Golf VI Chat

Aloittaja Kiviharju, 06.01.10 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

Tos®

^Näyttäis olevan hyvin pitkälle sama koukku ku omassa...
Joka muuten on varsin edukas jälkiasentaa ;)
http://www.bertelshofer.com/product/VW_GOLF+VI+%285K1%29_2.0+TDI+4motion_31992_aVW085_product
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erbish

Jep jep, Tuo koukkuhan on ihan hyvän näköinen keksintö, ei sellainen kun pelkäsin. Vielä kun se auto ja koukku tulisi joskus niin voisi todeta omis silmin millainen se on !

kotka

Ei tuo koukku oikeasti ole pahannäköinen, ei oikeastaan edes erotu.
Ja ennemmin xenonit kuin alusta ja vanteet, kun alustan päivittäminen normimalliin on ihan mielettömän helppoa ja kohtuu edullistakin.
Tuo soitin on kyllä ihan näppärä hintaisekseen, joten RCD-510 tilaukseen.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

pizza_delivery

Miksi muuten rcd-510?  Olen huommannut elämän olevan paljon helpompaa auton omalla navilla.  Minun mielestäni on liika näyttöjä etenkin yöllä jos on tuo RCD-510 ja joku TomTom jossain tuulilasissa.  RNS-310 on monipuolinen, hyvä ja helpottaa paljon kun ohjeet tulee MDFään.  Myös kaikki traffic reportit tulevat automaattisesti RNS-310 listalle.

zipa

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 09.08.10 - klo:16:34
Miksi muuten rcd-510?

Et kysynyt minulta, mutta itse otin RCD-510:n tuon navin sijaan ihan vaan siitä syystä, että jokaisessa puhelimessa mitä taloudesta löytyy on enemmän kuin tarpeeni täyttävä navi-ominaisuus (Ovi Maps). Minulla on enemmän käyttöä kuuden CD:n vaihtajalle kuin vielä yhdellä navilla.

Tos®

Mutta naviin saa sata cd:tä musiikkia sisälle kuuden sijaan eh eh ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HJP

Ovi Maps lienee ihan passeli, jos navigointisuoritteet ovat luokkaa Helsinki - Vantaa. Mutta jos haluaa laskea reitin vaikkapa Italiaan, voi mielestäni nuo kännykkänavit unohtaa saman tien. RNS510 laskee tarvittaessa koko reitin välimeren rannalle alle 10 sekunnissa...

zipa

Lainaus käyttäjältä: HJP - 09.08.10 - klo:22:24
Ovi Maps lienee ihan passeli, jos navigointisuoritteet ovat luokkaa Helsinki - Vantaa. Mutta jos haluaa laskea reitin vaikkapa Italiaan, voi mielestäni nuo kännykkänavit unohtaa saman tien. RNS510 laskee tarvittaessa koko reitin välimeren rannalle alle 10 sekunnissa...

Jaa? Eipä tuo maps.ovi.com nyt kovin montaa sekuntia ruksuttanut Parainen-Nizza reittiä äsken testatessani. Siihen on vielä helppo vaikka lisätä mielenkiintoiset kohteet ja hyvät ravintelit matkan varrella ja synkata koko roska kännykkään tarvittaessa. Tekee vaikka puolen tusinaa vaihtoehtoisia reittejä joista voi sitten fiiliksien mukaan aina valita sen sopivimman.

Mulla oli Mersussa Command-navi, enkä kyllä keksi yhtään asiaa jonka se tekisi paremmin kuin nykyinen N97. No, ei vaadi piuhaa persiiseen pidemmän käytön ajaksi, siinä se taitaa olla.

HJP

Olikos Marsu vuosimallia 2005 tai vastaava, vai ihan nykypäivän laite 2010 nurkilta? Tuommoista 2005 vuoden autonavia on yhtä helppo verrata N97:aan kuin RNS510:aa Nokia N70:seen jossa on Navicore...

Tapansa kullakin, itse en jaksa synkkailla kaikkea aina ennen reissua, on helpompaa kuin vehkeet löytyy autosta valmiina.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: zipa - 09.08.10 - klo:22:41
Jaa? Eipä tuo maps.ovi.com nyt kovin montaa sekuntia ruksuttanut Parainen-Nizza reittiä äsken testatessani. Siihen on vielä helppo vaikka lisätä mielenkiintoiset kohteet ja hyvät ravintelit matkan varrella ja synkata koko roska kännykkään tarvittaessa. Tekee vaikka puolen tusinaa vaihtoehtoisia reittejä joista voi sitten fiiliksien mukaan aina valita sen sopivimman.

Mulla oli Mersussa Command-navi, enkä kyllä keksi yhtään asiaa jonka se tekisi paremmin kuin nykyinen N97. No, ei vaadi piuhaa persiiseen pidemmän käytön ajaksi, siinä se taitaa olla.

Esim.  BMW navigation professional, tai mersun command APS navigation on kyllä ihan eri luokkaa N97 kanssa ;D
Mutta, 6 cdn vaihtajan ongelma on sen hitaus verrattuna esim. 30 gigaseen kovalevyyn.  On bemarissa takakontissa se 6CDn vaihtaja mutta tykkään enemmän kun laittaa iTunesista musiikit, SdHc kortille ja sit vaan matkaan, ei ylimääräistä häslinkiä. 

Myös pitää ottaa huomioon se, että RNS-310 myös voi valita kaikki reitti mahdollisuudet, kiinostavat paikat ymym.  Myös puhelimen netti varmaan maksaa ulkomailla aika paljon. 

Mites navigointi onnistuu jos joku henkilö soittaa?  Myös itseäni ainakin rasittaa se jos näyttö on liian pieni, totta kai sitä ääntä kunnellaan, mutta aina silloin tällöin tulee varmistettua näytöltä sitä reittiä.

zipa

Jep jep, mä en taas jaksa MP3:sia lainkaan, menisi ikä ja terveys jos koko levyhyllyä lähtisi rippaamaan. Satunnaista lisämusiikin tarvetta varten on Spotify ja FM-lähetin puhelimessa.

Tuon navin poisjättöön vaikutti tosin myös se, että tuo peli tulee meikäläiselle lähinnä työ/kauppakassiksi. Jos arvioni 20000 km vuosittaisesta ajosta toteutuu, tulee noin 19800 km niistä olemaan tuttuja teitä, joten senkin vuoksi se navi olisi täysin yhtä tyhjän kanssa.

Niin, ja eihän nuo Nokialaiset tarvi datansiirtoa navigointiin. Laittaa vaan offline-tilaan.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: zipa - 10.08.10 - klo:20:36
Jep jep, mä en taas jaksa MP3:sia lainkaan, menisi ikä ja terveys jos koko levyhyllyä lähtisi rippaamaan. Satunnaista lisämusiikin tarvetta varten on Spotify ja FM-lähetin puhelimessa.

Tuon navin poisjättöön vaikutti tosin myös se, että tuo peli tulee meikäläiselle lähinnä työ/kauppakassiksi. Jos arvioni 20000 km vuosittaisesta ajosta toteutuu, tulee noin 19800 km niistä olemaan tuttuja teitä, joten senkin vuoksi se navi olisi täysin yhtä tyhjän kanssa.

Niin, ja eihän nuo Nokialaiset tarvi datansiirtoa navigointiin. Laittaa vaan offline-tilaan.

No jos on oikea gps lähetin niin mikäs siinä puhelimella mennä ;)  Itse aikoinaan käytin TomTomia ja Nokian 6110 Navigaattoria.  Toimi nekin.  Mutta rns-310 on helpottanut paljon :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: zipa - 10.08.10 - klo:20:36

Kokeileppa huviksesi navigoida N97:lla ilman datayhteyttä, jo pelkkä gps-fixin saaminen on tuskaa ilman a-gps:ää. Mitä itse omistin N97:n lyhyen aikaa niin en kyllä niillä navigointi kokemuksilla suunnistaisi kyseisellä rakkineella lähipubia kauemmas, on se senverran epävarma laite.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.08.10 - klo:07:02
Kokeileppa huviksesi navigoida N97:lla ilman datayhteyttä, jo pelkkä gps-fixin saaminen on tuskaa ilman a-gps:ää. Mitä itse omistin N97:n lyhyen aikaa niin en kyllä niillä navigointi kokemuksilla suunnistaisi kyseisellä rakkineella lähipubia kauemmas, on se senverran epävarma laite.

Kyllä.  Koloffi ilmoittelee, että käyttää joskus 12-13 satelliittia...TomTom käytti paria ja hyvä jos Nokia edes 2 saa...  Tässä voi sanoa....Koolla on väliä ;D tai siis antennilla :)

zipa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.08.10 - klo:07:02
Kokeileppa huviksesi navigoida N97:lla ilman datayhteyttä, jo pelkkä gps-fixin saaminen on tuskaa ilman a-gps:ää.

Mulla on 9300-ajoilta Nokian ulkoinen GPS-mokkula jota käytän autossa. A-GPS:ää käytän kyllä ulkomaillakin, ne muutamat kilotavut mitä tuo käyttää eivät montaa senttiä maksa. Mutta kukin tyylillään. Jos harrastaisin automatkailua tai joutuisin työni puolesta ajelemaan vierailla paikoilla, olisi kiinteä navi varmaan hankkimislistallani huomattavasti korkeammalla. Tuossa tulevassa Golfissani se olisi turhempi kuin kuivatun turskan hajuinen Wunderbaum.

Ouzi

Omani on nytten jäänyt oikein yön yli huoltoon tutkittavaksi mikä vaivaa kun kulutus kova ja nykii kiihdytyksissä. Ainakin puristuspaineet mitattu ja ne on ok ;) Otin koeajoon samanlaisen kuin omani ,mutta deep black väriltään ja 1,6 TDI. Taloudellisesti menee motarilla 120km/h vakkarilla 5,5. TSI 1,2 mittasin 5,7-5,8. Melko pieni on ero. Omani vie sen 7 litraa samalla lenkillä.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 11.08.10 - klo:23:04
Omani on nytten jäänyt oikein yön yli huoltoon tutkittavaksi mikä vaivaa kun kulutus kova ja nykii kiihdytyksissä. Ainakin puristuspaineet mitattu ja ne on ok ;) Otin koeajoon samanlaisen kuin omani ,mutta deep black väriltään ja 1,6 TDI. Taloudellisesti menee motarilla 120km/h vakkarilla 5,5. TSI 1,2 mittasin 5,7-5,8. Melko pieni on ero. Omani vie sen 7 litraa samalla lenkillä.

Nyt kun asiasta mainitset, ei tule kuullonkaan, että moottoritiell 120 saisi 6l/100.  Tähän asti menty n. 7 litran kieppeillä.  Keskikulutus normaalissa ajossa D asennossa on hyvällä tuurilla se 7-8.2l/100km.  Kai tämä on normaalia kun mittarissa on se 2500km...
Tosin nykii tuo dsg kun vaihtaa alaspäin...etenkin s asennolla ja jarrutus.  Tuntuisi siltä, että vaihtesto heittää pienempää sisään ilman kytkintä.

Mutta enpä ole miettiny asiaa sen enemmän...tarkistus huolto tosin 31.8. :-\  Ovet, xenonit, kajarit, ohjauskulmat >:(

Lager

Mulla petti sitten mekatroniikka vähän päälle 10k kohdalla. Auto on lojunut Laakkosen pihalla uutta osaa odottelemassa jo viime torstaista lähtien eivätkä uskoneet osan saapuvan edes vielä tällä viikolla. Mitähän tästä nyt sitten ajattelisi. >:(
ex. Sharan II 2.0 TDI, Golf Variant VI 1.4 TSI DSG, Seat Altea 2.0 FSI aut., Golf Variant III 1.8 GL

VWonderman

Onse laatuauto. ;D ;D ;D ;D ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Erbish

Mitenkäs tuon uuden golffin xenon valojen laita on, eli näkeekö pimeällä vai kannattaako hommata lisälamppuja keulalle?

Samaan hengenvetoon otetaan vastaan kokemuksia defan laturista 1204, eli kuinka on toiminut ja kannattaako hankkia vai onko ctek 7000 parempi vaihtoehto lataus hommiin?
Hinta taitaa latureilla olla sama paitsi että ctekkiä voi käyttää muuallakin. Ehkä asennus ei ole kaikkein virallisimpia mutta kuitenkin !

http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarusteet/Defa/DEFA_akkulaturisarja1204_2009.pdf

Ouzi

Eipä omasta löytynyt vikaa. Vaan uusi softa ajettu koneeseen. Ja ilmaistoinnin räminään huoltoneuvoja väitti et tulee vaihteistosta. Vaikka ääni loppuu heti kun laittaa ilmastoinnin pois päältä tai antaa kaasua. Ei kuulemma ole selvillä mistä se johtuu. niin toistaiseksi ajetaan vaan  ;)

Peeveli

Anteeksi ja kumarrus, jos tulen Golf VI-chattiin, kaiken foorumilla kertomani autokuumejuttujeni jälkeen. Meinaan, tilasin pikkuhuussin tänään eli tämmösen:

hatchback 1,4 tsi 90 kW comfortline 5-ov
candyvalkoinen
Golf 1-paketti eli kääntyvät xenonvalot ja tummat takalasit
peilipaketti
climatronic
nahkainen monitoimiratti
nastarenggssarja 16"

Kun kävin Espoon Suomenojan VW-Autossa (terveiset vaan myyjä Janne Panulalle hienosta ja ystävällisestä palvelusta ja hyvästä tarjouksesta aitoon markkimeininkiin!  :) ), niin todettiin että tuotantoviikosta 22 alkaen comfortlinen vanne- ja rengaskoko onkin 15-tuumaa ja siis aluvanne. Näin esitekuvan vanteesta, sellainen runsaspuolainen jossa kapeat vannepuolat, ja se malli ei innostanut, samaten ei pienentynyt rengaskoko. Sovittiin että autooni laitetaan nyky-comfortlinen muotovaletut teräsvanteet ja ne alun näköiset kapselit, kuten myös talvirengassarjakin on. Tuo 15-tuumainen näyttää jo Golfin alla liika pieneltä (makuasia toki).

Viikko 40 on viimeistään luovutus, mutta saattaa aikaistua jopa 2 viikolla. Valintani on siis palstan typerin, mahdottomin ja epäuskottavin. Tulin silti tänne chattailemaan aikani ratoksi, kun ei ole enää tarvetta koeajella muita ehdokkaita. VI hatchback on liikkunut mielessä jo jonkin aikaa, ja autonetsintäprojektissani ns. varmana ratkaisuna uuden kyseessä ollen. Golfissa vaan kun tuntuu siihen istahtaessa olevan kaikki kohdallaan, kuin kotiin astuisi. Nippelit, nappelit, istuinmukavuus,ergonomia ja sellainen simppeli yksinkertaisen miellyttävä muotokieli joka kestää aikaa.

VWonderman

Ota nyt se Highline! :-*
(•_•)

skula

Hyvä Peeveli.. Elä nujerru  ;)

Ainoa asia joka minua kaivertaa tuossa kokoonpanossasi on väri... Valkoisessa mitään vikaa ole, mutta olisin kuitenkin uskonut sinun ottavan metallivärin.. Eikö käynyt edes mielessä?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 12.08.10 - klo:20:11

Miksi, jos sen varusteita ei tarvitse?
Edit. On kuitenkin muistettava, että varusteet maksaa riihikuivaa rahaa, joista saa vain murto-osan takaisin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tos®

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 12.08.10 - klo:20:11
Samaa mieltä  ;)

Eikö ne penkit ollu paremmalla verhoilulla sentäs...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peeveli

Miksi olisin ottanut Highlinen? Se ei tarjoa itselleni mitään tarpeellista, en maksa 1500 egeä enää tässä kansanautoluokassa jostain alcantarakankaasta ja muutamasta kromijutusta, aluista tai sumareista. Jos highline sisältäisi vakiona climatronicin ja vaikka tuon peilipaketin kilkkeet (mikä minusta olisi varustetason nimeen "high" viitaten vähintään kohtuullista), niin mikäs siinä. Halusin jättää tarkoituksella raharakoa esim. A3-Audiin, ja olen todennut että ruksimalla valtavat kasat varusteita ei niistä juuri mitään hyvitetä aikanaan. Omassani on tasan ne kaikki vermeet mistä tykkään ja välitän.

Jaa miksi valkoinen? TYKKÃ,,Ã,,N siitä. Helppohoitoinen, raikas, isontaa autoa visuaalisesti, sopii VI-mallin mustiin keula-aukkojen muotoihin, ja erottuu edelleen kivasti harmaa-musta-massasta ainakin pk-seudulla.

PS: MINÃ,, tein YKSIN autovalinnan. Siksi edelleen DSG koska ne jalkojeni kramppitaipumukset ovat edelleen ilmenneet ja oireli eilisellä viimeisellä Exeon koeajorundilla ruuhkajonossa. Toki vaimo on myös iloinen automaatin valinnasta, mutta kuten sanottu MINÃ,, tein päätöksen ja maksan autoni aivan itse.

Markku J

Meinaatko, Peeveli, oikeasti ajella muovikapseleilla ? Ei tuo kuulosta hyvältä.... Nyt menee riman alitukseksi. Sinun pakettisi on aika pelkistetty muutenkin - osta nyt ihmeessä sentään aluvanteet.

Toisaalta - tulet haluamaan reilusti tehokkaampaa konetta ensi keväänä, ja silloin voi asian korjata - heh !
122 hv - se vieläkin askarruttaa minua - miten ihmeessä voit sillä pärjätä, kun 1.8 ei ollut riittävä.... Minä en pärjäisi, paitsi kakkosautossa. Elämä on valintoja !

VWonderman

(•_•)

Peeveli

Kun istuskelin VW-autossa Panulan kanssa tekemässä papereita, tuli yksi pariskunta Golfin koeajolta. Myyjä kysyi, mitä varusteita lisätään, niin ostokandi sanoi että vaan talvirenkaat ja lohkis. Minä sentään tuhlasin climatroniciin, ja noihin paketteihin.

Nälkä kasvaa syödessä, siksi olen noihin vermeisiin erittäin tyytyväinen.

PS. Auton tilaus ei kaduta edelleenkään. :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy