Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Guido - 14.04.10 - klo:09:00
Eilen ajoin ekan kerran Golfilla oikeasti pimeässä ja moottoritiellä 120 km/h vauhdissa meinasi tulla äitiä ikävä kun piti vaihtaa pitkiltä lyhyille. Tuntui, että autossa ei ole lähivaloja lainkaan. Varsinkin kun muistissa on vielä hyvin pre-fl Octavian loistavat lähi-xenonit. Toisaalta pitkät ovat Golfissa selvästi paremmat kuin Octavian halogeenikaukovalot.
Oletko säädättänyt valoja ollenkaan, vai ovatko vielä tehtaan säädöissä? Jos on tehtaan jäljiltä niin suosittelen säädättämään valot kohdalleen, ainakin omalta kohdalta tuo auttoi todella paljon lähivaloilla näkemistä. Takuuseen pitäisi mennä, ainakin minulla meni, 3 kertaa ;)
Audi A4 Allroad quattro -17

Guido

Tehtaan säädöissä ovat, täytyy käydä säädättämässä kunhan ehdin. Onnistunee pikahuollossakin, ilman ajanvarausta.

Jukki

Tähän väliin kysymys: Kuinka muilla toimii valot kytkimen ollessa AUTO-asennossa?
Palaako kojelaudan valot myöskin valoisan aikaan, eli päivällä?

Oli eilen Kolohvi Laakkosella pikkupikku pikatakuukorjauksessa, ja tänä aamuna huomasin että eivät pala enää AUTO asennolla muut kuin ajovalot ja mittarivalot?!?
Eikä käynnistettäessä valot vispaa edestakaisin sivuttaissuunnassa lainkaan?!?

Onko lie jokin uusi ohjelma ladattu, ja sen myötä muuttunut tuokin homma, vai joko taas tuli uutta vikaaaaaaa.....

Nyt illalla toimi taas ihan normaalisti, eli kaikki valot loistaa nappuloissa, kulmavalot syttyy ja ajovalot kääntyy.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Jukki - 15.04.10 - klo:21:38
Tähän väliin kysymys: Kuinka muilla toimii valot kytkimen ollessa AUTO-asennossa?
Palaako kojelaudan valot myöskin valoisan aikaan, eli päivällä?

Oli eilen Kolohvi Laakkosella pikkupikku pikatakuukorjauksessa, ja tänä aamuna huomasin että eivät pala enää AUTO asennolla muut kuin ajovalot ja mittarivalot?!?
Eikä käynnistettäessä valot vispaa edestakaisin sivuttaissuunnassa lainkaan?!?

Onko lie jokin uusi ohjelma ladattu, ja sen myötä muuttunut tuokin homma, vai joko taas tuli uutta vikaaaaaaa.....

Nyt illalla toimi taas ihan normaalisti, eli kaikki valot loistaa nappuloissa, kulmavalot syttyy ja ajovalot kääntyy.
Meillä palaa auto asennossa päivällä ajovalot ja mittarivalot ja ilmeisesti myös kääntymisvalot(tätä en voi ymmärtää), muut on pimeänä. Mutta myös päiväaikaan xenonit tekevät sivuliikkeen käynnistäessä.
Audi A4 Allroad quattro -17

Airomies

Mulla kävi eilen niin, että kahdentoista aikaan yöllä naapuri soitti ja kertoi autossani olevan kaikki valot päällä ja olleet jo jonkin aikaa. Kun itse menin autolle niin valot eivät enään olleet päällä ja kun avasin ovet niin cominghome toiminto ei sytyttänyt ajovaloja. Laitoin virrat päälle ja pois niin auton valotoiminnot rupesivat toimimaan jälleen normaalisti. Mitä vit... rupeeko toi auto elämään omaa elämäänsä tuolla parkkihallissa, ei muuten mutta joku aamu on akku tyhjänä. Tälläisestä nyt ei varmaan tule mitään vikakoodiakaan jota voisi pajalla näyttää?

Ouzi

Mulla kun valot ovat auto asennossa niin takana palaa lyhdyt ja edessä myös. Ja mittarin valot ynnämuut sisävalot ei pala. Mutta kun ajaa tunneliin tai alkaa päivä pimenemään niin syttyvät automaattisesti palamaan. Eiks siinä sade tunnistimessa ole se valoisuus anturi ? Tänään sai golffi kesätassut alle niin aika paljon melu kasvoi kun kitkat oli ennen. Paljon on mehikot lattiaan reikiä leikannut kuskin penkin juuressa lattiaverhoilussa 1 reikä jossa menee joku johto ja pistoke. Apumiehen puolella 2 tai 3 koloa leikattu lattia verhoiluun. Yks kohta on leikattu mut ommeltu päistä kiinni. Kaippa ne on huomannut et tätä ei tarvita tai on leikannut väärästä kohdasta. Jotain johtoja sinne menee ja niissä päissä liittimet. En muista et octavia II olisi ollut mitään koloja leikelty lattiaverhoiluun.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Airomies - 17.04.10 - klo:19:02
Mulla kävi eilen niin, että kahdentoista aikaan yöllä naapuri soitti ja kertoi autossani olevan kaikki valot päällä ja olleet jo jonkin aikaa. Kun itse menin autolle niin valot eivät enään olleet päällä ja kun avasin ovet niin cominghome toiminto ei sytyttänyt ajovaloja. Laitoin virrat päälle ja pois niin auton valotoiminnot rupesivat toimimaan jälleen normaalisti. Mitä vit... rupeeko toi auto elämään omaa elämäänsä tuolla parkkihallissa, ei muuten mutta joku aamu on akku tyhjänä. Tälläisestä nyt ei varmaan tule mitään vikakoodiakaan jota voisi pajalla näyttää?
Central Electric vahtii akun tilaa ja karsii esim. CH/LH pois päältä - jos näyttää siltä, ettei virta riitä käynnistykseen.
Syytä en tiedä miksi valot itestään paloivat.
Muistaakseni siitä jää vikakoodi jos systeemi on rajoittanu sähkölaitteiden toimintaa.

Onko auto kaukosäätimen kantaman sisällä? Jos nappia on tullu painettua vahingos.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jukki

Ilmeisesti meikäläiselle on vaan ajettu jokin ohjelmapäivitys tuohon kulkuneuvoon. Eli nyt toimii valoisan aikaan samanlailla kuin valokytkin off-asennossa.
Eli kojelaudan valot, paitsi mittarivalot, on pimeänä, eikä ajovalot käänny. Myöskään kulmavalot ei herää toimintaan ennenkuin hämärtyy tarpeeksi.

Oli vaan tehtaan jäljiltä toisenlainen toiminta noissa valoissa.

Airomies

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.04.10 - klo:09:13
Central Electric vahtii akun tilaa ja karsii esim. CH/LH pois päältä - jos näyttää siltä, ettei virta riitä käynnistykseen.
Syytä en tiedä miksi valot itestään paloivat.
Muistaakseni siitä jää vikakoodi jos systeemi on rajoittanu sähkölaitteiden toimintaa.

Onko auto kaukosäätimen kantaman sisällä? Jos nappia on tullu painettua vahingos.

Auto on maanalla parkkihallissa, joten ei ole kantaman sisällä ja naapuri tosiaan sanoi valojen palaneen todella pitkään ennenkuin soitti minulle. No täytyy kysyä huollossa jos sinne olisi jokin vikakoodi jäänyt.

V-Dub

Reilu 12tkm takana Vokkelolla, vielä ei ole öljyä pyytänyt ???
Kulutus sama 2.0 CR ja XI2 yhdistelmällä kuin 2.0 PD ja HKPL 5/7 tai kesänakit ContiSC2/Misukan Primacy HP, eli 5.6.
Ã,,änet ovat nousseet reilusti jopa alle 60km/h nopeuksissa kun alla on P7:skat verrattuna XI2. P7 kulutuskin lienee samaa tasoa kuin muut Jetalla ja Variantilla...

Vikoja ei ole ilmaantunut sittemmin (CH/LH, Engine FaultWorkshop,) mutta kulmat säädätän kun huolto tulee on alusta asti hieman puoltanut oikeelle, ei pahasti mutta häiritsevästi. Valojen tarkistus siihen samaan...

Iippola

Noin 800 km takana eikä valittamista, ainoa asia on hieman liian eteen osoittavat lähivalot, mut näin valoisalla kelillä tuokaan ei oo jaksanut harmittaa. Hieno auto, kiva mankka (510) joskin hieman hitaanlainen jo 7 gigalla musaa (SD). Ainoa puute on ettei saanut sähköpenkkejä :-\

Jukki

Valot taitaa näyttää kaikissa kutoskorisissa tehtaan jäljiltä liian lähelle.
Maanantaina tuli tarkastutettua nuo valojen säädöt Laakkosella, ja kuulemma "ihan hyvin näyttää..."

Rohkenen olla eri mieltä >:(

Airomies

Mulla ainakin näyttää noi xenon lähivalot ihan hyvin, jos pidemmälle näyttäisi niin varmasti häikäisisi vastaantulijoita.

V-Dub

Olen kans tyytyväinen valoihin, mutta jos muut on saaneet nostettua huollossa meinaan tarkistuttaa nouseeko.
Voiko olla että terävä lähivalojen raja aiheuttaa illuusion liian lyhyestä keilasta? ???

Boot

Omassa ainakin valot näyttivät aivan liian lähelle. Korjaantui huollossa.
Suomi on ahdin valtakunta

Guido

Mä olen kanssa vahvasti sitä mieltä, että Golfin lähivalot näyttää aivan liian lähelle. Asiaa pahentaa terävä raja valaistun ja pimeän alueen välillä. Vertailukohtana siis edellisen Octaviani lähi-xenonit, jotka katsastusmiehen mukaan oli suunnattu aivan oikein. Niiden valaisema alue oli vähintään kaksinkertainen Golfiin verrattuna ja vaikka Golfin lähi-xenonit onkin tiettävästi huonommat kuin Octavia pre-fl:n niin ei sen eron ihan noin suuri pitäisi olla. Vielä en ole huoltoon saakka ehtinyt tuosta valittamaan, mutta tarkoitus olisi käydä lähiaikoina, tai ainakin ennen syksyä  ;D

Miten muuten, oletteko suuntauttaneet valot pikahuollossa vai pitääkö toimenpiteeseen varata aika?

Tos®

Ohjeiden mukaan valoihin ei saa sattua pelkän ruuvimeisselin avulla...
Jos pikahuolto osaa käyttää testeriä niin sitten onnistuu.

Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ouzi

Seuraava remppa on ovitiivisteiden vaihto. Oven yläreunan tiiviste jonka väliin ikkuna menee on halki. On uudesta asti hiukka repsottanut niin eilen tutkiskelin tarkemmin niin eihän se pysy siellä urassa kiinni kun on niin väljä halkeaman takia. Kyllä tästä hyvä peli vielä tulee kun jaksaa korjauttaa ja parannella tätä täällä suomen päässä. Hyvä puolivalmiste.....kolffi

mmikko

Voipi mennä tovi variantin luovutuksessa kun kaikki tässä ketjussa esiin tulleet ongelmat käydään läpi. Noh onneksi kuitenkin kaikki nämä viat ovat korjattavissa.. Ei nämä ongelmat kyllä autokuumetta onneksi ole laskeneet.

Hieman arveluttaa roiskeläpät mitä otin taakse. Ja onko kellään asennettuna koiraverkkoa varianttiin. Sellaisenkin tilasin mutta ei hajuakaan millainen se on ;) olisiko ollut joku votex merkiltään...?? 

Tos®

Lainaus käyttäjältä: mmikko - 21.04.10 - klo:17:03
olisiko ollut joku votex merkiltään...?? 
Votex on "alkuperäinen" lisävaruste
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tuomari

Tuli tänään ajeltua reilu 500km lenkki ja loppumetreillä alkoi kuulua outoa ulinaa/kitinää jostain eturenkaiden paikkeilta. Ã,,äni tuntui kuuluvan vain rattia kääntäessä, mutta ei kuitenkaan kokoajan.

Liekköhän pyöränlaakerit menossa vai mikähän lie vialla? ???

Huomasin nyt myös että kuskinpaikalta kuuluu selvää suhinaa yli 100km/h vauhdeissa, varmaan tiivisteet huonosti kiinni mexikaanien jäljiltä.

Muuten pelittää hyvin ja 5500km on kertynyt mittariin.

Boot

Omassa oli pieni hiekoitus sepelin palanen löytänyt tiensä jarrusatulassa olleeseen pieneen koloon. Itse kolo ei edes löytynyt ennen satulan irroitusta. Kivi aiheutti kitinää, joka ei ollut jatkuvaa ja kuului erityisesti oikealle käännettäessä. Toisaalta omasta vaihdettiin oikean etupyörän laakeri 300km jälkeen....

bm

Onko kokemuksia 1.6 TDI DSG kulutuksesta ja erityisesti moottoritiellä? Koeajossa näytti ottavan lähes 2200 kierrosta 120km/h vaikka mainostetaan että välityksiä on pidennetty. Huomasin myös että maskissa ei ole enään aukkoja jäähdyttimelle. Onko tämä auttanut talvella koneen lämpenemiseen?

Boot

Lainaus käyttäjältä: bm - 26.04.10 - klo:16:40
Onko kokemuksia 1.6 TDI DSG kulutuksesta ja erityisesti moottoritiellä?

1.6tdi Bluemotion manuaali ei oo sama, mutta motarilla menee (todellisella, ei mittarin mukaan) 120km/h nopeudella 5,7-5,9l/100.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: UHG - 25.04.10 - klo:22:19
Tuli tänään ajeltua reilu 500km lenkki ja loppumetreillä alkoi kuulua outoa ulinaa/kitinää jostain eturenkaiden paikkeilta. Ã,,äni tuntui kuuluvan vain rattia kääntäessä, mutta ei kuitenkaan kokoajan.

Liekköhän pyöränlaakerit menossa vai mikähän lie vialla? ???

Huomasin nyt myös että kuskinpaikalta kuuluu selvää suhinaa yli 100km/h vauhdeissa, varmaan tiivisteet huonosti kiinni mexikaanien jäljiltä.

Muuten pelittää hyvin ja 5500km on kertynyt mittariin.
Suhina kuuluu hintaan  ;D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ouzi

Minulla kuskin ovi 80 jälkeen alkaa tuuli "viheltää" ja kun nostaa nopeutta niin ei ainakaan lisäänny se ääni. Mielestäni tuo ominaisuus tuli ovirempan jälkeen. No katsotaan sitten uudestaan kun ovat etuovet saaneet uudet tiivisteet.  Muuten ovi näyttäys "istuvan" paikassaan toisin kuin apumiehen ovi joka on sisempänä kuin takaovi. Huomaa hyvin kun ei ylä kromilistat ole samalla tasolla. Pitäs tutkia kojetaulun päässä olevat ruuvit ja hanskalokeron myös jos ovat löysällä kun oikea nurkka autosta metelöi. Rengas melu myöskin suuri. Pitäs koittaa auttaako yhtään jos tiputtais paineita. Nyt 2,5 joka nurkassa.

Golffari

Lainaaalkaa tuuli "viheltää"

Jospa se onki turbo.... :o
VW....?

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 27.04.10 - klo:13:24
Jospa se onki turbo.... :o

Valitettavasti ei ole... :'( Vaikka kyllä duunikaveri kun oli ekaa kertaa kyydissä ja kiihdytin reippaammin niin hän kehui "ompas hyvät saundit". Kyllähän tsi tarjoaa ihan hyvät äänet tietyillä kierroksilla. Kylmänä on kyllä ruma ääni ja tuntuu et onks pakoputki puhki, vieläkö hiukan kaasuttaa...

Erzi

Mulla ei kyllä mitään turbon vihellyksiä ainakaan kuulu. Onkohan mulle korvissa vikaa vai onko sieltä unohdettu turbo kokonaan pois? ;)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Ouzi

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 27.04.10 - klo:23:01
Mulla ei kyllä mitään turbon vihellyksiä ainakaan kuulu. Onkohan mulle korvissa vikaa vai onko sieltä unohdettu turbo kokonaan pois? ;)
Sama juttu en kyllä ole vielä havainnut turbon vihellystä. Niinkuin ex autoni Golf TDI 1,9 vihelti kun runttasi menemään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy