Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

tsiih

Joo, tarkoitin siis epäselvästi ilmaistuna uudempia golfeja. Passatissa anturit uskon, mutta onkohan eurovitosgtigolfeissa myös paineantureilla. Koska en ymmärrä, miksi vain gti:ssä olisi näin ellei se liittyisi auton alkuperämaahan.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

LS

Jeps. Mulla oli siis Jenkkilän markkinoille (Wolfsburgissa) tehty mk5 GTI. Siinä oli tämmöiset:

http://oemplus.com/index.php?main_page=product_info&cPath=31_100&products_id=224

Näyttävät olevan vielä uusissa Audeissa nuo samat (tuon ilmon kuvauksen mukaan).

Blueroan

Koirantassujen lisäännyttyä meidän perheeseen on käynyt mielessä vaihto uuteen Golf Varianttiin. Vanha Civic -09 on toiminut hyvin eikä ole vaatinut ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Tätä palstaa lukiessa herääkin kysymys Volkkarin luotettavuudesta. Uskaltaako Civicin vaihtaa Golfiin kun pikkuvikoja tuntuu Volkkarissa riittävän? Vaimo varsinkin on kriittinen Volkkaria kohtaan kun Hondaa edeltävässä Golf Plussassa hajosi moottori 70tkm:n kohdalla... ???
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

kotka

Lainaus käyttäjältä: Blueroan - 07.03.11 - klo:14:30
Koirantassujen lisäännyttyä meidän perheeseen on käynyt mielessä vaihto uuteen Golf Varianttiin. Vanha Civic -09 on toiminut hyvin eikä ole vaatinut ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Tätä palstaa lukiessa herääkin kysymys Volkkarin luotettavuudesta. Uskaltaako Civicin vaihtaa Golfiin kun pikkuvikoja tuntuu Volkkarissa riittävän? Vaimo varsinkin on kriittinen Volkkaria kohtaan kun Hondaa edeltävässä Golf Plussassa hajosi moottori 70tkm:n kohdalla... ???
Oliskohan parempi vaihtoehto vaikka käytetty ja korjattu kuin uusi, jos volkkari pitää saada.
Joku on jo saattanut siinä vaiheessa korjata kaikki inhottavat pikkuviat tai kolinat ja suhinat. Uusi on aina uusi, eikä siinä odottaisi olevan paljon pieniä vikoja ja säätöjä. Kun näitä kuitenkin on, niin ärsytys on suuri.
Ja jos perheeseen tulla putkahtaa muitakin kuin koirantassuja, niin pian tuo golffi on armottoman pieni takapenkkiläisen tiloja ajatellen.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

kyhmy

Ei nämä kaikki pikkuvikaisia ole. Itselläni tosin vasta 2000km mittarissa mutta mitään vikaa ei autossa ole ollut vaikka Meksikossa onkin rakennettu. Ei nitise eikä suhise sen enempää kuin aiempi Audi. Korjaamolla en ole käynyt kuin "lämpöpäivityksen" hakemassa.

Myyjä muuten autoa luovuttaessa tokaisi että tuntuu tulevan Meksikon linjalta nykyään parempaa tavaraa kuin Saksasta. ??? Mielipiteitä on monia...

tet

Lainaus käyttäjältä: kyhmy - 08.03.11 - klo:09:16
Ei nämä kaikki pikkuvikaisia ole. Itselläni tosin vasta 2000km mittarissa mutta mitään vikaa ei autossa ole ollut vaikka Meksikossa onkin rakennettu. Ei nitise eikä suhise sen enempää kuin aiempi Audi. Korjaamolla en ole käynyt kuin "lämpöpäivityksen" hakemassa.

Myyjä muuten autoa luovuttaessa tokaisi että tuntuu tulevan Meksikon linjalta nykyään parempaa tavaraa kuin Saksasta. ??? Mielipiteitä on monia...

Minulla yksi nolla enemmän, eli 20 tkm takana ilman ainuttakaan pikkuvikaa, kolinaa tai suhinaam, eikä ole tarvinnut mitään säätöä. Pientä nitinää repsikan oven vaiheilta on nyt talvella röykkyisillä teillä ajellessa kuulunut, mutta entisenä nitisevän pösön omistajana ei tunnu missään. Tuo kotkan ehdottoman kuuloinen kommentti aiheesta kuvastaa sitä, että (a) kaikki on suhteellista, (b) VW:n laatu ei välttämättä ole keskimäärin huonoa vaan ainostaan epätasaista ja (c) vaatimustaso on ihmisillä erilainen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jni

Tervehdys.

Pakko kommentoida edellä olevia, vaikka hiemat offtopiciksi meneekin.

Tätäkin autofoorumia lukemalla voi saada helposti väärän kuvan VAG-tuotteiden laadusta. Toki vikoja nykyaikaisiin autoihin tulee niin kuin ennenkin ja niitä voi kasaantua useitakin samaan autoyksilöön. On kuitenkin muistettava, että VAG-autoja myydään Suomessa vuosittain (kymmeniä)tuhansia, joista tähän foorumiin kommentoi muutama kymmenen aktiivista ja saman verran muita satunnaisesti. Helposti tulee kommentteja ja kirjoitteluja vain vioista ja ongelmista kun niitä ilmenee ja etsitään tietoa googlettamalla. Hyvänä esimerkkinä tänä talvena olleet ongelmat pakkasista tai ketjut DSG-vaihteistoista.

Pitäisikin avata pelkästään kehumisketju  :). Ainakin omat Skodani ovat pelanneet jo 15 vuoden ajan kuin unelma. Samoin tuttujen VAG:t kuin myös meillä firman käytössä olevat kymmenet yksilöt.

Luotettavauus on kaiken kaikkiaan kiitettävällä/hyvällä tasolla. Itse olen ollut todella tyytyväinen ja voin suositella oman tarpeen mukaan kaikkia merkkejä.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: jni - 08.03.11 - klo:12:50
Tervehdys.

Pakko kommentoida edellä olevia, vaikka hiemat offtopiciksi meneekin.

Tätäkin autofoorumia lukemalla voi saada helposti väärän kuvan VAG-tuotteiden laadusta. Toki vikoja nykyaikaisiin autoihin tulee niin kuin ennenkin ja niitä voi kasaantua useitakin samaan autoyksilöön. On kuitenkin muistettava, että VAG-autoja myydään Suomessa vuosittain (kymmeniä)tuhansia, joista tähän foorumiin kommentoi muutama kymmenen aktiivista ja saman verran muita satunnaisesti. Helposti tulee kommentteja ja kirjoitteluja vain vioista ja ongelmista kun niitä ilmenee ja etsitään tietoa googlettamalla. Hyvänä esimerkkinä tänä talvena olleet ongelmat pakkasista tai ketjut DSG-vaihteistoista.

Pitäisikin avata pelkästään kehumisketju  :). Ainakin omat Skodani ovat pelanneet jo 15 vuoden ajan kuin unelma. Samoin tuttujen VAG:t kuin myös meillä firman käytössä olevat kymmenet yksilöt.

Luotettavauus on kaiken kaikkiaan kiitettävällä/hyvällä tasolla. Itse olen ollut todella tyytyväinen ja voin suositella oman tarpeen mukaan kaikkia merkkejä.

Offtopikkia tämäkin... Tosi on, että tällä palstalla vaikuttavat ovat pieni osa suomalaisista VAG-autoilijoista ja varmasti tämä osa suhtautuu autoon ja autoiluun keskimääräistä kriittisemmin. Mutta toisaalta, onko tämä kuitenkin sellaista joukkoa, joka (osaa) pitää kiinni oikeuksistaan? Jättääkö se ei-niin-kriittinen VW-autoilija vaatimatta ja sietää kaikki viat, nykimiset ja ylihinnoitellun laskut?

DSG on hyvä esimerkki. Minä pidän sitä vielä tuotteena, jota en ostaisi omalla rahalla, ainakaan ilman takuuta. Täällä on kuitenkin useampia henkilöitä, joilla on ollut ongelmia. En minä ainakaan muista, että esim. manuaalivaihteistojen tai perinteisten automaatikkolaatikoiden osalta olisi koskaan kirjoiteltu ongelmista samassa mittakaavassa (nojoo, joskus vuosituhannen vaihteessa taisi olla jotain manuska-askiongelmia jossain konemalleissa). Ja en osaa pitää näitä DSG-ongelmia ihan vaan tällä palstalla vaikuttavien ongelmina.

Itsellä on ollut yksi volkkari, jonka ostin uutena "huolellisen selvitystyön" perusteella. Ajatettelin, että kovemmalle hinnalle olisi perusteita. Tämä oli sitten sellainen yksilö, johon oli kertynyt ongelmia ihan riittävästi. Eli omalta osalta luotettavuus oli korkeitaan tyydyttävä. Mielipahan määrä oli taas paljon suurempi, kun auto sai huolloissaan pelkkää lamppua useamman kerran. Nykyinen ranskatar on tässä suhteessa ollut huolettomampi (joskaan ei viaton).

Mutta nyt kun autonvaihto alkaa taas olla ajankohtainen, parempi puolisko haluisi meille Passatin. Onhan se minustakin ihan kiinnostava vaihtoehto, ainakin paperilla. Mutta mitä jos taas tulee samanlainen yksilö kuin se, mikä joka joskus oli? Käytettyä tässä katsellaan mutta sekin voi olla monivammainen...

EDIT: En tiedä kuinka luotettavaa tietoa tuo foorumin DSG-galluppi kertoo mutta jos 139 vastaajasta 22% tai 16% ilmoittaa, että DSG-laatikossa ei ole ollut vikoja, mitä se on sitten niillä 78 / 84 prosentilla? Eikös noiden suhteiden pitäisi vähintäinkin olla toisinpäin?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: kotka - 08.03.11 - klo:08:55
Ja jos perheeseen tulla putkahtaa muitakin kuin koirantassuja, niin pian tuo golffi on armottoman pieni takapenkkiläisen tiloja ajatellen.
Leveyssuunnassa? Ainakin pituussuunnassa tilaa on vähintäänkin tarpeeksi. Ellei sitten VI Variant ole pienentynyt V Variantiin nähden.
Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 08.03.11 - klo:13:38
EDIT: En tiedä kuinka luotettavaa tietoa tuo foorumin DSG-galluppi kertoo mutta jos 139 vastaajasta 22% tai 16% ilmoittaa, että DSG-laatikossa ei ole ollut vikoja, mitä se on sitten niillä 78 / 84 prosentilla? Eikös noiden suhteiden pitäisi vähintäinkin olla toisinpäin?
Jonkin verran voitaisiin sitäkin pohtia, että mikä on kenenkäkin mielestä vika, ja mikä ominaisuus. Täälläkin kuitenkin välillä näkyy ominaisuuksia vikoina ja päinvastoin. Kuitenkin valtaosalle DSG-asiakkaista vissiin se automaatti on vain siksi ettei tarvitse keppiä vispata, eipä ne muinaisaikojenkaan automaati tainneet täydellisiä olla. Täällä enemmänkin tuntuisi olevan sellainen meininki, että DSG olisi jokin jumalloota joka korvaisi manuaalin, ja sen takia pettymyksiä saattaa tulla. Vikojakin tietty on ihan aidosti oikeasti, mutta toisinaan saattaa mennä vellit ja puurot sekaisin, varsinkin tällaisissa kyselyissä.

LS

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 08.03.11 - klo:16:51
Leveyssuunnassa? Ainakin pituussuunnassa tilaa on vähintäänkin tarpeeksi. Ellei sitten VI Variant ole pienentynyt V Variantiin nähden.Jonkin verran voitaisiin sitäkin pohtia, että mikä on kenenkäkin mielestä vika, ja mikä ominaisuus. Täälläkin kuitenkin välillä näkyy ominaisuuksia vikoina ja päinvastoin. Kuitenkin valtaosalle DSG-asiakkaista vissiin se automaatti on vain siksi ettei tarvitse keppiä vispata, eipä ne muinaisaikojenkaan automaati tainneet täydellisiä olla. Täällä enemmänkin tuntuisi olevan sellainen meininki, että DSG olisi jokin jumalloota joka korvaisi manuaalin, ja sen takia pettymyksiä saattaa tulla. Vikojakin tietty on ihan aidosti oikeasti, mutta toisinaan saattaa mennä vellit ja puurot sekaisin, varsinkin tällaisissa kyselyissä.

Polvitilaa ei ole kovin paljoa. Itselle (182 cm) kun säätää kuskinpenkin, niin takana on ahdasta.

DSG:n kanssa on nähtävästi jonkin verran enemmän ollut ongelmia kuin perinteisten automaattien. Mm. USA:n markkinoille VW pidensi takuun 10 vuoteen / 160 tkm.

Edit: Takuun pidennys ei tainnut ihan kaikkia Volskuja ja Audeja koskea, vain Golfin sukuisia malleja.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Mike Holder - 08.03.11 - klo:16:58
Polvitilaa ei ole kovin paljoa. Itselle (182 cm) kun säätää kuskinpenkin, niin takana on ahdasta.
Ok, meillä kun ollaan siinä n. 175cm porukkaa niin eipä ole ollut ongelmia mahtua takapenkille. Suhteellistahan tämäkin, IV Variantiin ei mahdu taakse sitten millään, aina on kompromissiasennot. Pienihän Golf ei kuitenkaan ole, se kannattaa muistaa :) Joillakin kun täytyy olla Touran jo ensimmäisen kersan kohdalla, toisen kanssa ostetaan sitten Sharan ja kolmannen kohdalla Multivan ;)

Kale

Ite olen 193cm ja yhden lapsen ja yhden koiran kanssa ollaan pärjätty hyvin vitosvariantilla (kutosvarianttihan taitaa olla tismalleen saman kokoinen). Lisäksi harrastan koripalloa ja hyvin on viisi pelaajaa mahtunut autoon. Kohta päästään testaamaan miten mahdutaan kahden lapsen ja koiran kanssa kyytiin...

kotka

No, itse olen noin 173 senttinen kitupiikki ja taakse yrittää välillä ahtautua 7 ja 8 vuotiaat muksut. Pituussuunnassa sitä tilaa vain ei ole tarpeeksi. Tosin pärjäähän tuollakin, kun sen ahtauden tietää. Kahta aikuista tuonne taakse en yrittäisi laittaa, enkä itse sinne menisi vähänkään pidemmälle matkalle.
GolfIII,maxboom SM2

Tikka

Lainaus käyttäjältä: kotka - 08.03.11 - klo:19:34
No, itse olen noin 173 senttinen kitupiikki ja taakse yrittää välillä ahtautua 7 ja 8 vuotiaat muksut. Pituussuunnassa sitä tilaa vain ei ole tarpeeksi.
Miten paljon teillä pitää olla takana tilaa, jos tuolla kokoonpanolla on ahdasta? :-\

mol

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 08.03.11 - klo:19:37
Miten paljon teillä pitää olla takana tilaa, jos tuolla kokoonpanolla on ahdasta? :-\

Juuh, samaa mietin minä. Taitaa olla Superbin hankinta edessä josko sinne mahtuisi.

mabe

Ettei olisi kyse kuljettajan ajoasennosta tuossa mahtumisessa.

Itse ajan hyvinkin lähellä rattia, kun ei muuten yletä vasen käsi kello kahden kohdalle ilman että hartia irtoaa penkistä. Eli suunnilleen niin kuin on opetettukin tuolla autokoulun suunnalla.

Jos ajoasentona on se, että nippa nappa kytkinjalka ylettää varpailla painamaan lapun lattiaan ja käsi yltää suorana alakehälle rattia niin varmasti on takana ahdasta. Itsellä on isäni kanssa pituuseroa sentti ja ajoasento tuntuu isän jäljiltä sellaiselle, etten uskalla edes autoa siirtää. Käsi yltää hartia irti penkistä kyllä puolille, mutta muuten tuntuu että pää pilkistää takalasista.

Oman ajoasentoni taakse mahtuu kyllä vitosgolffissa pitempikin kaveri. Taitaa 190cm olla enkka, ja ei ottanut vieläkään polvet kiinni selkänojaan. Itse siis vain 181cm mittainen. Ja vauvakaukalo mahtuu muuten myös itseni taakse selkä menosuuntaan heittämällä.

Eli joko ajoasento on poikkeuksellisen makaava, tai lapset ovat innokkaita potkimaan selkänojaa. Muuten en osaa selittää miten autossa voi tulla ahdasta alle kymmenvuotiaiden kanssa. Toki jalkojen pituudessa on paljonkin eroja ja täten lyhempi voi vaatiakin penkin taemmas. Kotkan tapauksessa menee kyllä superbin suuntaan.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: mabe - 08.03.11 - klo:20:13
Ettei olisi kyse kuljettajan ajoasennosta tuossa mahtumisessa.

Niin arvelen minäkin. Ainakin omassa Plussa Golfissani takapenkille jää reilusti tilaa, kun pitkä kuljettaja nostaa penkkinsä mahdollisimman ylös. Silloin kuskin ajoasentokin on mielestäni parhaimmillaan: kädet ulottuvat hyvin hallintalaitteisiin ja jaloille on tilaa. Myös näkyvyys tielle on hyvä.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Kale

Niin ajoasennosta tuo tila on paljolti kiinni. Itse ainakin tykkään istua aika ylhäällä. Eikös ohje ole, että nyrkki (vai 2) pään ja katon välissä on sopiva korkeus?

jni

Lainaus käyttäjältä: Kale - 08.03.11 - klo:22:34
Niin ajoasennosta tuo tila on paljolti kiinni. Itse ainakin tykkään istua aika ylhäällä. Eikös ohje ole, että nyrkki (vai 2) pään ja katon välissä on sopiva korkeus?

Ei kai se ole ohje. Itse olen 193 cm ja tykkään istua pystyssä. Joudun vain normiautossa laittamaan istuimen ala-asentoon, koska muuten ei päätä kolhimatta pääse sisään ja ulos.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tet

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 08.03.11 - klo:13:38

Jos katsotaan tuota gallupia vähän tarkemmin, niin huomataan että jonkun vaihtoehdoista "ei vikaa" on valinnut 109 vastaajaa ja puolestaan "on vikaa" on valinnut 36 vastaajaa. Prosentuaalisesti tämä antaa 75% ei vikaa ja 25% on vikaa. Jos taas lasketaan ne vastaukset jotka löytyvät kohdista jossa ilmoitetaan ajokilometrit, on "ei vikaa"-vastauksia 91 kpl (72%) ja "on vikaa"-vastauksia 35 kpl (28%).

Vaikka suhteet siis todellisuudessa ovat reilusti viattomalla puolella, ovat nuo 25% / 28% silti aika isoja lukemia.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kotka

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 08.03.11 - klo:19:37
Takanakin pitää olla sen verran tilaa, että takanaistuvan jalat eivät potki etuistuimen selkään. Takana on oltava sen verran tilaa, että siellä ei ahdista. Takana on oltava sen verran tilaa, että takapenkin käyttäjät pääsevät menemään nostamatta omiin istuimiinsa.
Itselläni on selkänoja suhteellisen pystyssä, eikä hartiat irtoa selkänojasta. Luulen ajavani autoa aika tukevassa asennossa, enkä makaa lattialla. Penkki ei ole lattian tasossa, koska muuten en ratin takaa ulos näe. Eikä tuo selkäkään kestä rönöttämistä, kun nuo penkitkin ovat aivan surkeat. (Mutta se onkin jo ihan eri juttu..)
Autoni pitää olla työn luonteen vuoksi farmari, mutta muuten sopiva auto olisi joku muu. Ahtaampi tuo nykyinen kuitenkin on kuin esim. joku liftback auto.
Ei tuonne mitään herkkua olisi laittaa vauvakaukaloita kiinni, varsinkaan 2 kappaletta, eikä onneksi enää tarvitsekkaan.
GolfIII,maxboom SM2

eGetin

Lainaus käyttäjältä: kotka - 09.03.11 - klo:22:49
Takanakin pitää olla sen verran tilaa, että takanaistuvan jalat eivät potki etuistuimen selkään. Takana on oltava sen verran tilaa, että siellä ei ahdista. Takana on oltava sen verran tilaa, että takapenkin käyttäjät pääsevät menemään nostamatta omiin istuimiinsa.
Itselläni on selkänoja suhteellisen pystyssä, eikä hartiat irtoa selkänojasta. Luulen ajavani autoa aika tukevassa asennossa, enkä makaa lattialla. Penkki ei ole lattian tasossa, koska muuten en ratin takaa ulos näe. Eikä tuo selkäkään kestä rönöttämistä, kun nuo penkitkin ovat aivan surkeat. (Mutta se onkin jo ihan eri juttu..)
Autoni pitää olla työn luonteen vuoksi farmari, mutta muuten sopiva auto olisi joku muu. Ahtaampi tuo nykyinen kuitenkin on kuin esim. joku liftback auto.
Ei tuonne mitään herkkua olisi laittaa vauvakaukaloita kiinni, varsinkaan 2 kappaletta, eikä onneksi enää tarvitsekkaan.
Makuasioita, ja tapansa kullakin. Hölmöltähän se vähän kuulostaa omaan korvaani että autossa pitää olla niin paljon jalkatilaa takana ettei 8v lapsi pystyisi potkimaan edessäolevaan penkkiin. Saa melko isot tilat olla jo siinä vaiheessa :) Hölmöltä tuo kuulostaa omaan korvaani myös siksi, kun muistan vieläkin vallan mainiosti kuinka on tullut ihan tyytyväisenä istuttua -85 Polon takapenkillä tuossa ala-asteen alkupuolella ihan pitkiäkin matkoja. Sittemmin ykkösauto (Berlingo) korvautui perheessä Golf IV Variantilla, ja se vasta pieni auto onkin takatiloiltaan. Eipä siltikään kyllä ala-asteikäinen lapsi sen enempää tilaa tarvinnut?
Sen enempää kokeilematta melkeinpä väitän että olet turhankin vaativa, ja kannattaisi ostaa tosiaan minibussi jos farkkua ei joskus ole pakko valita. :) Ei ne kilpailijoiden kipot yhtään sen isompia taida olla, eikä ainakaan nöpöperät ;D

Mutta siis ihan oikeasti kyllä ihmettelen suuresti tuota pieneksi väittämistä. Itse kun en vain näe tasan yhtään ongelmia V Variantin takapenkillä istumisessa ??? Kuten sanottua, makuasioita ja tapansa kullakin :)

topias

Lainaus käyttäjältä: topias - 13.11.10 - klo:18:50
tilauksessa ollut 5-viikkoa golf variant comfortline 1.4tsi 90kW dsg.
varusteina paketit 1,2 ja 3
monitoimiratti
RCD510
hopeiset kattokaiteet
väri toffee brown ja sisustus latte macchiato.

luovutus arvio vko 13

tämä bongattu liikkeen pihassa tänään, odotellaan myyjän yhteydenottoa luovutuksesta.
hyvältä näytti :P

eGetin

Toimituksessa on ainakin kestänyt melkoisesti. Meillä on ollut marraskuun puolesta välistä asti jo myöskin farkku-golf tilauksessa, mutta eipä ole vielä Suomeen asti päässyt - matkalla on kylläkin.

heiluhannat

Onko kukaan poistanut V/VI Variantista tavaratilan välipohjaa?

Tavoitteena olisi saada tasainen pohjapinta ja vähän lisätilaa takakonttiin, eikä mulla ole mitään käyttöä noille kahdelle välipohjan lokerolle. Purin takakonttia jo sen verran, että sain ne lokerot ja niiden "kehikon" irti, mutta edelleen molemmille sivuille jäi nuo reunasyvennykset erottavat muoviseinät. Nyt tavaratilan pohja on siis suunnilleen tasainen, mutta siitä on erotettu molemmilla puolilla tuo pyöränkoteloiden takapuolella oleva syvennys. Ne muoviseinät tuntuivat olevan jotenkin kiinni tavaratilan sivustan verhoilussa, mutta onko kellään tietoa, miten ne seinät saisi irti (ja mahdollisesti ehkä joskus takaisin paikalleen) suht siististi?

JuhaN

Kuinka pitkiä toimitusaikoja teillä on ollu autoille ku ite oon tilannu lokakuun 10:es päivä ja vieläkään ei tietoa koska auton saa, 21.2 lähteny tehtaalta?!?!?! Kuinkahan kauan laiva seilaa ton välin sieltä hikisestä brasiliasta vai onko ne paikalliset lähteny kuskaamaan niitä soutuveneellä??? Onko kellään apuja???

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: JuhaN - 17.03.11 - klo:21:14
Kuinka pitkiä toimitusaikoja teillä on ollu autoille ku ite oon tilannu lokakuun 10:es päivä ja vieläkään ei tietoa koska auton saa, 21.2 lähteny tehtaalta?!?!?! Kuinkahan kauan laiva seilaa ton välin sieltä hikisestä brasiliasta vai onko ne paikalliset lähteny kuskaamaan niitä soutuveneellä??? Onko kellään apuja???
Itsellä meni V Variantin kanssa valmistuspäivästä tasan kuukausi Suomeen saapumiseen. Tuosta sitten vielä pari viikkoa luovutukseen. Laiva ylittää pelkästään Atlanttia viikon eikä välttämättä tule suorinta reittiä.

Mike

Minä tilasin auton joulun ja uuden vuoden välipäivinä ja sain ajoon juuri ennen vappua. Tästä toimituksesta on jo kylläkin kohta vuosi aikaa, joten sikäli hieman vanhaa tietoa.

Matka Meksikosta kestää muistaakseni n. 4-6 viikkoa riippuen siitä, kuinka sattuu osumaan kuljetukset kohdalleen. Autohan tulee siis useammalla laivalla ja käy välissä ainakin saksassa satamassa.

Odottavan aika on pitkä, mutta uskoisin tuon luovutuksen olevan ennen pääsiäistä :)

DAN

Tilasin marraskuun alussa 2010 ja saapui liikkeen pihaan maaliskuun 2011 alussa, mikä tekee 4 kk. Siis Golf Variant. Miksiköhän nuo ajat vaihtelee noin paljon? Sama merimatka niillä kaikilla kai on kuljettavana

Wekotin

Laiva poikkesi Baltimoressa silloin kun oma oli kyydissä ennen Atlantin ylitystä. Reitit varmaan jonkin verran vaihtelee ja tuulen suunnat.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy