Skoda Octavia RS Combi 2.0tfsi vm.-07, feat Porsche, BSR, H&R, Enkei, Eibach...

Aloittaja Erno, 09.05.12 - klo:15:31

« edellinen - seuraava »

MiJuPe

häätyy zekata ku ei oo paha homma tänks for tips  8)
Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Erno

Lainaus käyttäjältä: MiJuPe - 21.05.15 - klo:19:59
häätyy zekata ku ei oo paha homma tänks for tips  8)

Hyvä kun voin olla avuksi. ;D Jos haluat pelotella itseäsi, niin googleta "cam follower" ;)

MiJuPe

Skoda Octavia 2.0FSI elegance AUT. & Audi A4 B6 1.8t avant quattro

Ex.Skoda Octavia 2.0TFSI RS.

Erno

Kun odotellaan edelleen jarrulevyjä ja adaptereja eteen ja ei ole saanut maalattua jarrusatuloitakaan, niin piti keksi jotain muuta tekemistä.

Silikoniletkut.fi:stä tuli eilen paketti, jossa oli 50cm 3 tuuman (=76mm) alumiiniputkea, 2 kpl 3 tuumaisia 90 asteen silikonimutkia ja yksi 70mm -> 3 tuumaa supiste ja pääsin askartelemaan. Suodattimena on Apexin Dual Funnel 3 tuuman kauluksella.

Tuommonen siitä tuli


Ohjeet nappasin mk5golfgti.co.uk;sta

Ã,,äniä vähän mietin tuollaisen omatekeleen kohdalla, kun osaa häiritsee ostettavien ilmanottojen tuottamat äänet. Eilisen illan testauksien perusteella pitää sulkea radio, jos haluaa jotain tuosta kuulla ja esim. 80->100km/h täysikaasukiihdytyksillä 6. vaihteella kuuluu hentoinen wuuuusshh. Radio päällä ei kuule mitään. Jatketaan testailua...

Erno

Pitkään siinä meni, mutta...





Eli etujarrut on Porsche 911 turbon 4 mäntäiset satulat ja niihin suunniteltu Vagbremtechnic:in asennussarja levyineen. Jarrulevyt on 350mm halkaisijalla ja ilmeisesti Mersun levyistä tehdyt, mukana myös HEL:n teräspunosletkut. Asennus oli täysin bolt-on. Tuo Vagbremtechnic on brittiläinen firma ja keskittyy täysin VAG-jarrujen paranteluun.

Takajarrut on Golfin R32:sta lainatut 310mm levyillä. Ainut muutos mitä piti tehdä, oli porata kiinnitysruuville uusi paikka jarrujen mukana tulleisiin suojalevyihin. Muita ongelmia asennuksessa ei ollut.



Molempiin päihin tuli paloiksi Ferodon DS2500:t ja ABS:n huomaa hyvin. ;D

Takajarrut ja Porschen satulat (Mov´it:n jarrusetin) ostin käytettyinä www.mk5golfgti.co.uk:n myyntipalstalta. Kannattaa muuten lukea heidän "kävijöiden kalusto", mielenkiintoisia projekteja...

Erno

Kirjoitellaampa tännekin pitkästä aikaa.

Viimeinen viikko on ollut aika autopainotteinen.

Aluksi tehtiin pientä remonttia.


Hommahan lähti liikkeelle pari kuukautta sitten, kun tuli lipsautettua jääradalla auto penkkaan, vauhtia oli n. 60km/h.


Auto alkoi paria viikkoa myöhemmin ilmoittelemaan vähäisestä jäähdytysnesteestä. Huollossa epäiltiin aluksi vesipumpun fuskaamista, mutta lopulta löydettiin halkeama syylärissä. Samalla uusittiin ilmastoinnin kenno, joka oli ottanut myös vähän siipeensä.


Forgen PVC delete tuli vaihdettua 034motorsportin catch caniin, kun alkoi haista palava öljy autoa käynnistettäessä.

Lauantaina on tarkoitus testailla jarruja kunnolla Motoparkissa. ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy