Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Raid

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 25.01.12 - klo:13:06
Vai väläyttivätkö vain takaisin. Tarpeeksi ylös osoittavilla xenoneilla kun ajaa pienestä töyssystä, niin ei vastaantulija oikein tiedä väläytettiinkö vai ajoiko auto vain kuopan yli. ;)
Sen voi ihan tarkistaa onko ne oikealla korkeudella. Aja auto  0,5 - 1m päästä seinästä ja merkkaa kohta mihin lyhkäset näyttää.  Peruuta autoa vaikka 5m(pitää olla tasainen piha) sillä matkalla valojen korkeus pitää laskea 5cm. sama näin 10m=10cm  30m=30cm. Itse olen säätänyt näin ja aina on katsatuksesta mennyt läpi.  Nämä uudet kääntyvät vaativat kylläkin huollossa käyntiä.

pulttiboi

Onko Golf 6 Variantissa nykyään rengaspainevaroittimen nappulaa? Jostain olen lukenut että saattaisi olla hansikaslokerossa tai sitten ei ollenkaan? Luulisi että jotenkin voi saada itse nollattua valon kojetaulusta jos renkaissa paineen eroavaisuuksia..

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Raid - 25.01.12 - klo:15:41
Sen voi ihan tarkistaa onko ne oikealla korkeudella.

Ja mahdollinen häikiminen selviää myös niinkin monimutkaisella menetelmällä, että laittaa autoon valot päälle pimeällä, kävelee 50 metriä auton etupuolelle ja menee "korkeaan polviasentoon" hiukan etukulman oikealle puolelle. Nyt silmät kertovat aivoille häikiikö vai ei. Pitää vain muistaa laskeutua polven varaan ja ei seistä tönöttää suorana.

Tässä edistyneessä menetelmässä paljastuu hienosti myös jälkiasennusksenonien hajavalo, mikä ei tallin seinää vasten niin hyvin erotu.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 25.01.12 - klo:16:40
Onko Golf 6 Variantissa nykyään rengaspainevaroittimen nappulaa? Jostain olen lukenut että saattaisi olla hansikaslokerossa tai sitten ei ollenkaan? Luulisi että jotenkin voi saada itse nollattua valon kojetaulusta jos renkaissa paineen eroavaisuuksia..
Eikös se nappula siellä ESP:n napin kanssa samassa rivissä ole, jos sellainen löytyy? Ohjekirjastahan se sijainti löytyy, siksi se sinne auton mukaan on laitettukin :)

E: Ei näemmä :P

TuplaVW

Rengaspainevaroittimen nollauspainike sijaitsee hanskalokerossa, vasemmassa reunassa.
Siis jos sellainen ylipäänsä varustelistalle on tullut otettua.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Raid - 25.01.12 - klo:15:41
Sen voi ihan tarkistaa onko ne oikealla korkeudella. Aja auto  0,5 - 1m päästä seinästä ja merkkaa kohta mihin lyhkäset näyttää.  Peruuta autoa vaikka 5m(pitää olla tasainen piha) sillä matkalla valojen korkeus pitää laskea 5cm. sama näin 10m=10cm  30m=30cm. Itse olen säätänyt näin ja aina on katsatuksesta mennyt läpi.  Nämä uudet kääntyvät vaativat kylläkin huollossa käyntiä.
Juu noinhan se menee, edellyttää toki tasaisempia alustoja mitä tänään lumipöperömaisemissa ulkosalla, tai (aaltoilevan autohallin lattialla) tuolla kehittyneellä kyykkymenetelmällä ehdin katselemaan. EDIT... Ã,,sken iltapimeässä tehty katselutesti n. 50 m päästä kyykyssä about kai 130 cm silmäkorkeudelta valolähteen ollessa noin kirkas niin kai se sit häikii. Aamulla kabiinista tehty ensihavainto valokeilan reunojen suunnasta ja kantamasta herätti tuon epäilyksen jo ennen ekaa väläyttelyä.
Lähinnä hommassa ketuttaa se että ns ammattilaiset eivät osaa tehdä oikeita säätöjä ilman että pitää kädestä kiinni ja valvoo  >:(   Nyt kun vie Volkkarille ajantuhlauksella uudelleensäätöön, niin tottakai vetävät taas ihan alas.. .  ???
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

tet

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.01.12 - klo:17:58
Rengaspainevaroittimen nollauspainike sijaitsee hanskalokerossa, vasemmassa reunassa.
Siis jos sellainen ylipäänsä varustelistalle on tullut otettua.

Miksihän se on pitänyt sinne lootaan laittaa, eikös variantissa ole sitä nappirivistöä siinä vaihdekepin edessä lainkaan? ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.01.12 - klo:07:36
Miksihän se on pitänyt sinne lootaan laittaa, eikös variantissa ole sitä nappirivistöä siinä vaihdekepin edessä lainkaan? ???
kyllä siinä se rivistö siinä on, ja useimmilla siinä olisi tyhjiä paikkoja mutta ilmeisesti niihin kaikkiin on kiinteä varaus muilla toiminnoilla, ja onneksi rengaspainenollausta tarvitsee vain pari kertaa vuodessa. esim Passatissa se näyttää mahtuvan sinne vaihdekepin rivistöihin, ainakin DSG-kepin yhteydessä.
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

Kale

Vitosvariantissahan tuo nollausnappi on nimenomaan siinä kepin edessä. Minkähän takia se sitten on siirretty?

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Kale - 26.01.12 - klo:10:59
Vitosvariantissahan tuo nollausnappi on nimenomaan siinä kepin edessä. Minkähän takia se sitten on siirretty?

Johtunee V ja VI kopan välisistä varusteluvaihtoehdoista. VI:ssa tuohon riviin on ainakin sijoitettu mm. luistonesto (kuten V:ssä), parkkitutkat ja parkkiassari. Lisäksi varmaan jokin muu lisuketoiminto.Olisiko itse asiassa tuo parkkiassari se "syyllinen", useammin sitä on tehtaalla ajateltu tarvittavan kuin rengastarkkailun nollausta.

Noita namikoitahan ei heitellä nille paikoille vain sillä tavalla että jos tilaa on, vaan niille on aina varattu paikka, oli autossa varustetta tai ei.
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 26.01.12 - klo:11:44
Johtunee V ja VI kopan välisistä varusteluvaihtoehdoista. VI:ssa tuohon riviin on ainakin sijoitettu mm. luistonesto (kuten V:ssä), parkkitutkat ja parkkiassari. Lisäksi varmaan jokin muu lisuketoiminto.
Mulla on vielä laitimmaisena oikealla tuo Start&Stop nappi.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Kale - 26.01.12 - klo:10:59

Oman kuulemani mukaan sitä paineltiin vahingossa siinä vaihdekepin luona ja siksi siirrettiin hanskalokeroon. Vielä kun siirtäisivät pysäköintitutkan napin vaihdekepin vasemmalle puolelle, niin ei tarvisi aina kurotella siihen kepin yli hieman hankalasti.

Tos®

Sen napin voi siirtää varsin helposti.
Vaihdekepin pussi kehyksineen pois ja sieltä alta parit ruuvit ja sit vain liitin irti ja nappi toiseen lokeroon
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

marmi

On se siellä, ei vaan näy ilman "könyämistä" eli tarkempaa tutkailua vasemmalta ylhäältä hansikaslokerosta.

Muutenhan tuo on hauska - joku kolmisen kertaa "hälyttänyt" - mutta kertaakaan ei ole rengaspaine-eroja tai madaltuneita paineita renkaista löytynyt, kun ne on käyty tarkastamassa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.01.12 - klo:18:12
Ã,,sken iltapimeässä tehty katselutesti n. 50 m päästä kyykyssä about kai 130 cm silmäkorkeudelta valolähteen ollessa noin kirkas niin kai se sit häikii. Aamulla kabiinista tehty ensihavainto valokeilan reunojen suunnasta ja kantamasta herätti tuon epäilyksen jo ennen ekaa väläyttelyä.
Lähinnä hommassa ketuttaa se että ns ammattilaiset eivät osaa tehdä oikeita säätöjä ilman että pitää kädestä kiinni ja valvoo  >:(
Nyt kun vie Volkkarille ajantuhlauksella uudelleensäätöön, niin tottakai vetävät taas ihan alas.. .  ???

No niin, nyt on ksenoneita suuntautettu uudelleen. Saa nähdä mihin arvonta nyt päätyi. Oma toive oli että lähtötilanteen ja liian ylös-asennon väliin kun jonnekin osuisi niin alkaisi olemaan kohdillaan.

Jos illan pimeätesti osoittaa jotakin muuta, niin kyllä tässä usko menee noiden testeriveikkojen säätötaitoihin.
--------
Lisäys pimeätestin jälkeen: niinhän se sitten meni että nyt valot näyttävät uudelleen samalla tavalla aika alas kuin alunperin. Eli Laakkosella ei ainakaan löydetä väliasentoa. Mielenkiintoista ja käsittämätöntä  >:(

Onko kokemusta osataanko  esim Vantaalla VV-autossa säätää VI variantin ksenoneita ?? Vai onkohan se teknisesti oikeasti sula mahdottomuus. Ennen vanhaan oli ruuvit, missä oli portaaton säätö, nyt tuntuu testeripettereillä olevan vain on ja off....
Mercedes-Benz 4matic -16

ex:

VAG!

Lainaus käyttäjältä: marmi - 26.01.12 - klo:22:50
Muutenhan tuo on hauska - joku kolmisen kertaa "hälyttänyt" - mutta kertaakaan ei ole rengaspaine-eroja tai madaltuneita paineita renkaista löytynyt, kun ne on käyty tarkastamassa.

Ja sen ensimmäisen kerran jälkeenhän kalibroit järjestelmän?

Reizca

Itsellä kyllä pelannut toi oma kolopallo ihan nätisti. Vaikka auto on aika tarkkaan vuoden vanha, niin isompia juttuja ei ole tullut vastaan. Oma taistelunsa oli tuossa koiraverkossa/-kalterissa ja se jäi sitten ottamatta kun asentajat ei saaneet sitä väännettyä paikoilleen. Nyt pitäisi xenonit mennä säädättämään kun lyhkäset näyttää 5m päähän ja pitkät puunlatvoihin. Takuuseen ei mene koska ei ole varsinainen vika vaan säätö(hintaa tuolle operaatiolle ~70 â,¬). Ovien tiivisteet ei suhise mutta takaluukku tai välipohjassa jokin kolajaa välillä jos johonkin isompaan monttuun osuu. Kaiuttimet tosiaan on kyllä aika sanonko mistä, ehkä jonain kauniina päivänä erillissarja löytää tiensä kabiiniin.

Semmoista.

Edit: Autona siis Variant VI Highline DSG TSI (118kW) kaikilla kolmella varustepaketilla.

Raid

Lainaus käyttäjältä: Reizca - 02.02.12 - klo:15:19
Itsellä kyllä pelannut toi oma kolopallo ihan nätisti. Vaikka auto on aika tarkkaan vuoden vanha, niin isompia juttuja ei ole tullut vastaan. Oma taistelunsa oli tuossa koiraverkossa/-kalterissa ja se jäi sitten ottamatta kun asentajat ei saaneet sitä väännettyä paikoilleen. Nyt pitäisi xenonit mennä säädättämään kun lyhkäset näyttää 5m päähän ja pitkät puunlatvoihin. Takuuseen ei mene koska ei ole varsinainen vika vaan säätö(hintaa tuolle operaatiolle ~70 â,¬). Ovien tiivisteet ei suhise mutta takaluukku tai välipohjassa jokin kolajaa välillä jos johonkin isompaan monttuun osuu. Kaiuttimet tosiaan on kyllä aika sanonko mistä, ehkä jonain kauniina päivänä erillissarja löytää tiensä kabiiniin.

Semmoista.

Edit: Autona siis Variant VI Highline DSG TSI (118kW) kaikilla kolmella varustepaketilla.
Johtuiko tuo koiraverkko-ongelma siitä että se sopii vai comfort/trendline mallein kuten olen ymmärtänyt..?
oliko kyseessä tämä kalteri?
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/1K9017221?open&db=vw4.nsf

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Raid - 02.02.12 - klo:20:03
Johtuiko tuo koiraverkko-ongelma siitä että se sopii vai comfort/trendline mallein kuten olen ymmärtänyt..?
oliko kyseessä tämä kalteri?
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/shop_products.nsf/WT/1K9017221?open&db=vw4.nsf

Mielestäni tuo on sama kuin itselläni highlinessä. Olen tästä ennenkin kirjoitellut, mutta ihan heittämällä meni alkuperäinen koiraverkko sisään ilman asentajia. Highlinen malli ei ota ollenkaan kiinni niihin katon kiinnikkeisiin, mutta näissä 'karviksissa' ilmeisesti kiinnittyy niihin :)

Reizca

Kyllä se tuo kyseinen malli oli(ja kyse juuri Highline-rajoituksesta). Ihmeellistä touhua kyllä jos ammattiasentajat eivät saa tuota paikoilleen ilman sahatöitä :)

Raid

Nyt on ilmennyt erikoinen jarrujen jämähtäminen. Auto kun on paikoilllaan noin 1h tai pitempään niin pyörät lukkiutuvat ilm jarrupalat hitsaa kiinni levyihin.  Ei luulis ainakaan kuumudesta johtuvan kun ulkona 15 pakkasta eikä ajo ole sellaista että tarvissi kovin jarrutella. Ã,,sken kun lähdin niin järjetön pamaus lähes joka pyörästäkun auto liikahti.
Piti oikein nostaa kierroksia ennkuin auto liikahti mihinkään (DSG laatikko). Melkoisen jumissa on.  Onk muilla vastaavaa ilmennyt?

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: Raid - 08.02.12 - klo:18:19
Nyt on ilmennyt erikoinen jarrujen jämähtäminen. Auto kun on paikoilllaan noin 1h tai pitempään niin pyörät lukkiutuvat ilm jarrupalat hitsaa kiinni levyihin.  Ei luulis ainakaan kuumudesta johtuvan kun ulkona 15 pakkasta eikä ajo ole sellaista että tarvissi kovin jarrutella. Ã,,sken kun lähdin niin järjetön pamaus lähes joka pyörästäkun auto liikahti.
Piti oikein nostaa kierroksia ennkuin auto liikahti mihinkään (DSG laatikko). Melkoisen jumissa on.  Onk muilla vastaavaa ilmennyt?
On täysin normaalia, tänäänkin paukkui joka kerta kun lähdin liikkeelle.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Raid - 08.02.12 - klo:18:19

Ne jäätyvät.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Raid

Tämä VI malli o kyl tehty 80 leveyspiiri eteläpuolelle , ei voi muuta sanoa.

tsiih

Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

xmasa

Kyllä itsekkin meinasin, että seuraava auto saa olla sellainen, joka soveltuu talveen paremmin.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Raid

Juu 8v vanhalla v70:llä ei tullu mieleen eikä tuntunu et olis ollu talvi vaikka viime talvi oli kylmin 50 vuoteen. Ei tarvittu pahveja eikä joka hetki olla lämppärin hanikoissa kiinni et on kabiinis lämmin.

Eräskin ominaisuus on jäänyt puolitiehen. Golffissa pakkasella lämppäri puhaltaa 60% teholla kun auto alkaa lämpiämään. Vollessa teki tietty saman mutta puhallus meni lähes täysille ja kabiini lämpes paljon nopeammin. Golffissa täytyy itse naputella täydet ..että se siitä automatiikasta.  Läpivirtaus on asia mitä ei ilm. VW indönöörit ole viitsineet loppuun asti miettiä. 4henk autossa niin turha luulla että takalasit (takasivu ja takalasi) olisivat auki 15 asteen pakkasella. Tai saa ne auki jos laittaa +26 astetta ja puhalluksen täysille. 

Noh ei ole enää kuin 3 vuotta ja 10kk ni pääsee eroon. Oli viimenen Golffi mitä alle otan  kun kerran on tälläisiä "kesäautoja".

Tos®

Kyllä climatic onki sit hyvä  ::)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

xmasa

Lainaus käyttäjältä: Raid - 09.02.12 - klo:15:52
Noh ei ole enää kuin 3 vuotta ja 10kk ni pääsee eroon. Oli viimenen Golffi mitä alle otan  kun kerran on tälläisiä "kesäautoja".

Mitäs on tulossa Golffin tilalle? Ei tuo nykyinenkään varmaan kovin vanha ole?

Kyllä itsellänikin on käynyt mielessä näiden talvien aikana, että mieluummin ajelisin talvet edellisellä Corolla 1.6 -05 kotterolla.  8)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.02.12 - klo:18:39
Kyllä climatic onki sit hyvä  ::)
Sitähän mä olen hokenut  ;) Koska vaihdetaan?  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy