Ocu 1.6LX -99 - huohotin tukossa (AEE)

Aloittaja Octaavi, 14.04.12 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

Octaavi

Viime talven aikana kaksi kertaa pakkasilla tuli öljyt ulos öljytikun putkesta. Ekalla kertaa pari litraa ja toisella noin litra piti lisätä uutta öljyä. Nokkapahvi oli käytössä koko talven.
Jokunen päivä sitten tutkittiin ilmanputsarin koteloa. Huohotinputki tulee alta kotelon keskelle jä päässä oleva pieni kumilätkä - jonniinmoinen "venttiili" - oli keltaisen möhnän peittämä. Tuohon venttiiliin tuleva yhde oli myös samaisen kermanvärisen kylmämöhnän täyttämä. Varsinainen huohotinputki vaikutti ehjältä mutta luultavasti alempaa tukossa samoin kuin huohotinkin, joka sijaitsee moottorin takana alaosassa, siis rintapellin puolella. Oletan että kylmälima on kehittynyt paljolti jo vuosi sitten talvella, kun silloin viallinen termostaatti ei kovilla pakkasilla meinannut päästää lämpöjä nousemaan aivan normaaliksi. Viime kesänä vaihdettu termari toimi hyvin menneen talven aikana. Oculla on ikää 13v ja kilsoja mittarissa 182 tkm. Työmatka on vähän lyhkänen, vaihtelee n. 7 ... 11 km suuntaansa, mutta lämpöpistoke on käytössa kummasakin päässä.

Pääseekö huohottimeen helposti käsiksi esim. alhaalta ja miten se helpoiten putsataan?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy