Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Nudde

LainaaMinä en tiedä tarkasti, mutta tuosta oli aiemmin juttua ultimatevw -ketjussa, että MMI tuo B&O:n jonkinlaisen taajuuskorjaimen säädettäväksi.

Se tuo siihen DSP-prosessorin ominaisuudet, viiveet ym. Eli aika paljon, jos olen ymmärtänyt oikein, en ole ensimmäistäkään päässyt kokeilemaan.

Nudde

LainaaNo riippuu mihin vertaa.. Mä ihmettelin aikoinaan autoa hankkiessa, miksi 1,8T kulutus lukemat on isommat kuin molemmissa 2,0T versioissa. Tehoa on sentään 20 tai 51 HV vähemmän

No ainakin 2.0T vie paljon enemmän mitä ilmoitetaan, ainakin mun, ja öljyä menee kanssa paljon.......

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: pappa99 - 15.01.11 - klo:21:21
Hyvää alkanutta vuotta kaikille.
Käy katsastamassa DOTZ Hanzo vanteita. Valkoiseen sopii ihan mukavasti ja se S-line alusta on kyllä ihan kiva juttu.

Mainitut alla täällä ja Lava Greyhin sopii mainiosti. Minun mielestäni (se ratkaiseva mielipide  ;D  )...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Nudde

LainaaMainitut alla täällä ja Lava Greyhin sopii mainiosti. Minun mielestäni (se ratkaiseva mielipide    )...

Makuuasioita, mistä ei kiistellä,  minä taas en tykkää ollenkaan, liian teiniä..... :) (ei herneitä)

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.01.11 - klo:10:17
Makuuasioita, mistä ei kiistellä,  minä taas en tykkää ollenkaan, liian teiniä..... :) (ei herneitä)

No worries, makuuasioista ei herneillä  :)

Skula

Tää on kyllä outo foorumi. Siis oikeesti.

Yleensä jos tilaat auton, täällä koitetaan hehkuttaa jotain varusteita otettavaksi vielä lisää.. Tuota sie tarviit, tuo on pakollinen, tuota ilman autos ei oo mittää  ;)

Minusta tuntuu että mä koen asian toisinpäin  ::)

Mä arvasin että aukaisin suuni liian aikaisin. Olis pitänyt pystyä odottamaan kunnes tilattua autoa ei voi enää muuttaa mitenkään..

Koska..

Heh. Alanko tuntea itseni jo liian hyvin? Olenko jo vaihtamassa FL malliin vuoden päästä? Hmm.. Haluaisin uskoa että varusteet ja tekniikka jaksais kantaa kiinnostuksen yli tuon FL ajankohdan.. Mutta.. Jos jättäisin navin pois, ottaisin kuitenkin tilalle jotain.. Mutta mitä? 3-alue ilmasturbointi? S-Line alusta? Musta katto? B&O? Sahköinen persaukko?

Joten jos jätän navin pois, niin hmm.. Tuleekohan sitä ruksittua sitten "liikaa" muuta "turhaa"??

Tässäpä pulma.. Suu oli auki taas liian aikaisin  :P
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Newman

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:10:35
Tää on kyllä outo foorumi. Siis oikeesti.

Foorumi on ihan ok. Sille kirjoittelevista ihmisistä en menisi takuuseen.  ???

Nudde

LainaaTässäpä pulma.. Suu oli auki taas liian aikaisin

Tilaa mitä itse haluat, mutta parkkitutkat ja musta sisäkatto olisi aika hienot. Sitten taas sähköpersluukku jos haluaa jotain preemiumia kanssa....
Vielä kommentti siihen naviin, miten se toimii? ja tarvitsetko sitä paljon? Jos itse olet sen halunnut ja nyt jätät pois varmaan harmittaa jo akana päivänä kun saat auton, ja siihen ei sähköluukut ja muut sitten enää auta. Mutta kallis se on se navi.

Nudde

LainaaFoorumi on ihan ok. Sille kirjoittelevista ihmisistä en menisi takuuseen.

Heh, tunsin heti itseni, näissä asioissa en kai ole ihan ok???? tai mistä minä tiedän, tuskin muutenkaan :) pitäisikö se toipota ostaa ?

Quality

LainaaTää on kyllä outo foorumi. Siis oikeesti.

Yleensä jos tilaat auton, täällä koitetaan hehkuttaa jotain varusteita otettavaksi vielä lisää.. Tuota sie tarviit, tuo on pakollinen, tuota ilman autos ei oo mittää

Foorumit ovat sitä varten, että niillä keskustellaan ja esitetään mielipiteitä. Niin on näiden autokilkkeidenkin. Ethän muutenkaan kuuntele toisten mielipiteitä, elleivät ne sisällä jotain oleellista lisäarvoa omiin valintoihisi. Ja auton varustelussa on kyse ensisijaisesti makuasioista, siis jokaisen omista priorisoinneista.

Itse harvoin otan näihin kantaa, mutta en pidä mustasta sisäkatosta lainkaan. Muu sisusta saa vallan mainiosti olla musta, mutta ethän kotonasikaan maalaa laipiota tummalla sävyllä, sillä se tuntuu putoavan niskaan, eli on raskaan ja synkän oloinen. Ja kun aamu alkaa sarastaa - kuten vaikkapa tänä aamuna - ja auringon ensi säteet tulevat kirkaalta, vaalealta taivaalta, se on ihan eri asia, kuin että päivä valkenisi tummien pilvien verhoamana. Tästä saa toki vääntää vaikka tappiin, mutta se, mikä toisesta tuntuu hyvältä, on jopa 'must', voi toiselle olla luotaantyöntävä. Sama koskee moita ikkunoiden kiiltolistoja, mihin omaa, jyrkkää kantaa ei ole. Kummallakin on puolensa.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Navia ei tarvitse usein, todella harvoin itse asiassa, mutta ne hiivatin napit siihen käden alle tekee elämästä mukavempaa ja konsolista hienon. Mutta 4745 euroa?

Hmm.. Taidan uppoutua mietteisiin samalla kun nyt lähden Espooseen ajelemaan  ::)

Tikka

Täällä on kyllä jo paljon onnitteluja, mutta onnea skulalle minultakin, hieno auto tulossa! Yllätyksenä oli minulle tuo avant, luulin, että haluat sedanin. Toivotavasti jaksat ajaa tuolla autolla pitkään!

fourvalve

Tämän foorumin aihe pyörii pääsääntöisesti uuden audin ympärillä, vähän hävettää tunnustaa ajella 100tkm ajetulla audilla :-[

Musta sisäkatto tuntuu olevan ehdoton varuste ja jos sitä et ota niin jälleenmyyntiarvo putoaa ja toinen on kuatro mitä ilman et tule toimeen :o

Mopomoottorit pitäisi kieltää A4 valikoimasta, niitä ei kukaan osta käytettyinä paitsi minä.

BMW z4 3.0i roadster

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:11:02
Navia ei tarvitse usein, todella harvoin itse asiassa, mutta ne hiivatin napit siihen käden alle tekee elämästä mukavempaa ja konsolista hienon. Mutta 4745 euroa?

Hmm.. Taidan uppoutua mietteisiin samalla kun nyt lähden Espooseen ajelemaan  ::)

Itse en pystyisi argumentoimaan itselleni vajaan viiden tonnin lisävarustetta parin napin ja keskikonsolin näyttävyyden takia. Mutta, pointti onkin se, että jos mies tahtoo ja pystyy - mies hankkii. Oma päätös paras päätös!  Onnea uudelle autolle, varauksetta!!

Markku J

Nuo keskikonsoliin tulevat napit ovat kieltämättä minullekin jotain, mitä A4:ssä aikalailla kaipasin, kun Bemarissa on ne vakiona, ja olin niihin tottunut. Meidän 523 iA:ssa nappeja on nyt vielä enemmän ja iDrivea käytän paljon, kun se on niin sopivalla paikalla uudessa viitosessa.

En silti maksaisi siitä 5 tonnia, kun naville ei ole itselläni paljonkaan tarvetta. Priorisoin ihan ekaksi parkkitutkat, joita ilman on vaikea elää, kun niiden kanssa on tottunut auton parkkeeraamaan. Niistä pois oppiminen tuntuisi tuskaiselta.

VAG!

aa

Markku J

Kukkasen esitys puhuttelee minua, ja ison dieselin kiusaus saattaisi omalla kohdallani ohjata juuri noin tekemään. Tuon koneen vuoksi voisin tinkiä jopa parkkitutkista, ehkä...

Quality

Fourvalve:
LainaaTämän foorumin aihe pyörii pääsääntöisesti uuden audin ympärillä, vähän hävettää tunnustaa ajella 100tkm ajetulla audilla  :-[.

Sanopa muuta. Mutta meidän osallistumiseemme sellainen vahva argumentti, että Audi ei ole moksiskaan 100 tkm:stä, joten sellaisen hankkiminen on järkivalinta  8). Kokemus puhuu.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

olympiavolkkari

Siis väri pois ja autosta traktori? Joopa joo.

Ootteko muuten huomanneet, että kun ollaan ostamassa Audia A4:sta ylöspäin, niin siihen saa ottaa varusteita vaikka kuinka ja mielellään vielä enemmän. Mutta kun joku onneton kertoi tilanneensa A1:n vaatimattomilla lisävarusteilla, hänet poltettiin roviolla.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 16.01.11 - klo:11:06
Tämän foorumin aihe pyörii pääsääntöisesti uuden audin ympärillä, vähän hävettää tunnustaa ajella 100tkm ajetulla audilla :-[
Niin kannattaa kuitenkin aina muistaa, että tällä foorumilla on normaalia parempia ja uudempia autoja. Joten sinunkin 100tkm ajettu Audi edustaa enemmän sitä suomalaisten autokantaa (tosin sinullakin on keskimääräistä selkeästi parempi auto).

Täällä foorumilla oleminen on hiukan "ahdistavaa", kun haluaisi, että itselläkin joskus voisi olla näin hienoja autoja. Sitten vaan joutuu pettymään, kun näin ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan...

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.01.11 - klo:11:16
Navi pois, metalliväri pois, hiukan lisää budjettia ja 3.0 TDI S Tronic Alpine Pro tilaukseen...

Komppaan..

Newman

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 16.01.11 - klo:08:30

No ainakin 2.0T vie paljon enemmän mitä ilmoitetaan, ainakin mun, ja öljyä menee kanssa paljon.......

Näin kymmenen tankillisen jälkeen olen valmis tuomitsemaan moottorin pahalaatuiseksi bensasyöpöksi. Harmittaa kyllä. Pitää varmaan tehdä niin kuin täällä useasti tehdään eli myydä äkkiä auto pois. Ja kuitata siinä samalla sen verran tappiota, jolla olisi ajanut kymmeniä tankillisia.  ;D

Kynäkauppias

Navi pois, metalliväri pois, hiukan lisää budjettia ja 3.0 TDI S Tronic Alpine Pro tilaukseen...

Tämä olisi melko varma resepti siihen ettei tulis merssu jälkeen päin kummittelemaan.
Tuleva vulvumies.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Newman - 16.01.11 - klo:12:07
Näin kymmenen tankillisen jälkeen olen valmis tuomitsemaan moottorin pahalaatuiseksi bensasyöpöksi. Harmittaa kyllä. Pitää varmaan tehdä niin kuin täällä useasti tehdään eli myydä äkkiä auto pois. Ja kuitata siinä samalla sen verran tappiota, jolla olisi ajanut kymmeniä tankillisia.  ;D
Edellistalvi A3 1.4 T keskimäärin 9 l/100 km, A5 2.0 T  se 155 kW n. 11.0 l/100 km tekee minulla 1000 km kuukausiajoilla n. 30 Euroa lisää.
Sen maksan mielelläni  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 16.01.11 - klo:00:17
Tuo 2.0 T 155 kW on todella hieno kone, ikävä vaan että kulutus on sekä bensan että joillakin myös öljyn suhteen korkeammanpuoleinen.
Jollei jo tullut selväksi, niin nyt se A5 ei enää syö sitä öljyä  ;D Männät vaihdettiin 1300 km takana ja öljy maksimissa.
Ja kyllä minä sellaisen litran / 10000 km sallisin, se ei saa ketään konkurssiin ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 16.01.11 - klo:13:19
Edellistalvi A3 1.4 T keskimäärin 9 l/100 km, A5 2.0 T  se 155 kW n. 11.0 l/100 km tekee minulla 1000 km kuukausiajoilla n. 30 Euroa lisää.
Sen maksan mielelläni  ;D

Jotenkin noin se kannattaa ajatella.

Skula

Kävin sinetöimässä tilauksen.

Pyysin ja yhdessä laskimme vaihtoehdoksi 3.0TDI Avant Stronic Alpine Pron peruspunaisena, a-vakkarilla ja ASS toistimella.. (hinta nousi 3ke)

Lopputulos oli se että tilaukseen meni se minkä tuolla edellä luettelin. Pelkästään se navin tiputtaminen listoilta alkoi ahdistamaan niin paljon.. Varsinkin kun taas tyypitin sellaisesta A4:sta jossa tuota ei ole.. Niin se konsoli on vaan niin jotenkin "karun" näköinen että navi on ihan ehdoton.  Eli a-vak,navi,metalliväri, noi on pakko olla. Ja ne tulee, kuten myös kaikki muut mitä listalla oli ja on ja pysyy!

Lisäsin tilaukseen vielä jotain lisääkin  8) eli auto tulee ilman mallimerkintöjä!

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:14:21

Pyysin ja yhdessä laskimme vaihtoehdoksi 3.0TDI Avant Stronic Alpine Pron peruspunaisena, a-vakkarilla ja ASS toistimella.. (hinta nousi 3ke)

Lopputulos oli se että tilaukseen meni se minkä tuolla edellä luettelin. Pelkästään se navin tiputtaminen listoilta alkoi ahdistamaan niin paljon.. Varsinkin kun taas tyypitin sellaisesta A4:sta jossa tuota ei ole.. Niin se konsoli on vaan niin jotenkin "karun" näköinen että navi on ihan ehdoton.  Eli a-vak,navi,metalliväri, noi on pakko olla. Ja ne tulee, kuten myös kaikki muut mitä listalla oli ja on ja pysyy!

Lisäsin tilaukseen vielä jotain lisääkin  8) eli auto tulee ilman mallimerkintöjä!

Hoituu myös siten, että tulee mallimerkinnöillä. Itsellä puhallettiin luovutuksessa pois ja sielläpä killuvat - hansikaslokerossa..

Quality

Lainaus käyttäjältä: skula - 16.01.11 - klo:14:21

Onnittelut skulalle selkeästä omasta päätöksestä! Niin se menee, että "koirat haukkuu ja karavaani kulkee" - vai miten se nyt olikaan ...

Leben und leben lassen.

xp9

Lainaus käyttäjältä: Sampa - 16.01.11 - klo:10:08
Mainitut alla täällä ja Lava Greyhin sopii mainiosti. Minun mielestäni (se ratkaiseva mielipide  ;D  )...
Olisko kuvaa missään Audista Hanzojen kera? Itselläni myös harkinnassa yhtenä vaihtoehtona kyseiset kiekot.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy