Kirjoittaja Aihe: A6 ohjaus  (Luettu 17987 kertaa)

Poissa A6 first timer

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
A6 ohjaus
« : 12.04.12 - klo:23:12 »
Ajokkina Audi A6 2.0 TSFI vakioalustalla ja vakioilla 17" renkailla. Kyseessä ensimmäinen Audini ja kummastuttaa ohjaus. Kurveissa mainio, samoin kaupungissa, mutta suoralla moottoritiellä keskialueen tunnottomuus suorastaan rasittavaa. Ohjaus on jäykähkö ja autoa pitää ohjailla säännöllisin välein, muuten se menee suoraan kuin juna sinne minne oli viimeksi menossa, tien pinnasta riippumatta. Parhaiten käyttäytyy auto/confolla, huonoin dynamicilla.

aiempaa kokemusta mersusta ja ruotsalaisista, niiden ohjaus tuntui paljon helpommalta....sanokaapa kokeneemmat merkin käyttäjät,tottuuko tähän, vai kyseessä ns. makuasia?

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #1 : 12.04.12 - klo:23:19 »
Kesä- vai talvirenkaat? Kulmien mittaukseen vaan. Minulla parantui tällä, oli toinen takakulma lintallaan.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa Quattroll nyt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 153
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #2 : 13.04.12 - klo:20:46 »
On hiton tarkka alustan ja ohjauskulmien säädöistään.
Pitää olla just oikein ja huolella säädettynä, niin sitten menee kohtalaisen hyvin.
Yleisesti vähän herkkä sivutuulelle ja rengasmerkille.

Poissa nemos

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.150
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #3 : 13.04.12 - klo:21:45 »
Minulla on ollut vähän sopeutumisvaikeuksia talvirenkaiden kevyemmän tuntuman jälkeen kesärenkaiden käytökseen kaupunkityyppisessä ajossa. Maantiellä menee vakaasti, mutta huonokuntoisella asfaltilla tuntuu hitaassa nopeudessa ohjailevan liikaa kuoppien ja pinnan muodon perusteella. Talven ajoin ohjauksen Auto-asennolla, mutta kesärenkailla täytyi melkein heti vaihtaa Comfortille.

Jotakin hämärää tuossa ohjauksessa on. Useimmiten se toimii maantiellä hienosti, mutta samaa rehellistä tuntumaa siinä ei ole kuin "metsäautona" toimivassa Mk1 Focuksessa, jota parempaa ohjausta minun makuun ei helposti löydy.
A6 C7 3.0 TDI 150 kW quattro

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #4 : 13.04.12 - klo:22:00 »
Näyttäisi olevan A4 FL:ssa vähän samoja ongelmia, sielläkin tuo sähköinen tehostin on kaiketi uusi. Minulla tuo parani huomattavasti kulmien säädön jälkeen, mutta en ole vielä päässyt kesärenkailla kokeilemaan. Joka tapauksessa olen jo aiemmin sanonut että jotain mätää tuossa on, ei sen kuuluisi noin käyttäytyä vaikka kulmat olisi nutullaan. Ja minullakin tuo oli kamalimmillaan kamalin dynamic:lla, lähestulkoon "ajokelvoton".
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa Jallu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 26
  • MB 250 E CDI -12
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #5 : 16.04.12 - klo:10:36 »
Ave !

Ei ihan aiheesta, mutta tarpeeksi läheltä.

A6 Sedan on kiikkarissa, kun ajettavuus(kin) on mainio, mutta hieman ehkä liian pehmeä. Olenkin ajatellut (mahdollisen) tilauksen yhteydessä ottaa 18" vanteet ja sportti alustan. Kysymys kuuluukin, onko tuolla yhdistelmällä suurikin ero ajomukavuuteen vakioon verrattuna? En kyllä haluaisi liiaksi "tuhota" pehmeää limusiinimaisuutta, vaan vain hivenen jämäköittää menoa.

Ps. Makuasiota, mutta jos jollain olis kokemusta, niin edes jotain arvoita osais tehdä.
Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Poissa Avant

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #6 : 16.04.12 - klo:12:03 »
Itselläni on ilmajousitus ja kokeilujen jälkeen olen päätynyt alustan säädöissä comfort-asetukseen. Siinä on sitä limusiinimaisuutta, jota alunperinkin kutosessa hain. Tarpeeksi jämäkkäkin on. Dynamic tuntuu hieman liian kovalta. Näin ollen urheilualustakin olisi varmaan liian kova minun makuuni.
A6 sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
A1 sportback 1,4 s-tronic -12

Poissa Quattroll nyt

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 153
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #7 : 16.04.12 - klo:12:46 »
Kun ottaa ilmajousilla, niin voi säädellä mieleisekseen melko hyvin.

Sport alustalla on jo tukeva ja tehtaan S-linellä taitaa olla vielä astetta jämäkämpi.

Poissa Titta Jokisen tukka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 214
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #8 : 21.04.12 - klo:20:16 »
Minulla on ollut vähän sopeutumisvaikeuksia talvirenkaiden kevyemmän tuntuman jälkeen kesärenkaiden käytökseen kaupunkityyppisessä ajossa. Maantiellä menee vakaasti, mutta huonokuntoisella asfaltilla tuntuu hitaassa nopeudessa ohjailevan liikaa kuoppien ja pinnan muodon perusteella. Talven ajoin ohjauksen Auto-asennolla, mutta kesärenkailla täytyi melkein heti vaihtaa Comfortille.

Jotakin hämärää tuossa ohjauksessa on. Useimmiten se toimii maantiellä hienosti, mutta samaa rehellistä tuntumaa siinä ei ole kuin "metsäautona" toimivassa Mk1 Focuksessa, jota parempaa ohjausta minun makuun ei helposti löydy.

Itse olen huomannut omassani samantyyppistä kiemurtelua. Varsinkin nämä keväiset urat tuntuvat tempovan autoa / ohjausta välillä oman tahtonsa mukaan. Tuo kiemurtaminen on alkanut nyppimään siihen malliin, että pitänee viedä kulmien tarkastukseen. Paineita näytti 17" orkkisrenkaassa olevan kolmen baarin tienoilla. Tiedä sitten, jos paineen lasku auttaisi asiaan. Kovemmilla nopeuksilla (90 ja siitä ylös) auton käytös kyllä vakautuu huomattavasti.

Poissa Zoob

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #9 : 23.04.12 - klo:12:53 »
Itsekään en ole kovin tyytyväinen uuden A6:n ohjaustuntumaan, kaikilla eri moodeilla keinotekoinen ja heikosti palauttava. Kesärenkaiden vaihdon myötä kulku tosin muuttui täsmällisemmäksi ja talvirenkaille ominainen nuljuaminen väheni. (urheilualusta, 18")  Sinänsä auto kulkee suoraan eikä kiemurtele, täyskiihdytyksissä lievää vetelyä urissa.  Comfort-moodissa tehostus omaan makuun ylikevyt, dynamic siedettävin. Täytynee tarkistuttaa pyöränkulmat josko tuntuma paranisi. Erikoista että esim. uusimman Moottorin parivertailussa A6 2,0TDI:n ohjausta kehuttiin erinomaiseksi. ???
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Poissa Kvee

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 786
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #10 : 23.04.12 - klo:14:29 »
Samantyyppisiä kokemuksia (urheilualusta + 18) kuin muillakin. Edellinen A4B8 meni jotenkin eleettömämmin urissa ja tuulessa. Mulla ohjauskulmat tarkistettu kahteen kertaan joten kyllä ne oikein pitäisi nyt olla. Kyllähän noi 245-leveät hieman vetelee mutta ei häiritsevästi...sinänsä auto muuttui huomattavasti paremmaksi kun sain kesärenkaat matalammalla profiililla alle. Itse käytän pääosin Auto-moodia Audi Drive Selectin osalta.

Poissa jusape

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 558
  • VW Polo 6R 1.2 tsi 4d -12 // BMW 520 dax F11 -14
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #11 : 23.04.12 - klo:15:17 »
Laitoin tänään alle vakiorengastuksen 225/55/17, ja ohjauksen toiminta ja alustan mukavuus tuntuu kyllä olevan hyvällä tasolla, eri maata kuin samankokoisilla nastoilla. Pirellin kesäkumeissa näyttää olevan pyöreä olka, kun Michelinin talvikumeissa jyrkkä kantti. Comfort istuu itselle käteen parhaiten.

Ihan mukavaa (vakio)alustaa nyt ihmettelen ohjaustakin enemmän, sillä tuollainen 20km testilenkki erilaisilla tienpinnoilla sai auton tuntumaan mukavan meluttomalta ja aivan kuin tien poikittaissaumatkin olisivat nyt pienempiä :) rengasmelu ei kasva välillä 100-140km/h juuri. Vaikka Pirellejä melutasosta joku muistaakseni mollasikin, niin itse yhdyn TM:n farkkuvertailuun jossa A6:ta kehuttiin juuri näillä 10:n arvoiseksi. Karkea asfalttikaan ei jyristä likimainkaan niin paljon kuin talvikumit. Tässähän voi olla toki illuusiota, koska nastojen jälkeen kaikki tuntuu kivalta :)

Rengasääniltään hiljaisin Audini tämä tuntuisi nyt kesärenkailla olevan, toki ensimmäinen auto vakiorengaskoolla.

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #12 : 23.04.12 - klo:16:35 »
Kyllähän tuo jusape:n valinta on toisaalta ihan fiksu. Oikeastaan pitäisi olla kolmet renkaat. Kesä- ja talvirenkaiden lisäksi väli(kuli)mallin kevätrenkaat, jolla jurnutettaisiin kunnes tiet tasoittuu  :P

Omat kokemukset tuosta ohjauksesta uusilla 19" kesärenkailla alkaa hahmottua. Kyllä tämä auto on vaan suunniteltu tuolle leveämmälle rengastukselle, sillä se kulkee vakaasti kuin juna. Jos tie olisi vielä pinnaltaan suora ja sileä, niin olisipa kyyti mukavaa ja hiljaista. Nyt se kiemurtelu tuntuu hävinneen (kuten jo hävisi kulmien tarkastuksen jälkeen talvirenkailla).

Oma veikkaukseni on, että suomalaiset uraiset tiet on vaan tuolle kutosen tarkalle ohjaukselle ja alustalle hallaa, jos kulmat ei ole just eikä melkein tikissä. Saksalaisilla insinööreillä on myös jäänyt nämä uraiset tiet testaamatta pohjolan pehmeillä talvirenkailla. Jotenkin tuon ohjaustehostimen toiminta menee sekaisin, kun se yrittää jäykistää ohjausta epätasaisella alustalla ja jos vielä kaupan päälle kulmat on nutullaan ja joku rengas yrittää "ohjata" omaa kulmaansa hieman oikeasta kulkusunnasta pieleen. Tuon lisäksi sopiva sivutuuli ja urainen tie, joka saattaa vahvistaa tuota väärien kulmien kulkusuunnan muutosta. Tuon jäykistämisen tuntee kesärenkailla kun ajelee sopivasti urien yli, mutta se on aika nopea efekti, eikä jää vempuloimaan kuten joskus talvirenkailla. Kun ohjaus ja ilmajousitus on dynamici:llä, niin tuo on pahin ja johtuisiko sitten siitä että ohjaus tulee tarkemmaksi matalammalla alustalla ja tuohon vielä liitetyllä jäykemmällä ohjauksella. En tiedä, mutta tässä toisen alan insinöörin analyysi/veikkaus. 

Itse olen nyt ajellut individuaalilla. Ilmajousituksen asetuksella dynamic, ohjaus ja laatikko/moottori comfort:lla. Tämä on ollut nyt paras kombinaatio minun makuuni. 
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa nemos

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.150
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #13 : 23.04.12 - klo:18:45 »
Omat kokemukset tuosta ohjauksesta uusilla 19" kesärenkailla alkaa hahmottua. Kyllä tämä auto on vaan suunniteltu tuolle leveämmälle rengastukselle, sillä se kulkee vakaasti kuin juna. Jos tie olisi vielä pinnaltaan suora ja sileä, niin olisipa kyyti mukavaa ja hiljaista. Nyt se kiemurtelu tuntuu hävinneen (kuten jo hävisi kulmien tarkastuksen jälkeen talvirenkailla).

Oma veikkaukseni on, että suomalaiset uraiset tiet on vaan tuolle kutosen tarkalle ohjaukselle ja alustalle hallaa, jos kulmat ei ole just eikä melkein tikissä.  

Mistä siis päättelet, että tämä ei kapeammalla (kesä)rengastuksella kulkisi kuin juna?

Suorat ja sileät tiet ovat Suomessa kovin vähissä ja sellaisella tämä minun kokemukseni perusteella kulkee kuin juna vakiorengastuksellakin. Ja jo vakiorengastuksella uraiset tiet tuovat ongelmia esiin. Sileällä tämä on hieno ajaa verrattuna esim. syksyllä ajamaani A4:ään S-Line -alustalla ja 245/40R18 pyörillä.
A6 C7 3.0 TDI 150 kW quattro

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #14 : 23.04.12 - klo:19:28 »
Mistä siis päättelet, että tämä ei kapeammalla (kesä)rengastuksella kulkisi kuin juna?

Näin se toki tekeekin, sitä en epäile hetkeäkään. Huonosti muotoiltu lause. Koeajot suoritin vakiorengastuksella ja mielestäni vakaus on vaan vieläkin parempaa tällä hieman leveämmällä, vaikkakin mukavuuden hieman kärsiessä. Matka-ajossa tuo 17" koko on varmasti parempi vaihtoehto (Suomessa). Toki se pitää sanoa, että olisi varmasti hyvä päästä testaamaan peräjälkeen samalla tiellä eri renkailla niin saisi oikean tuntuman ja erot.

Edit. täsmennetään hieman. Suuntavakaus on parhaimmillaan dynamic:lla, yllättävä ero verrattuna talvirenkaisiin. Mukavuuden heikentyminen on mielestäni yllättävän pientä ja sitä voi todella hyvin kompensoida tuolla comfort asennolla. Jopa dynamic on vielä mukava, eikä tee autosta kivirekeä. Mukavuuden menetys on suurinta hieman kovemmassa melussa ja terävien reunojen ylityksissä. Näissä se korkeampiprofiilinen rengas olisi luonnollisesti parempi. Ehkä meluun auttaisi myös hieman kapeampi rengas, mutta kun sellaista ei oikein ole saatavilla kumpaankaan (18" tai 19") kokoon.
« Viimeksi muokattu: 23.04.12 - klo:20:13 kirjoittanut SKU »
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa nemos

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.150
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #15 : 23.04.12 - klo:20:04 »
Näin se toki tekeekin, sitä en epäile hetkeäkään. Huonosti muotoiltu lause. Koeajot suoritin vakiorengastuksella ja mielestäni vakaus on vaan vieläkin parempaa tällä hieman leveämmällä, vaikkakin mukavuuden hieman kärsiessä. Matka-ajossa tuo 17" koko on varmasti parempi vaihtoehto. Toki se pitää sanoa, että olisi varmasti hyvä päästä testaamaan peräjälkeen samalla tiellä eri renkailla niin saisi oikean tuntuman ja erot.

Se täytyy toki todeta, että 19" kitkarenkailla ajamani A7 ja 18" kitkarenkailla A6 osoittivat, ettei tämä auto kärsi leveämmistäkään pyöristä niin paljon kuin moni muu. Leveämmillä kesärenkailla en ole ajanut. Sijais-A6 16" kitkarenkailla sen sijaan tuntui huomattavan epävakaalta, sitä piti ohjata kaarteeseen aivan eri lailla kuin omaa.
A6 C7 3.0 TDI 150 kW quattro

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #16 : 23.04.12 - klo:20:12 »
Ehditkin jo vastata ja tuo lause "ettei tämä auto kärsi leveämmistäkään pyöristä niin paljon kuin moni muu" on se mitä yritin sanoa.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa Pekka T

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.843
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #17 : 23.04.12 - klo:20:21 »

Täysin tunnotonhan A6 on leveimmille renkaille, ohjaus on kyllä joisain tilanteissa vähän ihmeellinen, mielestäni se taitaa nukahtaa välillä.
Peräkärryn kanssa ohjaus muuttui aika epämääräiseksi kun kuormana oli n. 60 kg painava kiuas, joka oli sijoitettu aivan kärryn etureunaan.
Kärry kun on kytkettynä, niin korkeussäätö ei silloin toimi, ohjausta ja iskunvaimentimia pystyi säätämään.

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
  • Volvo XC60 ja Nissan QQ
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #18 : 23.04.12 - klo:20:26 »
Samaa mieltä olen nemoksen kanssa. A7 oli todella yllätys siinä suhteessa, että 19" ja 255 -levyiset renkaat eivät vedelleet urissa lainkaan. Ja minä, jos kuka, olen yliherkkä uravetelylle, jonka kanssa taistelin 335 CiA:n ja A4:n kanssa (renkaat 225/255 ja 245 noissa). A7 meni todella hienosti urista välittämättä.

Poissa Kvee

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 786
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #19 : 23.04.12 - klo:20:44 »
Olisin mieluusti ottanut 18-tuumaisen kapeammalla renkaalla kuin 245-leveänä. Mutta kun sopivaa ratkaisua ei meinannut löytyä, niin mentiin vakiokoolla. Aiemmin ei näin leveää rengasta ole ollut, joten en voi verrata aiempiin kokemuksiin. Makoisalta tuntuu ainakin omaan makuuni. Huomenna ensimmäinen pitempi pätkä kesäkalustolla, eli menopaluu Lahti - Vantaa moottoritietä...antaas kattoo mitä sanoo!

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #20 : 28.04.12 - klo:20:45 »
Nyt on tullut ajeltua tovi kesärenkailla ja ohjauksen osalta 19" rengastus on mitä mainioin. Ohjaus on tarkka ja auto menee sinne kuin käskee. Tänään tuli annettua koneelle vaihteeksi hieman enemmän happea ja ainakin tällä voimalinjalla suuntavakaus on aika uskomaton. Melkein voi sormiotteella pitää ratista kiinni ja painaa pedaalin pohjaan. Ei vetele täyskiihdytyksessä, ei suuntaan ei toiseen. Muistelen talvikumeilla  (17" kitkat) Tussulantielle samaa ramppia kiihdytellessäni auton olleen hieman levoton, mutta tällä rengastuksella se on täysin poissa. Pitoa kun on ja siihen vielä tuo todella vakaa ohjaus, niin auton tehot tuntuu lähes mopolta... se biturbo ei nyt olisi ollu niin kovin paljon kalliimpi  ::)

Myös se 80-100km/h "köröttelyn" kiemurtelu on kadonnut. Nuo urat tuntee näpeissä, mutta ei se nyt sanottavasti hae mihinkään. Routavauriot tosin paukkuu ikävästi kun tuota kumia ei tuossa liiaksi ole.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
  • Volvo XC60 ja Nissan QQ
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #21 : 28.04.12 - klo:20:57 »
Kiva kuulla positiivistakin A6:n ohjauksesta. Se lienee sama rakenteeltaan, kuin minun ex-A7:ssa. Se oli todella upean suuntavakaa, eikä tunnistanut uria edes 19" 255 -levein renkain. Just tuollainen kevyt ratista kiinni pitely riitti jopa uraisen tien kaistaa vaihtaessa. Tuohon suuntavakavuuteen quattro toi varmasti oman lisänsä. Alustasta ja ohjauksesta annan Audin A6/A7 -platformille korkeat pisteet ! Tehoa tuollaisen autobaanoille suunnitellun auton kanssa saisi tietty aina olla tuon Biturbon verran.

Poissa Pekka T

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.843
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #22 : 28.04.12 - klo:21:06 »

Samaa mieltä olen minäkin A6:n ohjauksesta ainakin 19" kesärenkaiden kanssa, miten mahtaa käyttäytyä sitten talvirenkailla, valitako kitkat vai nastat ja minkä kokoiset vielä? Ihan näin ohjauksen kannalta arvioiden.

OT: Erikoisen nimisellä tiellä SKU ajelee...  :D

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #23 : 28.04.12 - klo:22:05 »
Juu, ja joka päivä ;)
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa KJK70

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #24 : 04.05.12 - klo:09:29 »
Omat kokemukset vetelyyn/hakemiseen
17" vakiovanteet kitkoilla = vetelyä. Melutaso = ok.
19" "purkkaviritys"-vanteet + kesäkumit = no problem.  Melutaso = saisi olla hiljaisempi.

Saako jostain lisää äänieristystä pyöräkoteloihin ja auttaako se?


Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S tronic S -13
Audi A6 C7 Avant Business 2.0 TDI multitronic -12
Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro -11
Audi A4 B6 1.8 T Quattro -04

Poissa jusape

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 558
  • VW Polo 6R 1.2 tsi 4d -12 // BMW 520 dax F11 -14
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #25 : 04.05.12 - klo:10:15 »
Valitettavasti pintakova alustaviritys lienee suurin syy renkaista tulevaan meluun. Edelleen Audin akilleen kantapää, ikävä huomata. Omani tuntui aluksi 17" kesänakeilla hyvältä, mutta nyt kun taas tottunut tai tuo asfaltti vieläkin enemmän mennyt ruvelle lämmitessään, tuntuu tuo karkean asfaltin melu olevan aikalainen. Ja Avant kun on, niin takamatkustajan korvan juuressa melua riittää eniten.

Ovet, pyöränkaaret, takapenkin alusta ja takakontti vaan eristykseen sitten, mutta itse en moista jaksa harrastella. Eri asia jos olisi joku 30teur kulkine, mutta tämän hintaiseen "premium" autoon en kyllä ala värkkäilemään, pitäisi osata tehdä se jo tehtaalla. Auto menee vaihtoon jos tuo enemmän alkaa tässä nyppiä...

Poissa Kvee

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 786
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #26 : 04.05.12 - klo:10:22 »
Kyllä ajettavuus kesärenkailla (18") on ihan eri planeetalta. Hiljaisetkin ovat, paitsi ihan aamuisin hieman jyristää kun lämpötila lähellä nollaa ja renkaat sekä tienpinta vielä kovimmillaan. Ilman ja kumien lämmetessä ei valittamista.

Kaveri joka laittoin ikkunan tummennukset, sanoi tekevänsä äänieristyksiä...en kysellyt hintaa, koska en sitä ole vakavissani harkinnut.

Poissa KJK70

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #27 : 04.05.12 - klo:10:27 »
Eli Jusape, pyydetään siis valtiolta lisää varoja teiden kunnostukseen (ainakin toi mun työmatka).

Ja Kvee, pyydetään Pekka Poutaa antamaan lämpimimpiä kelejä, niin ei kuulu jyrinää enää.

Case solved!
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S tronic S -13
Audi A6 C7 Avant Business 2.0 TDI multitronic -12
Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro -11
Audi A4 B6 1.8 T Quattro -04

Poissa SKU

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.025
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #28 : 04.05.12 - klo:19:43 »
Vaikka tuossa lienee sarkasmia, niin totta toinen puoli. Tiet on luvattoman huonossa kunnossa, en muista milloin olisi pk-seudulla tiet olleet yhtä paskassa kunnossa kuin nyt. Rengasmelu on minusta luvattoman kovaa kesärenkailla. Tosin ei ollu hiljainen c mesekään, kun yksi ilta tulin mittarilla himaan. Rengaskoko taksimainen ja melu ihan tolkuton, ihan toista luokkaa kuin omassa. Ehkä sitä taas vaan oppi liian hyvään kitkoilla. Jos sattuu sileälle tielle, niin on todella hiljaista. Se ei vaan kuulu Suomen tiestöön se, ei.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Poissa A6 first timer

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: A6 ohjaus
« Vastaus #29 : 21.06.12 - klo:09:13 »
lisää kilometrejä takana....tässä vaiheessa voi sanoa, että ohjaukseen tottuu.

SKU:n aiemmat kommentit kolahtivat lähelle omia mietintöjäni. Ohjaus on mainio, jopa erittäin hyvä sellaisella mutkatiellä, jossa ohjauspyörää joutuu käytännössä koko ajan kääntelemään. Maantiellä siinä on joku ihmeellinen "vastus" sen jälkeen kun ei ole hetkeen täytynyt ohjata....ilmiö on pieni, mutta outo ainakin jos on aiemmin ajannut hyvillä ohjauksilla varustettuja muita merkkejä. Ohjaus ei sinänsä ole raskas, sormenpäillä mennään ja vetelyä ei tosiaan ole. Kyse ei myöskään ole varsinaisesta suuntavakauden puutteesta, joskin tuulisella säällä tämä ilmiö tuntuisi aiheuttavan pientä kulmikkuutta mooottoritieajoon - taas, ilmiö on pieni ja siihen tottuu.

 









Autodoc.FI