Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Skula

Tuleviksi talvivanteiksi, eli tehdasvanteiksi valkkasin ne 17" PRE vanteet. 7.5" leveänä niille on hyvä sovittaa 225 leveää talvirengasta... Jos ne jää talvivanteiksi..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: xp9 - 16.01.11 - klo:15:34
Olisko kuvaa missään Audista Hanzojen kera? Itselläni myös harkinnassa yhtenä vaihtoehtona kyseiset kiekot.

Lähti privana. En tiedä, seurasiko kuva mukana..? Rengaskoko 245/40/18
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:14:21
Kävin sinetöimässä tilauksen.

Pyysin ja yhdessä laskimme vaihtoehdoksi 3.0TDI Avant Stronic Alpine Pron peruspunaisena, a-vakkarilla ja ASS toistimella.. (hinta nousi 3ke)

Lopputulos oli se että tilaukseen meni se minkä tuolla edellä luettelin. Pelkästään se navin tiputtaminen listoilta alkoi ahdistamaan niin paljon.. Varsinkin kun taas tyypitin sellaisesta A4:sta jossa tuota ei ole.. Niin se konsoli on vaan niin jotenkin "karun" näköinen että navi on ihan ehdoton.  Eli a-vak,navi,metalliväri, noi on pakko olla. Ja ne tulee, kuten myös kaikki muut mitä listalla oli ja on ja pysyy!

Lisäsin tilaukseen vielä jotain lisääkin  8) eli auto tulee ilman mallimerkintöjä!
Nyt en oikein ymmärtänyt. Eli sinetöit vanhan tilauksen eli 2,0TFSI:n vaiko vaihdoit sen tuohon 3,0TDI:hin?

Markku J

skula:

PRE -vanteet minullakin tuossa alustavassa varauksessa on. En kysynytkään muita, kun nuo paketissa ovat. Vakiovalikoiman 17 -tuumaisissa kun ei ole oikein parempia. 10 -puolainen olisi kauniimpi, mutta tuota samaa ajattelin, että 7,5" -vanne ja 225 -rengas on sopivin yhdistelmä. Jos vaikka intoutuisin omalla rahalla hankkimaan Hollow Spoket tms. kesäkäyttöön.

skulan tapauksessa voisi tosin 10 -puolaisten mukana tulevista 245/40-17 -renkaista saada hiukan paremman vaihtohyvityksen kuin 225/50-17:sta. Suoramyynnillä taas tuo kapeampi lienee helpompi myydä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 16.01.11 - klo:16:26
Nyt en oikein ymmärtänyt. Eli sinetöit vanhan tilauksen eli 2,0TFSI:n vaiko vaihdoit sen tuohon 3,0TDI:hin?

Sinetöin alkuperäisen tilauksen tuosta 2.0TFSI:stä. 3.0TDI olisi vaatinut tinkimistä, navista, AMIsta, BT:stä, metalliväristä ja vielä jostain muusta jota en nyt muista..

Olo on helpottunut.. Kunpa osaisin nauttia "karhun unta" parki kuukautta  :D

Markku J

Ihmeen nopea on toimitus skulan autolla. Olisiko Suomessa sitten kiintiötä varattuna enemmän kuin Ruotsissa, kun toimitusaika on puolta lyhyempi ?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.11 - klo:17:24
Ihmeen nopea on toimitus skulan autolla. Olisiko Suomessa sitten kiintiötä varattuna enemmän kuin Ruotsissa, kun toimitusaika on puolta lyhyempi ?

Myyjä näytti vapaana olevia autoja joita voi vielä muokata mielensä mukaan. Vapaita näytti olevan vielä viikoilla 6-8.

Maanantain/tiistaina selviää. Mutta ei mitään ongelmaa kuulemma saada auto 1.4.. (aprillipäivä tosiaan 8) )

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:17:42
Myyjä näytti vapaana olevia autoja joita voi vielä muokata mielensä mukaan. Vapaita näytti olevan vielä viikoilla 6-8.

Maanantain/tiistaina selviää. Mutta ei mitään ongelmaa kuulemma saada auto 1.4.. (aprillipäivä tosiaan 8) )

Sitten kun saat uuden hienon autosi, alkaa kiivas talvikelien odotus. Eipä silti, tuo paketti lienee hyvä myös kesäoloissa. Itselläni ei ole siitä vielä kokemusta, kun sain suht' vastaavan Sedan-pelini joulukuussa. Onnea skula!!! Malta vaan pitää se auto sitten talvikeleihin saakka.

Markku J

OK, ovat laittaneet fiksusti tilauksia sisään joillain perusspekseillä quattro -kampanjaa varten. Ostin aikaan Mersun Eemelin samanlaisella systeemillä ja sain uutuusmallin aika nopsaan. Ainoa, mitä ei pystynyt muuttamaan oli moottorin tyyppi.

HJP

Espoon AC:sta löytyi meillekin keväällä 2010 tilausputkella oleva A3, jota sai muokata vielä oman mielen mukaan. Meillä tuo odotus kaupantekohetkestä uuden auton saamiseen kesti muistaakseni alle 5 viikkoa. Toki auto oli väritetty/varusteltu meidän mielen mukaan jo hieman tuota aikaisemmin, myyjäliike uskalsi tuon tehdä silläkin uhalla ettemme olisi autoa ostaneet. Toki musta-/valkovärityksellä oleva muuten hyvin perus-A3 olisi varmasti mennyt kaupaksi vaikkemme sitä olisi ostaneetkaan.

Rauska

Kuten myös minulla. 4.12.2009 tarjous. 10.12.2009 tilaus sisään ja 2.2.2010 auton luovutus. Tämä oli ns. liikkeen koeajoautoksi tarkoitettu. Eli vajaa 2 kk ja ajoon  :D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:15:48
Tuleviksi talvivanteiksi, eli tehdasvanteiksi valkkasin ne 17" PRE vanteet. 7.5" leveänä niille on hyvä sovittaa 225 leveää talvirengasta... Jos ne jää talvivanteiksi..

Toi PRE-vanne lienee tosiaan se asiallisin noista mallivaihtoehdoista, ja 225/50 talvikummeilla hyvä setti siihen käyttöön. (ite en tilaa ....  ;)  ainakaan vielä ...... sen verran tyytyväinen ed. sukupolven vekottimeen)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: Newman - 16.01.11 - klo:18:06
Sitten kun saat uuden hienon autosi, alkaa kiivas talvikelien odotus. Eipä silti, tuo paketti lienee hyvä myös kesäoloissa. Itselläni ei ole siitä vielä kokemusta, kun sain suht' vastaavan Sedan-pelini joulukuussa. Onnea skula!!! Malta vaan pitää se auto sitten talvikeleihin saakka.

Kyllä tämä nyt alla pyörivä A3 Haldexilla on jo ihan kiva, voisinpa sanoa että ihan riittävä minulle. Silti en odota quattrolta yhtään vähempää, mutta uskoisin että "leikkimielisyys" on kadonnut. En jaksa enää leikkiä. Odotan enemmän vain sitä että pääsen tuon vaunun puikkoihin.. Tunnen oloni ihan lapseksi.. Automaatti ja ne pari lelua varustelistalta ovat semmosia mitä tässä eniten odotan  8)

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Trooper_75 - 15.01.11 - klo:20:25
Kiitosta vaan kaikille vinkeistä. Pitää varmaan todellakin lähteä todellakin käymään Hyvinkäällä ainakin ja tarjouspyynnöt on vetämässä myös pohjoisesta kotiseudulta. Todella naurettavaa, kun tarjoaa huippukuntoista alle 160tkm ajettua 5-sarjan bemaria, niin hyvitys ainakin 8 tonnia vähemmän mitä sen hintalapussa tulisi lukemaan. Parempien tarjousten tehneiden firmojen autot on ihan autoja nekin, mm. Volvo V60/Saab/Honda/Skoda ym. autoja kauppaavia liikkeitä.

Piti se käydä kokeilemassa. Eli Hyvinkään suunnalla Bmw:tä arvostetaan todellakin näemmä hieman pääkaupunkiseutua enemmän ja palvelukin tuntui pelaavan mukavasti. Silti ollaan selvästi jäljessä muiden merkkien edustajia, enkä todellakaan ymmärrä syytä siihen. Toki liikkeen pitää ottaa omansa pois, mutta näin tavallisen palkannauttijan näkökulmasta 4-6 tonnin voitto käteisalennukset laskettuna vaikuttaa melko kovalta, kyllähän tuon uuden myynnistäkin tulee voittonsa. Eli pitäköön audinsa ainakin toistaiseksi, jos ei muuten niin periaatteen vuoksi.

Pitää vissiin myydä oma pois ja ryhtyä käteisasiakkaaksi, se olisi näemmä ainoa taloudellisesti joten kuten järkevä keino ostaa uusi Audi. Siinäkin vaan se ongelma, että uuden odotusajaksi pitäisi ostaa joku kinneri jolla päästä töihin.

On muuten 16" 205/60 ja 17" 225/50 Nokian kitkoilla melkoinen ajettavuusero jälkimmäisten hyväksi, se on tullut testattua kahdella muuten identtisellä A4 quattrolla.

Teppis

Automaattia arvostaa kun on aikuisen miehen iässä. Vaivatonta menoa ja tulee ajettua mielellään taloudellisesti. Tulin muuten juuri reissusta ja oli kyllä hieno kokemus. Neliveto tekee ajamisesta vakuuttavaa. Ihmetytti ainoastaan suht huono suuntavakaisuus, koko ajan sai aktiivisesti autoa motarilla ohjata. Tosin tuuli oli melkoisen puuskittainen. Joka tapauksessa 300 km nyt yhteensä ajamisen iloa takana ja joka kerta on hienoa hypätä laadukkaan pelin puikkoihin :)

Quality

LainaaPitää vissiin myydä oma pois ja ryhtyä käteisasiakkaaksi, se olisi näemmä ainoa taloudellisesti joten kuten järkevä keino ostaa uusi Audi. Siinäkin vaan se ongelma, että uuden odotusajaksi pitäisi ostaa joku kinneri jolla päästä töihin.

Itse tein myyjäliikkeen kanssa sopimuksen, johon oli merkitty se hinta, jolla he ottavat vaihdokkini, ellen itse saa sitä ennen kauppakirjan tekoa myydyksi. Käynnistin omani myynnin rauhallisesti, ja uuden luovutusta edeltävänä päivänä lähti edellinen autoni pihasta :). Pari tonnia siitä jäi nettoa omaan fikkaan.

Aiemmin on ollut tilanteita, joissa olen ollut "kahden auton loukussa" joitakin viikkoja, mutta koskaan en ole joutunut liian halvalla edellisestä luopumaan, vaan aina on sopiva ostaja ilmaantunut.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Teppis:

kannattaa seurata tuota suuntavakautta tyynellä kelillä. Se ominaisuus nimittäin oli yksi A4 quattron ehdottomista vahvuuksista kaikkiin muihin autoihini verraten. Yhtä hyvään tasoon pääsee vain nykyinen X5. Jos vaikka olisi pyöränkulmien säädöissä korjaamista sinulla, tai renkaiden ilmanpaineissa.

Quality

LainaaIhmetytti ainoastaan suht huono suuntavakaisuus, koko ajan sai aktiivisesti autoa motarilla ohjata. Tosin tuuli oli melkoisen puuskittainen.

Omassa aanelkussa olivat kaikki pyöränkulmat poskellaan uudekseltaan, ja alkukilometrien meno oli sen mukaista. Nelipyöräsuuntaus ratkaisi ongelman. Se kannattaa teettää ensimmäisten 15 tkm:n (tjsp) aikana, jolloin myyjäliike suostuu vielä tekemään suuntauksen takuuseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Teppis

Kiitokset vinkistä. Piipahdan AC:ssä, jahka ehdin. Ja voisi rengaspaineetkin tarkistaa.

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.01.11 - klo:19:12
Itse tein myyjäliikkeen kanssa sopimuksen, johon oli merkitty se hinta, jolla he ottavat vaihdokkini, ellen itse saa sitä ennen kauppakirjan tekoa myydyksi. Käynnistin omani myynnin rauhallisesti, ja uuden luovutusta edeltävänä päivänä lähti edellinen autoni pihasta :). Pari tonnia siitä jäi nettoa omaan fikkaan.

Aiemmin on ollut tilanteita, joissa olen ollut "kahden auton loukussa" joitakin viikkoja, mutta koskaan en ole joutunut liian halvalla edellisestä luopumaan, vaan aina on sopiva ostaja ilmaantunut.

Tuo on ihan fiksu vaihtoehto mikäli Audiin tulee lähdettyä. Harmittaa vaan, kun muilta firmoilta tuntuis saavan hyvitystä niin, ettei tarvitsisi ryhtyä kikkailemaan. Tuon myynnin ajoitus niin, ettei jäisi autottomaksi on vaikeaa. Harmi kun autoa tarvii päivittäin, muutenhan se ei olisi niin justiinsa.

Markku J

Saman kikkailun tein itse kahden Audin oston yhteydessä. AC Espoon huono hyvitys tietäen oli helppo saada itse vaihtoautosta parempi hinta. Jopa Audi vaihtoautona toimi näin - eli hyvitys oli huono, kun A4:n A5 Cabrioon vaihdoin. Mutta kivahan se on olla takaportti valmiina, eli vaihtohyvityshinta, jonka on valmis hyväksymään, jos itse myynnissään epäonnistuu.

edit: lisättäköön vielä, että A5 Cabrion kanssahan tuo homma ei enää onistunut, vaan AC Espoon hyvitystarjous oli naurettava. Silloin oli pakko vaihtaa merkkiä.

Teppis

Audiliikkeet eivät näemmä halua vaihtareita. Hyvitys oli kehnoin eri merkeistä; Audi 6000e, Volvo 8500e, BMW 8900e. Itse lopuksi myin auton käytännössä kolmessa päivässä ja sain 10000e.

Markku J

Oikein hyvä esimerkki tuo Teppiksen kirjoittama. Tukee minun käsitystä AC:n hyvityksistä. Oudointa siellä on se, että edes jatkuvan asiakkuuden nimissä sieltä ei saa edellisestä sieltä ostetusta Audista edes kohtuullista vaihtotarjousta, vaan siitäkin Bemariliike tarjoaa enemmän.

Qrmu

Toisaalta onko se bemariliike myynyt jo ostamansa A5:n? ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Skula

Pikkasen höllää nyt pojat siinä yleistyksen pärinässänne!

AC Espoo tarjosi mun audista A3SB Q:sta parhaiten vaihdossa.. Alennuskin oli paras.. Toki alennusta ei tarvinnu kysyä kuin kahdesta paikasta kun oli jo selvää missä kauppani teen.. Kiitos Espoo ja kuulemiin  8)

Markku J

Ei ole myyneet minun ex-cabriota vieläkään, mutta selkeästi se jo hinnoittelulla jätettiin kevään myyntiin. Hinta laitettiin niin kovaksi alkuun. AC:n hinta sitten oli jotain ihan muuta, mutta siitä jo aikanaan kirjoitin ihan tarpeeksi - eli olkoon AC Espoo rauhassaan. Ei tarvi siellä asioida meikäläisen enää - kaiketi.

K70

Hieno peli on Skula:lla tilauksessa. Sedanko ei enää riittänyt?

Pointsit:
- väristä
- bensakoneesta
- ehjistä puskureista
- ja etenkin navista, nyt on ollut asialla mies eikä mikkihiiri

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.01.11 - klo:19:12

Minäkin toimin näin, kun vaihdoin A4:ään. AC Turku tosin antoi todella hyvän vaihtohyvityksen vanhasta. Myin sen kuitenkin itse ja sain vielä 1 ke enemmän + tietysti ne prosentit uudesta, joten kannattava diili.

Minkälaisia alennusprosentteja nyt Alpine Quattrosta olette saaneet vaihtoautolla tai ilman? En millään nyt muista kuinka paljon sain alennusta nykyiseen vaihtaessani, olisko olut noin 5%?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: K70 - 16.01.11 - klo:21:14
Hieno peli on Skula:lla tilauksessa. Sedanko ei enää riittänyt?

Kitosh!

Sedan -> Avant päivitykseen on pari syytä.

Mahdollisuus kuljettaa isompia tavaroita.
Takapenkit nurin ja tilaa on vaikka hmm nukkua  8)
Jälleenmyynti helpompaa

Eikä asiaa vaikeuttanut sekään että mielestäni A4 Avant on yksi hienoimpia markkinoilla olevia "farmari" autoja!

Skula

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 16.01.11 - klo:21:28
Minkälaisia alennusprosentteja nyt Alpine Quattrosta olette saaneet vaihtoautolla tai ilman? En millään nyt muista kuinka paljon sain alennusta nykyiseen vaihtaessani, olisko olut noin 5%?

Isompi alennus prosentti on nyt omassa tarjouksessa.(suoran oston tarjous)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy