Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

V-Dub

Mullakin peilit jumi yks päibä mutta välissö oli jäätä kun sen poisti ja käytti vipua pari kertaa niin se poistui..

niin ja mullakin on rengas. Mulla ei pala Leaving home toiminnossa Xenonit mutta Coming home toimii. Joo kytkin on auto asennossa  ;D.

Onko muilla ollut samaa.

Huoltokatsoo testerillä ensi viikolla, pitäiskuulemma palaa jos on kyllin hämärää..

Tos®

Jos LH ei ole kytketty päälle?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: V-Dub - 19.01.10 - klo:21:47
niin ja mullakin on rengas. Mulla ei pala Leaving home toiminnossa Xenonit mutta Coming home toimii. Joo kytkin on auto asennossa  ;D.

Onko muilla ollut samaa.

Huoltokatsoo testerillä ensi viikolla, pitäiskuulemma palaa jos on kyllin hämärää..
Luetaan sitä ohjekirjaa ennen ominaisuuksien toimimattomuuden ihmettelyä ;) (aivan samaa ihmettelin itsekkin alkuun)

Kun tahdot Cominghome(*?) valot päälle, niin sinun pitää käyttää kaukovalovilkkua auton sammuttua, ennenkuin avaat kuljettajan oven. Tämän jälkeen ovea avattaessa valot syttyvät. Ne eivät jää enää uusissa malleissa itsekseen päälle kun auton sammuttaa...

*Eikös se noin päin mene, että kun lukot avaa niin Leaving Home valot syttyvät ja siis kotiin tullessa pitäisi Coming Home valojen jäädä päälle?
Audi A4 Allroad quattro -17

Tuomari

Pitäisikös tuon peilipaketin kanssa oikean peilin kääntyä peruuttaessa?
Itse en ole tuommosta havainnut tapahtuvan.

Kiviharju

Taas kerran luetaan sitä ohjekirjaa ;)
No täytyy tunnustaa että kaveri se minullekkin nuo kertoi, kun kyydissä istuessaan ohjekirjaa luki.

Peilinsäätönupin pitää olla oikean peilin säätöasennossa, jotta alaspäin kääntyminen toimisi.
Sinun täytyy nyt kyllä katsoa sieltä kirjasta että miten tuo kääntymisen säätö tehdään, sitä en nyt tähän hätään muista.

Tuomari

Kiitti, pitää tutkailla sitä manuskaa tarkemmin.  ::)

V-Dub

Joo peilit sainkin toimimaa ohjekirjan kanssa mutta valoihin ei järki  riitänyt vaikka ymmärsin asian juuri kuten Kiviharju kirjoitti.  ??? Ehkä kokeilen vielä kerran vaikka juuri näin asian alunperin ymmärsinki..

Kiviharju

Niin olihan ne valot varmasti laittettu päälle ajotietokoneesta?
Jos ne eivät noilla ohjeilla toimi, ja ovat tietokoneessa päällä, niin sitten niissä on vikaa vikaa vikaa :)

V-Dub

On joo kun Coming home toimii.. ???

Kiviharju

Ne molemmat voi erikseen laittaa päälle ja pois sieltä...

V-Dub

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 19.01.10 - klo:21:50
Jos LH ei ole kytketty päälle?

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.01.10 - klo:23:36
Ne molemmat voi erikseen laittaa päälle ja pois sieltä...

Kävin vielä kerran kattoon mutta mulla oli vaan pelkkä Coming Home kytkettävissä päälle/pois?
Onko sulla Kiviharju molemmille oma  päälle/pois kytkentä Lights & Vision valikossa?

Meinasitko Tos® että ei ole tehtaalla kytketty? Kun tietokoneesta en löydä kohtaa kuten yllä.. ohjekirjaan kyllä olen tutustunut pari iltaa..
-Luulen että toiminto on päällä ja mulla LH samassa kuin CH, kun kerran peilien alta sivujen valaisu toimii CH&LH mutta Xenon vain CH? Olisko ajovalot jäänet ruksimatta LH:ssa tai sitten on jokin vika? Missähän kohtaa hämärä kytkin on,peilissä?

Valot meni kerran päälle avatessa  vaikka silloin olin jo lannistunut... :'( En onnistunut toistamaan :'(

Tos®

Lainaus käyttäjältä: UHG - 19.01.10 - klo:22:47
Pitäisikös tuon peilipaketin kanssa oikean peilin kääntyä peruuttaessa?
Itse en ole tuommosta havainnut tapahtuvan.
Jätä peilinsäädin R:lle ja kytke pakki, peilin pitäs laskeutua.
Jollei laskeudu niin käännä se manuaalisesti sopivaan asentoon.
Lähde liikkeelle, peilin pitäis nousta normaaliin asentoon.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: V-Dub - 20.01.10 - klo:08:03
Meinasitko Tos® että ei ole tehtaalla kytketty? Kun tietokoneesta en löydä kohtaa kuten yllä.. ohjekirjaan kyllä olen tutustunut pari iltaa..
-Luulen että toiminto on päällä ja mulla LH samassa kuin CH, kun kerran peilien alta sivujen valaisu toimii CH&LH mutta Xenon vain CH? Olisko ajovalot jäänet ruksimatta LH:ssa tai sitten on jokin vika? Missähän kohtaa hämärä kytkin on,peilissä?

Valot meni kerran päälle avatessa  vaikka silloin olin jo lannistunut... :'( En onnistunut toistamaan :'(
Jos se toiminto on kerran pelannut, pitäisi light & vision valikosta se löytyä.
Valoanturi on sadetunnistimen yhteydessä.

Heitä joku renttu siihen tuulilasin yläosaan ja kokeile  ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Golf

Onneksi ei tullut ruksittua 1 pakettia tilaukseen  ;D

Tos®

On nuo toiminnot vaan "ihmeellisiä"  ;D

Monet kolmoskoppasen golffin omistajat ajelevat autuaan tietämättömänä siitä; että autosta löytyy (jopa!) säädettävä tihkukytkin - kun ei jassa sitä ohjekirjaa lukasta heh
Itsekkin tuon hoksasin vasta vuoden jälkeen...  :o

Myös avokkaasta löytyy moinen toiminto.
Vaikka harvassa on ne ajokerrat sateella  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Kale

Tuota säädettävää tihkukytkintä oli jopa joissain kakkoskoppaisissa golffeissa. Mielestäni kolmoskoppaisessa tuo säätötoiminto oli ihan turha. Tosin johtuu ehkä itsestäkin kun sitä haluaa, että tihkun pitää pyyhkiä just sopivan tiheästi eli tihkua pitää säätää kokoajan. Eli käytännössä viikseä tuli heiluteltua yhtenään.

Micco

Lainaus käyttäjältä: Kale - 20.01.10 - klo:09:39
Tuota säädettävää tihkukytkintä oli jopa joissain kakkoskoppaisissa golffeissa. Mielestäni kolmoskoppaisessa tuo säätötoiminto oli ihan turha. Tosin johtuu ehkä itsestäkin kun sitä haluaa, että tihkun pitää pyyhkiä just sopivan tiheästi eli tihkua pitää säätää kokoajan. Eli käytännössä viikseä tuli heiluteltua yhtenään.

Saman ikäluokan Skodissa on myös tuo varuste.  :) Ideanahan se on ihan hyvä, ja kuulostaa hienolta, että on "portaattomasti säädettävä" tihkukytkin. Todellisuus on juuri tuo, että kuinka pitkään eteenpäin ajaessa tihkusade pysyy samanlaisena. Tuo ohjelmointi tehdään käyttämällä viikseä tihkuasennossa, odotetaan haluttu "väli", ja laitetaan viiksi uudelleen tuohon tihkuasentoon.
Käytännössä sitä viikseä saa vatkata kokoajan, jos haluaa pyyhkäisyn tapahtuvan "sopivasti". Käytännössä en ole käyttänyt tuota juuri ollenkaan. Helpompaa oikestaan tökätä vain sormella viiksestä pyyhkäisy, kun sitä tarvitsee. Ja jos sataa tiheämmin, niin viiksestä vaan "ykköstä pesään". 

Siinä mielessä tuo normaali moniasentoinen tihkukytkin viiksen päässä on paljon toimivampi. Ei tarvitse säätää ja odotella, napsauttelee vaan kytkimestä valmiita nopeuksia tarpeen mukaan.  :)

Mutta ei se ole helppoa tämä autoilu nykyäänkään. Ohjekirjan kanssa joutuu opettelemaan auton käyttöä.
Torsen + haldex + visco

zammy

Onko tähän varianttiin tulossa tuota Dynaudion Excitea, jonka saa perus Golfiin veroinen tonnin paikkeilla?

yber alles?

Lainaus käyttäjältä: V-Dub - 20.01.10 - klo:08:03
Kävin vielä kerran kattoon mutta mulla oli vaan pelkkä Coming Home kytkettävissä päälle/pois?
Onko sulla Kiviharju molemmille oma  päälle/pois kytkentä Lights & Vision valikossa?

Valot meni kerran päälle avatessa  vaikka silloin olin jo lannistunut... :'( En onnistunut toistamaan :'(
Tehtaalla on koodattu väärin sähköverkon boksi,siellä pitää kääntää pari bittiä toisinpäin niin alkaa toimiin. ;D

VKi

Lainaus käyttäjältä: Micco - 20.01.10 - klo:09:58
Saman ikäluokan Skodissa on myös tuo varuste.  :) Ideanahan se on ihan hyvä, ja kuulostaa hienolta, että on "portaattomasti säädettävä" tihkukytkin. Todellisuus on juuri tuo, että kuinka pitkään eteenpäin ajaessa tihkusade pysyy samanlaisena. Tuo ohjelmointi tehdään käyttämällä viikseä tihkuasennossa, odotetaan haluttu "väli", ja laitetaan viiksi uudelleen tuohon tihkuasentoon.
Käytännössä sitä viikseä saa vatkata kokoajan, jos haluaa pyyhkäisyn tapahtuvan "sopivasti". Käytännössä en ole käyttänyt tuota juuri ollenkaan. Helpompaa oikestaan tökätä vain sormella viiksestä pyyhkäisy, kun sitä tarvitsee. Ja jos sataa tiheämmin, niin viiksestä vaan "ykköstä pesään".  

Siinä mielessä tuo normaali moniasentoinen tihkukytkin viiksen päässä on paljon toimivampi. Ei tarvitse säätää ja odotella, napsauttelee vaan kytkimestä valmiita nopeuksia tarpeen mukaan.  :)

Mutta ei se ole helppoa tämä autoilu nykyäänkään. Ohjekirjan kanssa joutuu opettelemaan auton käyttöä.

Itse taas olen tuota portaatonta pitänyt todella hyvänä systeeminä. Etenkin, kun se sallii myös hyvin pitkät välit pyyhkäisyille toisin kuin tuo portaallinen versio. Nykyisestäkin kulkineesta vaihtaisin portaattoman välittömästi tähän vanhaan versioon, mikäli sellainen olisi saatavilla.

Tuon ajanhan muuten voi määrittää niinkin, että käyttää kertapyyhkäisyä ja sen jälkeen haluamansa väliajan jälkeen laittaa tihkun päälle, laite ottaa tihkun väliajaksi näiden välisen ajan. Tällöin siis sinullakin on tuo tihku muuttunut aina tuon ensimmäisen pyyhkäisyn ja "ykköstä pesään" väliajan mukaiseksi. Näin siis ainakin vm 2000 Skoda Feliciassa.

Micco

Lainaus käyttäjältä: VKi - 20.01.10 - klo:12:22
Tuon ajanhan muuten voi määrittää niinkin, että käyttää kertapyyhkäisyä ja sen jälkeen haluamansa väliajan jälkeen laittaa tihkun päälle, laite ottaa tihkun väliajaksi näiden välisen ajan. Tällöin siis sinullakin on tuo tihku muuttunut aina tuon ensimmäisen pyyhkäisyn ja "ykköstä pesään" väliajan mukaiseksi. Näin siis ainakin vm 2000 Skoda Feliciassa.

Juuri tuota samaa asiaa yritin kertoa tuolla ohjelmoinnilla. Tähän hätään en nyt edes varmaksi muista miten päin siinä kulkineessa ne asennot menevät... Muistaakseni tihku alas, ja 1 ja 2 nopeudet ylös. Eikös se kertapyyhkäisy tule siitä tihkuasennosta, eli alaspäin. Eli jos ohjelmoin sen tihkun, käytän viiksen alhaalla, odotan, ja laitan viiksen siihen ala-asentoon. Ainakin täällä päin on tihkusateet olleet niin epäsäännöllisiä sen minkä minä muistan, niin olen tuolla autolla ajaessani lähinnä sormella käyttänyt viistä siinä ala-asennossa tarpeen mukaan.  :)

Mutta muistaakseni Feliciassa toimii juuri samalla tavalla, kuin tuossa vanhemmassakin versiossa. Tuolla "ykkösellä" tarkoitin siis normaalipyyhinnän 1 nopeutta, jolla ei ole tekoa tuon tihkun kanssa.  :)

Että olisi jotain asiaa itse topicin aiheeseen, niin illalla harmittelin VI Variantin hinnastoa. Nelivetoista oli tarjolla jopa 1.6TDI:n verran...  :-[ Itse autoon voisi käydä tutustumassa tarkemmin. Toivon, että matkan varrella tulisi hieman puhuttelevampia voimalinjoja tarjolle.
Torsen + haldex + visco

Wekotin

Ton ComingHomen toimintaan kytkeytymisen voi VCDS:llä muuttaa. Siellä oli joku bitti mikä piti ruksita, että toimii vilkkuviiksestä tai jättää ruksittamatta jolloin pitäisi syttyä kun vetää avaimen virtalukosta (vai oliko se toisinpäin). Edellyttäen tietysti, että ajotietokoneesta on vielä CH valittu päälle.

V-Dub

... no se CH toimii kuten ohjekirja sanoo. Mutta LH puuttuu ajotietokoneesta kokonaan, miksi se kerran yrittämättä  toimi. Hämäräkytkin toimii myös sillä CH (peilivalot) ei mene päivisin päälle.

Voisivatk omistajat: Golfi VI/etenkin Variant VI,  Xenonit ja CH/LH toiminnon omaavat vahvistaa että teillä todellakin on kaks valikkoa Lights&Visionin alla CH ja LH. Ja mikä tärkeintä että en purnaa turhaa palaako teillä pimeellä avatessa ovet Xenonit kytkin Auto-asennossa?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: VW-man - 20.01.10 - klo:19:19
Mulla on muuten tommonen LH tai CH valikko kanssa tässä Golf V Variantissa. Mutta miksi se valikko on siellä kun mun tietääkseni V kopan Variantin suomeen tuotaviin malleihin ei ole kuulunut vielä moinen toiminto? Se on käsittäkseni vasta Golf VI Variantin herkkuja ja tulee siinäkin vain ns. peilipakettiin jota taas ei saanut suomeen tuotaviin Golf V Varianteihin.

Se on sinne jälkikäteen joku laittanut. Huolto tai mahd. edellinen omistaja. Itsellänikään ei sitä ollut, mutta VCDS:llä kytkin molemmat. Muuta sitten osakaan sillä oikein tehdä  ;D

VKi

Lainaus käyttäjältä: Micco - 20.01.10 - klo:16:53
Juuri tuota samaa asiaa yritin kertoa tuolla ohjelmoinnilla. Tähän hätään en nyt edes varmaksi muista miten päin siinä kulkineessa ne asennot menevät... Muistaakseni tihku alas, ja 1 ja 2 nopeudet ylös. Eikös se kertapyyhkäisy tule siitä tihkuasennosta, eli alaspäin. Eli jos ohjelmoin sen tihkun, käytän viiksen alhaalla, odotan, ja laitan viiksen siihen ala-asentoon. Ainakin täällä päin on tihkusateet olleet niin epäsäännöllisiä sen minkä minä muistan, niin olen tuolla autolla ajaessani lähinnä sormella käyttänyt viistä siinä ala-asennossa tarpeen mukaan.  :)

Mutta muistaakseni Feliciassa toimii juuri samalla tavalla, kuin tuossa vanhemmassakin versiossa. Tuolla "ykkösellä" tarkoitin siis normaalipyyhinnän 1 nopeutta, jolla ei ole tekoa tuon tihkun kanssa.  :)

Feliciassa kertapyyhkäisy on kevyesti ylöspäin ja isommat vaihteet sitten samaan suuntaan. Kuten sanottua, itse eniten kaipaisin nykyisessä versiossa reilusti tarjolla olevia pidempiä tihkuaikoja juuri siksi, ettei tarvitsisi tehdä tuota silloin tällöin pyyhkäisyä viistä tökkimällä. :)

yber alles?

Lainaus käyttäjältä: V-Dub - 20.01.10 - klo:19:09
... no se CH toimii kuten ohjekirja sanoo. Mutta LH puuttuu ajotietokoneesta kokonaan, miksi se kerran yrittämättä  toimi. Hämäräkytkin toimii myös sillä CH (peilivalot) ei mene päivisin päälle.

Voisivatk omistajat: Golfi VI/etenkin Variant VI,  Xenonit ja CH/LH toiminnon omaavat vahvistaa että teillä todellakin on kaks valikkoa Lights&Visionin alla CH ja LH. Ja mikä tärkeintä että en purnaa turhaa palaako teillä pimeellä avatessa ovet Xenonit kytkin Auto-asennossa?
Tästä CH/LH toiminnosta on olemassa tekninen tiedote kuin myöskin siitä että päivävalot sammuu kn vetää kässärin ylös (jenkki modus).Siellä on Meksikaanit tehneet pari bittiviilausta väärin.

puolihop

Tuli alkuviikosta tilattua valkoinen variant 2.0 tdi dsg highline.
Lisäksi tuli ruksittua paketit I, II ja III + hopeiset kattokaiteet.

Auto ilmeisesti tuotantoon viikolla 10 ja luovutus olis jo viikolla 14-15.

Golf

Melko optimistinen toimitusaika on kyllä luvattu. Sanoisin ettei kannata välttämättä pettyä vaikka auto myöhästyisi muutaman viikon luvatusta, aika harvinaista että tulisi noin nopeasti, kun luovutustoimenpiteet ennen kuin auto on asiakkaalla, vievät keskimäärin pari viikkoa täällä päässä.

skula

Jospa puolihop(ihqu nimimerkki  :D ) auto onkin "tilauskannassa" valmiina ollut yksilö?

Golf

Ihan vaan sitä tarkoitin että jos valmistusviikko on 10, niin aika vauhdilla saa tulla jos ehtii 4-5 viikossa luovutukseen saakka. Tällainen tahtihan on Golf HB:n kohdalla ihan mahdollinen, kun se kerran saksassa tehdään. Todennäköisesti auto on maassa siinä viikolla 14-15 ja siitä pari viikkoa luovutukseen. Toivotaan että auto sieltä tulee nopeasti, mutta ihan vaan omaan kokemukseen perustuen kirjoittelin. Tuli tässä koko syksy vietettyä aikaa samanlaisen prosessin parissa ja ainakaan silloin ei kukaan myyjä uskaltanut luvata toimitusajaksi lähellekään tuota 4-5 viikkoa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy