkä kuva maistiaisia, lisää sit joskus kunnon kameralla otettuna

Hyvältä näyttää! Paranehan pian niin pääset nautiskelemaan. ;) Onkos noissa ikkunoissa miten tummennuksia vai onko ollenkaan? Näyttää että olisi.

Rengasasiaan palatakseni, yhdyn Wilburiin. Siksi myös sanoin edellisen vastauksen lopussa, että kukin tavallaan ja parhaiten sen tietää mistä tykkää, kun itse kokeilee eri vaihtoehtoja. Ehkä täällä Oulussa ei niin hirveitä uria ole ja aika paljon myös asfalttia uusittu viime aikoina, joten sekin varmasti myös auttaa. Mutta ei todellakaan tuntuisi mahdottomalta ottaa 255 renkaita A4 tai A5 tjv autoon, johon oikeasti semmoset vois "järjellä" ottaa. Ainut on vaan se hinta tuon koon renkaissa. Nyt kun vielä öljyn hinta on noussu -> renkaat kallistuu.

Vielä IMO, kokeilkaa itse vaikka ihan esittelyautolla, jos vaan on vaikka 245 renkaat, että miltä se tuntuu. Jos on sitä mieltä, että 225 on hyvä koko, niin ota se. Kokeilemallahan ne asiat yleensä selviää ja niin tässäkin, varsinkin ku mielipideasiasta on kyse. :) Niin ja ensiasennusrenkaat harvemmin on mitään "parasta laatua" elikkä, jos vaan mahdollista kokeilla uutta kokoa jollain muulla renkaalla (Misukka, Conti, Nokian tjv) niin sekin myös kannattaa!

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.02.11 - klo:14:47
Mielenkiintoine väite. Servon tunnottumuus saattaa johtaa siihen vetely tuntuu isommalta ?

Mielestäni parkkipaikalla kenties hyödyllinen, maantiellä ehkä "haitallinen". Makuasia puhtaasti.....mutta ei varmasti välttämätön.

Itse noista puheista ymmärsin myös sen. Ja onhan se ihan maalaisjärjellä ajeteltuna ihan tavallaan "oikeen." Elikkä jos ohjaus on "hepponen"/kevyt/helppo käsitellä, niin tien kaikki urat ym ottavat herkemmin, kun taas semmoseen ohjaukseen, joka ei ole niin kevyt..

Wilburi

Aika hienoa auto taas pukkaa palstalle ja tuossahan on vielä yhdet hienoimmista vanteista.   ;D

Mitä tulee Servotroniciin, niin kuuluu mielestäni niihin pakollisiin varusteisiin A4:ssa. Eli varusteisiin, jotka autossa pitää ehdottomasti olla. Alla muutama sellainen varuste, jotka ainakin omalta autoltani vaadin, jos vaikka käytettyä olisin katsastamassa.

- Servotronic (ehdoton varuste, mikäli alle tulee 18" tai 19" vanteet ja leveät renkaat)
- Urheiluistuimet (peruspenkit ovat lähestulkoon surkeat)
- Urheilualusta/S Line -alusta (vakio liian löysä ja näyttää kaupanpäälle traktorilta)
- Sisävalopaketti (ilman tätä pakettia vaikkuttaa lähinnä Toyotan tasoiselta valaistukselta)
- 3-puolainen monitoimiurheiluohjauspyörä (4-puolainen on ruma ja epämiellyttävä ajossa)
- Audi Sound System (ehkä tärkein varusteista, koska vaikein korvata toisella versiolla ja perusäänentoisto riittää lähinnä radion puheohjelmien kuunteluun)

Trooper_75

Servotronic-keskusteluun liittyen tulee mieleen: miksi se olisi paremmissa/tehokkaammissa malleissa vakiona, mikäli sillä oli (maantie)ajettavuutta heikentävä vaikutus? Itse kokeilin Servolla varustettua Audia ennen ostopäätöstä 225/50/17 sekä 205/60/16  Nokian kitkoilla. Etenkin leveämmillä renkailla auto kulki kyllä mielestäni vauhtiin päästyään (ohjauksen jäykistyessä) mukavasti suoraan ilman korjausliikkeitä. Pikkupyörityksessä toki ohjaus oli melko tunnoton mutta tuntuisi kummalta, että varuste heikentäisi suuntavakavuutta matka-ajossa (eli tehostus olisi servolla vielä matkanopeuksillakin suurempi kuin vakio-ohjauksella)... Leveiden (225->) renkaiden kanssa varmaan ainakin toimii   ??? Vai pitääkö se nyt vielä raksia pois   :)?

PS. Hieno auto "Honkpalla", samanlainen tulossa :) Mitkä vanteet nuo muuten ovat?

fourvalve

Servotronic kannattaa ottaa  ehdottomasti ja toinen on 3-alue  ilmastointi  joka on hiljainen, varsinkin jos ottaa Audi Sound System niin nauttii musiikista eikä tarvii huudattaa kilpaa ilmastoinnin kanssa ;D
BMW z4 3.0i roadster

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy